Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Lahko je to zaokrožen naravni prostor – poletno gledališče, še največkrat pa se glasba posluša v velikem koncertnem prostoru – v koncertni dvorani, ali v majhnem prostoru – ki je lahko dnevna soba ali celo potniška kabina osebnega avtomobila. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden. Za ta prostor, za poslušanje bolj zahtevne umetniške glasbe in za sprotno seznanjanje z umetniki in z vsem, kar je spremljalo nastanek in obstanek glasbenih umetnin, že peto leto skrbijo tonski tehnik Stane Košmerlj, stalni bralec Ivan Lotrič in avtor vseh oddaj profesor in skladatelj Pavel Mihelčič. V danem okviru oddaje Čas, prostor in glasba se vrstijo cikli: Prostor za umetnost, Pisma, Ustvarjanje, tisočletni izziv; odpiramo estetsko problematiko; v tem okviru pa govorimo tudi o pomembnih dogodkih in srečanjih z odličnimi umetniki, kot se jih spominja avtor oddaj.
Ob sredah, na tretjem programu radia Slovenija, med 18 in 19 uro.
Avtor oddaje je Pavel Mihelič
Med vsemi instrumenti so samo godala tista, ki so se v svojem razvoju nenehno bogatila z dosežki starih mojstrov. Graditelji violin, kakršne so bile družine Amati, Guarneri in Stradivari, so izdelovali sijajne instrumente, mojstrovine, tako rekoč prave umetnine. Skrivnosti teh godal z našim violinskim virtuozom in odličnim pedagogom Igorjem Ozimom razkriva skladatelj Pavel Mihelčič.
Med vsemi instrumenti so samo godala tista, ki so se v svojem razvoju nenehno bogatila z dosežki starih mojstrov. Graditelji violin, kakršne so bile družine Amati, Guarneri in Stradivari, so izdelovali sijajne instrumente, mojstrovine, tako rekoč prave umetnine. Skrivnosti teh godal z našim violinskim virtuozom in odličnim pedagogom Igorjem Ozimom razkriva skladatelj Pavel Mihelčič.
Skladatelj je v svoji ustvarjalnosti vedno sam. Njegov svet je intimno srečanje s svetlobo in temó zvoka. To sicer ne drži za vsakega; so tudi pisci, ki lahko pišejo glasbo na bolj 'udarniški' način. Ampak delo pravega ustvarjalca potrebuje popolno tišino in zbranost.
Skladatelj je v svoji ustvarjalnosti vedno sam. Njegov svet je intimno srečanje s svetlobo in temó zvoka. To sicer ne drži za vsakega; so tudi pisci, ki lahko pišejo glasbo na bolj 'udarniški' način. Ampak delo pravega ustvarjalca potrebuje popolno tišino in zbranost.
Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.
Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je ne obhoden.
Ustvarjalnost in lepota sta medsebojno povezani in odvisni. Iščeta se, ko se najdeta, se zgodi umetnina. V 11. oddaji cikla Ustvarjanje, tisočletni izziv predvajamo Pavano za umrlo kraljično Mauricea Ravela, Londonskemu simfoničnemu orkestru dirigira Claudio Abbado, Suito št. 2 v d-molu za violončelo solo Johanna Sebastiana Bacha – na violončelo igra Miša Majski in Drugo suito za godala Marijana Lipovška – igrajo godala Simfoničnega orkestra RTV Slovenija pod vodstvom Sama Hubada.
Ustvarjalnost in lepota sta medsebojno povezani in odvisni. Iščeta se, ko se najdeta, se zgodi umetnina. V 11. oddaji cikla Ustvarjanje, tisočletni izziv predvajamo Pavano za umrlo kraljično Mauricea Ravela, Londonskemu simfoničnemu orkestru dirigira Claudio Abbado, Suito št. 2 v d-molu za violončelo solo Johanna Sebastiana Bacha – na violončelo igra Miša Majski in Drugo suito za godala Marijana Lipovška – igrajo godala Simfoničnega orkestra RTV Slovenija pod vodstvom Sama Hubada.