Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ars
Cristóbal de Morales velja za enega največjih španskih skladateljev 16. stoletja. Njegova najbolj priljubljena dela so bile uglasbitve Magnificata, vendar imajo precej zapleteno zgodovino. Vse kaže, da jih je napisal za papeško kapelo, kjer je služboval v letih od 1535 do 1545. Tam so jih v celoti peli kot polifonijo, drugje pa so vsak drugi verz izvajali kot enoglasni koralni napev. Nekaj Moralesovih štiriglasnih uglasbitev je v začetku štiridesetih let 16. stoletja izšlo v Benetkah in Wittenbergu. Ko se je Morales pripravljal, da bo zapustil Rim in se vrnil v rojstno Španijo, je dela objavil kot dvojni Cikel: iz osmih Magnificatov je ustvaril šestnajst skladb, tako da so en cikel sestavljale samo uglasbitve neparnih verzov, drugi cikel pa uglasbitve parnih verzov. S trgovskega stališča je bila taka odločitev smiselna, saj je ustrezala prevladujoči praksi, z glasbenega stališča pa se zdi povsem nerazumljiva.
Domen Marinčič
Cristóbal de Morales velja za enega največjih španskih skladateljev 16. stoletja. Njegova najbolj priljubljena dela so bile uglasbitve Magnificata, vendar imajo precej zapleteno zgodovino. Vse kaže, da jih je napisal za papeško kapelo, kjer je služboval v letih od 1535 do 1545. Tam so jih v celoti peli kot polifonijo, drugje pa so vsak drugi verz izvajali kot enoglasni koralni napev. Nekaj Moralesovih štiriglasnih uglasbitev je v začetku štiridesetih let 16. stoletja izšlo v Benetkah in Wittenbergu. Ko se je Morales pripravljal, da bo zapustil Rim in se vrnil v rojstno Španijo, je dela objavil kot dvojni Cikel: iz osmih Magnificatov je ustvaril šestnajst skladb, tako da so en cikel sestavljale samo uglasbitve neparnih verzov, drugi cikel pa uglasbitve parnih verzov. S trgovskega stališča je bila taka odločitev smiselna, saj je ustrezala prevladujoči praksi, z glasbenega stališča pa se zdi povsem nerazumljiva.
Domen Marinčič
Vse epizode