Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Domov
Raziskujte
Programi
Dokumentarci
Filmi in serije
Oddaje
Podkasti
Filmoteka
Zgodovina
Shranjeno
Naročnine
Več
Domov Raziskujte Programi Dokumentarci Filmi in serije Oddaje Podkasti
Plačljivo
Filmoteka
Moj 365
Zgodovina
Naročnine
Shranjeno

Operna jutranjica

Operni iztek četrtkove jutranjice poleg takšnih ali drugačnih opernih tehnikalij prinaša tudi antropološki, literarni, politični in sociološki pogled na to obliko glasbenega ustvarjanja.

Zadnje dodano

Operna jutranjica

Händel v Londonu

22. 2. 2024

Statistika o 36-ih operah v 30-ih letih je impresivna, še zlasti v luči težav, ki jih je moral Händel premagati v Londonu. Šlo je za najrazličnejše tekmece (obilje njegovega daru je namreč kmalu izzvalo veliko profesionalne zavisti), nagibanje aristokracije na stran tega ali onega ljubljenca pa je zadeve samo še poslabševalo. "Kako čudaški so kapriciozni motivi strankarske politike," je komentiral neki zgodovinar, ko so se začeli celo člani parlamenta opredeljevati za strani v tej svojevrstni operni vojni. Medtem ko je Händla podpirala ena vplivna družina, Giovannija Bononcinija pa druga, je svet opere postal politična arena, v konflikt pa sta se vpletli tudi dve ustanovi, dve prizorišči: Kraljeva glasbena akademija in Opera plemstva.

52 min

Statistika o 36-ih operah v 30-ih letih je impresivna, še zlasti v luči težav, ki jih je moral Händel premagati v Londonu. Šlo je za najrazličnejše tekmece (obilje njegovega daru je namreč kmalu izzvalo veliko profesionalne zavisti), nagibanje aristokracije na stran tega ali onega ljubljenca pa je zadeve samo še poslabševalo. "Kako čudaški so kapriciozni motivi strankarske politike," je komentiral neki zgodovinar, ko so se začeli celo člani parlamenta opredeljevati za strani v tej svojevrstni operni vojni. Medtem ko je Händla podpirala ena vplivna družina, Giovannija Bononcinija pa druga, je svet opere postal politična arena, v konflikt pa sta se vpletli tudi dve ustanovi, dve prizorišči: Kraljeva glasbena akademija in Opera plemstva.

Operna jutranjica

Čarobni otroški svet

15. 2. 2024

Baletna opera oziroma lirična fantazija v dveh delih in enem dejanju Otrok in uroki sodi med najuspešneje stvaritve Mauricea Ravela, saj zrcali vse podobe skladateljeve umetniške mentalitete, v njej iz parodije briljantno prehaja v ganljiv lirizem, iz resničnosti v fantastiko, od človeškega govora do onomatopeje.

65 min

Baletna opera oziroma lirična fantazija v dveh delih in enem dejanju Otrok in uroki sodi med najuspešneje stvaritve Mauricea Ravela, saj zrcali vse podobe skladateljeve umetniške mentalitete, v njej iz parodije briljantno prehaja v ganljiv lirizem, iz resničnosti v fantastiko, od človeškega govora do onomatopeje.

Operna jutranjica

Prešernovo

8. 2. 2024

Slovo od mladosti, Povodni mož, Pod oknom, Krst pri Savici; Danilo Švara, Jurij Fleischmann, Ljubo Rančigaj, Matija Tomc, Slavko Osterc; Rado Simoniti, Kristijan Ukmar, Ciril Cvetko, Demetrij Žebre; Orkester Slovenske filharmonije, zbor in orkester mariborske Opere, zbor in simfonični orkester RTV Ljubljana; Polde Bibič, Dragica Kovačič, Jože Kores, Ivan Krček, Štefan Kunštek, Alenka Vipotnik, Alenka Dernač Bunta, Štefka Drolc, Jože Zupan, Zdenka Štefančič, Zlata Ognjanović, Miroslav Brajnik.

60 min

Slovo od mladosti, Povodni mož, Pod oknom, Krst pri Savici; Danilo Švara, Jurij Fleischmann, Ljubo Rančigaj, Matija Tomc, Slavko Osterc; Rado Simoniti, Kristijan Ukmar, Ciril Cvetko, Demetrij Žebre; Orkester Slovenske filharmonije, zbor in orkester mariborske Opere, zbor in simfonični orkester RTV Ljubljana; Polde Bibič, Dragica Kovačič, Jože Kores, Ivan Krček, Štefan Kunštek, Alenka Vipotnik, Alenka Dernač Bunta, Štefka Drolc, Jože Zupan, Zdenka Štefančič, Zlata Ognjanović, Miroslav Brajnik.

Operna jutranjica

Pariška operna scena v času francoske revolucije

1. 2. 2024

Ko se je 14. julija leta 1789 s padcem Bastilje začela francoska buržoazna revolucija, si ni mogel nihče predstavljati, kakšno vlogo bo v dramatičnih dogodkih, ki so sledili, odigrala opera, kajti do tedaj bi jo stežka označili za popularno demokratično obliko zabave, saj je bila (logično) namenjena plemstvu in aristokraciji – ta dva družbena sloja sta namreč sestavljala najvplivnejši del občinstva. Res pa je tudi, da je še pred izbruhom revolucije vendarle bilo tudi nekaj znamenj, da se zadeve obračajo; v 70ih in 80ih letih 18. stoletja so skladatelji in libretisti namenjali vse več zanimanja za meščanske téme, ki so jih črpali iz popularnega žanra Comédie larmoyante.

55 min

Ko se je 14. julija leta 1789 s padcem Bastilje začela francoska buržoazna revolucija, si ni mogel nihče predstavljati, kakšno vlogo bo v dramatičnih dogodkih, ki so sledili, odigrala opera, kajti do tedaj bi jo stežka označili za popularno demokratično obliko zabave, saj je bila (logično) namenjena plemstvu in aristokraciji – ta dva družbena sloja sta namreč sestavljala najvplivnejši del občinstva. Res pa je tudi, da je še pred izbruhom revolucije vendarle bilo tudi nekaj znamenj, da se zadeve obračajo; v 70ih in 80ih letih 18. stoletja so skladatelji in libretisti namenjali vse več zanimanja za meščanske téme, ki so jih črpali iz popularnega žanra Comédie larmoyante.

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine Play