Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Domov
Raziskujte
Programi
Dokumentarci
Filmi in serije
Oddaje
Podkasti
Filmoteka
Zgodovina
Shranjeno
Naročnine
Več
Domov Raziskujte Programi Dokumentarci Filmi in serije Oddaje Podkasti
Plačljivo
Filmoteka
Moj 365
Zgodovina
Naročnine
Shranjeno
Čas, prostor in glasba
Čas, prostor in glasba

Ustvarjanje, tisočletni izziv (21): Brahmsove simfonije

Ars

12.02.2025 57 min še 18 dni

Ustvarjanje, tisočletni izziv (21): Brahmsove simfonije

Ars

12.02.2025 57 min še 18 dni

Schumann in Brahms sta napisala vsak po štiri simfonije. Schumann je simfonije začel pisati zelo zgodaj. Brahms je svojo Prvo ustvaril kot zrel mož – s triinštiridesetimi leti. Johannes Brahms, mojster iz Hamburga, se je s svojimi štirimi simfonijami zapisal med največje ustvarjalce romantične simfonije. "Oblikovna čistost in popolno ravnovesje oblike in vsebine sta dve medsebojno povezani in prepoznavni lastnosti, ki dajeta Brahmsovi glasbi profesionalno neomajnost, ki jo dosegajo le redki romantični skladatelji. Mnogi vidijo prav v tem temeljno razsežnost skladateljeve kompozicijske moči, a nekaterim se zdi, da je zvočna urejenost, ki postaja primerljiva z arhitekturnimi standardi, njegova pomanjkljivost. Brahmsa imamo radi, ali pa tudi ne, to je tudi stvar presoje vsakega posameznika," je zapisal avtor oddaje Pavel Mihelčič.

Pavel Mihelčič

Prikaži več
Prikaži manj

Čas, prostor in glasba

Opis epizode

Schumann in Brahms sta napisala vsak po štiri simfonije. Schumann je simfonije začel pisati zelo zgodaj. Brahms je svojo Prvo ustvaril kot zrel mož – s triinštiridesetimi leti. Johannes Brahms, mojster iz Hamburga, se je s svojimi štirimi simfonijami zapisal med največje ustvarjalce romantične simfonije. "Oblikovna čistost in popolno ravnovesje oblike in vsebine sta dve medsebojno povezani in prepoznavni lastnosti, ki dajeta Brahmsovi glasbi profesionalno neomajnost, ki jo dosegajo le redki romantični skladatelji. Mnogi vidijo prav v tem temeljno razsežnost skladateljeve kompozicijske moči, a nekaterim se zdi, da je zvočna urejenost, ki postaja primerljiva z arhitekturnimi standardi, njegova pomanjkljivost. Brahmsa imamo radi, ali pa tudi ne, to je tudi stvar presoje vsakega posameznika," je zapisal avtor oddaje Pavel Mihelčič.

Pavel Mihelčič

Vse epizode

4. epizod

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine