Pojdite na vsebino Pojdite v osnovni meni Iščite po vsebini
Operna jutranjica

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu

Operna jutranjica

Operni iztek četrtkove jutranjice prinaša antropološki, literarni, tehnični, politični in sociološki pogled na to obliko glasbenega ustvarjanja.

Zadnje

Operna jutranjica

Operna uspešnica Jugoslavije

29. 5. 2025

Medvojno obdobje hrvaške glasbe je bilo eno najbolj dinamičnih, in to ne le kar zadeva ustvarjalnost, pač pa tudi zaradi ostrih polemik na ideološki ravni. Jakov Gotovac je pripadal nacionalni šoli; navdih je, tako kot številni drugi jugoslovanski skladatelji tistega časa, iskal v folklori, vendar na modernističen način. Kljub temu pa njegov glasbeni jezik ni niti malo zapleten: melodika je jasna in simetrična, harmonija pa trdno zakoreninjena v tonalnosti.

58 min

Medvojno obdobje hrvaške glasbe je bilo eno najbolj dinamičnih, in to ne le kar zadeva ustvarjalnost, pač pa tudi zaradi ostrih polemik na ideološki ravni. Jakov Gotovac je pripadal nacionalni šoli; navdih je, tako kot številni drugi jugoslovanski skladatelji tistega časa, iskal v folklori, vendar na modernističen način. Kljub temu pa njegov glasbeni jezik ni niti malo zapleten: melodika je jasna in simetrična, harmonija pa trdno zakoreninjena v tonalnosti.

Operna jutranjica

Elektronska ljubezen

22. 5. 2025

Elektronska ljubezen, enodejanka buffo Josepha Kosmaja (sam jo je imenoval »žepna opera«), je bila napisana in prvič izvedena leta 1960, enajst let pozneje pa smo slovenski prevod Smiljana Samca posneli tudi v naši produkciji, ko je Simfonični orkester RTV Ljubljana vodil maestro Samo Hubad, pevske vloge pa so poustvarili sopranistka Zlata Ognjanović, baritonist Stane Koritnik in basist Jože Stabej.

59 min

Elektronska ljubezen, enodejanka buffo Josepha Kosmaja (sam jo je imenoval »žepna opera«), je bila napisana in prvič izvedena leta 1960, enajst let pozneje pa smo slovenski prevod Smiljana Samca posneli tudi v naši produkciji, ko je Simfonični orkester RTV Ljubljana vodil maestro Samo Hubad, pevske vloge pa so poustvarili sopranistka Zlata Ognjanović, baritonist Stane Koritnik in basist Jože Stabej.

Operna jutranjica

Ruski Mozart in Pravljičar

15. 5. 2025

Dmitri Stepanovič Bortnjanski (»ruski Mozart«) se je po študiju in ustvarjanju v Italiji leta 1779 vrnil v Sankt Peterburg, kjer se je kot glasbeni dramatik povzpel še posebej visoko, in sicer predvsem s komičnimi operami na francoske librete; ime Stepana Ivanoviča Davidova (»pravljičar«) pa je v prvi vrsti povezano z opero Lesta, dneprska rusalka.

59 min

Dmitri Stepanovič Bortnjanski (»ruski Mozart«) se je po študiju in ustvarjanju v Italiji leta 1779 vrnil v Sankt Peterburg, kjer se je kot glasbeni dramatik povzpel še posebej visoko, in sicer predvsem s komičnimi operami na francoske librete; ime Stepana Ivanoviča Davidova (»pravljičar«) pa je v prvi vrsti povezano z opero Lesta, dneprska rusalka.

Operna jutranjica

Panslavizem z italijanskim vplivom

8. 5. 2025

Parmov ideal je bila predvsem lepa melodija, težišče izraza spevna, velikokrat učinkovita in tehnično zahtevno zasnovana vokalna linija, vzor pa italijanska romantična opera, to pa nikakor ne pomeni, da je bil samo posnemovalec; njegovemu opernemu slogu bi lahko prej pripisali oznako panslovanskosti.

60 min

Parmov ideal je bila predvsem lepa melodija, težišče izraza spevna, velikokrat učinkovita in tehnično zahtevno zasnovana vokalna linija, vzor pa italijanska romantična opera, to pa nikakor ne pomeni, da je bil samo posnemovalec; njegovemu opernemu slogu bi lahko prej pripisali oznako panslovanskosti.


Čakalna vrsta

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine