Pojdite na predvajalnik Pojdite v osnovni meni

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Kratki Programi Oddaje Podkasti Moj 365
Kulturni fokus
Kulturni fokus

Pasolini in njegov filmski jezik, ki ga piše realnost

Prvi

05.12.2025 56 min

Pasolini in njegov filmski jezik, ki ga piše realnost

Prvi

05.12.2025 56 min

Pier Paolo Pasolini, eden največjih evropskih in italijanskih eruditov, vsestranski sodobni mislec in umetnik – letos je minilo 50 let od njegove smrti – je bil in ostaja v mnogih ozirih nedognana, globoka, človeško in socialno občutljiva, kompleksna in angažirana, strastno nemirna, neskončno kreativna osebnost, še vedno izmikajoča figura za bralce, gledalce in interprete njegovega veličastnega opusa. Še vedno je mogoče odkriti nove drobce iz njegovega zamotanega življenja in jih povezati z manj poznanimi verzi, izreki, kraji bivanja …

Tudi okoliščine njegove smrti, uboja, so še ne povsem pojasnjene. Predano in z zanimanjem se je poglabljal v vse, kar se je dogajalo z antagonistično družbeno realnostjo, italijanskim političnim podtaljem, v tisto, kar je v njej ustvarjalo anomalije in zlo, neofašistične ekscese, v ozadja minulih grozot, z rentgentsko natančnostjo je analiziral dramatične spremembe v italijanski povojni neokapitalistični potrošniški stvarnosti … Pri nas, poleg pesmi iz leta 1946, v katerih je tudi nekaj spominskih referenc na Idrijo, kjer je nekaj časa bival kot otrok, v kratkem pričakujemo prevod njegovega na avtobiografskih elementih temelječega gledališkega dela Bastia de stile. V povezavi s Stilno živaljo, kot delo lahko naslovimo v slovenščini, med drugim prepoznava neznosno retoriko, konformizem levice, ki je najslabši takrat, ko ga podpira tudi desnica. Nedavno je izšla tudi knjiga z naslovom Nogomet po Pasoliniju. Njen avtor Valerio Curcio temeljito in dokumentirano osvetljuje Pasolinija v njegovi pristni in intimni človeškosti, predvsem skozi njegov odnos do nogometa, ki je z intelektualno držo, hkrati odsev njegovega razmerja s svetom. Sicer pa se oddaja osredotoča predvsem na filmsko plat njegove umetniške poti, ki pa je zasnovana tako na dejanskosti, kot v interakciji z njegovimi drugimi ustvarjalnimi sledmi.

gostja: Majda Širca, umetnostna zgodovinarka, poznavalka Pasolinijevega opusa, predvsem filmskega

Magda Tušar

Prikaži več
Prikaži manj

Kulturni fokus

Opis epizode

Pier Paolo Pasolini, eden največjih evropskih in italijanskih eruditov, vsestranski sodobni mislec in umetnik – letos je minilo 50 let od njegove smrti – je bil in ostaja v mnogih ozirih nedognana, globoka, človeško in socialno občutljiva, kompleksna in angažirana, strastno nemirna, neskončno kreativna osebnost, še vedno izmikajoča figura za bralce, gledalce in interprete njegovega veličastnega opusa. Še vedno je mogoče odkriti nove drobce iz njegovega zamotanega življenja in jih povezati z manj poznanimi verzi, izreki, kraji bivanja …

Tudi okoliščine njegove smrti, uboja, so še ne povsem pojasnjene. Predano in z zanimanjem se je poglabljal v vse, kar se je dogajalo z antagonistično družbeno realnostjo, italijanskim političnim podtaljem, v tisto, kar je v njej ustvarjalo anomalije in zlo, neofašistične ekscese, v ozadja minulih grozot, z rentgentsko natančnostjo je analiziral dramatične spremembe v italijanski povojni neokapitalistični potrošniški stvarnosti … Pri nas, poleg pesmi iz leta 1946, v katerih je tudi nekaj spominskih referenc na Idrijo, kjer je nekaj časa bival kot otrok, v kratkem pričakujemo prevod njegovega na avtobiografskih elementih temelječega gledališkega dela Bastia de stile. V povezavi s Stilno živaljo, kot delo lahko naslovimo v slovenščini, med drugim prepoznava neznosno retoriko, konformizem levice, ki je najslabši takrat, ko ga podpira tudi desnica. Nedavno je izšla tudi knjiga z naslovom Nogomet po Pasoliniju. Njen avtor Valerio Curcio temeljito in dokumentirano osvetljuje Pasolinija v njegovi pristni in intimni človeškosti, predvsem skozi njegov odnos do nogometa, ki je z intelektualno držo, hkrati odsev njegovega razmerja s svetom. Sicer pa se oddaja osredotoča predvsem na filmsko plat njegove umetniške poti, ki pa je zasnovana tako na dejanskosti, kot v interakciji z njegovimi drugimi ustvarjalnimi sledmi.

gostja: Majda Širca, umetnostna zgodovinarka, poznavalka Pasolinijevega opusa, predvsem filmskega

Magda Tušar

Vse epizode

493. epizod

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine