Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Prvi
Prvi
Pridobili smo zgodbo mlade iskalke zaposlitve, od katere so zahtevali, da potne stroške prevoza z lastnim avtom za službene namene krije iz svojega žepa. Kot pogoj za povračilo teh stroškov so ji postavili sklenitev zavarovanja s stranko. Če je stranka podpisala pogodbo, so ji denar nakazali, sicer ne. Njeno pripoved bosta pokomentirala strokovnjaka za delovno pravo, poiskali smo tudi odziv vpletenega podjetja. Prispevek sta pripravili Andreja Gradišar in Nataša Rašl.
Zgodba zaposlene v eni od slovenskih zavarovalnic, ki se je morala k strankam voziti z lastnim avtom na svoje stroške
Oseba, ki nam je zaupala svojo zgodbo o kratkem, nekaj mesečnem delu v Grawe zavarovalnici, je bila tam zaposlena za določen čas:
»Stranke sem pridobivala tako, da sem naključne ljudi klicala prek telefonskega imenika. Če so bili za, sem se z njimi dogovorila za termin obiska na domu. Do njih sem se odpeljala s svojim avtom, sama sem plačala za gorivo. Koliko kilometrov na dan sem naredila, je težko reči. Včasih sem se peljala pol ure stran, drugič je bila stranka bližje. Največkrat ni bilo iz tega nič. Oglasil si se pri stranki in največkrat je bilo to tudi to. Težko, da bi sklenil na licu mesta kaj. Kot sem ugotovila pozneje, je treba do strank večkrat, preden so pripravljene kaj skleniti. Tako sem se torej vozila do strank zaman, ker nisem sklenila nobenega pogodbe, nobenega zavarovanja, pa za vožnjo nisem dobila povrnjenih stroškov.«
Tega ji na uvodnem sestanku niso povedali, dodaja. Rekli so le, da svojih službenih vozil nimajo. Da je pogoj za povračilo potnih stroškov podpis na pogodbi, je izvedela pozneje.
»To ni v skladu z zakonodajo. Tudi pogodbeno se k temu ne smeš in ne moreš zavezati, ker je to breme delodajalca,«
je jasen strokovnjak za delovno pravo doc. dr. Luka Tičar z ljubljanske Pravne fakultete, ki nadaljuje: »To so klasični stroški, ki so v delovnem pravu v Sloveniji vedno v breme delodajalca. To je nesporno kršitev. Delo zastopnika je terensko delo in zaradi tega nastajajo stroški.«
Andrej Zorko, izvršni sekretar Zveze svobodnih sindikatov Slovenije, se strinja s takšnim mnenjem in dodaja, da bi naši sogovornici pripadala kilometrina za vsak prevožen kilometer. Višina povračila je določena s kolektivno pogodbo dejavnosti. Vključuje tudi amortizacijo lastnega vozila – obrabo, pnevmatike, kilometre.
»Pogojevati povračilo z nekim uspehom pri delu, pa je po mojem mnenju nezakonito, tudi če je to navedeno v pogodbi o zaposlitvi,« še poudarja.
Andreja Gradišar
Pridobili smo zgodbo mlade iskalke zaposlitve, od katere so zahtevali, da potne stroške prevoza z lastnim avtom za službene namene krije iz svojega žepa. Kot pogoj za povračilo teh stroškov so ji postavili sklenitev zavarovanja s stranko. Če je stranka podpisala pogodbo, so ji denar nakazali, sicer ne. Njeno pripoved bosta pokomentirala strokovnjaka za delovno pravo, poiskali smo tudi odziv vpletenega podjetja. Prispevek sta pripravili Andreja Gradišar in Nataša Rašl.
Zgodba zaposlene v eni od slovenskih zavarovalnic, ki se je morala k strankam voziti z lastnim avtom na svoje stroške
Oseba, ki nam je zaupala svojo zgodbo o kratkem, nekaj mesečnem delu v Grawe zavarovalnici, je bila tam zaposlena za določen čas:
»Stranke sem pridobivala tako, da sem naključne ljudi klicala prek telefonskega imenika. Če so bili za, sem se z njimi dogovorila za termin obiska na domu. Do njih sem se odpeljala s svojim avtom, sama sem plačala za gorivo. Koliko kilometrov na dan sem naredila, je težko reči. Včasih sem se peljala pol ure stran, drugič je bila stranka bližje. Največkrat ni bilo iz tega nič. Oglasil si se pri stranki in največkrat je bilo to tudi to. Težko, da bi sklenil na licu mesta kaj. Kot sem ugotovila pozneje, je treba do strank večkrat, preden so pripravljene kaj skleniti. Tako sem se torej vozila do strank zaman, ker nisem sklenila nobenega pogodbe, nobenega zavarovanja, pa za vožnjo nisem dobila povrnjenih stroškov.«
Tega ji na uvodnem sestanku niso povedali, dodaja. Rekli so le, da svojih službenih vozil nimajo. Da je pogoj za povračilo potnih stroškov podpis na pogodbi, je izvedela pozneje.
»To ni v skladu z zakonodajo. Tudi pogodbeno se k temu ne smeš in ne moreš zavezati, ker je to breme delodajalca,«
je jasen strokovnjak za delovno pravo doc. dr. Luka Tičar z ljubljanske Pravne fakultete, ki nadaljuje: »To so klasični stroški, ki so v delovnem pravu v Sloveniji vedno v breme delodajalca. To je nesporno kršitev. Delo zastopnika je terensko delo in zaradi tega nastajajo stroški.«
Andrej Zorko, izvršni sekretar Zveze svobodnih sindikatov Slovenije, se strinja s takšnim mnenjem in dodaja, da bi naši sogovornici pripadala kilometrina za vsak prevožen kilometer. Višina povračila je določena s kolektivno pogodbo dejavnosti. Vključuje tudi amortizacijo lastnega vozila – obrabo, pnevmatike, kilometre.
»Pogojevati povračilo z nekim uspehom pri delu, pa je po mojem mnenju nezakonito, tudi če je to navedeno v pogodbi o zaposlitvi,« še poudarja.
Andreja Gradišar
Vse epizode