Raziskujte
Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Na Mali sceni Mestnega gledališča ljubljanskega so sinoči premierno in prvič pri nas uprizorili igro sodobnega hrvaškega avtorja Tomislava Zajca z naslovom Izginjanje iz leta 2023. Dramo na temo spolnih zlorab otrok je prevedla Alenka Klabus Vesel, režiser je Jernej Potočan. Premiero si je ogledala Staša Grahek. Nestajanje, 2023 Drama Prva slovenska uprizoritev Premiera: 20. november 2025 Prevajalka Alenka Klabus Vesel Režiser Jernej Potočan Dramaturginji Alenka Klabus Vesel in Brina Jenček Scenograf Dan Pikalo Kostumografka Nika Dolgan Avtorica glasbe Manca Trampuš Lektorica Klasja Kovačič Oblikovalec svetlobe Domen Lušin Oblikovalec zvoka Tomaž Božič Nastopajo Lotos Vincenc Šparovec, Mirjam Korbar, Lara Wolf k. g., Matic Lukšič, Lena Hribar Škrlec, Karin Komljanec, Nataša Tič Ralijan, Gregor Gruden, Neo Dovgan Majica (glas na posnetku) Foto: Peter Giodani https://www.mgl.si/sl/predstave/izginjanje/
Na Mali sceni Mestnega gledališča ljubljanskega so sinoči premierno in prvič pri nas uprizorili igro sodobnega hrvaškega avtorja Tomislava Zajca z naslovom Izginjanje iz leta 2023. Dramo na temo spolnih zlorab otrok je prevedla Alenka Klabus Vesel, režiser je Jernej Potočan. Premiero si je ogledala Staša Grahek. Nestajanje, 2023 Drama Prva slovenska uprizoritev Premiera: 20. november 2025 Prevajalka Alenka Klabus Vesel Režiser Jernej Potočan Dramaturginji Alenka Klabus Vesel in Brina Jenček Scenograf Dan Pikalo Kostumografka Nika Dolgan Avtorica glasbe Manca Trampuš Lektorica Klasja Kovačič Oblikovalec svetlobe Domen Lušin Oblikovalec zvoka Tomaž Božič Nastopajo Lotos Vincenc Šparovec, Mirjam Korbar, Lara Wolf k. g., Matic Lukšič, Lena Hribar Škrlec, Karin Komljanec, Nataša Tič Ralijan, Gregor Gruden, Neo Dovgan Majica (glas na posnetku) Foto: Peter Giodani https://www.mgl.si/sl/predstave/izginjanje/
Predvajamo skladbe različnih zvrsti iz različnih obdobij. Skladbe iz arhiva Radia Slovenija izvajajo slovenski izvajalci: solisti, komorni glasbeniki in ansambli ter simfonični orkestri.
Predvajamo skladbe različnih zvrsti iz različnih obdobij. Skladbe iz arhiva Radia Slovenija izvajajo slovenski izvajalci: solisti, komorni glasbeniki in ansambli ter simfonični orkestri.
Kultura zdravi - umetnost lajša
Predstavljamo najnovejši roman Toneta Partljiča Voranc, obsežno literarno biografsko delo o življenju koroškega pisatelja in komunističnega idealista Lovra Kuharja – Prežihovega Voranca je Partljičevo življenjsko delo, so prepričani poznavalci. Predstavljamo tudi najnovejšo dramsko premiero v mariborskem gledališču, kjer so po besedilu srbskega dramatika Branislava Nušiča uprizorili satirično komedijo Gospa ministrica, ki razkriva človekov napuh, prestiž in obsedenost z družbenim položajem in je tudi po skoraj sto letih aktualna. Ustavili pa smo se tudi na gledališkem odru 2. gimnazije Marioor, kjer so dijaki na oder postavili muzikal Shrek.
Predstavljamo najnovejši roman Toneta Partljiča Voranc, obsežno literarno biografsko delo o življenju koroškega pisatelja in komunističnega idealista Lovra Kuharja – Prežihovega Voranca je Partljičevo življenjsko delo, so prepričani poznavalci. Predstavljamo tudi najnovejšo dramsko premiero v mariborskem gledališču, kjer so po besedilu srbskega dramatika Branislava Nušiča uprizorili satirično komedijo Gospa ministrica, ki razkriva človekov napuh, prestiž in obsedenost z družbenim položajem in je tudi po skoraj sto letih aktualna. Ustavili pa smo se tudi na gledališkem odru 2. gimnazije Marioor, kjer so dijaki na oder postavili muzikal Shrek.
Eden temeljnih pojmov, ko govorimo o Johnu Cageu, je nedoločenost. Ta se nanaša na možnost, da se interpreti glasbenega dela sami odločijo o nekaterih natančno opredeljenih parametrih, ali o glasbenem gradivu, njegovem zaporedju, o uporabljenih glasbilih in zasedbah ali pa na primer o dolžini izvedbe. Nedoločenost se v Cageevih delih pojavlja vse od petdesetih let naprej. Sprva je ta doktrina nastala iz izkušnje z zen budizmom in njegovim vsesprejemajočim in dopuščajočim odnosom posameznika do sveta. Nekoliko pozneje, ob koncu šestdesetih let, je nedoločenost v njegovo delo pronicala tudi skozi njegovo delno prerojeno dojemanje umetnosti in družbe. Vlogo umetnika je dojemal v smislu ponujanja idej za to, kako je mogoče zvoke in glasbo razumeti v kontekstu življenja znotraj skupnosti, družbe. Po analogiji med družbenimi položaji in glasbeno izvedbo so postali glasbeniki v njegovih skladbah, kot sta cikla Song Books, odgovorni in odločujoči del izvedbe, prav tako kot je družbena pravičnost utemeljena že na ravni posameznika.
Eden temeljnih pojmov, ko govorimo o Johnu Cageu, je nedoločenost. Ta se nanaša na možnost, da se interpreti glasbenega dela sami odločijo o nekaterih natančno opredeljenih parametrih, ali o glasbenem gradivu, njegovem zaporedju, o uporabljenih glasbilih in zasedbah ali pa na primer o dolžini izvedbe. Nedoločenost se v Cageevih delih pojavlja vse od petdesetih let naprej. Sprva je ta doktrina nastala iz izkušnje z zen budizmom in njegovim vsesprejemajočim in dopuščajočim odnosom posameznika do sveta. Nekoliko pozneje, ob koncu šestdesetih let, je nedoločenost v njegovo delo pronicala tudi skozi njegovo delno prerojeno dojemanje umetnosti in družbe. Vlogo umetnika je dojemal v smislu ponujanja idej za to, kako je mogoče zvoke in glasbo razumeti v kontekstu življenja znotraj skupnosti, družbe. Po analogiji med družbenimi položaji in glasbeno izvedbo so postali glasbeniki v njegovih skladbah, kot sta cikla Song Books, odgovorni in odločujoči del izvedbe, prav tako kot je družbena pravičnost utemeljena že na ravni posameznika.
Na obratu novi podtalni rap Chesterja Watsona (album Psychic Warfare Department) in Shunguja (album Faith in the Unknown). Poslušamo tudi vrnitev brooklynskih veteranov afrobeata Antibalas (album Hourglass), novi podvig tolkalca in bobnarja Sarathyja Korwarja (album There is Beauty, There Already) in ponovno izdajo album Music / Sangam, ki ga je naveza Dona Cherryja in Latifa Khana posnela leta 1982. 01 Chester Watson - Hexagram feat. Gabe 'Nandez 02 Shungu x Navy Blue - Serti Dial 03 HARRISON - All About Us ft. Jaleel Shaw 04 Antibalas - Solace 05 Antibalas - Hourglass 06 Shake Stew - Ascendance 07 Triple Blind – Cold Walk 08 Sarathy Korwar - Looking for a Ghazal 09 Sarathy Korwar - Is There Beauty? 10 Don Cherry & Latif Khan - Untitled / Inspiration From Home 11 Bastien Keb - Nighthawks 12 Bastien Keb - Queen of Cats
Na obratu novi podtalni rap Chesterja Watsona (album Psychic Warfare Department) in Shunguja (album Faith in the Unknown). Poslušamo tudi vrnitev brooklynskih veteranov afrobeata Antibalas (album Hourglass), novi podvig tolkalca in bobnarja Sarathyja Korwarja (album There is Beauty, There Already) in ponovno izdajo album Music / Sangam, ki ga je naveza Dona Cherryja in Latifa Khana posnela leta 1982. 01 Chester Watson - Hexagram feat. Gabe 'Nandez 02 Shungu x Navy Blue - Serti Dial 03 HARRISON - All About Us ft. Jaleel Shaw 04 Antibalas - Solace 05 Antibalas - Hourglass 06 Shake Stew - Ascendance 07 Triple Blind – Cold Walk 08 Sarathy Korwar - Looking for a Ghazal 09 Sarathy Korwar - Is There Beauty? 10 Don Cherry & Latif Khan - Untitled / Inspiration From Home 11 Bastien Keb - Nighthawks 12 Bastien Keb - Queen of Cats
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Sonet o lepoti in minljivosti je napisal španski baročni pesnik, ki je ustvarjal ob koncu 16. in na začetku 17. stoletja. Prevajalec Andrej Capuder, igralec Rafael Vončina. Posneto julija 2006.
Sonet o lepoti in minljivosti je napisal španski baročni pesnik, ki je ustvarjal ob koncu 16. in na začetku 17. stoletja. Prevajalec Andrej Capuder, igralec Rafael Vončina. Posneto julija 2006.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.
Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.
Medeja velja za eno od najradikalnejših grških tragedij. To je eden od najpretresljivejših antičnih mitov, ki še danes vznemirja gledališke ustvarjalce. Martin Kušej in Milo Rau sta ga interpretirala vsak po svoje. Kušejeva Medeja je nastala na osnovi dveh sodobnih dramskih besedil Simona Stona in Heinerja Müllerja. Bolj kot mitološke so ga zanimale psihološke in sociološke razsežnosti tragične junakinje. Milo Rau pa je Medejino zgodbo našel v resničnem življenju, ko je mati v Belgiji pobila svojih pet otrok. Uprizoril jo je s pomočjo otrok. Z režiserjema, ki sta v zadnjih letih zaznamovala evropski gledališki prostor, smo govorili tudi o poslanstvu sodobnega gledališča. V oddaji smo se pogovarjali še s filozofom dr. Mladenom Dolarjem in igralci Heleno Minić Matanić, Uliksom Fehminom, Julijo Klavžar, Mašo Žilavec in Vladom Vlaškaličem. Avtorica oddaje Marjana Ravnjak
Medeja velja za eno od najradikalnejših grških tragedij. To je eden od najpretresljivejših antičnih mitov, ki še danes vznemirja gledališke ustvarjalce. Martin Kušej in Milo Rau sta ga interpretirala vsak po svoje. Kušejeva Medeja je nastala na osnovi dveh sodobnih dramskih besedil Simona Stona in Heinerja Müllerja. Bolj kot mitološke so ga zanimale psihološke in sociološke razsežnosti tragične junakinje. Milo Rau pa je Medejino zgodbo našel v resničnem življenju, ko je mati v Belgiji pobila svojih pet otrok. Uprizoril jo je s pomočjo otrok. Z režiserjema, ki sta v zadnjih letih zaznamovala evropski gledališki prostor, smo govorili tudi o poslanstvu sodobnega gledališča. V oddaji smo se pogovarjali še s filozofom dr. Mladenom Dolarjem in igralci Heleno Minić Matanić, Uliksom Fehminom, Julijo Klavžar, Mašo Žilavec in Vladom Vlaškaličem. Avtorica oddaje Marjana Ravnjak
V SNG Opera in balet Ljubljana je nocoj premiera sodobnega pripovednega baleta Marguerite Donlon z naslovom Slika Doriana Graya. Gre za eno najbolj ikoničnih del irskega pisatelja Oscarja Wilda. V Drami Maribor pa bo premiera kultne srbske klasike Gospa ministrica Branislava Nušića. Bili smo tudi na novinarski konferenci Slovenskega knjižnega sejma, ki se bo začel v ponedeljek, 24. novembra, na Gospodarskem razstavišču.
V SNG Opera in balet Ljubljana je nocoj premiera sodobnega pripovednega baleta Marguerite Donlon z naslovom Slika Doriana Graya. Gre za eno najbolj ikoničnih del irskega pisatelja Oscarja Wilda. V Drami Maribor pa bo premiera kultne srbske klasike Gospa ministrica Branislava Nušića. Bili smo tudi na novinarski konferenci Slovenskega knjižnega sejma, ki se bo začel v ponedeljek, 24. novembra, na Gospodarskem razstavišču.
Nekadilci brez otrok so romaneskni prvenec psihoterapevtke in psihoanalitičarke Nike Nikolič. Protagonistka romana je Sanja, ženska v poznih tridesetih, ki s prijateljico Dunjo živi v najemniškem stanovanju. Prav najemništvo kot pereče družbeno vprašanje je poleg intimnih odnosov osrednja tema romana. Interpretka: Tina Resman, režiserka: Špela Kravogel, glasbena opremljevalka: Darja Hlavka Godina, tonski mojster: Matjaž Miklič, urednica oddaje: Ana Rozman. Produkcija 2025.
Nekadilci brez otrok so romaneskni prvenec psihoterapevtke in psihoanalitičarke Nike Nikolič. Protagonistka romana je Sanja, ženska v poznih tridesetih, ki s prijateljico Dunjo živi v najemniškem stanovanju. Prav najemništvo kot pereče družbeno vprašanje je poleg intimnih odnosov osrednja tema romana. Interpretka: Tina Resman, režiserka: Špela Kravogel, glasbena opremljevalka: Darja Hlavka Godina, tonski mojster: Matjaž Miklič, urednica oddaje: Ana Rozman. Produkcija 2025.
Igra prikaže en dan v življenju običajnega, "nedolžnega človeka", kot mu pravi Puntar, človeka, ki živi avtentično samo v stiku s svojo družino, ženo in otroki, ter v stiku z naravnim okoljem. Vse drugo, kar doživlja, gre mimo njega, in v tem se skriva srž igre. Prav v tovrstni omejenosti pa Puntarjev lik Jože doživlja srečo in svojevrstno tragiko. S tem besedilom, popolnoma vsidranem v stvarnosti, razkrije sugestivnost in prepričljivost vsakdana. V glavni vlogi izvrstnega Polda Bibiča Jože zaživi kot preprost, a mogočen lik. Režiserka: Rosanda Sajko Dramaturg: Borut Trekman Tonska mojstrica: Metka Rojc Jože - Polde Bibič Marica, njegova žena - Alja Tkačev Mežanka - Vida Juvan Dragl - Dare Ulaga Vine - Dare Valič France - Radko Polič Mojster - Jože Zupan Gospa - Mila Kačič Možek - Branko Miklavc Drugi igralci - Ludvik Pečar, Slavo Švajger, Franček Drofenik, Franjo Kumer, David Savnik, Igor Irgolič, Barbara Bahovec Uredništvo iganega programa Posneto v studiih Radiotelevizije Ljubljana aprila 1974
Igra prikaže en dan v življenju običajnega, "nedolžnega človeka", kot mu pravi Puntar, človeka, ki živi avtentično samo v stiku s svojo družino, ženo in otroki, ter v stiku z naravnim okoljem. Vse drugo, kar doživlja, gre mimo njega, in v tem se skriva srž igre. Prav v tovrstni omejenosti pa Puntarjev lik Jože doživlja srečo in svojevrstno tragiko. S tem besedilom, popolnoma vsidranem v stvarnosti, razkrije sugestivnost in prepričljivost vsakdana. V glavni vlogi izvrstnega Polda Bibiča Jože zaživi kot preprost, a mogočen lik. Režiserka: Rosanda Sajko Dramaturg: Borut Trekman Tonska mojstrica: Metka Rojc Jože - Polde Bibič Marica, njegova žena - Alja Tkačev Mežanka - Vida Juvan Dragl - Dare Ulaga Vine - Dare Valič France - Radko Polič Mojster - Jože Zupan Gospa - Mila Kačič Možek - Branko Miklavc Drugi igralci - Ludvik Pečar, Slavo Švajger, Franček Drofenik, Franjo Kumer, David Savnik, Igor Irgolič, Barbara Bahovec Uredništvo iganega programa Posneto v studiih Radiotelevizije Ljubljana aprila 1974
ARTElier è arte, cultura, costume e società. Ogni settimana mostre, eventi e ospiti in studio, che vi faranno conoscere da vicino questo mondo. ARTElier je umetnost, kultura, običaji in družba. Vsak teden razstave, dogodki in gostje v studiu.
ARTElier è arte, cultura, costume e società. Ogni settimana mostre, eventi e ospiti in studio, che vi faranno conoscere da vicino questo mondo. ARTElier je umetnost, kultura, običaji in družba. Vsak teden razstave, dogodki in gostje v studiu.
Tretji koncert cikla Kromatika 2025/26 Simfonični orkester RTV Slovenija Barry Douglas (klavir) dirigent: Lio Kuokman Leon Firšt: Simfonični plesi Peter Iljič Čajkovski: Koncert za klavir in orkester št. 1 v b-molu op. 23 (dodatek) Sergej Prokofjev: Capuleti in Montegi iz baleta Romeo in Julija Peter Iljič Čajkovski: Suita iz baleta Labodje jezero
Tretji koncert cikla Kromatika 2025/26 Simfonični orkester RTV Slovenija Barry Douglas (klavir) dirigent: Lio Kuokman Leon Firšt: Simfonični plesi Peter Iljič Čajkovski: Koncert za klavir in orkester št. 1 v b-molu op. 23 (dodatek) Sergej Prokofjev: Capuleti in Montegi iz baleta Romeo in Julija Peter Iljič Čajkovski: Suita iz baleta Labodje jezero
Dansko pisateljico Karen Blixen (1885–1962) poznamo tudi po njenem psevdonimu, ki pa je le eden izmed mnogih, namreč Isak Dinesen. Tina Mahkota je pripravila oddajo o njenem vznemirljivem življenju in zanimivem ustvarjanju, vanjo pa je vključila odlomke iz njene spominske proze Spomin na Afriko v prevodu Maje Kraigher, zgodbo Prstan ter odlomek iz zgodbe Babettina gostija – oboje je prevedla Tina Mahkota. Interpretirata Violeta Tomič in Martina Maurič Lazar, vezno besedilo bere Lucija Grm, glasbena oprema Darja Hlavka Godina, zvok in montaža Sonja Strenar, režija Ana Krauthaker, urednica oddaje Staša Grahek in Tesa Drev Juh, produkcija 2015.
Dansko pisateljico Karen Blixen (1885–1962) poznamo tudi po njenem psevdonimu, ki pa je le eden izmed mnogih, namreč Isak Dinesen. Tina Mahkota je pripravila oddajo o njenem vznemirljivem življenju in zanimivem ustvarjanju, vanjo pa je vključila odlomke iz njene spominske proze Spomin na Afriko v prevodu Maje Kraigher, zgodbo Prstan ter odlomek iz zgodbe Babettina gostija – oboje je prevedla Tina Mahkota. Interpretirata Violeta Tomič in Martina Maurič Lazar, vezno besedilo bere Lucija Grm, glasbena oprema Darja Hlavka Godina, zvok in montaža Sonja Strenar, režija Ana Krauthaker, urednica oddaje Staša Grahek in Tesa Drev Juh, produkcija 2015.
Na Arsu smo v sodelovanju z ZKP RTV Slovenija in Mladinsko knjigo posneli zvočnico kratkega simbolističnega romana Na klancu Ivana Cankarja, ki je tudi letošnje maturitetno branje. Avtor ga je označil za svoj prvi večji uspeh pri širšem občinstvu in za eno svojih najizrazitejših del. Roman, ki v marsičem povzema zgodbo Cankarjeve matere in njene družine, je pisatelj umetniško preoblikoval v simbolni tek za vozom vseh ljudi, zaznamovanih s trpljenjem na klancu siromakov in njihovim hrepenenjem po sreči. »"Francka, poniževana in zasmehovana, sprijaznjena, a kljub temu močna in žilava, na svojem hrbtu ne nosi le treh, ampak vse štiri vogale uborne bajte na klancu siromakov in še kakšnega za povrh. Življenje ji uhaja, na vso moč teče za njim, "a voz je šel dalje in izginil v gozdu". Ob Francki pa v kratkem romanu zaživijo tudi drugi iz njene družine, mož in otroci, ujeti v svoje socialno okolje. "Vsi drug za drugim so odhajali, vsak si je odrezal košček njenega srca; in vračali so se bolni in ubogi, legli so in so umrli,"« je o delu zapisal literarni urednik Vlado Motnikar. Roman Na klancu interpretira dramski igralec Matej Puc, za režijo je poskrbel Klemen Markovčič, fonetičarka je bila Suzana Köstner, glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina, tonska mojstra pa sta bila Urban Gruden in Sonja Strenar. Ivan Cankar Ivan Cankar (1876–1918), pesnik, pisatelj, dramatik in esejist, pronicljiv opazovalec in jedek pričevalec slovenske družbe, je v svojih delih pogosto izpostavljal etično načelo. Pripovedoval je o malem človeku v njegovem izrazito podrejenem odnosu do vsakršnih mogočnikov in prikazoval njegovo pehanje za preživetje, pa tudi vztrajanje pri svojih lastnih načelih. Roman Na klancu, v katerem lahko najdemo veliko motivov iz Cankarjeve osnovne družine, sodi med njegova zgodnejša dela, izšel je leta 1903.
Na Arsu smo v sodelovanju z ZKP RTV Slovenija in Mladinsko knjigo posneli zvočnico kratkega simbolističnega romana Na klancu Ivana Cankarja, ki je tudi letošnje maturitetno branje. Avtor ga je označil za svoj prvi večji uspeh pri širšem občinstvu in za eno svojih najizrazitejših del. Roman, ki v marsičem povzema zgodbo Cankarjeve matere in njene družine, je pisatelj umetniško preoblikoval v simbolni tek za vozom vseh ljudi, zaznamovanih s trpljenjem na klancu siromakov in njihovim hrepenenjem po sreči. »"Francka, poniževana in zasmehovana, sprijaznjena, a kljub temu močna in žilava, na svojem hrbtu ne nosi le treh, ampak vse štiri vogale uborne bajte na klancu siromakov in še kakšnega za povrh. Življenje ji uhaja, na vso moč teče za njim, "a voz je šel dalje in izginil v gozdu". Ob Francki pa v kratkem romanu zaživijo tudi drugi iz njene družine, mož in otroci, ujeti v svoje socialno okolje. "Vsi drug za drugim so odhajali, vsak si je odrezal košček njenega srca; in vračali so se bolni in ubogi, legli so in so umrli,"« je o delu zapisal literarni urednik Vlado Motnikar. Roman Na klancu interpretira dramski igralec Matej Puc, za režijo je poskrbel Klemen Markovčič, fonetičarka je bila Suzana Köstner, glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina, tonska mojstra pa sta bila Urban Gruden in Sonja Strenar. Ivan Cankar Ivan Cankar (1876–1918), pesnik, pisatelj, dramatik in esejist, pronicljiv opazovalec in jedek pričevalec slovenske družbe, je v svojih delih pogosto izpostavljal etično načelo. Pripovedoval je o malem človeku v njegovem izrazito podrejenem odnosu do vsakršnih mogočnikov in prikazoval njegovo pehanje za preživetje, pa tudi vztrajanje pri svojih lastnih načelih. Roman Na klancu, v katerem lahko najdemo veliko motivov iz Cankarjeve osnovne družine, sodi med njegova zgodnejša dela, izšel je leta 1903.
Osmi koncert letošnjega 43. Festivala Radovljica 2025 je bila tragedija Hekuba, kraljica Troje, ki jo je s kolegi iz ansamblov Dialogos in Kantaduri pripravila hrvaška pevka in muzikologinja Katarina Livljanić. Uporabili so hrvaški in italijanski dramski besedili Marina Držića in Lodovica Dolceja, glasbo pa so navdihnili mojstri iz 16. stoletja Ippolito Tromboncino, Claudio Merulo in Lambert Courtois, delno pa tradicionalna glasba iz Dubrovnika.
Osmi koncert letošnjega 43. Festivala Radovljica 2025 je bila tragedija Hekuba, kraljica Troje, ki jo je s kolegi iz ansamblov Dialogos in Kantaduri pripravila hrvaška pevka in muzikologinja Katarina Livljanić. Uporabili so hrvaški in italijanski dramski besedili Marina Držića in Lodovica Dolceja, glasbo pa so navdihnili mojstri iz 16. stoletja Ippolito Tromboncino, Claudio Merulo in Lambert Courtois, delno pa tradicionalna glasba iz Dubrovnika.
Oddaja nudi posnetek devetega koncerta letošnjega cikla Kogojevi dnevi in hkrati prvega abonmajskega koncerta nove sezone Kulturnega doma Nova Gorica. Koncert so ustvarili Simfonični orkester Cantabile in pianist Ivan Skrt pod vodstvom Marjana Grdadolnika. Koncert je potekal 6. oktobra letos v Veliki dvorani Kulturnega doma Nova Gorica. Program je vključeval dve noviteti, skladbi Abela Modica in Ivana Nahtigala. Program koncerta: Abel Modic (rojen leta 2004): Uvertura Moč narave (noviteta) Sergej Rahmaninov (1873-1943): Koncert za klavir in orkester št. 2 v c-molu, op. 18 Moderato Adagio sostenuto Allegro scherzando solist: Ivan Skrt, klavir solistični dodatek: Stanley Myers (1930–1993): Tema iz Lovec na jelene Pavel Česnokov (1877–1944) : Tebe pojem Franz Schubert (1797–1828): Kupelwieserjev valček *** Miha Nahtigal (1994) Fanfare z zaStanki (noviteta) Franz von Suppé (1819–1895) Uvertura iz operete Lahka konjenica Antonín Dvořak (1841–1904) Simfonija št. 9 v e-molu, op. 95, »Iz novega sveta« IV. stavek: Finale: Allegro con fuoco dodatek: Edvard Elgar (1857–1934): Enigma variacije, op. 36 - 10. Variacija IX: Adagio (Nimrod)
Oddaja nudi posnetek devetega koncerta letošnjega cikla Kogojevi dnevi in hkrati prvega abonmajskega koncerta nove sezone Kulturnega doma Nova Gorica. Koncert so ustvarili Simfonični orkester Cantabile in pianist Ivan Skrt pod vodstvom Marjana Grdadolnika. Koncert je potekal 6. oktobra letos v Veliki dvorani Kulturnega doma Nova Gorica. Program je vključeval dve noviteti, skladbi Abela Modica in Ivana Nahtigala. Program koncerta: Abel Modic (rojen leta 2004): Uvertura Moč narave (noviteta) Sergej Rahmaninov (1873-1943): Koncert za klavir in orkester št. 2 v c-molu, op. 18 Moderato Adagio sostenuto Allegro scherzando solist: Ivan Skrt, klavir solistični dodatek: Stanley Myers (1930–1993): Tema iz Lovec na jelene Pavel Česnokov (1877–1944) : Tebe pojem Franz Schubert (1797–1828): Kupelwieserjev valček *** Miha Nahtigal (1994) Fanfare z zaStanki (noviteta) Franz von Suppé (1819–1895) Uvertura iz operete Lahka konjenica Antonín Dvořak (1841–1904) Simfonija št. 9 v e-molu, op. 95, »Iz novega sveta« IV. stavek: Finale: Allegro con fuoco dodatek: Edvard Elgar (1857–1934): Enigma variacije, op. 36 - 10. Variacija IX: Adagio (Nimrod)
Pilonova galerija v Ajdovščini je po treh letih temeljite prenove stavbe in zbirk znova odprta za obiskovalce. Med novostmi je Atelje Vena Pilona. Postavljen je kot intimen prostor, v katerem je Pilon, ena najbolj zanimivih osebnosti slovenske umetnosti, ustvaril svoja najljubša dela. Na festivalu Šelestenja v Kopru smo si ogledali Svatbo, komorno opero Ane Sokolović za šest ženskih glasov in tolkala. Mednarodni filmski festival Liffe v Ljubljani bo do zaključka v nedeljo predstavil še številne najboljše svetovne filmske produkcije. Med njimi je tudi slovenska manjšinska koprodukcija Veter govori z menoj srbskega režiserja Stefana Djordjevića. Glasbeno ogrlico oddaje je Armando Šturman ozvočil s skladbami o življenju.
Pilonova galerija v Ajdovščini je po treh letih temeljite prenove stavbe in zbirk znova odprta za obiskovalce. Med novostmi je Atelje Vena Pilona. Postavljen je kot intimen prostor, v katerem je Pilon, ena najbolj zanimivih osebnosti slovenske umetnosti, ustvaril svoja najljubša dela. Na festivalu Šelestenja v Kopru smo si ogledali Svatbo, komorno opero Ane Sokolović za šest ženskih glasov in tolkala. Mednarodni filmski festival Liffe v Ljubljani bo do zaključka v nedeljo predstavil še številne najboljše svetovne filmske produkcije. Med njimi je tudi slovenska manjšinska koprodukcija Veter govori z menoj srbskega režiserja Stefana Djordjevića. Glasbeno ogrlico oddaje je Armando Šturman ozvočil s skladbami o življenju.
Izpostavljamo najboljše mlade glasbenike, ki so se še posebej izkazali na različnih tekmovanjih. Vsak teden oddajo namenimo enemu, nekateri se nam predstavijo v pogovorih, vsi pa v oddajah tudi zaigrajo.
Izpostavljamo najboljše mlade glasbenike, ki so se še posebej izkazali na različnih tekmovanjih. Vsak teden oddajo namenimo enemu, nekateri se nam predstavijo v pogovorih, vsi pa v oddajah tudi zaigrajo.
Filmski festival LIFFe se je prevesil v drugo polovico in bo potekal še vse do nedelje, 23. novembra. Konec tedna bodo na zaključni slovesnosti festivala podelili tudi nagrade, med njimi osrednjo nagrado, vodomca, ki ga bo žirija podelila filmu v sekciji Perspektive. V tem programu se predstavlja tudi slovenska manjšinska koprodukcija Veter govori z menoj srbskega režiserja Stefana Djordjevića. Festival Šelestenja, ki poteka v organizaciji Zavoda za mladino, kulturo in turizem Koper, je sinoči predstavil produkcijo komorne opere Svatba, skladateljice Ane Sokolović, v izvedbi članic Slovenskega komornega glasbenega gledališča. Med glasbenimi dogodki izpostavljamo tudi koncert v dvorani Union v Mariboru, kjer bo na sporedu prvi koncert Orkestrskega cikla Narodnega doma Maribor. Nastopili bodo koncertni solisti, simfonični orkester Filharmonija Brno in Češki filharmonični zbor iz Brna pod taktirko češkega dirigenta Leoša Svárovskega. Dramski ansambel SNG Maribor bo drevi premierno uprizoril eno najbolj znanih del srbskega dramatika Branislava Nušića, Gospa ministrica. Brezčasno satirično komedijo o malomeščanski družbi, napuhu in obsedenosti z družbenim položajem je režiral Beograjčan Veljko Mićunović.
Filmski festival LIFFe se je prevesil v drugo polovico in bo potekal še vse do nedelje, 23. novembra. Konec tedna bodo na zaključni slovesnosti festivala podelili tudi nagrade, med njimi osrednjo nagrado, vodomca, ki ga bo žirija podelila filmu v sekciji Perspektive. V tem programu se predstavlja tudi slovenska manjšinska koprodukcija Veter govori z menoj srbskega režiserja Stefana Djordjevića. Festival Šelestenja, ki poteka v organizaciji Zavoda za mladino, kulturo in turizem Koper, je sinoči predstavil produkcijo komorne opere Svatba, skladateljice Ane Sokolović, v izvedbi članic Slovenskega komornega glasbenega gledališča. Med glasbenimi dogodki izpostavljamo tudi koncert v dvorani Union v Mariboru, kjer bo na sporedu prvi koncert Orkestrskega cikla Narodnega doma Maribor. Nastopili bodo koncertni solisti, simfonični orkester Filharmonija Brno in Češki filharmonični zbor iz Brna pod taktirko češkega dirigenta Leoša Svárovskega. Dramski ansambel SNG Maribor bo drevi premierno uprizoril eno najbolj znanih del srbskega dramatika Branislava Nušića, Gospa ministrica. Brezčasno satirično komedijo o malomeščanski družbi, napuhu in obsedenosti z družbenim položajem je režiral Beograjčan Veljko Mićunović.
CoFestival letos raziskuje, kako so naša telesa vselej del nečesa večjega, v čemer je tudi moč plesa, in poudarja družbeno-skupnostno dimenzijo sodobnega plesa. 14. mednarodni festival sodobnega plesa bo med 21. in 28. novembrom na šestih prizoriščih v Ljubljani predstavil mednarodni program, ki združuje vrhunske umetnike, sveže koreografske pristope ter bogat spremljevalni program dogodkov, pogovorov in druženj.
CoFestival letos raziskuje, kako so naša telesa vselej del nečesa večjega, v čemer je tudi moč plesa, in poudarja družbeno-skupnostno dimenzijo sodobnega plesa. 14. mednarodni festival sodobnega plesa bo med 21. in 28. novembrom na šestih prizoriščih v Ljubljani predstavil mednarodni program, ki združuje vrhunske umetnike, sveže koreografske pristope ter bogat spremljevalni program dogodkov, pogovorov in druženj.
Čehi upravičeno veljajo za glasbeni narod; bogastvo njihove ljudske glasbe in več kot 1000-letna zgodovina glasbene umetnosti potrjujejo ta sloves. Češki glasbeniki - in posledično njihova glasba - so bili povezani tudi z začetki poklicnega glasbenega življenja v Sloveniji. Foerster, Nedved, Mašek in drugi, ki smo jih tako rekoč vzeli za svoje, so izhajali bogatih tradicij čeških glasbenih družin, njihovo delo pa je tudi usmerilo vode v mline slovenske glasbene ustvarjalnosti, ki se je prebujala v 19. stoletju
Čehi upravičeno veljajo za glasbeni narod; bogastvo njihove ljudske glasbe in več kot 1000-letna zgodovina glasbene umetnosti potrjujejo ta sloves. Češki glasbeniki - in posledično njihova glasba - so bili povezani tudi z začetki poklicnega glasbenega življenja v Sloveniji. Foerster, Nedved, Mašek in drugi, ki smo jih tako rekoč vzeli za svoje, so izhajali bogatih tradicij čeških glasbenih družin, njihovo delo pa je tudi usmerilo vode v mline slovenske glasbene ustvarjalnosti, ki se je prebujala v 19. stoletju
Oddaja prinaša izbor posnetkov slovenskih opernih pevcev. Pripravlja jo urednik za operno glasbo Dejan Juravić.
Oddaja prinaša izbor posnetkov slovenskih opernih pevcev. Pripravlja jo urednik za operno glasbo Dejan Juravić.
Pred nocojšnjim nastopom na Ljubljanskem gradu predstavljamo najnovejšo plošče naše eminentne vokalne solistke.
Pred nocojšnjim nastopom na Ljubljanskem gradu predstavljamo najnovejšo plošče naše eminentne vokalne solistke.
Letošnjo 36. izdajo Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala Liffe je po dolgem času odprl slovenski film, in sicer Belo se pere na devetdeset režiserja Marka Naberšnika. Posnet je po istoimenski knjižni uspešnici Bronje Žakelj, ki je z režiserjem sodelovala tudi pri pisanju scenarija. Gre za avtoričino osebno zgodbo, ta pa je prepredena z bolečo izgubo bližnjih zaradi bolezni in nesreče, pa s soočanjem s hudo boleznijo v mladosti. Z Markom Naberšnikom, podpisanim pod nekaj največjih slovenskih filmskih uspešnic (med njimi Petelinji zajtrk in Šanghaj), se o njegovem filmu pogovarja Tesa Drev Juh. Urednica oddaje Tadeja Krečič Scholten
Letošnjo 36. izdajo Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala Liffe je po dolgem času odprl slovenski film, in sicer Belo se pere na devetdeset režiserja Marka Naberšnika. Posnet je po istoimenski knjižni uspešnici Bronje Žakelj, ki je z režiserjem sodelovala tudi pri pisanju scenarija. Gre za avtoričino osebno zgodbo, ta pa je prepredena z bolečo izgubo bližnjih zaradi bolezni in nesreče, pa s soočanjem s hudo boleznijo v mladosti. Z Markom Naberšnikom, podpisanim pod nekaj največjih slovenskih filmskih uspešnic (med njimi Petelinji zajtrk in Šanghaj), se o njegovem filmu pogovarja Tesa Drev Juh. Urednica oddaje Tadeja Krečič Scholten
Predvajamo skladbe različnih zvrsti iz različnih obdobij. Skladbe iz arhiva Radia Slovenija izvajajo slovenski izvajalci: solisti, komorni glasbeniki in ansambli ter simfonični orkestri.
Predvajamo skladbe različnih zvrsti iz različnih obdobij. Skladbe iz arhiva Radia Slovenija izvajajo slovenski izvajalci: solisti, komorni glasbeniki in ansambli ter simfonični orkestri.
Zgodovinarka in publicistka dr. Mateja Ratej v svoji najnovejši zgodovinski monografiji z nekoliko literarnim naslovom Foltrefer in s podnaslovom Instinkt preživetja v Mariboru v štiridesetih letih 20. stoletja piše o usodah ljudi, ki so se v narodnostno mešanem mestu ob Dravi uprli okupatorju, nekaj let po koncu vojne pa so se znašli v sodnih procesih, obtoženih sodelovanja z gestapom. Nekaterih njenih protagonistk in protagonistov se v Mariboru še spominjajo, nekaterih verjetno premalo. Avtoričina podoba medvojnega Maribora je definitivno drugačna od precej znanih podob življenja med vojno drugje po Sloveniji; prav zato je branje monografije (tudi o sodelavcih gestapa) zanimivo. Več o tematiki in monografiji, objavljeni pri Beletrini, pove dr. Mateja Ratej v Izšlo je, v pogovoru z Markom Goljo. Nikar ne zamudite.
Zgodovinarka in publicistka dr. Mateja Ratej v svoji najnovejši zgodovinski monografiji z nekoliko literarnim naslovom Foltrefer in s podnaslovom Instinkt preživetja v Mariboru v štiridesetih letih 20. stoletja piše o usodah ljudi, ki so se v narodnostno mešanem mestu ob Dravi uprli okupatorju, nekaj let po koncu vojne pa so se znašli v sodnih procesih, obtoženih sodelovanja z gestapom. Nekaterih njenih protagonistk in protagonistov se v Mariboru še spominjajo, nekaterih verjetno premalo. Avtoričina podoba medvojnega Maribora je definitivno drugačna od precej znanih podob življenja med vojno drugje po Sloveniji; prav zato je branje monografije (tudi o sodelavcih gestapa) zanimivo. Več o tematiki in monografiji, objavljeni pri Beletrini, pove dr. Mateja Ratej v Izšlo je, v pogovoru z Markom Goljo. Nikar ne zamudite.
Stoletnico rojstva velikega orgličarja so v njegovi domovini, Belgiji, zaznamovali z gala koncertom v sloviti bruseljski dvorani Flagey. Nastopili so Brussels Jazz Orchestra, Brussels Philharmonic, pianist Kenny Werner in orgličar Gregoire Maret. Dirigirala je Miho Hazama.
Stoletnico rojstva velikega orgličarja so v njegovi domovini, Belgiji, zaznamovali z gala koncertom v sloviti bruseljski dvorani Flagey. Nastopili so Brussels Jazz Orchestra, Brussels Philharmonic, pianist Kenny Werner in orgličar Gregoire Maret. Dirigirala je Miho Hazama.
Skozi petdeseta in šestdeseta leta je John Cage postopno postal umetnik, ki je s prepričljivo retoriko in presenetljivimi, celo šokantnimi, toda natančno artikuliranimi mislimi zasedal osrednje mesto v sodobnih umetniških snovanjih povojnih Združenih držav. Ko je v začetku petdesetih let v knjigi orakljev Ji Džing našel način, kako v glasbo na konstruktiven način vpeljati naključje, je temeljito posegel v dejanje skladanja glasbe. S tem je dokončno izstopil iz miselnega okvira zahodne glasbene umetnosti in tudi iz skladateljskih krogov, ki so na stari celini oblikovali sodobno glasbeno govorico.
Skozi petdeseta in šestdeseta leta je John Cage postopno postal umetnik, ki je s prepričljivo retoriko in presenetljivimi, celo šokantnimi, toda natančno artikuliranimi mislimi zasedal osrednje mesto v sodobnih umetniških snovanjih povojnih Združenih držav. Ko je v začetku petdesetih let v knjigi orakljev Ji Džing našel način, kako v glasbo na konstruktiven način vpeljati naključje, je temeljito posegel v dejanje skladanja glasbe. S tem je dokončno izstopil iz miselnega okvira zahodne glasbene umetnosti in tudi iz skladateljskih krogov, ki so na stari celini oblikovali sodobno glasbeno govorico.
Vincenzo Bellini povzroča preglavice vsakemu biografu. Umrl je mlad, na vrhuncu tako slave kot romantičnega gibanja. Poleg tega je bil tudi čeden, svetlolas in modrook oziroma – in to je ključno – čeden, svetlolas in modrook SICILIJANEC, zato ni prav nič čudno, da je zelo hitro postal mit. Tega so začele graditi že okoliščine njegove smrti.
Vincenzo Bellini povzroča preglavice vsakemu biografu. Umrl je mlad, na vrhuncu tako slave kot romantičnega gibanja. Poleg tega je bil tudi čeden, svetlolas in modrook oziroma – in to je ključno – čeden, svetlolas in modrook SICILIJANEC, zato ni prav nič čudno, da je zelo hitro postal mit. Tega so začele graditi že okoliščine njegove smrti.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Poezija pesnika Pariza in drobnih stvari, predvsem pa ljubezni je bila pogosto tudi uglasbljena – pesem Uvelo listje so na primer peli Yves Montand, Juliette Greco, Nat King Cole in drugi. Z liričnim utrinkom se vračamo h govorjeni besedi. Prevajalec Aleš Berger, igralec Andrej Nahtigal, redaktorja Marjan Kovačevič Beltram in Vlado Motnikar, režiser Jože Valentič. Posneto decembra 2015.
Poezija pesnika Pariza in drobnih stvari, predvsem pa ljubezni je bila pogosto tudi uglasbljena – pesem Uvelo listje so na primer peli Yves Montand, Juliette Greco, Nat King Cole in drugi. Z liričnim utrinkom se vračamo h govorjeni besedi. Prevajalec Aleš Berger, igralec Andrej Nahtigal, redaktorja Marjan Kovačevič Beltram in Vlado Motnikar, režiser Jože Valentič. Posneto decembra 2015.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Enajst let po legendarnem gostovanju zasedbe Elvis Jackson na Radiu Koper se nam še zdaj tresejo stene našega studia. Elvis Jackson so legende domače punk rock in ska scene, znani po nalezljivi energiji, humorju in koncertih, kjer se publika preprosto ne more ustaviti. V več kot 25 letih delovanja so ustvarili prepoznaven zvok, ki združuje punk, ska in reggae ter z njim dodobra zaznamovali slovensko glasbeno krajino. Buda, Slavc, Soki in Marty ostajajo ena najbolj živih in srčnih koncertnih zasedb pri nas. Kjerkoli igrajo, tam je oder njihov dom, publika pa družina. https://elvisjackson.si/ https://www.instagram.com/elvisjacksonmusic/ https://www.facebook.com/ElvisJacksonMusic/ https://open.spotify.com/artist/6LeoMxW390KknW3FfuTkA2 Oddajo je vodil Blaž Maljevac.
Enajst let po legendarnem gostovanju zasedbe Elvis Jackson na Radiu Koper se nam še zdaj tresejo stene našega studia. Elvis Jackson so legende domače punk rock in ska scene, znani po nalezljivi energiji, humorju in koncertih, kjer se publika preprosto ne more ustaviti. V več kot 25 letih delovanja so ustvarili prepoznaven zvok, ki združuje punk, ska in reggae ter z njim dodobra zaznamovali slovensko glasbeno krajino. Buda, Slavc, Soki in Marty ostajajo ena najbolj živih in srčnih koncertnih zasedb pri nas. Kjerkoli igrajo, tam je oder njihov dom, publika pa družina. https://elvisjackson.si/ https://www.instagram.com/elvisjacksonmusic/ https://www.facebook.com/ElvisJacksonMusic/ https://open.spotify.com/artist/6LeoMxW390KknW3FfuTkA2 Oddajo je vodil Blaž Maljevac.
Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.
Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.
Julia Malye je avtorica štirih romanov, poleg tega pa na dveh pariških fakultetah poučuje pisanje in prevaja. Medtem ko so njeni prvi trije romani izšli v francoščini, je zgodovinski roman Louisiana, katerega odlomek predstavljamo v tokratnem Literarnem nokturnu, njen prvenec v angleškem jeziku. Knjigo je pisala sočasno v francoščini in angleščini. V romanu, ki se dogaja v prvi polovici 18. stoletja, spremljamo neznanke, ki jih poveže pot od Pariza čez ocean v New Orleans, kamor jih v takratno francosko kolonijo sredi severnoameriške divjine na poroko s francoskimi kolonialisti odpošlje predstojnica bolnišnice Salpêtrière. Ženske različnih ozadij in starosti, Charlotte, Pétronille in Geneviève, se morajo najprej spopasti z večmesečno plovbo čez Atlantik, z boleznimi, gusarji, preprodajalci sužnjev, ob prihodu v novi svet pa s poroko, rojstvi, izgubami. Avtorica je fiktivno pripoved zasnovala po resnični zgodovini žensk v zvezni državi Louisiana na začetku 18. stoletja. Prevajalka Nataša Hrovat, režiserka Ana Krauthaker, interpretka Vesna Jevnikar, glasbeni opremljevalec Luka Hočevar, mojster zvoka Matjaž Miklič, urednica oddaje Petra Meterc. Produkcija leta 2025.
Julia Malye je avtorica štirih romanov, poleg tega pa na dveh pariških fakultetah poučuje pisanje in prevaja. Medtem ko so njeni prvi trije romani izšli v francoščini, je zgodovinski roman Louisiana, katerega odlomek predstavljamo v tokratnem Literarnem nokturnu, njen prvenec v angleškem jeziku. Knjigo je pisala sočasno v francoščini in angleščini. V romanu, ki se dogaja v prvi polovici 18. stoletja, spremljamo neznanke, ki jih poveže pot od Pariza čez ocean v New Orleans, kamor jih v takratno francosko kolonijo sredi severnoameriške divjine na poroko s francoskimi kolonialisti odpošlje predstojnica bolnišnice Salpêtrière. Ženske različnih ozadij in starosti, Charlotte, Pétronille in Geneviève, se morajo najprej spopasti z večmesečno plovbo čez Atlantik, z boleznimi, gusarji, preprodajalci sužnjev, ob prihodu v novi svet pa s poroko, rojstvi, izgubami. Avtorica je fiktivno pripoved zasnovala po resnični zgodovini žensk v zvezni državi Louisiana na začetku 18. stoletja. Prevajalka Nataša Hrovat, režiserka Ana Krauthaker, interpretka Vesna Jevnikar, glasbeni opremljevalec Luka Hočevar, mojster zvoka Matjaž Miklič, urednica oddaje Petra Meterc. Produkcija leta 2025.
Pripravili smo reportažo z Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala LIFFE. V Narodni galeriji smo si ogledali razstavo Prebujanje lepote II, zbirko viktorijanske umetnosti, ki jo je zasnoval in jo raziskuje profesor estetike in umetnostne zgodovine dr. Paul Crowther. Na Ljubljanskem gradu so v sodelovanju z Mladinsko knjigo pripravili prostorsko projekcijo Ko ilustracije oživijo. Obiskali smo tudi Paviljon NOB Tržiškega muzeja, kjer razstavljajo dela Vena Dolenca.
Pripravili smo reportažo z Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala LIFFE. V Narodni galeriji smo si ogledali razstavo Prebujanje lepote II, zbirko viktorijanske umetnosti, ki jo je zasnoval in jo raziskuje profesor estetike in umetnostne zgodovine dr. Paul Crowther. Na Ljubljanskem gradu so v sodelovanju z Mladinsko knjigo pripravili prostorsko projekcijo Ko ilustracije oživijo. Obiskali smo tudi Paviljon NOB Tržiškega muzeja, kjer razstavljajo dela Vena Dolenca.
AriZONA nocoj po sledeh ne reke, ampak zasedbe, ki Bregove dere … Armando Šturman vabim k poslušanju posnetka septembrskega nastopa v studiu Hendrix nocoj ob 21h …
AriZONA nocoj po sledeh ne reke, ampak zasedbe, ki Bregove dere … Armando Šturman vabim k poslušanju posnetka septembrskega nastopa v studiu Hendrix nocoj ob 21h …
Od zdravilnih kur in plesnive kulinarike do zakotnih ulic in kozmopolitstva – prisluhnili bomo kabaretskim pesmim, ki pod drobnogled jemljejo koščke naše vsakdanjosti in pokažejo njihove humorne in trpkejše plati.
Od zdravilnih kur in plesnive kulinarike do zakotnih ulic in kozmopolitstva – prisluhnili bomo kabaretskim pesmim, ki pod drobnogled jemljejo koščke naše vsakdanjosti in pokažejo njihove humorne in trpkejše plati.
Na Arsu v smo v sodelovanju z ZKP RTV Slovenija in Mladinsko knjigo posneli zvočnico kratkega simbolističnega romana Na klancu Ivana Cankarja, ki je tudi letošnje maturitetno branje. Avtor ga je označil za svoj prvi večji uspeh pri širšem občinstvu in za eno svojih najizrazitejših del. Roman, ki v marsičem povzema zgodbo Cankarjeve matere in njene družine, je pisatelj umetniško preoblikoval v simbolni tek za vozom vseh ljudi, zaznamovanih s trpljenjem na klancu siromakov in njihovim hrepenenjem po sreči. „Francka, poniževana in zasmehovana, sprijaznjena, a kljub temu močna in žilava, na svojem hrbtu ne nosi le treh, ampak vse štiri vogale uborne bajte na klancu siromakov in še kakšnega za povrh. Življenje ji uhaja, na vso moč teče za njim, »a voz je šel dalje in izginil v gozdu«. Ob Francki pa v kratkem romanu zaživijo tudi drugi iz njene družine, mož in otroci, ujeti v svoje socialno okolje. »Vsi drug za drugim so odhajali, vsak si je odrezal košček njenega srca; in vračali so se bolni in ubogi, legli so in so umrli,« je o delu zapisal literarni urednik Vlado Motnikar. Roman Na klancu interpretira dramski igralec Matej Puc, za režijo je poskrbel Klemen Markovčič, fonetičarka je bila Suzana Köstner, glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina, tonska mojstra pa sta bila Urban Gruden in Sonja Strenar. Ivan Cankar Ivan Cankar (1876–1918), pesnik, pisatelj, dramatik in esejist, pronicljiv opazovalec in jedek pričevalec slovenske družbe, je v svojih delih pogosto izpostavljal etično načelo. Pripovedoval je o malem človeku v njegovem izrazito podrejenem odnosu do vsakršnih mogočnikov in prikazoval njegovo pehanje za preživetje, a tudi vztrajanje pri lastnih načelih. Roman Na klancu, v katerem lahko najdemo veliko motivov iz Cankarjeve osnovne družine, sodi med njegova zgodnejša dela, izšel je leta 1903.
Na Arsu v smo v sodelovanju z ZKP RTV Slovenija in Mladinsko knjigo posneli zvočnico kratkega simbolističnega romana Na klancu Ivana Cankarja, ki je tudi letošnje maturitetno branje. Avtor ga je označil za svoj prvi večji uspeh pri širšem občinstvu in za eno svojih najizrazitejših del. Roman, ki v marsičem povzema zgodbo Cankarjeve matere in njene družine, je pisatelj umetniško preoblikoval v simbolni tek za vozom vseh ljudi, zaznamovanih s trpljenjem na klancu siromakov in njihovim hrepenenjem po sreči. „Francka, poniževana in zasmehovana, sprijaznjena, a kljub temu močna in žilava, na svojem hrbtu ne nosi le treh, ampak vse štiri vogale uborne bajte na klancu siromakov in še kakšnega za povrh. Življenje ji uhaja, na vso moč teče za njim, »a voz je šel dalje in izginil v gozdu«. Ob Francki pa v kratkem romanu zaživijo tudi drugi iz njene družine, mož in otroci, ujeti v svoje socialno okolje. »Vsi drug za drugim so odhajali, vsak si je odrezal košček njenega srca; in vračali so se bolni in ubogi, legli so in so umrli,« je o delu zapisal literarni urednik Vlado Motnikar. Roman Na klancu interpretira dramski igralec Matej Puc, za režijo je poskrbel Klemen Markovčič, fonetičarka je bila Suzana Köstner, glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina, tonska mojstra pa sta bila Urban Gruden in Sonja Strenar. Ivan Cankar Ivan Cankar (1876–1918), pesnik, pisatelj, dramatik in esejist, pronicljiv opazovalec in jedek pričevalec slovenske družbe, je v svojih delih pogosto izpostavljal etično načelo. Pripovedoval je o malem človeku v njegovem izrazito podrejenem odnosu do vsakršnih mogočnikov in prikazoval njegovo pehanje za preživetje, a tudi vztrajanje pri lastnih načelih. Roman Na klancu, v katerem lahko najdemo veliko motivov iz Cankarjeve osnovne družine, sodi med njegova zgodnejša dela, izšel je leta 1903.
Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.
Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.
Septembra je pod naslovom Les Alexandrines izšel francoski prevod romana Grenko Morje Marjana Tomšiča. Predstavlja nam ga prevajalka Andrée Lück Gaye. V ljubljanski Galeriji Vžigalica je na ogled razstava priznanega japonskega umetnika Yoshija Nakajime Umetnost je vedno naslednja možnost, na festivalu Liffe v Ljubljani pa med drugim tudi celovečerec Kontinental 25 Raduja Judeja, enega izmed izstopajočih imen romunskega vala režiserjev. Glasbena ogrlica Iztoka Novaka Easya vabi na potovanje skozi štiri poglavja izjemne kariere ženske pop skupine The Supremes.
Septembra je pod naslovom Les Alexandrines izšel francoski prevod romana Grenko Morje Marjana Tomšiča. Predstavlja nam ga prevajalka Andrée Lück Gaye. V ljubljanski Galeriji Vžigalica je na ogled razstava priznanega japonskega umetnika Yoshija Nakajime Umetnost je vedno naslednja možnost, na festivalu Liffe v Ljubljani pa med drugim tudi celovečerec Kontinental 25 Raduja Judeja, enega izmed izstopajočih imen romunskega vala režiserjev. Glasbena ogrlica Iztoka Novaka Easya vabi na potovanje skozi štiri poglavja izjemne kariere ženske pop skupine The Supremes.
Aktualna tedenska oddaja, namenjena poročanju o glasbenih dogodkih doma in v tujini in kritični oceni le-teh. Pripravljajo uredniki in sodelavci glasbenega programa v Ljubljani, Mariboru in Kopru.
Aktualna tedenska oddaja, namenjena poročanju o glasbenih dogodkih doma in v tujini in kritični oceni le-teh. Pripravljajo uredniki in sodelavci glasbenega programa v Ljubljani, Mariboru in Kopru.
Tenorist Branko Robinšak, prvak SNG Opera in balet Ljubljana, je nedavno praznoval osebni jubilej – 70. rojstni dan. Kot operni pevec nastopa na domačih in tujih opernih odrih, prav tako je uveljavljen kot koncertni pevec oz. poustvarjalec večjih vokalno-instrumentalnih del in samospevov. Za radijski arhiv je posnel samospeve Roberta Schumanna, Richarda Straussa, Francesca P. Tostija, Benjamina Ipavca in drugih.
Tenorist Branko Robinšak, prvak SNG Opera in balet Ljubljana, je nedavno praznoval osebni jubilej – 70. rojstni dan. Kot operni pevec nastopa na domačih in tujih opernih odrih, prav tako je uveljavljen kot koncertni pevec oz. poustvarjalec večjih vokalno-instrumentalnih del in samospevov. Za radijski arhiv je posnel samospeve Roberta Schumanna, Richarda Straussa, Francesca P. Tostija, Benjamina Ipavca in drugih.