Raziskujte
Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
V studijski televizijski upodobitvi se predstavljata mladi baletni plesalki ljubljanskega Konservatorija za glasbo in balet. Pod mentorstvom Nine Ogrinc in Marinke Ribič sta se v variacijah iz baleta Labodje jezero predstavili Iza Fašun in Ilma Dedić. Režiser Aljaž Bastič.
V studijski televizijski upodobitvi se predstavljata mladi baletni plesalki ljubljanskega Konservatorija za glasbo in balet. Pod mentorstvom Nine Ogrinc in Marinke Ribič sta se v variacijah iz baleta Labodje jezero predstavili Iza Fašun in Ilma Dedić. Režiser Aljaž Bastič.
Plesne oddaje – domača produkcija
Na Velikem mednarodnem baletnem koncertu Društva baletnih umetnikov Slovenije je z duhovito, virtuozno baletno točko Balet 101 navdušil baletni plesalec Jason Reilly. Po rodu je Kanadčan, iz Toronta, vrsto let pa je solist v Stuttgartskem baletu. Ballet 101 je postavil koreograf Eric Gauthier na glasbo Jensa Petra Abele. Gre za duhovit kratek tečaj klasičnega baleta. Iz osnovnih petih baletnih pozicij na duhovit način ustvari 100 pozicij vse do presenetljivega konca ... Urednica Danica Dolinar, režija Vojko Vidmar.
Na Velikem mednarodnem baletnem koncertu Društva baletnih umetnikov Slovenije je z duhovito, virtuozno baletno točko Balet 101 navdušil baletni plesalec Jason Reilly. Po rodu je Kanadčan, iz Toronta, vrsto let pa je solist v Stuttgartskem baletu. Ballet 101 je postavil koreograf Eric Gauthier na glasbo Jensa Petra Abele. Gre za duhovit kratek tečaj klasičnega baleta. Iz osnovnih petih baletnih pozicij na duhovit način ustvari 100 pozicij vse do presenetljivega konca ... Urednica Danica Dolinar, režija Vojko Vidmar.
Plesne oddaje – domača produkcija
Uživali boste lahko v plesni vinjeti na priljubljeno glasbo Johanna Sebastiana Bacha. Plešeta Ana Klašnja in Lukas Zuschlag, režija Vojko Vidmar.
Uživali boste lahko v plesni vinjeti na priljubljeno glasbo Johanna Sebastiana Bacha. Plešeta Ana Klašnja in Lukas Zuschlag, režija Vojko Vidmar.
Plesne oddaje – domača produkcija
Povodni mož je tematika, ki je tesno povezana s slovenskim mitološkim in ljudskim izročilom. Najbolj znana je Prešernova pesnitev Povodni mož. Edward Clug se je baletne uprizoritve Prešernove pesnitve lotil z baletnim ansamblom SNG Maribor s prepoznavno avtorsko poetiko sodobnega baleta in s svojo stalno ustvarjalno ekipo umetniških sopotnikov. Kot pravi Edward Clug, je pesnitev dobro izhodišče za baletno preiskovanje sodobnega človeka in njegovih vrednot. Kdaj in ali smo morebiti kot Prešernova mladenka v svojem načinu prebivanja v svetu prekoračili mejo hýbris (ošabnost), kar je po prepričanju starih Grkov sprožilo »jezo bogov«.
Povodni mož je tematika, ki je tesno povezana s slovenskim mitološkim in ljudskim izročilom. Najbolj znana je Prešernova pesnitev Povodni mož. Edward Clug se je baletne uprizoritve Prešernove pesnitve lotil z baletnim ansamblom SNG Maribor s prepoznavno avtorsko poetiko sodobnega baleta in s svojo stalno ustvarjalno ekipo umetniških sopotnikov. Kot pravi Edward Clug, je pesnitev dobro izhodišče za baletno preiskovanje sodobnega človeka in njegovih vrednot. Kdaj in ali smo morebiti kot Prešernova mladenka v svojem načinu prebivanja v svetu prekoračili mejo hýbris (ošabnost), kar je po prepričanju starih Grkov sprožilo »jezo bogov«.
Plesne oddaje – domača produkcija
Spremljali boste televizijsko plesno upodobitev glasbe skladatelja Draga Ivanuše, ki je nastala prav posebej za Uredništvo glasbenih in baletnih oddaj Televizije Slovenija. Koreografinja Sanja Nešković Peršin v ospredje koreografije postavlja obrat in padec v črno luknjo, ki nas spodbujata k spremembi in rasti. Ozadje nastanka plesne točke je opisala z besedami: »Naše navade, prepričanja in rutine se lahko porušijo in zdi se, da se hitro znajdemo v neznanih vodah. V takšnih trenutkih se lahko pojavijo občutki izgube nadzora in negotovost. Pomembno pa je vedeti, da so življenjski obrati priložnost za spremembo, rast in razvoj. Njeno sodobno koreografijo bo na glasbo Draga Ivanuše, prejemnika nagrade Prešernovega sklada 2023, izvedla plesalka Mateja Železnik. Urednik Daniel Celarec, režiser Aljaž Bastič.
Spremljali boste televizijsko plesno upodobitev glasbe skladatelja Draga Ivanuše, ki je nastala prav posebej za Uredništvo glasbenih in baletnih oddaj Televizije Slovenija. Koreografinja Sanja Nešković Peršin v ospredje koreografije postavlja obrat in padec v črno luknjo, ki nas spodbujata k spremembi in rasti. Ozadje nastanka plesne točke je opisala z besedami: »Naše navade, prepričanja in rutine se lahko porušijo in zdi se, da se hitro znajdemo v neznanih vodah. V takšnih trenutkih se lahko pojavijo občutki izgube nadzora in negotovost. Pomembno pa je vedeti, da so življenjski obrati priložnost za spremembo, rast in razvoj. Njeno sodobno koreografijo bo na glasbo Draga Ivanuše, prejemnika nagrade Prešernovega sklada 2023, izvedla plesalka Mateja Železnik. Urednik Daniel Celarec, režiser Aljaž Bastič.
Poletje je za plesalce obdobje, ko nimajo rednih vaj in predstav. Danc's – Piran, ki ga že več let zapored organizira Društvo baletnih umetnikov Slovenije, jim ponuja možnost, da med poletjem izpopolnjujejo svojo tehniko in spoznajo nov repertoar. Obenem pa je to priložnost za nabiranje odrskih izkušenj in sklepanje novih prijateljstev. Strokovna sodelavka in scenaristka Teja Turk, režiser Aleksander Šmuc
Poletje je za plesalce obdobje, ko nimajo rednih vaj in predstav. Danc's – Piran, ki ga že več let zapored organizira Društvo baletnih umetnikov Slovenije, jim ponuja možnost, da med poletjem izpopolnjujejo svojo tehniko in spoznajo nov repertoar. Obenem pa je to priložnost za nabiranje odrskih izkušenj in sklepanje novih prijateljstev. Strokovna sodelavka in scenaristka Teja Turk, režiser Aleksander Šmuc
Plesne oddaje – domača produkcija
Senzibilno in z veliko estetike želimo soočiti različne plesne umetnosti s televizijskim jezikom. Pričenjamo z baletom in z vrhunskima baletnima plesalcema Ano Klašnja in Petrom Dorčevskim. Ob kultiviranem, baletnem gibu telesa, razkritem do potankosti, razmišljata o večnih vprašanjih: »Kaj je zame balet – danes? Kdo sem jaz?« … Urednica Danica Dolinar, avtor izvirne glasbe Slavko Avsenik ml., režiser Aleš Verbič.
Senzibilno in z veliko estetike želimo soočiti različne plesne umetnosti s televizijskim jezikom. Pričenjamo z baletom in z vrhunskima baletnima plesalcema Ano Klašnja in Petrom Dorčevskim. Ob kultiviranem, baletnem gibu telesa, razkritem do potankosti, razmišljata o večnih vprašanjih: »Kaj je zame balet – danes? Kdo sem jaz?« … Urednica Danica Dolinar, avtor izvirne glasbe Slavko Avsenik ml., režiser Aleš Verbič.
Plesne oddaje – domača produkcija
Uživali boste lahko v vrhunskih izvedbah solistov ljubljanskega SNG baleta, ki smo jih posneli v studiu. V klasičnih in sodobnih koreografijah so zaplesali Ana Klašnja, Lukas Zuschlag, Urša Vidmar, Lucas Jekaneder in Bojana Nenadović Otrin.
Uživali boste lahko v vrhunskih izvedbah solistov ljubljanskega SNG baleta, ki smo jih posneli v studiu. V klasičnih in sodobnih koreografijah so zaplesali Ana Klašnja, Lukas Zuschlag, Urša Vidmar, Lucas Jekaneder in Bojana Nenadović Otrin.
Plesne oddaje – domača produkcija
V oddaji, posvečeni najboljšim mladim baletnim plesalcem, se predstavljata plesalca Antoneta Turk in Filip Jurič. Predstavila bosta odlomek baleta Romeo in Julija Sergeja Prokofjeva v koreografiji Tomaža Rodeta. Antoneta Turk (r. 1991) iz Grobelnega je zaključila šolanje na Madžarski baletni univerzi v Budimpešti, na mednarodnem baletnem tekmovanju Ballet Grand Prix Vienna pa je zasedla prvo mesto v kategoriji profesionalnih baletnih plesalcev z vsega sveta. Filip Jurič (r. 1995) iz Maribora se je udeležil več tekmovanj, na 11. in 13. tekmovanju mladih baletnih plesalcev Slovenije je dvakrat prejel prvo nagrado in zlato plaketo. Dragocene odrske izkušnje je pridobival v predstavah Baleta SNG Maribor, od jeseni 2020 je kot baletni solist angažiran v SNG Opera in balet Ljubljana. Urednik oddaje Daniel Celarec, režiser Aljaž Bastič.
V oddaji, posvečeni najboljšim mladim baletnim plesalcem, se predstavljata plesalca Antoneta Turk in Filip Jurič. Predstavila bosta odlomek baleta Romeo in Julija Sergeja Prokofjeva v koreografiji Tomaža Rodeta. Antoneta Turk (r. 1991) iz Grobelnega je zaključila šolanje na Madžarski baletni univerzi v Budimpešti, na mednarodnem baletnem tekmovanju Ballet Grand Prix Vienna pa je zasedla prvo mesto v kategoriji profesionalnih baletnih plesalcev z vsega sveta. Filip Jurič (r. 1995) iz Maribora se je udeležil več tekmovanj, na 11. in 13. tekmovanju mladih baletnih plesalcev Slovenije je dvakrat prejel prvo nagrado in zlato plaketo. Dragocene odrske izkušnje je pridobival v predstavah Baleta SNG Maribor, od jeseni 2020 je kot baletni solist angažiran v SNG Opera in balet Ljubljana. Urednik oddaje Daniel Celarec, režiser Aljaž Bastič.
Koncerti – kulturno-umetniški program
Plesalec, koreograf in režiser Milko Šparemblek, po rodu Slovenec, sodi v generacijo, katere vidnejši predstavnik v Ameriki je Jerome Robbins, v Evropi pa Maurice Bejart, s katerima je tudi sodeloval. Njegov opus je izjemno bogat, koreografsko in režijsko pa je ustvaril tudi več baletov za našo Televizijo, tudi na Bachovo glasbo znamenite Toccate in fuge v d-molu..
Plesalec, koreograf in režiser Milko Šparemblek, po rodu Slovenec, sodi v generacijo, katere vidnejši predstavnik v Ameriki je Jerome Robbins, v Evropi pa Maurice Bejart, s katerima je tudi sodeloval. Njegov opus je izjemno bogat, koreografsko in režijsko pa je ustvaril tudi več baletov za našo Televizijo, tudi na Bachovo glasbo znamenite Toccate in fuge v d-molu..
Prešernov dan, slovenski kulturni praznik
Henrik Neubauer (* 1929), nekdanji baletni plesalec, koreograf in operni režiser je v bogatem opusu ustvaril 80 baletnih koreografij. Med njimi leta 1957 Rondo o zlatem teletu na glasbo Gottfrieda von Einema. Tri plesne drame po scenariju Tatjane Gsovsky povezuje moč denarja, katere simbol je zlato tele. Neubauer jih je postavil v čas pred drugo svetovno vojno, ko je »svet, ki mu je vladal denar, postavil usodo ljudi na kocko«. Balet je naša nacionalna televizija filmsko posnela v koprodukciji z avstrijsko ORF leta 1971 v režiji Matjaža Klopčiča, plešejo baletni solisti in ansambel SNG Opera in balet Ljubljana.
Henrik Neubauer (* 1929), nekdanji baletni plesalec, koreograf in operni režiser je v bogatem opusu ustvaril 80 baletnih koreografij. Med njimi leta 1957 Rondo o zlatem teletu na glasbo Gottfrieda von Einema. Tri plesne drame po scenariju Tatjane Gsovsky povezuje moč denarja, katere simbol je zlato tele. Neubauer jih je postavil v čas pred drugo svetovno vojno, ko je »svet, ki mu je vladal denar, postavil usodo ljudi na kocko«. Balet je naša nacionalna televizija filmsko posnela v koprodukciji z avstrijsko ORF leta 1971 v režiji Matjaža Klopčiča, plešejo baletni solisti in ansambel SNG Opera in balet Ljubljana.
Plesne oddaje – domača produkcija
Eden najbolj znanih in bleščečih baletnih duetov je gotovo pas de deux črnega laboda iz baleta Labodje jezero.
Eden najbolj znanih in bleščečih baletnih duetov je gotovo pas de deux črnega laboda iz baleta Labodje jezero.
Plesne oddaje – domača produkcija
V studijski televizijski upodobitvi se predstavljajo izbrani mladi baletni talenti, najboljši plesalci mariborskega Konservatorija za glasbo in balet. Pod mentorstvom Nikolaja Čilnikova, Galine Dimitrijeve, Vasilija Kuzkina in Martine Svetina so nastopili dijaki in dijakinje prvega, drugega, tretjega in četrtega letnika. Predstavili so se v solistični koreografiji iz baleta Gusar, sodobni solistični koreografiji z naslovom Odhajanje in skupinski koreografiji iz baleta Coppelia. Režiser Aljaž Bastič.
V studijski televizijski upodobitvi se predstavljajo izbrani mladi baletni talenti, najboljši plesalci mariborskega Konservatorija za glasbo in balet. Pod mentorstvom Nikolaja Čilnikova, Galine Dimitrijeve, Vasilija Kuzkina in Martine Svetina so nastopili dijaki in dijakinje prvega, drugega, tretjega in četrtega letnika. Predstavili so se v solistični koreografiji iz baleta Gusar, sodobni solistični koreografiji z naslovom Odhajanje in skupinski koreografiji iz baleta Coppelia. Režiser Aljaž Bastič.
Plesne oddaje – domača produkcija
V studijski televizijski upodobitvi se predstavljajo izbrani mladi baletni talenti, najboljši plesalci ljubljanskega Konservatorija za glasbo in balet. Pod mentorstvom Nine Ogrinc, Marinke Ribič in Ane Jenček Dekleva so v solističnih koreografijah iz baleta Labodje jezero in v sodobni skupinski koreografiji z naslovom Let nastopili dijaki in dijakinje prvega, drugega, tretjega in četrtega letnika. Režiser Aljaž Bastič.
V studijski televizijski upodobitvi se predstavljajo izbrani mladi baletni talenti, najboljši plesalci ljubljanskega Konservatorija za glasbo in balet. Pod mentorstvom Nine Ogrinc, Marinke Ribič in Ane Jenček Dekleva so v solističnih koreografijah iz baleta Labodje jezero in v sodobni skupinski koreografiji z naslovom Let nastopili dijaki in dijakinje prvega, drugega, tretjega in četrtega letnika. Režiser Aljaž Bastič.
Plesne oddaje – domača produkcija
Brata Jiří in Otto Bubeníček, svetovno znana baletna umetnika, sta z Baletom SNG Ljubljana po eni najlepših ljubezenskih zgodb ruskega pisatelja Borisa Pasternaka postavila balet Doktor Živago. Za TV smo med drugim posneli čudoviti duet Lare in Viktorja Komarovskega v interpretaciji baletnih solistov Tjaše Kmetec in Petra Đorčevskega. Urednica je Danica Dolinar, režiser Vojko Vidmar.
Brata Jiří in Otto Bubeníček, svetovno znana baletna umetnika, sta z Baletom SNG Ljubljana po eni najlepših ljubezenskih zgodb ruskega pisatelja Borisa Pasternaka postavila balet Doktor Živago. Za TV smo med drugim posneli čudoviti duet Lare in Viktorja Komarovskega v interpretaciji baletnih solistov Tjaše Kmetec in Petra Đorčevskega. Urednica je Danica Dolinar, režiser Vojko Vidmar.
Koncerti – kulturno-umetniški program
Brata Jiří in Otto Bubeníček, svetovno znana baletna umetnika, sta z Baletom SNG Ljubljana po eni najlepših ljubezenskih zgodb ruskega pisatelja Borisa Pasternaka postavila balet Doktor Živago. Za TV smo iz baleta posneli tudi čudoviti duet Lare in Jurija Živaga v interpretaciji baletnih solistov Tjaše Kmetec in Lukasa Zuschlaga. Urednica je Danica Dolinar, režiser Vojko Vidmar.
Brata Jiří in Otto Bubeníček, svetovno znana baletna umetnika, sta z Baletom SNG Ljubljana po eni najlepših ljubezenskih zgodb ruskega pisatelja Borisa Pasternaka postavila balet Doktor Živago. Za TV smo iz baleta posneli tudi čudoviti duet Lare in Jurija Živaga v interpretaciji baletnih solistov Tjaše Kmetec in Lukasa Zuschlaga. Urednica je Danica Dolinar, režiser Vojko Vidmar.
Plesne oddaje – domača produkcija
Gala večera slovenskih koreografij je potekal v SNG Opera in balet Ljubljana. Izbrane slovenske koreografije so poustvarili baletni umetniki SNG Opera in balet Ljubljana ter SNG Maribor. Predstavili so dela koreografov Lukasa Zuschlaga, Pie in Pina Mlakarja, Ika Otrina, Majne Sevnik Firšt in Henrika Neubauerja. Urednica Danica Dolinar, režija televizijskega posnetka Vojko Vidmar.
Gala večera slovenskih koreografij je potekal v SNG Opera in balet Ljubljana. Izbrane slovenske koreografije so poustvarili baletni umetniki SNG Opera in balet Ljubljana ter SNG Maribor. Predstavili so dela koreografov Lukasa Zuschlaga, Pie in Pina Mlakarja, Ika Otrina, Majne Sevnik Firšt in Henrika Neubauerja. Urednica Danica Dolinar, režija televizijskega posnetka Vojko Vidmar.
Skupina Katalena se ukvarja z ljudsko glasbeno zapuščino slovenskega prostora in jo prireja in izvaja na sebi lasten način. Temeljna predpostavka delovanja zasedbe je vera v brezčasnost ljudske glasbe, ki je po mnenju članov še vedno del mladega človeka, in to ne kot mrtev ostanek, ampak kot vitalno izročilo. Cilj Katalene je oživiti to izročilo, mu vdihniti nove energije, ga potegniti iz zaprašene narodove podzavesti in ga obelodaniti na čim bolj sproščen in neobremenjen način. Pri projektu Špic-Cvak! so se Kataleni pridružili mariborski baletni plesalci ter priznana slovenska koreografa Edward Clug in Valentina Turcu. Skupaj so pripravili edinstven glasbeno-plesni projekt, ki je navdušil občinstvo.
Skupina Katalena se ukvarja z ljudsko glasbeno zapuščino slovenskega prostora in jo prireja in izvaja na sebi lasten način. Temeljna predpostavka delovanja zasedbe je vera v brezčasnost ljudske glasbe, ki je po mnenju članov še vedno del mladega človeka, in to ne kot mrtev ostanek, ampak kot vitalno izročilo. Cilj Katalene je oživiti to izročilo, mu vdihniti nove energije, ga potegniti iz zaprašene narodove podzavesti in ga obelodaniti na čim bolj sproščen in neobremenjen način. Pri projektu Špic-Cvak! so se Kataleni pridružili mariborski baletni plesalci ter priznana slovenska koreografa Edward Clug in Valentina Turcu. Skupaj so pripravili edinstven glasbeno-plesni projekt, ki je navdušil občinstvo.
Plesne oddaje – domača produkcija
Predstavljamo vam nastop plesalke Staše Tušar, ki je s točko Gardenfound zmagala na slovenskem izboru za tekmovanje Evrovizijski mladi plesalci 2015.
Predstavljamo vam nastop plesalke Staše Tušar, ki je s točko Gardenfound zmagala na slovenskem izboru za tekmovanje Evrovizijski mladi plesalci 2015.
Plesne oddaje – domača produkcija
Ogledali si boste posnetek gala večera slovenskih koreografij, ki je potekal v SNG Opera in balet Ljubljana. Izbrane slovenske koreografije so poustvarili baletni umetniki SNG Opera in balet Ljubljana ter SNG Maribor. Predstavili so dela koreografov Milka Šparembleka, Valentine Turcu, Metoda Jerasa, Edwarda Cluga, Iva Kosija, Janeza Mejača in Vlasta Dedovića. Režiser televizijskega posnetka je Vojko Vidmar.
Ogledali si boste posnetek gala večera slovenskih koreografij, ki je potekal v SNG Opera in balet Ljubljana. Izbrane slovenske koreografije so poustvarili baletni umetniki SNG Opera in balet Ljubljana ter SNG Maribor. Predstavili so dela koreografov Milka Šparembleka, Valentine Turcu, Metoda Jerasa, Edwarda Cluga, Iva Kosija, Janeza Mejača in Vlasta Dedovića. Režiser televizijskega posnetka je Vojko Vidmar.
Plesne oddaje – domača produkcija
Brata Jiří in Otto Bubeniček, svetovno znana baletna umetnika, sta s SNG Opero in baletom Ljubljana po eni najlepših ljubezenskih zgodb ruskega pisatelja Borisa Pasternaka postavila balet Doktor Živago. Za televizijo smo posneli dva čudovita dueta v baletni interpretaciji baletnih solistov Tjaše Kmetec, Petra Đorčevskega in Lukasa Zuschlaga. Urednica je Danica Dolinar, režiser Vojko Vidmar.
Brata Jiří in Otto Bubeniček, svetovno znana baletna umetnika, sta s SNG Opero in baletom Ljubljana po eni najlepših ljubezenskih zgodb ruskega pisatelja Borisa Pasternaka postavila balet Doktor Živago. Za televizijo smo posneli dva čudovita dueta v baletni interpretaciji baletnih solistov Tjaše Kmetec, Petra Đorčevskega in Lukasa Zuschlaga. Urednica je Danica Dolinar, režiser Vojko Vidmar.
Koncerti – kulturno-umetniški program
Premiera glasbeno-plesnega spektakla Carmina Burana skladatelja Carla Orffa in koreografa Edwarda Cluga. Carmina Burana je eno najbolj priljubljenih glasbenih del, njeno besedilo v srednjeveški latinščini pa zajema širok lok posvetnih tem o sreči, blaginji, minljivosti življenja, pomladi, o užitkih in nevarnostih pitja, iger na srečo, požrešnosti in poželenja. Koreograf Edward Clug je za osnovo koreografije uporabil krog kot najpopolnejšo stvaritev narave, ki popelje gledalca skozi različne življenjske stopnje. Nastopajo: Simfonični orkester SNG Maribor, Zbor Opere SNG Maribor in plesalci SNG Maribor ter solisti Petja Ivanova, Martin Sušnik in Domen Križaj. Dirigent Simon Krečič, scenograf Marko Japelj, kostumograf Leo Kulaš, urednik oddaje Daniel Celarec, režiser Aljaž Bastič. Produkcija: RTV Slovenija.
Premiera glasbeno-plesnega spektakla Carmina Burana skladatelja Carla Orffa in koreografa Edwarda Cluga. Carmina Burana je eno najbolj priljubljenih glasbenih del, njeno besedilo v srednjeveški latinščini pa zajema širok lok posvetnih tem o sreči, blaginji, minljivosti življenja, pomladi, o užitkih in nevarnostih pitja, iger na srečo, požrešnosti in poželenja. Koreograf Edward Clug je za osnovo koreografije uporabil krog kot najpopolnejšo stvaritev narave, ki popelje gledalca skozi različne življenjske stopnje. Nastopajo: Simfonični orkester SNG Maribor, Zbor Opere SNG Maribor in plesalci SNG Maribor ter solisti Petja Ivanova, Martin Sušnik in Domen Križaj. Dirigent Simon Krečič, scenograf Marko Japelj, kostumograf Leo Kulaš, urednik oddaje Daniel Celarec, režiser Aljaž Bastič. Produkcija: RTV Slovenija.
Plesne oddaje – domača produkcija
Step s plesalci Kazine
Step s plesalci Kazine
Plesne oddaje – domača produkcija
Gala koncert v počastitev stoletnice slovenskega poklicnega baleta je v Ljubljano pripeljal priznana in priljubljena imena plesnih umetnikov. Poleg izjemnih domačih baletnih plesalcev, ki delujejo v Slovenskem narodnem gledališču v Ljubljani in Mariboru, spremljamo nastope baletnih zvezd, ki navdušujejo občinstvo na največjih svetovnih odrih. Prihajajo iz baletnih in opernih gledališč na Hrvaškem, Češkem, v Italiji, Avstriji, Španiji, Grčiji, Nemčiji in ZDA.
Gala koncert v počastitev stoletnice slovenskega poklicnega baleta je v Ljubljano pripeljal priznana in priljubljena imena plesnih umetnikov. Poleg izjemnih domačih baletnih plesalcev, ki delujejo v Slovenskem narodnem gledališču v Ljubljani in Mariboru, spremljamo nastope baletnih zvezd, ki navdušujejo občinstvo na največjih svetovnih odrih. Prihajajo iz baletnih in opernih gledališč na Hrvaškem, Češkem, v Italiji, Avstriji, Španiji, Grčiji, Nemčiji in ZDA.
Glasba Vražji trilček Giuseppa Tartinija je navdihnila koreografa Milka Šparembleka, da je postavil kratko koreografsko miniaturo. Po ulicah Pirana jo bo odplesal baletni plesalec Vojko Vidmar.
Glasba Vražji trilček Giuseppa Tartinija je navdihnila koreografa Milka Šparembleka, da je postavil kratko koreografsko miniaturo. Po ulicah Pirana jo bo odplesal baletni plesalec Vojko Vidmar.
Plesne oddaje – domača produkcija
Predstava Nevarna razmerja v koreografiji Valentine Turcu in Lea Mujića se naslanja na vsebinsko podlago romana Pierra Choderlosa de Laclosa iz 18. stoletja, ki predstavlja kritiko tedanje francoske aristokracije. Po številnih filmskih in gledaliških upodobitvah te vsebine se torej v novem kreativnem zamahu vrača na plesni podij. Avtorja sta plesno kreacijo zasnovala na glasbeno podlago različnih mojstrov baročne glasbe (Georga Friedricha Händla, Johanna Sebastiana Bacha, Antonia Vivaldija, Tomasa Antonia Vitalija idr.). Izjemna koreografska senzualnost, s katero se predajata novim ustvarjalnim procesom, vedno znova išče vitalne povezave med umetnostjo in življenjem. Urednica Danica Dolinar, TV-režija Svetlana Dramlić.
Predstava Nevarna razmerja v koreografiji Valentine Turcu in Lea Mujića se naslanja na vsebinsko podlago romana Pierra Choderlosa de Laclosa iz 18. stoletja, ki predstavlja kritiko tedanje francoske aristokracije. Po številnih filmskih in gledaliških upodobitvah te vsebine se torej v novem kreativnem zamahu vrača na plesni podij. Avtorja sta plesno kreacijo zasnovala na glasbeno podlago različnih mojstrov baročne glasbe (Georga Friedricha Händla, Johanna Sebastiana Bacha, Antonia Vivaldija, Tomasa Antonia Vitalija idr.). Izjemna koreografska senzualnost, s katero se predajata novim ustvarjalnim procesom, vedno znova išče vitalne povezave med umetnostjo in življenjem. Urednica Danica Dolinar, TV-režija Svetlana Dramlić.
Plesne oddaje – domača produkcija
Glasba: Ludwig Minkus Koreograf in režiser: Dinko Bogdanić Vsebinska podlaga za balet je Cervantesova zgodba o Don Kihotu in njegovem oprodi Sanču Pansi, ki je navdihnila že številne koreografe, najpomembnejša pa je postavitev koreografa Mauricea Petipaja, ki je doživela premiero leta 1869 v Moskvi. Koreograf Dinko Bogdanić je v postavitvi ostal zvest tako skladatelju Minkusu kot koreografu Petipaju. Don Kihot ni zgolj komična figura, ampak tudi spoštovanja vreden človek, je romantik, ki potuje skozi balet in išče svoj nedosegljivi in večni ideal, ki ga pooseblja Dulcineja. Ob tem se dogaja ljubezenska zgodba med Kitri in Basilom ... V glavnih vlogah plešejo Tomaž Rode, Rita Pollacchi, Regina Križaj Babačić, Iuliuan Ermalai, Ana Klašnja, Lukas Zuschlag. Urednica Danica Dolinar, TV-režija Vojko Vidmar.
Glasba: Ludwig Minkus Koreograf in režiser: Dinko Bogdanić Vsebinska podlaga za balet je Cervantesova zgodba o Don Kihotu in njegovem oprodi Sanču Pansi, ki je navdihnila že številne koreografe, najpomembnejša pa je postavitev koreografa Mauricea Petipaja, ki je doživela premiero leta 1869 v Moskvi. Koreograf Dinko Bogdanić je v postavitvi ostal zvest tako skladatelju Minkusu kot koreografu Petipaju. Don Kihot ni zgolj komična figura, ampak tudi spoštovanja vreden človek, je romantik, ki potuje skozi balet in išče svoj nedosegljivi in večni ideal, ki ga pooseblja Dulcineja. Ob tem se dogaja ljubezenska zgodba med Kitri in Basilom ... V glavnih vlogah plešejo Tomaž Rode, Rita Pollacchi, Regina Križaj Babačić, Iuliuan Ermalai, Ana Klašnja, Lukas Zuschlag. Urednica Danica Dolinar, TV-režija Vojko Vidmar.
Plesne oddaje – domača produkcija
Najuspešnejši balet vseh časov - Labodje jezero skladatelja Petra Iljiča Čajkovskega bodo v koreografiji in režiji Viktorja Litvinova zaplesali solisti in ansambel baleta Slovenskega narodnega gledališča Maribor. Za razkošno sceno in pravljično lepe kostume je poskrbela Marija Levitska. V znameniti dvojni vlogi Odette/Odile je nastopila večkrat nagrajena primabalerina Alenka Ribič Laufer, princa Siegfrieda je odplesal Anton Bogov. Urednica Danica Dolinar, TV-režija Vojko Vidmar.
Najuspešnejši balet vseh časov - Labodje jezero skladatelja Petra Iljiča Čajkovskega bodo v koreografiji in režiji Viktorja Litvinova zaplesali solisti in ansambel baleta Slovenskega narodnega gledališča Maribor. Za razkošno sceno in pravljično lepe kostume je poskrbela Marija Levitska. V znameniti dvojni vlogi Odette/Odile je nastopila večkrat nagrajena primabalerina Alenka Ribič Laufer, princa Siegfrieda je odplesal Anton Bogov. Urednica Danica Dolinar, TV-režija Vojko Vidmar.
Plesne oddaje – domača produkcija
Gala koncert v počastitev stoletnice slovenskega poklicnega baleta je v Ljubljano pripeljal priznana in priljubljena imena plesnih umetnikov. Poleg izjemnih domačih baletnih plesalcev, ki delujejo v Slovenskem narodnem gledališču v Ljubljani in Mariboru, spremljamo nastope baletnih zvezd, ki navdušujejo občinstvo na največjih svetovnih odrih. Prihajajo iz baletnih in opernih gledališč na Hrvaškem, Češkem, v Italiji, Avstriji, Španiji, Grčiji, Nemčiji in ZDA.
Gala koncert v počastitev stoletnice slovenskega poklicnega baleta je v Ljubljano pripeljal priznana in priljubljena imena plesnih umetnikov. Poleg izjemnih domačih baletnih plesalcev, ki delujejo v Slovenskem narodnem gledališču v Ljubljani in Mariboru, spremljamo nastope baletnih zvezd, ki navdušujejo občinstvo na največjih svetovnih odrih. Prihajajo iz baletnih in opernih gledališč na Hrvaškem, Češkem, v Italiji, Avstriji, Španiji, Grčiji, Nemčiji in ZDA.
Plesne oddaje – domača produkcija
Mednarodno priznani koreograf Milko Šparemblek je leta 1998 ustvaril kratek TV-Magnificat na stavek Et misericordia (Usmiljenje) iz veličastnega vokalno-instrumentalnega dela J. S. Bacha. Plešeta Mateja Rebolj in Vojko Vidmar. Urednica je Danica Dolinar, režiser Franc Uršič.
Mednarodno priznani koreograf Milko Šparemblek je leta 1998 ustvaril kratek TV-Magnificat na stavek Et misericordia (Usmiljenje) iz veličastnega vokalno-instrumentalnega dela J. S. Bacha. Plešeta Mateja Rebolj in Vojko Vidmar. Urednica je Danica Dolinar, režiser Franc Uršič.
Plesne oddaje – domača produkcija
Gala koncert v počastitev stoletnice slovenskega poklicnega baleta je v Ljubljano pripeljal priznana in priljubljena imena plesnih umetnikov. Poleg izjemnih domačih baletnih plesalcev, ki delujejo v Slovenskem narodnem gledališču v Ljubljani in Mariboru, spremljamo nastope baletnih zvezd, ki navdušujejo občinstvo na največjih svetovnih odrih. Prihajajo iz baletnih in opernih gledališč na Hrvaškem, Češkem, v Italiji, Avstriji, Španiji, Grčiji, Nemčiji in ZDA.
Gala koncert v počastitev stoletnice slovenskega poklicnega baleta je v Ljubljano pripeljal priznana in priljubljena imena plesnih umetnikov. Poleg izjemnih domačih baletnih plesalcev, ki delujejo v Slovenskem narodnem gledališču v Ljubljani in Mariboru, spremljamo nastope baletnih zvezd, ki navdušujejo občinstvo na največjih svetovnih odrih. Prihajajo iz baletnih in opernih gledališč na Hrvaškem, Češkem, v Italiji, Avstriji, Španiji, Grčiji, Nemčiji in ZDA.
Evrovizijsko tekmovanje mladih plesalcev velja za eno najpomembnejših mednarodnih plesnih tekmovanj. Poteka vsaki dve leti, posvečeno pa je najboljšim mladim plesalcem, starim od 16 do 21 let. Tekmovanje letos poteka v Pragi, njegov zaključni večer pa bodo s prenosom v živo spremljali gledalci Televizije Slovenija in milijoni gledalcev po celotni Evropi. Slovenski izbor za tekmovanje je potekal meseca februarja na Televiziji Slovenija, žirija pa je za slovensko predstavnico tekmovanja izbrala plesalko Patricijo Crnkovič, ki je Slovenijo in RTV Slovenija na tem tekmovanju zastopala že leta 2013. Urednik slovenskega prenosa Daniel Celarec, komentatorka bo plesna pedagoginja Tanja Pavlič.
Evrovizijsko tekmovanje mladih plesalcev velja za eno najpomembnejših mednarodnih plesnih tekmovanj. Poteka vsaki dve leti, posvečeno pa je najboljšim mladim plesalcem, starim od 16 do 21 let. Tekmovanje letos poteka v Pragi, njegov zaključni večer pa bodo s prenosom v živo spremljali gledalci Televizije Slovenija in milijoni gledalcev po celotni Evropi. Slovenski izbor za tekmovanje je potekal meseca februarja na Televiziji Slovenija, žirija pa je za slovensko predstavnico tekmovanja izbrala plesalko Patricijo Crnkovič, ki je Slovenijo in RTV Slovenija na tem tekmovanju zastopala že leta 2013. Urednik slovenskega prenosa Daniel Celarec, komentatorka bo plesna pedagoginja Tanja Pavlič.
V romantičnem baletu Les Sylphides sta resnični le noč in glasba Federica Chopina. Vse ostalo so sanje…Lahkotne balerine, silfide, oblečene v muslinaste prozorne obleke plešejo ob “pesniku”. Balet je koreografsko postavil že na začetku 20. stoletja Mihail Fokin, Rus iz Sankt Petersburga, ki se je kot plesalec in koreograf pridružil znanemu Ruskemu baletu (Ballets Russes) Sergeja Djagileva. Balet Les Sylphides je koreografsko oblikoval zelo hitro - v treh dneh. Vsak gib izhaja iz Chopinove glasbe in se vanjo utaplja. Balet, ki ga še danes plešejo po vsem svetu pod naslovoma Chopiniana ali Les Sylphides, bodo s polno mladostne svežine zaplesali dijaki ljubljanske Srednje glasbene in baletne šole.
V romantičnem baletu Les Sylphides sta resnični le noč in glasba Federica Chopina. Vse ostalo so sanje…Lahkotne balerine, silfide, oblečene v muslinaste prozorne obleke plešejo ob “pesniku”. Balet je koreografsko postavil že na začetku 20. stoletja Mihail Fokin, Rus iz Sankt Petersburga, ki se je kot plesalec in koreograf pridružil znanemu Ruskemu baletu (Ballets Russes) Sergeja Djagileva. Balet Les Sylphides je koreografsko oblikoval zelo hitro - v treh dneh. Vsak gib izhaja iz Chopinove glasbe in se vanjo utaplja. Balet, ki ga še danes plešejo po vsem svetu pod naslovoma Chopiniana ali Les Sylphides, bodo s polno mladostne svežine zaplesali dijaki ljubljanske Srednje glasbene in baletne šole.
Plesne oddaje – domača produkcija
Studijske televizijske upodobitve treh baletnih miniatur v izvedbi odličnih baletnih plesalcev SNG Opera in balet Ljubljana Jaš Otrin (Romeo in Julija in Don Kihot) ter Urše Vidmar in Stefana Caprarouia (Ljubezen). Urednica Danica Dolinar, režija Vojko Vidmar.
Studijske televizijske upodobitve treh baletnih miniatur v izvedbi odličnih baletnih plesalcev SNG Opera in balet Ljubljana Jaš Otrin (Romeo in Julija in Don Kihot) ter Urše Vidmar in Stefana Caprarouia (Ljubezen). Urednica Danica Dolinar, režija Vojko Vidmar.
Evrovizijsko tekmovanje mladih plesalcev, eno najpomembnejših mednarodnih plesnih tekmovanj, poteka vsaki dve leti, posvečeno pa je najboljšim mladim plesalcem, starim od 16 do 21 let. Letošnje tekmovanje bo potekalo meseca decembra v Pragi, prenašale ga bodo številne televizijske hiše, spremljali pa milijoni gledalcev po celotni Evropi. Tekmovanje prireja Evropska radiodifuzna zveza EBU, katere članica je tudi RTV Slovenija. Vsaka od članic zveze EBU pošlje na tekmovanje svojega najboljšega predstavnika, ki se predstavi s solističnim plesom, prijavijo pa se lahko plesalci vseh plesnih zvrsti. Slovenski izbor za tekmovanje je potekal na pobudo in v organizaciji Uredništva glasbenih in baletnih oddaj Televizije Slovenija v Studiu 1 Televizije Slovenija. Na izboru se je predstavilo šest nadarjenih mladih plesalk: Patricija Crnkovič, Špela Jezovšek, Arnika Matko Juvančič, Katarina Miklavec, Vita Mutec in Ingrid Tušar. Njihov nastop je spremljala strokovna žirija tekmovanja v zasedbi: Maruša Vidmar, Rosana Hribar in Tomaž Rode (predsednik žirije). Scenarist in urednik oddaje Daniel Celarec, režiser Vojko Vidmar.
Evrovizijsko tekmovanje mladih plesalcev, eno najpomembnejših mednarodnih plesnih tekmovanj, poteka vsaki dve leti, posvečeno pa je najboljšim mladim plesalcem, starim od 16 do 21 let. Letošnje tekmovanje bo potekalo meseca decembra v Pragi, prenašale ga bodo številne televizijske hiše, spremljali pa milijoni gledalcev po celotni Evropi. Tekmovanje prireja Evropska radiodifuzna zveza EBU, katere članica je tudi RTV Slovenija. Vsaka od članic zveze EBU pošlje na tekmovanje svojega najboljšega predstavnika, ki se predstavi s solističnim plesom, prijavijo pa se lahko plesalci vseh plesnih zvrsti. Slovenski izbor za tekmovanje je potekal na pobudo in v organizaciji Uredništva glasbenih in baletnih oddaj Televizije Slovenija v Studiu 1 Televizije Slovenija. Na izboru se je predstavilo šest nadarjenih mladih plesalk: Patricija Crnkovič, Špela Jezovšek, Arnika Matko Juvančič, Katarina Miklavec, Vita Mutec in Ingrid Tušar. Njihov nastop je spremljala strokovna žirija tekmovanja v zasedbi: Maruša Vidmar, Rosana Hribar in Tomaž Rode (predsednik žirije). Scenarist in urednik oddaje Daniel Celarec, režiser Vojko Vidmar.
Koncerti – kulturno-umetniški program
Skupina mladih plesalcev DanceArt.Si v sodelovanju s Plesno šolo Kazina je pod vodstvom mentorja in koreografa Mitje Popovskega pripravila sodobno plesno izvedbo tragične ljubezenske zgodbe Wagnerjeve opere Tristan in Izolda. Skladatelj Richard Wagner je zgodbo o uničujoči strasti med junakom in ženo njegovega fevdalnega gospoda spoznal po staronemškem zapisu Gottfrieda iz Strassburga, v kateri je prepoznal svoje takratno uničujoče ljubezensko razmerje z Mathildo Wesendonck.
Skupina mladih plesalcev DanceArt.Si v sodelovanju s Plesno šolo Kazina je pod vodstvom mentorja in koreografa Mitje Popovskega pripravila sodobno plesno izvedbo tragične ljubezenske zgodbe Wagnerjeve opere Tristan in Izolda. Skladatelj Richard Wagner je zgodbo o uničujoči strasti med junakom in ženo njegovega fevdalnega gospoda spoznal po staronemškem zapisu Gottfrieda iz Strassburga, v kateri je prepoznal svoje takratno uničujoče ljubezensko razmerje z Mathildo Wesendonck.
Na prestižnem Evrovizijskem tekmovanju mladih plesalcev, ki bo letos v Novem gledališču v Plznu na Češkem, se bo predstavilo 10 izbranih , talentiranih mladih evropskih plesalcev, starih od 16 do 21 let. Tudi 17 letna Slovenka Staša Tušar, ki jo za predstavnico TV Slovenija s tem naše države na nacionalnem izboru, ki ga je v februarju organiziralo Uredništvo glasbenih in baletnih oddaj TV Slovenija, izbrala žirija uglednih slovenskih baletnih in plesnih umetnikov. Za svojo skupinsko tekmovalno koreografsko postavitev jo je izbral tudi Anglež Cameron MacMillan, letošnji “glavni” koreograf tekmovanja. Staša je dijakinjo 3. letnika Gimnazije Bežigrad in 2. letnika Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani. Prejela je že številna priznanja in najvišje nagrade. Koreografijo za solo tekmovalno točko z naslovom Gardenfound je za Stašo Tušar postavila profesorica na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani Tanja Pavlič. Tokrat je organizacijo prevzela Češka Televizija ob sodelovanju članic EBU- tudi naše nacionalne Televizije. S svojim tekmovalcem pa bo letos sodelovalo 10 televizijskih hiš. V Plznu se bodo plesalci v tednu od 13. do 20.junija najprej pomerili s solo točkami, nato pa bodo, razdeljeni v dve skupini, tekmovali še v skupinskem plesu in na koncu v dvoboju za naziv Evrovizijski plesalec 2015. Za sodelovanje slovenske nacionalne televizije na Evrovizijskem tekmovanju kot vodja delegacije skrbi urednica Uredništva glasbenih in baletnih oddaj Danica Dolinar, zaključni večer bo komentirala Nataša Jelič, redaktor prenosa večera Daniel Celarec.
Na prestižnem Evrovizijskem tekmovanju mladih plesalcev, ki bo letos v Novem gledališču v Plznu na Češkem, se bo predstavilo 10 izbranih , talentiranih mladih evropskih plesalcev, starih od 16 do 21 let. Tudi 17 letna Slovenka Staša Tušar, ki jo za predstavnico TV Slovenija s tem naše države na nacionalnem izboru, ki ga je v februarju organiziralo Uredništvo glasbenih in baletnih oddaj TV Slovenija, izbrala žirija uglednih slovenskih baletnih in plesnih umetnikov. Za svojo skupinsko tekmovalno koreografsko postavitev jo je izbral tudi Anglež Cameron MacMillan, letošnji “glavni” koreograf tekmovanja. Staša je dijakinjo 3. letnika Gimnazije Bežigrad in 2. letnika Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani. Prejela je že številna priznanja in najvišje nagrade. Koreografijo za solo tekmovalno točko z naslovom Gardenfound je za Stašo Tušar postavila profesorica na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani Tanja Pavlič. Tokrat je organizacijo prevzela Češka Televizija ob sodelovanju članic EBU- tudi naše nacionalne Televizije. S svojim tekmovalcem pa bo letos sodelovalo 10 televizijskih hiš. V Plznu se bodo plesalci v tednu od 13. do 20.junija najprej pomerili s solo točkami, nato pa bodo, razdeljeni v dve skupini, tekmovali še v skupinskem plesu in na koncu v dvoboju za naziv Evrovizijski plesalec 2015. Za sodelovanje slovenske nacionalne televizije na Evrovizijskem tekmovanju kot vodja delegacije skrbi urednica Uredništva glasbenih in baletnih oddaj Danica Dolinar, zaključni večer bo komentirala Nataša Jelič, redaktor prenosa večera Daniel Celarec.