Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Domov
Raziskujte
Programi
Dokumentarci
Filmi in serije
Oddaje
Podkasti
Filmoteka
Zgodovina
Shranjeno
Naročnine
Več
Domov Raziskujte Programi Dokumentarci Filmi in serije Oddaje Podkasti
Plačljivo
Filmoteka
Moj 365
Zgodovina
Naročnine
Shranjeno
Digitrajno izobraževanje
Digitrajno izobraževanje

Varna raba orodij umetne inteligence

RTV Slovenija

14.02.2025 35 min

Varna raba orodij umetne inteligence

RTV Slovenija

14.02.2025 35 min

Ob dnevu varne rabe interneta, ki letos poteka na tematiko umetne inteligence, v tej epizodi raziščemo, kako lahko umetna inteligenca postane koristen pripomoček v izobraževanju, hkrati pa osvetlimo pasti in tveganja, ki jih prinaša njena uporaba.

Pridružita se nam dr. Benjamin Lesjak, strokovnjak na področju prava in informatike, predavatelj Univerze na primorskem in soustanovitelj podjetja Datainfo ter mag. Jankom Harej, učitelj, strokovnjak na področju uvajanja IKT v šole, avtor izobraževanj za učitelje in vodja projektov v SIO. Skozi pogovor skušamo ponuditi rešitve in konkretne nasvete za varno uporabo UI ter poudariti pomembnost sodelovanja med šolami in starši pri vzgoji otrok za kritično rabo tehnologije. Namen epizode je pomagati staršem bolje razumeti, kako UI deluje, kako jo lahko otroci uporabljajo na varen in odgovoren način ter kakšna je njena vloga v sodobnem učenju. 

Pri tem gre tudi za širši kontekst digitalnega državljanstva, ki vključuje pravice na spletu, digitalno dobrobit ter odgovorno in etično uporabo tehnologije. Ker gre za pomembno tematiko, so na Ministrstvu podprli pobudo Sveta Evrope za razglasitev letošnjega leta za leto digitalnega državljanstva. Na ta način želijo dodatno okrepiti ozaveščenost o pomenu digitalne pismenosti ter spodbuditi aktivno sodelovanje vseh deležnikov na tem področju. 

Citati:

Benjamin Lesjak: »Starši moramo imeti ves čas vpogled, kaj delajo moji otroci, ko je popoldan recimo 3, 4 ure na telefonu – »nekaj se pogovarjam« - ne moremo pustiti otrok, da se »nekaj« pogovarjajo.«

Benjamin Lesjak: »Pri otrocih, ko začnejo uporabljat informacijsko tehnologijo, je pomembno, da smo starši zraven in da počasi prehaja iz nadzora v prevzemanje odgovornosti.«

Janko Harej: »Zavajajoče je razmišljati, da naši mladi poznajo digitalno tehnologijo, poznajo uporabo striktno samo tistih par aplikacij, čim pa se oddaljimo samo malo proč, npr. kako deluje naprava sama, ne vedo, ne znajo osnov.«

Janko Harej: »Obnašajte se v virtualnem svetu tako, kot bi se v realnem – ko se pogovarjate, ali bo šel vaš otrok v določeno hišo, boste šli čez določena pravila, in enako je z vsako aplikacijo. Starši morajo biti zraven v točki, ko bo otrok razmišljal o tem, da bo nekaj uporabil – pojdimo skupaj, pa skupaj potrkajmo na vrata.«

Prikaži več
Prikaži manj

Digitrajno izobraževanje

Opis epizode

Ob dnevu varne rabe interneta, ki letos poteka na tematiko umetne inteligence, v tej epizodi raziščemo, kako lahko umetna inteligenca postane koristen pripomoček v izobraževanju, hkrati pa osvetlimo pasti in tveganja, ki jih prinaša njena uporaba.

Pridružita se nam dr. Benjamin Lesjak, strokovnjak na področju prava in informatike, predavatelj Univerze na primorskem in soustanovitelj podjetja Datainfo ter mag. Jankom Harej, učitelj, strokovnjak na področju uvajanja IKT v šole, avtor izobraževanj za učitelje in vodja projektov v SIO. Skozi pogovor skušamo ponuditi rešitve in konkretne nasvete za varno uporabo UI ter poudariti pomembnost sodelovanja med šolami in starši pri vzgoji otrok za kritično rabo tehnologije. Namen epizode je pomagati staršem bolje razumeti, kako UI deluje, kako jo lahko otroci uporabljajo na varen in odgovoren način ter kakšna je njena vloga v sodobnem učenju. 

Pri tem gre tudi za širši kontekst digitalnega državljanstva, ki vključuje pravice na spletu, digitalno dobrobit ter odgovorno in etično uporabo tehnologije. Ker gre za pomembno tematiko, so na Ministrstvu podprli pobudo Sveta Evrope za razglasitev letošnjega leta za leto digitalnega državljanstva. Na ta način želijo dodatno okrepiti ozaveščenost o pomenu digitalne pismenosti ter spodbuditi aktivno sodelovanje vseh deležnikov na tem področju. 

Citati:

Benjamin Lesjak: »Starši moramo imeti ves čas vpogled, kaj delajo moji otroci, ko je popoldan recimo 3, 4 ure na telefonu – »nekaj se pogovarjam« - ne moremo pustiti otrok, da se »nekaj« pogovarjajo.«

Benjamin Lesjak: »Pri otrocih, ko začnejo uporabljat informacijsko tehnologijo, je pomembno, da smo starši zraven in da počasi prehaja iz nadzora v prevzemanje odgovornosti.«

Janko Harej: »Zavajajoče je razmišljati, da naši mladi poznajo digitalno tehnologijo, poznajo uporabo striktno samo tistih par aplikacij, čim pa se oddaljimo samo malo proč, npr. kako deluje naprava sama, ne vedo, ne znajo osnov.«

Janko Harej: »Obnašajte se v virtualnem svetu tako, kot bi se v realnem – ko se pogovarjate, ali bo šel vaš otrok v določeno hišo, boste šli čez določena pravila, in enako je z vsako aplikacijo. Starši morajo biti zraven v točki, ko bo otrok razmišljal o tem, da bo nekaj uporabil – pojdimo skupaj, pa skupaj potrkajmo na vrata.«

Poglavja:

  • 00:01:08 – Umetna inteligenca – kaj pomeni za izobraževanje?
  • 00:06:27 – Prednosti uporabe umetne inteligence za učenje in poučevanje
  • 00:08:13 – Tveganja in pasti umetne inteligence
  • 00:12:29 – Varnost in etika pri uporabi umetne inteligence
  • 00:19:02 – Spodbujanje rabe umetne inteligence za šolsko rabo
  • 00:22:50 – Entiteta šole
  • 00:26:32 – Varstvo otrokovih osebnih podatkov
  • 00:29:13 – Praktični nasveti za starše

Vse epizode

10. epizod

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine