Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Z Balkanskim rekviemom za dva solista, otroški in mešani zbor ter simfonični orkester na poezijo Branka Miljkovića je Rastislav Kambasković (1939-2023) ustvaril kompleksno glasbeno strukturo jasno in logično koncipiranih odsekov ter harmoničnih razmerij med solističnimi, zborovskimi in orkestrskimi parti. Čustvena napetost dela raste iz Miljkovićevega pesniškega sporočila, ki je, čeprav obarvano v temnih tonih, Kambaskoviću vendarle dopuščalo tudi občasne glasbene osvetlitve v obliki preprostih, spevnih trenutkov, v katerih je poudarjen specifičen »duh« Balkana.
Z Balkanskim rekviemom za dva solista, otroški in mešani zbor ter simfonični orkester na poezijo Branka Miljkovića je Rastislav Kambasković (1939-2023) ustvaril kompleksno glasbeno strukturo jasno in logično koncipiranih odsekov ter harmoničnih razmerij med solističnimi, zborovskimi in orkestrskimi parti. Čustvena napetost dela raste iz Miljkovićevega pesniškega sporočila, ki je, čeprav obarvano v temnih tonih, Kambaskoviću vendarle dopuščalo tudi občasne glasbene osvetlitve v obliki preprostih, spevnih trenutkov, v katerih je poudarjen specifičen »duh« Balkana.
Singspiel Abu Hassan Carla Marie von Webra seveda ne sodi med skladateljeva najboljša dela in se kajpak ne more primerjati s Čarostrelcem, vendar učinkuje s svojo očarljivostjo, življenjsko radostjo in entuziazmom – ne smemo namreč pozabiti, da je imel skladatelj takrat komaj 25 let. Zaznaven je tudi Mozartov vpliv, konkretneje, vpliv njegove opere Ugrabitev iz seraja; z nekaterimi efekti v orkestraciji je kajpada navzoča tudi tisti čas zelo popularna tako imenovana turška glasba.
Singspiel Abu Hassan Carla Marie von Webra seveda ne sodi med skladateljeva najboljša dela in se kajpak ne more primerjati s Čarostrelcem, vendar učinkuje s svojo očarljivostjo, življenjsko radostjo in entuziazmom – ne smemo namreč pozabiti, da je imel skladatelj takrat komaj 25 let. Zaznaven je tudi Mozartov vpliv, konkretneje, vpliv njegove opere Ugrabitev iz seraja; z nekaterimi efekti v orkestraciji je kajpada navzoča tudi tisti čas zelo popularna tako imenovana turška glasba.
Kot operni skladatelj si je Gluck prizadeval za »čudovito preprostost«, zato je njegova glasba z recitativi, arijami in zbori, ki sestavljajo velike enotne prizore, zelo subtilno prepletena z dramo. Z združevanjem italijanske melodične miline, nemške resnobnosti in veličastnosti francoske tragédie lyrique je komponiral odrska dela, v katerih se je »izogibal temu, da bi na račun jasnosti razkazoval težavnost«.
Kot operni skladatelj si je Gluck prizadeval za »čudovito preprostost«, zato je njegova glasba z recitativi, arijami in zbori, ki sestavljajo velike enotne prizore, zelo subtilno prepletena z dramo. Z združevanjem italijanske melodične miline, nemške resnobnosti in veličastnosti francoske tragédie lyrique je komponiral odrska dela, v katerih se je »izogibal temu, da bi na račun jasnosti razkazoval težavnost«.
Johannes Brahms je bil, paradoksalno, obsojen na prostitutke. Pri 13-ih letih je večere preživljal kot pianist v hamburških pristaniških lokalih, ki so jih po večini obiskovali mornarji, lokalih, ki so bili kombinacija bara, restavracije, plesišča in bordela. O tej mladostni izkušnji je do konca življenja pripovedoval z jezo in bolečino, sebe pa videl kot zmagovalca oz. preživelca. Dejal je tudi, da so mu te izkušnje uničile podobo ženske, zato je za zadovoljevanje svojih spolnih potreb vse življenje obiskoval prostitutke. A da ne bo pomote: seveda se je tudi zaljubil, in to v kar lepo število izjemnih žensk – med njimi v Claro Schuman, Agahte von Siebold in Marie Soldat – toda ljubezni in spolnosti preprosto ni združeval.
Johannes Brahms je bil, paradoksalno, obsojen na prostitutke. Pri 13-ih letih je večere preživljal kot pianist v hamburških pristaniških lokalih, ki so jih po večini obiskovali mornarji, lokalih, ki so bili kombinacija bara, restavracije, plesišča in bordela. O tej mladostni izkušnji je do konca življenja pripovedoval z jezo in bolečino, sebe pa videl kot zmagovalca oz. preživelca. Dejal je tudi, da so mu te izkušnje uničile podobo ženske, zato je za zadovoljevanje svojih spolnih potreb vse življenje obiskoval prostitutke. A da ne bo pomote: seveda se je tudi zaljubil, in to v kar lepo število izjemnih žensk – med njimi v Claro Schuman, Agahte von Siebold in Marie Soldat – toda ljubezni in spolnosti preprosto ni združeval.
S Puritanci je Bellini prvič napisal delo, ki ima jasno in relevantno zgodovinsko ozadje, a kljub močni politični noti zgodbe so ga vendarle bolj zanimali patos in ljudje, ki jih je čas angleške državljanske zaznamoval.
S Puritanci je Bellini prvič napisal delo, ki ima jasno in relevantno zgodovinsko ozadje, a kljub močni politični noti zgodbe so ga vendarle bolj zanimali patos in ljudje, ki jih je čas angleške državljanske zaznamoval.