Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Podkast Digitrajno izobraževanje naslavlja pomembno tematiko v izobraževanju naših otrok, da jih lahko kot starši, učitelji in družba opremimo za polno življenje v digitalni dobi in prihodnost v družbi znanja.
Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.
Za vsa morebitna vprašanja smo vam na voljo na e-poštnem naslovu sdig.mvi@gov.si
14 epizod
Podkast Digitrajno izobraževanje naslavlja pomembno tematiko v izobraževanju naših otrok, da jih lahko kot starši, učitelji in družba opremimo za polno življenje v digitalni dobi in prihodnost v družbi znanja.
Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.
Za vsa morebitna vprašanja smo vam na voljo na e-poštnem naslovu sdig.mvi@gov.si
V tokratni epizodi podkasta Digitrajno izobraževanje se posvečamo temi, kako otroke naučiti učinkovitega, kritičnega in samostojnega raziskovanja. Poudarek je na informacijski pismenosti, eni ključnih veščin sodobnega časa, a hkrati področju, kjer so otroci pogosto prepuščeni sami sebi ali pa starši nehote naredijo preveč. V pogovoru se nam pridružita dr. Polona Vilar s Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani in Romana Fekonja z Zavoda RS za šolstvo. Razprava teče o tem, kaj informacijska pismenost sploh pomeni v praksi, kako otroke postopno in premišljeno uvajati v svet raziskovanja ter kako jim pomagati, ne da bi raziskovalno nalogo opravili namesto njih. Podkast se dotakne izzivov od prvih korakov do končne predstavitve, vloge knjižnic in knjižničarjev ter pomena povratnih informacij in spoprijemanja s frustracijo, ki je naravni del učenja. Epizoda ponuja jasne usmeritve, dobre prakse in premislek o tem, kako otroke opremiti z veščinami, ki jih bodo spremljale vse življenje. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.
35 min 24. 11. 2025
V tokratni epizodi podkasta Digitrajno izobraževanje se posvečamo temi, kako otroke naučiti učinkovitega, kritičnega in samostojnega raziskovanja. Poudarek je na informacijski pismenosti, eni ključnih veščin sodobnega časa, a hkrati področju, kjer so otroci pogosto prepuščeni sami sebi ali pa starši nehote naredijo preveč. V pogovoru se nam pridružita dr. Polona Vilar s Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani in Romana Fekonja z Zavoda RS za šolstvo. Razprava teče o tem, kaj informacijska pismenost sploh pomeni v praksi, kako otroke postopno in premišljeno uvajati v svet raziskovanja ter kako jim pomagati, ne da bi raziskovalno nalogo opravili namesto njih. Podkast se dotakne izzivov od prvih korakov do končne predstavitve, vloge knjižnic in knjižničarjev ter pomena povratnih informacij in spoprijemanja s frustracijo, ki je naravni del učenja. Epizoda ponuja jasne usmeritve, dobre prakse in premislek o tem, kako otroke opremiti z veščinami, ki jih bodo spremljale vse življenje. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.
35 min 24. 11. 2025
Nedavno smo obeleževali svetovni dan knjige, zato se danes posvečamo temi, ki je za marsikoga zanimiva, a tudi polna vprašanj in skrbi – branju v digitalni dobi. Kako beremo danes? Kaj pomeni »digitalno branje« in ali res spreminja naše bralne navade? Kako se lahko starši in učitelji odzovemo na nove bralne trende, in ali lahko digitalno in klasično branje sobivata? Z nami sta dva gosta, Igor Saksida, literarni zgodovinar, profesor na Pedagoški in Filozofski fakulteti, avtor številnih priročnikov in znanstvenih del ter Alenka Kepic Mohar, glavna urednica Mladinske knjige, poznavalka založniškega sveta, predvsem področja otroške in mladinske literature. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.
33 min 25. 4. 2025
V tokratni epizodi podkasta "Digitrajno izobraževanje" se posvetimo pereči temi medvrstniškega nasilja ter načinom, kako ga lahko preprečujemo in nanj ustrezno reagiramo. Debatiramo o akciji #Odpikajmonasilje, ki je v marcu opozarjala na problematiko nasilja med mladimi, in o nedavni publikaciji "Sočutni jezik med mladimi", ki ponuja dragocen vpogled v pomen empatije in konstruktivne komunikacije v vsakdanjem življenju mladih. Do publikacije lahko dostopate tudi prek povezave v opisu tega podkasta. Z nami sta dva izmed avtorjev te publikacije. Gostimo Mineo Rutar, doktorsko študentko in asistentko na Oddelku za psihologijo in Oddelku za sociologijo Filozofske fakultete Univerze v Mariboru, in Mitja Černka, psihologa, soustanovitelja Trenerskega foruma in Inštituta za aplikativne znanosti Maribor. Z nami je tudi študent komunikologije Matej Urbas, ki deli osebno perspektivo o vrstniškem nasilju, digitalnih izzivih in pomenu sočutnega jezika. Skupaj raziskujemo, kako lahko vsi – mladi, starši, učitelji in širša skupnost – prispevamo k bolj vključujočemu in varnemu okolju za mlade. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.
39 min 2. 4. 2025
Ob dnevu varne rabe interneta, ki letos poteka na tematiko umetne inteligence, v tej epizodi raziščemo, kako lahko umetna inteligenca postane koristen pripomoček v izobraževanju, hkrati pa osvetlimo pasti in tveganja, ki jih prinaša njena uporaba. Pridružita se nam dr. Benjamin Lesjak, strokovnjak na področju prava in informatike, predavatelj Univerze na primorskem in soustanovitelj podjetja Datainfo ter mag. Jankom Harej, učitelj, strokovnjak na področju uvajanja IKT v šole, avtor izobraževanj za učitelje in vodja projektov v SIO. Skozi pogovor skušamo ponuditi rešitve in konkretne nasvete za varno uporabo UI ter poudariti pomembnost sodelovanja med šolami in starši pri vzgoji otrok za kritično rabo tehnologije. Namen epizode je pomagati staršem bolje razumeti, kako UI deluje, kako jo lahko otroci uporabljajo na varen in odgovoren način ter kakšna je njena vloga v sodobnem učenju. Pri tem gre tudi za širši kontekst digitalnega državljanstva, ki vključuje pravice na spletu, digitalno dobrobit ter odgovorno in etično uporabo tehnologije. Ker gre za pomembno tematiko, so na Ministrstvu podprli pobudo Sveta Evrope za razglasitev letošnjega leta za leto digitalnega državljanstva. Na ta način želijo dodatno okrepiti ozaveščenost o pomenu digitalne pismenosti ter spodbuditi aktivno sodelovanje vseh deležnikov na tem področju.
35 min 12. 2. 2025
Ob dnevu varne rabe interneta, ki letos poteka na tematiko umetne inteligence, v tej epizodi raziščemo, kako lahko umetna inteligenca postane koristen pripomoček v izobraževanju, hkrati pa osvetlimo pasti in tveganja, ki jih prinaša njena uporaba. Pridružita se nam dr. Benjamin Lesjak, strokovnjak na področju prava in informatike, predavatelj Univerze na primorskem in soustanovitelj podjetja Datainfo ter mag. Jankom Harej, učitelj, strokovnjak na področju uvajanja IKT v šole, avtor izobraževanj za učitelje in vodja projektov v SIO. Skozi pogovor skušamo ponuditi rešitve in konkretne nasvete za varno uporabo UI ter poudariti pomembnost sodelovanja med šolami in starši pri vzgoji otrok za kritično rabo tehnologije. Namen epizode je pomagati staršem bolje razumeti, kako UI deluje, kako jo lahko otroci uporabljajo na varen in odgovoren način ter kakšna je njena vloga v sodobnem učenju. Pri tem gre tudi za širši kontekst digitalnega državljanstva, ki vključuje pravice na spletu, digitalno dobrobit ter odgovorno in etično uporabo tehnologije. Ker gre za pomembno tematiko, so na Ministrstvu podprli pobudo Sveta Evrope za razglasitev letošnjega leta za leto digitalnega državljanstva. Na ta način želijo dodatno okrepiti ozaveščenost o pomenu digitalne pismenosti ter spodbuditi aktivno sodelovanje vseh deležnikov na tem področju.
35 min 12. 2. 2025
V najnovejši epizodi podkasta se pogovarja nenavaden par: na umetni inteligenci temelječ pogovorni robot in dr. Igor Pesek, vodja Službe za digitalizacijo izobraževanja na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje. Razpravljata o digitalizaciji izobraževanja v slovenskem prostoru, vlogi umetne inteligence pri tem, digitalnih kompetencah in digitalnem razkoraku. Prisluhnite, kaj imata za povedati! Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU. Citati: • Igor Pesek: »Učitelj ima vlogo svetilnika znanja, tistega, ki otrokom daje smer, zakaj to znanje potrebujejo in kako ga bodo dobili.« • Umetna inteligenca: »Kot starši in učitelji imate ključno vlogo pri oblikovanju odnosa vaših otrok do tehnologije. Z vašim zgledom in podporo lahko otroci razvijejo zdrav in učinkovit odnos do tehnologije.«
35 min 29. 11. 2024
V najnovejši epizodi podkasta Digitrajno izobraževanje raziščemo uporabo mobilnih telefonov v šolah in osvetlimo različne vidike tega vprašanja, ki so v središču izobraževalnih debat tako v Sloveniji kot v tujini. Pogovarjamo se z Matejem Sužnikom, ravnateljem OŠ Juršinci, kjer so prepovedali mobilne telefone, profesorico Majo Vičič Krabonja in dijakinjo Mašo Žlavs o tem, kako mobilni telefoni vplivajo na izobraževalni proces, socialno dinamiko med učenci in njihov vsakdan. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU. - Maja Vičič Krabonja: »Otroke pošpricamo s sredstvom proti klopom, ko jih spustimo v gozd, ker nas je strah, da bi se jim kaj zgodilo, v digitalno džunglo pa jih spustimo brez nadzora, brez varnosti, brez vsega.« - Matej Sužnik: »Tehnologijo smo omejili na šolski prostor, to pa ne pomeni, da je v šolskem procesu ne uporabljamo, še več, smo v enem od eksperimentalnih projektov, kjer ugotavljamo kako digitalne kompetence prenesti na učence, da jo bodo znali uporabljati varno, koristno in tehtno.«
45 min 27. 9. 2024
V šesti epizodi podkasta prisluhnite doc. dr. Špeli Selak, psihologinji, komunikologinji in vodji interdisciplinarne delovne skupine za nekemične zasvojenosti v okviru Programa MIRA na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje, in Živi Ahac, magistri socialnega dela, svetovalki in predavateljici ter strokovni sodelavki Logout centra za pomoč pri zasvojenosti z internetom. Gostji spregovorita o Smernicah za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih ter delita dragocene informacije in praktične nasvete, ki so staršem in pedagogom lahko v pomoč pri vzpostavitvi zdravega odnosa mladih do tehnologije. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU. CITATA: • doc. Dr. Špela Selak: “Vpliv, ki ga ima uporaba digitalnih tehnologij na razvoj in zdravje otrok, je odvisen ne samo od časa uporabe ampak tudi od vsebine, namena in načina uporabe naprave.” • Živa Ahac: “Zelo pomembna je komunikacija, pogovor o nadzoru uporabe telefona, in da starši sproti preverjajo, če je otrok zaobšel omejitev, in da ne obupamo pri tem.” SCENOSLED: • Smernice za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih 0:58 min • Časovne omejitve - starševski nadzor 8:43 min • Pozitivni in negativni vidiki tehnologije 11:10 min • Družinski načrt uporabe zaslonov 12:40 min • Vpliv povečane rabe digitalnih naprav na zdravje 16:50 min • Medsebojna komunikacija mladih 18:53 min • Pomembnost kakovosti vsebin 23:21 min • Konkretni nasveti, primeri za starše 25:38 min • Komunikacija z mladimi 29:41 min • Kam se lahko starši zatečejo po pomoč 31:28 min POVEZAVE: • Digitalno pametni 2: https://ziv-zav.rtvslo.si/za-starse-in-mentorje/digitalno-pametni • RTV Živ žav: https://ziv-zav.rtvslo.si/za-starse-in-mentorje • MIRA – nacionalni program duševnega zdravja: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/pot-do-pomoci/ • Logout - družinski načrt uporabe zaslonov: https://www.logout.org/sl/za-druzine/druzinski-nacrt-uporabe-zaslonov/ - Smernice za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih: https://online.pubhtml5.com/agha/giyr/ - p=1
35 min 19. 7. 2024
V peti epizodi podkasta prisluhnite Domnu Kralju (NIJZ) iz platforme #tosemjaz in Urošu Brezovšku (ZPMS), ki bo predstavil Tom telefon. Gosta spregovorita o najpogostejših digitalnih stiskah mladih in delita svoje izkušnje in nasvete o tem, kje in kako lahko mladi sami poiščejo pomoč ter kako lahko starši oziroma skrbniki prepoznajo stiske pri svojih otrocih in kako jim lahko pomagajo najti pravo pomoč. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU. CITATA: Uroš Brezovšek: “Izolacija otrok od interneta v današnjem svetu več ni mogoča. Otroci rastejo z internetom, z njim se učijo, ampak pomembno je, da stopijo tudi starši v ta korak skupaj z otroki in da se iskreno zanimajo za to, kar otroci počnejo na spletu.” Domen Kralj: “Zaželena so vprašanja na “K”; ne samo “Ali si v redu?; “Kaj je narobe”, na kar je odgovor samo da ali ne, ampak da vprašamo “Kaj se je kaj danes dogajalo”; “Na kakšen način si preživel dan?”; “Kako boš preživel vikend?”; “Kako se boš učil?” - skratka, da razširjamo zgodbo, ne pa jo zapiramo. SCENOSLED: • Predstavitev Tom telefon in #Tosemjaz 1:00 min • Teme klicev in sporočil mladih 3:28 min • Digitalne stiske mladih 6:43 min • Kako lahko mladi prepoznajo stiske 11:55 min • Kje lahko mladi najdejo prvo pomoč 16:17 min • Nerealni ideali lepote 18:06 min • Preventivni ukrepi 23.30 min • Predlog za starše, ki želijo spodbuditi mlade k uporabi tovrstnih platform 28:45 min • Sklepne misli 33:13 min POVEZAVE: • Tom telefon: https://e-tom.si/ • #Tosemjaz: https://www.tosemjaz.net/ • Safe.si: https://safe.si/ • Spletno oko: https://www.spletno-oko.si/ • Logout: https://www.logout.org/sl/ • SI-CERT: https://www.cert.si/ • TRACeD: https://www.tracedplatform.si/ • Spletna stran policije: https://www.policija.si/svetujemo-ozavescamo/varnost-na-internetu • Mreža centrov za duševno zdravje otrok & mladostnikov: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/#seznam • Posvet – center za psihološko svetovanje: https://posvet.org/
36 min 28. 6. 2024