Pojdite na vsebino Pojdite v osnovni meni Iščite po vsebini
Operna jutranjica

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu

Operna jutranjica

Operni iztek četrtkove jutranjice prinaša antropološki, literarni, tehnični, politični in sociološki pogled na to obliko glasbenega ustvarjanja.

Zadnje

Operna jutranjica

Bortnjanski in Davidov

23. 10. 2025

Dmitri Stepanovič Bortnjanski ima (poleg Jevstigneja Ipatjeviča Fomina) največ zaslug za razvoj ruske opere ob koncu 18. stoletja; po naravi je bil predvsem lirik, zato so mu najbolj "ležala" mehka, elegična razpoloženja, seveda pa ima pri njem pomembno vlogo tudi zbor. Stepan Ivanovič Davidov pa je pomembno prispeval k razvoju vseh oblik glasbenega gledališča, torej k operi, tako imenovani "tragediji z glasbo" ter baletu in divertissementu, toda njegovo ime je v prvi vrsti in predvsem povezano z uspehom pravljične opere Lesta, katere snov je v prvih dveh desetletjih 19. stoletja zelo pritegovala rusko občinstvo.

64 min

Dmitri Stepanovič Bortnjanski ima (poleg Jevstigneja Ipatjeviča Fomina) največ zaslug za razvoj ruske opere ob koncu 18. stoletja; po naravi je bil predvsem lirik, zato so mu najbolj "ležala" mehka, elegična razpoloženja, seveda pa ima pri njem pomembno vlogo tudi zbor. Stepan Ivanovič Davidov pa je pomembno prispeval k razvoju vseh oblik glasbenega gledališča, torej k operi, tako imenovani "tragediji z glasbo" ter baletu in divertissementu, toda njegovo ime je v prvi vrsti in predvsem povezano z uspehom pravljične opere Lesta, katere snov je v prvih dveh desetletjih 19. stoletja zelo pritegovala rusko občinstvo.

Operna jutranjica

Pevska obsedenka

16. 10. 2025

Za hrvaško mezzosopranistko Nado Puttar-Gold je bilo, kot je sama dejala, petje življenjska potreba; in to tolikšna, da so jo njeni najožji sorodniki in prijatelji v šali imenovali "pevska obsedenka".

56 min

Za hrvaško mezzosopranistko Nado Puttar-Gold je bilo, kot je sama dejala, petje življenjska potreba; in to tolikšna, da so jo njeni najožji sorodniki in prijatelji v šali imenovali "pevska obsedenka".

Operna jutranjica

Zborovska opera

9. 10. 2025

Glinka je brez dvoma utemeljitelj prvega in umetniško prečiščenega nacionalnega sloga v ruski glasbi in tako seveda stoji tudi na mejniku, ki ga dandanes označuje têrmin ruska opera. A pot do nje je tlakovalo precejšnje število umetnikov, ki so že od druge polovice 18. stoletja dalje skušali najti posebno rusko topiko in nacionalni ruski slog glasbenega gledališča. Med ruskimi skladatelji 18. stoletja, skladatelji, ki so uveljavljali značilnosti domače umetnosti, pa je vsekakor najpomembnejši Jevstignej Ipatjevič Fomin.

62 min

Glinka je brez dvoma utemeljitelj prvega in umetniško prečiščenega nacionalnega sloga v ruski glasbi in tako seveda stoji tudi na mejniku, ki ga dandanes označuje têrmin ruska opera. A pot do nje je tlakovalo precejšnje število umetnikov, ki so že od druge polovice 18. stoletja dalje skušali najti posebno rusko topiko in nacionalni ruski slog glasbenega gledališča. Med ruskimi skladatelji 18. stoletja, skladatelji, ki so uveljavljali značilnosti domače umetnosti, pa je vsekakor najpomembnejši Jevstignej Ipatjevič Fomin.

Operna jutranjica

Operne miniature

2. 10. 2025

Uradno priznano najkrajšo opero na svetu (Sipine časa) je leta 1993 napisal valižanski skladatelj Peter Reynolds. Za začetnika izrazito kratkih, tako imenovanih "minutnih oper" velja Darius Milhaud s tremi, manj kot deset minut trajajočimi miniaturami Ugrabljena Evropa, Zapuščena Ariadna in Osvobojeni Tezej, nastalimi leta 1927, med slovenskimi skladatelji pa se je te forme lotil Slavko Osterc.

59 min

Uradno priznano najkrajšo opero na svetu (Sipine časa) je leta 1993 napisal valižanski skladatelj Peter Reynolds. Za začetnika izrazito kratkih, tako imenovanih "minutnih oper" velja Darius Milhaud s tremi, manj kot deset minut trajajočimi miniaturami Ugrabljena Evropa, Zapuščena Ariadna in Osvobojeni Tezej, nastalimi leta 1927, med slovenskimi skladatelji pa se je te forme lotil Slavko Osterc.

Operna jutranjica

Recepcija Wagnerja v Srbiji

25. 9. 2025

Do leta 1878, ko je neodvisnost Srbije dobila mednarodno priznanje, je bil Wagner že dolgo nesporni skladateljski zvezdnik, zato so mladi Srbi, ki so v zadnji četrtini 19. stoletja glasbo študirali na nemških in avstro-ogrskih konservatorijih kazali izjemno zanimanje za Wagnerjeve glasbene drame, ki so jih imeli priložnost videti na opernih odrih teh držav.

60 min

Do leta 1878, ko je neodvisnost Srbije dobila mednarodno priznanje, je bil Wagner že dolgo nesporni skladateljski zvezdnik, zato so mladi Srbi, ki so v zadnji četrtini 19. stoletja glasbo študirali na nemških in avstro-ogrskih konservatorijih kazali izjemno zanimanje za Wagnerjeve glasbene drame, ki so jih imeli priložnost videti na opernih odrih teh držav.


Čakalna vrsta

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine