Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Val202
Canal du Midi je zgodovinski umetni kanal in eden največjih inženirskih dosežkov 17. stoletja v Evropi saj so z njim povezali Atlantski ocean s Sredozemskim morjem. Njegov glavni snovalec je bil Pierre-Paul Riquet, ki je prvi uspel rešiti velik tehnični izziv in zasnoval kompleksen vodni sistem z umetnim jezerom ter tako v sušni pokrajini zagotovil dovolj vode za plovbo in obratovanje kanala. Kanal, dolg približno 240 kilometrov, je bil v času svojega nastanka, izjemno pomembna prometna in trgovska pot. Po njem so prevažali vino, žito, sol, les in druge dobrine. Z razvojem železnice je izgubil svoj gospodarski pomen in je danes predvsem prvovrstna turistična znamenitost, ob njem pa potekajo priljubljene kolesarske in pohodniške poti, po kanalu pa vozijo počitniške barke. 'Vožnja rečne ladje je zelo podobna vožnji avtomobila, a gredo zelo počasi, največ 8 kilometrov na uro ' pravi Emily Deighton, predstavnica največjega podjetja za najem počitniških plovil na kanalu Le Boat in dodaja: 'Za najem naših ladij ne potrebujete nobenega posebnega izpita ali dovoljenja, saj so vse krajše od 15 metrov. Seveda vas ne bomo spustili na vodo brez navodil, kako upravljati in voditi plovilo.' Zaradi svoje tehnične in kulturne vrednosti so kanal leta 1996 vpisali na UNESCO-v seznam svetovne dediščine in danes velja simbol povezave med človeško iznajdljivostjo in naravno pokrajino južne Francije.
Miha Švalj
Canal du Midi je zgodovinski umetni kanal in eden največjih inženirskih dosežkov 17. stoletja v Evropi saj so z njim povezali Atlantski ocean s Sredozemskim morjem. Njegov glavni snovalec je bil Pierre-Paul Riquet, ki je prvi uspel rešiti velik tehnični izziv in zasnoval kompleksen vodni sistem z umetnim jezerom ter tako v sušni pokrajini zagotovil dovolj vode za plovbo in obratovanje kanala. Kanal, dolg približno 240 kilometrov, je bil v času svojega nastanka, izjemno pomembna prometna in trgovska pot. Po njem so prevažali vino, žito, sol, les in druge dobrine. Z razvojem železnice je izgubil svoj gospodarski pomen in je danes predvsem prvovrstna turistična znamenitost, ob njem pa potekajo priljubljene kolesarske in pohodniške poti, po kanalu pa vozijo počitniške barke. 'Vožnja rečne ladje je zelo podobna vožnji avtomobila, a gredo zelo počasi, največ 8 kilometrov na uro ' pravi Emily Deighton, predstavnica največjega podjetja za najem počitniških plovil na kanalu Le Boat in dodaja: 'Za najem naših ladij ne potrebujete nobenega posebnega izpita ali dovoljenja, saj so vse krajše od 15 metrov. Seveda vas ne bomo spustili na vodo brez navodil, kako upravljati in voditi plovilo.' Zaradi svoje tehnične in kulturne vrednosti so kanal leta 1996 vpisali na UNESCO-v seznam svetovne dediščine in danes velja simbol povezave med človeško iznajdljivostjo in naravno pokrajino južne Francije.
Miha Švalj
Vse epizode