Pojdite na predvajalnik Pojdite v osnovni meni

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Kratki Programi Oddaje Podkasti Moj 365
Aktualno 202
Aktualno 202

Anatomija nakupa: živila

Val202

04.11.2025 17 min

Anatomija nakupa: živila

Val202

04.11.2025 17 min

Ko kupujemo izdelke, le redko pomislimo, kam v resnici gre vsak evro, ki ga plačamo. Kolikšen del cene pripada proizvajalcu, kolikšen trgovcu in kolikšen del predstavljajo davki, prevoz ter oglaševanje? Koliko, na primer, dobi kmet, ki je pridelal krompir za svetovno znano blagovno znamko čipsa, ali kdo vse stoji za ceno kave?

Pot živila od nastanka do trenutka, ko ga kupi potrošnik, je precej zapletena, prehranski sistem pa se je v zadnjih petdesetih letih močno spremenil. V osnovi ga še vedno sestavljajo kmetje, ki pridelujejo kmetijske surovine, te pa morajo predelati živilska podjetja. Pri tem nastane velik del stroškov, ki jih na koncu plačamo kupci – poleg davka na dodano vrednost tudi bruto trgovsko maržo. Pomemben delež predstavljajo še stroški embalaže in oglaševanja.

V čipsu strošek krompirja znaša manj kot 3 do 4 odstotke, medtem ko oglaševanje blagovne znamke predstavlja kar 30 do 40 odstotkov cene.

Prof. dr. Aleš Kuhar

 

Mimogrede, po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije je lanski prihodek od prodaje blaga v trgovini na drobno znašal nekaj več kot 16 milijard evrov.

 

Sogovorniki:

  • Prof. dr. Aleš Kuhar, agrarni ekonomist in raziskovalec s področja ekonomike živilskega sistema
  • Mariča Lah, predsednica Trgovinske zbornice Slovenije
  • Matic Dolar,Bankart

Veronika Gnezda

Prikaži več
Prikaži manj

Aktualno 202

Opis epizode

Ko kupujemo izdelke, le redko pomislimo, kam v resnici gre vsak evro, ki ga plačamo. Kolikšen del cene pripada proizvajalcu, kolikšen trgovcu in kolikšen del predstavljajo davki, prevoz ter oglaševanje? Koliko, na primer, dobi kmet, ki je pridelal krompir za svetovno znano blagovno znamko čipsa, ali kdo vse stoji za ceno kave?

Pot živila od nastanka do trenutka, ko ga kupi potrošnik, je precej zapletena, prehranski sistem pa se je v zadnjih petdesetih letih močno spremenil. V osnovi ga še vedno sestavljajo kmetje, ki pridelujejo kmetijske surovine, te pa morajo predelati živilska podjetja. Pri tem nastane velik del stroškov, ki jih na koncu plačamo kupci – poleg davka na dodano vrednost tudi bruto trgovsko maržo. Pomemben delež predstavljajo še stroški embalaže in oglaševanja.

V čipsu strošek krompirja znaša manj kot 3 do 4 odstotke, medtem ko oglaševanje blagovne znamke predstavlja kar 30 do 40 odstotkov cene.

Prof. dr. Aleš Kuhar

 

Mimogrede, po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije je lanski prihodek od prodaje blaga v trgovini na drobno znašal nekaj več kot 16 milijard evrov.

 

Sogovorniki:

  • Prof. dr. Aleš Kuhar, agrarni ekonomist in raziskovalec s področja ekonomike živilskega sistema
  • Mariča Lah, predsednica Trgovinske zbornice Slovenije
  • Matic Dolar,Bankart

Veronika Gnezda

Vse epizode

910. epizod

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine