Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Španija v 19. stoletju ni vzpostavila bogate simfonične tradicije. Vojne, revolucije in državljanski nemiri so pustili posledice: pomanjkanje orkestrov, koncertne infrastrukture in tudi občinstva. Šele v šestdesetih so nastale prve koncertne družbe, na primer Sociedad des conciertos. Te so izvajale uverture, simfonije, simfonične pesnitve in simfonične skladbe z nacionalno vsebino. Koncerti za solista in orkester so bili redki.
V osemdesetih letih si je pridobil pomembno mesto na glasbenem prizorišču Felip Pedrell, ustanovitelj španske nacionalne šole. Ker je nacionalne vsebine najlaže izraziti z zunajglasbeno vsebino, se je posvečal predvsem pisanju oper. Tako so prva simfonična dela v nacionalnem slogu napisali šele njegovi učenci. Najpomembnejši od njih je Manuel de Falla, nekaj orkestrskih del pa je napisal tudi Isaac Albéniz.
Pia Skušek
Španija v 19. stoletju ni vzpostavila bogate simfonične tradicije. Vojne, revolucije in državljanski nemiri so pustili posledice: pomanjkanje orkestrov, koncertne infrastrukture in tudi občinstva. Šele v šestdesetih so nastale prve koncertne družbe, na primer Sociedad des conciertos. Te so izvajale uverture, simfonije, simfonične pesnitve in simfonične skladbe z nacionalno vsebino. Koncerti za solista in orkester so bili redki.
V osemdesetih letih si je pridobil pomembno mesto na glasbenem prizorišču Felip Pedrell, ustanovitelj španske nacionalne šole. Ker je nacionalne vsebine najlaže izraziti z zunajglasbeno vsebino, se je posvečal predvsem pisanju oper. Tako so prva simfonična dela v nacionalnem slogu napisali šele njegovi učenci. Najpomembnejši od njih je Manuel de Falla, nekaj orkestrskih del pa je napisal tudi Isaac Albéniz.
Pia Skušek
Vse epizode