Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Tokrat predstavljamo nastope štirih zborov, ki so 14. maja 2024 nastopili na 27. Državnem tekmovanju otroških pevskih zborov: Otroški pevski zbor Osnovne šole Dramlje (zlato priznanje), Otroški pevski zbor Osnovne šole Šalek iz Velenja (srebrno priznanje), Otroški pevski zbor Osnovne šole Tržišče (zlato priznanje) in Otroški pevski zbor Osnovne šole Destrnik – Trnovska vas (zlato priznanje z odliko).
Tokrat predstavljamo nastope štirih zborov, ki so 14. maja 2024 nastopili na 27. Državnem tekmovanju otroških pevskih zborov: Otroški pevski zbor Osnovne šole Dramlje (zlato priznanje), Otroški pevski zbor Osnovne šole Šalek iz Velenja (srebrno priznanje), Otroški pevski zbor Osnovne šole Tržišče (zlato priznanje) in Otroški pevski zbor Osnovne šole Destrnik – Trnovska vas (zlato priznanje z odliko).
27. Državno tekmovanje otroških pevskih zborov je 14. maja 2024 potekalo v Zagorju ob Savi. Na njem je nastopilo 19 otroških pevskih zborov. Najprej se je predstavil Otroški pevski zbor Sončki Osnovne šole Antona Aškerca iz Rimskih Toplic, ki je za svoj nastop prejel več kot 90 točk in je tako osvojil zlato priznanje z odliko, potem pa sta nastopila Otroški pevski zbor Osnovne šole Šempeter v Savinjski dolini in Otroški pevski zbor Trubadurčki Osnovne šole Primoža Trubarja Laško, ki sta oba prejela zlato priznanje.
27. Državno tekmovanje otroških pevskih zborov je 14. maja 2024 potekalo v Zagorju ob Savi. Na njem je nastopilo 19 otroških pevskih zborov. Najprej se je predstavil Otroški pevski zbor Sončki Osnovne šole Antona Aškerca iz Rimskih Toplic, ki je za svoj nastop prejel več kot 90 točk in je tako osvojil zlato priznanje z odliko, potem pa sta nastopila Otroški pevski zbor Osnovne šole Šempeter v Savinjski dolini in Otroški pevski zbor Trubadurčki Osnovne šole Primoža Trubarja Laško, ki sta oba prejela zlato priznanje.
Na 27. Državnem tekmovanju mladinskih pevskih zborov se je 6. aprila 2024 v Celju predstavilo 12 sestavov. Tokrat predstavljamo nastope Dekliškega pevskega zbora Gimnazije Celje Center, Vokalne skupine Emil Komel iz Gorice in Mešanega mladinskega pevskega zbora Gimnazije Škofja Loka.
Na 27. Državnem tekmovanju mladinskih pevskih zborov se je 6. aprila 2024 v Celju predstavilo 12 sestavov. Tokrat predstavljamo nastope Dekliškega pevskega zbora Gimnazije Celje Center, Vokalne skupine Emil Komel iz Gorice in Mešanega mladinskega pevskega zbora Gimnazije Škofja Loka.
Predstavljamo nastope treh zasedb, ki so se udeležile 27. Državnega tekmovanja mladinskih pevskih zborov 6. aprila 2024 v Celju. To so Mladinski pevski zbor Glasbene šole Rogaška Slatina, Mladinski pevski zbor Glasbene šole Fran Korun Koželjski Velenje in Dekliški pevski zbor Gimnazije Kranj.
Predstavljamo nastope treh zasedb, ki so se udeležile 27. Državnega tekmovanja mladinskih pevskih zborov 6. aprila 2024 v Celju. To so Mladinski pevski zbor Glasbene šole Rogaška Slatina, Mladinski pevski zbor Glasbene šole Fran Korun Koželjski Velenje in Dekliški pevski zbor Gimnazije Kranj.
27. Državno tekmovanje mladinskih pevskih zborov je potekalo 6. aprila 2024 v Celju. Na njem se je predstavilo 12 sestavov, tokrat predstavljamo nastope Mladinskega pevskega zbora Osnovne šole Dramlje, Mladinskega pevskega zbora Osnovne šole Maksa Pečarja Ljubljana Črnuče in Mladinskega pevskega zbora Osnovne šole Alojzija Šuštarja Ljubljana – Šentvid.
27. Državno tekmovanje mladinskih pevskih zborov je potekalo 6. aprila 2024 v Celju. Na njem se je predstavilo 12 sestavov, tokrat predstavljamo nastope Mladinskega pevskega zbora Osnovne šole Dramlje, Mladinskega pevskega zbora Osnovne šole Maksa Pečarja Ljubljana Črnuče in Mladinskega pevskega zbora Osnovne šole Alojzija Šuštarja Ljubljana – Šentvid.
27. Državno tekmovanje mladinskih pevskih zborov je potekalo 6. aprila 2024 v okviru 35. Mladinskega pevskega festivala v Celju. Tekmovanje je, prvič po letu 2018, v sodelovanju z Zavodom Celeia Celje in Mestno občino Celje organiziral Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti. Na njem se je predstavilo 12 sestavov v kategorijah: mladinski, srednješolski in dekliški zbori. Na prvem tekmovalnem koncertu je najprej nastopil Mladinski pevski zbor Osnovne šole Šempeter v Savinjski dolini. Drugi po vrsti je bil Mladinski pevski zbor Trubadurji Osnovne šole Primoža Trubarja iz Laškega. Sledil je nastop Mladinskega pevskega zbora Osnovne šole Tržišče.
27. Državno tekmovanje mladinskih pevskih zborov je potekalo 6. aprila 2024 v okviru 35. Mladinskega pevskega festivala v Celju. Tekmovanje je, prvič po letu 2018, v sodelovanju z Zavodom Celeia Celje in Mestno občino Celje organiziral Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti. Na njem se je predstavilo 12 sestavov v kategorijah: mladinski, srednješolski in dekliški zbori. Na prvem tekmovalnem koncertu je najprej nastopil Mladinski pevski zbor Osnovne šole Šempeter v Savinjski dolini. Drugi po vrsti je bil Mladinski pevski zbor Trubadurji Osnovne šole Primoža Trubarja iz Laškega. Sledil je nastop Mladinskega pevskega zbora Osnovne šole Tržišče.
V okviru 35. Mladinskega pevskega festivala je 5. aprila 2024 potekal revialni koncert, na katerem je nastopilo šest zborov. V drugem delu koncerta so nastopili Dekliški pevski zbor 1. letnika Gimnazije Celje – Center, ki ga vodi Eva Mulec, Vokalna skupina MBH Glasbene šole Celje pod vodstvom Matevža Pušnika in fantovska zasedba FaVoZa Gimnazije Celje – Center, vodi jo Danijel Berden.
V okviru 35. Mladinskega pevskega festivala je 5. aprila 2024 potekal revialni koncert, na katerem je nastopilo šest zborov. V drugem delu koncerta so nastopili Dekliški pevski zbor 1. letnika Gimnazije Celje – Center, ki ga vodi Eva Mulec, Vokalna skupina MBH Glasbene šole Celje pod vodstvom Matevža Pušnika in fantovska zasedba FaVoZa Gimnazije Celje – Center, vodi jo Danijel Berden.
V okviru 35. Mladinskega pevskega festivala je 5. aprila 2024 potekal revialni koncert, na katerem je nastopilo šest zborov. Kot gostje so se prvi predstavili mladi pevci iz Dobrle vasi v Avstriji, zasedba Sweethearts, potem pa sta v prvem delu nastopila še dva zbora: Mladinski pevski zbor Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana in Mladinski pevski zbor Osnovne šole Markovci pri Ptuju.
V okviru 35. Mladinskega pevskega festivala je 5. aprila 2024 potekal revialni koncert, na katerem je nastopilo šest zborov. Kot gostje so se prvi predstavili mladi pevci iz Dobrle vasi v Avstriji, zasedba Sweethearts, potem pa sta v prvem delu nastopila še dva zbora: Mladinski pevski zbor Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana in Mladinski pevski zbor Osnovne šole Markovci pri Ptuju.
Predstavljamo uvodni koncert 35. Mladinskega pevskega festivala, ki je aprila 2024 potekal v Celju. Večdnevna prireditev ima dolgoletno tradicijo, saj njeni začetki segajo v leto 1946. Letos je na uvodnem koncertu v celjskem Narodnem domu nastopilo pet zborov. Najprej se je kot gost predstavil Mešani pevski zbor Trnovci iz Ljubljane, ki je naslednik Mladinskega pevskega zbora Osnovne šole Trnovo. Potem so nastopili še Dekliški pevski zbor II. gimnazije Maribor, Mešani mladinski pevski zbor I. gimnazije v Celju, Dekliški pevski zbor Gimnazije Celje – Center in Mešani mladinski pevski zbor Šolskega centra Celje.
Predstavljamo uvodni koncert 35. Mladinskega pevskega festivala, ki je aprila 2024 potekal v Celju. Večdnevna prireditev ima dolgoletno tradicijo, saj njeni začetki segajo v leto 1946. Letos je na uvodnem koncertu v celjskem Narodnem domu nastopilo pet zborov. Najprej se je kot gost predstavil Mešani pevski zbor Trnovci iz Ljubljane, ki je naslednik Mladinskega pevskega zbora Osnovne šole Trnovo. Potem so nastopili še Dekliški pevski zbor II. gimnazije Maribor, Mešani mladinski pevski zbor I. gimnazije v Celju, Dekliški pevski zbor Gimnazije Celje – Center in Mešani mladinski pevski zbor Šolskega centra Celje.
Kanadski skladatelj Donald Patriquin je za zbor priredil vrsto ljudskih pesmi držav sveta, nekatere med njimi je združil v Suiti glasb sveta št. 1. Pesmi za zbor s spremljavo klavirja in drugih inštrumentov izvirajo iz Avstralije, Finske, Irske, Češke, Kanade in iz afroameriškega duhovnega izročila.
Kanadski skladatelj Donald Patriquin je za zbor priredil vrsto ljudskih pesmi držav sveta, nekatere med njimi je združil v Suiti glasb sveta št. 1. Pesmi za zbor s spremljavo klavirja in drugih inštrumentov izvirajo iz Avstralije, Finske, Irske, Češke, Kanade in iz afroameriškega duhovnega izročila.
In spet je prišla pomlad! Tokratne pevske minute namenjamo izborom skladb na temo pomladi in prebujajoče se narave slovenskih skladateljev.
In spet je prišla pomlad! Tokratne pevske minute namenjamo izborom skladb na temo pomladi in prebujajoče se narave slovenskih skladateljev.
Dvanajst otroških skladb Marija Kogoja je prvič izšlo leta 1924 v Trstu. Otroške ljudske pesmi Slovencev v Italiji pa je na pobudo rimske založbe Pro Musica Studium za mlade pevce priredil tržaški skladatelj Pavle Merku. Na svojih koncertih jih je redno izvajal Mladinski pevski zbor Glasbene matice Trst, ki jih je pod vodstvom Stojana Kureta tudi posnel za svojo prvo ploščo.
Dvanajst otroških skladb Marija Kogoja je prvič izšlo leta 1924 v Trstu. Otroške ljudske pesmi Slovencev v Italiji pa je na pobudo rimske založbe Pro Musica Studium za mlade pevce priredil tržaški skladatelj Pavle Merku. Na svojih koncertih jih je redno izvajal Mladinski pevski zbor Glasbene matice Trst, ki jih je pod vodstvom Stojana Kureta tudi posnel za svojo prvo ploščo.
Otroški pevski zbor Severaček, ki deluje v petem največjem mestu na Češkem, Libercu, sta leta 1958 ustanovila mož in žena, Jiřina in Milan Uherek. Tri leta zatem je že zmagal na državnem tekmovanju v Pragi. V več kot šestdesetih letih svojega delovanja je prejel številna priznanja, med njimi je več kot petintrideset prvih nagrad. Zbor nastopa tudi na različnih festivalih, je reden gost Praške pomladi in drugih festivalov po Evropi
Otroški pevski zbor Severaček, ki deluje v petem največjem mestu na Češkem, Libercu, sta leta 1958 ustanovila mož in žena, Jiřina in Milan Uherek. Tri leta zatem je že zmagal na državnem tekmovanju v Pragi. V več kot šestdesetih letih svojega delovanja je prejel številna priznanja, med njimi je več kot petintrideset prvih nagrad. Zbor nastopa tudi na različnih festivalih, je reden gost Praške pomladi in drugih festivalov po Evropi
Mladinski pevski zbor 3. osnovne šole Celje pod vodstvom zborovodkinje Sonje Kasesnik izvaja skladbe, ki jih je posnel med letoma 1997 in 2000 in so izdane na zborovi zgoščenki. To so priredbe slovenskih ljudskih pesmi Tenenaj, Režijanka, So še rož'ce žal'vale, Oj le sijaj sonce,Zeleni Jurij, San se šetao, Kresna pesem, Ptičja svatba ter skladbe tujih avtorjev.
Mladinski pevski zbor 3. osnovne šole Celje pod vodstvom zborovodkinje Sonje Kasesnik izvaja skladbe, ki jih je posnel med letoma 1997 in 2000 in so izdane na zborovi zgoščenki. To so priredbe slovenskih ljudskih pesmi Tenenaj, Režijanka, So še rož'ce žal'vale, Oj le sijaj sonce,Zeleni Jurij, San se šetao, Kresna pesem, Ptičja svatba ter skladbe tujih avtorjev.
Uroš Rojko je za enoglasni otroški zbor s klavirsko spremljavo na besedila Svetlane Makarovič napisal cikel pesmic: Za en gobček pesmic, Stopinje, Medvedkova večerja, Muha, Lev, Medvedek, medvedek, Lisica, Pretep, Zajterk, Kam tečeš, Sapramiška?, Mlin, Tiho, vrabček!, Sapramiškin god, Čebelja grožnja, Jež in Mačje sanje. Izvedel jih je Otroški pevski zbor Glasbene šole Koper - podružnica Izola pod vodstvom Kristine Babič in ob klavirski spremljavi Nine Molina. V nadaljevanju predstavljamo še Rojkove skladbe Sončnice, Ena, dva tri, Taščica, Ljubljanski zmaj in Vodomet.
Uroš Rojko je za enoglasni otroški zbor s klavirsko spremljavo na besedila Svetlane Makarovič napisal cikel pesmic: Za en gobček pesmic, Stopinje, Medvedkova večerja, Muha, Lev, Medvedek, medvedek, Lisica, Pretep, Zajterk, Kam tečeš, Sapramiška?, Mlin, Tiho, vrabček!, Sapramiškin god, Čebelja grožnja, Jež in Mačje sanje. Izvedel jih je Otroški pevski zbor Glasbene šole Koper - podružnica Izola pod vodstvom Kristine Babič in ob klavirski spremljavi Nine Molina. V nadaljevanju predstavljamo še Rojkove skladbe Sončnice, Ena, dva tri, Taščica, Ljubljanski zmaj in Vodomet.
Wells Cathedral Choir, zbor pevcev, ki pojejo v katedrali v Wellsu v Angliji, obstaja že več kot 1100 let, deški zbor je namreč v Wellsu prvič zapel že leta 909. Dobrih tisoč let pozneje, leta 1994, so se pevcem pridružila tudi dekleta. Z mladimi pevci redno poje tudi dvanajst odraslih šolanih pevcev. Zbor tokrat predstavlja skladbe z božično tematiko Johna Tavenerja, Hectorja Berlioza, Mortena Lauridsena, Petra Warlocka, Hugha Martina in Ralpha Blanea.
Wells Cathedral Choir, zbor pevcev, ki pojejo v katedrali v Wellsu v Angliji, obstaja že več kot 1100 let, deški zbor je namreč v Wellsu prvič zapel že leta 909. Dobrih tisoč let pozneje, leta 1994, so se pevcem pridružila tudi dekleta. Z mladimi pevci redno poje tudi dvanajst odraslih šolanih pevcev. Zbor tokrat predstavlja skladbe z božično tematiko Johna Tavenerja, Hectorja Berlioza, Mortena Lauridsena, Petra Warlocka, Hugha Martina in Ralpha Blanea.
Ceremony of Carols – Slavnost kolednic, op. 28 je Benjamin Britten namenil za deški zbor, solo glasove in harfo. Besedilo, ki ga je vzel iz zbirke Angleška plejada kratkih pesmi, je oblikoval v enajst stavkov, glasbo pa je skomponiral leta 1942, ko se je iz Združenih držav Amerike z ladjo vračal v Anglijo. Delo, namenjeno izvajanju v božičnem času, temelji na gregorijanski antifoni Hodie Christus natus est – Kristus danes se je rodil. Izvajajo ga harfistka Elisabeth Bayer, Zbor Dunajskih dečkov in dirigent Anton Neyder.
Ceremony of Carols – Slavnost kolednic, op. 28 je Benjamin Britten namenil za deški zbor, solo glasove in harfo. Besedilo, ki ga je vzel iz zbirke Angleška plejada kratkih pesmi, je oblikoval v enajst stavkov, glasbo pa je skomponiral leta 1942, ko se je iz Združenih držav Amerike z ladjo vračal v Anglijo. Delo, namenjeno izvajanju v božičnem času, temelji na gregorijanski antifoni Hodie Christus natus est – Kristus danes se je rodil. Izvajajo ga harfistka Elisabeth Bayer, Zbor Dunajskih dečkov in dirigent Anton Neyder.
Sporočilnost božiča je skozi zgodovino navdihnila veliko skladateljev, mnogo pesmi pa se je ohranilo tudi kot ljudsko izročilo. In prav te je zborovodja Tomaž Pirnat uvrstil na spored koncerta, ki ga je Mladinski pevski zbor RTV Slovenija pred nekaj leti izvedel skupaj s pianistom Klemnom Golnerjem. Slovenske ljudske božične pesmi Dober večer, voščimo vam, Ta stara božična pejsen, Glejte, kaj je tam, Jaz vem za eno štalico, Svet' Jožef in Marija, Že počiva vsa narava in Moj rojstni kraj je Betlehem so za zbor priredili skladatelji Tomaž Habe, Janez Močnik in Andrej Misson.
Sporočilnost božiča je skozi zgodovino navdihnila veliko skladateljev, mnogo pesmi pa se je ohranilo tudi kot ljudsko izročilo. In prav te je zborovodja Tomaž Pirnat uvrstil na spored koncerta, ki ga je Mladinski pevski zbor RTV Slovenija pred nekaj leti izvedel skupaj s pianistom Klemnom Golnerjem. Slovenske ljudske božične pesmi Dober večer, voščimo vam, Ta stara božična pejsen, Glejte, kaj je tam, Jaz vem za eno štalico, Svet' Jožef in Marija, Že počiva vsa narava in Moj rojstni kraj je Betlehem so za zbor priredili skladatelji Tomaž Habe, Janez Močnik in Andrej Misson.
V okviru projekta Evroradijski božič okoli sveta predstavljamo nekaj najbolj priljubljenih božičnih melodij, ki jih v tem prazničnem času pojejo na Češkem. Češke božične pesmi z naslovi: Prinašam veselo vest, Greva skupaj v Betlehem, Le spi, Dete, spi, Božični večer je prišel in Rodil se je Kristus Gospod izvaja Otroški pevski zbor Češkega radia, spremlja ga Radijski orkester ljudskih inštrumentov iz Brna. Otroški pevski zbor Romunskega radia, ki ga vodi Răzvan Rădos, izvaja božične skladbe, ki so jih napisal skladatelji Gheorghe Cucu, Nicolae Lungu, Radu Zamfirescu in Mykola Dmytrovich Leontovych.
V okviru projekta Evroradijski božič okoli sveta predstavljamo nekaj najbolj priljubljenih božičnih melodij, ki jih v tem prazničnem času pojejo na Češkem. Češke božične pesmi z naslovi: Prinašam veselo vest, Greva skupaj v Betlehem, Le spi, Dete, spi, Božični večer je prišel in Rodil se je Kristus Gospod izvaja Otroški pevski zbor Češkega radia, spremlja ga Radijski orkester ljudskih inštrumentov iz Brna. Otroški pevski zbor Romunskega radia, ki ga vodi Răzvan Rădos, izvaja božične skladbe, ki so jih napisal skladatelji Gheorghe Cucu, Nicolae Lungu, Radu Zamfirescu in Mykola Dmytrovich Leontovych.
FInski otroški zbor Tapiola je leta 1963 ustanovil Erkki Pohjola. V zboru pojejo pevci stari od devet do osemnajst let, ki se s pomočjo dobre vokalne tehnike z lahkoto prilagajajo različnim glasbenim slogom. Na njihovem repertoarju so redno tudi dela sodobnih finskih skladateljev. Med njimi sta Gramatična suita, op. 28 Aulisa Sallinena in skladba A za šest inštrumentalistov, štiri soliste, dva bralca in zbor Ollija Kortekangasa.
FInski otroški zbor Tapiola je leta 1963 ustanovil Erkki Pohjola. V zboru pojejo pevci stari od devet do osemnajst let, ki se s pomočjo dobre vokalne tehnike z lahkoto prilagajajo različnim glasbenim slogom. Na njihovem repertoarju so redno tudi dela sodobnih finskih skladateljev. Med njimi sta Gramatična suita, op. 28 Aulisa Sallinena in skladba A za šest inštrumentalistov, štiri soliste, dva bralca in zbor Ollija Kortekangasa.
Riba na topolu poje je vokalno instrumentalno delo Alda Kumarja, ki ga je napisal ob poslušnju Idrijce in premišljujoč o legendi, ki jo poznajo v Spodnji Idriji. Ta pripoveduje, kako so nekoč dekleta hodila na bregove Idrijce, da bi v vodi zagledala svoje ženine. A v vodi so poleg svojih obrazov videla le topole, vmes je zaplavala le kakšna riba. Ker so ob druženjih ob reki dekleta tudi prepevala, se jim je zdelo, da tudi ribe ob topolih pojejo. Delo je Aldo Kumar namenil za otroški in mladinski zbor ter orkester, zasnoval ga je v treh stavkih: Rosa, Tiha je reka in Nov je dan.
Riba na topolu poje je vokalno instrumentalno delo Alda Kumarja, ki ga je napisal ob poslušnju Idrijce in premišljujoč o legendi, ki jo poznajo v Spodnji Idriji. Ta pripoveduje, kako so nekoč dekleta hodila na bregove Idrijce, da bi v vodi zagledala svoje ženine. A v vodi so poleg svojih obrazov videla le topole, vmes je zaplavala le kakšna riba. Ker so ob druženjih ob reki dekleta tudi prepevala, se jim je zdelo, da tudi ribe ob topolih pojejo. Delo je Aldo Kumar namenil za otroški in mladinski zbor ter orkester, zasnoval ga je v treh stavkih: Rosa, Tiha je reka in Nov je dan.
Marij Kogoj je ustvaril več del za mlade glasove. Poleg glasbe k pravljični igri Josipa Ribičiča V kraljestvu palčkov je, večinoma med letoma 1922 in 1923, uglasbil več besedil slovenskih pesnikov. Njegove skladbe za otroke in mladino so prvič izšle leta 1924 v Trstu in pozneje doživele še več natisov. Kogojevo glasbo na koncertnih odrih rad oživlja tržaški dirigent Stojan Kuret, ki opus skladatelja še posebej ceni. Njegove skladbe za mladino je kot mlad dirigent prvič posnel z Mladinskim pevskim zborom Glasbene matice Trst, več let pozneje, leta 2005, pa z Vokalno skupino Čarnice.
Marij Kogoj je ustvaril več del za mlade glasove. Poleg glasbe k pravljični igri Josipa Ribičiča V kraljestvu palčkov je, večinoma med letoma 1922 in 1923, uglasbil več besedil slovenskih pesnikov. Njegove skladbe za otroke in mladino so prvič izšle leta 1924 v Trstu in pozneje doživele še več natisov. Kogojevo glasbo na koncertnih odrih rad oživlja tržaški dirigent Stojan Kuret, ki opus skladatelja še posebej ceni. Njegove skladbe za mladino je kot mlad dirigent prvič posnel z Mladinskim pevskim zborom Glasbene matice Trst, več let pozneje, leta 2005, pa z Vokalno skupino Čarnice.
Pravoslavno zapuščino primorskih skladateljev je pred nekaj leti odkrival Akademski pevski zbor Univerze na Primorskem, ki ga vodi skladatelj in dirigent Ambrož Čopi. Ta je s projektom želel prispevati k ohranitvi in promociji teh del, hkrati pa je spodbudil tudi skladatelje mlajše generacije, da so napisali in posvetili zboru nova dela na pravoslavno tematiko.
Pravoslavno zapuščino primorskih skladateljev je pred nekaj leti odkrival Akademski pevski zbor Univerze na Primorskem, ki ga vodi skladatelj in dirigent Ambrož Čopi. Ta je s projektom želel prispevati k ohranitvi in promociji teh del, hkrati pa je spodbudil tudi skladatelje mlajše generacije, da so napisali in posvetili zboru nova dela na pravoslavno tematiko.
Zbore Columbia je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja ustanovil Steve Stevens. Ameriški dirigent, poklicni pevec, skladatelj in aranžer ima dolgoletne izkušnje pri delu z mladimi pevci. Leta 1984 je v Seattlu v ameriški zvezni državi Washington ustanovil Deški zbor Columbia. Štiri leta pozneje je ustanovil še Dekliški zbor Columbia, oba zbora pa sta se leta 1993 združila v Otroški zbor Columbia. V poznejših letih so se mu pridružili še Vokalni ansambel Columbia, Ženski zbor Con brio in Komorni zbor Concord. Pod imenom Columbia Choirs danes deluje več različnih zasedb, od zbora Prima, ki je namenjen najmlajšim pevcem, pa do mladinskih sestavov in zborov za odrasle.
Zbore Columbia je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja ustanovil Steve Stevens. Ameriški dirigent, poklicni pevec, skladatelj in aranžer ima dolgoletne izkušnje pri delu z mladimi pevci. Leta 1984 je v Seattlu v ameriški zvezni državi Washington ustanovil Deški zbor Columbia. Štiri leta pozneje je ustanovil še Dekliški zbor Columbia, oba zbora pa sta se leta 1993 združila v Otroški zbor Columbia. V poznejših letih so se mu pridružili še Vokalni ansambel Columbia, Ženski zbor Con brio in Komorni zbor Concord. Pod imenom Columbia Choirs danes deluje več različnih zasedb, od zbora Prima, ki je namenjen najmlajšim pevcem, pa do mladinskih sestavov in zborov za odrasle.
Mladinski pevski zbor RTV Slovenija je od leta 1968 do leta 2003 vodil zborovodja Matevž Fabijan, ki je zboru opazno razširil repertoar, s pobudami skladateljem za nove skladbe pa je obogatil zakladnico mladinske zborovske glasbe. Pod njegovim vodstvom je zbor redno in veliko snemal za potrebe radijskega programa, redno je tudi prirejal koncerte in veliko potoval po Evropi. V izvedbi pevcev, ki so v osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja prepevali v zboru, bomo slišali dve kratki maši, Misso brevis v D - duru, op. 63 Benjamina Brittna in Kratko mašo Léa Delibesa.
Mladinski pevski zbor RTV Slovenija je od leta 1968 do leta 2003 vodil zborovodja Matevž Fabijan, ki je zboru opazno razširil repertoar, s pobudami skladateljem za nove skladbe pa je obogatil zakladnico mladinske zborovske glasbe. Pod njegovim vodstvom je zbor redno in veliko snemal za potrebe radijskega programa, redno je tudi prirejal koncerte in veliko potoval po Evropi. V izvedbi pevcev, ki so v osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja prepevali v zboru, bomo slišali dve kratki maši, Misso brevis v D - duru, op. 63 Benjamina Brittna in Kratko mašo Léa Delibesa.
Skladatelj Jakob Jež je velik del svojega opusa posvetil vokalni glasbi. Za otroške in mladinske zbore je napisal veliko del, med njimi je cikel skladb na temo letnih časov, suite Pomlad, Poletje, Jesen in Zima.
Skladatelj Jakob Jež je velik del svojega opusa posvetil vokalni glasbi. Za otroške in mladinske zbore je napisal veliko del, med njimi je cikel skladb na temo letnih časov, suite Pomlad, Poletje, Jesen in Zima.
V opusu Lojzeta Lebiča ima ustvarjanje za zborovske sestave posebno mesto. Predstavljamo njegovo ciklično zasnovano skladbo Letni časi, v kateri je skladatelj v ospredje postavil minevanje letnih časov in se oprl na japonsko poezijo haikujev, ki se napaja pri impresijah iz narave, tesno povezanih s človekovimi notranjimi občutji. Za mladinski ali ženski zbor je napisal tudi skladbo Urok. V njej se je poigral s fragmenti slovenskih ljudskih pesmi in starodavnimi uroki. Za mednarodni projekt Songbridge 2000 pa je skladatelj uglasbil dve pesmi na temo pomladi, ki je tudi metafora za srečo, ljubezen, življenjsko prerajanje, skupni imenovalec teh pa je upanje.
V opusu Lojzeta Lebiča ima ustvarjanje za zborovske sestave posebno mesto. Predstavljamo njegovo ciklično zasnovano skladbo Letni časi, v kateri je skladatelj v ospredje postavil minevanje letnih časov in se oprl na japonsko poezijo haikujev, ki se napaja pri impresijah iz narave, tesno povezanih s človekovimi notranjimi občutji. Za mladinski ali ženski zbor je napisal tudi skladbo Urok. V njej se je poigral s fragmenti slovenskih ljudskih pesmi in starodavnimi uroki. Za mednarodni projekt Songbridge 2000 pa je skladatelj uglasbil dve pesmi na temo pomladi, ki je tudi metafora za srečo, ljubezen, življenjsko prerajanje, skupni imenovalec teh pa je upanje.
Oddajo namenjamo skladbam, ki jih je za otroške glasove napisal slovenski skladatelj Tomaž Habe. Štiriindvajset pesmi na besedila več slovenskih pesnikov je pod vodstvom zborovodkinje Anke Jazbec in ob klavirski spremljavi pianista Klemna Golnerja posnel Otroški pevski zbor RTV Slovenija. Izšle so na zgoščenki Kamenček na kamenček, ki jo je na pobudo glasbenega urednika Mateja Jevniška septembra letos izdala Založba kakovostnih programov RTV Slovenija. V ustvarjalnem opusu Tomaža Habeta ima vokalna glasba posebno mesto. Njegov opus otroških pesmi s klavirsko ali orkestrsko spremljavo je zelo obsežen. Nekatere so namenjene predšolskim otrokom, druge otrokom prve triade osnovne šole, veliko pa je tudi zahtevnejših in primernih za tekmovanja. Skoraj vse imajo tudi zahtevno klavirsko spremljavo, s katero želi skladatelj poleg harmonske podpore pričarati razpoloženje, ki ga narekuje besedilo.
Oddajo namenjamo skladbam, ki jih je za otroške glasove napisal slovenski skladatelj Tomaž Habe. Štiriindvajset pesmi na besedila več slovenskih pesnikov je pod vodstvom zborovodkinje Anke Jazbec in ob klavirski spremljavi pianista Klemna Golnerja posnel Otroški pevski zbor RTV Slovenija. Izšle so na zgoščenki Kamenček na kamenček, ki jo je na pobudo glasbenega urednika Mateja Jevniška septembra letos izdala Založba kakovostnih programov RTV Slovenija. V ustvarjalnem opusu Tomaža Habeta ima vokalna glasba posebno mesto. Njegov opus otroških pesmi s klavirsko ali orkestrsko spremljavo je zelo obsežen. Nekatere so namenjene predšolskim otrokom, druge otrokom prve triade osnovne šole, veliko pa je tudi zahtevnejših in primernih za tekmovanja. Skoraj vse imajo tudi zahtevno klavirsko spremljavo, s katero želi skladatelj poleg harmonske podpore pričarati razpoloženje, ki ga narekuje besedilo.
Predstavljamo dve kantati za mladinski zbor Darijana Božiča, ki je v slovenski glasbeni prostor vstopil kot član modernistične skupine Pro musica viva v šestdesetih letih 20. stoletja. S kolegi iz skupine ga je družila odprtost za sodobne vplive, vendar ni brezkompromisno zavračal tradicionalnih kompozicijskih tehnik. Za mlade izvajalce je ustvaril več del, med njimi so: uglasbitev priljubljene pravljice o Rdeči Kapici, kantati Čenčarija in Mladost, nastali na besedilo Toneta Pavčka in kantata Listi iz dnevnika za mladinski zbor, dva recitatorja, klavir, električne orgle in kontrabas.
Predstavljamo dve kantati za mladinski zbor Darijana Božiča, ki je v slovenski glasbeni prostor vstopil kot član modernistične skupine Pro musica viva v šestdesetih letih 20. stoletja. S kolegi iz skupine ga je družila odprtost za sodobne vplive, vendar ni brezkompromisno zavračal tradicionalnih kompozicijskih tehnik. Za mlade izvajalce je ustvaril več del, med njimi so: uglasbitev priljubljene pravljice o Rdeči Kapici, kantati Čenčarija in Mladost, nastali na besedilo Toneta Pavčka in kantata Listi iz dnevnika za mladinski zbor, dva recitatorja, klavir, električne orgle in kontrabas.
Cikel Štirih italijanskih madrigalov je Zoltán Kodály napisal leta 1931 v Budimpešti kot poročno darilo hčerki italijanskega dirigenta Artura Toscaninija. Pod vodstvom Miklósa Szabe jih je posnel Dekliški pevski zbor Győr.
Cikel Štirih italijanskih madrigalov je Zoltán Kodály napisal leta 1931 v Budimpešti kot poročno darilo hčerki italijanskega dirigenta Artura Toscaninija. Pod vodstvom Miklósa Szabe jih je posnel Dekliški pevski zbor Győr.
Aldo Kumar je ustvaril obsežen in raznovrsten zborovski opus. Že v mladosti je deloval kot dirigent Komornega zbora Zorko Prelovec iz Idrije in zbora Igo Gruden iz Nabrežine pri Trstu, zato je zborovska glasba predstavljala nepogrešljiv del njegovega življenja in ustvarjanja. Njegova zborovska dela predstavljajo mikaven izziv pevcem in zborovodjem, zato so pogosto na sporedih tako ljubiteljskih kot tudi tekmovalnih in profesionalnih zborov. Akademski pevski zbor Tone Tomšič Univerze v Ljubljani je pod vodstvom Stojana Kureta na nosilce zvoka posnel njegove Pesmi od ljubezni in kafeta, Istrsko suito in Suito iz Krsta pri Savici. (Aldo Kumar, foto: Borut Peterlin)
Aldo Kumar je ustvaril obsežen in raznovrsten zborovski opus. Že v mladosti je deloval kot dirigent Komornega zbora Zorko Prelovec iz Idrije in zbora Igo Gruden iz Nabrežine pri Trstu, zato je zborovska glasba predstavljala nepogrešljiv del njegovega življenja in ustvarjanja. Njegova zborovska dela predstavljajo mikaven izziv pevcem in zborovodjem, zato so pogosto na sporedih tako ljubiteljskih kot tudi tekmovalnih in profesionalnih zborov. Akademski pevski zbor Tone Tomšič Univerze v Ljubljani je pod vodstvom Stojana Kureta na nosilce zvoka posnel njegove Pesmi od ljubezni in kafeta, Istrsko suito in Suito iz Krsta pri Savici. (Aldo Kumar, foto: Borut Peterlin)
Predstavljamo slovenske ljudske pesmi, ki jih je za otroške glasove in simfonični orkester priredila skladateljica Tadeja Vulc. Pesmi iz različnih slovenskih pokrajin izvajata Otroški pevski zbor in Simfonični orkester RTV Slovenija pod vodstvom dirigentke Anke Jazbec. V drugem delu mladi pevci predstavljajo skladbice, ki jih je Tadeja Vulc napisala na besedila več slovenskih pesnikov: Požrešni medo, Bombon arija, Trubadur, Oblak korenjak, Vitezi, Strašljivka, Čas, Kača Zvijača ter Glasba in ljubezen.
Predstavljamo slovenske ljudske pesmi, ki jih je za otroške glasove in simfonični orkester priredila skladateljica Tadeja Vulc. Pesmi iz različnih slovenskih pokrajin izvajata Otroški pevski zbor in Simfonični orkester RTV Slovenija pod vodstvom dirigentke Anke Jazbec. V drugem delu mladi pevci predstavljajo skladbice, ki jih je Tadeja Vulc napisala na besedila več slovenskih pesnikov: Požrešni medo, Bombon arija, Trubadur, Oblak korenjak, Vitezi, Strašljivka, Čas, Kača Zvijača ter Glasba in ljubezen.
Komorni zbor Megaron je bil ustanovljen na pobudo skladatelja in dirigenta Damijana Močnika oktobra leta 2003. Zbor se ponaša z odličnimi uvrstitvami na državnih in mednarodnih tekmovanjih. Poleg tega pripravlja programsko zanimive koncertne sporede. Koncert z naslovom Zgodbe slovenske romantike so pevci predstavili v Slovenski filharmoniji novembra 2021. Program so razdelili v zgodbe. Prva govori o domovini in njenih lepotah, druga o pesmi, ki spremlja vsakdanje življenje in tretja o ljubezni.
Komorni zbor Megaron je bil ustanovljen na pobudo skladatelja in dirigenta Damijana Močnika oktobra leta 2003. Zbor se ponaša z odličnimi uvrstitvami na državnih in mednarodnih tekmovanjih. Poleg tega pripravlja programsko zanimive koncertne sporede. Koncert z naslovom Zgodbe slovenske romantike so pevci predstavili v Slovenski filharmoniji novembra 2021. Program so razdelili v zgodbe. Prva govori o domovini in njenih lepotah, druga o pesmi, ki spremlja vsakdanje življenje in tretja o ljubezni.
V prvih dneh pomladnega razpoloženja tokratne zborovske minute namenjamo izborom skladb na temo pomladi in prebujajoče se narave. Sredi pomladnega vzdušja pa bomo ob materinskem dnevu slišali še nekaj pesmi, ki jih mladi pevci radi zapojejo svojim mamam ob njihovem prazniku.
V prvih dneh pomladnega razpoloženja tokratne zborovske minute namenjamo izborom skladb na temo pomladi in prebujajoče se narave. Sredi pomladnega vzdušja pa bomo ob materinskem dnevu slišali še nekaj pesmi, ki jih mladi pevci radi zapojejo svojim mamam ob njihovem prazniku.
Mladinski pevski zbor RTV Slovenija je ob stoti obletnici združitve prekmurskih Slovencev z matičnim narodom pripravil koncert, ki je bil posvečen glasbi iz Prekmurja. Pod vodstvom zborovodje Tomaža Pirnata so pevci leta 2019 nastopili na koncertu z naslovom Vöra bije skupaj s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija pod dirigentskim vodstvom Lojzeta Krajnčana. Ta je za zbor in orkester priredil prekmurske ljudske pesmi, uglasbil pa je tudi nekaj pesmi prekmurskega pesnika Ferija Lainščka
Mladinski pevski zbor RTV Slovenija je ob stoti obletnici združitve prekmurskih Slovencev z matičnim narodom pripravil koncert, ki je bil posvečen glasbi iz Prekmurja. Pod vodstvom zborovodje Tomaža Pirnata so pevci leta 2019 nastopili na koncertu z naslovom Vöra bije skupaj s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija pod dirigentskim vodstvom Lojzeta Krajnčana. Ta je za zbor in orkester priredil prekmurske ljudske pesmi, uglasbil pa je tudi nekaj pesmi prekmurskega pesnika Ferija Lainščka
Predstavljamo otroško kantato Kje je Tina, ki je nastala na pobudo uredništva za otroško glasbo Prvega programa Radia Slovenija. Petnajst pesmi iz kantate je leta 2021 izšlo na zgoščenki založbe Kakovostnih programov RTV Slovenija.Otroški pevski zbor in Simfonični orkester RTV Slovenija izvajata pesmi Barbare Gregorič Gorenc, ki jih je uglasbil Matevž Goršič.Vrtiljak, Gugalnica, Zobozdravnik, Očka je utrujen, Pesem o čebelici, Metulj in roža ter Rolkar.
Predstavljamo otroško kantato Kje je Tina, ki je nastala na pobudo uredništva za otroško glasbo Prvega programa Radia Slovenija. Petnajst pesmi iz kantate je leta 2021 izšlo na zgoščenki založbe Kakovostnih programov RTV Slovenija.Otroški pevski zbor in Simfonični orkester RTV Slovenija izvajata pesmi Barbare Gregorič Gorenc, ki jih je uglasbil Matevž Goršič.Vrtiljak, Gugalnica, Zobozdravnik, Očka je utrujen, Pesem o čebelici, Metulj in roža ter Rolkar.
Predstavljamo drugi del koncerta, na katerem je 1. julija v dvorani Union v Mariboru nastopil Slovenski otroški zbor. Mladi pevci so letos teden dni skupaj prepevali pod vodstvom umetniškega vodje zbora, skladatelja in dirigenta Damijana Močnika, ter gostujočega švedskega dirigenta slovenskih korenin Tonyja Margete, ki zadnja leta deluje kot dirigent in umetniški vodja priznanega Deškega zbora Adolfa Fredrika iz Stockholma. Skupno zborovsko izkušnjo so zaokrožili z dvema koncertoma v Mariboru in v Ljubljani. V drugem delu oddaje predvajamo še štiri skladbe z lanskega koncerta Slovenskega otroškega zbora.
Predstavljamo drugi del koncerta, na katerem je 1. julija v dvorani Union v Mariboru nastopil Slovenski otroški zbor. Mladi pevci so letos teden dni skupaj prepevali pod vodstvom umetniškega vodje zbora, skladatelja in dirigenta Damijana Močnika, ter gostujočega švedskega dirigenta slovenskih korenin Tonyja Margete, ki zadnja leta deluje kot dirigent in umetniški vodja priznanega Deškega zbora Adolfa Fredrika iz Stockholma. Skupno zborovsko izkušnjo so zaokrožili z dvema koncertoma v Mariboru in v Ljubljani. V drugem delu oddaje predvajamo še štiri skladbe z lanskega koncerta Slovenskega otroškega zbora.
Slovenski otroški zbor sestavljajo otroci in mladi iz vse Slovenije in zamejstva, stari od 9 do 15 let. Vsako leto junija se zberejo v Zavodu sv. Stanislava v Ljubljani, kjer pod vodstvom priznanih zborovskih dirigentov teden dni prepevajo in se ob najrazličnejših družabnih, športnih in umetniških aktivnostih družijo z vrstniki. Teden zaključijo z dvema koncertoma. Letos so 1. julija nastopili v dvorani Union v Mariboru, dan pozneje pa v cerkvi Marije Pomočnice na Rakovniku v Ljubljani. Umetniški vodja Slovenskega otroškega zbora je dirigent in skladatelj Damiján Močnik, ki vsako leto k sodelovanju povabi gostujočega dirigenta.Tokrat je bil to Tony Margeta, ki se je rodil slovenskim staršem v Gothenburgu na Švedskem.
Slovenski otroški zbor sestavljajo otroci in mladi iz vse Slovenije in zamejstva, stari od 9 do 15 let. Vsako leto junija se zberejo v Zavodu sv. Stanislava v Ljubljani, kjer pod vodstvom priznanih zborovskih dirigentov teden dni prepevajo in se ob najrazličnejših družabnih, športnih in umetniških aktivnostih družijo z vrstniki. Teden zaključijo z dvema koncertoma. Letos so 1. julija nastopili v dvorani Union v Mariboru, dan pozneje pa v cerkvi Marije Pomočnice na Rakovniku v Ljubljani. Umetniški vodja Slovenskega otroškega zbora je dirigent in skladatelj Damiján Močnik, ki vsako leto k sodelovanju povabi gostujočega dirigenta.Tokrat je bil to Tony Margeta, ki se je rodil slovenskim staršem v Gothenburgu na Švedskem.
V kraljestvu palčkov je glasba Marija Kogoja k pravljični igri Josipa Ribičiča. Skladatelj je uglasbil vse med proznim govorom navedene pesmi, nekatere je skrajšal in priredil, druge pa razširil s ponovitvami in jih s tem vsebinsko zaokrožil. Dogajanje je razpeto med človeško naravo deklice, ki želi na svobodo in k materi, ter pravljičnim in igrivim svetom palčkov, ki bi radi deklico obdržali za kraljično. Kogojevo glasbo V kraljestvu palčkov je z Vokalno skupino Čarnice, flavtistko Mileno Lipovšek in pianistko Matejo Urbanč leta 2005 prvič posnel na nosilec zvoka tržaški dirigent Stojan Kuret.
V kraljestvu palčkov je glasba Marija Kogoja k pravljični igri Josipa Ribičiča. Skladatelj je uglasbil vse med proznim govorom navedene pesmi, nekatere je skrajšal in priredil, druge pa razširil s ponovitvami in jih s tem vsebinsko zaokrožil. Dogajanje je razpeto med človeško naravo deklice, ki želi na svobodo in k materi, ter pravljičnim in igrivim svetom palčkov, ki bi radi deklico obdržali za kraljično. Kogojevo glasbo V kraljestvu palčkov je z Vokalno skupino Čarnice, flavtistko Mileno Lipovšek in pianistko Matejo Urbanč leta 2005 prvič posnel na nosilec zvoka tržaški dirigent Stojan Kuret.
Skladatelj Darijan Božič je vrsto let delal v opernem orkestru, zato mu je, kot se je sam izrazil, »opera zlezla pod kožo, gledališče kot tako pa ga je vselej vznemirjalo.« Svojim skladbam je rad dodajal tudi govorjeno besedo. Za mlade izvajalce je ustvaril več del, med njimi je kantata Listi iz dnevnika, ki jo je napisal na besedila Miroslava Mike Antića, Mateja Bora, Otona Župančiča in Bogdana Gjuda, namenil pa jo je za mladinski zbor, dva recitatorja, klavir, električne orgle in kontrabas. Za radijski arhiv je Liste iz dnevnika leta 1978 posnel Mladinski pevski zbor RTV Slovenija pod vodstvom Matevža Fabijana. Recitatorja sta bila igralca Boris Juh in Majda Potokar, klavir je igral Leon Engelman, klaviature Borut Lesjak, kontrabas pa Miško Hočevar. Kantato Mladost pa je skladatelj ustvaril na besedilo Toneta Pavčka za mladinski zbor, igralca in skupino instrumentov.
Skladatelj Darijan Božič je vrsto let delal v opernem orkestru, zato mu je, kot se je sam izrazil, »opera zlezla pod kožo, gledališče kot tako pa ga je vselej vznemirjalo.« Svojim skladbam je rad dodajal tudi govorjeno besedo. Za mlade izvajalce je ustvaril več del, med njimi je kantata Listi iz dnevnika, ki jo je napisal na besedila Miroslava Mike Antića, Mateja Bora, Otona Župančiča in Bogdana Gjuda, namenil pa jo je za mladinski zbor, dva recitatorja, klavir, električne orgle in kontrabas. Za radijski arhiv je Liste iz dnevnika leta 1978 posnel Mladinski pevski zbor RTV Slovenija pod vodstvom Matevža Fabijana. Recitatorja sta bila igralca Boris Juh in Majda Potokar, klavir je igral Leon Engelman, klaviature Borut Lesjak, kontrabas pa Miško Hočevar. Kantato Mladost pa je skladatelj ustvaril na besedilo Toneta Pavčka za mladinski zbor, igralca in skupino instrumentov.
Pesnik, esejist, kritik, urednik, literarni zgodovinar in prevajalec Niko Grafenauer je s svojim delom temeljno zaznamoval slovensko književnost. V njegovem opusu je tudi več del za otroke in mlade, med njimi pesniška zbirka Stara Ljubljana, ki je prvič izšla leta 1983. Pesmi iz zbirke je uglasbil skladatelj Jani Golob, ki je v skladu z vsebino pesmi v partituro vnesel tudi reminiscence na stare tonske moduse. Delo je zasnoval kot kantato za mladinski pevski zbor, komorni orkester in recitatorja. Pesmim z naslovi Mestna vrata, Vodometi, Sramotilna kletka, Piskači, Peki, Pisarji, Rabelj in Potepinski zvon je dodal predigro, več mediger in epilog. V letu 2021 se je Mladinski pevski zbor RTV Slovenija pod vodstvom dirigenta Tomaža Pirnata lotil študija teh pesmi. Oktobra so pevci ob spremljavi Simfoničnega orkestra RTV Slovenija pod vodstvom dirigenta Zorana Bičanina kantato posneli za naš radijski arhiv. Kot recitator je nastopil dramski igralec Gregor Čušin. Posnetek, ki je nastal v produkciji Radia Slovenija, danes premierno predstavljamo v oddaji.
Pesnik, esejist, kritik, urednik, literarni zgodovinar in prevajalec Niko Grafenauer je s svojim delom temeljno zaznamoval slovensko književnost. V njegovem opusu je tudi več del za otroke in mlade, med njimi pesniška zbirka Stara Ljubljana, ki je prvič izšla leta 1983. Pesmi iz zbirke je uglasbil skladatelj Jani Golob, ki je v skladu z vsebino pesmi v partituro vnesel tudi reminiscence na stare tonske moduse. Delo je zasnoval kot kantato za mladinski pevski zbor, komorni orkester in recitatorja. Pesmim z naslovi Mestna vrata, Vodometi, Sramotilna kletka, Piskači, Peki, Pisarji, Rabelj in Potepinski zvon je dodal predigro, več mediger in epilog. V letu 2021 se je Mladinski pevski zbor RTV Slovenija pod vodstvom dirigenta Tomaža Pirnata lotil študija teh pesmi. Oktobra so pevci ob spremljavi Simfoničnega orkestra RTV Slovenija pod vodstvom dirigenta Zorana Bičanina kantato posneli za naš radijski arhiv. Kot recitator je nastopil dramski igralec Gregor Čušin. Posnetek, ki je nastal v produkciji Radia Slovenija, danes premierno predstavljamo v oddaji.
Italijanski renesančni skladatelj je zapustil bogat opus del, 105 maš, 68 oratorijev, okoli 140 madrigalov in več kot 300 motetov. Posebno pozornost je namenjal besedilu maš. Objavil jih je v trinajstih zvezkih, številne je posvetil Devici Mariji. Med njimi je tudi štiriglasna Missa de Beata Virgine, ki je bila prvič objavljena leta 1567. V oddaji bomo slišali izvedbo mladinskega zbora Jeunesses musicales.
Italijanski renesančni skladatelj je zapustil bogat opus del, 105 maš, 68 oratorijev, okoli 140 madrigalov in več kot 300 motetov. Posebno pozornost je namenjal besedilu maš. Objavil jih je v trinajstih zvezkih, številne je posvetil Devici Mariji. Med njimi je tudi štiriglasna Missa de Beata Virgine, ki je bila prvič objavljena leta 1567. V oddaji bomo slišali izvedbo mladinskega zbora Jeunesses musicales.
Claudio Monteverdi sodi med najbolj ustvarjalne in glasbeno domiselne osebnosti zgodovine. Njegova prva zbirka motetov Sacrae Cantiunculae (Svete pesmi) je izšla v Benetkah leta 1582, ko je bil Monteverdi star komaj 15 let. Na nosilec zvoka jih je posnel tudi Dekliški pevski zbor Győr pod vodstvom dirigenta Miklósa Szabe.
Claudio Monteverdi sodi med najbolj ustvarjalne in glasbeno domiselne osebnosti zgodovine. Njegova prva zbirka motetov Sacrae Cantiunculae (Svete pesmi) je izšla v Benetkah leta 1582, ko je bil Monteverdi star komaj 15 let. Na nosilec zvoka jih je posnel tudi Dekliški pevski zbor Győr pod vodstvom dirigenta Miklósa Szabe.
Mešani mladinski pevski zbor in Dekliški pevski zbor Konservatorija za glasbo in balet Maribor od leta 2017 vodi dirigent Peter Novak Smolič. Na koncertu Zborovski pevci za zborovske pevce, ki je bil 25. marca 2022 v Slovenski filharmoniji, sta zbora predstavila raznovrsten izbor skladb, od del sodobnih skladateljev do jazzovskih standardov.
Mešani mladinski pevski zbor in Dekliški pevski zbor Konservatorija za glasbo in balet Maribor od leta 2017 vodi dirigent Peter Novak Smolič. Na koncertu Zborovski pevci za zborovske pevce, ki je bil 25. marca 2022 v Slovenski filharmoniji, sta zbora predstavila raznovrsten izbor skladb, od del sodobnih skladateljev do jazzovskih standardov.
Zborovski pevci za zborovske pevce je koncert, ki ga vsako leto marca pripravi Glasbena mladina ljubljanska. Na njem nastopi Mešani mladinski pevski zbor Veter in gostujoči pevski zbor iz Slovenije ali tujine. Letos sta bila to Mešani mladinski pevski zbor in Dekliški pevski zbor Konservatorija za glasbo in balet Maribor, ki ju vodi dirigent Peter Novak Smolič. Mariborski pevci so nastopili v drugem delu koncerta, v prvem pa so se predstavili gostitelji. Pod vodstvom zborovodkinje Tereze Podlogar so izvedli program, katerega rdeča nit je bila ljudska pesem.
Zborovski pevci za zborovske pevce je koncert, ki ga vsako leto marca pripravi Glasbena mladina ljubljanska. Na njem nastopi Mešani mladinski pevski zbor Veter in gostujoči pevski zbor iz Slovenije ali tujine. Letos sta bila to Mešani mladinski pevski zbor in Dekliški pevski zbor Konservatorija za glasbo in balet Maribor, ki ju vodi dirigent Peter Novak Smolič. Mariborski pevci so nastopili v drugem delu koncerta, v prvem pa so se predstavili gostitelji. Pod vodstvom zborovodkinje Tereze Podlogar so izvedli program, katerega rdeča nit je bila ljudska pesem.
V prvih dneh pomladnega razpoloženja tokratne zborovske minute namenjamo izborom skladb na temo pomladi in prebujajoče se narave. Sredi pomladnega vzdušja pa bomo ob materinskem dnevu predvajali tudi nekaj pesmi, ki jih mladi pevci radi zapojejo svojim mamam ob njihovem prazniku.
V prvih dneh pomladnega razpoloženja tokratne zborovske minute namenjamo izborom skladb na temo pomladi in prebujajoče se narave. Sredi pomladnega vzdušja pa bomo ob materinskem dnevu predvajali tudi nekaj pesmi, ki jih mladi pevci radi zapojejo svojim mamam ob njihovem prazniku.
Slovenski otroški zbor že dvajset let povezuje pevce iz vse Slovenije in zamejstva. Ti se vsako leto junija zberejo v Zavodu sv. Stanislava v Ljubljani, kjer pod vodstvom priznanih zborovskih dirigentov teden dni prepevajo in se ob najrazličnejših družabnih, športnih in umetniških aktivnostih družijo z vrstniki. Zbor sestavljajo otroci in mladi, stari med 9 in 15 let. Umetniški vodja Slovenskega otroškega zbora je dirigent in skladatelj Damijan Močnik, ki je bil tudi pobudnik za ustanovitev takšnega zborovskega sestava. Ob dvajsetletnici sta pevce vodila Rahela Durič in Damijan Močnik. Z njima so otroci in mladi pripravili slovesen koncert, na katerem so predstavili skladbe raličnih slogov in iz različnih obdobij. Pri klavirju je pevce spremljal Tilen Bajec.
Slovenski otroški zbor že dvajset let povezuje pevce iz vse Slovenije in zamejstva. Ti se vsako leto junija zberejo v Zavodu sv. Stanislava v Ljubljani, kjer pod vodstvom priznanih zborovskih dirigentov teden dni prepevajo in se ob najrazličnejših družabnih, športnih in umetniških aktivnostih družijo z vrstniki. Zbor sestavljajo otroci in mladi, stari med 9 in 15 let. Umetniški vodja Slovenskega otroškega zbora je dirigent in skladatelj Damijan Močnik, ki je bil tudi pobudnik za ustanovitev takšnega zborovskega sestava. Ob dvajsetletnici sta pevce vodila Rahela Durič in Damijan Močnik. Z njima so otroci in mladi pripravili slovesen koncert, na katerem so predstavili skladbe raličnih slogov in iz različnih obdobij. Pri klavirju je pevce spremljal Tilen Bajec.
Jakob Jež je velik del svojega opusa posvetil vokalni glasbi. Še posebej je rad pisal za otroke in mlade, v njegovem opusu je tako veliko skladb za otroške in mladinske zbore, ki jih je objavil v reviji Grlica in v zbirkah Pojem -plešem, Pojem - igram in Pojem - spremljam. Bil je človek pronicljivega in ustvarjalnega duha. Vselej je rad prišel na koncerte mladih pevcev, obiskal je tudi njihove vaje in tako aktivno sodeloval pri udejanjanju svojih glasbenih zamisli.
Jakob Jež je velik del svojega opusa posvetil vokalni glasbi. Še posebej je rad pisal za otroke in mlade, v njegovem opusu je tako veliko skladb za otroške in mladinske zbore, ki jih je objavil v reviji Grlica in v zbirkah Pojem -plešem, Pojem - igram in Pojem - spremljam. Bil je človek pronicljivega in ustvarjalnega duha. Vselej je rad prišel na koncerte mladih pevcev, obiskal je tudi njihove vaje in tako aktivno sodeloval pri udejanjanju svojih glasbenih zamisli.
Otroški pevski zbor Severaček, ki deluje v petem največjem mestu na Češkem, Liberecu, sta leta 1958 ustanovila mož in žena, Jiřina in Milan Uherek. Tri leta zatem je že zmagal na državnem tekmovanju v Pragi. V dobrih šestdesetih letih svojega delovanja je prejel številna priznanja, med njimi je več kot petintrideset prvih nagrad. Zbor nastopa tudi na različnih festivalih, je reden gost Praške pomladi in drugih festivalov po Evropi. Redno sodeluje tudi s Češko Radiotelevizijo ter s češkimi orkestri, opernimi hišami in dirigenti. Še posebej ustvarjalno je njegovo sodelovanje s sodobnimi češkimi skladatelji, mladi pevci tako redno izvajajo njihova dela.
Otroški pevski zbor Severaček, ki deluje v petem največjem mestu na Češkem, Liberecu, sta leta 1958 ustanovila mož in žena, Jiřina in Milan Uherek. Tri leta zatem je že zmagal na državnem tekmovanju v Pragi. V dobrih šestdesetih letih svojega delovanja je prejel številna priznanja, med njimi je več kot petintrideset prvih nagrad. Zbor nastopa tudi na različnih festivalih, je reden gost Praške pomladi in drugih festivalov po Evropi. Redno sodeluje tudi s Češko Radiotelevizijo ter s češkimi orkestri, opernimi hišami in dirigenti. Še posebej ustvarjalno je njegovo sodelovanje s sodobnimi češkimi skladatelji, mladi pevci tako redno izvajajo njihova dela.
V drugem delu koncerta Zgodbe slovenske romantike, ki ga je v Slovenski filharmoniji novembra 2021 pripravil Komorni zbor Megaron, so pevci predstavili hudomušna besedila, ki opevajo čarobnost pomladnega prebujanja, pesmi, ki opevajo harmonijo večera in skladbe z duhovno vsebino. Glasbo zanje so napisali Stanko Premrl, Vinko Vodopivec, Fran Gerbič, Emil Adamič, Anton Foerster, France Kimovec, Hugolin Sattner, Jospi Klemenčič in Alojzij Mav.
V drugem delu koncerta Zgodbe slovenske romantike, ki ga je v Slovenski filharmoniji novembra 2021 pripravil Komorni zbor Megaron, so pevci predstavili hudomušna besedila, ki opevajo čarobnost pomladnega prebujanja, pesmi, ki opevajo harmonijo večera in skladbe z duhovno vsebino. Glasbo zanje so napisali Stanko Premrl, Vinko Vodopivec, Fran Gerbič, Emil Adamič, Anton Foerster, France Kimovec, Hugolin Sattner, Jospi Klemenčič in Alojzij Mav.