Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Podkast Digitrajno izobraževanje naslavlja pomembno tematiko v izobraževanju naših otrok, da jih lahko kot starši, učitelji in družba opremimo za polno življenje v digitalni dobi in prihodnost v družbi znanja.
Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.
Za vsa morebitna vprašanja smo vam na voljo na e-poštnem naslovu sdig.mvi@gov.si
V najnovejši epizodi podkasta Digitrajno izobraževanje raziščemo uporabo mobilnih telefonov v šolah in osvetlimo različne vidike tega vprašanja, ki so v središču izobraževalnih debat tako v Sloveniji kot v tujini. Pogovarjamo se z Matejem Sužnikom, ravnateljem OŠ Juršinci, kjer so prepovedali mobilne telefone, profesorico Majo Vičič Krabonja in dijakinjo Mašo Žlavs o tem, kako mobilni telefoni vplivajo na izobraževalni proces, socialno dinamiko med učenci in njihov vsakdan. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU. - Maja Vičič Krabonja: »Otroke pošpricamo s sredstvom proti klopom, ko jih spustimo v gozd, ker nas je strah, da bi se jim kaj zgodilo, v digitalno džunglo pa jih spustimo brez nadzora, brez varnosti, brez vsega.« - Matej Sužnik: »Tehnologijo smo omejili na šolski prostor, to pa ne pomeni, da je v šolskem procesu ne uporabljamo, še več, smo v enem od eksperimentalnih projektov, kjer ugotavljamo kako digitalne kompetence prenesti na učence, da jo bodo znali uporabljati varno, koristno in tehtno.«
V najnovejši epizodi podkasta Digitrajno izobraževanje raziščemo uporabo mobilnih telefonov v šolah in osvetlimo različne vidike tega vprašanja, ki so v središču izobraževalnih debat tako v Sloveniji kot v tujini. Pogovarjamo se z Matejem Sužnikom, ravnateljem OŠ Juršinci, kjer so prepovedali mobilne telefone, profesorico Majo Vičič Krabonja in dijakinjo Mašo Žlavs o tem, kako mobilni telefoni vplivajo na izobraževalni proces, socialno dinamiko med učenci in njihov vsakdan. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU. - Maja Vičič Krabonja: »Otroke pošpricamo s sredstvom proti klopom, ko jih spustimo v gozd, ker nas je strah, da bi se jim kaj zgodilo, v digitalno džunglo pa jih spustimo brez nadzora, brez varnosti, brez vsega.« - Matej Sužnik: »Tehnologijo smo omejili na šolski prostor, to pa ne pomeni, da je v šolskem procesu ne uporabljamo, še več, smo v enem od eksperimentalnih projektov, kjer ugotavljamo kako digitalne kompetence prenesti na učence, da jo bodo znali uporabljati varno, koristno in tehtno.«
V šesti epizodi podkasta prisluhnite doc. dr. Špeli Selak, psihologinji, komunikologinji in vodji interdisciplinarne delovne skupine za nekemične zasvojenosti v okviru Programa MIRA na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje, in Živi Ahac, magistri socialnega dela, svetovalki in predavateljici ter strokovni sodelavki Logout centra za pomoč pri zasvojenosti z internetom. Gostji spregovorita o Smernicah za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih ter delita dragocene informacije in praktične nasvete, ki so staršem in pedagogom lahko v pomoč pri vzpostavitvi zdravega odnosa mladih do tehnologije. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU. CITATA: • doc. Dr. Špela Selak: “Vpliv, ki ga ima uporaba digitalnih tehnologij na razvoj in zdravje otrok, je odvisen ne samo od časa uporabe ampak tudi od vsebine, namena in načina uporabe naprave.” • Živa Ahac: “Zelo pomembna je komunikacija, pogovor o nadzoru uporabe telefona, in da starši sproti preverjajo, če je otrok zaobšel omejitev, in da ne obupamo pri tem.” SCENOSLED: • Smernice za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih 0:58 min • Časovne omejitve - starševski nadzor 8:43 min • Pozitivni in negativni vidiki tehnologije 11:10 min • Družinski načrt uporabe zaslonov 12:40 min • Vpliv povečane rabe digitalnih naprav na zdravje 16:50 min • Medsebojna komunikacija mladih 18:53 min • Pomembnost kakovosti vsebin 23:21 min • Konkretni nasveti, primeri za starše 25:38 min • Komunikacija z mladimi 29:41 min • Kam se lahko starši zatečejo po pomoč 31:28 min POVEZAVE: • Digitalno pametni 2: https://ziv-zav.rtvslo.si/za-starse-in-mentorje/digitalno-pametni • RTV Živ žav: https://ziv-zav.rtvslo.si/za-starse-in-mentorje • MIRA – nacionalni program duševnega zdravja: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/pot-do-pomoci/ • Logout - družinski načrt uporabe zaslonov: https://www.logout.org/sl/za-druzine/druzinski-nacrt-uporabe-zaslonov/ - Smernice za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih: https://online.pubhtml5.com/agha/giyr/ - p=1
V šesti epizodi podkasta prisluhnite doc. dr. Špeli Selak, psihologinji, komunikologinji in vodji interdisciplinarne delovne skupine za nekemične zasvojenosti v okviru Programa MIRA na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje, in Živi Ahac, magistri socialnega dela, svetovalki in predavateljici ter strokovni sodelavki Logout centra za pomoč pri zasvojenosti z internetom. Gostji spregovorita o Smernicah za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih ter delita dragocene informacije in praktične nasvete, ki so staršem in pedagogom lahko v pomoč pri vzpostavitvi zdravega odnosa mladih do tehnologije. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU. CITATA: • doc. Dr. Špela Selak: “Vpliv, ki ga ima uporaba digitalnih tehnologij na razvoj in zdravje otrok, je odvisen ne samo od časa uporabe ampak tudi od vsebine, namena in načina uporabe naprave.” • Živa Ahac: “Zelo pomembna je komunikacija, pogovor o nadzoru uporabe telefona, in da starši sproti preverjajo, če je otrok zaobšel omejitev, in da ne obupamo pri tem.” SCENOSLED: • Smernice za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih 0:58 min • Časovne omejitve - starševski nadzor 8:43 min • Pozitivni in negativni vidiki tehnologije 11:10 min • Družinski načrt uporabe zaslonov 12:40 min • Vpliv povečane rabe digitalnih naprav na zdravje 16:50 min • Medsebojna komunikacija mladih 18:53 min • Pomembnost kakovosti vsebin 23:21 min • Konkretni nasveti, primeri za starše 25:38 min • Komunikacija z mladimi 29:41 min • Kam se lahko starši zatečejo po pomoč 31:28 min POVEZAVE: • Digitalno pametni 2: https://ziv-zav.rtvslo.si/za-starse-in-mentorje/digitalno-pametni • RTV Živ žav: https://ziv-zav.rtvslo.si/za-starse-in-mentorje • MIRA – nacionalni program duševnega zdravja: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/pot-do-pomoci/ • Logout - družinski načrt uporabe zaslonov: https://www.logout.org/sl/za-druzine/druzinski-nacrt-uporabe-zaslonov/ - Smernice za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih: https://online.pubhtml5.com/agha/giyr/ - p=1
V peti epizodi podkasta prisluhnite Domnu Kralju (NIJZ) iz platforme #tosemjaz in Urošu Brezovšku (ZPMS), ki bo predstavil Tom telefon. Gosta spregovorita o najpogostejših digitalnih stiskah mladih in delita svoje izkušnje in nasvete o tem, kje in kako lahko mladi sami poiščejo pomoč ter kako lahko starši oziroma skrbniki prepoznajo stiske pri svojih otrocih in kako jim lahko pomagajo najti pravo pomoč. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU. CITATA: Uroš Brezovšek: “Izolacija otrok od interneta v današnjem svetu več ni mogoča. Otroci rastejo z internetom, z njim se učijo, ampak pomembno je, da stopijo tudi starši v ta korak skupaj z otroki in da se iskreno zanimajo za to, kar otroci počnejo na spletu.” Domen Kralj: “Zaželena so vprašanja na “K”; ne samo “Ali si v redu?; “Kaj je narobe”, na kar je odgovor samo da ali ne, ampak da vprašamo “Kaj se je kaj danes dogajalo”; “Na kakšen način si preživel dan?”; “Kako boš preživel vikend?”; “Kako se boš učil?” - skratka, da razširjamo zgodbo, ne pa jo zapiramo. SCENOSLED: • Predstavitev Tom telefon in #Tosemjaz 1:00 min • Teme klicev in sporočil mladih 3:28 min • Digitalne stiske mladih 6:43 min • Kako lahko mladi prepoznajo stiske 11:55 min • Kje lahko mladi najdejo prvo pomoč 16:17 min • Nerealni ideali lepote 18:06 min • Preventivni ukrepi 23.30 min • Predlog za starše, ki želijo spodbuditi mlade k uporabi tovrstnih platform 28:45 min • Sklepne misli 33:13 min POVEZAVE: • Tom telefon: https://e-tom.si/ • #Tosemjaz: https://www.tosemjaz.net/ • Safe.si: https://safe.si/ • Spletno oko: https://www.spletno-oko.si/ • Logout: https://www.logout.org/sl/ • SI-CERT: https://www.cert.si/ • TRACeD: https://www.tracedplatform.si/ • Spletna stran policije: https://www.policija.si/svetujemo-ozavescamo/varnost-na-internetu • Mreža centrov za duševno zdravje otrok & mladostnikov: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/#seznam • Posvet – center za psihološko svetovanje: https://posvet.org/
V peti epizodi podkasta prisluhnite Domnu Kralju (NIJZ) iz platforme #tosemjaz in Urošu Brezovšku (ZPMS), ki bo predstavil Tom telefon. Gosta spregovorita o najpogostejših digitalnih stiskah mladih in delita svoje izkušnje in nasvete o tem, kje in kako lahko mladi sami poiščejo pomoč ter kako lahko starši oziroma skrbniki prepoznajo stiske pri svojih otrocih in kako jim lahko pomagajo najti pravo pomoč. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU. CITATA: Uroš Brezovšek: “Izolacija otrok od interneta v današnjem svetu več ni mogoča. Otroci rastejo z internetom, z njim se učijo, ampak pomembno je, da stopijo tudi starši v ta korak skupaj z otroki in da se iskreno zanimajo za to, kar otroci počnejo na spletu.” Domen Kralj: “Zaželena so vprašanja na “K”; ne samo “Ali si v redu?; “Kaj je narobe”, na kar je odgovor samo da ali ne, ampak da vprašamo “Kaj se je kaj danes dogajalo”; “Na kakšen način si preživel dan?”; “Kako boš preživel vikend?”; “Kako se boš učil?” - skratka, da razširjamo zgodbo, ne pa jo zapiramo. SCENOSLED: • Predstavitev Tom telefon in #Tosemjaz 1:00 min • Teme klicev in sporočil mladih 3:28 min • Digitalne stiske mladih 6:43 min • Kako lahko mladi prepoznajo stiske 11:55 min • Kje lahko mladi najdejo prvo pomoč 16:17 min • Nerealni ideali lepote 18:06 min • Preventivni ukrepi 23.30 min • Predlog za starše, ki želijo spodbuditi mlade k uporabi tovrstnih platform 28:45 min • Sklepne misli 33:13 min POVEZAVE: • Tom telefon: https://e-tom.si/ • #Tosemjaz: https://www.tosemjaz.net/ • Safe.si: https://safe.si/ • Spletno oko: https://www.spletno-oko.si/ • Logout: https://www.logout.org/sl/ • SI-CERT: https://www.cert.si/ • TRACeD: https://www.tracedplatform.si/ • Spletna stran policije: https://www.policija.si/svetujemo-ozavescamo/varnost-na-internetu • Mreža centrov za duševno zdravje otrok & mladostnikov: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/#seznam • Posvet – center za psihološko svetovanje: https://posvet.org/
V četrtem podkastu v sklopu dneva Evrope in evropskih volitev 9. junija se pogovarjamo o pomembnih vprašanjih o angažiranju otrok in mladih v EU prostoru ter o pomenu ozaveščanja o dezinformacijah med mladimi. Naša gosta, Andrej Miholič in dr. Tilen Gorenšek, delita svoje bogate izkušnje in perspektive na te teme. Skozi pogovor z Andrejem Miholičem spoznamo pristope k motiviranju otrok in mladih ter izvemo, zakaj je njihova aktivna vključenost v evropsko skupnost tako pomembna. Osredotočimo se tudi na problematiko dezinformacij v medijskem prostoru z gostom dr. Tilnom Gorenškom, ki pove, zakaj je pomembno, da se otroci in mladi zavedajo in znajo prepoznati dezinformacije. Skozi izkušnje naših gostov predebatiramo uspešne pristope, izzive in strategije za spodbujanje aktivnega sodelovanja mladih v družbi ter razvijanje kritičnega mišljenja v dobi informacijskega preobilja. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.
V četrtem podkastu v sklopu dneva Evrope in evropskih volitev 9. junija se pogovarjamo o pomembnih vprašanjih o angažiranju otrok in mladih v EU prostoru ter o pomenu ozaveščanja o dezinformacijah med mladimi. Naša gosta, Andrej Miholič in dr. Tilen Gorenšek, delita svoje bogate izkušnje in perspektive na te teme. Skozi pogovor z Andrejem Miholičem spoznamo pristope k motiviranju otrok in mladih ter izvemo, zakaj je njihova aktivna vključenost v evropsko skupnost tako pomembna. Osredotočimo se tudi na problematiko dezinformacij v medijskem prostoru z gostom dr. Tilnom Gorenškom, ki pove, zakaj je pomembno, da se otroci in mladi zavedajo in znajo prepoznati dezinformacije. Skozi izkušnje naših gostov predebatiramo uspešne pristope, izzive in strategije za spodbujanje aktivnega sodelovanja mladih v družbi ter razvijanje kritičnega mišljenja v dobi informacijskega preobilja. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.
V tretji epizodi podkasta Digitrajno izobraževanje raziskujemo in se pogovarjamo, kako lahko podpremo otroke pri učenju v digitalnem svetu. Odpravljamo se v svet e-učbenikov in razmišljamo, kako tehnologija vpliva na učenje. S pomočjo strokovnjakov dr. Alenke Lipovec in Kristijana Perčiča razpravljamo, kako lahko učitelji in starši opolnomočijo otroke za učinkovito učenje tudi z digitalnimi učnimi viri. Ne zamudite zanimive in poučne epizode! Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU. CITATA: Kristijan Perčič: »Z elementi igrifikacije bi lahko izboljšali oziroma dosegli, da se otroci zasvojijo z učenjem, ne le igricami.« Alenka Lipovec: »Starši naj bi z vzgledom pokazali, kako se stvari s tehnologijo počnejo – če mene otroci vidijo, kako celo popoldne brskam po TikToku, je to seveda slabše, kot če me vidijo, da poslušam nek pameten podkast ali berem knjigo.«
V tretji epizodi podkasta Digitrajno izobraževanje raziskujemo in se pogovarjamo, kako lahko podpremo otroke pri učenju v digitalnem svetu. Odpravljamo se v svet e-učbenikov in razmišljamo, kako tehnologija vpliva na učenje. S pomočjo strokovnjakov dr. Alenke Lipovec in Kristijana Perčiča razpravljamo, kako lahko učitelji in starši opolnomočijo otroke za učinkovito učenje tudi z digitalnimi učnimi viri. Ne zamudite zanimive in poučne epizode! Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU. CITATA: Kristijan Perčič: »Z elementi igrifikacije bi lahko izboljšali oziroma dosegli, da se otroci zasvojijo z učenjem, ne le igricami.« Alenka Lipovec: »Starši naj bi z vzgledom pokazali, kako se stvari s tehnologijo počnejo – če mene otroci vidijo, kako celo popoldne brskam po TikToku, je to seveda slabše, kot če me vidijo, da poslušam nek pameten podkast ali berem knjigo.«
V današnjem podkastu bomo raziskali svet digitalnega izobraževanja skozi pogled izkušenih učiteljev. Z nami sta dr. Uroš Ocepek, profesor na srednji šoli, in Nina Jelen, učiteljica petega razreda na osnovni šoli. Z nami se bosta pogovarjala o tem, kako tehnologija spreminja in izboljšuje učno izkušnjo v razredu. Dotaknili se bomo koristi uporabe digitalnih naprav pri poučevanju, izzivov, s katerimi se soočajo učitelji, ter pomena digitalne pismenosti in varnosti za današnje otroke. Skozi njune bogate izkušnje bomo odkrivali priložnosti, ki jih prinaša digitalno izobraževanje, in prisluhnili primerom dobre integracije tehnologije v učni proces. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.
V današnjem podkastu bomo raziskali svet digitalnega izobraževanja skozi pogled izkušenih učiteljev. Z nami sta dr. Uroš Ocepek, profesor na srednji šoli, in Nina Jelen, učiteljica petega razreda na osnovni šoli. Z nami se bosta pogovarjala o tem, kako tehnologija spreminja in izboljšuje učno izkušnjo v razredu. Dotaknili se bomo koristi uporabe digitalnih naprav pri poučevanju, izzivov, s katerimi se soočajo učitelji, ter pomena digitalne pismenosti in varnosti za današnje otroke. Skozi njune bogate izkušnje bomo odkrivali priložnosti, ki jih prinaša digitalno izobraževanje, in prisluhnili primerom dobre integracije tehnologije v učni proces. Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.
V mesecu varne rabe interneta smo pripravili podkast »Varno spletovanje: skupaj proti spletnemu nasilju pri otrocih in mladostnikih«. V podkastu sta z nami Marko Puschner, strokovnjak iz Točke osveščanja o varni rabi interneta Safe.si, in Đulijana Juričić, ravnateljica Osnovne šole Trnovo. Na primerih iz prakse spoznamo aktualne izzive in predloge, kako lahko z zgledom, sodelovanjem in ozaveščanjem zmanjšamo problematiko in možne rešitve ter kam se starši lahko obrnejo po pomoč. Ne pozabite, znanje je moč, zato ga skupaj množimo in delimo! Vabljeni in vabljene k poslušanju! Za vsa morebitna vprašanja smo vam na voljo na e-poštnem naslovu sdig.mvi@gov.si Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.
V mesecu varne rabe interneta smo pripravili podkast »Varno spletovanje: skupaj proti spletnemu nasilju pri otrocih in mladostnikih«. V podkastu sta z nami Marko Puschner, strokovnjak iz Točke osveščanja o varni rabi interneta Safe.si, in Đulijana Juričić, ravnateljica Osnovne šole Trnovo. Na primerih iz prakse spoznamo aktualne izzive in predloge, kako lahko z zgledom, sodelovanjem in ozaveščanjem zmanjšamo problematiko in možne rešitve ter kam se starši lahko obrnejo po pomoč. Ne pozabite, znanje je moč, zato ga skupaj množimo in delimo! Vabljeni in vabljene k poslušanju! Za vsa morebitna vprašanja smo vam na voljo na e-poštnem naslovu sdig.mvi@gov.si Vsebino omogoča Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev mehanizma Načrta za okrevanje in odpornost in Next Generation EU.