Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Domov
Raziskujte
Programi
Dokumentarci
Filmi in serije
Oddaje
Podkasti
Filmoteka
Zgodovina
Shranjeno
Naročnine
Več
Domov Raziskujte Programi Dokumentarci Filmi in serije Oddaje Podkasti
Plačljivo
Filmoteka
Moj 365
Zgodovina
Naročnine
Shranjeno

Kratka radijska igra

Kar je črtica v literaturi, to je kratka radijska igra v slušnem mediju – dramatično strnjena zgodba, učinkovita poanta, duhovit ali kako drugače presenetljiv zaključek. Še posebej je primerna za izrazito zvočne, neverbalne avtorske igre, ki so po svoji naravi najbliže radiu. Na Arsu kratka radijska igra komunicira s širšim izpovednim in estetskim zamahom, tudi v obliki abstraktnejših kompozicijskih miniatur. Na Prvem je tematsko orientirana k človeku posamezniku, njegovim vsakdanjim zgodam in nezgodam. Vsebinsko je razpeta med komedijo in povsem resne, torej zahtevnejše teme, ki zadevajo posameznika danes, tukaj in zdaj.

Zadnje

Kratka radijska igra

Andrej Blatnik: Pravzaprav

17. 4. 2024

Avtor nam v mojstrskem slogu kratkih stavkov predstavlja čustveno stanje mladega zakonskega para, ki se ové svoje odtujenosti in poskuša najti rešilno skupno točko. Radijska impresija je zavzeta kritična podoba sodobnega urbanega življenja. Kratko radijsko igro posvečamo Željku Hrsu, prejemniku igralske nagrade Marije Vere za življenjsko delo, ki jo podeljuje Združenje dramskih umetnikov Slovenije. Režiser: Gregor Tozon Dramaturg: Goran Schmidt Tonski mojster: Miro Marinšek Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Uredništvo igranega programa. Posneto v studiih Radia Slovenija septembra 2011.

12 min

Avtor nam v mojstrskem slogu kratkih stavkov predstavlja čustveno stanje mladega zakonskega para, ki se ové svoje odtujenosti in poskuša najti rešilno skupno točko. Radijska impresija je zavzeta kritična podoba sodobnega urbanega življenja. Kratko radijsko igro posvečamo Željku Hrsu, prejemniku igralske nagrade Marije Vere za življenjsko delo, ki jo podeljuje Združenje dramskih umetnikov Slovenije. Režiser: Gregor Tozon Dramaturg: Goran Schmidt Tonski mojster: Miro Marinšek Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Uredništvo igranega programa. Posneto v studiih Radia Slovenija septembra 2011.

Kratka radijska igra

Natalya Anatoliyivna Vorozhbyt: Slabe ceste – 2 – Evo, punci, grem

13. 4. 2024

Slabe ceste v šestih delih izrisujejo podivjano vojno stanje na območju ukrajinskega Donbasa, pri tem pa v središče postavljajo predvsem civilno prebivalstvo v situacijah, v katerih je preživetje vsak trenutek vprašljivo. Na preizkušnji niso le človečnost v odnosu do razčlovečenja, zdrav razum na meji z norostjo ter čustva v odnosu z disociativnimi stanji, temveč tudi postavljanje osebnih in vrednostnih mej v odnosu do preživetja. V drugem delu šestdelne igre tri ruske najstnice čakajo ukrajinske vojake, s katerimi so se zapletle v ljubezenska razmerja. Njihov dialog, dokler jih čakajo, razkriva, da gre za razmerja različnih motivov in vzrokov, nepreklicno pa jih spremljajo tudi nujnost preživetja ter konflikti s sovrstniki in družbo. Zadnjo, ki ostane na klopi, pride iskat babica, to pa sproži buren dialog, ki razkriva različne poglede na sovražno stran. Gre za moč najstniških iluzij in nemoč starejše generacije, da bi obvarovala mlade pred tveganjem zlorabe, prikrite prostitucije in življenjske resničnosti same. Prevajalki: Yuliya Zapeka, Ana Krauthaker Režiserka in avtorica radijske priredbe: Ana Krauthaker Tonski mojster: Matjaž Miklič Avtor izvirne glasbe: Luka Hočevar Tehnični asistent: Gašper Vodlan Prva – Eva Pečnik Druga – Petra Kodba Tretja – Špela Lovrec Ženska – Vesna Jevnikar Produkcija uredništva igranega programa. Posneto leta 2023.

13 min

Slabe ceste v šestih delih izrisujejo podivjano vojno stanje na območju ukrajinskega Donbasa, pri tem pa v središče postavljajo predvsem civilno prebivalstvo v situacijah, v katerih je preživetje vsak trenutek vprašljivo. Na preizkušnji niso le človečnost v odnosu do razčlovečenja, zdrav razum na meji z norostjo ter čustva v odnosu z disociativnimi stanji, temveč tudi postavljanje osebnih in vrednostnih mej v odnosu do preživetja. V drugem delu šestdelne igre tri ruske najstnice čakajo ukrajinske vojake, s katerimi so se zapletle v ljubezenska razmerja. Njihov dialog, dokler jih čakajo, razkriva, da gre za razmerja različnih motivov in vzrokov, nepreklicno pa jih spremljajo tudi nujnost preživetja ter konflikti s sovrstniki in družbo. Zadnjo, ki ostane na klopi, pride iskat babica, to pa sproži buren dialog, ki razkriva različne poglede na sovražno stran. Gre za moč najstniških iluzij in nemoč starejše generacije, da bi obvarovala mlade pred tveganjem zlorabe, prikrite prostitucije in življenjske resničnosti same. Prevajalki: Yuliya Zapeka, Ana Krauthaker Režiserka in avtorica radijske priredbe: Ana Krauthaker Tonski mojster: Matjaž Miklič Avtor izvirne glasbe: Luka Hočevar Tehnični asistent: Gašper Vodlan Prva – Eva Pečnik Druga – Petra Kodba Tretja – Špela Lovrec Ženska – Vesna Jevnikar Produkcija uredništva igranega programa. Posneto leta 2023.

Kratka radijska igra

Mike Van Graan: Ko lastovke jokajo

10. 4. 2024

Igra se osredotoči na dialog med humanitarnim prostovoljcem iz Kanade in južnoafriškim vojakom teritorialnega sestava, ki Kanadčana straži kot ujetnika. V njunem pogovoru avtorju uspe razkriti absurdnost razmerja med razvitim, s kapitalom nakopičenim Zahodom, ter najrevnejšimi deli sveta, kjer domačini ob nemoči proti velikim korporacijam pravico vzamejo v svoje roke. Kratko radijsko igro posvečamo Sašu Tabakoviću, prejemniku nagrade »Duša Počkaj« za dveletno obdobje, ki jo podeljuje Združenje dramskih umetnikov Slovenije. Režiserka: Špela Kravogel Prevajalka: Silvana Orel Kos Dramaturginja: Vilma Štritof Tonska mojstrica: Sonja Strenar Charles – Saša Tabaković Vojak – Aljaž Jovanović Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija novembra 2018.

9 min

Igra se osredotoči na dialog med humanitarnim prostovoljcem iz Kanade in južnoafriškim vojakom teritorialnega sestava, ki Kanadčana straži kot ujetnika. V njunem pogovoru avtorju uspe razkriti absurdnost razmerja med razvitim, s kapitalom nakopičenim Zahodom, ter najrevnejšimi deli sveta, kjer domačini ob nemoči proti velikim korporacijam pravico vzamejo v svoje roke. Kratko radijsko igro posvečamo Sašu Tabakoviću, prejemniku nagrade »Duša Počkaj« za dveletno obdobje, ki jo podeljuje Združenje dramskih umetnikov Slovenije. Režiserka: Špela Kravogel Prevajalka: Silvana Orel Kos Dramaturginja: Vilma Štritof Tonska mojstrica: Sonja Strenar Charles – Saša Tabaković Vojak – Aljaž Jovanović Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija novembra 2018.

Kratka radijska igra

Natalya Anatoliyivna Vorozhbyt: Slabe ceste – 1 – Marčevsko sonce je tako močno

6. 4. 2024

Slabe ceste v šestih delih izrisujejo podivjano vojno stanje na območju ukrajinskega Donbasa, pri tem v središče postavljajo predvsem civilno prebivalstvo v situacijah, ko je vsak naslednji trenutek preživetja vprašljiv. Na preizkušnji niso le človečnost v odnosu do razčlovečenja, zdrav razum na meji z norostjo ter čustva v odnosu z disociativnimi stanji, temveč tudi postavljanje osebnih in vrednostnih mej v odnosu do preživetja. V prvem delu šestdelne igre se novinarka na poročevalski misiji zaljubi v vojaka, to pa v njej povzroči notranji razkol. Monološka retrospekcija v poskusu analize odpira ironično distanco, spomine in še vedno prisotna čustva. Ta se pomikajo po središčni osi ljubezen – samota – ubijanje – odgovornost, konflikt med njimi in sami vojni dogodki pa puščajo za seboj sled travme. Prevajalki: Yuliya Zapeka, Ana Krauthaker Režiserka: Ana Krauthaker Tonski mojster: Matjaž Miklič Avtor izvirne glasbe: Luka Hočevar Asistent: Urban Gruden Nataša: Maruša Majer Produkcija Uredništva igranega programa. Posneto novembra 2023.

18 min

Slabe ceste v šestih delih izrisujejo podivjano vojno stanje na območju ukrajinskega Donbasa, pri tem v središče postavljajo predvsem civilno prebivalstvo v situacijah, ko je vsak naslednji trenutek preživetja vprašljiv. Na preizkušnji niso le človečnost v odnosu do razčlovečenja, zdrav razum na meji z norostjo ter čustva v odnosu z disociativnimi stanji, temveč tudi postavljanje osebnih in vrednostnih mej v odnosu do preživetja. V prvem delu šestdelne igre se novinarka na poročevalski misiji zaljubi v vojaka, to pa v njej povzroči notranji razkol. Monološka retrospekcija v poskusu analize odpira ironično distanco, spomine in še vedno prisotna čustva. Ta se pomikajo po središčni osi ljubezen – samota – ubijanje – odgovornost, konflikt med njimi in sami vojni dogodki pa puščajo za seboj sled travme. Prevajalki: Yuliya Zapeka, Ana Krauthaker Režiserka: Ana Krauthaker Tonski mojster: Matjaž Miklič Avtor izvirne glasbe: Luka Hočevar Asistent: Urban Gruden Nataša: Maruša Majer Produkcija Uredništva igranega programa. Posneto novembra 2023.

Kratka radijska igra

Draga Potočnjak: Rajko

3. 4. 2024

Spretno spletena zgodba s srečnim koncem izrisuje nasilneža in njegov poskus ropa. Kratko radijsko igro posvečamo igralki in dramatičarki Dragi Potočnjak, prejemnici stanovske nagrade »Polde Bibič« za življenjsko delo, ki jo podeljuje Združenje dramskih umetnikov Slovenije. Draga Potočnjak je nagrado prejela za neusahljivo soustvarjanje slovenske gledališke literarne krajine in dramski opus. Režiser: Diego de Brea Dramaturg: Pavel Lužan Tonski mojster: Miro Marinšek Rajko – Miha Arh Eva – Barbara Žefran Peter – Niko Logar Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija septembra 1999.

12 min

Spretno spletena zgodba s srečnim koncem izrisuje nasilneža in njegov poskus ropa. Kratko radijsko igro posvečamo igralki in dramatičarki Dragi Potočnjak, prejemnici stanovske nagrade »Polde Bibič« za življenjsko delo, ki jo podeljuje Združenje dramskih umetnikov Slovenije. Draga Potočnjak je nagrado prejela za neusahljivo soustvarjanje slovenske gledališke literarne krajine in dramski opus. Režiser: Diego de Brea Dramaturg: Pavel Lužan Tonski mojster: Miro Marinšek Rajko – Miha Arh Eva – Barbara Žefran Peter – Niko Logar Uredništvo igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija septembra 1999.

Kratka radijska igra

Andrej Blatnik: Vlažne stene

30. 3. 2024

V igri ujamemo pogovor moškega in ženske, ki se giba na robu bizarnosti. Pogovarjata se namreč o njenem ljubimcu. Ona zagovarja tezo o nuji imeti ljubimca kot vse druge sodobne ženske, on pa pri tem ostaja v negotovosti. Ton je sicer intimen, a na ravni razprave intenziven, čeprav gre za čustva in strast. Režiserka: Irena Glonar Dramaturginja: Vilma Štritof Tonski mojster: Jure Culiberg Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Ona – Maša Derganc Veselko On – Marko Mandić Produkcija Uredništva igranega programa. Posneto v studiih Radia Slovenija v marcu 2011.

8 min

V igri ujamemo pogovor moškega in ženske, ki se giba na robu bizarnosti. Pogovarjata se namreč o njenem ljubimcu. Ona zagovarja tezo o nuji imeti ljubimca kot vse druge sodobne ženske, on pa pri tem ostaja v negotovosti. Ton je sicer intimen, a na ravni razprave intenziven, čeprav gre za čustva in strast. Režiserka: Irena Glonar Dramaturginja: Vilma Štritof Tonski mojster: Jure Culiberg Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Ona – Maša Derganc Veselko On – Marko Mandić Produkcija Uredništva igranega programa. Posneto v studiih Radia Slovenija v marcu 2011.

Kratka radijska igra

Mark Twain, Bogdan Gjud: Srečanje z novinarjem

27. 3. 2024

Satira na novinarsko obsedenost z lovom na senzacionalne vesti. Téma torej, ki je še kako aktualna tudi toliko desetletij pozneje. Avtor radijske priredbe: Bogdan Gjud Režiser: Gregor Tozon Dramaturg: Pavel Lužan Tonska mojstra: Miro Marinšek in Staš Janež Glasbena opremljevalka: Cvetka Bevc Nastopata – Brane Grubar in Uroš Smolej Produkcija Uredništva igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija februarja 1998

10 min

Satira na novinarsko obsedenost z lovom na senzacionalne vesti. Téma torej, ki je še kako aktualna tudi toliko desetletij pozneje. Avtor radijske priredbe: Bogdan Gjud Režiser: Gregor Tozon Dramaturg: Pavel Lužan Tonska mojstra: Miro Marinšek in Staš Janež Glasbena opremljevalka: Cvetka Bevc Nastopata – Brane Grubar in Uroš Smolej Produkcija Uredništva igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija februarja 1998

Kratka radijska igra

Aleš Berger: Tekalka

23. 3. 2024

Kdo še ni imel občudovalnih ali pomilovalnih misli ob pogledu na neumorne tekače in tekačice, ki podnevi in ponoči, sredi prometa ali v samotnem gozdu skrbijo za svoje zdravo telo? Alešu Bergerju se je ob pogledu nanje utrnila konstruktivna, humana in humorna misel, ujeta v zvočni jezik. Režiser: Jože Valentič Dramaturg: Goran Schmidt Tonski mojster: Matjaž Miklič Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Tekalka – Ana Hribar En sivi mož – Janez Starina Produkcija Uredništva igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija oktobra 2010.

9 min

Kdo še ni imel občudovalnih ali pomilovalnih misli ob pogledu na neumorne tekače in tekačice, ki podnevi in ponoči, sredi prometa ali v samotnem gozdu skrbijo za svoje zdravo telo? Alešu Bergerju se je ob pogledu nanje utrnila konstruktivna, humana in humorna misel, ujeta v zvočni jezik. Režiser: Jože Valentič Dramaturg: Goran Schmidt Tonski mojster: Matjaž Miklič Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina Tekalka – Ana Hribar En sivi mož – Janez Starina Produkcija Uredništva igranega programa Posneto v studiih Radia Slovenija oktobra 2010.

Portretne študije

Klemen Markovčič: Nočem živeti nazaj. Zanima me samo jutri.- Dušan Mauser

3. 5. 2023

Dušan Mauser, doajen radijske igre pri nas, se je leta 2021 v stotem letu starosti poslovil od tega sveta. S svojim delom, tudi kot nekdanji profesor na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani, je tako v tehničnem, vsebinskem kot estetskem smislu v marsičem utiril pot razvoja te samosvoje radijske zvrsti na Slovenskem. Vzpostavil je bazo zvočnih učinkov, ki je še vedno v uporabi, arhiv Radia Slovenija pa ob tem hrani tudi bogato zapuščino radijskih iger v njegovi režiji ali zvočni podobi. Avtor in režiser portreta je Klemen Markovčič, ki se je leta 2014 z Dušanom Mauserjem tudi pogovarjal. Uporabljeni so bili odlomki radijskih iger, pri katerih je bil Dušan Mauser režiser ali tonski mojster: Samuel Beckett: Besede in glasba; Jean Charles Lombard: V zgodovini kakor tudi v naravi; Ludvik Aškenazy: To je bilo na vaš račun; Thomas Dylan: Pod mlečnim gozdom; Simone Dubreuilh: Brodolom ali Miss Ann Saunders; Sandi Sitar: Projekt Ren veliki S; George Büchner: Leonce in Lena ter Richard Roger: Mala suita čakanja. Tonski mojster: Nejc Zupančič Bralec: Igor Velše Produkcija Uredništva igranega programa. Posneto v studiih Radia Slovenija julija 2014.

17 min

Dušan Mauser, doajen radijske igre pri nas, se je leta 2021 v stotem letu starosti poslovil od tega sveta. S svojim delom, tudi kot nekdanji profesor na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani, je tako v tehničnem, vsebinskem kot estetskem smislu v marsičem utiril pot razvoja te samosvoje radijske zvrsti na Slovenskem. Vzpostavil je bazo zvočnih učinkov, ki je še vedno v uporabi, arhiv Radia Slovenija pa ob tem hrani tudi bogato zapuščino radijskih iger v njegovi režiji ali zvočni podobi. Avtor in režiser portreta je Klemen Markovčič, ki se je leta 2014 z Dušanom Mauserjem tudi pogovarjal. Uporabljeni so bili odlomki radijskih iger, pri katerih je bil Dušan Mauser režiser ali tonski mojster: Samuel Beckett: Besede in glasba; Jean Charles Lombard: V zgodovini kakor tudi v naravi; Ludvik Aškenazy: To je bilo na vaš račun; Thomas Dylan: Pod mlečnim gozdom; Simone Dubreuilh: Brodolom ali Miss Ann Saunders; Sandi Sitar: Projekt Ren veliki S; George Büchner: Leonce in Lena ter Richard Roger: Mala suita čakanja. Tonski mojster: Nejc Zupančič Bralec: Igor Velše Produkcija Uredništva igranega programa. Posneto v studiih Radia Slovenija julija 2014.

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine Play