Po belih in črnih tipkah

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Domov
Raziskujte
Programi
Dokumentarci
Filmi in serije
Oddaje
Podkasti
Filmoteka
Zgodovina
Shranjeno
Naročnine
Več
Domov Raziskujte Programi Dokumentarci Filmi in serije Oddaje Podkasti
Plačljivo
Filmoteka
Moj 365
Zgodovina
Naročnine
Shranjeno

Po belih in črnih tipkah

Po belih in črnih tipkah - veliki pianisti in mojstri klavirske igre; oddaja o pianistih preteklosti, njihovih življenjih, o velikem slogu, moči osebnosti in hipnotični avtentičnosti njihove umetnosti.

Avtor: Klemen Golner

Režiser: Mihael Kozjek

Zadnje

Po belih in črnih tipkah

Maurizio Pollini, 3. del

18. 4. 2024

Pollinijeva interpretacija je vedno temeljila na popolnem spoštovanju zapisanega besedila. Bila je zelo sodobna, brez liričnega odrekanja ali virtuoznih elegij, z izrazno močjo v delu. Ker je bila modernost v njegovem kulturnem ozadju – prihajala je iz družinskega okolja, poznanstev v šestdesetih letih, začenši s tistim z Nonom – Pollini umetnosti in glasbe ni dojemal kot nekaj ločenega od življenja in je zato postal intelektualni umetnik. Javno je izražal svoje ideje ter civilno in politično angažiranost, ko je v sedemdesetih letih igral v šolah in tovarnah ali izražal svoja mnenja, kritična do vietnamske vojne in pozneje do Berlusconijeve vlade.

71 min

Pollinijeva interpretacija je vedno temeljila na popolnem spoštovanju zapisanega besedila. Bila je zelo sodobna, brez liričnega odrekanja ali virtuoznih elegij, z izrazno močjo v delu. Ker je bila modernost v njegovem kulturnem ozadju – prihajala je iz družinskega okolja, poznanstev v šestdesetih letih, začenši s tistim z Nonom – Pollini umetnosti in glasbe ni dojemal kot nekaj ločenega od življenja in je zato postal intelektualni umetnik. Javno je izražal svoje ideje ter civilno in politično angažiranost, ko je v sedemdesetih letih igral v šolah in tovarnah ali izražal svoja mnenja, kritična do vietnamske vojne in pozneje do Berlusconijeve vlade.

Po belih in črnih tipkah

Maurizio Pollini, 2. del

11. 4. 2024

Ko je leta 1972 pri nemški založbi Deutsche Grammophon izšel komplet Chopinovih etud – op. 10 in 25 – v izvedbi pianista Maurizia Pollinija, je bila glasbena javnost priča novemu izvajalskemu mejniku. Posnetek teh izjemno zahtevnih skladb je dosegal še nikoli prej slišano tehnično dovršenost, izenačenost in eleganco, ki je osupnila ter hkrati v drugi plan postavila njegovo glasbeno občutljivost in suverenost. Pollini je postal sinonim tehnične perfekcije; vsaka njegova poznejša plošča pa je vzbudila predvsem zanimanje v tej smeri.

83 min

Ko je leta 1972 pri nemški založbi Deutsche Grammophon izšel komplet Chopinovih etud – op. 10 in 25 – v izvedbi pianista Maurizia Pollinija, je bila glasbena javnost priča novemu izvajalskemu mejniku. Posnetek teh izjemno zahtevnih skladb je dosegal še nikoli prej slišano tehnično dovršenost, izenačenost in eleganco, ki je osupnila ter hkrati v drugi plan postavila njegovo glasbeno občutljivost in suverenost. Pollini je postal sinonim tehnične perfekcije; vsaka njegova poznejša plošča pa je vzbudila predvsem zanimanje v tej smeri.

Po belih in črnih tipkah

Maurizio Pollini, 1. del

4. 4. 2024

23. marca letos je svojo življenjsko pot sklenil Maurizio Pollini. Veliki italijanski pianist je soustvarjal, kreiral in definiral temelje pianizma v drugi polovici 20. in v začetku 21. stoletja. V prvi iz niza treh oddaj, posvečenih Polliniju, predvajamo glasbo Beethovna, Schuberta, Chopina in Schumanna v njegovih izvedbah.

82 min

23. marca letos je svojo življenjsko pot sklenil Maurizio Pollini. Veliki italijanski pianist je soustvarjal, kreiral in definiral temelje pianizma v drugi polovici 20. in v začetku 21. stoletja. V prvi iz niza treh oddaj, posvečenih Polliniju, predvajamo glasbo Beethovna, Schuberta, Chopina in Schumanna v njegovih izvedbah.

Po belih in črnih tipkah

Pozabljeni mojstrovini Adolfa von Henselta in Antona Rubinsteina

28. 3. 2024

Iz več razlogov le redko slišimo skladbe, ki so zaradi zgodovinskih in geografskih okoliščin ostale oddaljene ali pa so za današnji okus premalo privlačne, da bi vzbudile zanimanje več glasbenikov, pa tudi poslušalcev. To je glasba, ki je prestala preizkus časa, a se ob današnjem hitrem gibanju pozornosti in nagnjenju k instantnim dražljajem največkrat znajde na slepem tiru, kjer so odložene stvari z izgovorom, da je zanje zmanjkalo časa. Na tihem se zavedamo, da bi te umetnine zahtevale nekaj naše dodatne pozornosti, ki je nismo več pripravljeni zamenjati za udobje že znanega. Tokrat pozornost namenjamo glasbi, ki je, objektivno gledano, pozabljena oziroma neznana širšemu koncertnemu občinstvu. Predstavljamo 12 karakternih etud, op. 2 Adolfa von Henselta v izvedbi Piersa Lanea in Fantazijo v e-molu op. 77 Antona Rubinsteina v izvedbi Leslieja Howarda.

81 min

Iz več razlogov le redko slišimo skladbe, ki so zaradi zgodovinskih in geografskih okoliščin ostale oddaljene ali pa so za današnji okus premalo privlačne, da bi vzbudile zanimanje več glasbenikov, pa tudi poslušalcev. To je glasba, ki je prestala preizkus časa, a se ob današnjem hitrem gibanju pozornosti in nagnjenju k instantnim dražljajem največkrat znajde na slepem tiru, kjer so odložene stvari z izgovorom, da je zanje zmanjkalo časa. Na tihem se zavedamo, da bi te umetnine zahtevale nekaj naše dodatne pozornosti, ki je nismo več pripravljeni zamenjati za udobje že znanega. Tokrat pozornost namenjamo glasbi, ki je, objektivno gledano, pozabljena oziroma neznana širšemu koncertnemu občinstvu. Predstavljamo 12 karakternih etud, op. 2 Adolfa von Henselta v izvedbi Piersa Lanea in Fantazijo v e-molu op. 77 Antona Rubinsteina v izvedbi Leslieja Howarda.

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine Play