Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ars
Čajkovski je Klavirski trio v a-molu ustvarjal v letih 1881 in 1882, ko se je mudil v Rimu. S podnaslovom V spomin na velikega umetnika ga je posvetil svojemu tesnemu prijatelju in mentorju Nikolaju Rubinsteinu, ki je umrl marca 1881. Sestavljata ga dva obsežna stavka. Prvi, Pezzo elegico, je oblikovno konvencionalen. Kljub dokaj razgibani glasbeni teksturi prevladuje elegični podton, ki ga začrta uvodna tema. Glasba je na nekaterih mestih tudi bolj optimistična, vselej pa čustveno polna. Še obsežnejši drugi stavek Tria je zasnovan kot tema z dvanajstimi variacijami in sklepno kodo. Tema, ki jo predstavi klavir, je bistveno svetlejša, skoraj klasicistično jasna in zdi se, kot da bi nas Čajkovski hotel prestaviti nekam popolnoma drugam, v svet utopije, upanja in neskaljenega optimizma. Tema se v nadaljnjih variacijskih obdelavah približuje značaju skladateljevih slovitih Variacij na rokokojsko temo, glasba pa doseže vrhunec v mogočni 12. variaciji, za katero je Čajkovski v pismu svoji mecenki Nadeždi von Meck zapisal, da si jo je zamislil kot "finale celotne skladbe". Trio Fortuny, v katerem umetniške sile združujejo violinist Joel Bardolet, violončelist Pau Codina in pianist Marc Heredia, je delo izvedel 6. avgusta lani v cerkvi v Nordbyju v neposredni bližini mesta Esbjerg na zahodni obali Danske.
Mihael Kozjek
Čajkovski je Klavirski trio v a-molu ustvarjal v letih 1881 in 1882, ko se je mudil v Rimu. S podnaslovom V spomin na velikega umetnika ga je posvetil svojemu tesnemu prijatelju in mentorju Nikolaju Rubinsteinu, ki je umrl marca 1881. Sestavljata ga dva obsežna stavka. Prvi, Pezzo elegico, je oblikovno konvencionalen. Kljub dokaj razgibani glasbeni teksturi prevladuje elegični podton, ki ga začrta uvodna tema. Glasba je na nekaterih mestih tudi bolj optimistična, vselej pa čustveno polna. Še obsežnejši drugi stavek Tria je zasnovan kot tema z dvanajstimi variacijami in sklepno kodo. Tema, ki jo predstavi klavir, je bistveno svetlejša, skoraj klasicistično jasna in zdi se, kot da bi nas Čajkovski hotel prestaviti nekam popolnoma drugam, v svet utopije, upanja in neskaljenega optimizma. Tema se v nadaljnjih variacijskih obdelavah približuje značaju skladateljevih slovitih Variacij na rokokojsko temo, glasba pa doseže vrhunec v mogočni 12. variaciji, za katero je Čajkovski v pismu svoji mecenki Nadeždi von Meck zapisal, da si jo je zamislil kot "finale celotne skladbe". Trio Fortuny, v katerem umetniške sile združujejo violinist Joel Bardolet, violončelist Pau Codina in pianist Marc Heredia, je delo izvedel 6. avgusta lani v cerkvi v Nordbyju v neposredni bližini mesta Esbjerg na zahodni obali Danske.
Mihael Kozjek
Vse epizode