Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Glasbeni abonma je plod skupnih prizadevanj glasbenega uredništva in produkcije pri spremljanju koncertnega in glasbeno-vzgojnega življenja na Primorskem. Tako v prvem delu, v rubriki »Mladi Primorski talenti« predstavljamo posnetke najboljših učencev (in nekaterih učiteljev) primorskih glasbenih šol, v drugem delu pa predvajamo posnetke koncertov primorskih organizatorjev. Večernim koncertom lahko prisluhnete kar v domačem naslonjaču, pa še abonma je brezplačen!
424 epizod
Glasbeni abonma je plod skupnih prizadevanj glasbenega uredništva in produkcije pri spremljanju koncertnega in glasbeno-vzgojnega življenja na Primorskem. Tako v prvem delu, v rubriki »Mladi Primorski talenti« predstavljamo posnetke najboljših učencev (in nekaterih učiteljev) primorskih glasbenih šol, v drugem delu pa predvajamo posnetke koncertov primorskih organizatorjev. Večernim koncertom lahko prisluhnete kar v domačem naslonjaču, pa še abonma je brezplačen!
Oddaja Glasbeni abonma prinaša enega od koncertov 45. festivala Piranski glasbeni večeri, koncert češkega klavirskega tria Lobkowitcz. Trio sestavljajo: Lukáš Klánský – klavir Jan Mráček – violina Ivan Vokáč – violončelo Koncertni spored: Bedrich Smetana: Trio št. 1 v g-molu, op. 15 Moderato assai Allegro, ma non agitato Presto Lucijan Marija Škerjanc: Maestoso lugubre Felix Mendelssohn – Bartholdy: Trio št. 1 v d-molu, op. 49 Molto allegro ed agitato Andante con moto tranquillo Scherzo Finale
75 min 2. 7. 2025
V oddaji Glasbeni abonma potujemo od Jadrana do Kastilje. Tak je bil naslov koncerta, ki ga je 12. junija organizirala skupnost Italijanov Santorio Santorio v Kopru, koncert je bil na dvorišču palače Gravisi-Buttorai in je prinesel izbrani program sredozemske etno glasbe. Nastopili so: Paco Diez iz Kastilje, zasedba Roberto Tombesi, Giancarlo Tombesi in Alessandro Tombesi iz Benečije ter Dario Marušić in Marino Kranjac iz Istre.
79 min 26. 6. 2025
Oddaja Glasbeni abonma prinaša koncert Tria Prometeo, ki je potekal v dvorani Pokrajinskega muzeja Koper, 20. maja 2025. To je bil 881. koncert 62. sezone Društva prijateljev glasbe Koper v ciklu Amabile z muzejem. Trio Prometeo sestavljajo: Grazia Raimondi, violina Michele Marelli, klarinet Ciro Longobardi, klavir Koncertni spored: Dmitrij Šostakovič (1906-1975) Pet skladb za violino, klarinet in klavir Preludij Gavota Elegija Valček Polka Alexander Arutiuninan (1920-2012) Suita za Trio Introduction Scherzo Dialog Finale Aram Iljič Hačaturjan (1903-1978) Trio Andante con dolore Allegro Moderato Igor Stravinski (1882-1971) Histoire du soldat - Zgodba o vojaku Marche du soldat - Vojakova koračnica Le violon du soldat - Vojakova violina Petit concert - Mali koncert Tango - Valzer - Rag Danse du Diable - Vražji ples
69 min 19. 6. 2025
V soboto, 24. maja so v Divači obeležili 130 let neprekinjenega organiziranega zborovskega petja. Jubilej je s slavnostnim koncertom počastil Mešani pevski zbor Divača, ki zadnje desetletje deluje pod vodstvom Mateja Penka. Člani mešanega pevskega zbora Divača pravijo, da je to zbor, ki je trden kot kraški kamen ter večen in uporen kakor kraški bor. Spreminjali so se sestavi v smislu moških, ženskih in mešanih, beležijo se uspehi, gostovanja, nepozabni nastopi, snemanja zvočnih albumov. Zbor je vodilo več zborovodij, zadnje desetletje ga vodi Matej Penko, ki je z zborom posnel jubilejni zvočni album in pripravil slavnostni koncert. Koncertni spored so sestavljale umetne zborovske skladbe različnih obdobij v bogatem prepletu s priredbami ljudskih pesmi.
77 min 12. 6. 2025
17. in 18. maja je v Baziliki na Sveti Gori potekal drugi čezmejni festival zborovske sakralne glasbe Omina vincit amor, ki ga je organizirala vokalna skupina Vox Diversa v sodelovanju s frančiškanskim samostanom na Sveti Gori. Festival je namenjen predvsem temu, da odpira prostor razvoju tovrstne glasbene umetnosti in spodbuja čezmejna sodelovanja pevk, pevcev, zborovodij, skladateljic, skladateljev, občinstva. Ima pa ta festival tudi tekmovalno noto, saj ob koncu žirija nagradi tri najboljše zbore. Strokovno žirijo so sestavljali: dr. Andrej Misson, Walter Lo Nigro in Gregor Klančič. Tretje mesto so podelili dekliškemu pevskemu zboru Vox Aeterna z dirigentom Stojanom Kuretom, drugo mesto tudi dekliškem zboru Piccolo Coro Artemia, ki ga vodi Denis Monte, prvo mesto pa Komornemu zboru Ipavska z dirigentko Damjano Vončina. Zaključni koncert je posnela radijska produkcijska ekipa, festival pa je spremljala Metka Sulič in pripravila večerno oddajo Glasbeni abonma, v kateri izveste več o tem, kakšna vprašanja se porajajo članom žirije, ko ocenjujejo glasbeno umetnost, kakšno je stanje zborovske glasbe na Primorskem, v čem je pomen tovrstnih festivalov in slišite izbrane posnetke zaključnega koncerta, seveda tudi vse tri nagrajene zbore.
56 min 4. 6. 2025
Oddaja prinaša posnetek edinstvenega koncerta okteta rogov, ki je potekal ob odprtju virtualne zvočne instalacije Simfonični gozd, 7. maja letos, v Amfiteatru Rafutskega parka v Novi Gorici. Projekt, ki združuje naravo, digitalno okolje in svet umetnostne glasbe, je del uradnega programa Evropske prestolnice kulture GO!2025. Avtor projekta je Markus Rindt, umetniški vodja Dresdenskih simfonikov. "Ideja se je razvijala šest let," pravi umetniška svetovalka Neda Rusjan Bric, ki je že takrat k sodelovanju povabila tudi Leva Fišerja, razvijalca umetniške aplikacije. Glede na to, da so rogovi igrali znotraj parka, torej v območju narave, je bila spodbuda za prebivalce parka, ptice in druge živali, najverjetneje tudi rastline, tolikšna, da so lepo sodelovali pri koncertu, kar se sliši na posnetku. Izvajalci: Dresdner Sinfoniker, kvartet rogov Kvartet rogov FourCor Dirigent: Simon Dvoršak Spored: Jules Cantin: Velika maša Svetega Huberta / La Grande Messe de Saint Hubert Kerry Turner: Slovo od Rdečega gradu / Farewell to Red Castle Jacob Evarts: Nostalgija / Nostalgia Hector Berlioz: Rimski karneval / Carneval romain Zasedba glasbenikov po abecednem redu: Michael Gühne, Harald Heim, Jaehyung Kim, Petar Kšenek, Andreas Nickel, Blaž Ogrič, Gašper Okorn, Jože Rošer
46 min 29. 5. 2025
Oddaja Glasbeni abonma je nekoliko posebna, saj se ozira v preteklost in ozavešča bogastvo slovenske glasbene dediščine na Tržaškem. Nedavno je namreč na Konservatoriju za glasbo Giuseppe Tartini v Trstu potekala okrogla miza s to tematiko. Raziskovalci različnih humanističnih strok so ozavestili pozabljeno dejstvo, da je bil Trst do konca prve svetovne vojne najpomembnejše avstrijsko pristanišče in posledično križišče med različnimi svetovi, kjer različnost v jeziku, navadah, kulturi, glasbi, ni bila nikakršna ovira. Trst je bil pred prvo svetovno vojno mesto velikega svetovljanskega duha z usmerjenostjo proti Dunaju in srednji Evropi – pripovedujejo govorci: dr. Manuel Figheli, ravnatelj Glasbene matice Trst, dr. Borut Klabjan, zgodovinar, znanstveni svetnik Znanstveno raziskovalnega središča Koper, dr. Daša Ličen, antropologinja, sodelavka Inštituta za slovensko narodopisje ZRC SAZU, dr. Luisa Antoni, skladateljica, muzikologinja, urednica Televizije Koper – Capodistria. Debato je spretno povezovala muzikologinja Sara Zupančič. Nosilec raziskovalnega projekta pa je dr. Nejc Sukljan. Dogodek je del obširne raziskave Glasba in nacionalno oblikovanje v Trstu, ki poteka na Oddelku za muzikologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani in želi osvetliti še mnoga nerazrešena vprašanja za boljše razumevanje slovenske in tudi širše glasbene dediščine v Trstu. Dejstva, ki so jih pripovedovali sogovorci, so v oddaji podkrepljena z glasbo Mirka Poliča, Emila Adamiča, Vasilija Mirka in drugih v Trstu delujočih slovenskih skladateljev.
59 min 22. 5. 2025
8. aprila je minilo 333 let od rojstva Giuseppeja Tartinija, ene najvidnejših osebnosti v svetu umetnostne glasbe. Rojen je bil v Piranu, v naselju, ki je bilo takrat živahno in pomembno pristanišče znotraj Beneške republike in del italijanskega kulturnega kroga, ki je hkrati imel slovanski del prebivalstva ter slovansko zaledje. Živel je v času pred razvojem narodne zavesti med evropskimi ljudstvi in hkrati v času, ko je bila Evropa vsaj tako velik kulturni prostor kot je danes. Njegov oče, trgovec Giovanni Antonio, je bil doma iz Firenc, v Piranu pa je opravljal ugledno in donosno službo nadzornika solin. Mati Caterina Zangrando je bila piranska domačinka, potomka ene najstarejših tamkajšnjih plemiških družin. Mladi Tartini se je sprva šolal v Collegiu dei padri delle scuole Pie v Kopru. Po vsej verjetnosti je obiskoval tudi piransko akademijo I virtuosi, ki je bila zbirališče piranskih izobražencev in razgledanih patricijev. V tem okolju se je Tartini zagotovo navzel svetovljanstva, kajti na srečanjih akademije se je razpravljalo o glasbi, gledališču, slikarstvu, literaturi ... Bogata glasbena, pedagoška in teoretska ustvarjalnost do danes navdihujeta tako strokovno kot laično javnost. Bil je izvrsten, tehnično in muzikalno spreten violinist, izjemno ploden skladatelj, nato poglobljen glasbeni pedagog, ki je poučeval violino po vsej današnji Evropi in bil je tudi odličen mislec na področju glasbene teorije. Giuseppeja Tartinija se je že v njegovem času prijel naziv Učitelj narodov in v tem duhu ostaja aktualen do danes. Njegov 333. rojstni dan je počastil koncert v dvorani Avditorija Portorož z gostujočim ansamblom La Divina Armonia – Božanska harmonija z izvedbo del Giuseppeja Tartinija in njegovih beneških sodobnikov, Antonia Vivaldija in Baldassarja Galuppija ob elektronskih vizualizacijah Urše Čuk. Koncert je organiziralo Združenje Skupnosti Italijanov »Giuseppe Tartini« Piran s podporo Občine Piran. V Avditoriju Portorož sta umetniški vodja zasedbe La Divina Armonia Lorenzo Ghielmi in muzikologinja Margherita Canale Degrassi najprej strokovno pojasnila in ovrednotila umetniško vrednost, ki jo izražajo partiture v bogati ostalini Giuseppeja Tartinija in ga resnično umeščajo v sam vrh baročne glasbene umetnosti. Zasedba La Divina Armonia je bila ustanovljena leta 2005 in je takoj opozorila nase z izjemnimi interpretacijami baročne glasbe z glasbili tistega časa. Ansambel La Divina Armonia sestavljajo: Celine Pasche, kljunasta flavta in dvojna harfa Anna Maddalena Ghielmi, violina Simone Pirri, violina Elisa Imbalzano, viola Anna Camporini, violončelo, Davide Nava, kontrabas in Lorenzo Ghielmi, čembalo ter umetniško vodstvo Koncertni spored: Baldassarre Galuppi (1706–1785) Koncert a 4 v g-molu za dve violini, violo in basso continuo Grave e Adagio – Spiritoso – Allegro Antonio Vivaldi (1678-1741) Sonata v d-molu, op. 1, št. 2 La Follia za dve violini in basso continuo Giuseppe Tartini (1692-1770) Koncert za violino v G-duru D 78 Allegro non molto – Largo – Allegro Antonio Vivaldi (1678-1741) Koncert za kljunasto flavto v c-molu RV 441 Allegro non molto – Largo – Allegro Giuseppe Tartini (1692-1770) / Charles Henri De Balinville (1717-1769) Sonata za violino in basso continuo v g-molu Zapuščena Didona Affettuoso – Presto – Giga Antonio Vivaldi (1678-1741) Koncert za kljunasto flavto v G-duru RV 443 Allegro – Largo – Allegro molto
77 min 15. 5. 2025
Letos mineva 100 let od rojstva skladatelja, glasbenega pedagoga in zborovodja Ivana Ščeka, ki je na Glasbeni šoli Koper poučeval od leta 1954 in vse do njegove prezgodnje smrti leta 1972. Profesorji in učenci so se mu poklonili 9. aprila s slavnostnim večerom v dvorani Pokrajinskega muzeja Koper. Bil je večer lepih misli, dobrih glasbenih izvedb in raznovrstne skladateljske ustvarjalnosti Ivana Ščeka. Pripravila sta ga klavirska pedagoga: Nuša Gregorič in Bojan Glavina. Kar dvajset učencev in profesorjev je s posameznimi klavirskimi skladbami, z dueti, s skladbo za klarinet in klavir ter s samospevom ustvarilo premišljen prerez skladateljskega dela Ivana Ščeka. Nekatere skladbe so bile izvedene prvič. Glasbena šola Koper je ob tej priložnosti izdala še neobjavljene partiture v zbirki Pomladni dan, ki jo je uredil Bojan Glavina, spremna besedila pa so ob njem prispevali še Helena Filipčič Grdina, Marija Gombač in Jernej Šček. Iz koncertnega sporeda: Skladatelj, glasbeni pedagog in zborovodja Ivan Šček (živel med letoma 1925 in 1972) je na Glasbeni šoli Koper poučeval od leta 1954 do prezgodnje smrti. Potem, ko se je zaradi šibkega zdravja odpovedal kovaškemu poklicu družinske tradicije v Vipavi, se je lahko povsem posvetil svoji najgloblji želji – glasbi. Na Akademiji za glasbo v Ljubljani je diplomiral leta 1962, prejel študentsko Prešernovo nagrado za kantato Balada na stihe Srečka Kosovela in kasneje zaključil še specializacijo iz kompozicije. V Kopru je poučeval glasbeno teorijo, kitaro, klavir in kontrabas. S posebnim občutkom do otroškega sveta je ustvaril obsežen opus otroške in mladinske glasbene literature. Na koprski gimnaziji je poučeval glasbeno-estetsko vzgojo in z izjemno sugestijo in znanjem navduševal mlade za glasbeno umetnost. Ščekov opus zajema orkestralna, komorna, klavirska, vokalno-instrumentalna dela, glasbo za gledališče in balet ter radijski igri, samospeve in zborovska dela ter številna saklralna dela za potrebe bogoslužja. Svoja liturgična dela je podpisoval s psevdonimom Štefan Kovač. V koprski stolnični cerkvi je med letoma 1966 in 1972 vodil zbor, ki danes nosi ime po njegovem psevdoimu. Ivan Šček je s pretanjenim posluhom za svoje okolje ustvaril glasbeno dediščino našega prostora. Spored: Baletna skica št. 1 Andrej Šavron, klavir Baletna skica št. 2 Nija Fabris, klavir Baletna skica št. 3 Valentina Podoš, klavir Vrabček (prir. Bojan Glavina) Klavirski duo Raša Šoba in Bojan Glavina Burja na Krasu (priredil Bojan Glavina) Klavirski duo Lucija Beroš in Vita Pišlar Baletna skica št. 1 (priredil Bojan Glavina) Klavirski duo Zarja Markač in Emily Tomše Dormi bambino Ivana Jelaš, klavir Slika št 2 in 3 Nuša Gregorič, klavir Slika št. 5 Nives Pavlič, klavir Slika št. 7 Vesna Kres, klavir Preludij – Meditacija Tatjana Jercog, klavir Ciganska rapsodija Robert Stanič, klarinet in Bojan Glavina, klavir Svidenje in Serenada Andreja Miknič, mezzosopran in Nuša Gregorič, klavir Pomladni dan Bojan Glavina, klavir Plesalke: Nikolina Gvozdič, Mia Ravnikar in Maruša Unetrlechner Nastopajoče učence so pripravili: Valentina Češnjevar, Nuša Gregorič, Bojan Glavina, Vesna Zuppin, Selma Chicco Hajdina in Manja Milostnik. Večer je vodila Tatjana Jercog.
69 min 30. 4. 2025
Oddaja Glasbeni abonma prinaša koncert z baročnimi arijami goriških salonov. Vsebino koncerta je spodbudila letošnja Evropska prestolnica kulture. Namreč, znanstvena svetnica, sodelavka Muzikološkega inštituta ZRC SAZU dr. Metoda Kokole je v Zgodovinskem pokrajinskem arhivu v Gorici odkrila zbirko partitur s 44 arijami in enim duetom iz italijanskih baročnih oper, ki so premiere doživele v Benetkah, Rimu, Neaplju, Milanu, tudi na Dunaju in drugod. Ta zbirka odraža plemiški glasbeni okus Gorice z okolico, ki je kljub uradni pripadnosti avstro-ogrski monarhiji, usmerjen v aktualno italijansko glasbeno življenje višjih slojev prebivalstva, kot pojasnjuje najditeljica zbirke Metoda Kokole. Koncert arij Andrea Bernasconija, Johanna Adolfa Hasseja, Leonarda Vincija in Giovannija Battiste Pergolesija z dodanimi inštrumentalnimi skladbami Domenica Galla, Alessandra Marcella in Giuseppeja Tartinija je izvedel ansambel musica cubicularis. Ansambel vodi Domen Marinčič, eden od vidnejših strokovnjakov za izvajalsko prakso starejših obdobij. Koncert z naslovom Operni junaki goriških salonov se je odvil v torek, 11. marca v Atriju ZRC kot prvi v novi sezoni cikla Harmonia Concertans – Stara glasba na Novem trgu. Naslednji dan so ga izvajalci ponovili v Knjigarni kavarni Maks v Novi Gorici kot del vsebine GO!2025. Ansambel musica cubicularis so: Helena Bregar, sopran Federico Gugliemo, violina Lorenzo Rosato, violina Domen Marinčič, violončelo Tomaž Sevšek, čembalo Andrea Bernasconi: Ardi per me, fedele (Arija Selene iz opere Didone abbandonato) Domenico Gallo: Sonata št. 1 v G-duru za dve violini in bas Johann Adolf Hasse: Se viver non poss'io (Arija Gandarta iz opere Alessandro nell'Indie) Giuseppe Tartini: Sonata v C-duru za dve violini in bas Leonardo Vinci: Confusa, smarrita (Arija Marcije iz opere Catone in Utica) Alessandro Marcello: Sonat št. 8 v e-molu za violino Leonardo Vinci: L'onda del mar divisa (Arija Arbaceja iz opere Artaserse) Giuseppe Tartini: Sonata v D-duru za dve violini in bas Giovanni Battista Pergolesi: Leon piagato a morte (Arija Hosroesa iz opere Adriano in Siria).
72 min 16. 4. 2025