Banchetto musicale

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Domov
Raziskujte
Programi
Dokumentarci
Filmi in serije
Oddaje
Podkasti
Filmoteka
Zgodovina
Shranjeno
Naročnine
Več
Domov Raziskujte Programi Dokumentarci Filmi in serije Oddaje Podkasti
Plačljivo
Filmoteka
Moj 365
Zgodovina
Naročnine
Shranjeno

Banchetto musicale

Koncertni posnetki stare glasbe, podkrepljenimi z zgodovinskim ozadjem.

Avtor: Domen Marinčič

Zadnje

Banchetto musicale

Bachove Sonate za violo da gamba in čembalo, Giuliano Eccher in Eva Dolinšek, Seviqc 2024

24. 4. 2025

Na koncertu lanskega festivala stare glasbe Seviqc sta 16. avgusta na gradu Bogenšperk nastopila Giuliano Eccher (viola da gamba) in Eva Dolinšek (čembalo), ki sta izvajala Sonate za čembalo in violo da gamba 1027–1029 Johanna Sebastiana Bacha. Kot pravita sama, sta s svojim koncertom poskušala obuditi razpoloženje na znamenitih popoldanskih koncertih v kavarni Café Zimmermann v Leipzigu. Tam je namreč Bach s svojim posvetnim izvajalskim ansamblom Collegium musicumom, katerega vodenje je prevzel od Telemanna, premierno izvedel veliko svoje instrumentalne glasbe. Ansambel je nastopal vsak teden – pozimi v kavarni, poleti pa na lastnikovem zunanjem kavarniškem vrtu tik pred mestnim obzidjem. Sonate je Bach ustvaril kot priredbe svojih starejših del, vsaka izmed njih je samostojna skladba, torej trio ne sestavlja cikla, kot je to pri nekaterih drugih Bachovih delih, jih pa povezujeta dosledno upoštevan triglasni zapis obligata, v katerem čembalo ni več v vlogi bassa continua, ter dejstvo, da gre za priredbe del za druge instrumente. To pa nikakor ne zmanjšuje njihove visoke umetniške vrednosti. Johann Sebastian Bach: SONATA ŠT. 1 V G-DURU ZA VIOLO DA GAMBA IN ČEMBALO, BWV 1027 SONATA ŠT. 2 V D-DURU ZA VIOLO DA GAMBA IN ČEMBALO, BWV 1028 SONATA ŠT. 3 V G-MOLU ZA VIOLO DA GAMBA IN ČEMBALO, BWV 1029

58 min

Na koncertu lanskega festivala stare glasbe Seviqc sta 16. avgusta na gradu Bogenšperk nastopila Giuliano Eccher (viola da gamba) in Eva Dolinšek (čembalo), ki sta izvajala Sonate za čembalo in violo da gamba 1027–1029 Johanna Sebastiana Bacha. Kot pravita sama, sta s svojim koncertom poskušala obuditi razpoloženje na znamenitih popoldanskih koncertih v kavarni Café Zimmermann v Leipzigu. Tam je namreč Bach s svojim posvetnim izvajalskim ansamblom Collegium musicumom, katerega vodenje je prevzel od Telemanna, premierno izvedel veliko svoje instrumentalne glasbe. Ansambel je nastopal vsak teden – pozimi v kavarni, poleti pa na lastnikovem zunanjem kavarniškem vrtu tik pred mestnim obzidjem. Sonate je Bach ustvaril kot priredbe svojih starejših del, vsaka izmed njih je samostojna skladba, torej trio ne sestavlja cikla, kot je to pri nekaterih drugih Bachovih delih, jih pa povezujeta dosledno upoštevan triglasni zapis obligata, v katerem čembalo ni več v vlogi bassa continua, ter dejstvo, da gre za priredbe del za druge instrumente. To pa nikakor ne zmanjšuje njihove visoke umetniške vrednosti. Johann Sebastian Bach: SONATA ŠT. 1 V G-DURU ZA VIOLO DA GAMBA IN ČEMBALO, BWV 1027 SONATA ŠT. 2 V D-DURU ZA VIOLO DA GAMBA IN ČEMBALO, BWV 1028 SONATA ŠT. 3 V G-MOLU ZA VIOLO DA GAMBA IN ČEMBALO, BWV 1029

Banchetto musicale

Laterna Magica in glasba Johanna Sebastiana Bacha, Seviqc 2024

17. 4. 2025

14. avgusta lani je na gradu Snežnik kot del festivala Seviqc nastopila zasedba Laterna Magica, ki je predstavila izbor del Johanna Sebastiana Bacha. Izvajala je sonate in suite ter jih menjavala s koralnimi preludiji. Večina del je izvirno sicer nastala za orgle, glasbeniki pa so jih priredili za izvajanje v svojem sestavu. Zasedbo Laterna Magica sestavljajo Laura Pok – kljunasta flavta, Ronan Kernoa – violončelo in Raphaël Collignon – čembalo, diplomirani glasbeniki ali učitelji na višjih konservatorijih v Bruslju, Parizu in Haagu, ki pravijo, da bi lahko svoje poslanstvo označili kot približevanje evropskemu baročnemu repertoarju z možnostmi, ki jih ponuja njihova kombinacija instrumentov. Johann Sebastian Bach: SONATA ZA KLJUNASTO FLAVTO, VIOLONČELO IN ČEMBALO BWV 1003 ICH RUF ZU DIR ZA KLJUNASTO FLAVTO, VIOLONČELO IN ČEMBALO (KORAL) BWV 639 SUITA ŠT. 3, BWV 1009 NUN KOMM DER HEIDEN HEILAND, BWV 659 (KORAL) SONATA BWV 1035 WACHET AUF, RUF UNS DIE STIMME BWV 645

70 min

14. avgusta lani je na gradu Snežnik kot del festivala Seviqc nastopila zasedba Laterna Magica, ki je predstavila izbor del Johanna Sebastiana Bacha. Izvajala je sonate in suite ter jih menjavala s koralnimi preludiji. Večina del je izvirno sicer nastala za orgle, glasbeniki pa so jih priredili za izvajanje v svojem sestavu. Zasedbo Laterna Magica sestavljajo Laura Pok – kljunasta flavta, Ronan Kernoa – violončelo in Raphaël Collignon – čembalo, diplomirani glasbeniki ali učitelji na višjih konservatorijih v Bruslju, Parizu in Haagu, ki pravijo, da bi lahko svoje poslanstvo označili kot približevanje evropskemu baročnemu repertoarju z možnostmi, ki jih ponuja njihova kombinacija instrumentov. Johann Sebastian Bach: SONATA ZA KLJUNASTO FLAVTO, VIOLONČELO IN ČEMBALO BWV 1003 ICH RUF ZU DIR ZA KLJUNASTO FLAVTO, VIOLONČELO IN ČEMBALO (KORAL) BWV 639 SUITA ŠT. 3, BWV 1009 NUN KOMM DER HEIDEN HEILAND, BWV 659 (KORAL) SONATA BWV 1035 WACHET AUF, RUF UNS DIE STIMME BWV 645

Banchetto musicale

Glasbeni utrip baročnega Londona – Od kraljevih dvoran do koncertnega odra, Seviqc 2024

10. 4. 2025

Na drugem koncertu lanskega festivala Seviqc je ansambel Bastion v Stari grofiji v Celju 13. avgusta 2024 izvedel koncert z naslovom Glasbeni utrip baročnega Londona, od kraljevih dvoran do koncertnega odra. Izvajal je dela, ki so nastala in zvenela ob koncu 16-ega in na začetku 17-ega stoletja v Londonu. Začenjamo v obdobju Stuartove obnove, ko so v Angliji po krajšem premoru obnovili monarhijo in so se na prestol vrnili Stuarti. To je bilo obdobje, ko se je po kratkem obdobju Commonwealtha Oliverja Cromwella na oblast vrnil Karel Drugi. Nadaljujemo pa z obdobjem vladavine Jakoba Drugega, ko se je v Angliji kot vladajoče telo uveljavil parlament. To obdobje zaznamujejo tudi širjenje kolonializma, angleško-nizozemske vojne ter obuditev dramske umetnosti in književnosti, ki sta v gledališčih postali širše dostopni. Pred nami so večinoma dela, ki so nastala za glasbeno gledališče, odlomki mask, združeni v več sklopov. Ensemble Bastion: Maruša Brezavšček, kljunasta flavta Beatriz López Paz, viola da gamba Elias Conrad, teorba Mélanie Flores, čembalo NICOLA MATTEIS: ARIA E PASSAGI AD IMMITATIONE DELLA TROMBETTA JOHN ADSON: ADSON'S MASQUE 1 BEATRIZ LOPEZ: IMPROVIZACIJA ZA VIOLO ZA GAMBA JOHN COPERARIO: COPERAREE OF GRAY'S INN, THE FIRST ROBERT JOHNSON: THE SATYR'S MASQUE MATTHEW LOCKE: CONSORT FOR FFOR SEAVERALL FFRIENDS CHRISTOPHER SIMPSON: DIVISIONS FOR THE PRACTICE OF LEARNERS NICOLA MATTEIS: PLESNI STAVKI FRANCESCO SAVERIO GEMINIANI: RULES FOR PLAYING IN A TRUE TASTE […], OP. 8 ANONIMNI: PAULS STEEPLE HENRY PURCELL: FAIREST ISLE

90 min

Na drugem koncertu lanskega festivala Seviqc je ansambel Bastion v Stari grofiji v Celju 13. avgusta 2024 izvedel koncert z naslovom Glasbeni utrip baročnega Londona, od kraljevih dvoran do koncertnega odra. Izvajal je dela, ki so nastala in zvenela ob koncu 16-ega in na začetku 17-ega stoletja v Londonu. Začenjamo v obdobju Stuartove obnove, ko so v Angliji po krajšem premoru obnovili monarhijo in so se na prestol vrnili Stuarti. To je bilo obdobje, ko se je po kratkem obdobju Commonwealtha Oliverja Cromwella na oblast vrnil Karel Drugi. Nadaljujemo pa z obdobjem vladavine Jakoba Drugega, ko se je v Angliji kot vladajoče telo uveljavil parlament. To obdobje zaznamujejo tudi širjenje kolonializma, angleško-nizozemske vojne ter obuditev dramske umetnosti in književnosti, ki sta v gledališčih postali širše dostopni. Pred nami so večinoma dela, ki so nastala za glasbeno gledališče, odlomki mask, združeni v več sklopov. Ensemble Bastion: Maruša Brezavšček, kljunasta flavta Beatriz López Paz, viola da gamba Elias Conrad, teorba Mélanie Flores, čembalo NICOLA MATTEIS: ARIA E PASSAGI AD IMMITATIONE DELLA TROMBETTA JOHN ADSON: ADSON'S MASQUE 1 BEATRIZ LOPEZ: IMPROVIZACIJA ZA VIOLO ZA GAMBA JOHN COPERARIO: COPERAREE OF GRAY'S INN, THE FIRST ROBERT JOHNSON: THE SATYR'S MASQUE MATTHEW LOCKE: CONSORT FOR FFOR SEAVERALL FFRIENDS CHRISTOPHER SIMPSON: DIVISIONS FOR THE PRACTICE OF LEARNERS NICOLA MATTEIS: PLESNI STAVKI FRANCESCO SAVERIO GEMINIANI: RULES FOR PLAYING IN A TRUE TASTE […], OP. 8 ANONIMNI: PAULS STEEPLE HENRY PURCELL: FAIREST ISLE

Banchetto musicale

Johann Sebastian Bach: Sonate za violino in obligatni čembalo I ,Seviqc 2024

3. 4. 2025

Ta teden začenjamo cikel oddaj, v katerih bomo poslušali posnetke koncertov festivala stare glasbe Seviqc 2024. Koncert ob odprtju je bil v Celju, v stolni cerkvi sv. Danijela, 9. avgusta 2024, na njem pa sta violinistka Adriana Alcaide in čembalistka Ana Marija Krajnc izvedli tri Bachove sonate za violino in obligatni čembalo (preostale tri sta izvedli na zaključnem koncertu, ki ga bomo poslušali 5. junija). Johann Sebastian Bach je šest sonat (BWV 1014-1019) napisal kmalu po smrti svoje prve žene Marie Barbare, verjetno med letoma 1720 in 1723 v Cöthnu. Oba inštrumenta je dobro poznal in v sonatah je raziskal in upodobil vse njune tedanje tehnične in izrazne možnosti. Sonate so eden prvih primerov uporabe čembala kot solističnega glasbila, v tem primeru skupaj z violino, kajti v baroku je čembalo veljal za spremljevalni inštrument, ki je izvajal basso continuo, tokrat pa ga je Bach postavil za enakovrednega violini. JOHANN SEBASTIAN BACH: SONATA ŠT. 6 V G-DURU ZA VIOLINO IN ČEMBALO, BWV 1019 JOHANN SEBASTIAN BACH: SONATA ŠT. 5 V F-MOLU ZA VIOLINO IN ČEMBALO, BWV 1018 JOHANN SEBASTIAN BACH: SONATA ŠT. 2 V A-DURU ZA VIOLINO IN ČEMBALO, BWV 1015 Violina: ADRIANA ALCAIDE, Čembalo: ANA MARIJA KRAJNC

59 min

Ta teden začenjamo cikel oddaj, v katerih bomo poslušali posnetke koncertov festivala stare glasbe Seviqc 2024. Koncert ob odprtju je bil v Celju, v stolni cerkvi sv. Danijela, 9. avgusta 2024, na njem pa sta violinistka Adriana Alcaide in čembalistka Ana Marija Krajnc izvedli tri Bachove sonate za violino in obligatni čembalo (preostale tri sta izvedli na zaključnem koncertu, ki ga bomo poslušali 5. junija). Johann Sebastian Bach je šest sonat (BWV 1014-1019) napisal kmalu po smrti svoje prve žene Marie Barbare, verjetno med letoma 1720 in 1723 v Cöthnu. Oba inštrumenta je dobro poznal in v sonatah je raziskal in upodobil vse njune tedanje tehnične in izrazne možnosti. Sonate so eden prvih primerov uporabe čembala kot solističnega glasbila, v tem primeru skupaj z violino, kajti v baroku je čembalo veljal za spremljevalni inštrument, ki je izvajal basso continuo, tokrat pa ga je Bach postavil za enakovrednega violini. JOHANN SEBASTIAN BACH: SONATA ŠT. 6 V G-DURU ZA VIOLINO IN ČEMBALO, BWV 1019 JOHANN SEBASTIAN BACH: SONATA ŠT. 5 V F-MOLU ZA VIOLINO IN ČEMBALO, BWV 1018 JOHANN SEBASTIAN BACH: SONATA ŠT. 2 V A-DURU ZA VIOLINO IN ČEMBALO, BWV 1015 Violina: ADRIANA ALCAIDE, Čembalo: ANA MARIJA KRAJNC


Čakalna vrsta

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine