Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Pravljica vedno nastane v določenem času in prostoru. Izhaja iz družbe in je namenjena družbi. Pravljice so izvajale specifične družbene in politične funkcije. V okviru različnih projektov jih raziskuje dr. Polona Tratnik. V monografiji ''V deželi pravljic (K družbenim funkcijam pravljičnih narativov)'', ki je izšla pri Inštitutu IRRIS in založbi Annales, se posveča tako literarnim kot ljudskim pravljicam in drugim vrstam narativov, kot so bajke, miti, povesti, legende. Med drugim pokaže, da so pravljice tudi orodja za vzgojo, moč za oblikovanje morale in vrednot.
Pravljica vedno nastane v določenem času in prostoru. Izhaja iz družbe in je namenjena družbi. Pravljice so izvajale specifične družbene in politične funkcije. V okviru različnih projektov jih raziskuje dr. Polona Tratnik. V monografiji ''V deželi pravljic (K družbenim funkcijam pravljičnih narativov)'', ki je izšla pri Inštitutu IRRIS in založbi Annales, se posveča tako literarnim kot ljudskim pravljicam in drugim vrstam narativov, kot so bajke, miti, povesti, legende. Med drugim pokaže, da so pravljice tudi orodja za vzgojo, moč za oblikovanje morale in vrednot.
Minuli četrtek se je v Berlinu začel 75. mednarodni filmski festival. Festival je odprl film Das Licht (Svetloba) nemškega režiserja Toma Tykwerja z aktualno tematiko priseljevanja. Ob začetku festivala so že podelili častnega zlatega medveda za življenjsko delo, prejela ga je britanska igralka Tilda Swinton, ki je leta 2020 v Benetkah prejela zlatega leva za življenjsko delo, leta 2007 pa oskarja za stransko vlogo v trilerju Michael Clayton. 250 filmov se bo zavrtelo v različnih sekcijah, kar pet filmov se predstavlja s slovensko udeležbo, film Urške Djukić Kaj ti je deklica pa je imel na Berlinalu tudi svetovno premiero.
Minuli četrtek se je v Berlinu začel 75. mednarodni filmski festival. Festival je odprl film Das Licht (Svetloba) nemškega režiserja Toma Tykwerja z aktualno tematiko priseljevanja. Ob začetku festivala so že podelili častnega zlatega medveda za življenjsko delo, prejela ga je britanska igralka Tilda Swinton, ki je leta 2020 v Benetkah prejela zlatega leva za življenjsko delo, leta 2007 pa oskarja za stransko vlogo v trilerju Michael Clayton. 250 filmov se bo zavrtelo v različnih sekcijah, kar pet filmov se predstavlja s slovensko udeležbo, film Urške Djukić Kaj ti je deklica pa je imel na Berlinalu tudi svetovno premiero.
85 je bilo število vseh prijavljenih filmov na letošnji 19. Festival gorniškega filma in 32 najboljših si bo vse do sobote mogoče ogledati v Cankarjevem domu v Ljubljani, Mestnem kinu Domžale in Linhartovi dvorani v Radovljici. Včeraj zvečer je festival odprl filmski portret največje himalajske alpinistke vseh časov, Poljakinje Wande Rutkiewicz. V filmu poljske režiserke Elize Kubarske, ki se je odpravila po Wandinih stopinjah v Himalajo, nastopa tudi mehiški alpinist Carlos Carsolio, vodja odprave leta 1992 na Kangčendzengo, kjer je Wanda izginila in ki je alpinistko zadnji videl živo. Kot pove v filmu, takrat ni imel dovolj moči, da bi jo spravil dol. Med dokumentarnimi filmi, kar nekaj zgodb letos prihaja iz Južne Amerike, je tudi igrani film slovenske koprodukcije Alfa, alpinist in direktor festivala Silvo Karo pa izpostavi tudi film o vasi Cumbira v Angoli, v kateri otrokom postavijo umetno plezalno steno.
85 je bilo število vseh prijavljenih filmov na letošnji 19. Festival gorniškega filma in 32 najboljših si bo vse do sobote mogoče ogledati v Cankarjevem domu v Ljubljani, Mestnem kinu Domžale in Linhartovi dvorani v Radovljici. Včeraj zvečer je festival odprl filmski portret največje himalajske alpinistke vseh časov, Poljakinje Wande Rutkiewicz. V filmu poljske režiserke Elize Kubarske, ki se je odpravila po Wandinih stopinjah v Himalajo, nastopa tudi mehiški alpinist Carlos Carsolio, vodja odprave leta 1992 na Kangčendzengo, kjer je Wanda izginila in ki je alpinistko zadnji videl živo. Kot pove v filmu, takrat ni imel dovolj moči, da bi jo spravil dol. Med dokumentarnimi filmi, kar nekaj zgodb letos prihaja iz Južne Amerike, je tudi igrani film slovenske koprodukcije Alfa, alpinist in direktor festivala Silvo Karo pa izpostavi tudi film o vasi Cumbira v Angoli, v kateri otrokom postavijo umetno plezalno steno.
Jutri se začne predstavitveni festival MENT, ki v simbiozi s konferenco o glasbi omogoča predstavitev glasbenih izvajalcev iz vse Evrope pred mednarodnimi glasbenimi profesionalci in občinstvom. Festival deluje kot platforma, kjer se vsakoletno srečujejo glasbeniki, različni strokovnjaki in ljubitelji glasbe. Osrednje poslanstvo MENT-a so predstavljanje novih talentov, spodbujanje ustvarjalnosti in omogočanje priložnosti za spoznavanje v neodvisni glasbeni industriji, tako so o festivalu zapisali organizatorji. Klara Zupančič se je pred enajsto edicijo pogovarjala z umetniškim direktorjem in vodjo festivala Andražem Kajzerjem.
Jutri se začne predstavitveni festival MENT, ki v simbiozi s konferenco o glasbi omogoča predstavitev glasbenih izvajalcev iz vse Evrope pred mednarodnimi glasbenimi profesionalci in občinstvom. Festival deluje kot platforma, kjer se vsakoletno srečujejo glasbeniki, različni strokovnjaki in ljubitelji glasbe. Osrednje poslanstvo MENT-a so predstavljanje novih talentov, spodbujanje ustvarjalnosti in omogočanje priložnosti za spoznavanje v neodvisni glasbeni industriji, tako so o festivalu zapisali organizatorji. Klara Zupančič se je pred enajsto edicijo pogovarjala z umetniškim direktorjem in vodjo festivala Andražem Kajzerjem.
V galeriji Vžigalica so ta teden odprli dokumentarno-umetniško razstavo fotografinje, fotoreporterke in videodokumentaristke Mance Juvan z naslovom Dolina. Razstava je rezultat poglobljenega raziskovanja vpliva industrializacije in onesnaževanja v srednji Soški dolini, ki jo vse od leta 1921 do danes zaznamuje obstoj »fabrike«.
V galeriji Vžigalica so ta teden odprli dokumentarno-umetniško razstavo fotografinje, fotoreporterke in videodokumentaristke Mance Juvan z naslovom Dolina. Razstava je rezultat poglobljenega raziskovanja vpliva industrializacije in onesnaževanja v srednji Soški dolini, ki jo vse od leta 1921 do danes zaznamuje obstoj »fabrike«.
Lani je minilo 150 let od rojstva in 60 let od smrti slovenskega telovadca, trenerja, pravnika in publicista, očeta slovenske telesne kulture dr. Viktorja Murnika. Kot daleč najuspešnejši vaditelj je bil prvi, ki je slovenske telovadce popeljal na zmagovalne odre svetovnih prvenstev in olimpijskih iger in tako prvi postavil Slovence na mednarodni športni zemljevid. Njegovo delo in življenje je zdaj predstavljeno na razstavi z naslovom Slovenec sem in – kdo je več?! v Narodnem muzeju Slovenije na Metelkovi. Ta je nastala v sodelovanju s Fakulteto za šport Univerze v Ljubljani.
Lani je minilo 150 let od rojstva in 60 let od smrti slovenskega telovadca, trenerja, pravnika in publicista, očeta slovenske telesne kulture dr. Viktorja Murnika. Kot daleč najuspešnejši vaditelj je bil prvi, ki je slovenske telovadce popeljal na zmagovalne odre svetovnih prvenstev in olimpijskih iger in tako prvi postavil Slovence na mednarodni športni zemljevid. Njegovo delo in življenje je zdaj predstavljeno na razstavi z naslovom Slovenec sem in – kdo je več?! v Narodnem muzeju Slovenije na Metelkovi. Ta je nastala v sodelovanju s Fakulteto za šport Univerze v Ljubljani.
Številni mladi modni oblikovalci ob koncu izobraževanja iščejo odskočno desko v tujini in pogosto tam tudi ostanejo. Njihovi izdelki se po kakovosti prav nič ne razlikujejo od tistih izpod rok oblikovalcev iz Pariza, razlika je le v tem, da so nekateri že od začetka pri koritu, pojasnjuje Sara Valenci, mlada slovenska oblikovalka, ki se je odločila, da bo kariero nadaljevala v Sloveniji. Pogovarjali smo se tudi o tem, zakaj je izbrala modno oblikovanje in kakšen je odnos do modnih oblikovalcev v tujini in doma.
Številni mladi modni oblikovalci ob koncu izobraževanja iščejo odskočno desko v tujini in pogosto tam tudi ostanejo. Njihovi izdelki se po kakovosti prav nič ne razlikujejo od tistih izpod rok oblikovalcev iz Pariza, razlika je le v tem, da so nekateri že od začetka pri koritu, pojasnjuje Sara Valenci, mlada slovenska oblikovalka, ki se je odločila, da bo kariero nadaljevala v Sloveniji. Pogovarjali smo se tudi o tem, zakaj je izbrala modno oblikovanje in kakšen je odnos do modnih oblikovalcev v tujini in doma.
Vedeli smo. A nismo dovolj naredili. To je sporočilo pred kratkim odprte razstave v Prvem predverju Cankarjevega doma z naslovom: Vesti, ki niso zbudile vesti. Gre za razstavo povezano z obeleževanje 30 obletnice genocida v Srebrenici z izborom časopisnih naslovnic in izrezkov slovenskega, bosanskega in svetovnega tiska, ki prikazuje kako so novice o dogajanju v Bosni in Hercegovini z začetka devetdesetih let prejšnjega stoletja pronicale v javnost. In kako je, kljub temu da so dogodki vodili v genocid, svet ostal nemočen pred bližajočo katastrofo.
Vedeli smo. A nismo dovolj naredili. To je sporočilo pred kratkim odprte razstave v Prvem predverju Cankarjevega doma z naslovom: Vesti, ki niso zbudile vesti. Gre za razstavo povezano z obeleževanje 30 obletnice genocida v Srebrenici z izborom časopisnih naslovnic in izrezkov slovenskega, bosanskega in svetovnega tiska, ki prikazuje kako so novice o dogajanju v Bosni in Hercegovini z začetka devetdesetih let prejšnjega stoletja pronicale v javnost. In kako je, kljub temu da so dogodki vodili v genocid, svet ostal nemočen pred bližajočo katastrofo.
Davek človeške nepremišljenosti pri posegih v okolje nas vedno bolj bremeni. Znanje o tem, kje graditi in kje sejati, da nas spremembe v okolju ne bi iztirile, je poslanstvo krajinskih arhitektov. Ko se sprejemajo odločitve v prid sobivanju z naravo, je mlajša generacija krajinskih arhitektov vztrajnejša in bolj inovativna, pojasnjuje dr. Barbara Kostanjšek, krajinska arhitektka in mlada raziskovalka na Biotehniški fakulteti v Ljubljani.
Davek človeške nepremišljenosti pri posegih v okolje nas vedno bolj bremeni. Znanje o tem, kje graditi in kje sejati, da nas spremembe v okolju ne bi iztirile, je poslanstvo krajinskih arhitektov. Ko se sprejemajo odločitve v prid sobivanju z naravo, je mlajša generacija krajinskih arhitektov vztrajnejša in bolj inovativna, pojasnjuje dr. Barbara Kostanjšek, krajinska arhitektka in mlada raziskovalka na Biotehniški fakulteti v Ljubljani.
Druga premiera Drame slovenskega narodnega gledališča Maribor je odrska priredba romana Draga Jančarja ''In ljubezen tudi'''. Predstava, ki uteleša zgodbo o uničujoči moči ljubezni in sovraštva, je nastala v sodelovanju s Cankarjevim domom. Na odru Mestnega gledališča ljubljanskega je krstno uprizoritev doživela igra večkrat nagrajene mlade vsestranske ustvarjalke Katarine Morano z naslovom ''Zakaj sva se ločila''. Predstava sooča moža in ženo preko njunega dolgoletnega odnosa. V Mali Drami Slovenskega narodnega gledališča Ljubljana s prvo slovensko uprizoritvijo drame nemškega pisatelja Ferdinanda von Schiracha ''Bog'' obravnavajo tudi v našem prostoru aktualno etično dilemo – vprašanje zdravniške pomoči pri umiranju - in zastavljajo pomembna vprašanja o vrednosti človeškega življenja.
Druga premiera Drame slovenskega narodnega gledališča Maribor je odrska priredba romana Draga Jančarja ''In ljubezen tudi'''. Predstava, ki uteleša zgodbo o uničujoči moči ljubezni in sovraštva, je nastala v sodelovanju s Cankarjevim domom. Na odru Mestnega gledališča ljubljanskega je krstno uprizoritev doživela igra večkrat nagrajene mlade vsestranske ustvarjalke Katarine Morano z naslovom ''Zakaj sva se ločila''. Predstava sooča moža in ženo preko njunega dolgoletnega odnosa. V Mali Drami Slovenskega narodnega gledališča Ljubljana s prvo slovensko uprizoritvijo drame nemškega pisatelja Ferdinanda von Schiracha ''Bog'' obravnavajo tudi v našem prostoru aktualno etično dilemo – vprašanje zdravniške pomoči pri umiranju - in zastavljajo pomembna vprašanja o vrednosti človeškega življenja.
Večina naših sobnih rastlin zboli in oveni, zaradi prekomernega zalivanja. Črt Štrubelj, študent industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovnost umetnost in oblikovanje v Ljubljani in je oblikoval prav posebno glineno posodico, ki lahko reši okrasne rastline pred našo malomarnostjo. Posoda je zasnovana po principih tradicionalnega lončarstva in keramike. Kako je Črt kot oblikovalec pristal v svetu panog, za katere se zdi, da počasi izginjajo? Obiskali smo ga v delavnici v središču Ljubljane, kjer nam je zaupal izzive s katerimi se sooča in kakšna naj bi bila po njegovem mnenju vloga oblikovalcev in rokodelcev danes.
Večina naših sobnih rastlin zboli in oveni, zaradi prekomernega zalivanja. Črt Štrubelj, študent industrijskega oblikovanja na Akademiji za likovnost umetnost in oblikovanje v Ljubljani in je oblikoval prav posebno glineno posodico, ki lahko reši okrasne rastline pred našo malomarnostjo. Posoda je zasnovana po principih tradicionalnega lončarstva in keramike. Kako je Črt kot oblikovalec pristal v svetu panog, za katere se zdi, da počasi izginjajo? Obiskali smo ga v delavnici v središču Ljubljane, kjer nam je zaupal izzive s katerimi se sooča in kakšna naj bi bila po njegovem mnenju vloga oblikovalcev in rokodelcev danes.
Cankarjeva igra Za narodov blagor bo jutri, po več kot treh desetletjih, doživela novo uprizoritev na Velikem odru SNG Drama v režiji Via Tauferja. Igra je bila prvič uprizorjena na Češkem in šele mnogo kasneje na slovenskem odru. Vsakič znova, ko uprizarjamo Cankarja, vedno bolj je aktualen je dejala direktorica in umetniška vodja Drame Vesna Jurca Tadel, ki je igro uvrstila v letošnji program.
Cankarjeva igra Za narodov blagor bo jutri, po več kot treh desetletjih, doživela novo uprizoritev na Velikem odru SNG Drama v režiji Via Tauferja. Igra je bila prvič uprizorjena na Češkem in šele mnogo kasneje na slovenskem odru. Vsakič znova, ko uprizarjamo Cankarja, vedno bolj je aktualen je dejala direktorica in umetniška vodja Drame Vesna Jurca Tadel, ki je igro uvrstila v letošnji program.
Urška in Jure sta mlada, ustvarjalna, razgledana in inovativna posameznika, ki sta si izbrala poklic, katerega produkti se zdijo v današnji družbi preveč samoumevni. V mesecu januarja bomo nekaj minut na teden namenili mladim slovenskim oblikovalcem, arhitektom in rokodelcem. Zakaj so se odločili za ravno te poklice? S kakšnimi ovirami se srečujejo? Kaj si želijo, da bi bilo na njihovem področju bolje urejeno, bosta tokrat povedala Urška in Jure Sadar. Ona je oblikovalka nakita, pohištva in modna oblikovalka, on pa lastnik arhitekturnega biroja v Ljubljani.
Urška in Jure sta mlada, ustvarjalna, razgledana in inovativna posameznika, ki sta si izbrala poklic, katerega produkti se zdijo v današnji družbi preveč samoumevni. V mesecu januarja bomo nekaj minut na teden namenili mladim slovenskim oblikovalcem, arhitektom in rokodelcem. Zakaj so se odločili za ravno te poklice? S kakšnimi ovirami se srečujejo? Kaj si želijo, da bi bilo na njihovem področju bolje urejeno, bosta tokrat povedala Urška in Jure Sadar. Ona je oblikovalka nakita, pohištva in modna oblikovalka, on pa lastnik arhitekturnega biroja v Ljubljani.
Razstava, ki si je naslov sposodila iz pesmi Franeta Milčinskega - Ježka in je do februarja 2025 na ogled na sedežu Zgodovinskega arhiva Ljubljana na Trdinovi 4, se posveča razvoju vrtcev v Ljubljani po drugi svetovni vojni vse do konca 70. let preteklega stoletja. V ljubljanski enoti arhiva so namreč v zadnjih desetih letih v varstvo sprejeli okoli 30 fondov vrtcev iz osrednje Slovenije, od tega 24 ljubljanskih. Pri čemer bogastvo dokumentov, nastalih po drugi svetovni vojni, kaže, kako so se Ljubljančani lotili graditve nove družbe, v kateri je bila skrb za otroke zelo pomembna.
Razstava, ki si je naslov sposodila iz pesmi Franeta Milčinskega - Ježka in je do februarja 2025 na ogled na sedežu Zgodovinskega arhiva Ljubljana na Trdinovi 4, se posveča razvoju vrtcev v Ljubljani po drugi svetovni vojni vse do konca 70. let preteklega stoletja. V ljubljanski enoti arhiva so namreč v zadnjih desetih letih v varstvo sprejeli okoli 30 fondov vrtcev iz osrednje Slovenije, od tega 24 ljubljanskih. Pri čemer bogastvo dokumentov, nastalih po drugi svetovni vojni, kaže, kako so se Ljubljančani lotili graditve nove družbe, v kateri je bila skrb za otroke zelo pomembna.
Jutri se bo v Linhartovi dvorani odvil tradicionalni filmsko-glasbeni dogodek Slovenske kinoteke, Cankarjevega doma in programa Ars, ki se jim letos pridružuje še Simfonični orkester RTV Slovenija. Ta bo ob filmu Zora: Pesem o dveh ljudeh Friedricha Wilhelma Murnaua, ki velja za enega najlepših in največjih nemih filmov, izvedel partituro Andreja Goričarja pod vodstvom skladatelja. Na odru Gallusove dvorane Cankarjevega doma pa bo v nedeljo slovenska premiera hipnotične plesne predstave Gran Bolero Gala, ki je nastala po idejni zasnovi španskega plesalca in koreografa Jesúsa Rubia Game. Vabljeni k poslušanju!
Jutri se bo v Linhartovi dvorani odvil tradicionalni filmsko-glasbeni dogodek Slovenske kinoteke, Cankarjevega doma in programa Ars, ki se jim letos pridružuje še Simfonični orkester RTV Slovenija. Ta bo ob filmu Zora: Pesem o dveh ljudeh Friedricha Wilhelma Murnaua, ki velja za enega najlepših in največjih nemih filmov, izvedel partituro Andreja Goričarja pod vodstvom skladatelja. Na odru Gallusove dvorane Cankarjevega doma pa bo v nedeljo slovenska premiera hipnotične plesne predstave Gran Bolero Gala, ki je nastala po idejni zasnovi španskega plesalca in koreografa Jesúsa Rubia Game. Vabljeni k poslušanju!
Ogromno božičnih pesmi obstaja, ki so se stoletja med generacijami pretakale v obliki ljudskega izročila, sporočilo božiča je bilo v zgodovini v navdih tudi mnogim skladateljem. V teh dneh ga skoraj ni mesta po Sloveniji, kjer se ne bi na tradicionalnih koncertih slišale domače in tuje božične pesmi. Mi smo se z Valovim mikrofonom odpravili v Litijo, kjer že 27 let pod vodstvom Helene Fojkar Zupančič deluje Zbor svetega Nikolaja, ki združuje pevce od blizu in daleč in se ponaša z vrsto nagradami.
Ogromno božičnih pesmi obstaja, ki so se stoletja med generacijami pretakale v obliki ljudskega izročila, sporočilo božiča je bilo v zgodovini v navdih tudi mnogim skladateljem. V teh dneh ga skoraj ni mesta po Sloveniji, kjer se ne bi na tradicionalnih koncertih slišale domače in tuje božične pesmi. Mi smo se z Valovim mikrofonom odpravili v Litijo, kjer že 27 let pod vodstvom Helene Fojkar Zupančič deluje Zbor svetega Nikolaja, ki združuje pevce od blizu in daleč in se ponaša z vrsto nagradami.
Berta Bojetu Boeta je petnajst let igrala v Lutkovnem gledališču v Ljubljani in bila ena izmed ustanoviteljic in igralk Koreodrame, v kateri je bila leta 1984 premierno uprizorjena njena poetična drama Pogovor v hiši Karlstein. Štiri leta pozneje je igra z naslovom Besede iz hiše Karlstein izšla kot pesniška zbirka. Pred premiero zvočne igre predstavljamo proces raziskovanja prostora odnosov za uprizarjanje zahtevnih čustvenih stanj.
Berta Bojetu Boeta je petnajst let igrala v Lutkovnem gledališču v Ljubljani in bila ena izmed ustanoviteljic in igralk Koreodrame, v kateri je bila leta 1984 premierno uprizorjena njena poetična drama Pogovor v hiši Karlstein. Štiri leta pozneje je igra z naslovom Besede iz hiše Karlstein izšla kot pesniška zbirka. Pred premiero zvočne igre predstavljamo proces raziskovanja prostora odnosov za uprizarjanje zahtevnih čustvenih stanj.
Do 19. januarja 2025 si v ljubljanski galeriji Vžigalica lahko ogledate retrospektivno-dokumentarno razstavo Johna Feknerja, ki je bil del živahne newyorške umetniške scene konec sedemdesetih in v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Med drugimi je razstavljal z Donom Leichtom, Keithom Haringom, Davidom Wojnarowiczem in Jenny Holzer. V Ljubljani pa zdaj gostimo prvo samostojno predstavitev njegove umetnosti v javni instituciji. Zakaj ravno Ljubljana? Vse se je začelo leta 1909, ko se je na Karlovški cesti v Ljubljani rodil Ivan Fekner, Johnov oče. John je gostovanje v naši prestolnici več kot sto let pozneje tako izkoristil tudi za raziskovanje svojega družinskega drevesa.
Do 19. januarja 2025 si v ljubljanski galeriji Vžigalica lahko ogledate retrospektivno-dokumentarno razstavo Johna Feknerja, ki je bil del živahne newyorške umetniške scene konec sedemdesetih in v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Med drugimi je razstavljal z Donom Leichtom, Keithom Haringom, Davidom Wojnarowiczem in Jenny Holzer. V Ljubljani pa zdaj gostimo prvo samostojno predstavitev njegove umetnosti v javni instituciji. Zakaj ravno Ljubljana? Vse se je začelo leta 1909, ko se je na Karlovški cesti v Ljubljani rodil Ivan Fekner, Johnov oče. John je gostovanje v naši prestolnici več kot sto let pozneje tako izkoristil tudi za raziskovanje svojega družinskega drevesa.
Zdenko Matoz je novinar in publicist. Poleg novinarskega dela je tudi avtor nekaj knjig, med njimi o skupini Orlek. Zgodba skupine Niet je gotovo povsem svojstvena v slovenskem glasbenem prostoru. Od garaže do preboja, pa potem do tragičnega dogodka. Nato premor, vrnitev v devetdesetih in nova zgodba v svežem tisočletju.
Zdenko Matoz je novinar in publicist. Poleg novinarskega dela je tudi avtor nekaj knjig, med njimi o skupini Orlek. Zgodba skupine Niet je gotovo povsem svojstvena v slovenskem glasbenem prostoru. Od garaže do preboja, pa potem do tragičnega dogodka. Nato premor, vrnitev v devetdesetih in nova zgodba v svežem tisočletju.
14. decembra bi svoj 110 rojstni dan praznoval pesnik, dramatik, igralec, šansonjer in verjetno največji slovenski humorist in satirik Frane Milčinski Ježek. Njegova zapuščina ter opus nas še dandanes opominjata na pomembnost njegovega ustvarjanja ter pronicljivega razmišljanja. O tem, kako se ga spominja, zakaj je pomemben še danes ter tudi o tem, kakšen je bil njun zadnji pogovor, razmišlja njegova vnukinja Nana Milčinski.
14. decembra bi svoj 110 rojstni dan praznoval pesnik, dramatik, igralec, šansonjer in verjetno največji slovenski humorist in satirik Frane Milčinski Ježek. Njegova zapuščina ter opus nas še dandanes opominjata na pomembnost njegovega ustvarjanja ter pronicljivega razmišljanja. O tem, kako se ga spominja, zakaj je pomemben še danes ter tudi o tem, kakšen je bil njun zadnji pogovor, razmišlja njegova vnukinja Nana Milčinski.
Na Malem odru Mestnega gledališča ljubljanskega bo nocoj prva slovenska uprizoritev igre EX, sodobnega nemškega dramatika in režiserja Mariusa von Mayenburga. V igri se njeni protagonisti sprašuje ali so sprejemali prave življenjske odločitve, ali so te odločitve popolnoma dokončne in ali se da še kaj spremenit. Predstava Ex, v režiji Maruše Kink je del trilogije, kjer avtor v vsaki igri presprašuje partnerske odnose, ki prehajajo skozi različna obdobja in faze. Vsi Mayerburgovi junaki so srednjih let, srednjega sloja in srednje uspešni.
Na Malem odru Mestnega gledališča ljubljanskega bo nocoj prva slovenska uprizoritev igre EX, sodobnega nemškega dramatika in režiserja Mariusa von Mayenburga. V igri se njeni protagonisti sprašuje ali so sprejemali prave življenjske odločitve, ali so te odločitve popolnoma dokončne in ali se da še kaj spremenit. Predstava Ex, v režiji Maruše Kink je del trilogije, kjer avtor v vsaki igri presprašuje partnerske odnose, ki prehajajo skozi različna obdobja in faze. Vsi Mayerburgovi junaki so srednjih let, srednjega sloja in srednje uspešni.
V Ljubljano prihaja cirkuška poslastica Cirque Du Soleil, ki bo obiskovalce navduševala in zabavala štiri zaporedne dni. Daniele Finzi Pasca je avtor cirkuške predstave Cirque du Soleil - Corteo, ki se bo pri nas ustavila od 12. do 15. decembra. Z avtorjem ene najbolj obiskanih in izvajanih cirkuških predstav na svetu smo govorili o delu, življenju in navdihu, ki ga črpa predvsem v naravi. Ter tudi o srečanju z materjo Terezijo in o bivanju v zaporu, ki mu je kljub zaprtosti odprl pogled v nove svetove.
V Ljubljano prihaja cirkuška poslastica Cirque Du Soleil, ki bo obiskovalce navduševala in zabavala štiri zaporedne dni. Daniele Finzi Pasca je avtor cirkuške predstave Cirque du Soleil - Corteo, ki se bo pri nas ustavila od 12. do 15. decembra. Z avtorjem ene najbolj obiskanih in izvajanih cirkuških predstav na svetu smo govorili o delu, življenju in navdihu, ki ga črpa predvsem v naravi. Ter tudi o srečanju z materjo Terezijo in o bivanju v zaporu, ki mu je kljub zaprtosti odprl pogled v nove svetove.
"Na najvišjo goro sveta smo potegnili novo, Jugoslovansko smer. Ta – peta po vrsti, po težavnosti pa prva smer – ne bo nadomestila klasičnega pristopa na Everest. Pretežka je, predolgo poteka v veliki višini, izpostavljena je viharjem. Vedno, dokler bo obstajala civilizacija, bo pričala o pogumu, tovarištvu in sposobnosti nekega majhnega naroda, ki je moral zelo pohiteti, da je ujel zamujeno."
"Na najvišjo goro sveta smo potegnili novo, Jugoslovansko smer. Ta – peta po vrsti, po težavnosti pa prva smer – ne bo nadomestila klasičnega pristopa na Everest. Pretežka je, predolgo poteka v veliki višini, izpostavljena je viharjem. Vedno, dokler bo obstajala civilizacija, bo pričala o pogumu, tovarištvu in sposobnosti nekega majhnega naroda, ki je moral zelo pohiteti, da je ujel zamujeno."
Celovečerni prvenec scenarista in režiserja Perice Raija te dni doživlja premiero v številnih slovenskih mestih. Nizkoproračunski film je nastajal dolgih dvanajst let, zgodba pa se odvija v enem samem dnevu.
Celovečerni prvenec scenarista in režiserja Perice Raija te dni doživlja premiero v številnih slovenskih mestih. Nizkoproračunski film je nastajal dolgih dvanajst let, zgodba pa se odvija v enem samem dnevu.
Letošnja edicija Animateke se posveča praznovanju animirane ustvarjalnosti v vsej njeni širini. Od prvih animiranih filmov danes najbolj priznanih ustvarjalcev do navdihujočih zgodb mladih slovenskih ustvarjalk in ustvarjalcev, katerih animirani prvenci pričajo tudi o vitalnosti te filmske zvrsti pri nas. Kakšne so novosti letošnjega programa in kaj vse si bomo lahko ogledali na že 21. Animateki?
Letošnja edicija Animateke se posveča praznovanju animirane ustvarjalnosti v vsej njeni širini. Od prvih animiranih filmov danes najbolj priznanih ustvarjalcev do navdihujočih zgodb mladih slovenskih ustvarjalk in ustvarjalcev, katerih animirani prvenci pričajo tudi o vitalnosti te filmske zvrsti pri nas. Kakšne so novosti letošnjega programa in kaj vse si bomo lahko ogledali na že 21. Animateki?
Simon Demšar je prevajalec, ki je v slovenščino prevedel že številne knjige s področja popularne kulture. Tudi knjigo Abba skozi čas Britanca Gilesa Smitha, ki je bil novinar pri Timesu in Daily Telegraphu ter reviji The New Statesman. V mladih letih je bil tudi glasbenik, pisal je o športu, kulturi, zadnje čase pa o avtomobilizmu in avtomobilih. Leta 1998 so ga izbralI za najboljšega britanskega novinarja. Ko je Abba nastopila na evrovizijskem festivalu leta 1974 v Brightonu, je bil star dvanajst let. Od takrat je zasvojen z glasbo te skupine. No, z glasbo je po malem zasvojen tudi prevajalec Simon Demšar.
Simon Demšar je prevajalec, ki je v slovenščino prevedel že številne knjige s področja popularne kulture. Tudi knjigo Abba skozi čas Britanca Gilesa Smitha, ki je bil novinar pri Timesu in Daily Telegraphu ter reviji The New Statesman. V mladih letih je bil tudi glasbenik, pisal je o športu, kulturi, zadnje čase pa o avtomobilizmu in avtomobilih. Leta 1998 so ga izbralI za najboljšega britanskega novinarja. Ko je Abba nastopila na evrovizijskem festivalu leta 1974 v Brightonu, je bil star dvanajst let. Od takrat je zasvojen z glasbo te skupine. No, z glasbo je po malem zasvojen tudi prevajalec Simon Demšar.
V Ljubljani se je pričel 28. bienale oblikovanja z naslovom Dvojna agentka: ali govoriš jezik rož? Bienale letos praznuje 60 let in velja za najstarejši bienale oblikovanja v Evropi. V ospredju letošnje edicije je opozarjanje na aktualne družbene problematike skozi feminizem, zakodiran v jezik rož. Kaj simbolizirajo rože, kako so se v preteklosti uporabljale kot prekrit politični jezik in kako se lahko tako imenovana floriografija uporablja v oblikovanju, smo se pogovarjali z oblikovalci in letošnjo kuratorko bienala Alexandro Midal.
V Ljubljani se je pričel 28. bienale oblikovanja z naslovom Dvojna agentka: ali govoriš jezik rož? Bienale letos praznuje 60 let in velja za najstarejši bienale oblikovanja v Evropi. V ospredju letošnje edicije je opozarjanje na aktualne družbene problematike skozi feminizem, zakodiran v jezik rož. Kaj simbolizirajo rože, kako so se v preteklosti uporabljale kot prekrit politični jezik in kako se lahko tako imenovana floriografija uporablja v oblikovanju, smo se pogovarjali z oblikovalci in letošnjo kuratorko bienala Alexandro Midal.
Včeraj so v Atriju ZRC SAZU predstavili uradni, zelo obsežen program, Evropske prestolnice kulture, ki bo prihodnje leto v Gorici in Novi Gorici. Prvič v zgodovini bosta dve mesti ,- ki se stikata tik ob meji -, postali ena prestolnica kulture. Režiserka in avtorica otvoritvene slovesnosti 8.februarja 2025 bo Neda Rusjan Bric, umetniška svetovalka in vodja kandidature.
Včeraj so v Atriju ZRC SAZU predstavili uradni, zelo obsežen program, Evropske prestolnice kulture, ki bo prihodnje leto v Gorici in Novi Gorici. Prvič v zgodovini bosta dve mesti ,- ki se stikata tik ob meji -, postali ena prestolnica kulture. Režiserka in avtorica otvoritvene slovesnosti 8.februarja 2025 bo Neda Rusjan Bric, umetniška svetovalka in vodja kandidature.
Ob prvem letu delovanja bo Center Rog v Ljubljani na prvem mednarodnem festivalu RogDizajnDnevi od 18. do 22. novembra predstavil svoje delovanje in dosežke na produktni razstavi in s pestrim spremljevalnim programom. Tri festivalske sklope: dizajn šprint za mlade RogKreaton, konferenca RogForum, razstava izdelkov iz proizvodnih laboratorijev RogExpo povezuje naslovna tema "Kaj se lahko naučimo od naših prednikov?".
Ob prvem letu delovanja bo Center Rog v Ljubljani na prvem mednarodnem festivalu RogDizajnDnevi od 18. do 22. novembra predstavil svoje delovanje in dosežke na produktni razstavi in s pestrim spremljevalnim programom. Tri festivalske sklope: dizajn šprint za mlade RogKreaton, konferenca RogForum, razstava izdelkov iz proizvodnih laboratorijev RogExpo povezuje naslovna tema "Kaj se lahko naučimo od naših prednikov?".
91 celovečercev, 14 kratkih filmov in 11 jesenski dni, ko se lahko prepustimo filmofilskim užitkom ob naboru najboljših del svetovnih in domačih cineastov in cineastinj. Kaj in kdo je v ospredju letošnje edicije smo se pogovarjali s programskim vodjem festivala Simonom Popkom.
91 celovečercev, 14 kratkih filmov in 11 jesenski dni, ko se lahko prepustimo filmofilskim užitkom ob naboru najboljših del svetovnih in domačih cineastov in cineastinj. Kaj in kdo je v ospredju letošnje edicije smo se pogovarjali s programskim vodjem festivala Simonom Popkom.
Dokumentarni roman Andraža Rožmana so literarizirane pripovedi izbrisanih prebivalcev in z njimi povezanih posameznikov, ki jih v skupni lok povezuje več pripovednih niti ter temeljna izkušnja izbrisa na globoko človeški ravni. Kaj vse s(m)o pravzaprav izbrisali in ali lahko izbrišemo tudi posledice?
Dokumentarni roman Andraža Rožmana so literarizirane pripovedi izbrisanih prebivalcev in z njimi povezanih posameznikov, ki jih v skupni lok povezuje več pripovednih niti ter temeljna izkušnja izbrisa na globoko človeški ravni. Kaj vse s(m)o pravzaprav izbrisali in ali lahko izbrišemo tudi posledice?
Prelomnica je bil nedvomno Festival Magnus – homoseksualnost in kultura, ki se je leta 1984 odvil v ljubljanskem Škucu. Od takrat je to gibanje dobivalo in si priborilo prostore za aktivizem, razvoj in ozaveščanje, zdaj pa z razstavo dokumentov in predmetov, ki popeljejo po 40 letih skupnosti LGBT v Sloveniji, dobiva tudi prostor in mesto v muzejskem okolju. Avtorici razstave »Prostori gibanja« Corinne Brenko in Suzana Tratnik sta tudi s pomočjo različnih donatorjev in zasebnih zbirk za razstavo izbrali fotografije, plakate, dokumente srečanj, posvetov, konferenc LGBT-skupnosti in druge simbolične opomnike in zaznamke o prehojeni poti te skupnosti do večje družbene prepoznavnosti in sprejetosti.
Prelomnica je bil nedvomno Festival Magnus – homoseksualnost in kultura, ki se je leta 1984 odvil v ljubljanskem Škucu. Od takrat je to gibanje dobivalo in si priborilo prostore za aktivizem, razvoj in ozaveščanje, zdaj pa z razstavo dokumentov in predmetov, ki popeljejo po 40 letih skupnosti LGBT v Sloveniji, dobiva tudi prostor in mesto v muzejskem okolju. Avtorici razstave »Prostori gibanja« Corinne Brenko in Suzana Tratnik sta tudi s pomočjo različnih donatorjev in zasebnih zbirk za razstavo izbrali fotografije, plakate, dokumente srečanj, posvetov, konferenc LGBT-skupnosti in druge simbolične opomnike in zaznamke o prehojeni poti te skupnosti do večje družbene prepoznavnosti in sprejetosti.
Požar v Brazilskem narodnem muzeju, požar v gotski katedrali Notre-Dame v Parizu, uničujoč požar v stavbi nekdanje danske gospodarske zbornice, pa hude poplave, ki so odnesle bolnico Franjo ... Nesreča žal nikoli ne počiva. Kaj se zgodi z muzejskimi predmeti in slikami, če pride do požara ali poplav? Obiščemo evakuacijsko vajo Narodnega muzeja Slovenije, rešujemo neandertalčevo piščal in iščemo evakuacijsko pot slik Narodne galerije.
Požar v Brazilskem narodnem muzeju, požar v gotski katedrali Notre-Dame v Parizu, uničujoč požar v stavbi nekdanje danske gospodarske zbornice, pa hude poplave, ki so odnesle bolnico Franjo ... Nesreča žal nikoli ne počiva. Kaj se zgodi z muzejskimi predmeti in slikami, če pride do požara ali poplav? Obiščemo evakuacijsko vajo Narodnega muzeja Slovenije, rešujemo neandertalčevo piščal in iščemo evakuacijsko pot slik Narodne galerije.
V Noči čarovnic se v ljubljanski Kinodvor vrača tradicionalni filmski maraton Noč grozljivk. Letošnji, že 16. zapored, bo hkrati tudi rojstnodnevna zabava za 16 let mestnega kina Kinodvor. Praznovanje bo uvedla še vedno najbolj srhljiva 16-letnica in ikonična kraljica maturantskega plesa Carrie. Selektor filmskega kvinteta groze je Marcel Štefančič.
V Noči čarovnic se v ljubljanski Kinodvor vrača tradicionalni filmski maraton Noč grozljivk. Letošnji, že 16. zapored, bo hkrati tudi rojstnodnevna zabava za 16 let mestnega kina Kinodvor. Praznovanje bo uvedla še vedno najbolj srhljiva 16-letnica in ikonična kraljica maturantskega plesa Carrie. Selektor filmskega kvinteta groze je Marcel Štefančič.
Od nekdaj so ljudje strmeli v nebo in na njem iskali odgovore za dogodke na Zemlji. Za marsikaterega so okrivili tudi Luno in ji pripisali lastnosti, ki jih nikakor nima. Od nekdaj tako velja prepričanje, da se ob polni Luni rodi več otrok kot sicer, da vanjo tulijo volkovi in da takrat rastejo gobe. Čeravno vsa ta verovanja niso resnična, pa sta Luna in Zemlja neločljivo povezani vse od trka večjega planetoida z Zemljo pred več kot štirimi milijardami let. Še pred 400 leti so menili, da je luna gladka, Galileo je ugotovil, da je reliefna, po pojavu teleskopov in odpravah nanjo pa je človeštvo o njej vedelo vedno več. Veliko zanimivih informacij o tem našem edinem naravnem satelitu zdaj prinaša nova, interaktivna razstava v Prirodoslovnem muzeju Slovenije z naslovom Vsega je kriva Luna.
Od nekdaj so ljudje strmeli v nebo in na njem iskali odgovore za dogodke na Zemlji. Za marsikaterega so okrivili tudi Luno in ji pripisali lastnosti, ki jih nikakor nima. Od nekdaj tako velja prepričanje, da se ob polni Luni rodi več otrok kot sicer, da vanjo tulijo volkovi in da takrat rastejo gobe. Čeravno vsa ta verovanja niso resnična, pa sta Luna in Zemlja neločljivo povezani vse od trka večjega planetoida z Zemljo pred več kot štirimi milijardami let. Še pred 400 leti so menili, da je luna gladka, Galileo je ugotovil, da je reliefna, po pojavu teleskopov in odpravah nanjo pa je človeštvo o njej vedelo vedno več. Veliko zanimivih informacij o tem našem edinem naravnem satelitu zdaj prinaša nova, interaktivna razstava v Prirodoslovnem muzeju Slovenije z naslovom Vsega je kriva Luna.
Po premierah po vsej Sloveniji in predstavitvi na Festivalu slovenskega filma v Portorožu mladinski celovečerec "Tartinijev ključ" zdaj prihaja v vse slovenske filmske dvorane. Režiser Vinci Vogue Anžlovar je z napeto mladinsko kriminalko in slikovitimi kadri Pirana obudil filmski duh slovenske obale. V zgodbi sledimo trem najstnikom - in prav njih slišimo v kulturnih minutah na Valu 202.
Po premierah po vsej Sloveniji in predstavitvi na Festivalu slovenskega filma v Portorožu mladinski celovečerec "Tartinijev ključ" zdaj prihaja v vse slovenske filmske dvorane. Režiser Vinci Vogue Anžlovar je z napeto mladinsko kriminalko in slikovitimi kadri Pirana obudil filmski duh slovenske obale. V zgodbi sledimo trem najstnikom - in prav njih slišimo v kulturnih minutah na Valu 202.
V Portorožu so v torek zvečer slovesno odprli 27. Festival slovenskega filma. Vse do nedelje, ko bodo podelili nagrade vesna, bo na slovenski obali na ogled aktualna produkcija slovenske filmske ustvarjalnosti. Letos je na festival prijavljenih rekordno število filmov – 163, kar je približno 50 več kot lani. Prvič v 27. letih pa je festival odprl dokumentarni film. V kakšni kondiciji je slovenski film, še posebej skozi prizmo manj opaznih filmskih žanrov?
V Portorožu so v torek zvečer slovesno odprli 27. Festival slovenskega filma. Vse do nedelje, ko bodo podelili nagrade vesna, bo na slovenski obali na ogled aktualna produkcija slovenske filmske ustvarjalnosti. Letos je na festival prijavljenih rekordno število filmov – 163, kar je približno 50 več kot lani. Prvič v 27. letih pa je festival odprl dokumentarni film. V kakšni kondiciji je slovenski film, še posebej skozi prizmo manj opaznih filmskih žanrov?
Modra, ne rdeča preproga, nove filmske teme, sožitje mlajših in starejših generacij, spoznavanje filmskih ustvarjalcev, podelitev nagrade Milke in Metode Badjura za življenjsko delo kostumografinji Zvonki Makuc, pretresljiv celovečerni dokumentarni film Cent’anni režiserke Maje Doroteje Prelog ter velik obisk filmskih projekcij bi se znašli na letošnji razglednici iz Portoroža.
Modra, ne rdeča preproga, nove filmske teme, sožitje mlajših in starejših generacij, spoznavanje filmskih ustvarjalcev, podelitev nagrade Milke in Metode Badjura za življenjsko delo kostumografinji Zvonki Makuc, pretresljiv celovečerni dokumentarni film Cent’anni režiserke Maje Doroteje Prelog ter velik obisk filmskih projekcij bi se znašli na letošnji razglednici iz Portoroža.
Letošnji 27. Festival slovenskega filma, ki se začenja s podelitvijo Badjurove nagrade v portoroškem Avditoriju, bo poleg tekmovalnega dela filmov, ki se potegujejo za nagrado Vesna, tudi v znamenju mednarodnega strokovnega programa, koprodukcijskih srečanj ter predstavitve različnih projektov. V portoroški Avditorij poleg filmskih ustvarjalcev prihajajo direktorji filmskih centrov iz sosednjih regij, ogromno bo zanimivih diskusij ter predstavitev novih idej za film ali TV serijo. "Gre za povezovanje filma, glasbe in literature," pravi direktor in glavni selektor festivala Bojan Labovič.
Letošnji 27. Festival slovenskega filma, ki se začenja s podelitvijo Badjurove nagrade v portoroškem Avditoriju, bo poleg tekmovalnega dela filmov, ki se potegujejo za nagrado Vesna, tudi v znamenju mednarodnega strokovnega programa, koprodukcijskih srečanj ter predstavitve različnih projektov. V portoroški Avditorij poleg filmskih ustvarjalcev prihajajo direktorji filmskih centrov iz sosednjih regij, ogromno bo zanimivih diskusij ter predstavitev novih idej za film ali TV serijo. "Gre za povezovanje filma, glasbe in literature," pravi direktor in glavni selektor festivala Bojan Labovič.
Mednarodni festival računalniške umetnosti – MFRU je najstarejši festival na tem področju pri nas. Že desetletja raziskuje in predstavlja razvoj sodobne tehnologije ter kritično preizprašuje njeno vlogo in vpliv na naše življenje. Doslej je gostil 900 umetnikov in kuratorjev z vsega sveta. Letošnji 30. Mednarodni festival računalniške umetnosti v Mariboru se je začel v petek in bo potekal do 27. oktobra. Jubilejna izdaja z naslovom Prazne police. ''Postpotrošniške vizije po koncu poslovanja'' raziskuje položaj digitalne in medijske umetnosti v smeri trajnostnih in socialnih oblik življenjskih ekonomij in trgovanja z blagom.
Mednarodni festival računalniške umetnosti – MFRU je najstarejši festival na tem področju pri nas. Že desetletja raziskuje in predstavlja razvoj sodobne tehnologije ter kritično preizprašuje njeno vlogo in vpliv na naše življenje. Doslej je gostil 900 umetnikov in kuratorjev z vsega sveta. Letošnji 30. Mednarodni festival računalniške umetnosti v Mariboru se je začel v petek in bo potekal do 27. oktobra. Jubilejna izdaja z naslovom Prazne police. ''Postpotrošniške vizije po koncu poslovanja'' raziskuje položaj digitalne in medijske umetnosti v smeri trajnostnih in socialnih oblik življenjskih ekonomij in trgovanja z blagom.
V Slovenskem narodnem gledališču Maribor je v teh dneh na ogled prva opera skladatelja in avtorja libreta Roberta Mračka z naslovom Mož, ki je ukrotil strelo – genialni izumi Nikole Tesle. Pod režijo se podpisuje Jaki Jurgec. Obiskali bomo tudi Kranj, kjer so se s Poklonom pesniku Simonu Jenku v kranjskem Prešernovem gaju začeli Jenkovi dnevi. V desetih dneh se bodo na različnih lokacijah zvrstile brezplačne prireditve. Na 3. programu Radia Slovenija – programu Ars pa je v sodelovanju z ZKP RTV Slovenija in v koprodukciji z založbo Mladinska knjiga nastala zvočnica Krošnja z neznanimi sadeži Helene Koder. Slišimo jo lahko vsak delavnik v oddaji Odprta knjiga.
V Slovenskem narodnem gledališču Maribor je v teh dneh na ogled prva opera skladatelja in avtorja libreta Roberta Mračka z naslovom Mož, ki je ukrotil strelo – genialni izumi Nikole Tesle. Pod režijo se podpisuje Jaki Jurgec. Obiskali bomo tudi Kranj, kjer so se s Poklonom pesniku Simonu Jenku v kranjskem Prešernovem gaju začeli Jenkovi dnevi. V desetih dneh se bodo na različnih lokacijah zvrstile brezplačne prireditve. Na 3. programu Radia Slovenija – programu Ars pa je v sodelovanju z ZKP RTV Slovenija in v koprodukciji z založbo Mladinska knjiga nastala zvočnica Krošnja z neznanimi sadeži Helene Koder. Slišimo jo lahko vsak delavnik v oddaji Odprta knjiga.
Zabavne prigode, romani z različnimi tematikami in zanimiv priročnik so med jesenskimi knjižnimi priboljški za mlade, ki so izšli pri Mladinski knjigi. Filmi, ki so jih izbrali mladi za mlade, bodo od danes do sobote na ogled v Kinodvoru v Ljubljani na 9. mednarodnem filmskem festivalu Kinotrip.
Zabavne prigode, romani z različnimi tematikami in zanimiv priročnik so med jesenskimi knjižnimi priboljški za mlade, ki so izšli pri Mladinski knjigi. Filmi, ki so jih izbrali mladi za mlade, bodo od danes do sobote na ogled v Kinodvoru v Ljubljani na 9. mednarodnem filmskem festivalu Kinotrip.
Vodenje Cankarjevega doma, največje slovenske kulturne ustanove, z današnjim dnem prevzema Jure Novak, ki je bil do nedavnega direktor Prešernovega gledališča Kranj. Izkušnje z vodenjem umetniških institucij je pridobil tudi kot vodja Gledališča Glej, vmes je celo ustanovil lastni zasebni zavod Poza. Pri svojem ustvarjanju je ves čas deloval tudi kot gledališki režiser, performer, glasbenik, pesnik, prevajalec in publicist. "Na novo delovno mesto vstopam z velikim vznemirjenjem, kakšne so možnosti v povezovanju vseh področij, ki jih podpira Cankarjev dom," še pravi Novak.
Vodenje Cankarjevega doma, največje slovenske kulturne ustanove, z današnjim dnem prevzema Jure Novak, ki je bil do nedavnega direktor Prešernovega gledališča Kranj. Izkušnje z vodenjem umetniških institucij je pridobil tudi kot vodja Gledališča Glej, vmes je celo ustanovil lastni zasebni zavod Poza. Pri svojem ustvarjanju je ves čas deloval tudi kot gledališki režiser, performer, glasbenik, pesnik, prevajalec in publicist. "Na novo delovno mesto vstopam z velikim vznemirjenjem, kakšne so možnosti v povezovanju vseh področij, ki jih podpira Cankarjev dom," še pravi Novak.
Ko se je Mateja Lasič odločila, da bo študirala medicino, je vedela, da si želi delati v tisti veji, kjer bo uporabljala roke. Te so že prej vzljubile klavir in tako je danes specialistka ginekologije in porodništva, kirurginja, zaposlena na Ginekološki kliniki UKC Ljubljana, ter tudi akademska glasbenica. Prav glasbo in medicino je združila v projektu Ovita, namen katerega je ozaveščati o raku na rodilih pa tudi prispevati k najboljši mogoči obravnavi, zdravljenju in podpori žensk s temi boleznimi. V sklopu projekta bo danes ob 18-ih v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma dobrodelni koncert OVITA zanjo, na katerem bo na klavirju zaigrala prav kirurginja Mateja Lasič, na odru pa se ji bodo pridružili še mnogi drugi glasbeniki, med njimi Bojan Cvjetićanin, Tomi Meglič, Anja Bukovec. Pri programu koncerta sta sodelovala tudi skladatelja Anže Rozman in Hans Zimmer s svojo filmsko glasbo, ki bo pospremila tri videozgodbe.
Ko se je Mateja Lasič odločila, da bo študirala medicino, je vedela, da si želi delati v tisti veji, kjer bo uporabljala roke. Te so že prej vzljubile klavir in tako je danes specialistka ginekologije in porodništva, kirurginja, zaposlena na Ginekološki kliniki UKC Ljubljana, ter tudi akademska glasbenica. Prav glasbo in medicino je združila v projektu Ovita, namen katerega je ozaveščati o raku na rodilih pa tudi prispevati k najboljši mogoči obravnavi, zdravljenju in podpori žensk s temi boleznimi. V sklopu projekta bo danes ob 18-ih v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma dobrodelni koncert OVITA zanjo, na katerem bo na klavirju zaigrala prav kirurginja Mateja Lasič, na odru pa se ji bodo pridružili še mnogi drugi glasbeniki, med njimi Bojan Cvjetićanin, Tomi Meglič, Anja Bukovec. Pri programu koncerta sta sodelovala tudi skladatelja Anže Rozman in Hans Zimmer s svojo filmsko glasbo, ki bo pospremila tri videozgodbe.
Maksim Gorki, eden velikanov ruske književnosti, kritik in ustvarjalec ruskega socializma, je bil že večkrat uprizorjen na slovenskih odrih in vendar samo enkrat v SNG Drama, leta 1975. Nocoj bo njegova igra Otroci sonca doživela premiero v novih začasnih prostorih ljubljanske Drame, na Litostrojski 56.. Na Veliki oder jo je postavil italijansko-hrvaški režiser Paolo Magelli.
Maksim Gorki, eden velikanov ruske književnosti, kritik in ustvarjalec ruskega socializma, je bil že večkrat uprizorjen na slovenskih odrih in vendar samo enkrat v SNG Drama, leta 1975. Nocoj bo njegova igra Otroci sonca doživela premiero v novih začasnih prostorih ljubljanske Drame, na Litostrojski 56.. Na Veliki oder jo je postavil italijansko-hrvaški režiser Paolo Magelli.
Letošnji mednarodni festival stripa Tinta v ospredje postavlja moč ženskih glasov na področju stripa. Enajsto leto zapored festival Tinta slavi raznolikost izrazov sodobne stripovske ustvarjalnosti s pestro paleto dogodkov, od razstav, predavanj, pogovorov in delavnic, filmskih projekcij in pripovedovalskih dogodkov do stripovskega sejma, risanja in druženja z domačimi in tujimi striparji ter mednarodne konference WOMCOM: Ženska moč v stripu. Osrednji festivalski dogodki bodo potekali med 9. in 13. oktobrom na različnih prizoriščih v Ljubljani, Tinta pa se je pred tem že ''razlila'' tudi v Škofjo Loko.
Letošnji mednarodni festival stripa Tinta v ospredje postavlja moč ženskih glasov na področju stripa. Enajsto leto zapored festival Tinta slavi raznolikost izrazov sodobne stripovske ustvarjalnosti s pestro paleto dogodkov, od razstav, predavanj, pogovorov in delavnic, filmskih projekcij in pripovedovalskih dogodkov do stripovskega sejma, risanja in druženja z domačimi in tujimi striparji ter mednarodne konference WOMCOM: Ženska moč v stripu. Osrednji festivalski dogodki bodo potekali med 9. in 13. oktobrom na različnih prizoriščih v Ljubljani, Tinta pa se je pred tem že ''razlila'' tudi v Škofjo Loko.
Letos je bil Dan arhitektov, osrednji dogodek arhitektov, prostorskih načrtovalcev in krajinskih arhitektov, posvečen zavezništvu med strokami. V podporo prizadevanjem občine za kakovostno urejen prostor je bil letos organiziran v Novem mestu. Lani so namreč projekti, ki jih je naročila novomeška mestna občina, prejeli kar štiri priznanja Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije, med drugim tudi zlati svinčnik za prostorsko načrtovanje.
Letos je bil Dan arhitektov, osrednji dogodek arhitektov, prostorskih načrtovalcev in krajinskih arhitektov, posvečen zavezništvu med strokami. V podporo prizadevanjem občine za kakovostno urejen prostor je bil letos organiziran v Novem mestu. Lani so namreč projekti, ki jih je naročila novomeška mestna občina, prejeli kar štiri priznanja Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije, med drugim tudi zlati svinčnik za prostorsko načrtovanje.
Z gostujočo razstavo hrvaškega Muzeja krapinskih neandertalcev Tolminski muzej do konca novembra odstira izjemno poglavje prazgodovine, kjer je pobliže predstavljen krapinski pračlovek. Fosilni ostanki, zbrani na Hušnjakovem brdu v Krapini na severovzhodu Hrvaške, so namreč največja posamična zbirka neandertalcev na svetu. Muzej krapinskih neandertalcev je prejemnik Znaka evropske dediščine za leto 2015, zato je tokratno gostovanje razstave obenem simbolno povezovanje dveh krajev, ki se ponašata s tem prestižnim nazivom, saj je tudi Spominska cerkev Sv. Duha v Javorci, za katero poleg Občine Tolmin in zavoda za turizem Dolina Soče skrbi Tolminski muzej, nosilka Znaka evropske dediščine od leta 2017. Pogovarjamo se z avtorjem razstave Jurico Sabolom, ravnateljem Muzejev Hrvaškega Zagorja.
Z gostujočo razstavo hrvaškega Muzeja krapinskih neandertalcev Tolminski muzej do konca novembra odstira izjemno poglavje prazgodovine, kjer je pobliže predstavljen krapinski pračlovek. Fosilni ostanki, zbrani na Hušnjakovem brdu v Krapini na severovzhodu Hrvaške, so namreč največja posamična zbirka neandertalcev na svetu. Muzej krapinskih neandertalcev je prejemnik Znaka evropske dediščine za leto 2015, zato je tokratno gostovanje razstave obenem simbolno povezovanje dveh krajev, ki se ponašata s tem prestižnim nazivom, saj je tudi Spominska cerkev Sv. Duha v Javorci, za katero poleg Občine Tolmin in zavoda za turizem Dolina Soče skrbi Tolminski muzej, nosilka Znaka evropske dediščine od leta 2017. Pogovarjamo se z avtorjem razstave Jurico Sabolom, ravnateljem Muzejev Hrvaškega Zagorja.
Tihožitje v zrcalu časa je naslov 13. Mednarodni festival likovnih umetnosti Kranj – ZDSLU. Na največjem likovnem festivalu v Sloveniji se bo med 3. oktobrom in 4. novembrom na različnih prizoriščih v Kranju predstavilo 79 umetnic in umetnikov iz 11 držav. 30. mednarodni festival sodobnih umetnosti Mesto žensk v Ljubljani, ki bo potekal med 4. in 13. oktobrom, skozi različne umetniške formate odpira temo sestrstva, ki presega razlike in omogoča sodelovanje mnogih žensk, spolno nekomformnih oseb in podpornikov. S svojim programom bo festival prvič segel še v Celje. Dan arhitektov je osrednji dogodek arhitektov, prostorskih načrtovalcev in krajinskih arhitektov, posvečen zavezništvu med strokami. Letošnji, z naslovom Umetnost poslušanja, bo 4. oktobra v Novem mestu.
Tihožitje v zrcalu časa je naslov 13. Mednarodni festival likovnih umetnosti Kranj – ZDSLU. Na največjem likovnem festivalu v Sloveniji se bo med 3. oktobrom in 4. novembrom na različnih prizoriščih v Kranju predstavilo 79 umetnic in umetnikov iz 11 držav. 30. mednarodni festival sodobnih umetnosti Mesto žensk v Ljubljani, ki bo potekal med 4. in 13. oktobrom, skozi različne umetniške formate odpira temo sestrstva, ki presega razlike in omogoča sodelovanje mnogih žensk, spolno nekomformnih oseb in podpornikov. S svojim programom bo festival prvič segel še v Celje. Dan arhitektov je osrednji dogodek arhitektov, prostorskih načrtovalcev in krajinskih arhitektov, posvečen zavezništvu med strokami. Letošnji, z naslovom Umetnost poslušanja, bo 4. oktobra v Novem mestu.
Slovenski filmski svet se bo nocoj zbral na svečanosti ob začetku 27. Festivala slovenskega filma. Do konca tedna se bo predstavilo več 160 filmov slovenske produkcije različnih žanrov in metraž. Več o svetu slovenskega filma smo pripravili za nadaljevanje oddaje, v kateri se bomo posvetili tudi klasični glasbi, ki jo danes zaznamujeta začetek koncertnega cikla Sozvočje svetov in, v okviru Srebrnega abonmaja priznana solista István Várdai na violončelu in pianist Zoltán Fejérvári. Vabimo vas k poslušanju! Vabimo vas, da prisluhnete pripovedim o književnosti in arhitekturi: v Plečnikovem letu, ko obeležujemo 150. obletnico rojstva velikega slovenskega arhitekta, bodo nocoj odprli osrednjo razstavo z naslovom Plečnik: metropola, kraj, vrt. Na njej bodo predstavljeni realizirani in nerealizirani projekti Jožeta Plečnika z Dunaja, Prage in Ljubljane, njegovi zapiski, intimne skice, risbe, načrti, makete, kipci – med njimi nekateri, ki še niso bili predstavljeni širši javnosti. Več o razstavi v oddaji, v kateri smo spregovorili tudi o knjigah Samo en ples, biografiji plesne umetnice Marte Paulin Schmidt ter Midva ne bova rešila sveta, eseji o teorijah zarote. na fotografiji: Plečnik na Dunaju v Wagnerjevi šoli, okoli 1898 © Dokumentacija MGML, Plečnikova zbirka
Slovenski filmski svet se bo nocoj zbral na svečanosti ob začetku 27. Festivala slovenskega filma. Do konca tedna se bo predstavilo več 160 filmov slovenske produkcije različnih žanrov in metraž. Več o svetu slovenskega filma smo pripravili za nadaljevanje oddaje, v kateri se bomo posvetili tudi klasični glasbi, ki jo danes zaznamujeta začetek koncertnega cikla Sozvočje svetov in, v okviru Srebrnega abonmaja priznana solista István Várdai na violončelu in pianist Zoltán Fejérvári. Vabimo vas k poslušanju! Vabimo vas, da prisluhnete pripovedim o književnosti in arhitekturi: v Plečnikovem letu, ko obeležujemo 150. obletnico rojstva velikega slovenskega arhitekta, bodo nocoj odprli osrednjo razstavo z naslovom Plečnik: metropola, kraj, vrt. Na njej bodo predstavljeni realizirani in nerealizirani projekti Jožeta Plečnika z Dunaja, Prage in Ljubljane, njegovi zapiski, intimne skice, risbe, načrti, makete, kipci – med njimi nekateri, ki še niso bili predstavljeni širši javnosti. Več o razstavi v oddaji, v kateri smo spregovorili tudi o knjigah Samo en ples, biografiji plesne umetnice Marte Paulin Schmidt ter Midva ne bova rešila sveta, eseji o teorijah zarote. na fotografiji: Plečnik na Dunaju v Wagnerjevi šoli, okoli 1898 © Dokumentacija MGML, Plečnikova zbirka