Pojdite na predvajalnik Pojdite v osnovni meni

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Na današnji dan
Na današnji dan

27. julij - Končana železniška proga Trst-Dunaj

Prvi

27.07.2025 7 min

27. julij - Končana železniška proga Trst-Dunaj

Prvi

27.07.2025 7 min

Velika kamniška vstaja
Kemik, alpinist in komunistični agitator
Srčna pedagoginja in mladinska ilustratorka

Načrte za zgraditev železnice do Trsta so Avstrijci začeli snovati že daljnega leta 1829 in so v zgodnjih fazah predvidevali progo čez madžarske dežele. Na koncu so jo speljali po Notranji Avstriji in začeli delo leta 1941. Do leta 1849 je bila proga zgrajena že do Ljubljane, potem pa je graditelje čakal najzahtevnejši del. Prvi izziv je bilo Ljubljansko barje, ki je požrlo zelo veliko materiala, preden so primerno utrdili podlago. Drugi izziv je bila pusta, suha in vetrovna pokrajina slovenskega Krasa s sušami, požari in burjo, ki je premetavala vagone in pomenila konkreten zalogaj. Zadnji izziv je bil spust s Kraške planote proti Jadranskemu morju. Strokovnjakom je v slabem desetletju uspelo premagati vse težave in so lahko 27. julija leta 1857 ob navzočnosti cesarja Franca Jožefa odprli še zadnji del južne železnice, ki je Trst čez slovenske dežele povezoval z Dunajem.

Žiga Volf Stepančič

Prikaži več
Prikaži manj

Na današnji dan

Opis epizode

Velika kamniška vstaja
Kemik, alpinist in komunistični agitator
Srčna pedagoginja in mladinska ilustratorka

Načrte za zgraditev železnice do Trsta so Avstrijci začeli snovati že daljnega leta 1829 in so v zgodnjih fazah predvidevali progo čez madžarske dežele. Na koncu so jo speljali po Notranji Avstriji in začeli delo leta 1941. Do leta 1849 je bila proga zgrajena že do Ljubljane, potem pa je graditelje čakal najzahtevnejši del. Prvi izziv je bilo Ljubljansko barje, ki je požrlo zelo veliko materiala, preden so primerno utrdili podlago. Drugi izziv je bila pusta, suha in vetrovna pokrajina slovenskega Krasa s sušami, požari in burjo, ki je premetavala vagone in pomenila konkreten zalogaj. Zadnji izziv je bil spust s Kraške planote proti Jadranskemu morju. Strokovnjakom je v slabem desetletju uspelo premagati vse težave in so lahko 27. julija leta 1857 ob navzočnosti cesarja Franca Jožefa odprli še zadnji del južne železnice, ki je Trst čez slovenske dežele povezoval z Dunajem.

Žiga Volf Stepančič

Vse epizode

3578. epizod

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine