Pojdite na vsebino Pojdite v osnovni meni Iščite po vsebini
Po belih in črnih tipkah

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu

Po belih in črnih tipkah

O največjih klavirskih virtuozih sedanjega in (pol)preteklega časa. Spoznavamo njihova življenja, glasbeno-estetske nazore in interpretacijske poglede na integralna dela pianistične literature.

Avtor: Klemen Golner

Režiser: Mihael Kozjek

Zadnje

Po belih in črnih tipkah

September 2

11. 9. 2025

Kot krono Serkinove zapuščine lahko danes pozdravimo posnetka dveh Beethovnovih sonat, ki ju je založba Deutsche Gramophon izdala pod naslovom The Lost Tapes. Gre za zadnja posnetka, ki ju je Rudolf Serkin naredil v New Yorku in v Guilfordu v Vermontu.

74 min

Kot krono Serkinove zapuščine lahko danes pozdravimo posnetka dveh Beethovnovih sonat, ki ju je založba Deutsche Gramophon izdala pod naslovom The Lost Tapes. Gre za zadnja posnetka, ki ju je Rudolf Serkin naredil v New Yorku in v Guilfordu v Vermontu.

Po belih in črnih tipkah

September 1

4. 9. 2025

Blede slike padajo ena za drugo; neulovljivi zdaj hlastaje išče svojo vrednost v razblinjenih meglicah misli, ki se ne zmorejo oprijeti niti enega trenutka, niti ene resničnosti, niti najmanjšega koščka preteklosti, prihodnosti ali sedanjosti. Zvok klavirja brez spremstva za vedno izginja v padajoči valj in za njim tišina - kot veliki, idealni čistilec…

82 min

Blede slike padajo ena za drugo; neulovljivi zdaj hlastaje išče svojo vrednost v razblinjenih meglicah misli, ki se ne zmorejo oprijeti niti enega trenutka, niti ene resničnosti, niti najmanjšega koščka preteklosti, prihodnosti ali sedanjosti. Zvok klavirja brez spremstva za vedno izginja v padajoči valj in za njim tišina - kot veliki, idealni čistilec…

Po belih in črnih tipkah

Pianist skladatelj Ferruccio Busoni

28. 8. 2025

Poleg Moriza Rosenthala in Leopolda Godowskega je tako imenovani pianistični eliti nesporno pripadal italijanski pianist in skladatelj Ferruccio Busoni. Ko kritiki in muzikologi izpostavijo tri ali štiri največje pianiste tistega obdobja, seznami variirajo od posameznika do posameznika; nekdo izpusti Paderewskega, spet drugi Godowskega ali von Sauerja, nikoli pa Busonija. Njegov položaj enega največjih pianistov v zgodovini je nesporen in očiten vsakemu glasbenemu strokovnjaku ali ljubitelju. Če se s pogledom ozremo po glasbeni zgodovini, zlepa ne srečamo tako kompleksne in kontradiktorne osebnosti, kot je bil Busoni. Čeprav rojen Italjan, se je kot umetnik filozofsko bolj nagibal h germanskemu dojemanju umetnosti. Preziral je italijansko podleganje strastem in banalnostim. Zvesto je sledil svojemu neizmerljivemu in - kakor so ga večkrat označili - jedkemu intelektu, rušil vse ustaljene norme, odklanjal tradicije in zakone ter neustavljivo iskal esenco glasbe in umetnosti na izvirnih temeljih dojemanja in podajanja.

83 min

Poleg Moriza Rosenthala in Leopolda Godowskega je tako imenovani pianistični eliti nesporno pripadal italijanski pianist in skladatelj Ferruccio Busoni. Ko kritiki in muzikologi izpostavijo tri ali štiri največje pianiste tistega obdobja, seznami variirajo od posameznika do posameznika; nekdo izpusti Paderewskega, spet drugi Godowskega ali von Sauerja, nikoli pa Busonija. Njegov položaj enega največjih pianistov v zgodovini je nesporen in očiten vsakemu glasbenemu strokovnjaku ali ljubitelju. Če se s pogledom ozremo po glasbeni zgodovini, zlepa ne srečamo tako kompleksne in kontradiktorne osebnosti, kot je bil Busoni. Čeprav rojen Italjan, se je kot umetnik filozofsko bolj nagibal h germanskemu dojemanju umetnosti. Preziral je italijansko podleganje strastem in banalnostim. Zvesto je sledil svojemu neizmerljivemu in - kakor so ga večkrat označili - jedkemu intelektu, rušil vse ustaljene norme, odklanjal tradicije in zakone ter neustavljivo iskal esenco glasbe in umetnosti na izvirnih temeljih dojemanja in podajanja.

Po belih in črnih tipkah

Poletne melodije 5

21. 8. 2025

Vsak ljubitelj klavirske glasbe razvije intimen odnos do Chopina. Kaže se v izbiri skladb in seveda interpretov. Skozi izvajalce, ki jim dajemo prednost, se kaže naše dojemanje skladatelja kar predstavlja podlago za neskončne razprave o njegovi glasbi, nje pomenu, bistvu in o vsem, kar nas glede umetnosti osrečuje in plemeniti.

77 min

Vsak ljubitelj klavirske glasbe razvije intimen odnos do Chopina. Kaže se v izbiri skladb in seveda interpretov. Skozi izvajalce, ki jim dajemo prednost, se kaže naše dojemanje skladatelja kar predstavlja podlago za neskončne razprave o njegovi glasbi, nje pomenu, bistvu in o vsem, kar nas glede umetnosti osrečuje in plemeniti.


Čakalna vrsta

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine