Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Orkester Philharmonia, ustanovljen leta 1945, letos praznuje 80 let delovanja. Vodstvo je kot glavni dirigent leta 2021 prevzel Santtu-Matias Rouvali, Marin Alsop pa se je orkestru kot glavna gostujoča dirigentka pridružila leta 2023. Letošnjo jubilejno sezono je 25. septembra začel s častitljivimi klasičnimi deli in čisto novimi zvoki. Prva na programu je bila novost Če bi bil kisik zelen mehiške skladateljice Gabriele Ortiz. Njena glasba poslušalca takoj pritegne in ima značilen pridih skladateljičine domovine. Drama in ljubkost Beethovnovega Tretjega klavirskega koncerta se bosta izrazili v izvedbi islandskega pianista Víkingurja Ólafssona, izjemnega interpreta glasbe od Bacha do Philipa Glassa, ki je to sezono izbrani umetnik orkestra Philharmonia. Nazadnje pa je tu še veličastna Orgelska simfonija Camilla Saint-Saënsa. Skladatelj je v to delo, ki ga je imel za svoje največje, vložil svojo dušo, rezultat pa je navdušujoča orkestralna mojstrovina.
Orkester Philharmonia, ustanovljen leta 1945, letos praznuje 80 let delovanja. Vodstvo je kot glavni dirigent leta 2021 prevzel Santtu-Matias Rouvali, Marin Alsop pa se je orkestru kot glavna gostujoča dirigentka pridružila leta 2023. Letošnjo jubilejno sezono je 25. septembra začel s častitljivimi klasičnimi deli in čisto novimi zvoki. Prva na programu je bila novost Če bi bil kisik zelen mehiške skladateljice Gabriele Ortiz. Njena glasba poslušalca takoj pritegne in ima značilen pridih skladateljičine domovine. Drama in ljubkost Beethovnovega Tretjega klavirskega koncerta se bosta izrazili v izvedbi islandskega pianista Víkingurja Ólafssona, izjemnega interpreta glasbe od Bacha do Philipa Glassa, ki je to sezono izbrani umetnik orkestra Philharmonia. Nazadnje pa je tu še veličastna Orgelska simfonija Camilla Saint-Saënsa. Skladatelj je v to delo, ki ga je imel za svoje največje, vložil svojo dušo, rezultat pa je navdušujoča orkestralna mojstrovina.
Tri dni po premieri Desete simfonije Dmitrija Šostakoviča je Zveza sovjetskih skladateljev razpravljala o tem, ali je delo preveč moderno, preveč staromodno ali preveč kritično – navsezadnje je skladatelja sovjetska kulturna politika nekaj let prej izobčila. Vendar je odbor spregledal mračno satiro, s katero je Šostakovič ironično izrazil svojo jezo nad stalinizmom. Brahmsov Violinski koncert pa predstavlja bolj sončno podobo – pravo praznovanje zvoka violine, tesno prepletenega z orkestrom, z ritmično dobro začinjenim "madžarskim" finalom v izvedbi virtuozinje Julie Fischer. Program je sestavil Cristian Măcelaru, ki se je na koncertu 27. junija v Kölnski filharmoniji po šestih letih poslovil s položaja glavnega dirigenta Simfoničnega orkestra Zahodnonemškega radia iz Kölna.
Tri dni po premieri Desete simfonije Dmitrija Šostakoviča je Zveza sovjetskih skladateljev razpravljala o tem, ali je delo preveč moderno, preveč staromodno ali preveč kritično – navsezadnje je skladatelja sovjetska kulturna politika nekaj let prej izobčila. Vendar je odbor spregledal mračno satiro, s katero je Šostakovič ironično izrazil svojo jezo nad stalinizmom. Brahmsov Violinski koncert pa predstavlja bolj sončno podobo – pravo praznovanje zvoka violine, tesno prepletenega z orkestrom, z ritmično dobro začinjenim "madžarskim" finalom v izvedbi virtuozinje Julie Fischer. Program je sestavil Cristian Măcelaru, ki se je na koncertu 27. junija v Kölnski filharmoniji po šestih letih poslovil s položaja glavnega dirigenta Simfoničnega orkestra Zahodnonemškega radia iz Kölna.
Dirigent Lahav Shani je z Rotterdamskim filharmoničnim orkestrom 4. septembra gostoval na mednarodnem festivalu Georgeja Enescuja v romunskem Ateneju v Bukarešti. Z njim se je v vlogi solista predstavil romunski violinist Valentin Șerban, ki je poustvaril 5. Violinski koncert Wolfganga Amadeusa Mozarta, na programu pa sta bili še uvertura za orkester Cyrano de Bergerac, op. 23 nizozemskega skladatelja Johana Wagenaarja in Simfonija št. 9, »Iz Novega sveta« Antonína Dvořáka.
Dirigent Lahav Shani je z Rotterdamskim filharmoničnim orkestrom 4. septembra gostoval na mednarodnem festivalu Georgeja Enescuja v romunskem Ateneju v Bukarešti. Z njim se je v vlogi solista predstavil romunski violinist Valentin Șerban, ki je poustvaril 5. Violinski koncert Wolfganga Amadeusa Mozarta, na programu pa sta bili še uvertura za orkester Cyrano de Bergerac, op. 23 nizozemskega skladatelja Johana Wagenaarja in Simfonija št. 9, »Iz Novega sveta« Antonína Dvořáka.
Obe deli, ki ju bomo poslušali nocoj, Brittnov Violinski koncert in 11. Simfonijo Dmitrija Šostakoviča, sta bili napisani okoli sredine 20. stoletja kot odziv na nasilne dogodke in se jim postavljali po robu z načelom upanja. Izvajalci: violinistka Julia Fischer, Luzernski simfonični orkester in dirigent Michael Sanderling.
Obe deli, ki ju bomo poslušali nocoj, Brittnov Violinski koncert in 11. Simfonijo Dmitrija Šostakoviča, sta bili napisani okoli sredine 20. stoletja kot odziv na nasilne dogodke in se jim postavljali po robu z načelom upanja. Izvajalci: violinistka Julia Fischer, Luzernski simfonični orkester in dirigent Michael Sanderling.
Nemški simfonični orkester iz Berlina je na koncertu, ki ga je imel 22. septembra v Berlinski filharmonji, gostil slovito violinistko Patricijo Kopačinsko, ki je izvedla 2. Violinski koncert Bele Bartoka. Za uvod je zazvenela Suita iz opere Figaro se ločuje Elene Langer, glasbeni večer pa se je končal s Simfonijo št. 3 v a-molu, Škotsko, Felixa Mendelssohna - Bartholdyja. Dirigiral je Maksim Emeljanjčev.
Nemški simfonični orkester iz Berlina je na koncertu, ki ga je imel 22. septembra v Berlinski filharmonji, gostil slovito violinistko Patricijo Kopačinsko, ki je izvedla 2. Violinski koncert Bele Bartoka. Za uvod je zazvenela Suita iz opere Figaro se ločuje Elene Langer, glasbeni večer pa se je končal s Simfonijo št. 3 v a-molu, Škotsko, Felixa Mendelssohna - Bartholdyja. Dirigiral je Maksim Emeljanjčev.