Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
V vietnamski glasbi so prisotni elementi kitajske in južnoazijskih kultur, glasbeno gledališče se je izoblikovalo na podlagi kitajske opere, pozneje pa so vsebine zgodb izvirale tudi iz francoske literature, kar je bilo posledica razvoja dogodkov po 16. stoletju, ko so najprej v te kraje prišli misijonarji, nato pa je Francija z vojaško kampanjo zavzela Indokitajski polotok. Poslušamo predvsem primere v prvi polovici dvajsetega stoletja prevladujočega žanra »cai luong«, v katerem so poleg vplivov klasičnih gledališč prisotni tudi vplivi ljudske glasbe.
V vietnamski glasbi so prisotni elementi kitajske in južnoazijskih kultur, glasbeno gledališče se je izoblikovalo na podlagi kitajske opere, pozneje pa so vsebine zgodb izvirale tudi iz francoske literature, kar je bilo posledica razvoja dogodkov po 16. stoletju, ko so najprej v te kraje prišli misijonarji, nato pa je Francija z vojaško kampanjo zavzela Indokitajski polotok. Poslušamo predvsem primere v prvi polovici dvajsetega stoletja prevladujočega žanra »cai luong«, v katerem so poleg vplivov klasičnih gledališč prisotni tudi vplivi ljudske glasbe.
Današnjo oddajo Oddaljeni zvočni svetovi tokrat namenjamo kulturi ljudstva z otoka Bellona. To je otok, ki sicer spada v skupino Salomonovih otokov.
Današnjo oddajo Oddaljeni zvočni svetovi tokrat namenjamo kulturi ljudstva z otoka Bellona. To je otok, ki sicer spada v skupino Salomonovih otokov.
Današnja Kambodža je naslednica velikega Kmerskega imperija, ki je od 11. do 14. stoletja vladal večini Indokitajskega polotoka. Kultura v Kambodži se je tudi zato zgodovinsko vedno prepletala s tajsko in laoško, razlike pa so bile tudi med dvorno kulturo in kulturo preprostega ljudstva. Poslušajmo posnetke s plošč iz prve polovice dvajsetega stoletja, ki predstavljajo različne drobce kmerske glasbene zapuščine, tudi take, ki se je v režimu Rdečih Kmerov v sedemdesetih izgubila.
Današnja Kambodža je naslednica velikega Kmerskega imperija, ki je od 11. do 14. stoletja vladal večini Indokitajskega polotoka. Kultura v Kambodži se je tudi zato zgodovinsko vedno prepletala s tajsko in laoško, razlike pa so bile tudi med dvorno kulturo in kulturo preprostega ljudstva. Poslušajmo posnetke s plošč iz prve polovice dvajsetega stoletja, ki predstavljajo različne drobce kmerske glasbene zapuščine, tudi take, ki se je v režimu Rdečih Kmerov v sedemdesetih izgubila.
Laos je edina celinska država v Jugovzhodni Aziji. Prebivalstvo je večinoma naseljeno v mestih ob reki Mekong, podeželje pa je redkeje naseljeno. Deželo so si v preteklosti mnogi podrejali in delili, zato so tudi v kulturi pustili številne sledi, še posebno to velja za dvorno glasbo, ki pa je po opustitvi monarhije leta 1975 skoraj izginila in so jo pozneje začeli spet obujati predvsem v reprezentativne namene. Poslušamo nekaj glasbe iz Laosa na starih ploščah na 78 obratov, posebno vlogo na njih in tudi v glasbi v Laosu na splošno igrajo ustne orgle – khen.
Laos je edina celinska država v Jugovzhodni Aziji. Prebivalstvo je večinoma naseljeno v mestih ob reki Mekong, podeželje pa je redkeje naseljeno. Deželo so si v preteklosti mnogi podrejali in delili, zato so tudi v kulturi pustili številne sledi, še posebno to velja za dvorno glasbo, ki pa je po opustitvi monarhije leta 1975 skoraj izginila in so jo pozneje začeli spet obujati predvsem v reprezentativne namene. Poslušamo nekaj glasbe iz Laosa na starih ploščah na 78 obratov, posebno vlogo na njih in tudi v glasbi v Laosu na splošno igrajo ustne orgle – khen.