Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Struktura druge enote Puccinijevega Triptiha je dvodelna: prvi del je miniaturna, precej prozaična podoba umirjenega, zadovoljnega, na trenutke celo šegavega samostanskega življenja, ta slika pa se skoraj neopazno prelije v drugi del, gorečo izpoved naslovne junakinje, ki je dolgih sedem let tlačila svoja materinska čustva. Ob novici, da je otrok, sad prepovedane ljubezni, umrl (z njo jo hladno in brezčutno seznani njena trdosrčna teta), pa z vso silovitostjo privre na dan brezmejna bolečina, ki jo pahne v samomor.
Struktura druge enote Puccinijevega Triptiha je dvodelna: prvi del je miniaturna, precej prozaična podoba umirjenega, zadovoljnega, na trenutke celo šegavega samostanskega življenja, ta slika pa se skoraj neopazno prelije v drugi del, gorečo izpoved naslovne junakinje, ki je dolgih sedem let tlačila svoja materinska čustva. Ob novici, da je otrok, sad prepovedane ljubezni, umrl (z njo jo hladno in brezčutno seznani njena trdosrčna teta), pa z vso silovitostjo privre na dan brezmejna bolečina, ki jo pahne v samomor.
V določenem pogledu je Don Carlos najboljše in najpopolnejše Verdijevo delo; je jasna in pregledna zgodovinska drama na eni, na drugi strani pa – kot protiutež – človeška in ljubezenska. Po melodični strasti spominja na Trubadurja in Rigoletta, njegova glasba pa je seveda povsem drugačna, ustvarja namreč nenavadno vzdušje, ki se nenehno spreminja: Filipova osamljenost, množični prizor sežiganja krivovercev, Carlosov upor proti očetu, ljubosumje princese Eboli, inkvizitorjeva brezkompromisnost, Rodrigova vera v pravičnost, Elizabetina odpoved zaradi političnih interesov.
V določenem pogledu je Don Carlos najboljše in najpopolnejše Verdijevo delo; je jasna in pregledna zgodovinska drama na eni, na drugi strani pa – kot protiutež – človeška in ljubezenska. Po melodični strasti spominja na Trubadurja in Rigoletta, njegova glasba pa je seveda povsem drugačna, ustvarja namreč nenavadno vzdušje, ki se nenehno spreminja: Filipova osamljenost, množični prizor sežiganja krivovercev, Carlosov upor proti očetu, ljubosumje princese Eboli, inkvizitorjeva brezkompromisnost, Rodrigova vera v pravičnost, Elizabetina odpoved zaradi političnih interesov.
V literarnozgodovinski stroki prevladuje mnenje, da Hugojeva drama Kralj se zabava nima kakšne večje umetniške vrednosti, zato bi jo, kar širšo javnost zadeva, brez dvoma prekril prah pozabe, če je ne bi opazil Verdi, ki ga je očarala njena izrazito romantična zgodba z nekaterimi značilnimi melodramskimi prvinami.
V literarnozgodovinski stroki prevladuje mnenje, da Hugojeva drama Kralj se zabava nima kakšne večje umetniške vrednosti, zato bi jo, kar širšo javnost zadeva, brez dvoma prekril prah pozabe, če je ne bi opazil Verdi, ki ga je očarala njena izrazito romantična zgodba z nekaterimi značilnimi melodramskimi prvinami.
Starodavna legenda o kapitanu, ki je pri vseh peklenščkih prisegel, da bo objadral Rt dobre nade, pa četudi bi to trajalo do sodnega dne, je v 19. stoletju dobila še en element, in sicer element odrešitve, po katerem lahko Holandca večnega tavanja po morjih odrešita ljubezen in zvestoba ženske.
Starodavna legenda o kapitanu, ki je pri vseh peklenščkih prisegel, da bo objadral Rt dobre nade, pa četudi bi to trajalo do sodnega dne, je v 19. stoletju dobila še en element, in sicer element odrešitve, po katerem lahko Holandca večnega tavanja po morjih odrešita ljubezen in zvestoba ženske.