Pojdite na predvajalnik Pojdite v osnovni meni

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Misija: kakovost
Misija: kakovost

Moč razširjenega programa

RTV Slovenija

20.08.2025 35 min

Moč razširjenega programa

RTV Slovenija

20.08.2025 35 min

V tokratni epizodi podkasta Misija: kakovost se posvetimo razširjenemu programu osnovne šole – tistemu delu vzgojno-izobraževalnega dela, ki sega onkraj obveznih predmetov in ponuja učencem dodatne možnosti za razvoj njihovih interesov, talentov in osebnostnih potencialov.
V času hitrih družbenih, tehnoloških in gospodarskih sprememb postaja vse bolj jasno, da ob znanju, pridobljenem skozi obvezni kurikulum, otroci in mladi potrebujejo tudi življenjske in prečne veščine – kot so sodelovanje, kreativnost, kritično mišljenje, samoiniciativnost, empatija in digitalna pismenost. To so kompetence, ki jih bodo nujno potrebovali za aktivno življenje v prihodnosti, kjer bodo srečevali izzive, ki jih danes še ne poznamo, in opravljali poklice, ki še sploh niso nastali. Da bodo pri tem uspešni, jim moramo že danes omogočiti, da razvijajo svoje močne plati, iščejo lastne interese in se učijo sprejemati odgovorne odločitve.
Razširjeni program osnovne šole (RAP) učencem omogoča, da se vključujejo v različne dejavnosti na področjih gibanja, zdravja, umetnosti, kulture, medosebnih odnosov in osebnostnega razvoja. S tem šola postane prostor, kjer se učenci lahko izražajo in rastejo na način, ki je skladen z njihovimi individualnimi potrebami in potenciali. Ob tem se poglabljajo tudi odnosi med učitelji in učenci, kar prispeva k večji motivaciji, povezanosti in varnemu učnemu okolju.
Gostja epizode je mag. Polonca Petrica Ponikvar, ravnateljica Osnovne šole Ivana Groharja iz Škofje Loke. Z nami deli svoje izkušnje in poglede na to, kako lahko razširjeni program postane živa vez med šolo in življenjem učencev ter kako pomembno je, da v ospredje postavljamo celostni razvoj otroka, ne le njegovih učnih dosežkov.
V pogovoru predstavi tudi načine, kako šola strateško povezuje razširjeni program z mednarodnimi projekti, v katere se vključujejo. Projekti ponujajo priložnost za dodatno nadgradnjo obstoječih dejavnosti in uvajanje inovativnih pristopov. Ko so ti projekti smiselno načrtovani, usklajeni z vizijo šole in umeščeni v širši razvojni načrt, lahko pomembno prispevajo h kakovostnemu delovanju šole.
Podkast ponuja vpogled v konkretne prakse, izzive in priložnosti razširjenega programa.

Citat:

mag. Polonca Petrica Ponikvar: »Pri načrtovanju RAP-a je ključno, kateremu področju namenimo poudarek

Prikaži več
Prikaži manj

Misija: kakovost

Opis epizode

V tokratni epizodi podkasta Misija: kakovost se posvetimo razširjenemu programu osnovne šole – tistemu delu vzgojno-izobraževalnega dela, ki sega onkraj obveznih predmetov in ponuja učencem dodatne možnosti za razvoj njihovih interesov, talentov in osebnostnih potencialov.
V času hitrih družbenih, tehnoloških in gospodarskih sprememb postaja vse bolj jasno, da ob znanju, pridobljenem skozi obvezni kurikulum, otroci in mladi potrebujejo tudi življenjske in prečne veščine – kot so sodelovanje, kreativnost, kritično mišljenje, samoiniciativnost, empatija in digitalna pismenost. To so kompetence, ki jih bodo nujno potrebovali za aktivno življenje v prihodnosti, kjer bodo srečevali izzive, ki jih danes še ne poznamo, in opravljali poklice, ki še sploh niso nastali. Da bodo pri tem uspešni, jim moramo že danes omogočiti, da razvijajo svoje močne plati, iščejo lastne interese in se učijo sprejemati odgovorne odločitve.
Razširjeni program osnovne šole (RAP) učencem omogoča, da se vključujejo v različne dejavnosti na področjih gibanja, zdravja, umetnosti, kulture, medosebnih odnosov in osebnostnega razvoja. S tem šola postane prostor, kjer se učenci lahko izražajo in rastejo na način, ki je skladen z njihovimi individualnimi potrebami in potenciali. Ob tem se poglabljajo tudi odnosi med učitelji in učenci, kar prispeva k večji motivaciji, povezanosti in varnemu učnemu okolju.
Gostja epizode je mag. Polonca Petrica Ponikvar, ravnateljica Osnovne šole Ivana Groharja iz Škofje Loke. Z nami deli svoje izkušnje in poglede na to, kako lahko razširjeni program postane živa vez med šolo in življenjem učencev ter kako pomembno je, da v ospredje postavljamo celostni razvoj otroka, ne le njegovih učnih dosežkov.
V pogovoru predstavi tudi načine, kako šola strateško povezuje razširjeni program z mednarodnimi projekti, v katere se vključujejo. Projekti ponujajo priložnost za dodatno nadgradnjo obstoječih dejavnosti in uvajanje inovativnih pristopov. Ko so ti projekti smiselno načrtovani, usklajeni z vizijo šole in umeščeni v širši razvojni načrt, lahko pomembno prispevajo h kakovostnemu delovanju šole.
Podkast ponuja vpogled v konkretne prakse, izzive in priložnosti razširjenega programa.

Citat:

mag. Polonca Petrica Ponikvar: »Pri načrtovanju RAP-a je ključno, kateremu področju namenimo poudarek

Poglavja:

  • 00:00:32 – RAP je lahko tudi priložnost – za učence in za šolo.
  • 00:01:40 – Razvijanje življenjskih in prečnih veščin.
  • 00:03:34 – Določitev prioritetnih področij – digitalna pismenost, podnebna pismenost, čustvena inteligenca, ki se vpletajo v vse predmete obveznega programa.
  • 00:07:59 – Izzivi pri uvajanju RAP-a?
  • 00:13:54 – Je RAP priložnost tudi za učitelje in učiteljice, da krepijo svoja močna področja?
  • 00:14:21 – RAP dejavnosti povezujejo z lokalno skupnostjo.
  • 00:16:26 – Učenci in učenke si sami izberejo, v katere programe RAP-a se bodo vključili – je to prednost ali slabost?
  • 00:18:33 – Ali lahko infrastruktura šole omejuje ali usmerja izbor programov v okviru RAP-a?
  • 00:19:38 – Pomislek pri uvajanju RAP-a je bil, da bo manj časa za nestrukturirano igro – to drži?
  • 00:21:06 – Katero dejavnost RAP izbrati? Kdo izvaja RAP vsebine?
  • 00:25:59 – Kako usklajevati vse vsebine RAP-a z urnikom, prostorom in kadri?
  • 00:28:44 – RAP naj bi zagotavljal več avtonomnosti šolam.
  • 00:29:11 – Vključevanje mednarodnih projektov v RAP.
  • 00:32:41 – Ali RAP omejuje delo šole ali nudi večjo fleksibilnost?
  • 00:33:34 – Kako ste spremljali napredek RAP-a?

Vse epizode

6. epizod

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine