Raziskujte
Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Mojstrska igra prefinjenosti in čustev pod taktirko Ingmarja Bergmana Odvetnik Fredrik Egerman je poročen z mlado in nedolžno Anne, a ga še vedno privlači njegova nekdanja ljubimka, igralka Desirée Armfeldt. Desirée, ki ima trenutno razmerje z arogantnim grofom Malcolmom, vso druščino povabi v podeželsko vilo svoje matere, kjer se pod tančico uglajenosti razplamtijo strasti. Noč nepredvidenih premen in razkritij naposled prinese humor, spravo in spoznanje, da je ljubezen večna le v svoji večni spremenljivosti. Morda bo marsikaterega gledalca presenetilo, da je Ingmar Bergman, najbolj znan po globokih eksistencialnih dramah, snemal tudi komedije, in to briljantne. Bergman tukaj z nežnostjo in črnim humorjem razkriva človeško komično nepopolnost in neusahljivo hrepenenje po ljubezni, bližini. Klasičnih komičnih vsebin in obrazcev se loti z lahkotnostjo, prefinjenostjo in duhovitostjo, s čimer se postavi ob bok največjim mojstrom filmske komedije. Izvirni naslov: SOMMARNATTENS LEENDE / Švedski film, 1955 / Režija in scenarij: Ingmar Bergman / Igrajo: Gunnar Björnstrand, Eva Dahlbeck, Ulla Jacobsson, Harriet Andersson, Jarl Kulle
Mojstrska igra prefinjenosti in čustev pod taktirko Ingmarja Bergmana Odvetnik Fredrik Egerman je poročen z mlado in nedolžno Anne, a ga še vedno privlači njegova nekdanja ljubimka, igralka Desirée Armfeldt. Desirée, ki ima trenutno razmerje z arogantnim grofom Malcolmom, vso druščino povabi v podeželsko vilo svoje matere, kjer se pod tančico uglajenosti razplamtijo strasti. Noč nepredvidenih premen in razkritij naposled prinese humor, spravo in spoznanje, da je ljubezen večna le v svoji večni spremenljivosti. Morda bo marsikaterega gledalca presenetilo, da je Ingmar Bergman, najbolj znan po globokih eksistencialnih dramah, snemal tudi komedije, in to briljantne. Bergman tukaj z nežnostjo in črnim humorjem razkriva človeško komično nepopolnost in neusahljivo hrepenenje po ljubezni, bližini. Klasičnih komičnih vsebin in obrazcev se loti z lahkotnostjo, prefinjenostjo in duhovitostjo, s čimer se postavi ob bok največjim mojstrom filmske komedije. Izvirni naslov: SOMMARNATTENS LEENDE / Švedski film, 1955 / Režija in scenarij: Ingmar Bergman / Igrajo: Gunnar Björnstrand, Eva Dahlbeck, Ulla Jacobsson, Harriet Andersson, Jarl Kulle
Distopični akcijski triler, postavljen v bližnjo prihodnost ZDA, ki so razpadle zaradi političnih in družbenih napetosti. V ZDA izbruhne državljanska vojna – nekdanja konfederacija se je razdelila na več frakcij. Ena od najmočnejših uporniških skupin je Zahodna zveza, ki vključuje Kalifornijo in Teksas. Bela hiša je pod avtoritarno oblastjo predsednika, ki v izsiljenem tretjem mandatu vodi državo ob podpori vojske in izrednih pooblastil. Zgodba spremlja skupino novinarjev, ki potujejo po razdejani državi in dokumentirajo dogajanje v zadnjih dneh ameriške demokracije. Skupina potuje od New Yorka proti Washingtonu, da bi ujela intervju s predsednikom, še preden uporniške sile zasedejo prestolnico. Na poti dokumentirajo surovost spopadov, propad civilizacije in posledice skrajne polarizacije. Originalni naslov: CIVIL WAR Leto produkcije: 2024 Država: koprodukcija Žanr: distopični akcijski triler Režija: Alex Garland Scenarij: Alex Garland Igrajo: Kirsten Dunst, Nick Offerman, Wagner Moura, Cailee Spaeny
Distopični akcijski triler, postavljen v bližnjo prihodnost ZDA, ki so razpadle zaradi političnih in družbenih napetosti. V ZDA izbruhne državljanska vojna – nekdanja konfederacija se je razdelila na več frakcij. Ena od najmočnejših uporniških skupin je Zahodna zveza, ki vključuje Kalifornijo in Teksas. Bela hiša je pod avtoritarno oblastjo predsednika, ki v izsiljenem tretjem mandatu vodi državo ob podpori vojske in izrednih pooblastil. Zgodba spremlja skupino novinarjev, ki potujejo po razdejani državi in dokumentirajo dogajanje v zadnjih dneh ameriške demokracije. Skupina potuje od New Yorka proti Washingtonu, da bi ujela intervju s predsednikom, še preden uporniške sile zasedejo prestolnico. Na poti dokumentirajo surovost spopadov, propad civilizacije in posledice skrajne polarizacije. Originalni naslov: CIVIL WAR Leto produkcije: 2024 Država: koprodukcija Žanr: distopični akcijski triler Režija: Alex Garland Scenarij: Alex Garland Igrajo: Kirsten Dunst, Nick Offerman, Wagner Moura, Cailee Spaeny
Leon Gall je policijski inšpektor v poznih tridesetih. Včasih deluje na robu legalnosti, vendar ni koruptiven. V četrti, kjer je odraščal s svojo pokojno materjo, narkomanko, Korporacija Rihter želi pričeti gradnjo največjega stavbnega kompleksa v zgodovini mesta. Leon Gall prek svoje punce, luksuzne prostitutke Veronike Gril, ki zadovoljuje pomembnega politika in enega izmed glavnih akterjev pri projektu, izve, da je bil nakup tamkajšnjega zemljišča sumljiv.
Leon Gall je policijski inšpektor v poznih tridesetih. Včasih deluje na robu legalnosti, vendar ni koruptiven. V četrti, kjer je odraščal s svojo pokojno materjo, narkomanko, Korporacija Rihter želi pričeti gradnjo največjega stavbnega kompleksa v zgodovini mesta. Leon Gall prek svoje punce, luksuzne prostitutke Veronike Gril, ki zadovoljuje pomembnega politika in enega izmed glavnih akterjev pri projektu, izve, da je bil nakup tamkajšnjega zemljišča sumljiv.
Leipzig, december 1734 Ambiciozni in kontroverzni skladatelj in kantor Johann Sebastian Bach doma, skupaj s svojo družino pripravlja mogočen oratorij, ki naj bi ga izvedli za Božič v mestni katedrali. S tem delom želi Bach preseči samega sebe in očarati občinstvo. Njegovo glasbo bolj cenijo v Dresdnu, kjer domuje dvor, saj se govori, da bo božični koncert obiskal sam dvorni kapelnik Hasse. V domačem Leipzigu mestni svet nasprotuje Bachovim preveč ambicioznim načrtom, saj obstaja bojazen, da bi njegova nečimrnost užalila cerkvene in druge dostojanstvenike. Med njimi je Bachov največji nasprotnik prav mestni svetnik Christian Stieglitz, ki zahteva naj Bach ostaja pri izvedbah kantat in naj ne izziva mestnih oblasti z oratorijem, ker ga konec koncev lahko tudi izženejo … Bach se ne da. Skupaj s svojo številno muzikalno družino pevcev in skladateljev, se lotijo velikanskega dela in na koncu izvedejo oratorij, ki prevzame občinstvo, tako oboževalce kot omahljivce.. BOŽIČNI ČUDEŽ PRI BACHOVIH Režija: Florian Baxmeyer / Scenarij: Christian Schnalke / Igrajo: Devid Striesow, Verena Altenberger, Luise Aschenbrenner, Daniel Christensen, Christina Große, Felix Hellmann, Lotta Herzog, Christoph Luser, Thorsten Merten, Ludwig Simon, Dominic Marcus Singer, Victor Tahal, German von Beug, Dominik Weber …
Leipzig, december 1734 Ambiciozni in kontroverzni skladatelj in kantor Johann Sebastian Bach doma, skupaj s svojo družino pripravlja mogočen oratorij, ki naj bi ga izvedli za Božič v mestni katedrali. S tem delom želi Bach preseči samega sebe in očarati občinstvo. Njegovo glasbo bolj cenijo v Dresdnu, kjer domuje dvor, saj se govori, da bo božični koncert obiskal sam dvorni kapelnik Hasse. V domačem Leipzigu mestni svet nasprotuje Bachovim preveč ambicioznim načrtom, saj obstaja bojazen, da bi njegova nečimrnost užalila cerkvene in druge dostojanstvenike. Med njimi je Bachov največji nasprotnik prav mestni svetnik Christian Stieglitz, ki zahteva naj Bach ostaja pri izvedbah kantat in naj ne izziva mestnih oblasti z oratorijem, ker ga konec koncev lahko tudi izženejo … Bach se ne da. Skupaj s svojo številno muzikalno družino pevcev in skladateljev, se lotijo velikanskega dela in na koncu izvedejo oratorij, ki prevzame občinstvo, tako oboževalce kot omahljivce.. BOŽIČNI ČUDEŽ PRI BACHOVIH Režija: Florian Baxmeyer / Scenarij: Christian Schnalke / Igrajo: Devid Striesow, Verena Altenberger, Luise Aschenbrenner, Daniel Christensen, Christina Große, Felix Hellmann, Lotta Herzog, Christoph Luser, Thorsten Merten, Ludwig Simon, Dominic Marcus Singer, Victor Tahal, German von Beug, Dominik Weber …
Črna komedija o raku. Zeko in Gogi sta stereotipna kriminalca, ki se morata na 1. november znebiti trupla. Na videz rutinska naloga se izkaže za precej težjo, sploh ko se v zgodbo vpletejo veterinar, mesar in prostitutka. Sliši se kot začetek vica, a zadeve so še kako resne. Navsezadnje je to zgodba o raku. Film, ki je na površju kriminalna črna komedija, v sebi pa skriva tudi bolj resne teme, je premiero doživel na letošnjem Festivalu slovenskega filma. Scenarij in režija: Luka Štigl Igrajo: Tim Lončar, Filip Đurić, Uroš Potočnik, Gregor Gruden, Živa Selan, Mitja Okorn... Pripovedovalec: Admir Baltić Produkcija: Squareme
Črna komedija o raku. Zeko in Gogi sta stereotipna kriminalca, ki se morata na 1. november znebiti trupla. Na videz rutinska naloga se izkaže za precej težjo, sploh ko se v zgodbo vpletejo veterinar, mesar in prostitutka. Sliši se kot začetek vica, a zadeve so še kako resne. Navsezadnje je to zgodba o raku. Film, ki je na površju kriminalna črna komedija, v sebi pa skriva tudi bolj resne teme, je premiero doživel na letošnjem Festivalu slovenskega filma. Scenarij in režija: Luka Štigl Igrajo: Tim Lončar, Filip Đurić, Uroš Potočnik, Gregor Gruden, Živa Selan, Mitja Okorn... Pripovedovalec: Admir Baltić Produkcija: Squareme
Komedija, postavljena v upokojenski dom, poln spletk in hierarhij Vdova Helen je navajena živeti na svojem. Dom za upokojence se ji neznansko upira, ker želi ohraniti samostojnost. Po požaru v svoji hiši pa se mora po sili razmer začasno preseliti prav tja. Toda Helen je imela prav. Novi sostanovalci, predvsem sostanovalke, njeno življenje postavijo na prepih. Vedejo se kot srednješolke, ki opravljajo, tekmujejo in ustvarjajo pravcato mikrohierarhijo. Helen se s sostanovalkami zbliža ob igranju bridža in dobi prijateljico Sally. Spozna tudi šarmantnega Dana, ki jo nepričakovano navda z novim upanjem na ljubezen. Medtem ko krmari med željo in razočaranjem, spoznava, da nikoli ni prepozno za spremembo, za nov začetek. Izvirni naslov: QUEEN BEES / Ameriški film, 2021 / Režija: Michael Lembeck / Scenarij: Donald Martin / Igrajo: Ellen Burstyn, James Caan, Ann Margret, Jane Curtin
Komedija, postavljena v upokojenski dom, poln spletk in hierarhij Vdova Helen je navajena živeti na svojem. Dom za upokojence se ji neznansko upira, ker želi ohraniti samostojnost. Po požaru v svoji hiši pa se mora po sili razmer začasno preseliti prav tja. Toda Helen je imela prav. Novi sostanovalci, predvsem sostanovalke, njeno življenje postavijo na prepih. Vedejo se kot srednješolke, ki opravljajo, tekmujejo in ustvarjajo pravcato mikrohierarhijo. Helen se s sostanovalkami zbliža ob igranju bridža in dobi prijateljico Sally. Spozna tudi šarmantnega Dana, ki jo nepričakovano navda z novim upanjem na ljubezen. Medtem ko krmari med željo in razočaranjem, spoznava, da nikoli ni prepozno za spremembo, za nov začetek. Izvirni naslov: QUEEN BEES / Ameriški film, 2021 / Režija: Michael Lembeck / Scenarij: Donald Martin / Igrajo: Ellen Burstyn, James Caan, Ann Margret, Jane Curtin
Romantična epopeja iz zlate dobe mehiškega filma V revolucionarni Mehiki se idealistični vodja uporniških sil José Juan Reyes zaljubi v Beatriz Peñafiel, hčerko najbogatejšega aristokrata v mestu, ki ga je prav on oropal v imenu revolucije. Strast med njima se razplamti kljub razrednim razlikam. On je kmet in borec za pravičnost, ona pa pooseblja svet privilegijev, ki se ruši. Gre za eno od številnih epskih klasik režiserja Emilia Fernándeza, znanega tudi pod vzdevkom »El Indio«, ki je bil med najbolj cenjenimi režiserji v času zlate dobe mehiškega filma v 40. in 50. letih prejšnjega stoletja. Brezhibna režija, prekrasna črno-bela fotografija, vznesena ljubezenska zgodba, postavljena v turbulenten čas revolucije, karizmatična zvezdnika mehiškega filma – vse to ustvari čutno kombinacijo, ki se ji tudi danes ni mogoče upreti. Digitalno obnovljeni film so predvajali leta 2018 v Cannesu, v kategoriji oživljenih klasik. Izvirni naslov: ENAMORADA / Mehiški film, 1946 / Scenarij: Iñigo de Martino, Emilio Fernández / Režija: Emilio Fernández / Igrajo: María Félix, Pedro Armendáriz, Fernando Fernández, Eugenio Rossi
Romantična epopeja iz zlate dobe mehiškega filma V revolucionarni Mehiki se idealistični vodja uporniških sil José Juan Reyes zaljubi v Beatriz Peñafiel, hčerko najbogatejšega aristokrata v mestu, ki ga je prav on oropal v imenu revolucije. Strast med njima se razplamti kljub razrednim razlikam. On je kmet in borec za pravičnost, ona pa pooseblja svet privilegijev, ki se ruši. Gre za eno od številnih epskih klasik režiserja Emilia Fernándeza, znanega tudi pod vzdevkom »El Indio«, ki je bil med najbolj cenjenimi režiserji v času zlate dobe mehiškega filma v 40. in 50. letih prejšnjega stoletja. Brezhibna režija, prekrasna črno-bela fotografija, vznesena ljubezenska zgodba, postavljena v turbulenten čas revolucije, karizmatična zvezdnika mehiškega filma – vse to ustvari čutno kombinacijo, ki se ji tudi danes ni mogoče upreti. Digitalno obnovljeni film so predvajali leta 2018 v Cannesu, v kategoriji oživljenih klasik. Izvirni naslov: ENAMORADA / Mehiški film, 1946 / Scenarij: Iñigo de Martino, Emilio Fernández / Režija: Emilio Fernández / Igrajo: María Félix, Pedro Armendáriz, Fernando Fernández, Eugenio Rossi
Komična drama. Župan majhne gorske vasice ob vznožju Mont-Blanca Paul Barral se bori za ohranitev življenja v vasi. Naselju preti izumrtje, kakor veliko gorskim vasem v današnjem času. Paul se bori tudi za ohranitev šole pred napovedanim zaprtjem in selitvijo otrok drugam. Z županom tudi ostali vaščani računajo na prihodek z oddajanjem prelepih hotelskih apartmajev s čudovitimi razgledi gora turistom. Toda načrt pade v vodo in namesto turistov se prva prikaže Joe-Lynn, pevka z dvema otrokoma, ki se komaj prebija skozi življenje, saj beži pred nasilnim ex partnerjem in bi prav rada poiskala zatočišče v gorskem hotelu. Njen prihod vnese nemir v sicer mirno vasico in navda župana z odločnostjo in smelostjo, da poišče drugačno rešitev brez primere za vrnitev življenja na zapuščeno ozemlje ... TAKE ME HOME / MONSIEUR LE MAIRE / FRA / 2023 Režija: Karine Blanc, Michel Tavares / Scenarij: Karine Blanc, Michel Tavares / Igrajo: Clovis Cornillac, Eye Haïdara, Mehdi Senoussi …
Komična drama. Župan majhne gorske vasice ob vznožju Mont-Blanca Paul Barral se bori za ohranitev življenja v vasi. Naselju preti izumrtje, kakor veliko gorskim vasem v današnjem času. Paul se bori tudi za ohranitev šole pred napovedanim zaprtjem in selitvijo otrok drugam. Z županom tudi ostali vaščani računajo na prihodek z oddajanjem prelepih hotelskih apartmajev s čudovitimi razgledi gora turistom. Toda načrt pade v vodo in namesto turistov se prva prikaže Joe-Lynn, pevka z dvema otrokoma, ki se komaj prebija skozi življenje, saj beži pred nasilnim ex partnerjem in bi prav rada poiskala zatočišče v gorskem hotelu. Njen prihod vnese nemir v sicer mirno vasico in navda župana z odločnostjo in smelostjo, da poišče drugačno rešitev brez primere za vrnitev življenja na zapuščeno ozemlje ... TAKE ME HOME / MONSIEUR LE MAIRE / FRA / 2023 Režija: Karine Blanc, Michel Tavares / Scenarij: Karine Blanc, Michel Tavares / Igrajo: Clovis Cornillac, Eye Haïdara, Mehdi Senoussi …
Nemški tv-film Trije pari – Anne in Philipp, Nesrin in Matze ter gostitelja Caro in Tarek – se po dolgem času spet srečajo na skupni prijateljski večerji, vendar je napetost čutiti že takoj, ko se pozdravijo. Nihče od povabljenih se srečanja v resnici ne veseli. Med večerjo na dan privrejo dolgo zakopane zamere in skrivnosti. Njihove prijateljske in zakonske vezi so na kocki, zavezništva se sklepajo in nato opuščajo... Obeta se divji večer, poln prepirov in pobotanj. Izvirni naslov: PÄRCHENABEND / Nemški film, 2023 / Režija: Leo Khasin / Scenarij: Alexandra Maxeiner / Igrajo: Ken Duken, Marleen Lohse, Alwara Höfels, Serkan Kaya, Adina Vetter, Carol Schuler, Jacob Matschenz
Nemški tv-film Trije pari – Anne in Philipp, Nesrin in Matze ter gostitelja Caro in Tarek – se po dolgem času spet srečajo na skupni prijateljski večerji, vendar je napetost čutiti že takoj, ko se pozdravijo. Nihče od povabljenih se srečanja v resnici ne veseli. Med večerjo na dan privrejo dolgo zakopane zamere in skrivnosti. Njihove prijateljske in zakonske vezi so na kocki, zavezništva se sklepajo in nato opuščajo... Obeta se divji večer, poln prepirov in pobotanj. Izvirni naslov: PÄRCHENABEND / Nemški film, 2023 / Režija: Leo Khasin / Scenarij: Alexandra Maxeiner / Igrajo: Ken Duken, Marleen Lohse, Alwara Höfels, Serkan Kaya, Adina Vetter, Carol Schuler, Jacob Matschenz
Adam Mickiewicz (24. 12. 1798– 26. 11. 1855), romantični pesnik, esejist, publicist in dramatik, velja za glavnega predstavnika romantike na Poljskem. Njegova najbolj znana dela so: poetična drama Praznik mrtvih, nacionalna epska pesnitev Gospod Tadej, zgodovinski pesnitvi Konrad Wallenrod in Gražina ter pesniška zbirka Poezije. 22-letni Mickiewicz se sredi nemirnega političnega dogajanja zaplete v strastno, a na propad obsojeno razmerje z Marylo Wereszczakówno. Kratek in intenziven odnos pusti močan pečat na Mickiewiczu, saj je bil navdih za nekatera njegova najpomembnejša dela, vključno s pesmijo Negotovost. Prešernovemu sodobniku Mickiewiczu, ki je v svojih delih izražal tudi boj za svobodo in željo po neodvisnosti, so marca 2024 v Kranju postavili doprsni kip. NIEPEWNOŚĆ. ZAKOCHANY MICKIEWICZ / Uncertainty / 2024 / Poljska Scenarij: Waldermar Szarek Režija: Waldemar Szarek V glavnih vlogah: Nikodem Rozbicki, Aleksandra Piotrowska, Dorota Landowska, Adrian Zaremba
Adam Mickiewicz (24. 12. 1798– 26. 11. 1855), romantični pesnik, esejist, publicist in dramatik, velja za glavnega predstavnika romantike na Poljskem. Njegova najbolj znana dela so: poetična drama Praznik mrtvih, nacionalna epska pesnitev Gospod Tadej, zgodovinski pesnitvi Konrad Wallenrod in Gražina ter pesniška zbirka Poezije. 22-letni Mickiewicz se sredi nemirnega političnega dogajanja zaplete v strastno, a na propad obsojeno razmerje z Marylo Wereszczakówno. Kratek in intenziven odnos pusti močan pečat na Mickiewiczu, saj je bil navdih za nekatera njegova najpomembnejša dela, vključno s pesmijo Negotovost. Prešernovemu sodobniku Mickiewiczu, ki je v svojih delih izražal tudi boj za svobodo in željo po neodvisnosti, so marca 2024 v Kranju postavili doprsni kip. NIEPEWNOŚĆ. ZAKOCHANY MICKIEWICZ / Uncertainty / 2024 / Poljska Scenarij: Waldermar Szarek Režija: Waldemar Szarek V glavnih vlogah: Nikodem Rozbicki, Aleksandra Piotrowska, Dorota Landowska, Adrian Zaremba
Madžarska družinska uspešnica, barvit film o odraščanju - poleg tega pa še duhovit priročnik, kako napisati knjigo! Nina si rada izmišljuje zgodbe in želi postati pisateljica. Ko sanje izpove boemski pisateljici iz sosednje hiše, ji ta pomaga piliti pisateljske veščine. Nina kmalu spozna, da je pisanje odlično sredstvo za predelovanje osebnih zagat. Pred leti je namreč izgubila mamo, ki se je ne spominja več, zdaj pa jo s pisanjem začne obujati k življenju. Hkrati ji uspe skozi pisanje odpreti srce tudi za novo družinsko članico – očetovo novo punco – ter za svojo prvo ljubezen. Knjigo z nenavadnim naslovom je podpisala nizozemska pisateljica Annet Huizing in zanjo prejela prestižno nizozemsko nagrado Srebrno pero. Prevedena je bila že v deset jezikov, tudi pri nas; izšla je pri založbi Zala v iskrivem prevodu Mateje Seliškar Kenda. Čeprav v njem spremljamo mladinsko junakinjo, gre za medgeneracijski roman in tako tudi medgeneracijski film, ki s svojskim pristopom k izgubi, žalovanju in sprijaznjenju vzbuja tako solze kot smeh. Film je na Madžarskem dosegel izjemen uspeh, saj je uradno postal najuspešnejši igrani celovečerni film v tej državi od 90. let dalje. Izvirni naslov: VÉLETLENÜL ÍRTAM EGY KÖNYVET / Madžarski film, 2024 / Režija: Nóra Lakos / Scenarij: Nóra Lakos, po romanu Kako sem po nesreči napisala knjigo avtorice Annet Huizing / Igrajo: Villõ Demeter, László Mátray, Kati Zsurzs
Madžarska družinska uspešnica, barvit film o odraščanju - poleg tega pa še duhovit priročnik, kako napisati knjigo! Nina si rada izmišljuje zgodbe in želi postati pisateljica. Ko sanje izpove boemski pisateljici iz sosednje hiše, ji ta pomaga piliti pisateljske veščine. Nina kmalu spozna, da je pisanje odlično sredstvo za predelovanje osebnih zagat. Pred leti je namreč izgubila mamo, ki se je ne spominja več, zdaj pa jo s pisanjem začne obujati k življenju. Hkrati ji uspe skozi pisanje odpreti srce tudi za novo družinsko članico – očetovo novo punco – ter za svojo prvo ljubezen. Knjigo z nenavadnim naslovom je podpisala nizozemska pisateljica Annet Huizing in zanjo prejela prestižno nizozemsko nagrado Srebrno pero. Prevedena je bila že v deset jezikov, tudi pri nas; izšla je pri založbi Zala v iskrivem prevodu Mateje Seliškar Kenda. Čeprav v njem spremljamo mladinsko junakinjo, gre za medgeneracijski roman in tako tudi medgeneracijski film, ki s svojskim pristopom k izgubi, žalovanju in sprijaznjenju vzbuja tako solze kot smeh. Film je na Madžarskem dosegel izjemen uspeh, saj je uradno postal najuspešnejši igrani celovečerni film v tej državi od 90. let dalje. Izvirni naslov: VÉLETLENÜL ÍRTAM EGY KÖNYVET / Madžarski film, 2024 / Režija: Nóra Lakos / Scenarij: Nóra Lakos, po romanu Kako sem po nesreči napisala knjigo avtorice Annet Huizing / Igrajo: Villõ Demeter, László Mátray, Kati Zsurzs
Vizualno izčiščen film o odraščanju, posnet na idiličnih lokacijah Korzike. Khédidja se kot varuška pridruži bogatemu paru iz Pariza, ki poletja preživlja na Korziki. Tja s seboj pripelje tudi odraščajoči hčeri Jessico in Farah. Družinica se tako na otok vrne po petnajstih letih, odkar se je odselila zaradi tragedije, katere senca še vedno visi nad njimi. Mati se spoprijema z občutki krivde in izgube, ki izvirajo iz dogodkov, povezanih s pokojnim možem, hčerki pa ubirata vsaka svojo pot; Jessica se odpira prvim ljubezenskim izkušnjam, Farah išče svoje mesto na otoku. Originalni naslov: LE RETOUR Leto produkcije: 2023 Država: Francija Žanr: mladinska drama Režija: Catherine Corsini Scenarij: Naïla Guiguet in Catherine Corsini Igrajo: Aïssatou Diallo Sagna, Esther Gohourou, Suzy Bemba, Denis Podalydès
Vizualno izčiščen film o odraščanju, posnet na idiličnih lokacijah Korzike. Khédidja se kot varuška pridruži bogatemu paru iz Pariza, ki poletja preživlja na Korziki. Tja s seboj pripelje tudi odraščajoči hčeri Jessico in Farah. Družinica se tako na otok vrne po petnajstih letih, odkar se je odselila zaradi tragedije, katere senca še vedno visi nad njimi. Mati se spoprijema z občutki krivde in izgube, ki izvirajo iz dogodkov, povezanih s pokojnim možem, hčerki pa ubirata vsaka svojo pot; Jessica se odpira prvim ljubezenskim izkušnjam, Farah išče svoje mesto na otoku. Originalni naslov: LE RETOUR Leto produkcije: 2023 Država: Francija Žanr: mladinska drama Režija: Catherine Corsini Scenarij: Naïla Guiguet in Catherine Corsini Igrajo: Aïssatou Diallo Sagna, Esther Gohourou, Suzy Bemba, Denis Podalydès
Bruno in Duša, oba z demenco, živita v domu starejših občanov. Občasno se srečujeta, skupaj preživljata čas, a vedno sproti pozabljata, da se poznata. In čeprav je tako, se želita vedno znova srečati. Scenarij in režija: Miroslav Mandić Igrajo: Silva čušin (Duša), Sandi Pavlin (Bruno), Barbara Vidovič, Barbara Cerar, Mojca Funkl, Lara Komar, Boris Cavazza, ….
Bruno in Duša, oba z demenco, živita v domu starejših občanov. Občasno se srečujeta, skupaj preživljata čas, a vedno sproti pozabljata, da se poznata. In čeprav je tako, se želita vedno znova srečati. Scenarij in režija: Miroslav Mandić Igrajo: Silva čušin (Duša), Sandi Pavlin (Bruno), Barbara Vidovič, Barbara Cerar, Mojca Funkl, Lara Komar, Boris Cavazza, ….
6., zadnji del priljubljene filmske serije Zadnja epizoda prinaša čustven zaključek zgodbe, postavljene v majhen podeželski kraj Valerande-les-Chantelle, saj se Pierre in Emma spopadata s številnimi izzivi. Pierre išče rešitev za zaščito svojega očeta Alberta, čigar zdravje vse bolj peša. Toda Albert odklanja pomoč, še bolj pa predlog, da bi zapustil svojo kmetijo. Med tem prebivalci kraja postanejo tarča anonimneža, ki pošilja strupena pisma, v katerih so črna peresa. Ko tudi Pierre postane žrtev, se odloči, da bo onesposobil nadlegovalca in povrnil harmonijo tako vasi kot svoji družini. Izvirni naslov: LE DOC ET LE VÉTO: LA PLUME NOIRE / Francoski film, 2024 / Režija: Bénédicte Delmas / Scenarij: Sylviane Corgiat, Bruno Lecigne / Igrajo: Michel Cymès, Dounia Coesens, Olivier Perrier, Pasquale D'Inca, Franck Adrien
6., zadnji del priljubljene filmske serije Zadnja epizoda prinaša čustven zaključek zgodbe, postavljene v majhen podeželski kraj Valerande-les-Chantelle, saj se Pierre in Emma spopadata s številnimi izzivi. Pierre išče rešitev za zaščito svojega očeta Alberta, čigar zdravje vse bolj peša. Toda Albert odklanja pomoč, še bolj pa predlog, da bi zapustil svojo kmetijo. Med tem prebivalci kraja postanejo tarča anonimneža, ki pošilja strupena pisma, v katerih so črna peresa. Ko tudi Pierre postane žrtev, se odloči, da bo onesposobil nadlegovalca in povrnil harmonijo tako vasi kot svoji družini. Izvirni naslov: LE DOC ET LE VÉTO: LA PLUME NOIRE / Francoski film, 2024 / Režija: Bénédicte Delmas / Scenarij: Sylviane Corgiat, Bruno Lecigne / Igrajo: Michel Cymès, Dounia Coesens, Olivier Perrier, Pasquale D'Inca, Franck Adrien
Igrani prvenec ukrajinskega režiserja je impresivna družinska drama, ki združuje prvine kriminalke in mističnega ljudskega izročila. Po nekajmesečni odsotnosti zaradi dela se Pamfir, zgleden mož in oče, vrne k družini. V obmejni vasici na zahodu Ukrajine ga vsi poznajo, še posebej pod vzdevkom Kamen, ki ga je podedoval po svojem dedu, lokalnem prekupčevalcu. A priložnosti za veselje ob snidenju na predvečer tradicionalnega karnevala ni veliko, saj njegov edinec zaneti požar v molilnici. To dejanje sproži vrtinec dogodkov, ki Pamfirja prisilijo, da se sooči s preteklostjo in spopade s posledicami. To pomeni, da se mora (ponovno) lotiti tveganega posla, povezanega s kriminalom. Originalni naslov: PAMFIR Leto produkcije: 2022 Država: koprodukcija Žanr: kriminalna drama Režija: Dmitro Suholitki-Sobčuk Scenarij: Dmitro Suholitki-Sobčuk Igrajo: Oleksandr Jacentjuk, Stanislav Potjak, Solomija Kirilova, Olena Hohlatkina
Igrani prvenec ukrajinskega režiserja je impresivna družinska drama, ki združuje prvine kriminalke in mističnega ljudskega izročila. Po nekajmesečni odsotnosti zaradi dela se Pamfir, zgleden mož in oče, vrne k družini. V obmejni vasici na zahodu Ukrajine ga vsi poznajo, še posebej pod vzdevkom Kamen, ki ga je podedoval po svojem dedu, lokalnem prekupčevalcu. A priložnosti za veselje ob snidenju na predvečer tradicionalnega karnevala ni veliko, saj njegov edinec zaneti požar v molilnici. To dejanje sproži vrtinec dogodkov, ki Pamfirja prisilijo, da se sooči s preteklostjo in spopade s posledicami. To pomeni, da se mora (ponovno) lotiti tveganega posla, povezanega s kriminalom. Originalni naslov: PAMFIR Leto produkcije: 2022 Država: koprodukcija Žanr: kriminalna drama Režija: Dmitro Suholitki-Sobčuk Scenarij: Dmitro Suholitki-Sobčuk Igrajo: Oleksandr Jacentjuk, Stanislav Potjak, Solomija Kirilova, Olena Hohlatkina
Prisrčen, po svoje pa tudi trpek film o najstnici, ki v senci sistema socialnega varstva živi povsem sama, pri čemer ji sploh ne gre tako slabo. Georgie je nabrita dvanajstletnica z obrobja Londona. Nedavno ji je umrla mama, očeta pa ni nikoli poznala. Socialna služba bi jo že zdavnaj predala v varstvo rejniški družini, če Georgie ne bi izpilila načina, v katerega je vpletla tudi druge ljudi iz soseske, s katerim socialne delavce vsakič znova prepriča, da zanjo skrbi namišljeni stric. V resnici se Georgie kar dobro znajde; specializira se za krajo koles, sama skrbi za gospodinjstvo in hodi v šolo. Njeno dobro utečeno življenje pa se postavi na glavo, ko se pred njenimi vrati nenadoma pojavi mlad moški, ki naj bi bil njen oče ter naj bi že pred leti poniknil nekje v Španiji. Originalni naslov: SCRAPPER Leto produkcije: 2023 Država: Velika Britanija Žanr: mladinska drama Režija: Charlotte Regan Scenarij: Charlotte Regan Igrajo: Lola Campbell, Alin Uzun, Harris Dickinson, Cary Crankson
Prisrčen, po svoje pa tudi trpek film o najstnici, ki v senci sistema socialnega varstva živi povsem sama, pri čemer ji sploh ne gre tako slabo. Georgie je nabrita dvanajstletnica z obrobja Londona. Nedavno ji je umrla mama, očeta pa ni nikoli poznala. Socialna služba bi jo že zdavnaj predala v varstvo rejniški družini, če Georgie ne bi izpilila načina, v katerega je vpletla tudi druge ljudi iz soseske, s katerim socialne delavce vsakič znova prepriča, da zanjo skrbi namišljeni stric. V resnici se Georgie kar dobro znajde; specializira se za krajo koles, sama skrbi za gospodinjstvo in hodi v šolo. Njeno dobro utečeno življenje pa se postavi na glavo, ko se pred njenimi vrati nenadoma pojavi mlad moški, ki naj bi bil njen oče ter naj bi že pred leti poniknil nekje v Španiji. Originalni naslov: SCRAPPER Leto produkcije: 2023 Država: Velika Britanija Žanr: mladinska drama Režija: Charlotte Regan Scenarij: Charlotte Regan Igrajo: Lola Campbell, Alin Uzun, Harris Dickinson, Cary Crankson
Ruševine starega gradu so otrokom najljubši kraj za igro – poleg računalnika, seveda. Jon, Tina in njen mlajši brat Peter obiskujejo kraj vsak dan in se spoprijateljijo tudi s tamkajšnjim priložnostnim prebivalcem, lokalnim posebnežem Matjažem Mirodolom. A v prostorih razpadajočega gradu se godijo nenavadne reči. Otrokom radovednost ne da miru. Raziskujejo in raziskujejo, in ko nekega dne skoraj odprejo težka železna vrata v grajske kletne prostore, Peter nesrečno pade in si zlomi roko. To je povod, da starši otrokom prepovejo zadrževanje v okolici gradu in hkrati iščejo primeren način za odstranitev ruševin. Pa ne bo šlo tako zlahka. Izkaže se, da je grad poln skrivnosti, dogajati se pričnejo nenavadne reči in marsikdo ne ve več zagotovo, kaj je res in kaj ne… Otroci počasi začenjajo razkrivati, za kaj v resnici gre, pri tem pa jim priskoči na pomoč skrivnostni deček.
Ruševine starega gradu so otrokom najljubši kraj za igro – poleg računalnika, seveda. Jon, Tina in njen mlajši brat Peter obiskujejo kraj vsak dan in se spoprijateljijo tudi s tamkajšnjim priložnostnim prebivalcem, lokalnim posebnežem Matjažem Mirodolom. A v prostorih razpadajočega gradu se godijo nenavadne reči. Otrokom radovednost ne da miru. Raziskujejo in raziskujejo, in ko nekega dne skoraj odprejo težka železna vrata v grajske kletne prostore, Peter nesrečno pade in si zlomi roko. To je povod, da starši otrokom prepovejo zadrževanje v okolici gradu in hkrati iščejo primeren način za odstranitev ruševin. Pa ne bo šlo tako zlahka. Izkaže se, da je grad poln skrivnosti, dogajati se pričnejo nenavadne reči in marsikdo ne ve več zagotovo, kaj je res in kaj ne… Otroci počasi začenjajo razkrivati, za kaj v resnici gre, pri tem pa jim priskoči na pomoč skrivnostni deček.
Film primerja ustvarjanje dveh najpomembnejših opernih skladateljev 19. stoletja, Giuseppa Verdija in Richarda Wagnerja, ki sta se rodila istega leta 1813, in ga postavlja v sodobni kontekst televizijske komunikacije. Odločni producent, ki želi posneti gledljiv in s tem tržno zanimiv film z Verdijevimi arijami, trči ob zanesenjaškega scenarista, po srcu wagnerjanca, ki bi »projekt Verdi« najraje zamenjal s »projektom Wagner«. Dvoboj o tem, kdo piše »boljšo« glasbo in koga poslušalci raje poslušajo, se spremeni v dramo med pragmatično tržno logiko našega vsakdana in idealistično zaverovanostjo v visoko umetnost ... Film o operi se zato spremeni v TV-opero z naslovom Moč usode. V filmu pojejo svetovno priznani slovenski operni solisti (Janez Lotrič, Ana Pusar Jerič, Marjana Lipovšek in Franc Javornik), za »dramski« zaplet skrbijo Vlado Novak, Marko Mandić in Vida Breže, za »informativnost« številni napisi, podnapisi in namigi (podobno kot v nemem filmu). Scenarij Gregor Pompe in Miha Vipotnik, direktor fotografije Bojan Kastelic, režija Miha Vipotnik, urednica Danica Dolinar.
Film primerja ustvarjanje dveh najpomembnejših opernih skladateljev 19. stoletja, Giuseppa Verdija in Richarda Wagnerja, ki sta se rodila istega leta 1813, in ga postavlja v sodobni kontekst televizijske komunikacije. Odločni producent, ki želi posneti gledljiv in s tem tržno zanimiv film z Verdijevimi arijami, trči ob zanesenjaškega scenarista, po srcu wagnerjanca, ki bi »projekt Verdi« najraje zamenjal s »projektom Wagner«. Dvoboj o tem, kdo piše »boljšo« glasbo in koga poslušalci raje poslušajo, se spremeni v dramo med pragmatično tržno logiko našega vsakdana in idealistično zaverovanostjo v visoko umetnost ... Film o operi se zato spremeni v TV-opero z naslovom Moč usode. V filmu pojejo svetovno priznani slovenski operni solisti (Janez Lotrič, Ana Pusar Jerič, Marjana Lipovšek in Franc Javornik), za »dramski« zaplet skrbijo Vlado Novak, Marko Mandić in Vida Breže, za »informativnost« številni napisi, podnapisi in namigi (podobno kot v nemem filmu). Scenarij Gregor Pompe in Miha Vipotnik, direktor fotografije Bojan Kastelic, režija Miha Vipotnik, urednica Danica Dolinar.