Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Domov
Raziskujte
Programi
Dokumentarci
Filmi in serije
Oddaje
Podkasti
Filmoteka
Zgodovina
Shranjeno
Naročnine
Več
Domov Raziskujte Programi Dokumentarci Filmi in serije Oddaje Podkasti
Plačljivo
Filmoteka
Moj 365
Zgodovina
Naročnine
Shranjeno

Radijska igra

Radijske igre na Prvem nastajajo v sinergiji z njegovo siceršnjo programsko usmeritvijo in ritmom. Tematsko so namenjene širokemu krogu poslušalcev; so bolj komunikativne in žanrsko raznolike – od komedije do kriminalke.

Zadnje dodano

Radijska igra

Beno Zupančič: Popotovanje z Odisejem

26. 2. 2024

Avtor učinkovito in jasno slika nekatere temeljne značilnosti naše sodobnosti, njena protislovja in njegovo nenehno iskanje svojega lastnega avtentičnega jaza, poosebljeno v usodi Albina Oblaka. Njegov idealizem je presegal realnost tedanjega časa. Bil je erudit in nenehno radoveden, raziskujoč človek. Prisegal je na naravnost, na visoke etične standarde, v vedenju pa je bil impulziven. Kljub oddaljenemu času, v katerem sta nastala besedilo in radijska igra, besedilo zastavlja zdaj mogoče še bolj relevantna vprašanja ter nagovarja sodobnega človeka in družbo. Režiser: Dušan Mauser Dramaturg: Borut Trekman Tonski mojster: Jure Culiberg Glasbeni opremljevalec: Marko Stopar Albin Oblak − Boris Cavazza Barbara − Marinka Štern Sonja − Majda Potokar Alfonz − Jurij Souček Kronisti − Rudi Kosmač, Boris Juh, Janez Albreht Uredništvo igranega programa. Posneto v studiih Radiotelevizije Ljubjana septembra 1979.

44 min

Avtor učinkovito in jasno slika nekatere temeljne značilnosti naše sodobnosti, njena protislovja in njegovo nenehno iskanje svojega lastnega avtentičnega jaza, poosebljeno v usodi Albina Oblaka. Njegov idealizem je presegal realnost tedanjega časa. Bil je erudit in nenehno radoveden, raziskujoč človek. Prisegal je na naravnost, na visoke etične standarde, v vedenju pa je bil impulziven. Kljub oddaljenemu času, v katerem sta nastala besedilo in radijska igra, besedilo zastavlja zdaj mogoče še bolj relevantna vprašanja ter nagovarja sodobnega človeka in družbo. Režiser: Dušan Mauser Dramaturg: Borut Trekman Tonski mojster: Jure Culiberg Glasbeni opremljevalec: Marko Stopar Albin Oblak − Boris Cavazza Barbara − Marinka Štern Sonja − Majda Potokar Alfonz − Jurij Souček Kronisti − Rudi Kosmač, Boris Juh, Janez Albreht Uredništvo igranega programa. Posneto v studiih Radiotelevizije Ljubjana septembra 1979.

Radijska igra

Marjan Tomšič: Ključ

22. 2. 2024

Vsebina igre so zapleteni odnosi med ljudmi, njihovi dvomi in zablode, zaradi katerih je marsikatero življenje samo životarjenje. Podobno je temu, ki ga v igri predstavlja starejši zakonski par, ujet v čustveno in duhovno praznino skupnega bivanja. Zakonca skušata odkriti vzroke svoje nesreče in prikazati njeno psihološko ozadje. Posledica človekove osamitve je tragična - polovično bitje, ki ne zmore biti kos življenjskim izzivom. Ključ do njegove izpolnitve je ljubezen, in to je avtorjevo nedvoumno sporočilo, zapisano iskreno, neusmiljeno in prav nič moralistično. Režiser: Aleš Jan Dramaturg: Pavel Lužan Tonska mojstrica: Metka Rojc Glasbeni opremljevalec: Peter Čare On - Peter Ternovšek Ona - Minu Kjuder Sosed - Rado Pavalec Posneto v studiih Radia Maribor septembra 1988

35 min

Vsebina igre so zapleteni odnosi med ljudmi, njihovi dvomi in zablode, zaradi katerih je marsikatero življenje samo životarjenje. Podobno je temu, ki ga v igri predstavlja starejši zakonski par, ujet v čustveno in duhovno praznino skupnega bivanja. Zakonca skušata odkriti vzroke svoje nesreče in prikazati njeno psihološko ozadje. Posledica človekove osamitve je tragična - polovično bitje, ki ne zmore biti kos življenjskim izzivom. Ključ do njegove izpolnitve je ljubezen, in to je avtorjevo nedvoumno sporočilo, zapisano iskreno, neusmiljeno in prav nič moralistično. Režiser: Aleš Jan Dramaturg: Pavel Lužan Tonska mojstrica: Metka Rojc Glasbeni opremljevalec: Peter Čare On - Peter Ternovšek Ona - Minu Kjuder Sosed - Rado Pavalec Posneto v studiih Radia Maribor septembra 1988

Radijska igra

Marjan Tomšič: Ključ

22. 2. 2024

Vsebina igre so zapleteni odnosi med ljudmi, njihovi dvomi in zablode, zaradi katerih je marsikatero življenje samo životarjenje. Podobno je temu, ki ga v igri predstavlja starejši zakonski par, ujet v čustveno in duhovno praznino skupnega bivanja. Zakonca skušata odkriti vzroke svoje nesreče in prikazati njeno psihološko ozadje. Posledica človekove osamitve je tragična - polovično bitje, ki ne zmore biti kos življenjskim izzivom. Ključ do njegove izpolnitve je ljubezen, in to je avtorjevo nedvoumno sporočilo, zapisano iskreno, neusmiljeno in prav nič moralistično. Režiser: Aleš Jan Dramaturg: Pavel Lužan Tonska mojstrica: Metka Rojc Glasbeni opremljevalec: Peter Čare On - Peter Ternovšek Ona - Minu Kjuder Sosed - Rado Pavalec Posneto v studiih Radia Maribor septembra 1988

35 min

Vsebina igre so zapleteni odnosi med ljudmi, njihovi dvomi in zablode, zaradi katerih je marsikatero življenje samo životarjenje. Podobno je temu, ki ga v igri predstavlja starejši zakonski par, ujet v čustveno in duhovno praznino skupnega bivanja. Zakonca skušata odkriti vzroke svoje nesreče in prikazati njeno psihološko ozadje. Posledica človekove osamitve je tragična - polovično bitje, ki ne zmore biti kos življenjskim izzivom. Ključ do njegove izpolnitve je ljubezen, in to je avtorjevo nedvoumno sporočilo, zapisano iskreno, neusmiljeno in prav nič moralistično. Režiser: Aleš Jan Dramaturg: Pavel Lužan Tonska mojstrica: Metka Rojc Glasbeni opremljevalec: Peter Čare On - Peter Ternovšek Ona - Minu Kjuder Sosed - Rado Pavalec Posneto v studiih Radia Maribor septembra 1988

Radijska igra

Janez Žmavc: Pajkovo popoldne

20. 2. 2024

Igra slovenskega dramatika, ki je svoje življenje posvetil gledališču v petdesetih letih kot dramaturg v Prešernovem gledališču Kranj, nato pa tri desetletja kot dramaturg in dobri duh Slovenskega ljudskega gledališča v Celju, je bila napisana prav za radio. V dremežu sončnega avgustovskega popoldneva prestopi junak v svet pajka, ki plete mrežo na domačem oknu. Zapleten v njegovo mrežo poleti z njim nad domačo hišo, od koder ugleda trenutek svojega življenja, svoj dom, mamo in svojo ljubo s pogledom svojih skritih misli, čustev in odnosa do sveta. Režiser: Jože Valentič Dramaturg: Pavel Lužan Tonski mojster: Staš Janež Oblikovalka glasbe: Darja Hlavka Jaz - Brane Završan Pajek - Matej Recer Rozi - Lučka Počkaj Mama - Marinka Štern Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija septembra 2004.

25 min

Igra slovenskega dramatika, ki je svoje življenje posvetil gledališču v petdesetih letih kot dramaturg v Prešernovem gledališču Kranj, nato pa tri desetletja kot dramaturg in dobri duh Slovenskega ljudskega gledališča v Celju, je bila napisana prav za radio. V dremežu sončnega avgustovskega popoldneva prestopi junak v svet pajka, ki plete mrežo na domačem oknu. Zapleten v njegovo mrežo poleti z njim nad domačo hišo, od koder ugleda trenutek svojega življenja, svoj dom, mamo in svojo ljubo s pogledom svojih skritih misli, čustev in odnosa do sveta. Režiser: Jože Valentič Dramaturg: Pavel Lužan Tonski mojster: Staš Janež Oblikovalka glasbe: Darja Hlavka Jaz - Brane Završan Pajek - Matej Recer Rozi - Lučka Počkaj Mama - Marinka Štern Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija septembra 2004.

Radijska igra

Zmago Frece: Plasti

19. 2. 2024

Bogato in samosvoje delo zvočne poezije njen avtor, nekdanji radijec, uvede z uverturo, posvečeno Frančišku Asiškemu, med Plastmi ali Pastmi pa se potem zvoki nizajo v pesnikovo izpoved. Njegove govorne, pevske, glasbene in zvočne variacije začnemo dojemati kot poetično, razgibano glasbeno kompozicijo. Režiser, tonski mojster, glasbeni oblikovalec: Zmago Frece Igralec, pevec: Zmago Frece Uredništvo igranega programa. Posneto v studiih Radia Slovenija septembra 2005.

25 min

Bogato in samosvoje delo zvočne poezije njen avtor, nekdanji radijec, uvede z uverturo, posvečeno Frančišku Asiškemu, med Plastmi ali Pastmi pa se potem zvoki nizajo v pesnikovo izpoved. Njegove govorne, pevske, glasbene in zvočne variacije začnemo dojemati kot poetično, razgibano glasbeno kompozicijo. Režiser, tonski mojster, glasbeni oblikovalec: Zmago Frece Igralec, pevec: Zmago Frece Uredništvo igranega programa. Posneto v studiih Radia Slovenija septembra 2005.

Radijska igra

Miloš Mikeln: Stalinovi zdravniki

15. 2. 2024

Problemsko dramsko delo predstavi manj znana dejstva iz Stalinove biografije predvsem o konfliktih in spopadih v sovjetskem vodstvu z Leninom na čelu in v času po njegovi smrti. Avtor je posebej poudaril, da so vsi stvarni podatki v zvezi z zgodovinskimi osebnostmi v tej igri avtentično dokumentirani. Žal se zgodovina srhljivo ponavlja pred našimi očmi kot princip brezkompromisnega boja za oblast ob pomoči njenih vsakokratnih lakajev, s sejanjem strahu in populistično manipulacijo ljudstva. Režiserka: Rosanda Sajko Dramaturg: Pavel Lužan Tonska mojstrica: Metka Rojc Glasbeni opremljevalec: Marko Stopar Lebedev − Boris Juh Kuligin − Radko Polič Astrov − Janez Albreht Zinaida − Milena Zupančič Boris − Boris Cavazza Polkovnik − Miha Baloh Poročnik − Dare Valič Profesor − Branko Miklavc Trocki − Lojze Rozman Kamenev − Brane Ivanc Alilujeva − Mojca Ribič Tuhačevski − Bert Sotlar Stalin − Dare Ulaga Krupska − Judita Hahn-Kreft Vojak NKVD − Roman Končar Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radiotelevizije Ljubljana decembra 1985.

83 min

Problemsko dramsko delo predstavi manj znana dejstva iz Stalinove biografije predvsem o konfliktih in spopadih v sovjetskem vodstvu z Leninom na čelu in v času po njegovi smrti. Avtor je posebej poudaril, da so vsi stvarni podatki v zvezi z zgodovinskimi osebnostmi v tej igri avtentično dokumentirani. Žal se zgodovina srhljivo ponavlja pred našimi očmi kot princip brezkompromisnega boja za oblast ob pomoči njenih vsakokratnih lakajev, s sejanjem strahu in populistično manipulacijo ljudstva. Režiserka: Rosanda Sajko Dramaturg: Pavel Lužan Tonska mojstrica: Metka Rojc Glasbeni opremljevalec: Marko Stopar Lebedev − Boris Juh Kuligin − Radko Polič Astrov − Janez Albreht Zinaida − Milena Zupančič Boris − Boris Cavazza Polkovnik − Miha Baloh Poročnik − Dare Valič Profesor − Branko Miklavc Trocki − Lojze Rozman Kamenev − Brane Ivanc Alilujeva − Mojca Ribič Tuhačevski − Bert Sotlar Stalin − Dare Ulaga Krupska − Judita Hahn-Kreft Vojak NKVD − Roman Končar Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radiotelevizije Ljubljana decembra 1985.

Radijska igra

Andrej Amalrik: Nos! Nos? Nos?!

13. 2. 2024

Ni naključje, da je avtor, čigar dela se navezujejo na literaturo nadrealizma in absurda, preoblikoval v igro prav Gogoljevo mojstrsko groteskno novelo ruske klasike z naslovom Nos. Zgodba govori o uradniku, ki se nekega jutra znajde brez nosu, zato ga gre iskat po Peterburgu. Ko ugleda svoj nos, kako se pelje v kočiji, oblečen v uniformo državnega svetnika, uvidi, da se je njegovo lastno stremuštvo k napredovanju posrečilo le njegovemu nosu. Režiser: Igor Likar Dramaturg: Pavel Lužan Tonska mojstrica: Metka Rojc Glasbeni opremljevalec: Marko Stopar Režiser - Branko Miklavc Platon Kovaljov - Janez Hočevar Ivan, njegov strežaj - Brane Završan Ivan Jakovljevič - Jurij Souček Njegova žena - Mila Kačič Policaj - Samo Simčič Policijski komisar - Slavko Cerjak Uradnik pri časopisu - Tone Homar Nos - Pavle Rakovec Oficirka Podtočina - Marijana Brecelj Polkovnik - Dušan Škedl Drugi sodelujoči igralci - Polona Vetrih, Jožef Ropoša, Vojko Zidar, Boris Ostan, Vinko Podgoršek, Jana Osojnik, Alja Tkačev, Nada Bavdaž Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija maja 1983.

53 min

Ni naključje, da je avtor, čigar dela se navezujejo na literaturo nadrealizma in absurda, preoblikoval v igro prav Gogoljevo mojstrsko groteskno novelo ruske klasike z naslovom Nos. Zgodba govori o uradniku, ki se nekega jutra znajde brez nosu, zato ga gre iskat po Peterburgu. Ko ugleda svoj nos, kako se pelje v kočiji, oblečen v uniformo državnega svetnika, uvidi, da se je njegovo lastno stremuštvo k napredovanju posrečilo le njegovemu nosu. Režiser: Igor Likar Dramaturg: Pavel Lužan Tonska mojstrica: Metka Rojc Glasbeni opremljevalec: Marko Stopar Režiser - Branko Miklavc Platon Kovaljov - Janez Hočevar Ivan, njegov strežaj - Brane Završan Ivan Jakovljevič - Jurij Souček Njegova žena - Mila Kačič Policaj - Samo Simčič Policijski komisar - Slavko Cerjak Uradnik pri časopisu - Tone Homar Nos - Pavle Rakovec Oficirka Podtočina - Marijana Brecelj Polkovnik - Dušan Škedl Drugi sodelujoči igralci - Polona Vetrih, Jožef Ropoša, Vojko Zidar, Boris Ostan, Vinko Podgoršek, Jana Osojnik, Alja Tkačev, Nada Bavdaž Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija maja 1983.

Radijska igra

Vinko Möderndorfer: Sestre

12. 2. 2024

Igro posvečamo letošnji nagrajenki Prešernovega sklada, dramski igralki Jani Zupančič, članici Mestnega gledališča ljubljanskega. Iz obrazložitve: »Z isto gibkostjo, zavzetostjo in odrsko prepričljivostjo ustvarja izrazito raznovrstne človeške 'obraze'. Vse pa brez dvoma druži 'popoln posluh za drugega', kar je redka lastnost današnjih časov.« Doslej je prejela že vse najpomembnejše nagrade na gledališkem področju, nagradili so jo tudi za ustvarjanje na filmu. Manj pa je sodelovala v radijskem mediju. Igrala je le v dvanajstih radijskih igrah. V nocojšnji kriminalni drami o zelo intimnih rečeh igra eno izmed sester, ki pospravljajo stanovanje pokojne mame. Črne vreče za smeti, s katerimi se sorojenke lotevajo zadane naloge, se polnijo s predmeti, vzdušje pa s spomini in dolgo potlačenimi zamerami. Režiser in dramaturg: Alen Jelen Prirejevalec: Urs Remond Tonski mojster: Urban Gruden Glasbeni oblikovalec: Gregor Jagodič Dana – Saša Pavček Barbara – Maruša Majer Katarina – Jana Zupančič Helena – Olga Kacjan Pripovedovalec – Brane Grubar Uredništvo igranega programa v sodelovanju s Slovenskim kulturnim centrom Berlin in Založbo kakovostnih programov RTV Slovenija Posneto v studiih Radia Slovenija aprila 2019.

53 min

Igro posvečamo letošnji nagrajenki Prešernovega sklada, dramski igralki Jani Zupančič, članici Mestnega gledališča ljubljanskega. Iz obrazložitve: »Z isto gibkostjo, zavzetostjo in odrsko prepričljivostjo ustvarja izrazito raznovrstne človeške 'obraze'. Vse pa brez dvoma druži 'popoln posluh za drugega', kar je redka lastnost današnjih časov.« Doslej je prejela že vse najpomembnejše nagrade na gledališkem področju, nagradili so jo tudi za ustvarjanje na filmu. Manj pa je sodelovala v radijskem mediju. Igrala je le v dvanajstih radijskih igrah. V nocojšnji kriminalni drami o zelo intimnih rečeh igra eno izmed sester, ki pospravljajo stanovanje pokojne mame. Črne vreče za smeti, s katerimi se sorojenke lotevajo zadane naloge, se polnijo s predmeti, vzdušje pa s spomini in dolgo potlačenimi zamerami. Režiser in dramaturg: Alen Jelen Prirejevalec: Urs Remond Tonski mojster: Urban Gruden Glasbeni oblikovalec: Gregor Jagodič Dana – Saša Pavček Barbara – Maruša Majer Katarina – Jana Zupančič Helena – Olga Kacjan Pripovedovalec – Brane Grubar Uredništvo igranega programa v sodelovanju s Slovenskim kulturnim centrom Berlin in Založbo kakovostnih programov RTV Slovenija Posneto v studiih Radia Slovenija aprila 2019.

Radijska igra

Klemen Pisk: Lahko noč, Matija Čop

8. 2. 2024

Humorna igra se odvija dvoplastno: iz okvirne zgodbe o mladem parčku in njunem počitniškem učenju slovenščine za popravni izpit se razvije domišljijska osrednja zgodba, v kateri nastopita dva velika Slovenca iz devetnajstega stoletja - Matija Čop in France Prešeren. Njuno prijateljsko srečanje sestavljajo številne izmišljije o odnosih med obema junakoma in o njunih skritih ali manj znanih osebnostnih lastnostih. Ena takšnih je skrivno Čopovo pesnjenje. Nekatere Piskove izmišljije izvirajo iz literarnozgodovinskih domnev, več pa jih je zraslo iz pesniške svobode. Režiserka: Irena Glonar Dramaturg: Pavel Lužan Tonski mojster: Jure Culiberg Glasbeni opremljevalec: Marko Stopar France Prešeren - Aleš Valič Matija Čop - Boris Ostan Fant - Uroš Smolej Dekle - Saša Mihelčič Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija junija 1998

52 min

Humorna igra se odvija dvoplastno: iz okvirne zgodbe o mladem parčku in njunem počitniškem učenju slovenščine za popravni izpit se razvije domišljijska osrednja zgodba, v kateri nastopita dva velika Slovenca iz devetnajstega stoletja - Matija Čop in France Prešeren. Njuno prijateljsko srečanje sestavljajo številne izmišljije o odnosih med obema junakoma in o njunih skritih ali manj znanih osebnostnih lastnostih. Ena takšnih je skrivno Čopovo pesnjenje. Nekatere Piskove izmišljije izvirajo iz literarnozgodovinskih domnev, več pa jih je zraslo iz pesniške svobode. Režiserka: Irena Glonar Dramaturg: Pavel Lužan Tonski mojster: Jure Culiberg Glasbeni opremljevalec: Marko Stopar France Prešeren - Aleš Valič Matija Čop - Boris Ostan Fant - Uroš Smolej Dekle - Saša Mihelčič Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija junija 1998

Radijska igra

Jean Baptiste Poquelin Molière: Žlahtni meščan

6. 2. 2024

Besedilo je nastalo po naročilu, ki ga je Molière dobil z dvora Ludvika XIV. na temo »turški obred«, on pa je napisal satirično besedilo o brezkompromisnem meščanskem povzpetniku Jourdainu, ki za vsako ceno hoče doseči žlahtnost, vendar hitro, brez truda, z nekaj naučenimi frazami in načičkanimi oblačili, torej le z zunanjim videzom. V ta namen si najame celo nekaj učiteljev, da bi tako "požlahtnjen" napravil vtis na lepo Dorimeno. Celotno besedilo je parodija na ceremoniale, ki se jih je v Ludvikovih časih posluževalo plemstvo, česar pa kralj ni dojel kot žalitev, ampak se je ob predstavi nadvse zabaval. Avtor je bistroumno nastavil ogledalo ne le takratni družbi, ampak univerzalni človeški slabosti, častihlepju. Režiser: Alen Jelen Prevajalec: Josip Vidmar Prirejevalka: Evelin Bizjak Dramaturginja: Vilma Štritof Tonska mojstrica: Sonja Strenar Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Gospod Jourdain - Primož Pirnat Gospa Jourdainova - Iva Kranjc Bagola Dorimena - Polona Juh Dorant - Uroš Smolej Kleont – Jernej Gašperin Koviel – Marko Mandić Učitelj glasbe – Gregor Gruden Učitelj plesa – Nejc Cijan Garlatti Učitelj filozofije – Boris Ostan Lucila – Saša Mihelčič Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija avgusta 2023

52 min

Besedilo je nastalo po naročilu, ki ga je Molière dobil z dvora Ludvika XIV. na temo »turški obred«, on pa je napisal satirično besedilo o brezkompromisnem meščanskem povzpetniku Jourdainu, ki za vsako ceno hoče doseči žlahtnost, vendar hitro, brez truda, z nekaj naučenimi frazami in načičkanimi oblačili, torej le z zunanjim videzom. V ta namen si najame celo nekaj učiteljev, da bi tako "požlahtnjen" napravil vtis na lepo Dorimeno. Celotno besedilo je parodija na ceremoniale, ki se jih je v Ludvikovih časih posluževalo plemstvo, česar pa kralj ni dojel kot žalitev, ampak se je ob predstavi nadvse zabaval. Avtor je bistroumno nastavil ogledalo ne le takratni družbi, ampak univerzalni človeški slabosti, častihlepju. Režiser: Alen Jelen Prevajalec: Josip Vidmar Prirejevalka: Evelin Bizjak Dramaturginja: Vilma Štritof Tonska mojstrica: Sonja Strenar Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Gospod Jourdain - Primož Pirnat Gospa Jourdainova - Iva Kranjc Bagola Dorimena - Polona Juh Dorant - Uroš Smolej Kleont – Jernej Gašperin Koviel – Marko Mandić Učitelj glasbe – Gregor Gruden Učitelj plesa – Nejc Cijan Garlatti Učitelj filozofije – Boris Ostan Lucila – Saša Mihelčič Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija avgusta 2023

Radijska igra

Marko Elsner Grošelj: Stolp modrega konja

5. 2. 2024

Ekspresionistična drama prikazuje eksistencialne stiske in konflikte mladega človeka, ki se je odločil narediti umetniško kariero in s tem osmisliti svoje Življenje. Vendar pa na poti k cilju odkrije, da je njegovo stremljenje po uveljavitvi samo iracionalna obsesija, od katere je povsem zaslepljen, in da je postal samo ljudomrznež, ki od strahu pred ljudmi beži celo od svojih najbližjih. Dogajanje poteka kot fantazmagorija, sestavljena iz dvanajstih fantazijskih slik, polnih simbolov in metafor, iz katerih se postopoma izlušči zgodba o mladem slikarju izpred prve svetovne vojne. Režiserka: Irena Glonar Dramaturg: Pavel Lužan Tonski mojster: Jure Culiberg Glasbena oblikovalka: Larisa Vrhunc Svitan - Aljoša Ternovšek Avgust - Igor Samobor Oče - Ivo Ban Mati - Silva Čušin Estel - Nataša Tič Ralijan Moški - Borut Veselko Oficir - Dare Valič Otrok - Jan Drozg Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija decembra 1996

35 min

Ekspresionistična drama prikazuje eksistencialne stiske in konflikte mladega človeka, ki se je odločil narediti umetniško kariero in s tem osmisliti svoje Življenje. Vendar pa na poti k cilju odkrije, da je njegovo stremljenje po uveljavitvi samo iracionalna obsesija, od katere je povsem zaslepljen, in da je postal samo ljudomrznež, ki od strahu pred ljudmi beži celo od svojih najbližjih. Dogajanje poteka kot fantazmagorija, sestavljena iz dvanajstih fantazijskih slik, polnih simbolov in metafor, iz katerih se postopoma izlušči zgodba o mladem slikarju izpred prve svetovne vojne. Režiserka: Irena Glonar Dramaturg: Pavel Lužan Tonski mojster: Jure Culiberg Glasbena oblikovalka: Larisa Vrhunc Svitan - Aljoša Ternovšek Avgust - Igor Samobor Oče - Ivo Ban Mati - Silva Čušin Estel - Nataša Tič Ralijan Moški - Borut Veselko Oficir - Dare Valič Otrok - Jan Drozg Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija decembra 1996

Radijska igra

Dušan Jovanović: Še vedno ga ljubim

1. 2. 2024

Melodramatična kriminalka obravnava problem zdomcev in njihovih družinskih težav zaradi narodnostno mešanih zakonov in predsodkov. Meja, kjer dotlej vzornemu delavcu popustijo vse zavore, je ženin odvzem otroka ob ločitvi in njegova selitev v drugo državo. Sprožijo se nefunkcionalni in neživljenjski birokratski mehanizmi. Režiser: Aleš Jan Dramaturg: Pavel Lužan Tonski mojster: Staš Janež Glasbena opremljevalka: Larisa Vrhunc Marko - Pavle Ravnohrib Erica - Stanislava Bonisegna Fassmann - Aleš Valič dr. Crumbach - Janez Albreht Melichinger - Jurij Souček Kraus - Roman Končar Šef policije - Boris Kralj dr. Grafenauer - Saša Miklavc dr. Wolf - Boris Juh Reporter - Brane Grubar Jugoslovan - Jožef Ropoša Jugoslovanski konzul - Andrej Kurent Dopisnik JRT - Marko Simčič Policistka - Majda Grbac Uradnik - Milan Kalan Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Ljubljana februarja 1990

31 min

Melodramatična kriminalka obravnava problem zdomcev in njihovih družinskih težav zaradi narodnostno mešanih zakonov in predsodkov. Meja, kjer dotlej vzornemu delavcu popustijo vse zavore, je ženin odvzem otroka ob ločitvi in njegova selitev v drugo državo. Sprožijo se nefunkcionalni in neživljenjski birokratski mehanizmi. Režiser: Aleš Jan Dramaturg: Pavel Lužan Tonski mojster: Staš Janež Glasbena opremljevalka: Larisa Vrhunc Marko - Pavle Ravnohrib Erica - Stanislava Bonisegna Fassmann - Aleš Valič dr. Crumbach - Janez Albreht Melichinger - Jurij Souček Kraus - Roman Končar Šef policije - Boris Kralj dr. Grafenauer - Saša Miklavc dr. Wolf - Boris Juh Reporter - Brane Grubar Jugoslovan - Jožef Ropoša Jugoslovanski konzul - Andrej Kurent Dopisnik JRT - Marko Simčič Policistka - Majda Grbac Uradnik - Milan Kalan Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Ljubljana februarja 1990

Radijska igra

Tatjana Culiberg: Dan kot vsi drugi

30. 1. 2024

Igra je napisana brez pretiranih literarnih ambicij, s prikazom enega dne v življenju Ane, ki ostaja v izrazito realnem okviru in skuša znotraj njega odkrivati vse, kar ne določa le njenega intimnega sveta, ampak problematizira tudi njeno družbeno vlogo, razpeto med željami, ambicijami in obveznostmi. Avtorica se zaveda izraznih možnosti radia, saj jih je učinkovito in domiselno vgradila v kombinacijo realnega dogajanja in Anine samorefleksije. Režiserka: Irena Glonar Dramaturg: Borut Trekman Tonski mojster: Jure Culiberg Ana – Milena Zupančič Ivo – Boris Juh Monika – Stannia Boninsegna Drago – Aleš Valič Direktor – Boris Cavazza Drugi sodelujoči: Maja Šugman, Nadja Strajnar, Saša Pavček, Jakica Jesih, Evelin Pristavec. Uredništvo igranega programa. Posneto v studiih Radia Ljubljana decembra 1982.

34 min

Igra je napisana brez pretiranih literarnih ambicij, s prikazom enega dne v življenju Ane, ki ostaja v izrazito realnem okviru in skuša znotraj njega odkrivati vse, kar ne določa le njenega intimnega sveta, ampak problematizira tudi njeno družbeno vlogo, razpeto med željami, ambicijami in obveznostmi. Avtorica se zaveda izraznih možnosti radia, saj jih je učinkovito in domiselno vgradila v kombinacijo realnega dogajanja in Anine samorefleksije. Režiserka: Irena Glonar Dramaturg: Borut Trekman Tonski mojster: Jure Culiberg Ana – Milena Zupančič Ivo – Boris Juh Monika – Stannia Boninsegna Drago – Aleš Valič Direktor – Boris Cavazza Drugi sodelujoči: Maja Šugman, Nadja Strajnar, Saša Pavček, Jakica Jesih, Evelin Pristavec. Uredništvo igranega programa. Posneto v studiih Radia Ljubljana decembra 1982.

Radijska igra

Ingmar Villquist: Helverjeva noč

29. 1. 2024

To je drama o umsko zaostalem mladeniču Helverju in njegovi rejnici Karli, ki živita v majhnem prostoru, v mraku, revščini, osamljenosti, obkrožena s fanatičnim nacizmom, ki z ulic vdira tudi v njun dom. Ideologija zla, ki z vso brutalnostjo vdre in ruši zapleten in krhek odnos med njima, hkrati pa ju močno veže bivanjska soodvisnost. Besedilo je iskreno, intimno in pretresljivo. Psihološko pretanjena in v času naraščanja nasilja in ekstremnih družbenih gibanj aktualno dramska zgodba prikazuje Nemčijo med razcvetom nacizma. Odvija se v siromašni mestni četrti, v kateri nasilje prepreda in usmerja bivanjsko dinamiko. Režiser in dramaturg: Alen Jelen Prevajalka: Darja Dominkuš Tonski mojster: Matjaž Miklič Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Karla – Darja Reichman Helver – Blaž Setnikar Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija oktobra 2021

54 min

To je drama o umsko zaostalem mladeniču Helverju in njegovi rejnici Karli, ki živita v majhnem prostoru, v mraku, revščini, osamljenosti, obkrožena s fanatičnim nacizmom, ki z ulic vdira tudi v njun dom. Ideologija zla, ki z vso brutalnostjo vdre in ruši zapleten in krhek odnos med njima, hkrati pa ju močno veže bivanjska soodvisnost. Besedilo je iskreno, intimno in pretresljivo. Psihološko pretanjena in v času naraščanja nasilja in ekstremnih družbenih gibanj aktualno dramska zgodba prikazuje Nemčijo med razcvetom nacizma. Odvija se v siromašni mestni četrti, v kateri nasilje prepreda in usmerja bivanjsko dinamiko. Režiser in dramaturg: Alen Jelen Prevajalka: Darja Dominkuš Tonski mojster: Matjaž Miklič Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Karla – Darja Reichman Helver – Blaž Setnikar Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija oktobra 2021

Radijska igra

Indira Buljubašić, Ismir Hero, Edis Kolar, Fuad Serdarević, Midhat Karić, Selma Catović Hughes, Belma Cuzović, Ena Kukić, Nick Teunissen: Predor rešitve

21. 12. 2023

Dokumentarna igra je nastala na podlagi prevodov izjav sarajevskih pričevalcev. Predor rešitve pa niso samo pretresljive zgodbe posameznikov, ki so se znašli sredi vojne vihre v okupiranem Sarajevu, temveč je poklon vsemu, kar se skriva v nas. Zgodbe o predoru rešitve so sinonim za naše strahove, vendar hkrati tudi prispodoba za lepoto in luč, ki posije na koncu tunela. Režiser: Alen Jelen Prevajalka: Tanja Bulajić Dramaturg: Matjaž Briški Tonska mojstrica: Sonja Strenar Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Poustvarjalci v slovenskem jeziku: Mojca Funkl, Pia Zemljič, Matej Puc, Primož Pirnat, Aleš Kranjec, Sabina Kogovšek, Gaber K. Trseglav, Violeta Tomić in Iztok Drabik Jug Uredništvo igranega programa. Koprodukcija z Memorijalnim centrom kantona Sarajevo - muzej Tunel spasa in gledališčem ŠKUC Ljubljana. Posneto v studiih Radia Slovenija novembra 2023. Dokumentarna radijska igra je nastala v okviru projekta B-AIR - Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancirata program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije in ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.

50 min

Dokumentarna igra je nastala na podlagi prevodov izjav sarajevskih pričevalcev. Predor rešitve pa niso samo pretresljive zgodbe posameznikov, ki so se znašli sredi vojne vihre v okupiranem Sarajevu, temveč je poklon vsemu, kar se skriva v nas. Zgodbe o predoru rešitve so sinonim za naše strahove, vendar hkrati tudi prispodoba za lepoto in luč, ki posije na koncu tunela. Režiser: Alen Jelen Prevajalka: Tanja Bulajić Dramaturg: Matjaž Briški Tonska mojstrica: Sonja Strenar Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Poustvarjalci v slovenskem jeziku: Mojca Funkl, Pia Zemljič, Matej Puc, Primož Pirnat, Aleš Kranjec, Sabina Kogovšek, Gaber K. Trseglav, Violeta Tomić in Iztok Drabik Jug Uredništvo igranega programa. Koprodukcija z Memorijalnim centrom kantona Sarajevo - muzej Tunel spasa in gledališčem ŠKUC Ljubljana. Posneto v studiih Radia Slovenija novembra 2023. Dokumentarna radijska igra je nastala v okviru projekta B-AIR - Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancirata program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije in ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.

Radijska igra

Marta Medvešek: Gozd je

20. 12. 2023

Oddih, mir in tišina, pa tudi žaganje, jokanje in žvižganje; elegantna smreka in bukva gostega šumečega listja, hude zime in jelen na luni. Kot nekoč tako tudi danes, v nasprotujočem si spoju varnosti in nevarnosti obstaja način življenja, ki zahteva globoko spoštovanje in popolno prisotnost. Prisluhnite, kako čarobno življenje z gozdom in v gozdu doživljajo prebivalci Loške doline! Sodelujoči – Milena Kraševec, Sonja Lipovac, Anton Mestnik, Milena Ožbolt, Andreja Ravšelj, Miha Razdrih, Jožefa Strle, Alojz Troha, Boža Troha, Peter Troha, Fani Truden, Vida Truden, Ida Turk, Tone Udovič, Janja Urbiha, Leonida Zalar, Aljaž Dujo, Lea Lenarčič, Urh Anton Mlakar, Tadej Mihelčič, Patrik Ožbolt, Urška Ožbolt, Živa Palčič, Vili Strle, Marina Trivunčević, Martina Trivunčević Radijski ustvarjalci na terenu – Ana Čorić, Urban Gruden, Katarina Juvančić, Ana Obreza in Saška Rakef. Uredništvo igranega programa Posneto na terenu septembra 2023. Dokumentarna radijska igra je nastala v okviru projekta B-AIR - Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancirata program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije in Ministrstvo za kulturo RS.

26 min

Oddih, mir in tišina, pa tudi žaganje, jokanje in žvižganje; elegantna smreka in bukva gostega šumečega listja, hude zime in jelen na luni. Kot nekoč tako tudi danes, v nasprotujočem si spoju varnosti in nevarnosti obstaja način življenja, ki zahteva globoko spoštovanje in popolno prisotnost. Prisluhnite, kako čarobno življenje z gozdom in v gozdu doživljajo prebivalci Loške doline! Sodelujoči – Milena Kraševec, Sonja Lipovac, Anton Mestnik, Milena Ožbolt, Andreja Ravšelj, Miha Razdrih, Jožefa Strle, Alojz Troha, Boža Troha, Peter Troha, Fani Truden, Vida Truden, Ida Turk, Tone Udovič, Janja Urbiha, Leonida Zalar, Aljaž Dujo, Lea Lenarčič, Urh Anton Mlakar, Tadej Mihelčič, Patrik Ožbolt, Urška Ožbolt, Živa Palčič, Vili Strle, Marina Trivunčević, Martina Trivunčević Radijski ustvarjalci na terenu – Ana Čorić, Urban Gruden, Katarina Juvančić, Ana Obreza in Saška Rakef. Uredništvo igranega programa Posneto na terenu septembra 2023. Dokumentarna radijska igra je nastala v okviru projekta B-AIR - Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancirata program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije in Ministrstvo za kulturo RS.

RIO radijska igra za otroke

Ana Obreza, Saška Rakef: Šepet spomina

18. 12. 2023

Participatorno dokumentarno-igrano radijsko delo za otroke in odrasle je nastalo v sodelovanju otrok, starostnikov in radijskih ustvarjalcev, ki so zarisali zvočni zemljevid iz pripovedi o nekdaj in zdaj v Loški dolini. Bogato dokumentarno gradivo se prepleta z zgodbo o dečku, ki ga orel ponese v nebo in z njim poleti od Starega trga do Cerkniškega polja, od Snežnika do Križne jame – in od nekoč v danes. Režiserka in avtorica koncepta: Saška Rakef Avtorica scenarija: Ana Obreza Tonski mojster: Urban Gruden Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Izvajalci glasbe: pevke pri Društvu upokojencev Loška dolina ter ljudska pevca Vida Truden in France Anzeljc, Strokovnjakinja za pedagoško delo: Ana Čorić Etnologinja in antropologinja: Katarina Juvančič Mentorica za montažo v pedagoških procesih: Marta Medvešek Pripovedovalec – Blaž Šef Sodelujoči – Milena Kraševec, Sonja Lipovac, Anton Mestnik, Milena Ožbolt, Andreja Ravšelj, Miha Razdrih, Jožefa Strle, Alojz Troha, Boža Troha, Peter Troha, Fani Truden, Vida Truden, Ida Turk, Tone Udovič, Janja Urbiha, Leonida Zalar, Gašper Modic, Aljaž Dujo, Lea Lenarčič, Urh Anton Mlakar, Tadej Mihelčič, Patrik Ožbolt, Urška Ožbolt, Živa Palčič, Vili Strle, Marina Trivunčević, Martina Trivunčević Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija decembra 2023 Participatorna dokumentarno-igrana radijska igra je nastala v okviru projekta B-AIR – Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancirata program Ustvarjalna Evropa Evropske unije in Ministrstvo za kulturo RS.

57 min

Participatorno dokumentarno-igrano radijsko delo za otroke in odrasle je nastalo v sodelovanju otrok, starostnikov in radijskih ustvarjalcev, ki so zarisali zvočni zemljevid iz pripovedi o nekdaj in zdaj v Loški dolini. Bogato dokumentarno gradivo se prepleta z zgodbo o dečku, ki ga orel ponese v nebo in z njim poleti od Starega trga do Cerkniškega polja, od Snežnika do Križne jame – in od nekoč v danes. Režiserka in avtorica koncepta: Saška Rakef Avtorica scenarija: Ana Obreza Tonski mojster: Urban Gruden Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Izvajalci glasbe: pevke pri Društvu upokojencev Loška dolina ter ljudska pevca Vida Truden in France Anzeljc, Strokovnjakinja za pedagoško delo: Ana Čorić Etnologinja in antropologinja: Katarina Juvančič Mentorica za montažo v pedagoških procesih: Marta Medvešek Pripovedovalec – Blaž Šef Sodelujoči – Milena Kraševec, Sonja Lipovac, Anton Mestnik, Milena Ožbolt, Andreja Ravšelj, Miha Razdrih, Jožefa Strle, Alojz Troha, Boža Troha, Peter Troha, Fani Truden, Vida Truden, Ida Turk, Tone Udovič, Janja Urbiha, Leonida Zalar, Gašper Modic, Aljaž Dujo, Lea Lenarčič, Urh Anton Mlakar, Tadej Mihelčič, Patrik Ožbolt, Urška Ožbolt, Živa Palčič, Vili Strle, Marina Trivunčević, Martina Trivunčević Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija decembra 2023 Participatorna dokumentarno-igrana radijska igra je nastala v okviru projekta B-AIR – Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancirata program Ustvarjalna Evropa Evropske unije in Ministrstvo za kulturo RS.

Radijska igra

Nikoleta Dojčinović: Zvoki in spomini: Biseri, čarovnice in druge zgodbe

30. 11. 2023

Kako se zvokov otroštva in mladosti spominja starejša populacija? V radijskem dokumentarcu se zvrsti kar nekaj vsakdanjih, a z vidika sodelujočih zelo intimnih zvokov. Režiserka: Vesna Perić Prevajalka: Tanja Bulajić Tonski mojster: Milan Filipović Izvajalec glasbe: Vlada Panović (harmonika) Sodelujoči: Radmila Bajić, Ljubomir Ljuba Dimitrijević, Verica Stevanović, Radmilo Nedeljković, Milija Radić, Katica Brakočević, Đorđe Prpa, Nenad Gavrilović, Miodrag Prodanović Sinhronizacija v slovenski jezik: Željko Hrs, Jožica Avbelj, Aleš Valič, Matjaž Romih, Lotos Vincenc Šparovec, Polona Juh, Vesna Jevnikar, Blaž Šef Igra je nastala na Radiu Beograd, Radio-televizije Srbije v okviru projekta B-AIR: Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancira program Ustvarjalna Evropa. Koordinatorka projekta za Radio-televizijo Srbija je Nikoleta Dojčinović Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Beograd in Radia Slovenija septembra 2023 Radijska igra je del mednarodnega projekta B-AIR: Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga vodi Radio Slovenija in ga sofinancirata program Evropske unije Ustvarjalna Evropa in Ministrstvo za kulturo RS. Več o projektu na spletni strani rtvslo.si/b-air in na b-air.infinity.radio.

24 min

Kako se zvokov otroštva in mladosti spominja starejša populacija? V radijskem dokumentarcu se zvrsti kar nekaj vsakdanjih, a z vidika sodelujočih zelo intimnih zvokov. Režiserka: Vesna Perić Prevajalka: Tanja Bulajić Tonski mojster: Milan Filipović Izvajalec glasbe: Vlada Panović (harmonika) Sodelujoči: Radmila Bajić, Ljubomir Ljuba Dimitrijević, Verica Stevanović, Radmilo Nedeljković, Milija Radić, Katica Brakočević, Đorđe Prpa, Nenad Gavrilović, Miodrag Prodanović Sinhronizacija v slovenski jezik: Željko Hrs, Jožica Avbelj, Aleš Valič, Matjaž Romih, Lotos Vincenc Šparovec, Polona Juh, Vesna Jevnikar, Blaž Šef Igra je nastala na Radiu Beograd, Radio-televizije Srbije v okviru projekta B-AIR: Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancira program Ustvarjalna Evropa. Koordinatorka projekta za Radio-televizijo Srbija je Nikoleta Dojčinović Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Beograd in Radia Slovenija septembra 2023 Radijska igra je del mednarodnega projekta B-AIR: Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga vodi Radio Slovenija in ga sofinancirata program Evropske unije Ustvarjalna Evropa in Ministrstvo za kulturo RS. Več o projektu na spletni strani rtvslo.si/b-air in na b-air.infinity.radio.

Prvi program

Potovanje na robu noči - dokumentarec o ddr. Evgenu Bavčarju

3. 10. 2023

»Moj prijatelj Milan Kundera je rekel, da ni dovolj, da se ljubimo. Moramo znati deliti noč. In midva s slavčkom si jo pošteno deliva.« Evgen Bavčar ima poseben ritual. Že dobrih štirideset let v rodnem Lokavcu snema petje slavčka v majski noči. Pod plaščem noči, v dvojini in kompliciteti s slavcem, se zgodba iz Lokavca razpre v zgodbo o oslepitvi slavcev, da bi peli v večnost - v razmislek o slepoti kot socialni kastraciji, eksistencialnih bližinah in oddaljenostih, o poziciji slepih skozi čas in vprašanju: zakaj bi užitek noči ne bil enak užitku dneva? Slavec dr. Bavčarju sporoča, da v noči ni sam. A to ni samo zgodba o njunem sobivanju. Nočno potovanje na plano dneva razprostira globoka vprašanja o človekovem obstoju, razlikah, izkoriščanju, boju za pravičnost, okolju, svobodi in intimni želji po dvojini, Soncu in novi pomladi. Avtorji: Mojca Delač, Saška Rakef, Luka Hvalc. Tonski mojster: Urban Gruden. Posebna dokumentarna radijska igra je posneta v Lokavcu pri Ajdovščini, na otoku Capri in v Neaplju, da je dosegljiva tudi na spletu, vam jo ponujamo v podkastu oddaje Razkošje v glavi. Vsebina je nastala v sklopu raziskovalnega projekta B-AIR: Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancirata program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije in Ministrstvo za kulturo RS.

51 min

»Moj prijatelj Milan Kundera je rekel, da ni dovolj, da se ljubimo. Moramo znati deliti noč. In midva s slavčkom si jo pošteno deliva.« Evgen Bavčar ima poseben ritual. Že dobrih štirideset let v rodnem Lokavcu snema petje slavčka v majski noči. Pod plaščem noči, v dvojini in kompliciteti s slavcem, se zgodba iz Lokavca razpre v zgodbo o oslepitvi slavcev, da bi peli v večnost - v razmislek o slepoti kot socialni kastraciji, eksistencialnih bližinah in oddaljenostih, o poziciji slepih skozi čas in vprašanju: zakaj bi užitek noči ne bil enak užitku dneva? Slavec dr. Bavčarju sporoča, da v noči ni sam. A to ni samo zgodba o njunem sobivanju. Nočno potovanje na plano dneva razprostira globoka vprašanja o človekovem obstoju, razlikah, izkoriščanju, boju za pravičnost, okolju, svobodi in intimni želji po dvojini, Soncu in novi pomladi. Avtorji: Mojca Delač, Saška Rakef, Luka Hvalc. Tonski mojster: Urban Gruden. Posebna dokumentarna radijska igra je posneta v Lokavcu pri Ajdovščini, na otoku Capri in v Neaplju, da je dosegljiva tudi na spletu, vam jo ponujamo v podkastu oddaje Razkošje v glavi. Vsebina je nastala v sklopu raziskovalnega projekta B-AIR: Zvočna umetnost za dojenčke, malčke in ranljive skupine, ki ga sofinancirata program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije in Ministrstvo za kulturo RS.

Radijska igra

Tjaša Mislej: Grške počitnice

5. 4. 2021

Igra o grški obali, ki se najbolj nanaša na tamkajšnji položaj leta 2016, ko je bil begunski val najštevilnejši, se dogaja na treh ravneh. Za turistko je to kraj oddiha in plačanega udobja, za begunce točka, s katere po kalvariji Sredozemskega morja na kopnem upajo na pot v srce Evrope, za politike Evropske unije pa geostrateško področje, na katerem si nabirajo politične točke. Po koncu radijske igre o hinavskem odnosu zahodnega sveta do begunske krize bo še pogovor o tej temi z gostom Boštjanom Videmškom. Dramaturginja je Vilma Štritof, režiser Alen Jelen, tonska mojstrica Sonja Strenar, glasbena oblikovalka pa Nina Kodrič. Ano igra Arna Hadžialjević, Saida je Maša Grošelj, Natakar Aleš Kranjec, Novinarka Alja Kapun, Premier Danijel Malalan, Evropska poslanka Gaja Višnar, Evropski poslanec Alen Jelen in Starejši turist Niko Goršič. Glasovi turistov: Aleš Kranjec, Gaja Višnar, Alen Jelen, Niko Goršič. Igra traja 27 minut in 25 sekund. Uredništvo igranega programa. Posneta je bila v studiih Radia Slovenija avgusta 2020.

48 min

Igra o grški obali, ki se najbolj nanaša na tamkajšnji položaj leta 2016, ko je bil begunski val najštevilnejši, se dogaja na treh ravneh. Za turistko je to kraj oddiha in plačanega udobja, za begunce točka, s katere po kalvariji Sredozemskega morja na kopnem upajo na pot v srce Evrope, za politike Evropske unije pa geostrateško področje, na katerem si nabirajo politične točke. Po koncu radijske igre o hinavskem odnosu zahodnega sveta do begunske krize bo še pogovor o tej temi z gostom Boštjanom Videmškom. Dramaturginja je Vilma Štritof, režiser Alen Jelen, tonska mojstrica Sonja Strenar, glasbena oblikovalka pa Nina Kodrič. Ano igra Arna Hadžialjević, Saida je Maša Grošelj, Natakar Aleš Kranjec, Novinarka Alja Kapun, Premier Danijel Malalan, Evropska poslanka Gaja Višnar, Evropski poslanec Alen Jelen in Starejši turist Niko Goršič. Glasovi turistov: Aleš Kranjec, Gaja Višnar, Alen Jelen, Niko Goršič. Igra traja 27 minut in 25 sekund. Uredništvo igranega programa. Posneta je bila v studiih Radia Slovenija avgusta 2020.

Radijska igra

Mike van Graan: Ko lastovke jokajo

29. 3. 2021

Kratka radijska igra južnoafriškega avtorja je le del drame za gledališče, ki je nastal v okviru mednarodnih dramskih delavnic na Kitajskem leta 2016, katerih tema so bile migracije. Igra se osredotoča na dialog med humanitarcem iz Kanade in vojakom teritorialnega sestava, ki zajetega Kanadčana straži kot ujetnika. V njunem dialogu je avtorju uspelo reflektirati absurdnost razmerja med razvitim zahodnim svetom nakopičenega kapitala in najrevnejšimi deli sveta, kjer pravico ob nemoči proti velikim korporacijam vzamejo v svoje roke. Celotno gledališko igro je avtor režiral v domačem Capetownu, od koder je potem odmevno gostovala po mednarodnih odrih. Po koncu igre boste lahko prisluhnili pogovoru z Natašo Posel in Maxom Zimanijem. Prevajalka: Silvana Orel Kos Dramaturginja: Vilma Štritof Režiserka: Špela Kravogel Tonska mojstrica: Sonja Strenar Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Vojak: Aljaž Jovanović Charles: Saša Tabaković Traja 6' 39'' Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija novembra 2018.

35 min

Kratka radijska igra južnoafriškega avtorja je le del drame za gledališče, ki je nastal v okviru mednarodnih dramskih delavnic na Kitajskem leta 2016, katerih tema so bile migracije. Igra se osredotoča na dialog med humanitarcem iz Kanade in vojakom teritorialnega sestava, ki zajetega Kanadčana straži kot ujetnika. V njunem dialogu je avtorju uspelo reflektirati absurdnost razmerja med razvitim zahodnim svetom nakopičenega kapitala in najrevnejšimi deli sveta, kjer pravico ob nemoči proti velikim korporacijam vzamejo v svoje roke. Celotno gledališko igro je avtor režiral v domačem Capetownu, od koder je potem odmevno gostovala po mednarodnih odrih. Po koncu igre boste lahko prisluhnili pogovoru z Natašo Posel in Maxom Zimanijem. Prevajalka: Silvana Orel Kos Dramaturginja: Vilma Štritof Režiserka: Špela Kravogel Tonska mojstrica: Sonja Strenar Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Vojak: Aljaž Jovanović Charles: Saša Tabaković Traja 6' 39'' Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija novembra 2018.

Radijska igra

Kim Davies: Hči

22. 3. 2021

Igro je napisala mlada ameriška dramatičarka, v njej pa obravnava eno izmed številnih migrantskih zgodb o prikrivanju lastnega neuspeha in spolne usmerjenosti. Radijska igra ujame dekle v trenutku, ko se njeni starši odločijo, da jo obiščejo v velikem in oddaljenem mestu, kamor se je preselila in jim lagala tudi o svojem socialnem statusu. Zato poišče izvirno, vendar tvegano rešitev. Po igri boste lahko poslušali še pogovor Vilme Štritof s Suzano Tratnik, pisateljico in LGBT aktivistko. Prevajalec Igor Divjak Dramaturginja Vilma Štritof Režiser Alen Jelen Glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina Hči Ajda Smrekar Mama Saša Pavček Agent Aljaž Jovanović Dekle Sara Gorše Traja 8' 14'' Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija novembra 2017

36 min

Igro je napisala mlada ameriška dramatičarka, v njej pa obravnava eno izmed številnih migrantskih zgodb o prikrivanju lastnega neuspeha in spolne usmerjenosti. Radijska igra ujame dekle v trenutku, ko se njeni starši odločijo, da jo obiščejo v velikem in oddaljenem mestu, kamor se je preselila in jim lagala tudi o svojem socialnem statusu. Zato poišče izvirno, vendar tvegano rešitev. Po igri boste lahko poslušali še pogovor Vilme Štritof s Suzano Tratnik, pisateljico in LGBT aktivistko. Prevajalec Igor Divjak Dramaturginja Vilma Štritof Režiser Alen Jelen Glasbena oblikovalka Darja Hlavka Godina Hči Ajda Smrekar Mama Saša Pavček Agent Aljaž Jovanović Dekle Sara Gorše Traja 8' 14'' Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija novembra 2017

Radijska igra

Sombel Gaffarova: Izdaja

15. 3. 2021

Igro je napisala jo je tatarska pisateljica. Dramaturginja Vilma Štritof, ki je delala z njo kot mentorica v delavnici dramskega pisanja na temo migracij na Kitajskem, je iz celotne drame izbrala ključni prizor. Druga svetovna vojna se konča, zmagovalci slavijo in, kot po vsaki vojni, se hočejo znebiti izdajalcev in sovražnikov. Tatarska avtorica prikaže razlog za beg, ko mora zaradi preteče izdaje povojnega kaosa in hitrih, nedokazanih obtožb, vojak, zapornik, sprejeti težko, a usodno odločitev za beg ali za vrnitev domov. Veliko Tatarov je po drugi svetovni vojni pobegnilo in ta zgodba je zasovana na resničnih dogodkih avtoričine družine. Univarzalna zgodba o izdaji in usodi posameznikov v trenutku konca vojne je bila tudi povod za pogovor z dr. Urško Strle, zgodovinarko, ki raziskuje prav migracije v Sloveniji po drugi svetovni vojni. Po igri boste lahko prisluhnili še pogovoru pogovora z zgodovinarko dr. Urško Strle, docentko na Oddelku za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani in članico Evropskega raziskovalnega sveta projekta EIRENE, prvega slovenskega humanističega projekta, ki ga ta svet financira. Prevajalka Silvana Orel Kos Dramaturginja Vilma Štritof Režiser Jože Valentič Tonski mojster Urban Gruden Glasbeni oblikovalec Luka Hočevar Prvi vojak Jure Henigman Drugi vojak Vito weiss Tretji vojak Jernej Gašperin Moški Lotos Vincenc Šparovec Oficir Matej Recer Traja 10' 08'' Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija februarja 2019

42 min

Igro je napisala jo je tatarska pisateljica. Dramaturginja Vilma Štritof, ki je delala z njo kot mentorica v delavnici dramskega pisanja na temo migracij na Kitajskem, je iz celotne drame izbrala ključni prizor. Druga svetovna vojna se konča, zmagovalci slavijo in, kot po vsaki vojni, se hočejo znebiti izdajalcev in sovražnikov. Tatarska avtorica prikaže razlog za beg, ko mora zaradi preteče izdaje povojnega kaosa in hitrih, nedokazanih obtožb, vojak, zapornik, sprejeti težko, a usodno odločitev za beg ali za vrnitev domov. Veliko Tatarov je po drugi svetovni vojni pobegnilo in ta zgodba je zasovana na resničnih dogodkih avtoričine družine. Univarzalna zgodba o izdaji in usodi posameznikov v trenutku konca vojne je bila tudi povod za pogovor z dr. Urško Strle, zgodovinarko, ki raziskuje prav migracije v Sloveniji po drugi svetovni vojni. Po igri boste lahko prisluhnili še pogovoru pogovora z zgodovinarko dr. Urško Strle, docentko na Oddelku za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani in članico Evropskega raziskovalnega sveta projekta EIRENE, prvega slovenskega humanističega projekta, ki ga ta svet financira. Prevajalka Silvana Orel Kos Dramaturginja Vilma Štritof Režiser Jože Valentič Tonski mojster Urban Gruden Glasbeni oblikovalec Luka Hočevar Prvi vojak Jure Henigman Drugi vojak Vito weiss Tretji vojak Jernej Gašperin Moški Lotos Vincenc Šparovec Oficir Matej Recer Traja 10' 08'' Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija februarja 2019

Radijska igra

Hanne Orstavik: Notranja razdalja

8. 3. 2021

Drugo igro iz ponedejkovega cikla premier šestih radijskih iger in pogovorov z naslovom Obrazi migracijje je napisala mednarodno uveljavljena norveška avtorica, pretežno romanopiska, Hanne Orstavik. V njej mlad moški kot vojni emigrant sreča zrelo žensko iz višjega sloja, ko seli njeno imetje v njeno novo hišo. Med njima se pojavi nepojasnjena privlačnost, čeprav pripadata različnima svetovoma, o katerih plašno in na kratko govorita. Po igri bo na sporedu še pogovor vVlme Štritof z raziskovalko in strokovnjakinjo na področju migracij dr. Mirjam Milharčič Hladnik. Prevajalec Igor Divjak Dramaturginja Vilma Štritof Režiserka Ana Krauthaker Tonska mojstra Sonja Strenar, Matjaž Miklič Glasbeni oblikovalec Luka Hočevar Ona Polona Juh On Nejc Cijan Garlatti Traja 13' 55" Uredništvo igranega programa Igra je bila posneta novembra 2019

46 min

Drugo igro iz ponedejkovega cikla premier šestih radijskih iger in pogovorov z naslovom Obrazi migracijje je napisala mednarodno uveljavljena norveška avtorica, pretežno romanopiska, Hanne Orstavik. V njej mlad moški kot vojni emigrant sreča zrelo žensko iz višjega sloja, ko seli njeno imetje v njeno novo hišo. Med njima se pojavi nepojasnjena privlačnost, čeprav pripadata različnima svetovoma, o katerih plašno in na kratko govorita. Po igri bo na sporedu še pogovor vVlme Štritof z raziskovalko in strokovnjakinjo na področju migracij dr. Mirjam Milharčič Hladnik. Prevajalec Igor Divjak Dramaturginja Vilma Štritof Režiserka Ana Krauthaker Tonska mojstra Sonja Strenar, Matjaž Miklič Glasbeni oblikovalec Luka Hočevar Ona Polona Juh On Nejc Cijan Garlatti Traja 13' 55" Uredništvo igranega programa Igra je bila posneta novembra 2019

Radijska igra

Letizia Russo: Moja domovina

1. 3. 2021

Na Arsu začenjamo ponedejkov cikel premier šestih radijskih iger in pogovorov z naslovom Obrazi migracij. V njem se bodo zvrstila besedila petih avtorjev iz tujine, udeležencev dramskih delavnic leta 2016 na Kitajskem, v organizaciji norveške agencije za mednarodno izmenjavo na področju uprizoritvenih umetnosti Ibsen International. Na delavnicah je kot dramaturginja in mentorica sodelovala Vilma Štritof, ki je izmed osmih izbrala pet besedil in jih dramaturško priredila za radio. Besedilo kratke radijske igre z naslovom Moja domovina mlade italijanske dramatičarke in dramaturginje Letizie Russo je tako le del dramskega besedila za gledališče, ki je nastalo v okviru mednarodnih dramskih delavnic na temo migracij. Igra se osredotoča na dialog med migrantko v Evropi, ki pride na pogovor za delo k lastniku lokala, ekstremnemu nacionalistu. V kratkem pogovoru izrečeta vse bistveno o stališčih in ideoloških pozicijah obeh strani migranstva, zato konflikt med njima grozeče ostaja v zraku. Prav tako se ustvarja nenehna napetost in zamenja razmerje moči. V gostem dialogu je kljub temu prostor za močna človeška sporočila. Po vsaki radijski igri bo na sporedu še pogovor Vilme Štritof s strokovnjakom, raziskovalcem in aktivistom, ki se ukvarja s specifičnimi vidiki migracij. Prva v tej vrsti bo dr. Veronika Bajt. Najprej pa poslušajmo kratko igro. Raziskovalka z Mirovnega inštituta se ukvarja s študijami nacionalizma, ksenofobije, rasizma, migracij, globalizacije, diskriminacije in konstrukcije nacionalnih identitet. Prevajalka je Silvana Orel Kos, dramaturginja Vilma Štritof, režiserka Špela Kravogel, tonska mojstrica pa Sonja Strenar. Ona je Nina Valič, On pa Milan Štefe. Igra traja 5 minut in 13 sekund. Uredništvo igranega programa. Posneta je bila v studiih Radia Slovenija novembra 2018.

42 min

Na Arsu začenjamo ponedejkov cikel premier šestih radijskih iger in pogovorov z naslovom Obrazi migracij. V njem se bodo zvrstila besedila petih avtorjev iz tujine, udeležencev dramskih delavnic leta 2016 na Kitajskem, v organizaciji norveške agencije za mednarodno izmenjavo na področju uprizoritvenih umetnosti Ibsen International. Na delavnicah je kot dramaturginja in mentorica sodelovala Vilma Štritof, ki je izmed osmih izbrala pet besedil in jih dramaturško priredila za radio. Besedilo kratke radijske igre z naslovom Moja domovina mlade italijanske dramatičarke in dramaturginje Letizie Russo je tako le del dramskega besedila za gledališče, ki je nastalo v okviru mednarodnih dramskih delavnic na temo migracij. Igra se osredotoča na dialog med migrantko v Evropi, ki pride na pogovor za delo k lastniku lokala, ekstremnemu nacionalistu. V kratkem pogovoru izrečeta vse bistveno o stališčih in ideoloških pozicijah obeh strani migranstva, zato konflikt med njima grozeče ostaja v zraku. Prav tako se ustvarja nenehna napetost in zamenja razmerje moči. V gostem dialogu je kljub temu prostor za močna človeška sporočila. Po vsaki radijski igri bo na sporedu še pogovor Vilme Štritof s strokovnjakom, raziskovalcem in aktivistom, ki se ukvarja s specifičnimi vidiki migracij. Prva v tej vrsti bo dr. Veronika Bajt. Najprej pa poslušajmo kratko igro. Raziskovalka z Mirovnega inštituta se ukvarja s študijami nacionalizma, ksenofobije, rasizma, migracij, globalizacije, diskriminacije in konstrukcije nacionalnih identitet. Prevajalka je Silvana Orel Kos, dramaturginja Vilma Štritof, režiserka Špela Kravogel, tonska mojstrica pa Sonja Strenar. Ona je Nina Valič, On pa Milan Štefe. Igra traja 5 minut in 13 sekund. Uredništvo igranega programa. Posneta je bila v studiih Radia Slovenija novembra 2018.

Radijska igra

Poletja nekih otroštev - zgodba o otroškem letovišču Pacug

28. 4. 2020

Radijske igre na Prvem nastajajo v sinergiji z njegovo siceršnjo programsko usmeritvijo in ritmom. Tematsko so namenjene širokemu krogu poslušalcev; so bolj komunikativne in žanrsko raznolike – od komedije do kriminalke.

27 min

Radijske igre na Prvem nastajajo v sinergiji z njegovo siceršnjo programsko usmeritvijo in ritmom. Tematsko so namenjene širokemu krogu poslušalcev; so bolj komunikativne in žanrsko raznolike – od komedije do kriminalke.

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine Play