Pojdite na predvajalnik Pojdite v osnovni meni

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Koncertni dogodki na tujem
Koncertni dogodki na tujem

Stravinski, Thierry Escaich in Dvořák

Ars

15.07.2025 89 min še 26 dni

Stravinski, Thierry Escaich in Dvořák

Ars

15.07.2025 89 min še 26 dni

Prva sploh ni simfonija – druga je ena najbolj znanih vseh časov. Simfonije za pihala Igorja Stravinskega nosijo samo to ime, zato lahko presenetijo. Dvořákova simfonija »Iz novega sveta« pa je glasba, ki pritegne in popolnoma očara vsakega poslušalca. Napisana je bila v New Yorku. Čeprav je Novi svet pustil pečat na njej, ostaja zares češko romantična. Presenetljiv solo angleškega roga v Adagiu je prispeval k njeni priljubljenosti. Je hkrati privlačen in preprost – in zato daleč od tistega, kar je Igor Stravinski predstavil pihalcem in trobilcem v svojih Simfonijah za pihala. V njih je glasba ritmično ostra, melodično prodorna – in vse je izpeljano z natančnostjo začetka 20. stoletja. Tudi Thierry Escaich, »rezidenčni skladatelj« Frankfurtskega radijskega simfoničnega orkestra, se je dotaknil bistva, ko je kategoriziral svoj Koncert za violončelo in orkester št. 2 z naslovom »Jutranje pesmi«: vidi ga kot arijo – in to na način, ki spominja na glasbo Johanna Sebastiana Bacha.

Polona Kovačič

Prikaži več
Prikaži manj

Koncertni dogodki na tujem

Opis epizode

Prva sploh ni simfonija – druga je ena najbolj znanih vseh časov. Simfonije za pihala Igorja Stravinskega nosijo samo to ime, zato lahko presenetijo. Dvořákova simfonija »Iz novega sveta« pa je glasba, ki pritegne in popolnoma očara vsakega poslušalca. Napisana je bila v New Yorku. Čeprav je Novi svet pustil pečat na njej, ostaja zares češko romantična. Presenetljiv solo angleškega roga v Adagiu je prispeval k njeni priljubljenosti. Je hkrati privlačen in preprost – in zato daleč od tistega, kar je Igor Stravinski predstavil pihalcem in trobilcem v svojih Simfonijah za pihala. V njih je glasba ritmično ostra, melodično prodorna – in vse je izpeljano z natančnostjo začetka 20. stoletja. Tudi Thierry Escaich, »rezidenčni skladatelj« Frankfurtskega radijskega simfoničnega orkestra, se je dotaknil bistva, ko je kategoriziral svoj Koncert za violončelo in orkester št. 2 z naslovom »Jutranje pesmi«: vidi ga kot arijo – in to na način, ki spominja na glasbo Johanna Sebastiana Bacha.

Polona Kovačič

Vse epizode

4. epizod

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine