Operna jutranjica

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Domov
Raziskujte
Programi
Dokumentarci
Filmi in serije
Oddaje
Podkasti
Filmoteka
Zgodovina
Shranjeno
Naročnine
Več
Domov Raziskujte Programi Dokumentarci Filmi in serije Oddaje Podkasti
Plačljivo
Filmoteka
Moj 365
Zgodovina
Naročnine
Shranjeno

Operna jutranjica

Operni iztek četrtkove jutranjice prinaša antropološki, literarni, tehnični, politični in sociološki pogled na to obliko glasbenega ustvarjanja.

4 epizod

Operna jutranjica

Ars
Ars

4 epizod

Operni iztek četrtkove jutranjice prinaša antropološki, literarni, tehnični, politični in sociološki pogled na to obliko glasbenega ustvarjanja.

Generična identiteta

Ko je leta 1925 Paul Hindemith začel pisati Cardillaca, ni bil začetnik na področju opere; tri njegove prejšnje so skoraj izzvale škandal, bodisi zaradi vsebine (kršenja morale srednjega sloja) bodisi zaradi glasbe, ki je bila antiwagnerjanska (s tem si je Hindemith prislužil etiketo največjega upornika v nemškem opernem svetu). A to so bile vendarle samo enodejanke, Hindemith pa je pri tridesetih začutil, da je zrel za pisanje daljšega dela, v katerem bi lahko razvil vse svoje glasbene in gledališke zamisli. Po dolgotrajnem iskanju se mu je ponudila možnost za opero o zlatarskem umetniku Cardillacu.

60 min 6. 2. 2025


Glasba, ne oblike

Alban Berg je pripadal tisti katastrofični generaciji, ki je grozote 20. stoletja doživljala vnaprej, in znamenja samouničenja so se jasno zarisovala vanj. Na zadnja leta njegovega življenja, zaznamovana s trpljenjem ob ustvarjanju opere Lulu, so legale mračne sence politične blaznosti: njegovo delo je ogrožalo prekletstvo uničevalcev kulture v dobi tretjega rajha, somrak je legal na prvo avstrijsko republiko, Dunaj – skladateljevo rojstno mesto – mu je obrnil hrbet.

58 min 30. 1. 2025


Rahljanje zgradbe

Čeprav je imel Monteverdi že 73 let, ko so v Benetkah prvič izvedli njegovo petdejanko Odisejeva vrnitev v domovino, se je odlično prilagodil okusu tedanjega občinstva: to velja tako za njegove komične značaje, kakršen je požeruh Iros, kot tudi za scenske učinke, ko se Atena z neba spusti na zemljo. Opera je doživela lep uspeh, saj so jo še istega leta uprizorili v Bologni, leto pozneje pa spet v Benetkah. In če je Orfej, skomponiran 30 let prej, zgrajen iz precej togih recitativov in arij, pa je v Odiseju Monteverdi ubral drugačen pristop, saj je tako orkestru kot pevcem dal veliko bolj proste roke, kar raziskovanje v območju izraznosti zadeva.

60 min 23. 1. 2025


Kritika, odeta v alegorijo?

Kar zadeva zgodbo in dogajanje, sta Mozart in libretist Emanuel Schikaneder v Čarobi piščali postavila umetniški spomenik prostozidarstvu, nekateri pa so jo videli tudi kot v alegorijo odeto kritiko tedanjih posvetne in cerkvene oblasti.

58 min 16. 1. 2025



Čakalna vrsta

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine