Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
V Cankarjevem domu smo si ogledali razstavo o življenju in delu enega od najpomembnejših slovenskih dramatikov in režiserjev Dušana Jovanovića. Razstava z naslovom Kulturni terorist osvetli delo tega pomembnega umetnika, ki je soustvarjal identiteto slovenskega in jugoslovanskega gledališča. Njegov inovativen in eksperimentalen pristop je presegal klasične forme, zaznamovala so ga predvsem družbena, politična in eksistencialna vprašanja. Obiskali smo tudi razstavo enega od najbolj znanih kiparjev in slikarjev pri nas, Mirsada Begića. Ta zdaj razstavlja v Galeriji Murska Sobota, kjer so na ogled njegove slike, za katere velja, da so pogosto zaznamovane z ekspresivnimi podobami, ki izražajo emocionalno napetost, simboliko in mistiko ter odpirajo prostor za poglobljeno refleksijo o človekovem bivanju. Zbornik Alpenecho, ki sta ga uredila Natalija Majsova in Peter Stanković, tematizira slovensko narodnozabavno glasbo v sodobnih kulturnih, političnih in medijskih kontekstih. Avtorji ugotavljajo, da slovenska narodnozabavna glasba in z njo povezane prakse postajajo del (re)tradicionalizirane družbe, v kateri podeželje in mesto nista več tako ločena kot nekoč. Prisluhnili smo premierni predstavitvi novega albuma Chrisa Eckmana z naslovom The Land We Knew the Best. Pred uspešno samostojno kariero je bil gonilna sila vplivne seattelske rokovske skupine The Walkabouts. Spomnili pa se bomo tudi kultnega Davida Lyncha.
V Cankarjevem domu smo si ogledali razstavo o življenju in delu enega od najpomembnejših slovenskih dramatikov in režiserjev Dušana Jovanovića. Razstava z naslovom Kulturni terorist osvetli delo tega pomembnega umetnika, ki je soustvarjal identiteto slovenskega in jugoslovanskega gledališča. Njegov inovativen in eksperimentalen pristop je presegal klasične forme, zaznamovala so ga predvsem družbena, politična in eksistencialna vprašanja. Obiskali smo tudi razstavo enega od najbolj znanih kiparjev in slikarjev pri nas, Mirsada Begića. Ta zdaj razstavlja v Galeriji Murska Sobota, kjer so na ogled njegove slike, za katere velja, da so pogosto zaznamovane z ekspresivnimi podobami, ki izražajo emocionalno napetost, simboliko in mistiko ter odpirajo prostor za poglobljeno refleksijo o človekovem bivanju. Zbornik Alpenecho, ki sta ga uredila Natalija Majsova in Peter Stanković, tematizira slovensko narodnozabavno glasbo v sodobnih kulturnih, političnih in medijskih kontekstih. Avtorji ugotavljajo, da slovenska narodnozabavna glasba in z njo povezane prakse postajajo del (re)tradicionalizirane družbe, v kateri podeželje in mesto nista več tako ločena kot nekoč. Prisluhnili smo premierni predstavitvi novega albuma Chrisa Eckmana z naslovom The Land We Knew the Best. Pred uspešno samostojno kariero je bil gonilna sila vplivne seattelske rokovske skupine The Walkabouts. Spomnili pa se bomo tudi kultnega Davida Lyncha.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Obiskali smo arheološko najdišče na območju, kjer bo stala Narodna in univerzitetna knjižnica II v Ljubljani. Tam so v minulem letu našli številne predmete iz časa rimske Emone, ki povedo marsikaj o vsakdanjem življenju v prvih stoletjih našega štetja. Vrči, zidovi, mozaiki, talni estrih - najdbe kažejo, da je bilo tu med prvim in petih stoletjem zelo živahno. V ponedeljek bodo znani tudi predstavniki Slovenije, ki nas bodo zastopali na beneškem arhitekturnem bienalu. Gostili jih bomo v studiu, ko bomo izvedeli več o zmagovalnem projektu. Pogovarjali smo se tudi z bangladeško arhitektko Marino Tabassum, ki se posveča iskanju rešitev za razvoj dostopnih in varnih bivališč ob delti Gangesa. Tamkajšnji prebivalci so namreč zaradi nizke nadmorske višine in podnebnih sprememb ves čas ogroženi in migracije zaradi poplav postajajo stalnica. V galeriji Vžigalica smo si ogledali razstavo Johna Feknerja, znamenitega uličnega umetnika, ki je deloval v New Yorku konec sedemdesetih in v osemdesetih letih 20. stoletja. Eden izmed pionirjev šabloniranja je ustvarjal besedne grafite s šablonami na zapuščenih stavbah New Yorka in z njimi nemalokrat opozarjal na okoljske in družbene težave mesta. Na nedavno končanem Slovenskem knjižnem sejmu so za najlepše oblikovano knjigo razglasili monografijo Žarka Vrezca z naslovom 70 80 90 00 10 20. Predstavljamo, kako je nastajala in kakšne so posebnosti njenega oblikovanja, ki so ga zasnovali v studiubotas.
Obiskali smo arheološko najdišče na območju, kjer bo stala Narodna in univerzitetna knjižnica II v Ljubljani. Tam so v minulem letu našli številne predmete iz časa rimske Emone, ki povedo marsikaj o vsakdanjem življenju v prvih stoletjih našega štetja. Vrči, zidovi, mozaiki, talni estrih - najdbe kažejo, da je bilo tu med prvim in petih stoletjem zelo živahno. V ponedeljek bodo znani tudi predstavniki Slovenije, ki nas bodo zastopali na beneškem arhitekturnem bienalu. Gostili jih bomo v studiu, ko bomo izvedeli več o zmagovalnem projektu. Pogovarjali smo se tudi z bangladeško arhitektko Marino Tabassum, ki se posveča iskanju rešitev za razvoj dostopnih in varnih bivališč ob delti Gangesa. Tamkajšnji prebivalci so namreč zaradi nizke nadmorske višine in podnebnih sprememb ves čas ogroženi in migracije zaradi poplav postajajo stalnica. V galeriji Vžigalica smo si ogledali razstavo Johna Feknerja, znamenitega uličnega umetnika, ki je deloval v New Yorku konec sedemdesetih in v osemdesetih letih 20. stoletja. Eden izmed pionirjev šabloniranja je ustvarjal besedne grafite s šablonami na zapuščenih stavbah New Yorka in z njimi nemalokrat opozarjal na okoljske in družbene težave mesta. Na nedavno končanem Slovenskem knjižnem sejmu so za najlepše oblikovano knjigo razglasili monografijo Žarka Vrezca z naslovom 70 80 90 00 10 20. Predstavljamo, kako je nastajala in kakšne so posebnosti njenega oblikovanja, ki so ga zasnovali v studiubotas.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Oddaja bo posvečena evropski prestolnici kulture 2025. Le še mesec dni nas namreč loči od odprtja največjega kulturnega dogodka v letu 2025 pri nas, ko bo ta prestižni naziv prevzela Nova Gorica skupaj z Gorico. Program, ki nastaja pod geslom Gremo! Brezmejno je delno že znan. Z ekipo smo obiskali Novo Gorico in Gorico ter preverili, kako potekajo priprave na odprtje, kaj bo namen novih prostorov, ki jih gradijo ali prenavljajo, pogovarjali pa smo se tudi z nekaterimi ustvarjalci, ki že pripravljajo vsebine za prihodnje leto. To so režiser Tomi Janežič, zgodovinarka Kaja Širok, plesalca Nastja Bremec Rynia in Michal Rynia, režiser Gregor Božič, intermedijski umetnik Peter Purg in drugi.
Oddaja bo posvečena evropski prestolnici kulture 2025. Le še mesec dni nas namreč loči od odprtja največjega kulturnega dogodka v letu 2025 pri nas, ko bo ta prestižni naziv prevzela Nova Gorica skupaj z Gorico. Program, ki nastaja pod geslom Gremo! Brezmejno je delno že znan. Z ekipo smo obiskali Novo Gorico in Gorico ter preverili, kako potekajo priprave na odprtje, kaj bo namen novih prostorov, ki jih gradijo ali prenavljajo, pogovarjali pa smo se tudi z nekaterimi ustvarjalci, ki že pripravljajo vsebine za prihodnje leto. To so režiser Tomi Janežič, zgodovinarka Kaja Širok, plesalca Nastja Bremec Rynia in Michal Rynia, režiser Gregor Božič, intermedijski umetnik Peter Purg in drugi.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Obiskali smo BIO28 – Bienale oblikovanja v Ljubljani, mednarodno platformo za inovativne pristope v oblikovanju. Letos praznuje 60 let od prve razstave in poteka pod naslovom Dvojna agentka: Govoriš jezik rož? Kustosinja Alexandra Midal pravi, da razstava med drugim tematizira klišeje, povezane z rožami, in da obiskovalca spodbuja k raziskovanju. V Mednarodnem grafičnem likovnem centru pa smo si ogledali razstavo enega najbolj priljubljenih madžarskih umetnikov dvajsetega stoletja Victorja Vasarelyja. Poleg njegovih slik, grafik in objektov so tam razstavljena tudi dela njegovih umetniških sopotnikov in somišljenikov. V dneh, ko se vrstijo sprevodi dedka Mraza, je zanimivo omeniti, da si je podobo tega dobrega moža zamislil slikar Maksim Gaspari. Prav on mu je namreč nadel prepoznavno polhovko in ga oblekel v ovčji kožuh z značilnim rastlinskim vzorcem. Zasnoval je podobo, ki naj bi bila tipično slovenska. In prav ustvarjanje podobe naroda je srž razstave o Maksimu Gaspariju, ki je trenutno na ogled v Slovenskem etnografskem muzeju. Pogovarjali smo se še z eno kultnih skupin, Zabranjeno pušenje, ki je ustvarjala v obdobju, ko je imela rockovska glasba v Jugoslaviji pomemben družbeni in politični namen: zagotavljala je edinstveno kritiko realnih težav takratne družbe.
Obiskali smo BIO28 – Bienale oblikovanja v Ljubljani, mednarodno platformo za inovativne pristope v oblikovanju. Letos praznuje 60 let od prve razstave in poteka pod naslovom Dvojna agentka: Govoriš jezik rož? Kustosinja Alexandra Midal pravi, da razstava med drugim tematizira klišeje, povezane z rožami, in da obiskovalca spodbuja k raziskovanju. V Mednarodnem grafičnem likovnem centru pa smo si ogledali razstavo enega najbolj priljubljenih madžarskih umetnikov dvajsetega stoletja Victorja Vasarelyja. Poleg njegovih slik, grafik in objektov so tam razstavljena tudi dela njegovih umetniških sopotnikov in somišljenikov. V dneh, ko se vrstijo sprevodi dedka Mraza, je zanimivo omeniti, da si je podobo tega dobrega moža zamislil slikar Maksim Gaspari. Prav on mu je namreč nadel prepoznavno polhovko in ga oblekel v ovčji kožuh z značilnim rastlinskim vzorcem. Zasnoval je podobo, ki naj bi bila tipično slovenska. In prav ustvarjanje podobe naroda je srž razstave o Maksimu Gaspariju, ki je trenutno na ogled v Slovenskem etnografskem muzeju. Pogovarjali smo se še z eno kultnih skupin, Zabranjeno pušenje, ki je ustvarjala v obdobju, ko je imela rockovska glasba v Jugoslaviji pomemben družbeni in politični namen: zagotavljala je edinstveno kritiko realnih težav takratne družbe.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Kaj je zaznamovalo minulo leto na področju kulture in umetnosti ter kje iskati izzive za prihodnost? V oddajo smo povabili ministrico za kulturo Asto Vrečko. Melita Kontrec in Teja D. Kunst bosta skupaj s sogovornicami in sogovorniki spraševali o aktualni problematiki s področij knjige, filma, gledališča, medijev in samozaposlenih. Pa tudi, zakaj mora biti kultura ena izmed političnih prioritet, brez katere ni mogoče oblikovati družbe prihodnosti.
Kaj je zaznamovalo minulo leto na področju kulture in umetnosti ter kje iskati izzive za prihodnost? V oddajo smo povabili ministrico za kulturo Asto Vrečko. Melita Kontrec in Teja D. Kunst bosta skupaj s sogovornicami in sogovorniki spraševali o aktualni problematiki s področij knjige, filma, gledališča, medijev in samozaposlenih. Pa tudi, zakaj mora biti kultura ena izmed političnih prioritet, brez katere ni mogoče oblikovati družbe prihodnosti.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Predstavljamo uspešne avtorice stripov. Čas prevlade moških avtorjev in hiperseksualiziranih ženskih likov v stripu je minil, vse več je ženskih avtoric, ki s svojimi zgodbami širijo tudi nabor stripovskih vsebin. Spoznali bomo predstavnici pred tremi leti ustanovljenega srbskega kolektiva Stripotetke, ki se zavzema za prodor sodobnega avtorskega stripa in opolnomočenje ženskih avtoric, ter britanskega Laydeez do comics, ki je v 15 letih uspešnega delovanja osnovno poslanstvo že nadgradil tudi z uporom proti neoliberalistični ideologiji pohlepa in rasti. Ogledali smo si razstavo Okamenele sanje pionirja modernega slovenskega kiparstva Franca Bernekerja. V Koroški galeriji likovnih umetnosti je mogoče videti 43 del tega izjemnega kiparja, rojenega pred 150 leti, ki pa so ga zaznamovale žalostna usoda in težke življenjske okoliščine. Njegovo najprepoznavnejše delo, spomenik Primoža Trubarja v Ljubljani, velja za prvo slovensko moderno zasnovano javno skulpturo. V Celovcu smo obiskali Teater Rampa, ki deluje v okviru Interkulturnega prireditvenega centra Celovec – iKult. Gre za edino profesionalno dvojezično gledališče na Koroškem. Spremljali smo priprave na predstavo Ljudski demokratični cirkus Sakešvili dramatika Roka Vilčnika v režiji Alenke Hain. Pred kamero smo povabili avstralskega glasbenika Huga Raca, ki živi v Evropi in ustvarja med Londonom, Berlinom in Salernom. Svoja doživetja je predstavil v knjigi Road Series, v kateri je eno od poglavij namenjeno tudi obdobju, ko sta z Nickom Caevom leta 1983 ustanovila skupino The Bad Seeds.
Predstavljamo uspešne avtorice stripov. Čas prevlade moških avtorjev in hiperseksualiziranih ženskih likov v stripu je minil, vse več je ženskih avtoric, ki s svojimi zgodbami širijo tudi nabor stripovskih vsebin. Spoznali bomo predstavnici pred tremi leti ustanovljenega srbskega kolektiva Stripotetke, ki se zavzema za prodor sodobnega avtorskega stripa in opolnomočenje ženskih avtoric, ter britanskega Laydeez do comics, ki je v 15 letih uspešnega delovanja osnovno poslanstvo že nadgradil tudi z uporom proti neoliberalistični ideologiji pohlepa in rasti. Ogledali smo si razstavo Okamenele sanje pionirja modernega slovenskega kiparstva Franca Bernekerja. V Koroški galeriji likovnih umetnosti je mogoče videti 43 del tega izjemnega kiparja, rojenega pred 150 leti, ki pa so ga zaznamovale žalostna usoda in težke življenjske okoliščine. Njegovo najprepoznavnejše delo, spomenik Primoža Trubarja v Ljubljani, velja za prvo slovensko moderno zasnovano javno skulpturo. V Celovcu smo obiskali Teater Rampa, ki deluje v okviru Interkulturnega prireditvenega centra Celovec – iKult. Gre za edino profesionalno dvojezično gledališče na Koroškem. Spremljali smo priprave na predstavo Ljudski demokratični cirkus Sakešvili dramatika Roka Vilčnika v režiji Alenke Hain. Pred kamero smo povabili avstralskega glasbenika Huga Raca, ki živi v Evropi in ustvarja med Londonom, Berlinom in Salernom. Svoja doživetja je predstavil v knjigi Road Series, v kateri je eno od poglavij namenjeno tudi obdobju, ko sta z Nickom Caevom leta 1983 ustanovila skupino The Bad Seeds.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
V oddaji Osmi dan predstavljamo mednarodni raziskovalni projekt Odotheka, ki naj bi postal izhodišče za vzpostavitev knjižnice muzejskih in zgodovinskih vonjev. Številni muzeji namreč želijo obiskovalcem ponuditi drugačno predstavitev razstavljenih eksponatov, saj poleg vida in sluha nagovarjajo tudi preostala čutila, kot sta tip in voh. Koreografa, plesalca, pedagoga in umetniškega vodjo Branka Potočana smo obiskali v novih prostorih njegovega produkcijskega zavoda Vitkar, ki ga je ustanovil pred tridesetimi leti. Pogovarjali smo se tudi o njegovi pol stoletja dolgi plesni poti, ki je začrtala začetke fizičnega gledališča in sodobnega cirkusa pri nas. Bili smo na koncertu dvojca Black Sheep, ki je zaznamoval zlato dobo hip hopa v devetdesetih letih. Družbeno angažirana besedila je obogatil z ostrim smislom za humor, pri čemer se je pogosto norčeval iz hip hopa ali celo iz samega sebe. O ljubezni do jazza, ustvarjanju in temah, ki ga navdihujejo, pa smo se pogovarjali z jazzovskim glasbenikom, skladateljem, pedagogom in producentom Žanom Tetičkovičem, ki sicer ustvarja v New Yorku, te dni pa je večkrat nastopil v Sloveniji.
V oddaji Osmi dan predstavljamo mednarodni raziskovalni projekt Odotheka, ki naj bi postal izhodišče za vzpostavitev knjižnice muzejskih in zgodovinskih vonjev. Številni muzeji namreč želijo obiskovalcem ponuditi drugačno predstavitev razstavljenih eksponatov, saj poleg vida in sluha nagovarjajo tudi preostala čutila, kot sta tip in voh. Koreografa, plesalca, pedagoga in umetniškega vodjo Branka Potočana smo obiskali v novih prostorih njegovega produkcijskega zavoda Vitkar, ki ga je ustanovil pred tridesetimi leti. Pogovarjali smo se tudi o njegovi pol stoletja dolgi plesni poti, ki je začrtala začetke fizičnega gledališča in sodobnega cirkusa pri nas. Bili smo na koncertu dvojca Black Sheep, ki je zaznamoval zlato dobo hip hopa v devetdesetih letih. Družbeno angažirana besedila je obogatil z ostrim smislom za humor, pri čemer se je pogosto norčeval iz hip hopa ali celo iz samega sebe. O ljubezni do jazza, ustvarjanju in temah, ki ga navdihujejo, pa smo se pogovarjali z jazzovskim glasbenikom, skladateljem, pedagogom in producentom Žanom Tetičkovičem, ki sicer ustvarja v New Yorku, te dni pa je večkrat nastopil v Sloveniji.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Na 40. Slovenskem knjižnem sejmu smo se srečali s predsednikom Svetovnega foruma za svobodo izražanja Kristennom Einarssonom. Med drugim smo govorili o svobodi govora, pojasnil pa nam je tudi, kako je globalno upadanje demokracije povezano z upadanjem bralnih navad. Ob skrb vzbujajočem padcu vsesplošne bralne pismenosti nam je predstavil strategijo, s katero želi Norveška dvigniti bralno pismenost v državi. Ob začetku 21. festivala animiranega filma Animateka predstavljamo letošnje poudarke. Kaj ob stalnih festivalskih značilnostih, kot so živahno vzdušje, številni gostje, jagodni izbor svetovne animirane filmske produkcije in razstave, še prinaša letošnji festival? V studiu se nam bo pridružila Zarja Menart, avtorica animiranega filma Tri tičice, edinega slovenskega filma v glavnem tekmovalnem programu. Predstavljamo priznano oblikovalko zvoka Nino Hartstone, ki je svojo ustvarjalno pot posvetila zvoku na filmu. Avtentičen in navdihujoč zvok, ki je poudaril glasbo skupine Queen v filmu Bohemian Rhapsody, ji je med drugim prinesel oskarja. V Galeriji Božidar Jakac v Kostanjevici na Krki pa smo si ogledali obširno likovno razstavo z naslovom Nova stvarnost in realizmi v Srednji Evropi. Pripravljali so jo kar dve leti in pol in velja za enega največjih podvigov te ustanove.
Na 40. Slovenskem knjižnem sejmu smo se srečali s predsednikom Svetovnega foruma za svobodo izražanja Kristennom Einarssonom. Med drugim smo govorili o svobodi govora, pojasnil pa nam je tudi, kako je globalno upadanje demokracije povezano z upadanjem bralnih navad. Ob skrb vzbujajočem padcu vsesplošne bralne pismenosti nam je predstavil strategijo, s katero želi Norveška dvigniti bralno pismenost v državi. Ob začetku 21. festivala animiranega filma Animateka predstavljamo letošnje poudarke. Kaj ob stalnih festivalskih značilnostih, kot so živahno vzdušje, številni gostje, jagodni izbor svetovne animirane filmske produkcije in razstave, še prinaša letošnji festival? V studiu se nam bo pridružila Zarja Menart, avtorica animiranega filma Tri tičice, edinega slovenskega filma v glavnem tekmovalnem programu. Predstavljamo priznano oblikovalko zvoka Nino Hartstone, ki je svojo ustvarjalno pot posvetila zvoku na filmu. Avtentičen in navdihujoč zvok, ki je poudaril glasbo skupine Queen v filmu Bohemian Rhapsody, ji je med drugim prinesel oskarja. V Galeriji Božidar Jakac v Kostanjevici na Krki pa smo si ogledali obširno likovno razstavo z naslovom Nova stvarnost in realizmi v Srednji Evropi. Pripravljali so jo kar dve leti in pol in velja za enega največjih podvigov te ustanove.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Del oddaje bomo posvetili prihajajočemu Slovenskemu knjižnemu sejmu, ki je že tradicionalno dobro obiskan med bralci. Ob letošnjem, 40. sejmu se bomo ozrli v njegovo zgodovino z arhivskimi posnetki, ki jih hrani Televizija Slovenija vse od prvega sejma leta 1972. Razmišljali bomo tudi, zakaj je knjiga dobra naložba ter zakaj z branjem zahtevnih knjižnih besedil razvijamo analitično in kritično mišljenje, ki ga v sodobni družbi primanjkuje. Ogledali smo si razstavo Plastenja v Cukrarni, ki je posvečena kolažni tehniki. Predstavlja se 29 slovenskih umetnikov in umetnic vseh generacij, ki so tehnike kolaža in asemblaža uporabljali od konca sedemdesetih let do danes. Obiskali smo razstavo Vizije so, ki jo v Galeriji Kresija pripravlja Društvo arhitektov Ljubljane. Gre za vsakoletno problemsko razstavo, ki med drugim obravnava spregledane vidike razvoja mesta in predlaga rešitve. Letos je njihov osrednji namen predstaviti pomen poslovnih stavb, ki so ključne za navade, delovanje in življenje prebivalcev, obenem pa opozarjajo na vprašanje o prihodnosti stolpnice TR2. V Sarajevu smo se srečali z arhitektkama Dunjo Krvavac in Irhano Šehović, ki v zanimivih projektih združujeta arhitekturno stroko in družbeni aktivizem. Med drugim poskušata oživiti letni kino Prvi maj in z umetniško intervencijo opozoriti na zgodovinsko zanimivo, a zapuščeno zgradbo doma upokojencev, v kateri zaradi vojne nikoli niso bivali. Ob obletnici olimpijskih iger v Sarajevu smo se pogovarjali tudi o arhitekturni dediščini tega dogodka pa tudi kakšne posledice ima vojna na mesto.
Del oddaje bomo posvetili prihajajočemu Slovenskemu knjižnemu sejmu, ki je že tradicionalno dobro obiskan med bralci. Ob letošnjem, 40. sejmu se bomo ozrli v njegovo zgodovino z arhivskimi posnetki, ki jih hrani Televizija Slovenija vse od prvega sejma leta 1972. Razmišljali bomo tudi, zakaj je knjiga dobra naložba ter zakaj z branjem zahtevnih knjižnih besedil razvijamo analitično in kritično mišljenje, ki ga v sodobni družbi primanjkuje. Ogledali smo si razstavo Plastenja v Cukrarni, ki je posvečena kolažni tehniki. Predstavlja se 29 slovenskih umetnikov in umetnic vseh generacij, ki so tehnike kolaža in asemblaža uporabljali od konca sedemdesetih let do danes. Obiskali smo razstavo Vizije so, ki jo v Galeriji Kresija pripravlja Društvo arhitektov Ljubljane. Gre za vsakoletno problemsko razstavo, ki med drugim obravnava spregledane vidike razvoja mesta in predlaga rešitve. Letos je njihov osrednji namen predstaviti pomen poslovnih stavb, ki so ključne za navade, delovanje in življenje prebivalcev, obenem pa opozarjajo na vprašanje o prihodnosti stolpnice TR2. V Sarajevu smo se srečali z arhitektkama Dunjo Krvavac in Irhano Šehović, ki v zanimivih projektih združujeta arhitekturno stroko in družbeni aktivizem. Med drugim poskušata oživiti letni kino Prvi maj in z umetniško intervencijo opozoriti na zgodovinsko zanimivo, a zapuščeno zgradbo doma upokojencev, v kateri zaradi vojne nikoli niso bivali. Ob obletnici olimpijskih iger v Sarajevu smo se pogovarjali tudi o arhitekturni dediščini tega dogodka pa tudi kakšne posledice ima vojna na mesto.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Ogledali smo si dokumentarno opero OVIS – Dolgočasne ovce, ki spreminjajo svet. Avtorica idejne zasnove Karmina Šilec skozi zvok, glasbo, gledališke eseje in performans predstavi, zakaj je prav ta žival najmočneje vplivala na življenja ljudi, zakaj je bila ključna v zgodovini, kako so ovce vplivale na človeštvo in naravo, od kod so prišle in česa izjemnega smo se ljudje od njih naučili. Ligofilija je serija umetniških projektov, v katerih umetnica Robertina Šebjanič med drugim preučuje žive sisteme, tudi tkiva različnih bioloških organizmov. Raziskuje dve nenavadni bitji, mehiškega aksolotla in človeško ribico, ki imata lastnost dobre regeneracije in ju v svetu pogosto preučujejo z namenom iskanja recepta za večno mladost. Z umetniškim projektom, ki ga razstavlja v Berlinu, med drugim spodbuja razmislek o tem, kako človek vpliva na organizme, s katerimi živi. Obiskali smo nekatere prenovljene enostanovanjske hiše, ki so kot primer dobre rešitve uvrščene tudi na razstavo v Galeriji Dessa. Stroka namreč spodbuja odločanje za prenovo, saj gre za bolj vzdržen način reševanja stanovanjskega vprašanja kot gradnja. Bili pa smo tudi v Galeriji Murska Sobota, kjer si je mogoče ogledati nov izbor del iz stalne zbirke. V galeriji posebno skrb namenjajo umetniškim delom ustvarjalcev, ki delujejo v tamkajšnjem okolju ali pa iz njega izhajajo, glavno vodilo pri sestavljanju zbirke pa je kvaliteta del.
Ogledali smo si dokumentarno opero OVIS – Dolgočasne ovce, ki spreminjajo svet. Avtorica idejne zasnove Karmina Šilec skozi zvok, glasbo, gledališke eseje in performans predstavi, zakaj je prav ta žival najmočneje vplivala na življenja ljudi, zakaj je bila ključna v zgodovini, kako so ovce vplivale na človeštvo in naravo, od kod so prišle in česa izjemnega smo se ljudje od njih naučili. Ligofilija je serija umetniških projektov, v katerih umetnica Robertina Šebjanič med drugim preučuje žive sisteme, tudi tkiva različnih bioloških organizmov. Raziskuje dve nenavadni bitji, mehiškega aksolotla in človeško ribico, ki imata lastnost dobre regeneracije in ju v svetu pogosto preučujejo z namenom iskanja recepta za večno mladost. Z umetniškim projektom, ki ga razstavlja v Berlinu, med drugim spodbuja razmislek o tem, kako človek vpliva na organizme, s katerimi živi. Obiskali smo nekatere prenovljene enostanovanjske hiše, ki so kot primer dobre rešitve uvrščene tudi na razstavo v Galeriji Dessa. Stroka namreč spodbuja odločanje za prenovo, saj gre za bolj vzdržen način reševanja stanovanjskega vprašanja kot gradnja. Bili pa smo tudi v Galeriji Murska Sobota, kjer si je mogoče ogledati nov izbor del iz stalne zbirke. V galeriji posebno skrb namenjajo umetniškim delom ustvarjalcev, ki delujejo v tamkajšnjem okolju ali pa iz njega izhajajo, glavno vodilo pri sestavljanju zbirke pa je kvaliteta del.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
V Galeriji Jakopič smo si ogledali razstavo Naša last, ki je posvečena protestni fotografiji. Dela so nastajala kar dve leti, od aprila 2020 do aprila 2022, v obdobju krize ob pandemiji, ko so se v Sloveniji vrstili protesti proti vladi in njenim ukrepom. Kljub zaostrenim razmeram so dogajanje na ulicah dokumentirali fotoreporterji, z nekaterimi izmed njih smo se pogovarjali o izkušnji ustvarjanja v tem času. V studiu bomo gostili Simona Popka, programskega direktorja Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala. Med drugim bomo izvedeli, zakaj je vredno obiskati že 35. Liffe. V mariborski drami smo bili na uprizoritvi Brechtove Malomeščanske svatbe v režiji Mateje Koležnik. Ostro kritiko malomeščanske družbe je režiserka postavila na oder že pred petnajstimi leti, z njo smo med drugim govorili o tem, kako je potekala obnovitev predstave. Na Dunaju pa smo si ogledali obsežno razstavo kiparja Medarda Rossa. Ta je bil izmed pionirjev modernizma, kljuboval je konvencijam tradicionalnega kiparstva ter vplival na številne ustvarjalce.
V Galeriji Jakopič smo si ogledali razstavo Naša last, ki je posvečena protestni fotografiji. Dela so nastajala kar dve leti, od aprila 2020 do aprila 2022, v obdobju krize ob pandemiji, ko so se v Sloveniji vrstili protesti proti vladi in njenim ukrepom. Kljub zaostrenim razmeram so dogajanje na ulicah dokumentirali fotoreporterji, z nekaterimi izmed njih smo se pogovarjali o izkušnji ustvarjanja v tem času. V studiu bomo gostili Simona Popka, programskega direktorja Ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala. Med drugim bomo izvedeli, zakaj je vredno obiskati že 35. Liffe. V mariborski drami smo bili na uprizoritvi Brechtove Malomeščanske svatbe v režiji Mateje Koležnik. Ostro kritiko malomeščanske družbe je režiserka postavila na oder že pred petnajstimi leti, z njo smo med drugim govorili o tem, kako je potekala obnovitev predstave. Na Dunaju pa smo si ogledali obsežno razstavo kiparja Medarda Rossa. Ta je bil izmed pionirjev modernizma, kljuboval je konvencijam tradicionalnega kiparstva ter vplival na številne ustvarjalce.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.
Osrednja mozaična oddaja Uredništva oddaj o kulturi. Osmi dan je kozmopolitska oddaja, v kateri najdejo prostor vse oblike klasičnega in sodobnega umetniškega ustvarjanja, humanizem, kulturna dediščina, fenomenološko in sociološko obravnavanje tem in kulturna politika.