Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Zadnja kratka informativna oddaja Radia Slovenija
Zadnja kratka informativna oddaja Radia Slovenija
Zadnja kratka informativna oddaja Radia Slovenija
Zadnja kratka informativna oddaja Radia Slovenija
Pesnica, pisateljica in prevajalka Luiza Pesjak se je rodila 12. junija leta 1828 v Ljubljani kot hči znamenitega odvetnika Blaža Crobatha, umrla je leta 1898. Bila je dobro izobražena, poznala je pomembne razumnike svojega časa. Najprej je pisala v nemščini, pozneje v slovenščini. Pesnila je pod vplivom Prešerna, po letu 1860 se je priključila slovenskemu narodnemu gibanju in pričela objavljati poznoromantične domovinske pesmi. Njeno pesem Ni moči v Liričnem utrinku interpretira dramska igralka Stannia Boninsegna. Utrinek smo posneli leta 2008.
Pesnica, pisateljica in prevajalka Luiza Pesjak se je rodila 12. junija leta 1828 v Ljubljani kot hči znamenitega odvetnika Blaža Crobatha, umrla je leta 1898. Bila je dobro izobražena, poznala je pomembne razumnike svojega časa. Najprej je pisala v nemščini, pozneje v slovenščini. Pesnila je pod vplivom Prešerna, po letu 1860 se je priključila slovenskemu narodnemu gibanju in pričela objavljati poznoromantične domovinske pesmi. Njeno pesem Ni moči v Liričnem utrinku interpretira dramska igralka Stannia Boninsegna. Utrinek smo posneli leta 2008.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Na programu Ars vas v nov dan vedno povabimo z glasbo. Izbor glasbene literature od zgodnje renesanse do zmernih glasbenih tokov 20. stoletja pripravljajo uredniki in sodelavci uredništva za resno glasbo.
Antonín Dvořák je že za življenja užival izjemno pozornost in nedeljeno priznanje, od njegovih enajstih oper pa je zares uspela le ena, Rusalka, druge pa uprizarjajo le v čeških gledališčih. Zato bomo pet četrtkov namenili orisu njegove ustvarjalnosti za operni oder.
Antonín Dvořák je že za življenja užival izjemno pozornost in nedeljeno priznanje, od njegovih enajstih oper pa je zares uspela le ena, Rusalka, druge pa uprizarjajo le v čeških gledališčih. Zato bomo pet četrtkov namenili orisu njegove ustvarjalnosti za operni oder.
Muzika oktoiha je eden osrednjih ciklov glasbenega ustvarjanja skladateljice Ljubice Marić. Sestavljajo ga štiri glasbena dela, ki se tesno prepletajo z bizantinsko kulturno dediščino. Skladateljica je namreč pri zasnovi svojih skladb uporabila napeve iz srbske cerkvene glasbene tradicije, ki jih je v svoji zbirki Osmoglasnik notiral Stevan Mokranjac. Ti temeljijo na sistemu osmih modusov. Z Muziko oktoiho se je Ljubica Marić zapisala v zgodovino kot prva skladateljica, ki je pri zasnovi neliturgičnega dela uporabila liturgični vir. Z delom je skoraj preroško nakazala minimalistični slog, ki se je razširil med vzhodnoevropskimi skladatelji po letu 1970, in tako pomembno zaznamovala evropsko glasbeno dediščino druge polovice 20. stoletja.
Muzika oktoiha je eden osrednjih ciklov glasbenega ustvarjanja skladateljice Ljubice Marić. Sestavljajo ga štiri glasbena dela, ki se tesno prepletajo z bizantinsko kulturno dediščino. Skladateljica je namreč pri zasnovi svojih skladb uporabila napeve iz srbske cerkvene glasbene tradicije, ki jih je v svoji zbirki Osmoglasnik notiral Stevan Mokranjac. Ti temeljijo na sistemu osmih modusov. Z Muziko oktoiho se je Ljubica Marić zapisala v zgodovino kot prva skladateljica, ki je pri zasnovi neliturgičnega dela uporabila liturgični vir. Z delom je skoraj preroško nakazala minimalistični slog, ki se je razširil med vzhodnoevropskimi skladatelji po letu 1970, in tako pomembno zaznamovala evropsko glasbeno dediščino druge polovice 20. stoletja.
Na sporedu: 1.Božidar Kantušer : Koncert za flavto, godalni orkester in tolkala Izv.: Flavta: Fedja Rupel Simfonični orkester RTV Slovenija Dirigent: Samo Hubad 2. Igor Krivokapič: Pihalni trio Izv.: Pihalni trio Slovenske filharmonije Fagot: Prof. Zoran Mitev Flavta: Matej Grahek Klarinet: Jože Kotar 3.Milko Lazar: My little symphony (Moja mala simfonija) Izv.: Violina: Vasilij Meljnikov Violončelo: Igor Mitrović Simfonični orkester RTV Slovenija Dirigent: Anton Nanut
Na sporedu: 1.Božidar Kantušer : Koncert za flavto, godalni orkester in tolkala Izv.: Flavta: Fedja Rupel Simfonični orkester RTV Slovenija Dirigent: Samo Hubad 2. Igor Krivokapič: Pihalni trio Izv.: Pihalni trio Slovenske filharmonije Fagot: Prof. Zoran Mitev Flavta: Matej Grahek Klarinet: Jože Kotar 3.Milko Lazar: My little symphony (Moja mala simfonija) Izv.: Violina: Vasilij Meljnikov Violončelo: Igor Mitrović Simfonični orkester RTV Slovenija Dirigent: Anton Nanut
Oddaja prinaša izbor posnetkov slovenskih opernih pevcev. Pripravlja jo urednik za operno glasbo Dejan Juravić.
Oddaja prinaša izbor posnetkov slovenskih opernih pevcev. Pripravlja jo urednik za operno glasbo Dejan Juravić.
V skladu z izrekom Dostojevskega, da bo "lepota rešila svet", je bila za Marijo Judino glasba boj proti zlu in pot do odrešitve. Pogosto je poudarjala "pomembnost izraza". To je mogoče slišati v njenih neizmernih razmerjih zvoka, pulza in "življenja glasbene oblike".
V skladu z izrekom Dostojevskega, da bo "lepota rešila svet", je bila za Marijo Judino glasba boj proti zlu in pot do odrešitve. Pogosto je poudarjala "pomembnost izraza". To je mogoče slišati v njenih neizmernih razmerjih zvoka, pulza in "življenja glasbene oblike".
Dokumentarci – kulturno-umetniški
Slovenski izumitelj Anton Codelli je 1915 v afriškem Togu za nemški Telefunken vzpostavil prvo brezžično povezavo ne svetu. Leta 1912 je v Togo prispela filmska ekipa pod vodstvom avanturista Hansa Schomburgka, ki je takrat snemal dokumentarec o afriški divjini. V upanju na visoko donosnost novo nastajajoče filmske industrije je baron Codelli s Schomburgkom sklenil pogodbo in tako postal producent prvega igranega filma, ki je bil kdaj koli posnet na afriški celini. Schomburgk je v Londonu najel snemalca Jamesa Hodgsona, scenarij za film z naslovom: Bela boginja in Wangore (Eine Weisse unter Kannibalen) pa je napisala baronica Rozalija Codelli, baronova mati. Zgodba govori o majhni deklici, ki jo po brodolomu na obalo naplavi morje. Otroka najde ljudožersko pleme, ga sprejme in po božje časti. Pleme nato odkrije evropski avanturist, ki se v dekle zaljubi in jo reši. Glavno vlogo je odigrala nemška igralka Meg Gehrts, zgodba je nato najverjetneje navdihnila tudi Hodgsonovega prijatelja Edgarja R. Burroughsa, ki je leta 1914 izdal roman z znamenitim Tarzanom v glavni vlogi. S pomočjo Codellijevih potomk in igralca Primoža Bezjaka se je filmska ekipa scenarista in režiserja Mihe Čelarja odpravila po sledeh izginulega filma. Obiskali so berlinske arhive, odleteli v Togo in poiskali ostanke veličastne Codellijeve radiotelegrafske postaje ter filmskih prizorišč. Pot jih je vodila nazaj v Ljubljano, kamor sta Codellijevi potomki prinesli ostanke izgubljenega filma. V igranem delu so z igralci in posebno tehnologijo animirali več kot 600 fotografij iz Codellijeve fotografske zbirke in tako poustvarili prizore nemega filma o njegovem pustolovskem življenju.
Slovenski izumitelj Anton Codelli je 1915 v afriškem Togu za nemški Telefunken vzpostavil prvo brezžično povezavo ne svetu. Leta 1912 je v Togo prispela filmska ekipa pod vodstvom avanturista Hansa Schomburgka, ki je takrat snemal dokumentarec o afriški divjini. V upanju na visoko donosnost novo nastajajoče filmske industrije je baron Codelli s Schomburgkom sklenil pogodbo in tako postal producent prvega igranega filma, ki je bil kdaj koli posnet na afriški celini. Schomburgk je v Londonu najel snemalca Jamesa Hodgsona, scenarij za film z naslovom: Bela boginja in Wangore (Eine Weisse unter Kannibalen) pa je napisala baronica Rozalija Codelli, baronova mati. Zgodba govori o majhni deklici, ki jo po brodolomu na obalo naplavi morje. Otroka najde ljudožersko pleme, ga sprejme in po božje časti. Pleme nato odkrije evropski avanturist, ki se v dekle zaljubi in jo reši. Glavno vlogo je odigrala nemška igralka Meg Gehrts, zgodba je nato najverjetneje navdihnila tudi Hodgsonovega prijatelja Edgarja R. Burroughsa, ki je leta 1914 izdal roman z znamenitim Tarzanom v glavni vlogi. S pomočjo Codellijevih potomk in igralca Primoža Bezjaka se je filmska ekipa scenarista in režiserja Mihe Čelarja odpravila po sledeh izginulega filma. Obiskali so berlinske arhive, odleteli v Togo in poiskali ostanke veličastne Codellijeve radiotelegrafske postaje ter filmskih prizorišč. Pot jih je vodila nazaj v Ljubljano, kamor sta Codellijevi potomki prinesli ostanke izgubljenega filma. V igranem delu so z igralci in posebno tehnologijo animirali več kot 600 fotografij iz Codellijeve fotografske zbirke in tako poustvarili prizore nemega filma o njegovem pustolovskem življenju.
Italijanska pisateljica Beatrice Salvioni je pred tremi leti čez noč zaslovela s svojim literarnim prvencem Prekleta. Zgodba o dveh dekletih, postavljena v fašistično Italijo leta 1935, je navdušila bralce doma in po svetu. Slovenski prevod Malnate je avtorica predstavila tudi v Izoli. V Kromberku bo ves julij na ogled senzorialna razstava Umetnost preživetja, del projekta EPK Nestalno prebivališče. Razstava gledalca povabi v izkušnjo migracij – v čevlje tistih, ki so včeraj bežali, danes so naši sosedje, jutri pa bomo migranti morda mi sami. Na Taborskih večerih nas čakajo glasbeni presežki: Trio Eroica, Zbor Slovenske filharmonije, italijanski Coro Natissa iz Ogleja in drugi. Glasbeno ogrlico je Armando Šturman posvetil ogorčeni javnosti v Italiji, kjer so oblasti na prostost izpustile Giovannija Brusca – mafijca, ki je leta 1992 ubil tožilca Giovannija Falconeja in priznal sodelovanje pri izvedbi na stotine drugih umorov mafijske združbe Cosa nostra.
Italijanska pisateljica Beatrice Salvioni je pred tremi leti čez noč zaslovela s svojim literarnim prvencem Prekleta. Zgodba o dveh dekletih, postavljena v fašistično Italijo leta 1935, je navdušila bralce doma in po svetu. Slovenski prevod Malnate je avtorica predstavila tudi v Izoli. V Kromberku bo ves julij na ogled senzorialna razstava Umetnost preživetja, del projekta EPK Nestalno prebivališče. Razstava gledalca povabi v izkušnjo migracij – v čevlje tistih, ki so včeraj bežali, danes so naši sosedje, jutri pa bomo migranti morda mi sami. Na Taborskih večerih nas čakajo glasbeni presežki: Trio Eroica, Zbor Slovenske filharmonije, italijanski Coro Natissa iz Ogleja in drugi. Glasbeno ogrlico je Armando Šturman posvetil ogorčeni javnosti v Italiji, kjer so oblasti na prostost izpustile Giovannija Brusca – mafijca, ki je leta 1992 ubil tožilca Giovannija Falconeja in priznal sodelovanje pri izvedbi na stotine drugih umorov mafijske združbe Cosa nostra.
Prvi koncert letošnje petnajste sezone 2025 cikla Harmonia concertans – Stara glasba na Novem trgu je bil enajstega marca v Atriju ZRC v Ljubljani. Pod naslovom Operni junaki goriških salonov je prinesel prve izvedbe italijanskih opernih arij, ki so se ohranile v Zgodovinskem pokrajinskem arhivu v italijanski Gorici. Skladbe so nekoč verjetno izvajali v goriških salonih v majhnih zasedbah s tremi ali štirimi godali in čembalom.
Prvi koncert letošnje petnajste sezone 2025 cikla Harmonia concertans – Stara glasba na Novem trgu je bil enajstega marca v Atriju ZRC v Ljubljani. Pod naslovom Operni junaki goriških salonov je prinesel prve izvedbe italijanskih opernih arij, ki so se ohranile v Zgodovinskem pokrajinskem arhivu v italijanski Gorici. Skladbe so nekoč verjetno izvajali v goriških salonih v majhnih zasedbah s tremi ali štirimi godali in čembalom.
Rudi Leban, v italijansko vojsko mobilizirani tržaški Slovenec, se po kapitulaciji Italije septembra 1943 vrača domov, a tam je zdaj nemška vojska. Odloči se za boj proti zlu in za slovenstvo, vendar kako – v gozdovih ali v domačem mestu? Mesto v zalivu je v vojnem času zatemnjeno, »kakor pregrnjeno z žalno plahto«, zaveda se, da v njem ne bo našel zavetja, a vse bolj čuti, da je prav v okupiranem Trstu najbolj potreben. »V spomin vsem, ki jih je naša samobitnost stala življenje,« je Boris Pahor napisal v posvetilu na začetku romana, izdanega leta 1955. Boris Pahor (1913–2022), pisatelj in neutruden borec proti vsakršnemu zatiranju, pričevalec vsega hudega, ki so ga povzročili fašizem, nacizem in tudi komunizem, je ostal humanist do konca življenja pri skoraj 109 letih. Večji del svojega opusa je posvetil Trstu in slovenstvu v njem in čeprav ga je Evropa spoznala šele v poznih letih, sodi med najbolj prevajane slovenske pisatelje. Pisal je iz lastnih izkušenj, kot otrok in mladenič je bil priča požigu Narodnega doma in fašističnemu nasilju, med vojno je bil zaradi sodelovanja v odporniškem gibanju poslan v koncentracijsko taborišče … ves njegov boj za osebno in narodno identiteto je svoj stvarno-lirični odsev našel v romanih, kot so Mesto v zalivu, Nekropola in drugi. Interpret: Matija Rupel Režiserka: Ana Krauthaker Tonski mojstri: Mateja Grebenjak, Boštjan Simčič, Matjaž Miklič, Sonja Stenar, Urban Gruden, Miha Ocvirk Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Fonetičarka: Suzana Köstner Korektorica: Katarina Rina Stanič Urednik oddaje: Alen Jelen Produkcija Uredništvo igranega programa, program Ars in ZKP RTV Slovenija. Posneto v studiu Nova Gorica – Radia Koper in v studiu 1 Radia Slovenija, marec–maj 2025.
Rudi Leban, v italijansko vojsko mobilizirani tržaški Slovenec, se po kapitulaciji Italije septembra 1943 vrača domov, a tam je zdaj nemška vojska. Odloči se za boj proti zlu in za slovenstvo, vendar kako – v gozdovih ali v domačem mestu? Mesto v zalivu je v vojnem času zatemnjeno, »kakor pregrnjeno z žalno plahto«, zaveda se, da v njem ne bo našel zavetja, a vse bolj čuti, da je prav v okupiranem Trstu najbolj potreben. »V spomin vsem, ki jih je naša samobitnost stala življenje,« je Boris Pahor napisal v posvetilu na začetku romana, izdanega leta 1955. Boris Pahor (1913–2022), pisatelj in neutruden borec proti vsakršnemu zatiranju, pričevalec vsega hudega, ki so ga povzročili fašizem, nacizem in tudi komunizem, je ostal humanist do konca življenja pri skoraj 109 letih. Večji del svojega opusa je posvetil Trstu in slovenstvu v njem in čeprav ga je Evropa spoznala šele v poznih letih, sodi med najbolj prevajane slovenske pisatelje. Pisal je iz lastnih izkušenj, kot otrok in mladenič je bil priča požigu Narodnega doma in fašističnemu nasilju, med vojno je bil zaradi sodelovanja v odporniškem gibanju poslan v koncentracijsko taborišče … ves njegov boj za osebno in narodno identiteto je svoj stvarno-lirični odsev našel v romanih, kot so Mesto v zalivu, Nekropola in drugi. Interpret: Matija Rupel Režiserka: Ana Krauthaker Tonski mojstri: Mateja Grebenjak, Boštjan Simčič, Matjaž Miklič, Sonja Stenar, Urban Gruden, Miha Ocvirk Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Fonetičarka: Suzana Köstner Korektorica: Katarina Rina Stanič Urednik oddaje: Alen Jelen Produkcija Uredništvo igranega programa, program Ars in ZKP RTV Slovenija. Posneto v studiu Nova Gorica – Radia Koper in v studiu 1 Radia Slovenija, marec–maj 2025.
Včasih vendarle ni tako slabo, če si majhen. Pripoveduje: Gregor Čušin. Napisal: Tomo Podstenšek. Posneto v studiih Radia Slovenija 2013.
Včasih vendarle ni tako slabo, če si majhen. Pripoveduje: Gregor Čušin. Napisal: Tomo Podstenšek. Posneto v studiih Radia Slovenija 2013.
Četrtkov večer domačih pesmi in napevov
Tokratno oddajo z valčkom Ko slavček zapoje zvečer začenja ansambel Hinka Krčka s prijatelji. Poslušate ga v prvi polovici oddaje. Tudi tri posnetke, ki vam jih predvajamo premierno. V drugem delu pa vam vrtimo nove posnetke ansambla Slovenski muzikantje, ki je v začetku maja s koncertom v Kamniku zaznamoval šestdeseto obletnico svojega delovanja. Najstarejša glasbena oddaja Radia Slovenija že več kot šest desetletij ohranja narodnozabavno izročilo in glasbo manjših vokalnih zasedb. Zajema iz bogatega radijskega arhiva, predstavlja novosti s tega področja, prinaša portrete pomembnejših ustvarjalcev narodnozabavne glasbe, enkrat na mesec pa tudi gosti najbolj kakovostne zasedbe, ki izvajajo svoje skladbe živo. Oddajo pripravlja glasbeni urednik Tomaž Guček. Vsak četrtek ob 20.00 na Prvem.
Tokratno oddajo z valčkom Ko slavček zapoje zvečer začenja ansambel Hinka Krčka s prijatelji. Poslušate ga v prvi polovici oddaje. Tudi tri posnetke, ki vam jih predvajamo premierno. V drugem delu pa vam vrtimo nove posnetke ansambla Slovenski muzikantje, ki je v začetku maja s koncertom v Kamniku zaznamoval šestdeseto obletnico svojega delovanja. Najstarejša glasbena oddaja Radia Slovenija že več kot šest desetletij ohranja narodnozabavno izročilo in glasbo manjših vokalnih zasedb. Zajema iz bogatega radijskega arhiva, predstavlja novosti s tega področja, prinaša portrete pomembnejših ustvarjalcev narodnozabavne glasbe, enkrat na mesec pa tudi gosti najbolj kakovostne zasedbe, ki izvajajo svoje skladbe živo. Oddajo pripravlja glasbeni urednik Tomaž Guček. Vsak četrtek ob 20.00 na Prvem.
Literarni večer smo namenili ustvarjanju ameriškega pisatelja Paula Bowlesa. Romana Zavetje neba in njegov prozni opus predstavlja Andrej Blatnik, ki je tudi prevedel roman Zavetje neba in zgodbo Vrt. Odlomek iz romana Pa naj pade je prevedel Tone Škrjanc. Vezno besedilo je brala Lidija Hartman, literarne odlomke sta interpretirala Maja Sever in Matej Recer. Literarni večer je z glasbo Paula Bowlesa opremil Marko Stopar, oddajo je posnel Staš Janež, režiral pa Jože Valentič, oktobra 2005.
Literarni večer smo namenili ustvarjanju ameriškega pisatelja Paula Bowlesa. Romana Zavetje neba in njegov prozni opus predstavlja Andrej Blatnik, ki je tudi prevedel roman Zavetje neba in zgodbo Vrt. Odlomek iz romana Pa naj pade je prevedel Tone Škrjanc. Vezno besedilo je brala Lidija Hartman, literarne odlomke sta interpretirala Maja Sever in Matej Recer. Literarni večer je z glasbo Paula Bowlesa opremil Marko Stopar, oddajo je posnel Staš Janež, režiral pa Jože Valentič, oktobra 2005.
Njihova imena so Sylvie, Lili, Sophia, Annie in Malika. Nikoli niso plesale in prestajajo dolge kazni v zaporu v Marseillu. Štiri mesece jih bo osvobajajočih plesnih gibov učil svetovno priznani koreograf Angelin Preljocaj. Film pripoveduje zgodbo o globoko pretresljivem in drznem projektu plesnega poučevanja zapornic, ki nikoli prej niso plesale. Njihov cilj je nastopati na prestižnem odru zunaj zidov zapora – na mednarodnem plesnem festivalu v Aixu in Montpellieru. Posebni plesni film predstavlja nov pogled na zapor, ujetost telesa in proces ustvarjanja. DANCING FREE / Francija 2019/ režija Valérie Müller
Njihova imena so Sylvie, Lili, Sophia, Annie in Malika. Nikoli niso plesale in prestajajo dolge kazni v zaporu v Marseillu. Štiri mesece jih bo osvobajajočih plesnih gibov učil svetovno priznani koreograf Angelin Preljocaj. Film pripoveduje zgodbo o globoko pretresljivem in drznem projektu plesnega poučevanja zapornic, ki nikoli prej niso plesale. Njihov cilj je nastopati na prestižnem odru zunaj zidov zapora – na mednarodnem plesnem festivalu v Aixu in Montpellieru. Posebni plesni film predstavlja nov pogled na zapor, ujetost telesa in proces ustvarjanja. DANCING FREE / Francija 2019/ režija Valérie Müller
Glasba, ki jo le redkokdaj ali nikoli ne zasledite v rednih glasbenih opremah. Še manj verjetno pa je, da jo boste slišali na drugih radijskih postajah.
Glasba, ki jo le redkokdaj ali nikoli ne zasledite v rednih glasbenih opremah. Še manj verjetno pa je, da jo boste slišali na drugih radijskih postajah.
Po zmagi nad Hilbudijem in njegovo bizantinsko vojsko se Iztok v spremstvu popotnega pevca Radovana odpravi v Bizanc, da bi se naučil veščin vojskovanja. Na poti skupaj rešita življenje bogatemu grškemu trgovcu, ta pa ju v zahvalo nastani v svoji palači. Na dvornih slovesnostih Iztok v lokostrelskem tekmovanju premaga vojskovodjo in caričinega zaupnika Azbada, s čimer v Bizancu mladi Sloven postane splošno znan. Zaljubi se v prav tako ne ravnodušno mlado dvorjanko Ireno, njegova postavnost pa pritegne celo caričine oči. O nadaljnjih Iztokovih dogodivščinah pa v drugem delu. Režiser: Igor Likar Dramaturg: Pavel Lužan Tonski mojstri: Miro Marinšek, Ivo Smogavec, Sašo Romih Avtor izvirne glasbe: Bojan Jurjevčič - Jurki Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Lektorica: Cvetka Šeruga Prek Urednika: Goran Schmidt, Lučka Gruden Asistentka režije: Bernarda Černe Radovan – Polde Bibič Iztok – Marko Mandič Irena – Pia Zemljič Svarun – Miha Baloh Ljubinica – Iva Babič Epafrodit – Ivo Ban Tunjuš – Vlado Novak Teodora – Nataša Barbara Gračner Azbad – Jernej Šugman Justinijan – Radko Polič Rustik – Borut Veselko Spiridion – Pavle Ravnohrib Cirila – Petra Govc Rado – Boris Kerč Alanka – Manca Ogorevc Bojan – Iztok Jereb Viljenec – Janez Albreht Velegost – Boris Juh Posneto v studiih Radia Slovenije marca in aprila 2004 v koprodukciji Uredništva igranega programa in Kulturno-umetniškega programa Radia Maribor.
Po zmagi nad Hilbudijem in njegovo bizantinsko vojsko se Iztok v spremstvu popotnega pevca Radovana odpravi v Bizanc, da bi se naučil veščin vojskovanja. Na poti skupaj rešita življenje bogatemu grškemu trgovcu, ta pa ju v zahvalo nastani v svoji palači. Na dvornih slovesnostih Iztok v lokostrelskem tekmovanju premaga vojskovodjo in caričinega zaupnika Azbada, s čimer v Bizancu mladi Sloven postane splošno znan. Zaljubi se v prav tako ne ravnodušno mlado dvorjanko Ireno, njegova postavnost pa pritegne celo caričine oči. O nadaljnjih Iztokovih dogodivščinah pa v drugem delu. Režiser: Igor Likar Dramaturg: Pavel Lužan Tonski mojstri: Miro Marinšek, Ivo Smogavec, Sašo Romih Avtor izvirne glasbe: Bojan Jurjevčič - Jurki Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Lektorica: Cvetka Šeruga Prek Urednika: Goran Schmidt, Lučka Gruden Asistentka režije: Bernarda Černe Radovan – Polde Bibič Iztok – Marko Mandič Irena – Pia Zemljič Svarun – Miha Baloh Ljubinica – Iva Babič Epafrodit – Ivo Ban Tunjuš – Vlado Novak Teodora – Nataša Barbara Gračner Azbad – Jernej Šugman Justinijan – Radko Polič Rustik – Borut Veselko Spiridion – Pavle Ravnohrib Cirila – Petra Govc Rado – Boris Kerč Alanka – Manca Ogorevc Bojan – Iztok Jereb Viljenec – Janez Albreht Velegost – Boris Juh Posneto v studiih Radia Slovenije marca in aprila 2004 v koprodukciji Uredništva igranega programa in Kulturno-umetniškega programa Radia Maribor.
Bruno Vieira Amaral (1978) je pisatelj, prevajalec in literarni kritik. Njegov knjižni prvenec iz leta 2013 je prejel štiri glavne portugalske literarne nagrade, med njimi tudi nagrado Joseja Saramaga. Tudi njegova knjiga Hoje Estaras Comigo no Paraiso (Danes boš z menoj v raju) je prejela več nagrad; gre za zbirko tridesetih kratkih zgodb, mozaika življenj ljudi z obrobja: revežev, sanjačev, nefunkcionalnih družin, pa tudi nemogočih ljubezni. Amaralovo mojstrstvo se kaže v smislu za podrobnosti, ki se v vsaki zgodbi odraža na drugačen, a vselej inovativen način. Iz dela smo izbrali zgodbo Fotografija. Prevajalka: Urška Rupar Vrbinc; režiserka: Saška Rakef; igralec: Gregor Zorc; glasbena opremljevalka: Darja Hlavka Godina; mojstra zvoka: Urban Gruden, Sonja Strenar, urednica oddaje: Tina Kozin; produkcija 2025.
Bruno Vieira Amaral (1978) je pisatelj, prevajalec in literarni kritik. Njegov knjižni prvenec iz leta 2013 je prejel štiri glavne portugalske literarne nagrade, med njimi tudi nagrado Joseja Saramaga. Tudi njegova knjiga Hoje Estaras Comigo no Paraiso (Danes boš z menoj v raju) je prejela več nagrad; gre za zbirko tridesetih kratkih zgodb, mozaika življenj ljudi z obrobja: revežev, sanjačev, nefunkcionalnih družin, pa tudi nemogočih ljubezni. Amaralovo mojstrstvo se kaže v smislu za podrobnosti, ki se v vsaki zgodbi odraža na drugačen, a vselej inovativen način. Iz dela smo izbrali zgodbo Fotografija. Prevajalka: Urška Rupar Vrbinc; režiserka: Saška Rakef; igralec: Gregor Zorc; glasbena opremljevalka: Darja Hlavka Godina; mojstra zvoka: Urban Gruden, Sonja Strenar, urednica oddaje: Tina Kozin; produkcija 2025.
Drama. Za petnajstletno Sarah življenje ni preprosto … V šoli jo ustrahujejo, s svojim prepotentnim šefom v lokalni igralnici ima nerazčiščen odnos, ob vsem tem pa mora doma poskrbeti še za svojega mlajšega brata, sestro in manično depresivno mamo, ki ni najbolj samostojna. Kakor koli, dramski učitelj pri njej odkrije poseben talent za ustvarjanje komičnih nastopov. Pod njegovim vodstvom Sarah uspe preusmeriti svojo divjo in nestanovitno energijo v nekaj oprijemljivejšega in bolj urejenega. Začne se pripravljati za maturantski nastop in obenem tudi sama spoznava, da je nadarjena. Njena ljubezen do komedije postaja vse močnejša, in bolj ko se bliža dan predstave, bolj se kažejo razlike in večja je stiska med tem, kar Sarah želi od življenja, in njenim resničnim življenjem. JELLYFISH / ZK/ 2018 Režija: James Gardner / Scenarij: James Gardner, Simon Lord / Igrajo: Liv Hill, Sinead Matthews, Cyril Nri, Angus Barnett, Tomos Eames, Victoria Alcock, Helen Kennedy, Robbie White, Henry Lile, Jemima Newman, Connor Mills, Jay Sajjid, Lauran Taylor-Griffin, Mark Sangster, Ria Zmitrowicz …
Drama. Za petnajstletno Sarah življenje ni preprosto … V šoli jo ustrahujejo, s svojim prepotentnim šefom v lokalni igralnici ima nerazčiščen odnos, ob vsem tem pa mora doma poskrbeti še za svojega mlajšega brata, sestro in manično depresivno mamo, ki ni najbolj samostojna. Kakor koli, dramski učitelj pri njej odkrije poseben talent za ustvarjanje komičnih nastopov. Pod njegovim vodstvom Sarah uspe preusmeriti svojo divjo in nestanovitno energijo v nekaj oprijemljivejšega in bolj urejenega. Začne se pripravljati za maturantski nastop in obenem tudi sama spoznava, da je nadarjena. Njena ljubezen do komedije postaja vse močnejša, in bolj ko se bliža dan predstave, bolj se kažejo razlike in večja je stiska med tem, kar Sarah želi od življenja, in njenim resničnim življenjem. JELLYFISH / ZK/ 2018 Režija: James Gardner / Scenarij: James Gardner, Simon Lord / Igrajo: Liv Hill, Sinead Matthews, Cyril Nri, Angus Barnett, Tomos Eames, Victoria Alcock, Helen Kennedy, Robbie White, Henry Lile, Jemima Newman, Connor Mills, Jay Sajjid, Lauran Taylor-Griffin, Mark Sangster, Ria Zmitrowicz …
Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.
Sproščujoče nočno glasbeno doživetje z najnovejšimi posnetki Evroradia.
Pes Bitzer se zaljubi v psičko iz bližnjega počitniškega kampa. Čreda pa začne na kmetiji delati nered in Jon mora ovčarja spet spomniti, kaj je njegova naloga.
Pes Bitzer se zaljubi v psičko iz bližnjega počitniškega kampa. Čreda pa začne na kmetiji delati nered in Jon mora ovčarja spet spomniti, kaj je njegova naloga.
Učenci morajo za domačo nalogo narisati sebe v prihodnosti. Tjašine prijateljice že vedo, kaj bodo, ko bodo velike, Tjaša pa ne. Prikaže se znanstvenica Maša in jo odpelje v namišljeni laboratorij. Ponudi ji uro, ki prikazuje poklice. Z njo lahko Tjaša preizkusi, kateri poklic ji je všeč.
Učenci morajo za domačo nalogo narisati sebe v prihodnosti. Tjašine prijateljice že vedo, kaj bodo, ko bodo velike, Tjaša pa ne. Prikaže se znanstvenica Maša in jo odpelje v namišljeni laboratorij. Ponudi ji uro, ki prikazuje poklice. Z njo lahko Tjaša preizkusi, kateri poklic ji je všeč.
Kmetov traktor noče vžgati. Ko kmet ni pozoren, se Jon in čreda odločijo, da ga bodo prenovili.
Kmetov traktor noče vžgati. Ko kmet ni pozoren, se Jon in čreda odločijo, da ga bodo prenovili.
Kmet se loti oljnega slikarstva in trdno je odločen, da bo ustvaril mojstrovino. Jon in prijateljčki pa se odločijo, da bodo poskusili slikati tudi sami.
Kmet se loti oljnega slikarstva in trdno je odločen, da bo ustvaril mojstrovino. Jon in prijateljčki pa se odločijo, da bodo poskusili slikati tudi sami.
Potem ko si na televiziji ogleda grozljivko, Timi neke noči odtava v domačijo. Jonova reševalna akcija prepriča kmeta, da v hiši straši.
Potem ko si na televiziji ogleda grozljivko, Timi neke noči odtava v domačijo. Jonova reševalna akcija prepriča kmeta, da v hiši straši.
Sonce pripeka in čreda bi se strašno rada ohladila v ovčji kopeli. Na poti jim je samo ena ovira: kmet, ki se sonči.
Sonce pripeka in čreda bi se strašno rada ohladila v ovčji kopeli. Na poti jim je samo ena ovira: kmet, ki se sonči.
Na kmetiji je mirno, dokler Jon ne začne hoditi v spanju. Čreda se ne more upreti svojemu nagonu in mu sledi, kmalu pa nastopi tudi zmešnjava.
Na kmetiji je mirno, dokler Jon ne začne hoditi v spanju. Čreda se ne more upreti svojemu nagonu in mu sledi, kmalu pa nastopi tudi zmešnjava.
Z mimo vozečega traktorja pade na polje zeljna glava. Jon se odloči, da bo postala nogometna žoga, a poredni pujsi bi mu radi pokvarili igro.
Z mimo vozečega traktorja pade na polje zeljna glava. Jon se odloči, da bo postala nogometna žoga, a poredni pujsi bi mu radi pokvarili igro.
Prijateljica Karla je Tjašo povabila v vodni park. Vsa Tjašina družina je bolna, in če bo zbolela še ona, sploh ne bo mogla iti! Maša predlaga, da polovita bacile. Iščeta jih in uničujeta, dokler jima končno ne uspe priti iz hiše. Tjaša si oddahne, premagala je prehlad.
Prijateljica Karla je Tjašo povabila v vodni park. Vsa Tjašina družina je bolna, in če bo zbolela še ona, sploh ne bo mogla iti! Maša predlaga, da polovita bacile. Iščeta jih in uničujeta, dokler jima končno ne uspe priti iz hiše. Tjaša si oddahne, premagala je prehlad.
Na bližnjem polju postavijo cirkuški šotor in očarani Timi ga odide raziskovat. Ga bo Jon rešil, preden kmet ugotovi, da je izginil?
Na bližnjem polju postavijo cirkuški šotor in očarani Timi ga odide raziskovat. Ga bo Jon rešil, preden kmet ugotovi, da je izginil?
Ovce na svojem polju odkrijejo skrivnosten brenčeč predmet. Jon ga razišče in ugotovi, da je poln čebel, ki čredi zagrenijo življenje.
Ovce na svojem polju odkrijejo skrivnosten brenčeč predmet. Jon ga razišče in ugotovi, da je poln čebel, ki čredi zagrenijo življenje.
Na smetišču Jon najde kmetov stari gramofon in v skednju organizira zabavo. Težave se začnejo, ko se nepovabljeni pojavijo poredni pujsi.
Na smetišču Jon najde kmetov stari gramofon in v skednju organizira zabavo. Težave se začnejo, ko se nepovabljeni pojavijo poredni pujsi.
Jon in prijateljčki se igrajo z vrtljivim stojalom za obešanje perila in umažejo kmetovo perilo. Oprati ga morajo, preden kmet opazi, kaj se je zgodilo.
Jon in prijateljčki se igrajo z vrtljivim stojalom za obešanje perila in umažejo kmetovo perilo. Oprati ga morajo, preden kmet opazi, kaj se je zgodilo.
Očka Tjaši podari čarovniški komplet in jo izzove, naj se do večera nauči vsaj enega trika. Tjaša navdušeno privoli. Vendar je to zelo težko, zato se Tjaša in Maša raje zamotita s preizkušanjem pravih čarovnij, dvigovanjem namišljenega pohištva in drugih predmetov.
Očka Tjaši podari čarovniški komplet in jo izzove, naj se do večera nauči vsaj enega trika. Tjaša navdušeno privoli. Vendar je to zelo težko, zato se Tjaša in Maša raje zamotita s preizkušanjem pravih čarovnij, dvigovanjem namišljenega pohištva in drugih predmetov.
Potem ko je Robija ponoči tlačila mora, da pada, noče več spati sam. Mama predlaga, naj si posteljo deli s Tjašo. Tjaša pa ga raje nauči uživati v padanju, saj je padec del skakanja na trampolinu. Ko Robi uživa v namišljenem svetu, premaga svoj strah, in se na Tjašino veselje odloči, da bo zaspal kar sam.
Potem ko je Robija ponoči tlačila mora, da pada, noče več spati sam. Mama predlaga, naj si posteljo deli s Tjašo. Tjaša pa ga raje nauči uživati v padanju, saj je padec del skakanja na trampolinu. Ko Robi uživa v namišljenem svetu, premaga svoj strah, in se na Tjašino veselje odloči, da bo zaspal kar sam.
Bitzer poskrbi, da Kmet dobi za zajtrk jajca na oko.
Bitzer poskrbi, da Kmet dobi za zajtrk jajca na oko.
Premikanje bale sena se izkaže za težje opravilo, kot se sprva zdi.
Premikanje bale sena se izkaže za težje opravilo, kot se sprva zdi.
Kmet sledi nenavadnim zvokom in se znajde v labirintu iz sena.
Kmet sledi nenavadnim zvokom in se znajde v labirintu iz sena.
Jonova druščina se preizkusi v slikanju po živem modelu, ki pa ni nihče drug kot raca.
Jonova druščina se preizkusi v slikanju po živem modelu, ki pa ni nihče drug kot raca.
Življenje na Kmetiji se začasno spremeni v Jonovo videoigro.
Življenje na Kmetiji se začasno spremeni v Jonovo videoigro.
V skednju pregori žarnica in Jonova druščina najde nov način za razsvetljevanje prostora.
V skednju pregori žarnica in Jonova druščina najde nov način za razsvetljevanje prostora.
Psa strašno boli zob. Da bi pozdravil njegove tegobe, se Jon spremeni v zobozdravnika.
Psa strašno boli zob. Da bi pozdravil njegove tegobe, se Jon spremeni v zobozdravnika.
Jon naleti na pravkar izvaljene piščančke, ki ga zamenjajo za mamo. Kmalu se jih naveliča in bi se jih rad odkrižal. Ampak kako?
Jon naleti na pravkar izvaljene piščančke, ki ga zamenjajo za mamo. Kmalu se jih naveliča in bi se jih rad odkrižal. Ampak kako?
Kmet bi rad posekal drevo na Jonovem polju. Čreda se odloči za skrajne ukrepe, da ljubljeno drevo reši pred sekiro.
Kmet bi rad posekal drevo na Jonovem polju. Čreda se odloči za skrajne ukrepe, da ljubljeno drevo reši pred sekiro.
Kmet je bolan. Ker zanj skrbi Bitzer, mora Jon poskrbeti za vsakdanja opravila na kmetiji. Posledice so pogubne.
Kmet je bolan. Ker zanj skrbi Bitzer, mora Jon poskrbeti za vsakdanja opravila na kmetiji. Posledice so pogubne.
Ovčje polje je prava zmešnjava in kmet naroči Bitzerju, naj ga pospravi. Bitzer naredi napako, ko Jona in prijateljčke prosi za pomoč.
Ovčje polje je prava zmešnjava in kmet naroči Bitzerju, naj ga pospravi. Bitzer naredi napako, ko Jona in prijateljčke prosi za pomoč.
Ko začne hrana skrivnostno izginjati, se piknik spremeni v (ribo)lov.
Ko začne hrana skrivnostno izginjati, se piknik spremeni v (ribo)lov.
Jon in Bitzer igrata namizni tenis in ko mora Jon rešiti žogico z vrha kupa krame, ga čaka nenavadna pot navzdol.
Jon in Bitzer igrata namizni tenis in ko mora Jon rešiti žogico z vrha kupa krame, ga čaka nenavadna pot navzdol.
Potem, ko se reševanje pobeglega papirnatega zmaja konča boleče, je Jon tisti, ki se zadnji smeje.
Potem, ko se reševanje pobeglega papirnatega zmaja konča boleče, je Jon tisti, ki se zadnji smeje.
Nepotrpežljiv voznik zmoti mir na Kmetiji, zato ga Jonova druščina nauči lekcije.
Nepotrpežljiv voznik zmoti mir na Kmetiji, zato ga Jonova druščina nauči lekcije.
Družina se odpravi na igrišče v parku. Tjaša je razočarana, saj so novo plezalo že zasedli drugi otroci. V strahu pred njimi se skrije in si jih raje predstavlja kot vesoljce. Maša razkrije, da je vesoljski mehanik, ki zna popraviti njihovo vesoljsko ladjo, in Tjaša se otrese strahu.
Družina se odpravi na igrišče v parku. Tjaša je razočarana, saj so novo plezalo že zasedli drugi otroci. V strahu pred njimi se skrije in si jih raje predstavlja kot vesoljce. Maša razkrije, da je vesoljski mehanik, ki zna popraviti njihovo vesoljsko ladjo, in Tjaša se otrese strahu.
Jonu se kmetov novi detektor kovin zdi zelo zabaven, dokler ne »odkrije« obročka v bikovem nosu.
Jonu se kmetov novi detektor kovin zdi zelo zabaven, dokler ne »odkrije« obročka v bikovem nosu.
Tjaša se zjutraj s težavo spravi iz postelje. Prikaže se Maša, da bi ji pomagala. Toda to je težko, saj se je postelja spremenila v najudobnejši prostor na svetu! Z nekaj triki spravi Maša Tjašo iz postelje in jo na zelo nenavaden način pripravi na pouk.
Tjaša se zjutraj s težavo spravi iz postelje. Prikaže se Maša, da bi ji pomagala. Toda to je težko, saj se je postelja spremenila v najudobnejši prostor na svetu! Z nekaj triki spravi Maša Tjašo iz postelje in jo na zelo nenavaden način pripravi na pouk.
Lačna Tjaša v hladilniku najde lonček kimčija in se ga loti. To obžaluje takoj, ko ugotovi, kako peče! Ko tla postanejo lava, se Tjaša in Maša odpravita čez sobo do umivalnika, da bi se ohladili. Pri večerji pa sta starša presenečena, ko Tjaša takoj zavrne vso hrano, v kateri je kimči.
Lačna Tjaša v hladilniku najde lonček kimčija in se ga loti. To obžaluje takoj, ko ugotovi, kako peče! Ko tla postanejo lava, se Tjaša in Maša odpravita čez sobo do umivalnika, da bi se ohladili. Pri večerji pa sta starša presenečena, ko Tjaša takoj zavrne vso hrano, v kateri je kimči.
Tjaša in Robi igrata družabno igro kače in lestve. Tjaša zmaguje, zato začne Robi goljufati. Ko ga Tjaša zaloti, Robi jezno odvihra. Igri se pridruži Maša, a Tjaša kmalu ugotovi, da tudi ona ne prenese poraza in da je za zmago nenadoma celo pripravljena goljufati!
Tjaša in Robi igrata družabno igro kače in lestve. Tjaša zmaguje, zato začne Robi goljufati. Ko ga Tjaša zaloti, Robi jezno odvihra. Igri se pridruži Maša, a Tjaša kmalu ugotovi, da tudi ona ne prenese poraza in da je za zmago nenadoma celo pripravljena goljufati!
Tjašin najljubši strip preneha izhajati. Tjaša se je veselila branja dogodivščin Portalne druščine, zato si začne predstavljati njihovo novo pustolovščino. S skupnimi močmi druščina, Tjaša in Maša rešijo planet pred uničenjem.
Tjašin najljubši strip preneha izhajati. Tjaša se je veselila branja dogodivščin Portalne druščine, zato si začne predstavljati njihovo novo pustolovščino. S skupnimi močmi druščina, Tjaša in Maša rešijo planet pred uničenjem.
V soboto želi Tjaša gledati oddajo Prijatelji iz živalskega vrta, a mama vztraja, naj najprej opravi svoje zadolžitve. Tjaša nerada odide iz hiše. Maši pokaže seznam opravil, s katerimi je odlašala. Da se lažje lotita dela, si predstavljata, da je njun vrt v resnici živalski vrt.
V soboto želi Tjaša gledati oddajo Prijatelji iz živalskega vrta, a mama vztraja, naj najprej opravi svoje zadolžitve. Tjaša nerada odide iz hiše. Maši pokaže seznam opravil, s katerimi je odlašala. Da se lažje lotita dela, si predstavljata, da je njun vrt v resnici živalski vrt.
Dan je vroč, Tjaša in Robi pa se igrata zunaj. Tjaša si zamisli »senčno hišo«, v kateri se bosta izognila vročini. Vstopita vanjo in uživata v hladu. Ker pa sonce potuje po nebu, se senca začne umikati in krčiti ‒ Tjaša in Robi pa morata čim prej iz senčne hiše.
Dan je vroč, Tjaša in Robi pa se igrata zunaj. Tjaša si zamisli »senčno hišo«, v kateri se bosta izognila vročini. Vstopita vanjo in uživata v hladu. Ker pa sonce potuje po nebu, se senca začne umikati in krčiti ‒ Tjaša in Robi pa morata čim prej iz senčne hiše.
Tjaša in Robi se ne strinjata, kateri film naj gledajo. Zmaga Robi in Tjaša je razočarana, ker vedno obvelja njegova. Zamisli si Robijev svet, poln njegovih najljubših igrač. Maša ugotovi, da so bile vse igrače v tem svetu nekoč Tjašine, in da sta pravzaprav v njenem svetu.
Tjaša in Robi se ne strinjata, kateri film naj gledajo. Zmaga Robi in Tjaša je razočarana, ker vedno obvelja njegova. Zamisli si Robijev svet, poln njegovih najljubših igrač. Maša ugotovi, da so bile vse igrače v tem svetu nekoč Tjašine, in da sta pravzaprav v njenem svetu.
Tjaša zbira figurice iz jajčk presenečenja. Nenadoma pogreši malo želvo! Očka zaprosi za pomoč pri iskanju in skupaj se odpravita v najtemnejše kotičke pod Tjašino posteljo. Tam najdeta kačo iz nogavice, ki je želvo ujela v svoj svitek. Uspavanka jo uspava in Tjaša želvico hitro odpelje stran.
Tjaša zbira figurice iz jajčk presenečenja. Nenadoma pogreši malo želvo! Očka zaprosi za pomoč pri iskanju in skupaj se odpravita v najtemnejše kotičke pod Tjašino posteljo. Tam najdeta kačo iz nogavice, ki je želvo ujela v svoj svitek. Uspavanka jo uspava in Tjaša želvico hitro odpelje stran.
Tjaša poskuša na klavirju zaigrati novo pesem. Ker ji ne uspe, je zelo razočarana. Predstavlja si velikansko klavirsko goro, ki se spremeni v tobogan, kadar stopi na napačno noto. Z Mašino pomočjo se Tjaša zbere in spozna, da si mora vzeti čas, če želi priplezati na vrh.
Tjaša poskuša na klavirju zaigrati novo pesem. Ker ji ne uspe, je zelo razočarana. Predstavlja si velikansko klavirsko goro, ki se spremeni v tobogan, kadar stopi na napačno noto. Z Mašino pomočjo se Tjaša zbere in spozna, da si mora vzeti čas, če želi priplezati na vrh.
Neke noči na kmetiji pristaneta otroka iz vesolja in začneta razgrajati. Ju Jon in Bitzer lahko ustavita, preden se kmet zbudi?
Neke noči na kmetiji pristaneta otroka iz vesolja in začneta razgrajati. Ju Jon in Bitzer lahko ustavita, preden se kmet zbudi?
Mama Tjašino novo igračo, zmajevko Suzano, zaklene v avto. Ker ne gre drugače, Tjaša in Maša načrtujeta pobeg iz zapora. S pomočjo Tjašinih igrač prideta do Suzanine celice, vendar je ta zaklenjena in sproži se alarm. Mama igračo končno le izpusti na prostost.
Mama Tjašino novo igračo, zmajevko Suzano, zaklene v avto. Ker ne gre drugače, Tjaša in Maša načrtujeta pobeg iz zapora. S pomočjo Tjašinih igrač prideta do Suzanine celice, vendar je ta zaklenjena in sproži se alarm. Mama igračo končno le izpusti na prostost.
Tjaša je zelo radovedna, vendar očka in mama ne znata odgovoriti na nobeno njeno vprašanje. Zato si zamisli čudovito pustolovščino z mravljami in sama najde vse odgovore. Leti z mravljinčnim letalom in nebo pobarva z rožnato barvo, na koncu pa staršem razloži vse, kar se je naučila.
Tjaša je zelo radovedna, vendar očka in mama ne znata odgovoriti na nobeno njeno vprašanje. Zato si zamisli čudovito pustolovščino z mravljami in sama najde vse odgovore. Leti z mravljinčnim letalom in nebo pobarva z rožnato barvo, na koncu pa staršem razloži vse, kar se je naučila.
Čreda jo z avtobusom popiha v lunapark. Medtem ko Bitzer zganja na kup izgubljene ovce, mora Jon kmeta prepričati, da se ni nič zgodilo.
Čreda jo z avtobusom popiha v lunapark. Medtem ko Bitzer zganja na kup izgubljene ovce, mora Jon kmeta prepričati, da se ni nič zgodilo.
Pred Tjašo je prvi izpit pri baletu, zato je zelo vznemirjena. Maša predlaga, naj si zamisli kaj sproščujočega, da bo lahko zaspala. Skupaj ugotovita, da bo bolje, če se osredotoči na to, kako zabaven je balet in njegova vadba. Zjutraj se Tjaša zbudi spočita in odlično pripravljena.
Pred Tjašo je prvi izpit pri baletu, zato je zelo vznemirjena. Maša predlaga, naj si zamisli kaj sproščujočega, da bo lahko zaspala. Skupaj ugotovita, da bo bolje, če se osredotoči na to, kako zabaven je balet in njegova vadba. Zjutraj se Tjaša zbudi spočita in odlično pripravljena.
Z jablane, nagnjene nad dvorišče porednih pujsov, bi Jon rad sklatil jabolka. Njegovi poskusi se sprevržejo v vsesplošno vojno med ovcami in pujsi.
Z jablane, nagnjene nad dvorišče porednih pujsov, bi Jon rad sklatil jabolka. Njegovi poskusi se sprevržejo v vsesplošno vojno med ovcami in pujsi.
Družina gre na pico in Tjaša je navdušena, saj natanko ve, kaj bo naročila. A picerija je zaprta! Mama in očka predlagata mehiško restavracijo, vendar Tjaša ne pozna mehiške hrane. Razočarana Tjaša si predstavlja, da je vsa ulica iz testa. Kolesa, frizbi ‒ vse se spremeni v pico!
Družina gre na pico in Tjaša je navdušena, saj natanko ve, kaj bo naročila. A picerija je zaprta! Mama in očka predlagata mehiško restavracijo, vendar Tjaša ne pozna mehiške hrane. Razočarana Tjaša si predstavlja, da je vsa ulica iz testa. Kolesa, frizbi ‒ vse se spremeni v pico!
Na vrtu Robiju in Tjaši mravlja ukrade piškot! Tjaša ju z domišljijo skrči na njeno velikost in začneta ji slediti. Z Mašino pomočjo raziskujejo mravljišče, dokler ne najdejo piškota. Skupaj se odločijo, da ga bodo pustili kraljici mravelj, saj ima veliko državljanov, za katere mora skrbeti.
Na vrtu Robiju in Tjaši mravlja ukrade piškot! Tjaša ju z domišljijo skrči na njeno velikost in začneta ji slediti. Z Mašino pomočjo raziskujejo mravljišče, dokler ne najdejo piškota. Skupaj se odločijo, da ga bodo pustili kraljici mravelj, saj ima veliko državljanov, za katere mora skrbeti.
Tjaša in Robi se brez dvoljenja prikradeta v mamin umetniški atelje in Tjaša po nesreči s črnilom polije njeno najnovejšo sliko. Ko se mama vrne, Tjaša krivdo prevali na Robija, in ta mora na stopnico za poredne otroke. Tjaša se zato počuti krivo. Z Mašo si izmislita pustolovščino, da Robija rešita s stopnice.
Tjaša in Robi se brez dvoljenja prikradeta v mamin umetniški atelje in Tjaša po nesreči s črnilom polije njeno najnovejšo sliko. Ko se mama vrne, Tjaša krivdo prevali na Robija, in ta mora na stopnico za poredne otroke. Tjaša se zato počuti krivo. Z Mašo si izmislita pustolovščino, da Robija rešita s stopnice.
Neke temne, viharne noči čreda ne more spati. Jon razišče vrsto grozljivih dogodkov in ugotovi, kdo v resnici straši ovce.
Neke temne, viharne noči čreda ne more spati. Jon razišče vrsto grozljivih dogodkov in ugotovi, kdo v resnici straši ovce.
Kmet si omisli robotskega ovčarja. Ko se izkaže, da je še strožji kot Bitzer, Jon sklene, da zanj na kmetiji ni prostora.
Kmet si omisli robotskega ovčarja. Ko se izkaže, da je še strožji kot Bitzer, Jon sklene, da zanj na kmetiji ni prostora.
Kmet polaga beton in Bitzer ga mora čuvati, dokler se ne strdi. A mokra površina je za Jona in čredo prevelika skušnjava ...
Kmet polaga beton in Bitzer ga mora čuvati, dokler se ne strdi. A mokra površina je za Jona in čredo prevelika skušnjava ...
Tjaša je s prijateljicama Karlo in Jerco na Tomijevi zabavi za rojstni dan. Tomijevo glavno darilo je velika škatla s kockami. Tjaša predlaga, da zgradijo grad, s čimer se strinjajo vsi ... razen Tomija. Prijatelji se pri gradnji gradu tako zabavajo, da na Tomija celo pozabijo.
Tjaša je s prijateljicama Karlo in Jerco na Tomijevi zabavi za rojstni dan. Tomijevo glavno darilo je velika škatla s kockami. Tjaša predlaga, da zgradijo grad, s čimer se strinjajo vsi ... razen Tomija. Prijatelji se pri gradnji gradu tako zabavajo, da na Tomija celo pozabijo.
Kmet zavrže svoje pripomočke za čaranje, zato se Jon odloči, da bo pripravil predstavo. Ko začne čreda izginjati, pa se stvari zapletejo.
Kmet zavrže svoje pripomočke za čaranje, zato se Jon odloči, da bo pripravil predstavo. Ko začne čreda izginjati, pa se stvari zapletejo.
Po večerji Tjaša in Robi prosita za sladico, a mama je tokrat ni pripravila. Predlaga jima, naj se posladkata z očkovimi bomboni, nenadoma pa vse luči ugasnejo! Tjaša razloži Robiju, da je temno, ker sta v rudniku. V rudniškem vozičku potujeta po predorih in iščeta sladki zaklad.
Po večerji Tjaša in Robi prosita za sladico, a mama je tokrat ni pripravila. Predlaga jima, naj se posladkata z očkovimi bomboni, nenadoma pa vse luči ugasnejo! Tjaša razloži Robiju, da je temno, ker sta v rudniku. V rudniškem vozičku potujeta po predorih in iščeta sladki zaklad.
Tomi in Jerca sta na obisku pri Tjaši. Nenadoma pa izgine očkova borovničeva pita! Maša predlaga, da se preiskave loti detektivska agencija Tjaša Maša. Na kraju dogodka najdejo Jerčino ogrlico, na Robijevem obrazu pa drobtine, nazadnje pa le ugotovijo, kdo je tat!
Tomi in Jerca sta na obisku pri Tjaši. Nenadoma pa izgine očkova borovničeva pita! Maša predlaga, da se preiskave loti detektivska agencija Tjaša Maša. Na kraju dogodka najdejo Jerčino ogrlico, na Robijevem obrazu pa drobtine, nazadnje pa le ugotovijo, kdo je tat!
Očka se z Robijem in Tjašo igra, da je konj, a tik preden je na vrsti Tjaša, si zaželi počitka. Tjaša vzame vajeti v svoje roke in postane očka. Maša je Tjaša, Robi pa ... Robi. Začnejo graditi železniško progo in Tjaša ugotovi, da je težko biti očka. Odloči se, da bo spet kar Tjaša.
Očka se z Robijem in Tjašo igra, da je konj, a tik preden je na vrsti Tjaša, si zaželi počitka. Tjaša vzame vajeti v svoje roke in postane očka. Maša je Tjaša, Robi pa ... Robi. Začnejo graditi železniško progo in Tjaša ugotovi, da je težko biti očka. Odloči se, da bo spet kar Tjaša.
Zunaj dežuje in Tjaša napiše seznam vseh stvari, ki jih želi početi v stanovanju. Vendar imata mama in očka veliko dela, zato prosita Tjašo, naj popazi na Robija. Tjaša se sprva upira, nato pa ji Maša pokaže, kako lahko zoprno nalogo spremeni v prijetno.
Zunaj dežuje in Tjaša napiše seznam vseh stvari, ki jih želi početi v stanovanju. Vendar imata mama in očka veliko dela, zato prosita Tjašo, naj popazi na Robija. Tjaša se sprva upira, nato pa ji Maša pokaže, kako lahko zoprno nalogo spremeni v prijetno.
Mamljiva kmetova pica navdihne Jona in prijateljčke, da se, preoblečeni v ljudi, odpravijo v bližnjo picerijo.
Mamljiva kmetova pica navdihne Jona in prijateljčke, da se, preoblečeni v ljudi, odpravijo v bližnjo picerijo.
Mama ne zna dokončati risbe in Tjaša in Maša ji ponudita pomoč. Vse tri se potopijo v morske globine. Mama se, obkrožena s pisanim morskim življem, takoj sprosti. Navdih za risbo najde v obliki prikupne hobotnice!
Mama ne zna dokončati risbe in Tjaša in Maša ji ponudita pomoč. Vse tri se potopijo v morske globine. Mama se, obkrožena s pisanim morskim življem, takoj sprosti. Navdih za risbo najde v obliki prikupne hobotnice!
Jon najde fotoaparat, ki so ga izgubili sprehajalci. Začne fotografirati čredo, a tudi kuža Bitzer ga kmalu odkrije ...
Jon najde fotoaparat, ki so ga izgubili sprehajalci. Začne fotografirati čredo, a tudi kuža Bitzer ga kmalu odkrije ...
Na poti na morje družina obtiči v prometnem zamašku in v avtu je napeto. Tjaša si želi napetost pregnati in predstavlja si, da je avto podmornica. Skupaj z Mašo raziskujeta morje. Nenadoma naletita na velikanskega kita in ta ju požre. Ko ga požgečkata, ju kit izpusti, in že sta svobodni!
Na poti na morje družina obtiči v prometnem zamašku in v avtu je napeto. Tjaša si želi napetost pregnati in predstavlja si, da je avto podmornica. Skupaj z Mašo raziskujeta morje. Nenadoma naletita na velikanskega kita in ta ju požre. Ko ga požgečkata, ju kit izpusti, in že sta svobodni!