Pojdite na predvajalnik Pojdite v osnovni meni

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Skladatelj tedna
Skladatelj tedna

John Blow, 3. del

Ars

04.06.2025 52 min še 28 dni

John Blow, 3. del

Ars

04.06.2025 52 min še 28 dni

Glavni razlog za to, da Blowovo glasbo danes na splošno slabo poznamo, je dejstvo, da ga je pozneje močno zasenčil njegov deset let mlajši prijatelj in kolega Henry Purcell. Krivdo lahko pripišemo tudi uničujoči kritiki, ki jo je več kot šestdeset let po njegovi smrti objavil veliki glasbeni zgodovinar Charles Burney. Blowa je opisal kot zmedenega in površnega harmonizatorja, kot kontrapunktist pa naj bi si jemal neprimerno veliko svobode. V njegovi glasbi je našel številne moteče disonance. Danes ugotavljamo, da te niso sodile le v Blowov osebni slog. Uporabljali so jih številni angleški sodobniki in tudi sam Parceli. Podobno kot Claudio Monteverdi je Blow te disonance uporabljal zaradi izraznosti.

Domen Marinčič

Prikaži več
Prikaži manj

Skladatelj tedna

Opis epizode

Glavni razlog za to, da Blowovo glasbo danes na splošno slabo poznamo, je dejstvo, da ga je pozneje močno zasenčil njegov deset let mlajši prijatelj in kolega Henry Purcell. Krivdo lahko pripišemo tudi uničujoči kritiki, ki jo je več kot šestdeset let po njegovi smrti objavil veliki glasbeni zgodovinar Charles Burney. Blowa je opisal kot zmedenega in površnega harmonizatorja, kot kontrapunktist pa naj bi si jemal neprimerno veliko svobode. V njegovi glasbi je našel številne moteče disonance. Danes ugotavljamo, da te niso sodile le v Blowov osebni slog. Uporabljali so jih številni angleški sodobniki in tudi sam Parceli. Podobno kot Claudio Monteverdi je Blow te disonance uporabljal zaradi izraznosti.

Domen Marinčič

Vse epizode

22. epizod

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine