Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Knjiga visečih vrtov je delo, ki ga je Schönberg ustvaril v letih 1908 in 1909, torej takrat, ko se je začel ukvarjati z atonalnostjo oz. dodekafonijo. Poetičen naslov, bi lahko dodali, in taka je v resnici tudi glasba, ki jo je navdihnila pesem Stefana Georga.
Knjiga visečih vrtov je delo, ki ga je Schönberg ustvaril v letih 1908 in 1909, torej takrat, ko se je začel ukvarjati z atonalnostjo oz. dodekafonijo. Poetičen naslov, bi lahko dodali, in taka je v resnici tudi glasba, ki jo je navdihnila pesem Stefana Georga.
Christoph postavi Karlu ultimat: če mu do večera ne prinese denarja, ga bo prijavil zaradi požiga. Nadeja se, da ga je s tem dovolj prestrašil, da bo to tudi storil, a ne sluti, da sta mu Karl in Ariane nastavila past. Toda Ariane ima svoje načrte ... André prizna Michaelu, da je pretiraval glede svoje depresije zaradi Lindinega odhoda. Michael je ogorčen in mu zabrusi, da bo stanovanje še naprej ostalo brez pohištva. Za dodatno zmedo pa vmes poseže še Rosalie. Paul reši Michellin nakit z dna jezera in ji ga na domiseln način tudi prinese. Ganjena Michelle se odloči, da mu bo dala drugo priložnost. Lindi se toži po Andréju, a jo skrbi, da ji ne bo nikdar odpustil. Ko se zaupa Wernerju, ji ta da vedeti, da še vedno obstaja kanec upanja. STURM DER LIEBE (XVI.) / Nemčija / 2019-2020 Scenarij: Björn Firnrohr, Claudia Köhler Režija: Felix Bärwald, Stefan Jonas, Carsten Meyer-Grohbrügge, Udo Müller, Steffen Nowak, Lutz von Sicherer, Alexander Wiedl idr. V glavnih vlogah: Léa Wegmann, Florian Frowein, Antje Hagen, Sepp Schauer, Dirk Galuba, Joachim Lätsch, Dieter Bach, Lorenzo Patané, Uta Kargel, Melanie Wiegmann, Erich Altenkopf, Jenny Löffler, Sandro Kirtzel, Jennifer Siemann, Julia Grimpe, Anna Lena Class, Franz-Xaver Zeller, Patrick Dollmann, Isabell Ege, Paulina Hobratschk, Lukas Schmidt
Christoph postavi Karlu ultimat: če mu do večera ne prinese denarja, ga bo prijavil zaradi požiga. Nadeja se, da ga je s tem dovolj prestrašil, da bo to tudi storil, a ne sluti, da sta mu Karl in Ariane nastavila past. Toda Ariane ima svoje načrte ... André prizna Michaelu, da je pretiraval glede svoje depresije zaradi Lindinega odhoda. Michael je ogorčen in mu zabrusi, da bo stanovanje še naprej ostalo brez pohištva. Za dodatno zmedo pa vmes poseže še Rosalie. Paul reši Michellin nakit z dna jezera in ji ga na domiseln način tudi prinese. Ganjena Michelle se odloči, da mu bo dala drugo priložnost. Lindi se toži po Andréju, a jo skrbi, da ji ne bo nikdar odpustil. Ko se zaupa Wernerju, ji ta da vedeti, da še vedno obstaja kanec upanja. STURM DER LIEBE (XVI.) / Nemčija / 2019-2020 Scenarij: Björn Firnrohr, Claudia Köhler Režija: Felix Bärwald, Stefan Jonas, Carsten Meyer-Grohbrügge, Udo Müller, Steffen Nowak, Lutz von Sicherer, Alexander Wiedl idr. V glavnih vlogah: Léa Wegmann, Florian Frowein, Antje Hagen, Sepp Schauer, Dirk Galuba, Joachim Lätsch, Dieter Bach, Lorenzo Patané, Uta Kargel, Melanie Wiegmann, Erich Altenkopf, Jenny Löffler, Sandro Kirtzel, Jennifer Siemann, Julia Grimpe, Anna Lena Class, Franz-Xaver Zeller, Patrick Dollmann, Isabell Ege, Paulina Hobratschk, Lukas Schmidt
Zadnja kratka informativna oddaja Radia Slovenija
Zadnja kratka informativna oddaja Radia Slovenija
Gospa Vitorog barva hišico na drevesu. Pošasti posvari, da se v njej ne smejo igrati, dokler se barva ne posuši, a nagajiva Mipa ima drugačne zamisli.
Gospa Vitorog barva hišico na drevesu. Pošasti posvari, da se v njej ne smejo igrati, dokler se barva ne posuši, a nagajiva Mipa ima drugačne zamisli.
Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je nujen.
Glasba je umetnost, ki deluje v določenem času. Da jo prav razumemo, potrebuje svoj prostor. Prostor je za poslušanje glasbe pomemben, čas je nujen.
Ne sprašujte za pot: Blodnik po Istri je zbirka žanrsko zelo raznolikih besedil, od parodije na ocenjevanje restavracij do nežnih proustovskih utrinkov o izgubljenem času, mehke pornografije, biografskih študij zanimivih osebnosti in pravljice o tem, kako je biti prikolica, ki v depoju čaka na svoje lastnike. Berejo: Lučka Počkaj (bere Tejo) Sabina Kogovšek (bere Tamaro, uvodni nagovor in navodila za blodenje) Vesna Jevnikar (bere Agato) Režiserka: Saška Rakef Fonetična oprema: Suzana Köstner Zvočna mojstrica: Sonja Strenar Korekturno poslušanje: Rina Stanič Glasbena oprema: Darja Hlavka Godina Urednik uredništva igranega programa in oddaje Odprta knjiga: Alen Jelen Posneto v juniju 2024, studio 01 Produkcija Radio Slovenija – program Ars in ZKP RTV Slovenija
Ne sprašujte za pot: Blodnik po Istri je zbirka žanrsko zelo raznolikih besedil, od parodije na ocenjevanje restavracij do nežnih proustovskih utrinkov o izgubljenem času, mehke pornografije, biografskih študij zanimivih osebnosti in pravljice o tem, kako je biti prikolica, ki v depoju čaka na svoje lastnike. Berejo: Lučka Počkaj (bere Tejo) Sabina Kogovšek (bere Tamaro, uvodni nagovor in navodila za blodenje) Vesna Jevnikar (bere Agato) Režiserka: Saška Rakef Fonetična oprema: Suzana Köstner Zvočna mojstrica: Sonja Strenar Korekturno poslušanje: Rina Stanič Glasbena oprema: Darja Hlavka Godina Urednik uredništva igranega programa in oddaje Odprta knjiga: Alen Jelen Posneto v juniju 2024, studio 01 Produkcija Radio Slovenija – program Ars in ZKP RTV Slovenija
V tokratni oddaji bomo gostili pevko Ditko in 'največjo zvezdo popa' med slovenskimi pisatelji in pesniki, Ferija Lainščka (ponovitev).
V tokratni oddaji bomo gostili pevko Ditko in 'največjo zvezdo popa' med slovenskimi pisatelji in pesniki, Ferija Lainščka (ponovitev).
Najde ga v sebi. \t Pripoveduje: Branko Jordan. Napisala: Romana Ercegovič. Posneto v studiih Radia Slovenija 2006.
Najde ga v sebi. \t Pripoveduje: Branko Jordan. Napisala: Romana Ercegovič. Posneto v studiih Radia Slovenija 2006.
Skladbe na zgoščenki Metarma Bora Turela so nastale v zadnjih dveh desetletjih, namenjene so izvedbi eletroakustičnega posnetka in solističnih glasbil. V oddaji Arsov art atelje se bomo podrobneje posvetili predstavitvi petih skladb, ki so izšle na novi zgoščenki elektroakustične glasbe Metarma skladatelja in zvokovnega umetnika Bora Turela, ki je v začetku januarja 2019 izšla v zbirki Ars Slovenica pri Edicijah slovenskih skladateljev. Bor Turel je že štiri desetletja najopaznejši slovenski ustvarjalec elektroakustične in eksperimentalne glasbe, radiofonskih in akustičnih glasbenih del ars acustica, ki presegajo ustaljene meje zvočne umetnosti, odkrivajo pretanjena zvočna razmerja med instrumenti in elektroakustičnim posnetkom, ustvarjajo inovativne povezave med radiofonskimi in naravnimi zvočnimi elementi ter poslušalcem odpirajo nove zvočne svetov. Bor Turel, prejemnik nagrade Prešernovega sklada leta 2008, je na zgoščenko Metarma, ki je v začetku januarja izšla v zbirki Ars Slovenica pri Edicijah Društva slovenskih skladateljev, uvrstil pet skladb za instrumente in elektroakustični posnetek: Glasovi pradavnine za mousteriensko piščal, Izničena čipka za sopran, ki je edina namenjena glasu, Play-Spiel za pihalni kvintet, Perc Play za tolkala in Umišljeno potovanje proti neznani obali za altovski saksofon. Oddajo, v kateri bo skladatelj v pogovoru predstavil svoja dela in sodelovanje s slovenskimi solisti, je pripravila in uredila Tjaša Krajnc.
Skladbe na zgoščenki Metarma Bora Turela so nastale v zadnjih dveh desetletjih, namenjene so izvedbi eletroakustičnega posnetka in solističnih glasbil. V oddaji Arsov art atelje se bomo podrobneje posvetili predstavitvi petih skladb, ki so izšle na novi zgoščenki elektroakustične glasbe Metarma skladatelja in zvokovnega umetnika Bora Turela, ki je v začetku januarja 2019 izšla v zbirki Ars Slovenica pri Edicijah slovenskih skladateljev. Bor Turel je že štiri desetletja najopaznejši slovenski ustvarjalec elektroakustične in eksperimentalne glasbe, radiofonskih in akustičnih glasbenih del ars acustica, ki presegajo ustaljene meje zvočne umetnosti, odkrivajo pretanjena zvočna razmerja med instrumenti in elektroakustičnim posnetkom, ustvarjajo inovativne povezave med radiofonskimi in naravnimi zvočnimi elementi ter poslušalcem odpirajo nove zvočne svetov. Bor Turel, prejemnik nagrade Prešernovega sklada leta 2008, je na zgoščenko Metarma, ki je v začetku januarja izšla v zbirki Ars Slovenica pri Edicijah Društva slovenskih skladateljev, uvrstil pet skladb za instrumente in elektroakustični posnetek: Glasovi pradavnine za mousteriensko piščal, Izničena čipka za sopran, ki je edina namenjena glasu, Play-Spiel za pihalni kvintet, Perc Play za tolkala in Umišljeno potovanje proti neznani obali za altovski saksofon. Oddajo, v kateri bo skladatelj v pogovoru predstavil svoja dela in sodelovanje s slovenskimi solisti, je pripravila in uredila Tjaša Krajnc.
Zanimivo, pa čeprav ne povsem nepričakovan zasuk. Jamie XX, londonski indie pop kreativec ter umetelni house elektroniki naklonjen producent, je leto dni po izidu solističnega albuma Romy, kolegice iz proslavljene pop ekipe The XX, postregel svojo novo kapitalno solo izdajo. Ta je prepolna domiselnih house previsov, nasičenih z iskrimi sempli in drugimi, predvsem vokalnimi dodatki. V marsičem se zdi neverjetno, kako z vrstnikom in ne nazadnje konkurentom Fredom Againom istočasno vneto utrjujeta novo sfero elektronske produkcije. To je produkcije, ki se vrača k bistvu IDM-a, pri tem ta vključuje še bolj poudarjen I iz kratice (Intelligent Dance Music). Mimogrede še to, če se je Romy na delu Mid Air zadržala pri sproščenem pop housu, je Jamie XX na kompletu In Waves ponovno prekopal snemalno metodologijo in izumil nekaj zelo svežega. Odlični album posebej zaznamuje komad Still Summer, ki je veličastna predelava pop rock klasike Nights In White Satin ikonične britanske zasedbe The Moody Blues. Z novimi skladbami Galerijo zaznamujeta tudi Future in Playboi Carti, medtem ko PTČ nastopita z novim hitom, naša izvajalka trap soula Jenn pa z gostom Amosom Vamosom navdušeno doda novo singlično izdajo z naslovom Timeless.
Zanimivo, pa čeprav ne povsem nepričakovan zasuk. Jamie XX, londonski indie pop kreativec ter umetelni house elektroniki naklonjen producent, je leto dni po izidu solističnega albuma Romy, kolegice iz proslavljene pop ekipe The XX, postregel svojo novo kapitalno solo izdajo. Ta je prepolna domiselnih house previsov, nasičenih z iskrimi sempli in drugimi, predvsem vokalnimi dodatki. V marsičem se zdi neverjetno, kako z vrstnikom in ne nazadnje konkurentom Fredom Againom istočasno vneto utrjujeta novo sfero elektronske produkcije. To je produkcije, ki se vrača k bistvu IDM-a, pri tem ta vključuje še bolj poudarjen I iz kratice (Intelligent Dance Music). Mimogrede še to, če se je Romy na delu Mid Air zadržala pri sproščenem pop housu, je Jamie XX na kompletu In Waves ponovno prekopal snemalno metodologijo in izumil nekaj zelo svežega. Odlični album posebej zaznamuje komad Still Summer, ki je veličastna predelava pop rock klasike Nights In White Satin ikonične britanske zasedbe The Moody Blues. Z novimi skladbami Galerijo zaznamujeta tudi Future in Playboi Carti, medtem ko PTČ nastopita z novim hitom, naša izvajalka trap soula Jenn pa z gostom Amosom Vamosom navdušeno doda novo singlično izdajo z naslovom Timeless.
Komedija. Župana dveh majhnih francoskih mest na nasprotnih političnih straneh združi feministična aktivistka. Združenje z drugimi besedami pomeni zlepljenje; zaradi prisilne bližine se stališča obeh moških zbližajo glede gospodarskega razvoja in ekologije… EN MÊME TEMPS / ZA VEDNO SKUPAJ, Francija, 2022 Režija: Benoît Delépine, Gustave Kervern / Scenarij: Benoît Delépine, Gustave Kervern / Igrajo: Vincent Macaigne, Jonathan Cohen, India Hair, Jehnny Beth, Doully Millet, Yolande Moreau …
Komedija. Župana dveh majhnih francoskih mest na nasprotnih političnih straneh združi feministična aktivistka. Združenje z drugimi besedami pomeni zlepljenje; zaradi prisilne bližine se stališča obeh moških zbližajo glede gospodarskega razvoja in ekologije… EN MÊME TEMPS / ZA VEDNO SKUPAJ, Francija, 2022 Režija: Benoît Delépine, Gustave Kervern / Scenarij: Benoît Delépine, Gustave Kervern / Igrajo: Vincent Macaigne, Jonathan Cohen, India Hair, Jehnny Beth, Doully Millet, Yolande Moreau …
Novosti iz sveta elektronske glasbe ter gostujoči miks mladih slovenskih producentov in didžejev Marre in Liama Van Reparja, ki se prvič predstavljata z naslova novoustanovljenega dvojca Relentless. 01. Jeremy Olander - Nexture (VIVRANT) 02. Cherry Tooth - Wanna Get High (REALM) 03. Archie Hamilton ft. Tenesha The Wordsmith - Impress Me (MicroHertz) 04. Tre Reynolds - Me & U (Nothing Else Matters) 05. Yeadon - Look Within (Anjunabeats) 06. Rafael Cerato & Andrew Meller - If Only (DIYNAMIC) 07. Arodes x Redd - Use Somebody (Unreleased Records) 09. Yazoo - Situation (Kevin McKay Re-Edit) (Glasgow Underground) 10. Four Tet & Ellie Goulding - In My Dreams 11. Porth Nole, Eskape & Elliot Vast - Far Enough (Mindtone Remix) 12. Vintage Culture - Too Far Down The Trap (Kölsch Remix) 13. Vanillaz & Relentless - Velvet Dreams 14. Coalstone - Unavailable 15. Martin Ikin - Everybody’s Got To Learn Sometime 16. Jay de Lys - Billz (BLACK BOOK) 17. HI-LO - Mesmerize (Drumcode) 18. Mark Pihlar - Reconfigure (Fierce Animal Recordings) 19. Enzo is Burning - Cap (Another Rhythm)
Novosti iz sveta elektronske glasbe ter gostujoči miks mladih slovenskih producentov in didžejev Marre in Liama Van Reparja, ki se prvič predstavljata z naslova novoustanovljenega dvojca Relentless. 01. Jeremy Olander - Nexture (VIVRANT) 02. Cherry Tooth - Wanna Get High (REALM) 03. Archie Hamilton ft. Tenesha The Wordsmith - Impress Me (MicroHertz) 04. Tre Reynolds - Me & U (Nothing Else Matters) 05. Yeadon - Look Within (Anjunabeats) 06. Rafael Cerato & Andrew Meller - If Only (DIYNAMIC) 07. Arodes x Redd - Use Somebody (Unreleased Records) 09. Yazoo - Situation (Kevin McKay Re-Edit) (Glasgow Underground) 10. Four Tet & Ellie Goulding - In My Dreams 11. Porth Nole, Eskape & Elliot Vast - Far Enough (Mindtone Remix) 12. Vintage Culture - Too Far Down The Trap (Kölsch Remix) 13. Vanillaz & Relentless - Velvet Dreams 14. Coalstone - Unavailable 15. Martin Ikin - Everybody’s Got To Learn Sometime 16. Jay de Lys - Billz (BLACK BOOK) 17. HI-LO - Mesmerize (Drumcode) 18. Mark Pihlar - Reconfigure (Fierce Animal Recordings) 19. Enzo is Burning - Cap (Another Rhythm)
Italijanskega pisatelja, pesnika in esejista Paola Rumiza v slovenščini poznamo po dveh knjigah, te dni pa ga lahko srečamo na festivalu Vilenica. V pesnitvi 'Kutina iz Carigrada' spremljamo Dunajčana Maxa, ki naj bi bolni ljubljeni prinesel zaželeni rumeni sadež. V slutnji njene smrti brez miru blodi po mestu in nazadnje kupi kutine, vendar prepozno. Prevajalec: Matej Venier, igralec: Blaž Šef, režiserka: Ana Krauthaker, glasbeni opremljevalec: Luka Hočevar, mojstrica zvoka: Sonja Strenar. Posneto januarja 2017.
Italijanskega pisatelja, pesnika in esejista Paola Rumiza v slovenščini poznamo po dveh knjigah, te dni pa ga lahko srečamo na festivalu Vilenica. V pesnitvi 'Kutina iz Carigrada' spremljamo Dunajčana Maxa, ki naj bi bolni ljubljeni prinesel zaželeni rumeni sadež. V slutnji njene smrti brez miru blodi po mestu in nazadnje kupi kutine, vendar prepozno. Prevajalec: Matej Venier, igralec: Blaž Šef, režiserka: Ana Krauthaker, glasbeni opremljevalec: Luka Hočevar, mojstrica zvoka: Sonja Strenar. Posneto januarja 2017.
Poletje je hitro minilo in življenje se vrača v ustaljene tirnice. Za slovo od poletja pa bomo v Godbah z zgodbo slišali nekaj odličnih pop-rokovskih balad, ki jih izvajajo Scorpions, Bon Jovi, Heart, Poison, Aerosmith, Brian Adams in Guns N'Roses.
Poletje je hitro minilo in življenje se vrača v ustaljene tirnice. Za slovo od poletja pa bomo v Godbah z zgodbo slišali nekaj odličnih pop-rokovskih balad, ki jih izvajajo Scorpions, Bon Jovi, Heart, Poison, Aerosmith, Brian Adams in Guns N'Roses.
Peter je voznik avtobusa in živi v majhnem obmorskem mestu, kjer se bolj malo dogaja, še manj spreminja. Njegovi vsakdan poteka rutinsko in dan je enak dnevu. Naveličan je vožnje po vedno isti progi, njegove stranke so največkrat turisti, ki jih pelje na ogled bližnjih znamenitosti. Podobno svoje življenje doživljata tudi Petrova mama Joy in hči Kayla. Nekaj vedrine v Kaylino življenje vnaša prijatelj Brad, ki ima poseben smisel za humor in oblačenje. Petrova prijateljica Fran si želi, da bi Peter več pozornosti kot njenemu invalidnemu sinu posvečal njej. 1. del: Peter pokliče brata dvojčka, ki živi razkošno v Avstraliji, in mu potoži o naporni hčerki in dementni materi. Omeni mu tudi čudno reč, ki jo je naplavilo na obalo. Barry zjutraj vrže iz avtobusa Pjotra, ki živi v avtobusu, in skupino ljudi odpeljal v Dunkirk, da bi se poklonili žrtvam vojne. Spremlja ga živahni in premeteni voznik Dave. DON'T FORGET THE DRIVER / Velika Britanija / 2019 scenarij: Tim Crouch, Toby Jones režija: Tim Kirkby v glavnih vlogah: Toby Jones, Claire Rushbrook, Marcia Warren, Danny Kirrane, Erin Kellyman, Luwam Teklizgi
Peter je voznik avtobusa in živi v majhnem obmorskem mestu, kjer se bolj malo dogaja, še manj spreminja. Njegovi vsakdan poteka rutinsko in dan je enak dnevu. Naveličan je vožnje po vedno isti progi, njegove stranke so največkrat turisti, ki jih pelje na ogled bližnjih znamenitosti. Podobno svoje življenje doživljata tudi Petrova mama Joy in hči Kayla. Nekaj vedrine v Kaylino življenje vnaša prijatelj Brad, ki ima poseben smisel za humor in oblačenje. Petrova prijateljica Fran si želi, da bi Peter več pozornosti kot njenemu invalidnemu sinu posvečal njej. 1. del: Peter pokliče brata dvojčka, ki živi razkošno v Avstraliji, in mu potoži o naporni hčerki in dementni materi. Omeni mu tudi čudno reč, ki jo je naplavilo na obalo. Barry zjutraj vrže iz avtobusa Pjotra, ki živi v avtobusu, in skupino ljudi odpeljal v Dunkirk, da bi se poklonili žrtvam vojne. Spremlja ga živahni in premeteni voznik Dave. DON'T FORGET THE DRIVER / Velika Britanija / 2019 scenarij: Tim Crouch, Toby Jones režija: Tim Kirkby v glavnih vlogah: Toby Jones, Claire Rushbrook, Marcia Warren, Danny Kirrane, Erin Kellyman, Luwam Teklizgi
Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.
Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.
Cikel filmov Agnès Varda François je mlad tesar, ki uživa srečno in preprosto življenje z ljubečo ženo Thérèse in dvema majhnima otrokoma. Nekega dne na pošti spozna uslužbenko Emilie, ki postane njegova ljubimka. François zaradi nove ljubezni noče zapustiti žene in otrok, prepričan je, da bi morali biti vsi srečni, ne glede na njegovo dvojno življenje. Pretresljiva in razvpita klasika francoskega novega vala s subtilno ironijo obravnava dvojna merila, ki vladajo v seksističnem svetu. Tako kot junakova zmotna ideja o sreči je tudi film na prvi pogled lahkoten in idiličen, pod površino pa globoko trpek in tragičen. Izvirni naslov: LE BONHEUR / Francoski film, 1965 / Režija in scenarij: Agnès Varda / Igrajo: Jean-Claude Drouot, Claire Drouot, Marie-France Boyer
Cikel filmov Agnès Varda François je mlad tesar, ki uživa srečno in preprosto življenje z ljubečo ženo Thérèse in dvema majhnima otrokoma. Nekega dne na pošti spozna uslužbenko Emilie, ki postane njegova ljubimka. François zaradi nove ljubezni noče zapustiti žene in otrok, prepričan je, da bi morali biti vsi srečni, ne glede na njegovo dvojno življenje. Pretresljiva in razvpita klasika francoskega novega vala s subtilno ironijo obravnava dvojna merila, ki vladajo v seksističnem svetu. Tako kot junakova zmotna ideja o sreči je tudi film na prvi pogled lahkoten in idiličen, pod površino pa globoko trpek in tragičen. Izvirni naslov: LE BONHEUR / Francoski film, 1965 / Režija in scenarij: Agnès Varda / Igrajo: Jean-Claude Drouot, Claire Drouot, Marie-France Boyer
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Pesnica in pisateljica Barbara Pešut bogati sodobno slovensko književnost tudi s svojimi erotičnimi besedili. A tudi ko ne piše o erotiki, je njena pisava lahko erotična, strastna, energična in brezkompromisna. Njeno pesem o osebni izkušnji z naslovom Ljubosumna s pravšnjo energijo interpretira Maša Derganc.
Pesnica in pisateljica Barbara Pešut bogati sodobno slovensko književnost tudi s svojimi erotičnimi besedili. A tudi ko ne piše o erotiki, je njena pisava lahko erotična, strastna, energična in brezkompromisna. Njeno pesem o osebni izkušnji z naslovom Ljubosumna s pravšnjo energijo interpretira Maša Derganc.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Le kdo ni navdušen nad rojstnodnevnim presenečenjem? Ana in Peter Anin rojstni dan mimogrede izkoristita tudi za učenje nemščine. Kar veliko pojmov je povezanih z rojstnim dnevom, od voščila vse najboljše do presenečenj in daril, pika na i pa je praznovanje v kinu.
Le kdo ni navdušen nad rojstnodnevnim presenečenjem? Ana in Peter Anin rojstni dan mimogrede izkoristita tudi za učenje nemščine. Kar veliko pojmov je povezanih z rojstnim dnevom, od voščila vse najboljše do presenečenj in daril, pika na i pa je praznovanje v kinu.
Učenje jezika je tudi priložnost za rekreacijo ali pa za navijanje. In če govorimo o športu, tudi pri učenju jezikov ne moremo mimo nogometa. Ano tokrat zanima predvsem dekliški nogomet, s Petrom pa se preizkusita tudi v streljanju na gol.
Učenje jezika je tudi priložnost za rekreacijo ali pa za navijanje. In če govorimo o športu, tudi pri učenju jezikov ne moremo mimo nogometa. Ano tokrat zanima predvsem dekliški nogomet, s Petrom pa se preizkusita tudi v streljanju na gol.
Tri Donizettijeve kraljice (Elizabeta, Anne Boleyn in Maria Stuart) se razlikujejo tako po usodi kot po značaju – in tako v njegovih operah dobijo vsaka svoj glasbeno-psihološki portret. Največ lirizma veje iz Marije Stuart, ker se pač sklada z Donizettijevim konceptom junakinje kot subtilnega človeškega bitja.
Tri Donizettijeve kraljice (Elizabeta, Anne Boleyn in Maria Stuart) se razlikujejo tako po usodi kot po značaju – in tako v njegovih operah dobijo vsaka svoj glasbeno-psihološki portret. Največ lirizma veje iz Marije Stuart, ker se pač sklada z Donizettijevim konceptom junakinje kot subtilnega človeškega bitja.
Eden najpomembnejših rezultatov Weillovega in Brechtovega ustvarjalnega sodelovanja je gledališko glasbeno-scensko delo Opera za tri groše, ki ima korenine v Beraški operi angleškega skladatelja Johna Gaya iz zgodnjega 18. stoletja. Poleg inovativnih gledaliških elementov, ki se prav tako navezujejo na glasbo, in s katerimi je Brecht kot prvi uvedel v gledališko dejanje tako imenovani potujitveni efekt ali komentar dogajanja samega, se v glasbeni obliki ta komentar preseli v tako imenovani song. Gre za obliko pete pesmi, miniaturno sklenjeno glasbeno obliko, ki ima pri Weillu izhodišče v glasbi berlinskih kabaretov, džeza in preprostih melodij, ki opevajo vsakdanjost preprostih ljudi, tako kot je Gay v stari Angliji našel izhodišče v ljudskih napevih.
Eden najpomembnejših rezultatov Weillovega in Brechtovega ustvarjalnega sodelovanja je gledališko glasbeno-scensko delo Opera za tri groše, ki ima korenine v Beraški operi angleškega skladatelja Johna Gaya iz zgodnjega 18. stoletja. Poleg inovativnih gledaliških elementov, ki se prav tako navezujejo na glasbo, in s katerimi je Brecht kot prvi uvedel v gledališko dejanje tako imenovani potujitveni efekt ali komentar dogajanja samega, se v glasbeni obliki ta komentar preseli v tako imenovani song. Gre za obliko pete pesmi, miniaturno sklenjeno glasbeno obliko, ki ima pri Weillu izhodišče v glasbi berlinskih kabaretov, džeza in preprostih melodij, ki opevajo vsakdanjost preprostih ljudi, tako kot je Gay v stari Angliji našel izhodišče v ljudskih napevih.
V tokratnih Spominčicah bomo predvajali »Ljubljanske akvarele« Emila Adamiča z Godalnim orkestrom Slovenske filharmonije in dirigentom Bogom Leskovicem ter »Liste iz spominske knjige« Tomaža Habeta v izvedbi oboista Mateja Šarca in orkestra Slovenske filharmonije pod vodstvom Simona Krečiča.
V tokratnih Spominčicah bomo predvajali »Ljubljanske akvarele« Emila Adamiča z Godalnim orkestrom Slovenske filharmonije in dirigentom Bogom Leskovicem ter »Liste iz spominske knjige« Tomaža Habeta v izvedbi oboista Mateja Šarca in orkestra Slovenske filharmonije pod vodstvom Simona Krečiča.
Oddaja prinaša izbor posnetkov slovenskih opernih pevcev. Pripravlja jo urednik za operno glasbo Dejan Juravić.
Oddaja prinaša izbor posnetkov slovenskih opernih pevcev. Pripravlja jo urednik za operno glasbo Dejan Juravić.
September je tukaj in začenja se nova sezona, novo šolsko leto in tudi mi začenjamo od začetka, iz temeljev; iz tistih temeljev na katerih stoji naš okus in bistvena sestavina našega dojemanja klavirske glasbe. Tej sestavini se z besedami najbolj približamo, če ji rečemo izvirnost in hkrati tudi neposrednost. Odpraviti se moramo daleč nazaj; da jo začutimo, da se je znova zavemo in jo potem tudi prepoznamo v sedanjosti.
September je tukaj in začenja se nova sezona, novo šolsko leto in tudi mi začenjamo od začetka, iz temeljev; iz tistih temeljev na katerih stoji naš okus in bistvena sestavina našega dojemanja klavirske glasbe. Tej sestavini se z besedami najbolj približamo, če ji rečemo izvirnost in hkrati tudi neposrednost. Odpraviti se moramo daleč nazaj; da jo začutimo, da se je znova zavemo in jo potem tudi prepoznamo v sedanjosti.