Raziskujte

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Domov
Raziskujte
Programi
Dokumentarci
Filmi in serije
Oddaje
Podkasti
Filmoteka
Zgodovina
Shranjeno
Naročnine
Več
Domov Raziskujte Programi Dokumentarci Filmi in serije Oddaje Podkasti
Plačljivo
Filmoteka
Moj 365
Zgodovina
Naročnine
Shranjeno

Glasbena jutranjica

Glasbena jutranjica, 1. del

19. 4. 2025

V novi dan z glasbo Bacha, Telemanna, Corellija in Vivaldija v 1. delu, Mozarta in Pasquinija v 2. delu ter Griega, Gadeja, Saint-Saënsa in Čajkovskega v 3. delu.

30 min

V novi dan z glasbo Bacha, Telemanna, Corellija in Vivaldija v 1. delu, Mozarta in Pasquinija v 2. delu ter Griega, Gadeja, Saint-Saënsa in Čajkovskega v 3. delu.

Glasbena jutranjica

Glasbena jutranjica, 3. del

19. 4. 2025

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

115 min

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Glasbena jutranjica

Glasbena jutranjica, 1. del

19. 4. 2025

V novi dan z glasbo Bacha, Telemanna, Corellija in Vivaldija v 1. delu, Mozarta in Pasquinija v 2. delu ter Griega, Gadeja, Saint-Saënsa in Čajkovskega v 3. delu.

59 min

V novi dan z glasbo Bacha, Telemanna, Corellija in Vivaldija v 1. delu, Mozarta in Pasquinija v 2. delu ter Griega, Gadeja, Saint-Saënsa in Čajkovskega v 3. delu.

Evropski klasični nokturno

Evropski klasični nokturno 00:00

19. 4. 2025

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

239 min

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

Koncerti – kulturno-umetniški

Letni časi – Pomlad, Mate Bekavac, Aco Bišćević in godalni orkester (A. Misson)

18. 4. 2025

Uživali boste v glasbi slovenskega skladatelja Andreja Missona, posvečeni pomladi, v izvedbi klarinetista Mateta Bekavca, tenorista Aca Aleksandra Bišćevića in Abonmajskega orkestra KD Franca Bernika Domžale. Mate Bekavac velja za enega najboljših klarinetistov v svetovnem merilu in se uspešno posveča tudi dirigiranju.

4 min

Uživali boste v glasbi slovenskega skladatelja Andreja Missona, posvečeni pomladi, v izvedbi klarinetista Mateta Bekavca, tenorista Aca Aleksandra Bišćevića in Abonmajskega orkestra KD Franca Bernika Domžale. Mate Bekavac velja za enega najboljših klarinetistov v svetovnem merilu in se uspešno posveča tudi dirigiranju.

Recital

Recital

18. 4. 2025

V oddaji Recital predvajamo koncerte najboljših glasbenikov v solističnih in komornih zasedbah.

64 min

V oddaji Recital predvajamo koncerte najboljših glasbenikov v solističnih in komornih zasedbah.

Arsove spominčice

Arsove spominčice 12:05

18. 4. 2025

Predvajamo skladbe različnih zvrsti iz različnih obdobij. Skladbe iz arhiva Radia Slovenija izvajajo slovenski izvajalci: solisti, komorni glasbeniki in ansambli ter simfonični orkestri.

54 min

Predvajamo skladbe različnih zvrsti iz različnih obdobij. Skladbe iz arhiva Radia Slovenija izvajajo slovenski izvajalci: solisti, komorni glasbeniki in ansambli ter simfonični orkestri.

Skladatelj tedna

Sofja Gubajdulina, 5. del

18. 4. 2025

Prvo obdobje Gubajduline zaznamujejo zlasti specifična obravnava tonskih vrst, poudarjeno delo s fizikalnimi razsežnostmi zvoka, preplet raznovrstnih avantgardnih prijemov in uglasbljanje religioznih simbolov. V drugem ustvarjalnem obdobju se je skladateljica podrobneje posvetila obravnavi ritma. Z uporabo zaporedja Fibonaccijevih števil je razvila koncept tako imenovane ritmične forme. Z raziskovanjem podobnih številčnih serij se je v Gubajdulini zbudilo tudi zanimanje za mističnost števil.

47 min

Prvo obdobje Gubajduline zaznamujejo zlasti specifična obravnava tonskih vrst, poudarjeno delo s fizikalnimi razsežnostmi zvoka, preplet raznovrstnih avantgardnih prijemov in uglasbljanje religioznih simbolov. V drugem ustvarjalnem obdobju se je skladateljica podrobneje posvetila obravnavi ritma. Z uporabo zaporedja Fibonaccijevih števil je razvila koncept tako imenovane ritmične forme. Z raziskovanjem podobnih številčnih serij se je v Gubajdulini zbudilo tudi zanimanje za mističnost števil.

Glasbena jutranjica

3. del: Veliki petek

18. 4. 2025

JOHN TAVENER: THRINOS (žalostnika) ZA VIOLONČELO SOLO Violončelo: STEVEN ISSERLIS THOMAS TALLIS: JEREMIJEVE ŽALOSTINKE THE KING'S SINGERS JOSEPH HAYDN: GODALNI KVARTET OP. 51, SEDEM ZADNJIH KRISTUSOVIH BESED GODALNI KVARTET RTV LJUBLJANA PAVOL BAGIN: PASTORALE ZA FLAVTO SOLO Flavta: MILOŠ JURKOVIČ FRANTIŠEK XAVER BRIXI: KONCERT ŠT. 1 V F-DURU ZA ORGLE IN ORKESTER Orgle: MIROSLAV KAMPELSHEIMER, PRAŠKI SIMFONIČNI ORKESTER, dirigent: LADISLAV ŠIP FRANCIS POULENC: ŠTIRJE MOTETI ZA ČAS POKORE in AVE VERUM CORPUS Moteti: TIMOR ET TREMOR, FP 97/1, VINEA MEA ELECTA, TENEBRAE FACTE SUNT, TRISTIS EST ANIMA MEA LJUBLJANSKI MADRIGALISTI, dirigent: MATJAŽ ŠČEK ANNA IGNATOWICZ GLINSKA: TOCCATA ZA MARIMBO SOLO Marimba: INTI PUCIHAR

120 min

JOHN TAVENER: THRINOS (žalostnika) ZA VIOLONČELO SOLO Violončelo: STEVEN ISSERLIS THOMAS TALLIS: JEREMIJEVE ŽALOSTINKE THE KING'S SINGERS JOSEPH HAYDN: GODALNI KVARTET OP. 51, SEDEM ZADNJIH KRISTUSOVIH BESED GODALNI KVARTET RTV LJUBLJANA PAVOL BAGIN: PASTORALE ZA FLAVTO SOLO Flavta: MILOŠ JURKOVIČ FRANTIŠEK XAVER BRIXI: KONCERT ŠT. 1 V F-DURU ZA ORGLE IN ORKESTER Orgle: MIROSLAV KAMPELSHEIMER, PRAŠKI SIMFONIČNI ORKESTER, dirigent: LADISLAV ŠIP FRANCIS POULENC: ŠTIRJE MOTETI ZA ČAS POKORE in AVE VERUM CORPUS Moteti: TIMOR ET TREMOR, FP 97/1, VINEA MEA ELECTA, TENEBRAE FACTE SUNT, TRISTIS EST ANIMA MEA LJUBLJANSKI MADRIGALISTI, dirigent: MATJAŽ ŠČEK ANNA IGNATOWICZ GLINSKA: TOCCATA ZA MARIMBO SOLO Marimba: INTI PUCIHAR

Glasbena jutranjica

1. del: Obletnice

18. 4. 2025

Petki so tisti dan v tednu, ko se pogosto spomnimo jubilejev. Danes se bomo posvetili petim skladateljem. GIACOMO CARISSIMI: VERSETTI Orgle: MILKO BIZJAK FRANZ XAVER SCHNYDER VON WARTENSEE: KONCERT ZA DVA KLARINETA IN ORKESTER V B-DURU ENSEMBLE CAPRICCIO, klarinet: THOMAS FRIEDLI in HANS RUDOLF STALDER MIKLÓS RÓZSA: SONATA ZA KITARO OP. 42 Kitara: ANDRAS CSAKI FRANZ VON SUPPÉ / PETER WALDENMEIER: VALČEK SREČE SIMFONIČNI ORKESTER RTV SLOVENIJA, dirigent: PETER WALDENMEIER JEAN ROGER DUCASSE: iz cikla ŠEST PRELUDIJEV ZA KLAVIR Klavir: JANEZ LOVŠE

2 min

Petki so tisti dan v tednu, ko se pogosto spomnimo jubilejev. Danes se bomo posvetili petim skladateljem. GIACOMO CARISSIMI: VERSETTI Orgle: MILKO BIZJAK FRANZ XAVER SCHNYDER VON WARTENSEE: KONCERT ZA DVA KLARINETA IN ORKESTER V B-DURU ENSEMBLE CAPRICCIO, klarinet: THOMAS FRIEDLI in HANS RUDOLF STALDER MIKLÓS RÓZSA: SONATA ZA KITARO OP. 42 Kitara: ANDRAS CSAKI FRANZ VON SUPPÉ / PETER WALDENMEIER: VALČEK SREČE SIMFONIČNI ORKESTER RTV SLOVENIJA, dirigent: PETER WALDENMEIER JEAN ROGER DUCASSE: iz cikla ŠEST PRELUDIJEV ZA KLAVIR Klavir: JANEZ LOVŠE

Glasbena jutranjica

3. del: Veliki petek

18. 4. 2025

JOHN TAVENER: THRINOS (žalostnika) ZA VIOLONČELO SOLO Violončelo: STEVEN ISSERLIS THOMAS TALLIS: JEREMIJEVE ŽALOSTINKE THE KING'S SINGERS JOSEPH HAYDN: GODALNI KVARTET OP. 51, SEDEM ZADNJIH KRISTUSOVIH BESED GODALNI KVARTET RTV LJUBLJANA PAVOL BAGIN: PASTORALE ZA FLAVTO SOLO Flavta: MILOŠ JURKOVIČ FRANTIŠEK XAVER BRIXI: KONCERT ŠT. 1 V F-DURU ZA ORGLE IN ORKESTER Orgle: MIROSLAV KAMPELSHEIMER, PRAŠKI SIMFONIČNI ORKESTER, dirigent: LADISLAV ŠIP FRANCIS POULENC: ŠTIRJE MOTETI ZA ČAS POKORE in AVE VERUM CORPUS Moteti: TIMOR ET TREMOR, FP 97/1, VINEA MEA ELECTA, TENEBRAE FACTE SUNT, TRISTIS EST ANIMA MEA LJUBLJANSKI MADRIGALISTI, dirigent: MATJAŽ ŠČEK ANNA IGNATOWICZ GLINSKA: TOCCATA ZA MARIMBO SOLO Marimba: INTI PUCIHAR

30 min

JOHN TAVENER: THRINOS (žalostnika) ZA VIOLONČELO SOLO Violončelo: STEVEN ISSERLIS THOMAS TALLIS: JEREMIJEVE ŽALOSTINKE THE KING'S SINGERS JOSEPH HAYDN: GODALNI KVARTET OP. 51, SEDEM ZADNJIH KRISTUSOVIH BESED GODALNI KVARTET RTV LJUBLJANA PAVOL BAGIN: PASTORALE ZA FLAVTO SOLO Flavta: MILOŠ JURKOVIČ FRANTIŠEK XAVER BRIXI: KONCERT ŠT. 1 V F-DURU ZA ORGLE IN ORKESTER Orgle: MIROSLAV KAMPELSHEIMER, PRAŠKI SIMFONIČNI ORKESTER, dirigent: LADISLAV ŠIP FRANCIS POULENC: ŠTIRJE MOTETI ZA ČAS POKORE in AVE VERUM CORPUS Moteti: TIMOR ET TREMOR, FP 97/1, VINEA MEA ELECTA, TENEBRAE FACTE SUNT, TRISTIS EST ANIMA MEA LJUBLJANSKI MADRIGALISTI, dirigent: MATJAŽ ŠČEK ANNA IGNATOWICZ GLINSKA: TOCCATA ZA MARIMBO SOLO Marimba: INTI PUCIHAR

Glasbena jutranjica

1. del: Obletnice

18. 4. 2025

Petki so tisti dan v tednu, ko se pogosto spomnimo jubilejev. Danes se bomo posvetili petim skladateljem. GIACOMO CARISSIMI: VERSETTI Orgle: MILKO BIZJAK FRANZ XAVER SCHNYDER VON WARTENSEE: KONCERT ZA DVA KLARINETA IN ORKESTER V B-DURU ENSEMBLE CAPRICCIO, klarinet: THOMAS FRIEDLI in HANS RUDOLF STALDER MIKLÓS RÓZSA: SONATA ZA KITARO OP. 42 Kitara: ANDRAS CSAKI FRANZ VON SUPPÉ / PETER WALDENMEIER: VALČEK SREČE SIMFONIČNI ORKESTER RTV SLOVENIJA, dirigent: PETER WALDENMEIER JEAN ROGER DUCASSE: iz cikla ŠEST PRELUDIJEV ZA KLAVIR Klavir: JANEZ LOVŠE

59 min

Petki so tisti dan v tednu, ko se pogosto spomnimo jubilejev. Danes se bomo posvetili petim skladateljem. GIACOMO CARISSIMI: VERSETTI Orgle: MILKO BIZJAK FRANZ XAVER SCHNYDER VON WARTENSEE: KONCERT ZA DVA KLARINETA IN ORKESTER V B-DURU ENSEMBLE CAPRICCIO, klarinet: THOMAS FRIEDLI in HANS RUDOLF STALDER MIKLÓS RÓZSA: SONATA ZA KITARO OP. 42 Kitara: ANDRAS CSAKI FRANZ VON SUPPÉ / PETER WALDENMEIER: VALČEK SREČE SIMFONIČNI ORKESTER RTV SLOVENIJA, dirigent: PETER WALDENMEIER JEAN ROGER DUCASSE: iz cikla ŠEST PRELUDIJEV ZA KLAVIR Klavir: JANEZ LOVŠE

Evropski klasični nokturno

Evropski klasični nokturno 00:00

18. 4. 2025

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

239 min

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

Komorni studio

Carpe artem 4: Majhni pogovori

16. 4. 2025

Na 4. koncertu 12. cikla komorne glasbe Carpe artem so izvedli raznolik spored glasbe iz 19. in 20. stoletja. Cikel v sodelovanju s SNG Maribor pripravlja društvo za komorno glasbo Amadeus.

119 min

Na 4. koncertu 12. cikla komorne glasbe Carpe artem so izvedli raznolik spored glasbe iz 19. in 20. stoletja. Cikel v sodelovanju s SNG Maribor pripravlja društvo za komorno glasbo Amadeus.

Banchetto musicale

Laterna Magica in glasba Johanna Sebastiana Bacha, Seviqc 2024

17. 4. 2025

14. avgusta lani je na gradu Snežnik kot del festivala Seviqc nastopila zasedba Laterna Magica, ki je predstavila izbor del Johanna Sebastiana Bacha. Izvajala je sonate in suite ter jih menjavala s koralnimi preludiji. Večina del je izvirno sicer nastala za orgle, glasbeniki pa so jih priredili za izvajanje v svojem sestavu. Zasedbo Laterna Magica sestavljajo Laura Pok – kljunasta flavta, Ronan Kernoa – violončelo in Raphaël Collignon – čembalo, diplomirani glasbeniki ali učitelji na višjih konservatorijih v Bruslju, Parizu in Haagu, ki pravijo, da bi lahko svoje poslanstvo označili kot približevanje evropskemu baročnemu repertoarju z možnostmi, ki jih ponuja njihova kombinacija instrumentov. Johann Sebastian Bach: SONATA ZA KLJUNASTO FLAVTO, VIOLONČELO IN ČEMBALO BWV 1003 ICH RUF ZU DIR ZA KLJUNASTO FLAVTO, VIOLONČELO IN ČEMBALO (KORAL) BWV 639 SUITA ŠT. 3, BWV 1009 NUN KOMM DER HEIDEN HEILAND, BWV 659 (KORAL) SONATA BWV 1035 WACHET AUF, RUF UNS DIE STIMME BWV 645

70 min

14. avgusta lani je na gradu Snežnik kot del festivala Seviqc nastopila zasedba Laterna Magica, ki je predstavila izbor del Johanna Sebastiana Bacha. Izvajala je sonate in suite ter jih menjavala s koralnimi preludiji. Večina del je izvirno sicer nastala za orgle, glasbeniki pa so jih priredili za izvajanje v svojem sestavu. Zasedbo Laterna Magica sestavljajo Laura Pok – kljunasta flavta, Ronan Kernoa – violončelo in Raphaël Collignon – čembalo, diplomirani glasbeniki ali učitelji na višjih konservatorijih v Bruslju, Parizu in Haagu, ki pravijo, da bi lahko svoje poslanstvo označili kot približevanje evropskemu baročnemu repertoarju z možnostmi, ki jih ponuja njihova kombinacija instrumentov. Johann Sebastian Bach: SONATA ZA KLJUNASTO FLAVTO, VIOLONČELO IN ČEMBALO BWV 1003 ICH RUF ZU DIR ZA KLJUNASTO FLAVTO, VIOLONČELO IN ČEMBALO (KORAL) BWV 639 SUITA ŠT. 3, BWV 1009 NUN KOMM DER HEIDEN HEILAND, BWV 659 (KORAL) SONATA BWV 1035 WACHET AUF, RUF UNS DIE STIMME BWV 645

Mladi virtuozi

Saksofonist Lan Meden

17. 4. 2025

8. maja 2024 je v okviru cikla Mladi mladim nastopil saksofonist Lan Meden in ob klavirski spremljavi Svena Brajkovića izvedel sonato Luboša Sluke in sonatino Alexandra Tansmana. Svojo glasbeno pot je saksofonist začel na Glasbeni šoli Frana Gerbiča v Cerknici, izobraževanje nadaljeval na ljubljanskem konservatoriju v razredu Leva Pupisa, avgusta 2022 pa je z odliko končal dodiplomski študij saksofona na Zasebni univerzi za glasbo in umetnost na Dunaju v razredu Michaela Krenna. Jeseni 2020 se je udeležil študijske izmenjave na Sibeliusovi akademiji v Helsinkih pri Joonatanu Rautioli, po diplomi pa se je vpisal na podiplomski študij saksofona v razredu Mihe Rogine na Akademiji za glasbo v Ljubljani. LUBOŠ SLUKA: SONATA ZA BARITONSKI SAKSOFON IN KLAVIR ALEXANDRE TANSMAN/LAN MEDEN: SONATINA ZA FAGOT IN KLAVIR (PRIREDBA ZA SAKSOFON IN KLAVIR)

27 min

8. maja 2024 je v okviru cikla Mladi mladim nastopil saksofonist Lan Meden in ob klavirski spremljavi Svena Brajkovića izvedel sonato Luboša Sluke in sonatino Alexandra Tansmana. Svojo glasbeno pot je saksofonist začel na Glasbeni šoli Frana Gerbiča v Cerknici, izobraževanje nadaljeval na ljubljanskem konservatoriju v razredu Leva Pupisa, avgusta 2022 pa je z odliko končal dodiplomski študij saksofona na Zasebni univerzi za glasbo in umetnost na Dunaju v razredu Michaela Krenna. Jeseni 2020 se je udeležil študijske izmenjave na Sibeliusovi akademiji v Helsinkih pri Joonatanu Rautioli, po diplomi pa se je vpisal na podiplomski študij saksofona v razredu Mihe Rogine na Akademiji za glasbo v Ljubljani. LUBOŠ SLUKA: SONATA ZA BARITONSKI SAKSOFON IN KLAVIR ALEXANDRE TANSMAN/LAN MEDEN: SONATINA ZA FAGOT IN KLAVIR (PRIREDBA ZA SAKSOFON IN KLAVIR)

Arsove spominčice

Pomladno prebujanje v glasbi Mihevca, Gregorca, Žebreta in Ajdiča

17. 4. 2025

Tokrat ... »Uvertura k operi Vilinsko dete« Jurija Mihevca, »Koncert za rog in godalni orkester« Jurija Gregorca, »Prebujenje« Demetrija Žebreta in »Adagio lamentoso« Alojza Ajdiča.

50 min

Tokrat ... »Uvertura k operi Vilinsko dete« Jurija Mihevca, »Koncert za rog in godalni orkester« Jurija Gregorca, »Prebujenje« Demetrija Žebreta in »Adagio lamentoso« Alojza Ajdiča.

Skladatelj tedna

Sofija Gubajdulina, 4. del

17. 4. 2025

Violinist Gidon Kremer je s krstno izvedbo Koncerta za violino in orkester, poimenovanega Offertorium Sofije Gubajduline, na Dunaju leta 1981 poskrbel, da jo je spoznala širša evropska javnost. Poslušalci so bili prevzeti nad pozornost vzbujajočo lepoto njene glasbe. Od poznih 80. let prejšnjega stoletja je Gubajdulina deležna mednarodne prepoznavnosti.

53 min

Violinist Gidon Kremer je s krstno izvedbo Koncerta za violino in orkester, poimenovanega Offertorium Sofije Gubajduline, na Dunaju leta 1981 poskrbel, da jo je spoznala širša evropska javnost. Poslušalci so bili prevzeti nad pozornost vzbujajočo lepoto njene glasbe. Od poznih 80. let prejšnjega stoletja je Gubajdulina deležna mednarodne prepoznavnosti.

Glasbena jutranjica

Glasbena jutranjica, 3. del

17. 4. 2025

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

55 min

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Glasbena jutranjica

Glasbena jutranjica 07:30

17. 4. 2025

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

30 min

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Glasbena jutranjica

Glasbena jutranjica 06:00

17. 4. 2025

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

60 min

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Evropski klasični nokturno

Evropski klasični nokturno 00:00

17. 4. 2025

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

239 min

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

Čas, prostor in glasba

Ustvarjanje, tisočletni izziv (27): César Franck

16. 4. 2025

Francoskemu skladatelju Césarju Francku so svetovni ugled in nesmrtnost prinesle tri umetnine: Sonata za violino in klavir v A-duru, Simfonične variacije za klavir in orkester in Simfonija v d-molu. V drugi polovici 19. stoletja so se zgodili novi premiki. Franck pa je bil eden od prvih znanilcev novega časa. »Ustvarjanje, tisočletni izziv: Cesar Franck« v oddaji Čas, prostor in glasba.

58 min

Francoskemu skladatelju Césarju Francku so svetovni ugled in nesmrtnost prinesle tri umetnine: Sonata za violino in klavir v A-duru, Simfonične variacije za klavir in orkester in Simfonija v d-molu. V drugi polovici 19. stoletja so se zgodili novi premiki. Franck pa je bil eden od prvih znanilcev novega časa. »Ustvarjanje, tisočletni izziv: Cesar Franck« v oddaji Čas, prostor in glasba.

Glasbeni utrip

Slovenski glasbeni dnevi, Kromatika in Srebrni abonma

17. 4. 2025

Glasbeni utrip tokrat začenjamo s praznikom slovenske glasbe, in sicer pozornost namenjamo 39. slovenskim glasbenim dnevom. Poleg tega prisluhnite še komentarjem koncerta za abonma Kromatika (Simfonični orkester RTV Slovenija, Ivan Krpan, Ivan Hut), koncerta za Srebrni abonma (Simon Trpčeski), večeru iz cikla ArsSonica (Luka Juhart, Uroš Rojko), in koncertu Dihi z glasbo Alda Kumarja. Spremljali smo še Bravničarjevo tekmovanje za mlade violiniste ter dva jubilejna koncerta: enega na 333. rojstni dan Giuseppeja Tartinija, enega pa ob 100. obletnici rojstva Ivana Ščeka.

59 min

Glasbeni utrip tokrat začenjamo s praznikom slovenske glasbe, in sicer pozornost namenjamo 39. slovenskim glasbenim dnevom. Poleg tega prisluhnite še komentarjem koncerta za abonma Kromatika (Simfonični orkester RTV Slovenija, Ivan Krpan, Ivan Hut), koncerta za Srebrni abonma (Simon Trpčeski), večeru iz cikla ArsSonica (Luka Juhart, Uroš Rojko), in koncertu Dihi z glasbo Alda Kumarja. Spremljali smo še Bravničarjevo tekmovanje za mlade violiniste ter dva jubilejna koncerta: enega na 333. rojstni dan Giuseppeja Tartinija, enega pa ob 100. obletnici rojstva Ivana Ščeka.

Skladatelj tedna

Sofija Gubajdulina, 3. del

16. 4. 2025

Študijska pot Sofije Gubajduline je bila polna kritik in negotovosti. K temu, naj sledi svoji glasbeni govorici, jo je spodbujal Dmitrij Šostakovič, ki je bil v času njenega študija predsednik državnega izpitnega odbora. Sofija Gubajdulina je leta 1954 končala šolanje na konservatoriju v Kazanu, nato pa nadaljevala študij na prestižnem moskovskem konservatoriju, kjer je leta 1961 magistrirala. Po študiju se je preživljala s pisanjem filmske glasbe za sovjetske filme, ki pa ji je, kot pravi sama, prineslo vsaj nekaj eksperimentalne svobode.

52 min

Študijska pot Sofije Gubajduline je bila polna kritik in negotovosti. K temu, naj sledi svoji glasbeni govorici, jo je spodbujal Dmitrij Šostakovič, ki je bil v času njenega študija predsednik državnega izpitnega odbora. Sofija Gubajdulina je leta 1954 končala šolanje na konservatoriju v Kazanu, nato pa nadaljevala študij na prestižnem moskovskem konservatoriju, kjer je leta 1961 magistrirala. Po študiju se je preživljala s pisanjem filmske glasbe za sovjetske filme, ki pa ji je, kot pravi sama, prineslo vsaj nekaj eksperimentalne svobode.

Glasbena jutranjica

Vojna romantikov, 1. del

16. 4. 2025

V drugi polovici devetnajstega stoletja je v nemško govorečem okolju potekal estetski razkol skladateljev, ki so ga nekateri glasbeni zgodovinopisci poimenovali Vojna romantikov. Na eni strani sta bila Clara Schumann in Johaness Brahms kot zagovornika absolutne glasbe in klasičnih glasbenih oblik, na drugi pa Franz Liszt in njegovi podporniki, ki so si prizadevali za razširjanje meja harmonskih struktur in za nove glasbene oblike, pogosto v povezavi z zunajglasbenimi programi. Predvajamo Robert Schumann: Sonata št. 1 za violino in klavir v a-molu, op. 105 Franz Liszt: Simfonična pesnitev Orfej Clara Schumann: Sonata za klavir v g-molu, stavek Allegro Richard Wagner: Preludij in Ljubezenska smrt iz opere Tristan in Izolda

52 min

V drugi polovici devetnajstega stoletja je v nemško govorečem okolju potekal estetski razkol skladateljev, ki so ga nekateri glasbeni zgodovinopisci poimenovali Vojna romantikov. Na eni strani sta bila Clara Schumann in Johaness Brahms kot zagovornika absolutne glasbe in klasičnih glasbenih oblik, na drugi pa Franz Liszt in njegovi podporniki, ki so si prizadevali za razširjanje meja harmonskih struktur in za nove glasbene oblike, pogosto v povezavi z zunajglasbenimi programi. Predvajamo Robert Schumann: Sonata št. 1 za violino in klavir v a-molu, op. 105 Franz Liszt: Simfonična pesnitev Orfej Clara Schumann: Sonata za klavir v g-molu, stavek Allegro Richard Wagner: Preludij in Ljubezenska smrt iz opere Tristan in Izolda

Glasbena jutranjica

Vojna romantikov, 3. del

16. 4. 2025

V drugi polovici devetnajstega stoletja je v nemško govorečem okolju potekal estetski razkol skladateljev, ki so ga nekateri glasbeni zgodovinopisci poimenovali Vojna romantikov. Na eni strani sta bila Clara Schumann in Johaness Brahms kot zagovornika absolutne glasbe in klasičnih glasbenih oblik, na drugi pa Franz Liszt in njegovi podporniki, ki so si prizadevali za razširjanje meja harmonskih struktur in za nove glasbene oblike, pogosto v povezavi z zunajglasbenimi programi. Predvajamo Heinrich von Herzogenberg: 3 Legende, op. 62 Peter Cornelius: Uvertura opere Bagdadski brivec Robert Fuchs: Serenada za godalni orkester v e-molu, op. 21 Hector Berlioz: Fantastična simfonija, stavek Sanjarjenja

58 min

V drugi polovici devetnajstega stoletja je v nemško govorečem okolju potekal estetski razkol skladateljev, ki so ga nekateri glasbeni zgodovinopisci poimenovali Vojna romantikov. Na eni strani sta bila Clara Schumann in Johaness Brahms kot zagovornika absolutne glasbe in klasičnih glasbenih oblik, na drugi pa Franz Liszt in njegovi podporniki, ki so si prizadevali za razširjanje meja harmonskih struktur in za nove glasbene oblike, pogosto v povezavi z zunajglasbenimi programi. Predvajamo Heinrich von Herzogenberg: 3 Legende, op. 62 Peter Cornelius: Uvertura opere Bagdadski brivec Robert Fuchs: Serenada za godalni orkester v e-molu, op. 21 Hector Berlioz: Fantastična simfonija, stavek Sanjarjenja

Glasbena jutranjica

Vojna romantikov, 1. del

16. 4. 2025

V drugi polovici devetnajstega stoletja je v nemško govorečem okolju potekal estetski razkol skladateljev, ki so ga nekateri glasbeni zgodovinopisci poimenovali Vojna romantikov. Na eni strani sta bila Clara Schumann in Johaness Brahms kot zagovornika absolutne glasbe in klasičnih glasbenih oblik, na drugi pa Franz Liszt in njegovi podporniki, ki so si prizadevali za razširjanje meja harmonskih struktur in za nove glasbene oblike, pogosto v povezavi z zunajglasbenimi programi. Predvajamo Robert Schumann: Sonata št. 1 za violino in klavir v a-molu, op. 105 Franz Liszt: Simfonična pesnitev Orfej Clara Schumann: Sonata za klavir v g-molu, stavek Allegro Richard Wagner: Preludij in Ljubezenska smrt iz opere Tristan in Izolda

2 min

V drugi polovici devetnajstega stoletja je v nemško govorečem okolju potekal estetski razkol skladateljev, ki so ga nekateri glasbeni zgodovinopisci poimenovali Vojna romantikov. Na eni strani sta bila Clara Schumann in Johaness Brahms kot zagovornika absolutne glasbe in klasičnih glasbenih oblik, na drugi pa Franz Liszt in njegovi podporniki, ki so si prizadevali za razširjanje meja harmonskih struktur in za nove glasbene oblike, pogosto v povezavi z zunajglasbenimi programi. Predvajamo Robert Schumann: Sonata št. 1 za violino in klavir v a-molu, op. 105 Franz Liszt: Simfonična pesnitev Orfej Clara Schumann: Sonata za klavir v g-molu, stavek Allegro Richard Wagner: Preludij in Ljubezenska smrt iz opere Tristan in Izolda

Glasbena jutranjica

Vojna romantikov, 1. del

16. 4. 2025

V drugi polovici devetnajstega stoletja je v nemško govorečem okolju potekal estetski razkol skladateljev, ki so ga nekateri glasbeni zgodovinopisci poimenovali Vojna romantikov. Na eni strani sta bila Clara Schumann in Johaness Brahms kot zagovornika absolutne glasbe in klasičnih glasbenih oblik, na drugi pa Franz Liszt in njegovi podporniki, ki so si prizadevali za razširjanje meja harmonskih struktur in za nove glasbene oblike, pogosto v povezavi z zunajglasbenimi programi. Predvajamo Robert Schumann: Sonata št. 1 za violino in klavir v a-molu, op. 105 Franz Liszt: Simfonična pesnitev Orfej Clara Schumann: Sonata za klavir v g-molu, stavek Allegro Richard Wagner: Preludij in Ljubezenska smrt iz opere Tristan in Izolda

59 min

V drugi polovici devetnajstega stoletja je v nemško govorečem okolju potekal estetski razkol skladateljev, ki so ga nekateri glasbeni zgodovinopisci poimenovali Vojna romantikov. Na eni strani sta bila Clara Schumann in Johaness Brahms kot zagovornika absolutne glasbe in klasičnih glasbenih oblik, na drugi pa Franz Liszt in njegovi podporniki, ki so si prizadevali za razširjanje meja harmonskih struktur in za nove glasbene oblike, pogosto v povezavi z zunajglasbenimi programi. Predvajamo Robert Schumann: Sonata št. 1 za violino in klavir v a-molu, op. 105 Franz Liszt: Simfonična pesnitev Orfej Clara Schumann: Sonata za klavir v g-molu, stavek Allegro Richard Wagner: Preludij in Ljubezenska smrt iz opere Tristan in Izolda

Evropski klasični nokturno

Evropski klasični nokturno 00:00

16. 4. 2025

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

239 min

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

Koncertni dogodki na tujem

Filharmonični orkester iz Rotterdama in Clara-Jumi Kang

15. 4. 2025

Filharmonični orkester iz Rotterdama je s svojim šefom dirigentom Lahavom Shanijem na koncertu 6. aprila izvedel Simfonijo št. 2 v D-duru Ludwiga van Beethovna, 1. Violinski koncert Sergeja Prokofjeva in Simfonijo št. 39 v Es-duru Wolfganga Amadeusa Mozarta. V vlogi solistke se je predstavila violinistka Clara-Jumi Kang.

89 min

Filharmonični orkester iz Rotterdama je s svojim šefom dirigentom Lahavom Shanijem na koncertu 6. aprila izvedel Simfonijo št. 2 v D-duru Ludwiga van Beethovna, 1. Violinski koncert Sergeja Prokofjeva in Simfonijo št. 39 v Es-duru Wolfganga Amadeusa Mozarta. V vlogi solistke se je predstavila violinistka Clara-Jumi Kang.

Arsove spominčice

Felice Giardini in Pietro Nardini

15. 4. 2025

Oddajo namenjamo glasbi dveh italijanskih skladateljev 18. stoletja. Felice Giardini, rojen 12. aprila 1716 v Torinu, je bil odličen violinski virtuoz in skladatelj oper ter komorne glasbe. Večino življenja je živel v Angliji, kjer je bil več let koncertni mojster in ravnatelj Italijanske opere v Londonu. Skladatelj Pietro Nardini, rojen leta 1722, pa je bil eden najljubših učencev Giuseppa Tartinija. Deloval je v Nemčiji in Italiji, njegov slog igranja jje med drugimi visoko cenil Leopold Mozart.

52 min

Oddajo namenjamo glasbi dveh italijanskih skladateljev 18. stoletja. Felice Giardini, rojen 12. aprila 1716 v Torinu, je bil odličen violinski virtuoz in skladatelj oper ter komorne glasbe. Večino življenja je živel v Angliji, kjer je bil več let koncertni mojster in ravnatelj Italijanske opere v Londonu. Skladatelj Pietro Nardini, rojen leta 1722, pa je bil eden najljubših učencev Giuseppa Tartinija. Deloval je v Nemčiji in Italiji, njegov slog igranja jje med drugimi visoko cenil Leopold Mozart.

Skladatelj tedna

Sofija Gubajdulina, 2. del

15. 4. 2025

Duhovni nazori Sofije Gubajduline so skladateljici že v študijskih letih povzročali nemalo težav. Uradno ateistična Sovjetska zveza je bila v tistem času povsem nastrojena do vsakogar, ki pri komponiranju ni upošteval rigidnih politično motiviranih estetskih smernic, ki so poveličevale socialistični realizem. Sofija Gubujdulina v več intervjujih pripoveduje, kako so v študentskih domovih, kjer so redno izvajali racije, na skrivaj pregledovali partiture Cagea, Ivesa in Stravinskega, ki so bile strogo prepovedane.

52 min

Duhovni nazori Sofije Gubajduline so skladateljici že v študijskih letih povzročali nemalo težav. Uradno ateistična Sovjetska zveza je bila v tistem času povsem nastrojena do vsakogar, ki pri komponiranju ni upošteval rigidnih politično motiviranih estetskih smernic, ki so poveličevale socialistični realizem. Sofija Gubujdulina v več intervjujih pripoveduje, kako so v študentskih domovih, kjer so redno izvajali racije, na skrivaj pregledovali partiture Cagea, Ivesa in Stravinskega, ki so bile strogo prepovedane.

Glasbena jutranjica

Glasbena jutranjica, 3. del

15. 4. 2025

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

117 min

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Glasbena jutranjica

Glasbena jutranjica 07:30

15. 4. 2025

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

2 min

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Glasbena jutranjica

Glasbena jutranjica 08:04

15. 4. 2025

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

30 min

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Glasbena jutranjica

Glasbena jutranjica 06:00

15. 4. 2025

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

58 min

Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.

Evropski klasični nokturno

Evropski klasični nokturno 00:00

15. 4. 2025

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

239 min

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

Koncert evroradia

Kirill Gerstein in Simfonični orkester Bavarskega radia

14. 4. 2025

Simfonični orkester Bavarskega radia pod taktirko Ivana Fischerja je na koncertu 31. januarja v Münchnu izvedel: 1. Klavirski koncert in Madžarski ples št. 11 Johannesa Brahmsa, Osmo simfonijo v G-duru in Legendo op. 59, št. 10 Antonína Dvořáka. Solist je bil pianist Kirill Gerstein.

114 min

Simfonični orkester Bavarskega radia pod taktirko Ivana Fischerja je na koncertu 31. januarja v Münchnu izvedel: 1. Klavirski koncert in Madžarski ples št. 11 Johannesa Brahmsa, Osmo simfonijo v G-duru in Legendo op. 59, št. 10 Antonína Dvořáka. Solist je bil pianist Kirill Gerstein.

Iz slovenske glasbene ustvarjalnosti

Iz slovenske glasbene ustvarjalnosti

14. 4. 2025

Monografska oddaja posvečena odkrivanju življenja in dela izbranega slovenskega skladatelja tedna ali tematsko izbranih del slovenskih skladateljev različnih obdobij, z dodanimi pogovori z glasbenimi (po)ustvarjalci.

58 min

Monografska oddaja posvečena odkrivanju življenja in dela izbranega slovenskega skladatelja tedna ali tematsko izbranih del slovenskih skladateljev različnih obdobij, z dodanimi pogovori z glasbenimi (po)ustvarjalci.

Nove glasbene generacije

Prvonagrajenci 54. Tekmovanja mladih glasbenikov Republike Slovenije

14. 4. 2025

Marca je na enajstih glasbenih šolah v osrednji Sloveniji potekalo 54. Tekmovanje mladih glasbenikov Republike Slovenije − TEMSIG, osrednje slovensko glasbeno tekmovanje, namenjeno mladim, ki so ga letos organizirali za enajst tekmovalnih disciplin: klavir, flavta, kljunasta flavta, oboa, saksofon, klarinet, fagot, petje, diatonična harmonika, komorne skupine s trobili, komorne skupine jazz. Skupaj se je tekmovanja udeležilo 919 tekmovalcev, njihove nastope pa so ocenjevali priznani glasbeniki, pedagogi oziroma koncertanti, ki so podelili 290 zlatih plaket, 337 srebrnih plaket, 149 bronastih plaket, 59 prvih nagrad, 61 drugih nagrad in 51 tretjih nagrad, posebna priznanja in priznanja za udeležbo. Tekmovanje se je sklenilo 28. marca s slavnostnim koncertom prvonagrajencev v Dvorani Lucijana Marije Škerjanca Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, na katerem so nastopili izbrani prvonagrajenci, predstavniki vseh disciplin. Ob posnetku koncerta bomo v oddaji našteli prav vse prvonagrajence posameznih kategorij in disciplin.

59 min

Marca je na enajstih glasbenih šolah v osrednji Sloveniji potekalo 54. Tekmovanje mladih glasbenikov Republike Slovenije − TEMSIG, osrednje slovensko glasbeno tekmovanje, namenjeno mladim, ki so ga letos organizirali za enajst tekmovalnih disciplin: klavir, flavta, kljunasta flavta, oboa, saksofon, klarinet, fagot, petje, diatonična harmonika, komorne skupine s trobili, komorne skupine jazz. Skupaj se je tekmovanja udeležilo 919 tekmovalcev, njihove nastope pa so ocenjevali priznani glasbeniki, pedagogi oziroma koncertanti, ki so podelili 290 zlatih plaket, 337 srebrnih plaket, 149 bronastih plaket, 59 prvih nagrad, 61 drugih nagrad in 51 tretjih nagrad, posebna priznanja in priznanja za udeležbo. Tekmovanje se je sklenilo 28. marca s slavnostnim koncertom prvonagrajencev v Dvorani Lucijana Marije Škerjanca Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana, na katerem so nastopili izbrani prvonagrajenci, predstavniki vseh disciplin. Ob posnetku koncerta bomo v oddaji našteli prav vse prvonagrajence posameznih kategorij in disciplin.

Ženske v svetu glasbe

Tatjana Ognjanović: Klavirske in komorne skladbe s klavirjem

14. 4. 2025

Pianistka Tatjana Ognjanović je redna profesorica za klavir na ljubljanski Akademiji za glasbo. Tokrat bomo predstavili pianistko s solističnimi in komornimi skladbami Aleksandra Skrjabina, Georgea Crumba, Mihaila Glinke in Ludwiga van Beethovna.

31 min

Pianistka Tatjana Ognjanović je redna profesorica za klavir na ljubljanski Akademiji za glasbo. Tokrat bomo predstavili pianistko s solističnimi in komornimi skladbami Aleksandra Skrjabina, Georgea Crumba, Mihaila Glinke in Ludwiga van Beethovna.

Arsove spominčice

Iz ameriške ustvarjalnosti

14. 4. 2025

Skladbe raznolikih zvrsti iz različnih obdobij iz arhiva Radia Slovenija, v izvedbi slovenskih izvajalcev: solistov, komornih glasbenikov in ansamblov ter simfoničnih orkestrov.

52 min

Skladbe raznolikih zvrsti iz različnih obdobij iz arhiva Radia Slovenija, v izvedbi slovenskih izvajalcev: solistov, komornih glasbenikov in ansamblov ter simfoničnih orkestrov.

Skladatelj tedna

Sofija Gubajdulina, 1. del

14. 4. 2025

Skladateljica sama večkrat navaja, da je bila za njen kompozicijski razvoj odločilna versko-kulturna raznovrstnost, ki jo je spremljala že od otroštva. Njen oče je bil Tatar, mama Rusinja. Rodila se je v Čistopolju, Tatarski avtonomni republiki Sovjetske zveze. Bila je vnukinja muslimanskega mule. V tridesetih letih 20. stoletja je bila verska toleranca v uradno ateistični Sovjetski zvezi tako nizka, da je očetu Gubajduline grozila zaporna kazen samo zato, ker je bil sin muslimanskega duhovnika. Sofija je imela judovskega učitelja, zelo hitro pa se je seznanila tudi z nemško glasbeno kulturo.

54 min

Skladateljica sama večkrat navaja, da je bila za njen kompozicijski razvoj odločilna versko-kulturna raznovrstnost, ki jo je spremljala že od otroštva. Njen oče je bil Tatar, mama Rusinja. Rodila se je v Čistopolju, Tatarski avtonomni republiki Sovjetske zveze. Bila je vnukinja muslimanskega mule. V tridesetih letih 20. stoletja je bila verska toleranca v uradno ateistični Sovjetski zvezi tako nizka, da je očetu Gubajduline grozila zaporna kazen samo zato, ker je bil sin muslimanskega duhovnika. Sofija je imela judovskega učitelja, zelo hitro pa se je seznanila tudi z nemško glasbeno kulturo.

Glasbena jutranjica

Od Manuela de Falle do Henrija Tomasija

14. 4. 2025

Na sporedu 'Španski ples' iz opere Kratko življenje Manuela de Falle v priredbi za violino in klavir Fritza Kreislerja, suita iz scenske glasbe k igri Svanevit, op. 54 Jeana Sibeliusa, Briljantna poloneza št. 2 v A-duru za violino in klavir, op. 21 Henryka Wieniawskega, Romunska rapsodija št. 2 v D-duru, op. 11 Georga Enescuja, Scherzo, valček za violino in klavir, op. 34 Petra Iljiča Čajkovskega, suita št. 2 iz baleta Dafnis in Hloa Mauricea Ravela, Šest antičnih epigrafov Clauda Debussyja in Koncert za altovski saksofon in orkester Henrija Tomasija.

118 min

Na sporedu 'Španski ples' iz opere Kratko življenje Manuela de Falle v priredbi za violino in klavir Fritza Kreislerja, suita iz scenske glasbe k igri Svanevit, op. 54 Jeana Sibeliusa, Briljantna poloneza št. 2 v A-duru za violino in klavir, op. 21 Henryka Wieniawskega, Romunska rapsodija št. 2 v D-duru, op. 11 Georga Enescuja, Scherzo, valček za violino in klavir, op. 34 Petra Iljiča Čajkovskega, suita št. 2 iz baleta Dafnis in Hloa Mauricea Ravela, Šest antičnih epigrafov Clauda Debussyja in Koncert za altovski saksofon in orkester Henrija Tomasija.

Glasbena jutranjica

Od Griega do Haydna

14. 4. 2025

Na sporedu Agitato za klavir Edvarda Griega, Parthia za pihala v F-duru Antonia Rosettija, Koncert za dve trobenti in orkester v C-duru, RV 537 Antonia Vivaldija, Pastorala za orgle, op. 19 Césarja Francka in Godalni kvartet v A-duru, op. 2, št. 1 Josepha Haydna.

1 min

Na sporedu Agitato za klavir Edvarda Griega, Parthia za pihala v F-duru Antonia Rosettija, Koncert za dve trobenti in orkester v C-duru, RV 537 Antonia Vivaldija, Pastorala za orgle, op. 19 Césarja Francka in Godalni kvartet v A-duru, op. 2, št. 1 Josepha Haydna.

Glasbena jutranjica

Od Manuela de Falle do Henrija Tomasija

14. 4. 2025

Na sporedu 'Španski ples' iz opere Kratko življenje Manuela de Falle v priredbi za violino in klavir Fritza Kreislerja, suita iz scenske glasbe k igri Svanevit, op. 54 Jeana Sibeliusa, Briljantna poloneza št. 2 v A-duru za violino in klavir, op. 21 Henryka Wieniawskega, Romunska rapsodija št. 2 v D-duru, op. 11 Georga Enescuja, Scherzo, valček za violino in klavir, op. 34 Petra Iljiča Čajkovskega, suita št. 2 iz baleta Dafnis in Hloa Mauricea Ravela, Šest antičnih epigrafov Clauda Debussyja in Koncert za altovski saksofon in orkester Henrija Tomasija.

29 min

Na sporedu 'Španski ples' iz opere Kratko življenje Manuela de Falle v priredbi za violino in klavir Fritza Kreislerja, suita iz scenske glasbe k igri Svanevit, op. 54 Jeana Sibeliusa, Briljantna poloneza št. 2 v A-duru za violino in klavir, op. 21 Henryka Wieniawskega, Romunska rapsodija št. 2 v D-duru, op. 11 Georga Enescuja, Scherzo, valček za violino in klavir, op. 34 Petra Iljiča Čajkovskega, suita št. 2 iz baleta Dafnis in Hloa Mauricea Ravela, Šest antičnih epigrafov Clauda Debussyja in Koncert za altovski saksofon in orkester Henrija Tomasija.

Glasbena jutranjica

Od Griega do Haydna

14. 4. 2025

Na sporedu Agitato za klavir Edvarda Griega, Parthia za pihala v F-duru Antonia Rosettija, Koncert za dve trobenti in orkester v C-duru, RV 537 Antonia Vivaldija, Pastorala za orgle, op. 19 Césarja Francka in Godalni kvartet v A-duru, op. 2, št. 1 Josepha Haydna.

58 min

Na sporedu Agitato za klavir Edvarda Griega, Parthia za pihala v F-duru Antonia Rosettija, Koncert za dve trobenti in orkester v C-duru, RV 537 Antonia Vivaldija, Pastorala za orgle, op. 19 Césarja Francka in Godalni kvartet v A-duru, op. 2, št. 1 Josepha Haydna.

Evropski klasični nokturno

Evropski klasični nokturno 00:00

14. 4. 2025

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

239 min

Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.

Arsove spominčice

Liturgija cvetne nedelje – ob 500. obletnici Palestrinovega rojstva, zbor Sikstinske kapele iz Vatikana

13. 4. 2025

Vatikanski radio je 500. obletnico rojstva Giovannija Pierluigija da Palestrine zaznamoval s koncertom zbora Sikstinske kapele, ki je nastopil v vatikanski dvorani Vnebovzetja, koncertni posnetek pa posredoval v letošnjo ponudbo posebnega Evroradijskega glasbenega niza za veliki teden. Palestrinove polifonske mojstrovine se v sporedu prepletajo z gregorijanskimi napevi, ki zrcalijo liturgično prakso tega obdobja cerkvenega leta. Palestrinova dela so nastala za od štiri do osem glasov v dvojnem zboru. Medtem ko so vsa polifonska dela na programu brez sence dvoma Palestrinova, sta dve, Ingrediente Domino in Pueri Hebraeorum vestimenta prosternabat, vprašljivega avtorstva. Partituri hrani arhiv lateranske kapele, na njiju pa je podpisan Praenestinus, ime, ki so ga pogosto povezovali s Palestrino, nikoli pa tega zares potrdili.

54 min

Vatikanski radio je 500. obletnico rojstva Giovannija Pierluigija da Palestrine zaznamoval s koncertom zbora Sikstinske kapele, ki je nastopil v vatikanski dvorani Vnebovzetja, koncertni posnetek pa posredoval v letošnjo ponudbo posebnega Evroradijskega glasbenega niza za veliki teden. Palestrinove polifonske mojstrovine se v sporedu prepletajo z gregorijanskimi napevi, ki zrcalijo liturgično prakso tega obdobja cerkvenega leta. Palestrinova dela so nastala za od štiri do osem glasov v dvojnem zboru. Medtem ko so vsa polifonska dela na programu brez sence dvoma Palestrinova, sta dve, Ingrediente Domino in Pueri Hebraeorum vestimenta prosternabat, vprašljivega avtorstva. Partituri hrani arhiv lateranske kapele, na njiju pa je podpisan Praenestinus, ime, ki so ga pogosto povezovali s Palestrino, nikoli pa tega zares potrdili.


Čakalna vrsta

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine