Pojdite na predvajalnik Pojdite v osnovni meni

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Misija: kakovost
Misija: kakovost

Z vodenjem do kakovosti

RTV Slovenija

16.10.2025 39 min

Z vodenjem do kakovosti

RTV Slovenija

16.10.2025 39 min

V tokratni epizodi gostimo dr. Mihaelo Zavašnik, vodjo Središča za profesionalni razvoj, kakovost in raziskovanje z Zavoda RS za šolstvo in eno osrednjih strokovnjakinj na področju šolskega vodenja, profesionalnega razvoja ravnateljev in strokovnih delavcev ter kakovosti v vzgoji in izobraževanju. Z njo se pogovarjamo o tem, kako razmišljati o sistemu kakovosti celostno in kako v tem okviru uspešno voditi in pri vodenju podpirati vzgojno-izobraževalne zavode.
Rdeča nit pogovora je vprašanje: Kako lahko ravnatelji kot vodje in javni zavodi na področju vzgoje in izobraževanja kot podporni element prispevajo h kakovosti delovanja vzgojno-izobraževalnih zavodov?
Dr. Zavašnik pojasni, katere institucionalne oblike podpore so v Sloveniji že na voljo za pomoč ravnateljem pri uresničevanju te naloge – od sistemskih dokumentov in standardov vodenja do konkretnih orodij za refleksijo, načrtovanje ter vodenje ljudi, učenja in organizacije.
Predstavimo ključne ugotovitve raziskav in izkušenj iz prakse:
• zakaj je vodenje, takoj za poučevanjem, drugi najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na učenje otrok, učencev in dijakov,
• katere temeljne vodstvene prakse uporabljajo uspešni vodje,
• kako se v Sloveniji razvija sistem podpore za profesionalni razvoj ravnateljev in drugih vodij,
• zakaj je vodenje priložnost za večjo kakovost in večjo strokovno avtonomijo v zavodih.
V epizodi predstavimo tudi priročnik Vodenje v vzgoji in izobraževanju: orodjarna za ravnatelje in druge vodje, ki sta ga izdala Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Zavod RS za šolstvo, in ponuja orodja za samorefleksijo, delo s timi, upravljanje sprememb in vodenje pedagoškega procesa.
Če vas zanima, kako sistematično graditi šolsko kulturo, kako s premišljenim vodenjem soustvarjati kakovostno šolo ali vrtec, vas vabimo k poslušanju.

Citata:

»Vsak vodja mora najprej izjemno dobro poznati sebe, zato da bi lahko vodil druge.«

»Vodja naj si vzame veliko časa za zaposlene.«

Prikaži več
Prikaži manj

Misija: kakovost

Opis epizode

V tokratni epizodi gostimo dr. Mihaelo Zavašnik, vodjo Središča za profesionalni razvoj, kakovost in raziskovanje z Zavoda RS za šolstvo in eno osrednjih strokovnjakinj na področju šolskega vodenja, profesionalnega razvoja ravnateljev in strokovnih delavcev ter kakovosti v vzgoji in izobraževanju. Z njo se pogovarjamo o tem, kako razmišljati o sistemu kakovosti celostno in kako v tem okviru uspešno voditi in pri vodenju podpirati vzgojno-izobraževalne zavode.
Rdeča nit pogovora je vprašanje: Kako lahko ravnatelji kot vodje in javni zavodi na področju vzgoje in izobraževanja kot podporni element prispevajo h kakovosti delovanja vzgojno-izobraževalnih zavodov?
Dr. Zavašnik pojasni, katere institucionalne oblike podpore so v Sloveniji že na voljo za pomoč ravnateljem pri uresničevanju te naloge – od sistemskih dokumentov in standardov vodenja do konkretnih orodij za refleksijo, načrtovanje ter vodenje ljudi, učenja in organizacije.
Predstavimo ključne ugotovitve raziskav in izkušenj iz prakse:
• zakaj je vodenje, takoj za poučevanjem, drugi najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na učenje otrok, učencev in dijakov,
• katere temeljne vodstvene prakse uporabljajo uspešni vodje,
• kako se v Sloveniji razvija sistem podpore za profesionalni razvoj ravnateljev in drugih vodij,
• zakaj je vodenje priložnost za večjo kakovost in večjo strokovno avtonomijo v zavodih.
V epizodi predstavimo tudi priročnik Vodenje v vzgoji in izobraževanju: orodjarna za ravnatelje in druge vodje, ki sta ga izdala Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Zavod RS za šolstvo, in ponuja orodja za samorefleksijo, delo s timi, upravljanje sprememb in vodenje pedagoškega procesa.
Če vas zanima, kako sistematično graditi šolsko kulturo, kako s premišljenim vodenjem soustvarjati kakovostno šolo ali vrtec, vas vabimo k poslušanju.

Citata:

»Vsak vodja mora najprej izjemno dobro poznati sebe, zato da bi lahko vodil druge.«

»Vodja naj si vzame veliko časa za zaposlene.«

Poglavja:

  • 00:01:25 – Kako vodenje ravnatelja ali ravnateljice lahko vpliva na učenje otrok, učencev in dijakov?
  • 00:02:45 – 3 ključna vprašanja vodenja: kaj na šoli ali vrtcu moramo, kaj želimo in kaj zmoremo?
  • 00:05:26 – Prednostni cilji izboljšav se izbere skupaj z vsemi zaposlenimi.
  • 00:06:37 – Morajo biti ravnatelji, ravnateljice supermani?
  • 00:09:31 – Kako dobro je pri nas razvito distribuirano vodenje, srednje vodenje?
  • 00:12:54 – Kako dobro so v Sloveniji ravnatelji in ravnateljice usposobljeni za svoj položaj?
  • 00:17:28 – S kakšnimi izzivi se danes soočajo ravnatelji in ravnateljice?
  • 00:19:23 – Priročnik: Vodenje v vzgoji in izobraževanju: Orodjarna za ravnatelje in druge vodje
  • 00:20:32 – Zakaj je vodenje sebe na prvem mestu?
  • 00:21:42 – Orodja in pripomočki, ki so lahko vodjem v pomoč.
  • 00:24:13 – Katere lastnosti mora imeti dober ravnatelj, ravnateljica?
  • 00:26:49 – Ravnatelj, ravnateljica usmerja tudi pedagoško delo.
  • 00:28:50 – Odnosi do zaposlenih in med zaposlenimi so pomembni.
  • 00:33:21 – Ali v Sloveniji znamo vzgajati vodje?
  • 00:35:12 – Kako v Sloveniji še izboljšati podporo vodjem?

Vse epizode

8. epizod

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine