Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ars
Skladatelj, rojen pred dobrimi dvesto leti v zgornjeavstrijskem Ansfeldnu, je nekoč dejal, da je zrasel ob cerkveni glasbi. Približal mu jo je oče, ki je poleg učiteljskega poklica tudi orglal in vodil zbor. Tako je Anton Bruckner s 13 leti pristal v samostanu sv. Florijána v Linzu kot pevec deškega zbora in tam je dobil tudi pouk iz orglanja in skladanja. Za glasbeno pot pa se je – v večnem dvomu o svoji kakovosti – odločil šele veliko pozneje, ko je stopil v službo linškega organista, po letu 1860; sprva s svojimi duhovnimi deli.
In ta Brucknerjev zgodnji repertoar sta lani v zgodovinski zvočni sliki uzvočila Komorni zbor RIAS in Akademija za staro glasbo iz Berlina pod vodstvom Łukasza Boròwicza; torej tudi z Mašo št. 1 v d-molu, ki je nastala leta 1864 in je po skladateljevih besedah napovedala »začetek lastne kompozicijske poti«. V njej je prepoznavna tudi preobrazba v moderno, simfonično prepredeno cerkveno glasbo.
Brigita Rovšek
Skladatelj, rojen pred dobrimi dvesto leti v zgornjeavstrijskem Ansfeldnu, je nekoč dejal, da je zrasel ob cerkveni glasbi. Približal mu jo je oče, ki je poleg učiteljskega poklica tudi orglal in vodil zbor. Tako je Anton Bruckner s 13 leti pristal v samostanu sv. Florijána v Linzu kot pevec deškega zbora in tam je dobil tudi pouk iz orglanja in skladanja. Za glasbeno pot pa se je – v večnem dvomu o svoji kakovosti – odločil šele veliko pozneje, ko je stopil v službo linškega organista, po letu 1860; sprva s svojimi duhovnimi deli.
In ta Brucknerjev zgodnji repertoar sta lani v zgodovinski zvočni sliki uzvočila Komorni zbor RIAS in Akademija za staro glasbo iz Berlina pod vodstvom Łukasza Boròwicza; torej tudi z Mašo št. 1 v d-molu, ki je nastala leta 1864 in je po skladateljevih besedah napovedala »začetek lastne kompozicijske poti«. V njej je prepoznavna tudi preobrazba v moderno, simfonično prepredeno cerkveno glasbo.
Brigita Rovšek
Vse epizode