Pojdite na vsebino Pojdite v osnovni meni Iščite po vsebini
Banchetto musicale

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu

Banchetto musicale

Koncertni posnetki stare glasbe, podkrepljenimi z zgodovinskim ozadjem.

Avtor: Domen Marinčič

Zadnje

Banchetto musicale

Na 38 strunah – Glasba za dve lirski violi

19. 6. 2025

Drugi koncert letošnje petnajste sezone 2025 cikla Harmonia concertans – Stara glasba na Novem trgu je bil osemindvajsetega marca v Atriju ZRC v Ljubljani. Dávid Budai in Domen Marinčič sta na osemintridesetih strunah izvajala angleško glasbo 17. stoletja za dve lirski violi z naslovom Dvojni rojstni dan. Igrala sta na edinstvena rekonstruirana glasbila z resonančnimi strunami.

86 min

Drugi koncert letošnje petnajste sezone 2025 cikla Harmonia concertans – Stara glasba na Novem trgu je bil osemindvajsetega marca v Atriju ZRC v Ljubljani. Dávid Budai in Domen Marinčič sta na osemintridesetih strunah izvajala angleško glasbo 17. stoletja za dve lirski violi z naslovom Dvojni rojstni dan. Igrala sta na edinstvena rekonstruirana glasbila z resonančnimi strunami.

Banchetto musicale

Operni junaki goriških salonov

12. 6. 2025

Prvi koncert letošnje petnajste sezone 2025 cikla Harmonia concertans – Stara glasba na Novem trgu je bil enajstega marca v Atriju ZRC v Ljubljani. Pod naslovom Operni junaki goriških salonov je prinesel prve izvedbe italijanskih opernih arij, ki so se ohranile v Zgodovinskem pokrajinskem arhivu v italijanski Gorici. Skladbe so nekoč verjetno izvajali v goriških salonih v majhnih zasedbah s tremi ali štirimi godali in čembalom.

89 min

Prvi koncert letošnje petnajste sezone 2025 cikla Harmonia concertans – Stara glasba na Novem trgu je bil enajstega marca v Atriju ZRC v Ljubljani. Pod naslovom Operni junaki goriških salonov je prinesel prve izvedbe italijanskih opernih arij, ki so se ohranile v Zgodovinskem pokrajinskem arhivu v italijanski Gorici. Skladbe so nekoč verjetno izvajali v goriških salonih v majhnih zasedbah s tremi ali štirimi godali in čembalom.

Banchetto musicale

Bachove sonate II, Adriana Alcaide in Ana Marija Krajnc, Seviqc 2024

5. 6. 2025

Kar pet od desetih koncertov lanskega festivala Seviqc je bilo posvečenih glasbi Johanna Sebastiana Bacha. Med njimi sta bila tudi koncert ob odprtju in sklepni koncert, ki skupaj pravzaprav sestavljata celoto, saj sta predstavila vse Bachove sonate za violino in obligatni čembalo. V Celju v Stolni cerkvi sv. Danijela sta jih 9. in 23. avgusta izvedli violinistka Adriana Alcaide in čembalistka Ana Marija Krajnc. Johann Sebastian Bach je bil izjemen poznavalec obeh instrumentov. Zbirko šestih sonat je napisal med letoma 1717 in 1723 in z njo ustvaril svoja najosupljivejša dela, v katerih raziskuje različna čustvena razpoloženja različnih tonalitet – vsaka sonata prikaže svojo zgodbo, svoje čustveno stanje, je svoja celota. Skladbe imajo oznako BWV 1014–1019 in so eden prvih primerov uporabe čembala kot solističnega instrumenta, v tem primeru skupaj z violino, saj tu postane violini enakovreden in ima tudi samostojno melodijo. Skladbe v oddaji predstavlja španska violinistka sama. Na otvoritvenem koncertu sta izvedli sonate št. 2, 5 in 6, na sklepnem pa še preostale tri, torej tokrat poslušamo sonate št. 4, 3 in 1: JOHANN SEBASTIAN BACH: SONATA ZA VIOLINO IN ČEMBALO ŠT. 4 V C-MOLU, BWV 1017 JOHANN SEBASTIAN BACH: SONATA ZA VIOLINO IN ČEMBALO ŠT. 3 V E-DURU, BWV 1016 JOHANN SEBASTIAN BACH: SONATA ZA VIOLINO IN ČEMBALO ŠT. 1 V H-MOLU, BWV 1014

68 min

Kar pet od desetih koncertov lanskega festivala Seviqc je bilo posvečenih glasbi Johanna Sebastiana Bacha. Med njimi sta bila tudi koncert ob odprtju in sklepni koncert, ki skupaj pravzaprav sestavljata celoto, saj sta predstavila vse Bachove sonate za violino in obligatni čembalo. V Celju v Stolni cerkvi sv. Danijela sta jih 9. in 23. avgusta izvedli violinistka Adriana Alcaide in čembalistka Ana Marija Krajnc. Johann Sebastian Bach je bil izjemen poznavalec obeh instrumentov. Zbirko šestih sonat je napisal med letoma 1717 in 1723 in z njo ustvaril svoja najosupljivejša dela, v katerih raziskuje različna čustvena razpoloženja različnih tonalitet – vsaka sonata prikaže svojo zgodbo, svoje čustveno stanje, je svoja celota. Skladbe imajo oznako BWV 1014–1019 in so eden prvih primerov uporabe čembala kot solističnega instrumenta, v tem primeru skupaj z violino, saj tu postane violini enakovreden in ima tudi samostojno melodijo. Skladbe v oddaji predstavlja španska violinistka sama. Na otvoritvenem koncertu sta izvedli sonate št. 2, 5 in 6, na sklepnem pa še preostale tri, torej tokrat poslušamo sonate št. 4, 3 in 1: JOHANN SEBASTIAN BACH: SONATA ZA VIOLINO IN ČEMBALO ŠT. 4 V C-MOLU, BWV 1017 JOHANN SEBASTIAN BACH: SONATA ZA VIOLINO IN ČEMBALO ŠT. 3 V E-DURU, BWV 1016 JOHANN SEBASTIAN BACH: SONATA ZA VIOLINO IN ČEMBALO ŠT. 1 V H-MOLU, BWV 1014

Banchetto musicale

Produkcija indijancev v bolivijskih misijonih po izgonu jezuitov, Capilla del Sol, Seviqc 2024

29. 5. 2025

Martin Schmid, švicarski jezuit, misijonar, glasbenik in arhitekt, ki je deloval predvsem v provinci Chiquitos na območju današnje Bolivije, je leta 1774 zapisal: "Glasbene umetniške oblike izvajam in učim otroke domačinov. Vaša prečastitost bi z veseljem opazovala, kako dobro znajo otroci skupaj s starši peti in v popolnoma točnem taktu igrati na citre, liro in orgle ter plesati z natančnimi gibi in ritmom, da bi lahko tekmovali s samimi Evropejci." Capilla del sol je ena redkih zasedb na svetu, specializiranih za raziskovanje in razširjanje špansko-ameriške kolonialne glasbe. Na koncert festivala Seviqc so uvrstili dela, ki nas napotijo v resničnost, popolnoma drugačno od naše: majhne vasi sredi južnoameriške džungle, kjer so ljudje živeli v skupnostnem režimu, močno zaznamovanem z versko izkušnjo. Gre za dela, ki so povsem drugačna od tistih, ki sta jih v istih letih ustvarila Bach in Vivaldi, ne iščejo virtuoznosti ali briljantnosti, zato niti niso podpisana, temveč bolj meditacijo in predanost. Capilla del Sol, Gregor Fele in Boris Šinigoj so nastopili 22. avgusta v Narodnem domu v Celju.

85 min

Martin Schmid, švicarski jezuit, misijonar, glasbenik in arhitekt, ki je deloval predvsem v provinci Chiquitos na območju današnje Bolivije, je leta 1774 zapisal: "Glasbene umetniške oblike izvajam in učim otroke domačinov. Vaša prečastitost bi z veseljem opazovala, kako dobro znajo otroci skupaj s starši peti in v popolnoma točnem taktu igrati na citre, liro in orgle ter plesati z natančnimi gibi in ritmom, da bi lahko tekmovali s samimi Evropejci." Capilla del sol je ena redkih zasedb na svetu, specializiranih za raziskovanje in razširjanje špansko-ameriške kolonialne glasbe. Na koncert festivala Seviqc so uvrstili dela, ki nas napotijo v resničnost, popolnoma drugačno od naše: majhne vasi sredi južnoameriške džungle, kjer so ljudje živeli v skupnostnem režimu, močno zaznamovanem z versko izkušnjo. Gre za dela, ki so povsem drugačna od tistih, ki sta jih v istih letih ustvarila Bach in Vivaldi, ne iščejo virtuoznosti ali briljantnosti, zato niti niso podpisana, temveč bolj meditacijo in predanost. Capilla del Sol, Gregor Fele in Boris Šinigoj so nastopili 22. avgusta v Narodnem domu v Celju.


Čakalna vrsta

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine