Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Spremljamo poletno festivalsko dogajanje - od festivalov Zebra in Shots v Slovenj Gradcu do enega najprestižnejših filmskih dogodkov na svetu, beneške Mostre, pri kateri so nedavno objavili letošnji program. V kinih pri nas si lahko ogledamo dva francoska filma, ki vsak na svoj način satirizirata zakulisje šovbiznisa: Moj zločin Françoisa Ozona in novi film ekscentrika Quentina Dupieuxa, Drugo dejanje, "prvi film, ki ga je režirala umetna inteligenca". Pa ga je res?
Spremljamo poletno festivalsko dogajanje - od festivalov Zebra in Shots v Slovenj Gradcu do enega najprestižnejših filmskih dogodkov na svetu, beneške Mostre, pri kateri so nedavno objavili letošnji program. V kinih pri nas si lahko ogledamo dva francoska filma, ki vsak na svoj način satirizirata zakulisje šovbiznisa: Moj zločin Françoisa Ozona in novi film ekscentrika Quentina Dupieuxa, Drugo dejanje, "prvi film, ki ga je režirala umetna inteligenca". Pa ga je res?
Poglabljamo se v nekaj vrhunskih filmov, ki so bili prikazani na pravkar minulem Puljskem filmskem festivalu – ukvarjajo se z bojem delavcev za svoje pravice, z izzivi tehnologij prihodnosti in z vedno zapletenim, a neprecenljivim družinskim življenjem. Poročamo o tem, kaj vas čaka na letošnjem festivalu Cinehill v Gorskem kotarju, ki je zamenjal Motovunski filmski festival. Poleg tega ocenjujemo novi film v nizu del, v katerih strašijo morski psi, z naslovom Nekaj je v vodi.
Poglabljamo se v nekaj vrhunskih filmov, ki so bili prikazani na pravkar minulem Puljskem filmskem festivalu – ukvarjajo se z bojem delavcev za svoje pravice, z izzivi tehnologij prihodnosti in z vedno zapletenim, a neprecenljivim družinskim življenjem. Poročamo o tem, kaj vas čaka na letošnjem festivalu Cinehill v Gorskem kotarju, ki je zamenjal Motovunski filmski festival. Poleg tega ocenjujemo novi film v nizu del, v katerih strašijo morski psi, z naslovom Nekaj je v vodi.
Tokrat se posvečamo francoski drami Otroci drugih Rebecce Zlatowski, v kateri blesti igralka Virginie Efira v vlogi ženske, ki se v poznih štiridesetih začne spraševati o materinstvu. V fokusu je tudi komedija Pelji me na luno s Scarlett Johansson in Channingom Tatumom v glavnih vlogah, ki se sprašuje o resničnosti domnevnega zgodovinskega pristanka Apolla 11 na Luni. Predstavljamo program letošnjega Filma pod zvezdami – Kinodvorovega letnega kina na Ljubljanskem gradu; poleg tega poročamo o 71. Puljskem filmskem festivalu.
Tokrat se posvečamo francoski drami Otroci drugih Rebecce Zlatowski, v kateri blesti igralka Virginie Efira v vlogi ženske, ki se v poznih štiridesetih začne spraševati o materinstvu. V fokusu je tudi komedija Pelji me na luno s Scarlett Johansson in Channingom Tatumom v glavnih vlogah, ki se sprašuje o resničnosti domnevnega zgodovinskega pristanka Apolla 11 na Luni. Predstavljamo program letošnjega Filma pod zvezdami – Kinodvorovega letnega kina na Ljubljanskem gradu; poleg tega poročamo o 71. Puljskem filmskem festivalu.
Oglašamo se iz češkega zdraviliškega mesteca Karlovi vari, kjer se končuje 58. mednarodni filmski festival. Za kristalni globus letos tekmuje 12 filmov. Med njimi sta Xoftex režiserja Noaza Desheja, v katerem prosilci za azil v grškem begunskem taborišču da bi si krajšali čas, snemajo satirične skeče in celo zombijevsko grozljivko; film Banzo portugalske režiserke Margaride Cardoso, postavljen v leto 1907, ko skupino delavcev na plantaži pesti skrivnostna bolezen, znana tudi kot suženjska nostalgija, in drugi. Filmska, gledališka, radijska in televizijska igralka Majda Grbac se nam je oglasila še pred potjo v Divačo, kjer se ji letos poklanjajo v Muzeju slovenskih filmskih igralcev. V kinu pa gledamo Goldmanov proces, filmsko rekonstrukcijo sodnega procesa iz sedemdesetih radikalnemu francoskemu levičarju, gverilcu in intelektualcu judovskega rodu Pierru Goldmanu in Caravaggievo senco, ki jo je navdihnilo življenje in delo očeta chiaroscura. Za najmlajše pa so v poletnih dneh na kinospored med drugim uvrstili Starodavno mišologijo in Vrvež v moji glavi 2.
Oglašamo se iz češkega zdraviliškega mesteca Karlovi vari, kjer se končuje 58. mednarodni filmski festival. Za kristalni globus letos tekmuje 12 filmov. Med njimi sta Xoftex režiserja Noaza Desheja, v katerem prosilci za azil v grškem begunskem taborišču da bi si krajšali čas, snemajo satirične skeče in celo zombijevsko grozljivko; film Banzo portugalske režiserke Margaride Cardoso, postavljen v leto 1907, ko skupino delavcev na plantaži pesti skrivnostna bolezen, znana tudi kot suženjska nostalgija, in drugi. Filmska, gledališka, radijska in televizijska igralka Majda Grbac se nam je oglasila še pred potjo v Divačo, kjer se ji letos poklanjajo v Muzeju slovenskih filmskih igralcev. V kinu pa gledamo Goldmanov proces, filmsko rekonstrukcijo sodnega procesa iz sedemdesetih radikalnemu francoskemu levičarju, gverilcu in intelektualcu judovskega rodu Pierru Goldmanu in Caravaggievo senco, ki jo je navdihnilo življenje in delo očeta chiaroscura. Za najmlajše pa so v poletnih dneh na kinospored med drugim uvrstili Starodavno mišologijo in Vrvež v moji glavi 2.
V Hrastniku poteka festival delavskega filma Kamerat, na katerem filme med drugim prikazujejo 40 metrov pod zemljo, v rudniškem rovu Rudnika Trbovlje - Hrastnik. Gre za prvi in edini festival delavskega filma v Sloveniji in enega redkih tovrstnih na svetu. Člani in članice organizacijske ekipe festivala, ki se s kančkom hudomušnosti predstavljajo kot »potomci poštenih delovnih ljudi«, so zapisali, da ga je navdihnila stavka delavcev vseh panog v Hrastniku, ki so leta 1934 zahtevali in si izborili boljše pogoje za delo. Festival vsako leto poteka ob njeni obletnici, saj takrat lokalna skupnost praznuje solidarnost, tovarištvo in pomen organiziranja za skupne cilje. Pred mikrofon smo povabili Karla Ocha, umetniškega vodjo festivala v Karlovih Varih, ki se bo v češkem zdraviliškem mestecu odvil že oseminpetdesetič. Letos bodo gostili Vigga Mortensena, Stevena Soderbergha, Clivea Owna in druga pomembna filmska imena. Ocenjujemo dva filma z aktualnega kino-sporeda: Zver Bertranda Bonella in Obzorje: Ameriška saga - prvo poglavje Kevina Costnerja.
V Hrastniku poteka festival delavskega filma Kamerat, na katerem filme med drugim prikazujejo 40 metrov pod zemljo, v rudniškem rovu Rudnika Trbovlje - Hrastnik. Gre za prvi in edini festival delavskega filma v Sloveniji in enega redkih tovrstnih na svetu. Člani in članice organizacijske ekipe festivala, ki se s kančkom hudomušnosti predstavljajo kot »potomci poštenih delovnih ljudi«, so zapisali, da ga je navdihnila stavka delavcev vseh panog v Hrastniku, ki so leta 1934 zahtevali in si izborili boljše pogoje za delo. Festival vsako leto poteka ob njeni obletnici, saj takrat lokalna skupnost praznuje solidarnost, tovarištvo in pomen organiziranja za skupne cilje. Pred mikrofon smo povabili Karla Ocha, umetniškega vodjo festivala v Karlovih Varih, ki se bo v češkem zdraviliškem mestecu odvil že oseminpetdesetič. Letos bodo gostili Vigga Mortensena, Stevena Soderbergha, Clivea Owna in druga pomembna filmska imena. Ocenjujemo dva filma z aktualnega kino-sporeda: Zver Bertranda Bonella in Obzorje: Ameriška saga - prvo poglavje Kevina Costnerja.
V kine je prišel novi film Jeffa Nocholsa, ki je zaslovel z Zakloniščem (zanj je leta 2011 prejel tudi vodomca, glavno nagrado Mednarodnega ljubljanskega filmskega festivala Liffe), v Motoristih pa se je poglobil v skupino ljudi, ki jih druži posebna strast do motorjev. Navdihujoč je tudi dokumentarec Joan Baez: Jaz sem hrušč, v katerem znamenita pevka in aktivistka razkrije svojo življenjsko zgodbo. Poročamo o vrhuncih festivala KRAFFT, ki se osredotoča na umetnost filmske igre, pogovarjamo se z Martinom Turkom, ki je za film Kino Volta (ta pove zgodbo prvega kina na Irskem, ki ga je ustanovil slavni pisatelj James Joyce) prejel glavno nagrado na festivalu Bloomsday v Dublinu, pa z Igorjem Palčičem, urednikom Film tedna, ki ga ob sredah gledamo na prvem programu Televizije Slovenija in praznuje že svoj 50. jubilej.
V kine je prišel novi film Jeffa Nocholsa, ki je zaslovel z Zakloniščem (zanj je leta 2011 prejel tudi vodomca, glavno nagrado Mednarodnega ljubljanskega filmskega festivala Liffe), v Motoristih pa se je poglobil v skupino ljudi, ki jih druži posebna strast do motorjev. Navdihujoč je tudi dokumentarec Joan Baez: Jaz sem hrušč, v katerem znamenita pevka in aktivistka razkrije svojo življenjsko zgodbo. Poročamo o vrhuncih festivala KRAFFT, ki se osredotoča na umetnost filmske igre, pogovarjamo se z Martinom Turkom, ki je za film Kino Volta (ta pove zgodbo prvega kina na Irskem, ki ga je ustanovil slavni pisatelj James Joyce) prejel glavno nagrado na festivalu Bloomsday v Dublinu, pa z Igorjem Palčičem, urednikom Film tedna, ki ga ob sredah gledamo na prvem programu Televizije Slovenija in praznuje že svoj 50. jubilej.
Film Črni čaj ali melanholična romanca med Kitajcem in Afričanko, ki sredi današnjih vojnih viher govori o sožitju. Ali poliamorija oziroma komična drama Štirje mali odrasli. Smo vam zbudili zanimanje? V oddaji govorimo tudi o Glasbenih dokumentarcih 20. Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina in o festivalu Krafft.
Film Črni čaj ali melanholična romanca med Kitajcem in Afričanko, ki sredi današnjih vojnih viher govori o sožitju. Ali poliamorija oziroma komična drama Štirje mali odrasli. Smo vam zbudili zanimanje? V oddaji govorimo tudi o Glasbenih dokumentarcih 20. Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina in o festivalu Krafft.
Tokrat sta v ospredju subtilen film o odraščanju 20000 vrst čebel, prvenec baskovske režiserke Estibaliz Urresola Solaguren (film je bil med drugim nominiran za nagrado LUX, ki jo podeljuje Evropski parlament), in Opazovalci, prvenec Ishane Night Syamalan, hčerke slovitega M. Night Shyamalana, ki je šla po očetovih stopinjah in se prav tako podala na področje grozljivega žanra. Pred vrati je jubilejna 20. izdaja Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina, v Izoli pa se še do nedelje odvija prav tako 20. edicija Kino otoka.
Tokrat sta v ospredju subtilen film o odraščanju 20000 vrst čebel, prvenec baskovske režiserke Estibaliz Urresola Solaguren (film je bil med drugim nominiran za nagrado LUX, ki jo podeljuje Evropski parlament), in Opazovalci, prvenec Ishane Night Syamalan, hčerke slovitega M. Night Shyamalana, ki je šla po očetovih stopinjah in se prav tako podala na področje grozljivega žanra. Pred vrati je jubilejna 20. izdaja Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina, v Izoli pa se še do nedelje odvija prav tako 20. edicija Kino otoka.
Iz Nove Gorice se nam je oglasil Gregor Božič, direktor fotografije z zlato palmo ovenčanega kratkega filma Mož, ki ni mogel molčati. Gre za film hrvaškega režiserja Nebojše Slijepčevića, slovensko manjšinsko koprodukcijo, ki dramatizira dogodek iz leta 1993 v Bosni in Hercegovini, ko so potniški vlak ustavile srbske paravojaške sile - uprl pa se jim je le eden od 500 potnikov. Film je v današnjem nemirnem času še kako aktualen, so zapisali pri Slovenskem filmskem centru, zlata palma pa je pomembno priznanje tudi za koprodukcijsko sodelovanje, ki ga je uspešno izpeljal producent Boštjan Virc. Napovedujemo prihajajočo 20. izdajo festivala Kino otok, ki v Izoli in drugih mestih po Sloveniji kot vsako leto predstavlja filme z vsega sveta, od Italije in Srbije do Armenije in Maroka, Palestine, Sirije, Mehike in še in še … Uradno ga odpirajo v sredo s Čarodejevim plesom iz leta 1979, barvito pripovedko indijskega režiserja, scenarista, glasbenika, karikaturista in slikarja Govindana Aravindana, ki jo posvečajo lani preminulemu soustanovitelju festivala, Helmutu Groschupu. Obiskali smo tudi festival generativne umetnosti Adela, govorili z gostujočim umetnikom, nizozemskim "medijskim arheologom" Joostom Rekveldom, in ocenili najzanimivejši film s trenutnega kinosporeda: Naključnega morilca Richarda Linklaterja.
Iz Nove Gorice se nam je oglasil Gregor Božič, direktor fotografije z zlato palmo ovenčanega kratkega filma Mož, ki ni mogel molčati. Gre za film hrvaškega režiserja Nebojše Slijepčevića, slovensko manjšinsko koprodukcijo, ki dramatizira dogodek iz leta 1993 v Bosni in Hercegovini, ko so potniški vlak ustavile srbske paravojaške sile - uprl pa se jim je le eden od 500 potnikov. Film je v današnjem nemirnem času še kako aktualen, so zapisali pri Slovenskem filmskem centru, zlata palma pa je pomembno priznanje tudi za koprodukcijsko sodelovanje, ki ga je uspešno izpeljal producent Boštjan Virc. Napovedujemo prihajajočo 20. izdajo festivala Kino otok, ki v Izoli in drugih mestih po Sloveniji kot vsako leto predstavlja filme z vsega sveta, od Italije in Srbije do Armenije in Maroka, Palestine, Sirije, Mehike in še in še … Uradno ga odpirajo v sredo s Čarodejevim plesom iz leta 1979, barvito pripovedko indijskega režiserja, scenarista, glasbenika, karikaturista in slikarja Govindana Aravindana, ki jo posvečajo lani preminulemu soustanovitelju festivala, Helmutu Groschupu. Obiskali smo tudi festival generativne umetnosti Adela, govorili z gostujočim umetnikom, nizozemskim "medijskim arheologom" Joostom Rekveldom, in ocenili najzanimivejši film s trenutnega kinosporeda: Naključnega morilca Richarda Linklaterja.
Kaj pomembnega je prinesel festival v Cannesu? O tem razmišljamo z Ingrid Kovač Brus, ki se mudi v tej prestolnici evropskih filmskih festivalov. Osvetljujemo tudi razstavo Karpa Godine v Slovenski kinoteki in ocenjujemo najnovejši del sage Pobesneli Max z naslovom Furiosa, ki ga je tudi tokrat režiral sloviti George Miller.
Kaj pomembnega je prinesel festival v Cannesu? O tem razmišljamo z Ingrid Kovač Brus, ki se mudi v tej prestolnici evropskih filmskih festivalov. Osvetljujemo tudi razstavo Karpa Godine v Slovenski kinoteki in ocenjujemo najnovejši del sage Pobesneli Max z naslovom Furiosa, ki ga je tudi tokrat režiral sloviti George Miller.
Poročamo o dogajanju na 77. filmskem festivalu v Cannesu in o vrhuncih 4. mednarodnega festivala eksperimentalnih avdiovizualnih praks V-F-X Ljubljana. Ocenjujemo film Samsara in pogovarjamo se z Anjo Salomonowitz, režiserko izvrstnega biografskega filma o slikarki Marii Lassnig z naslovom Spati s tigrom.
Poročamo o dogajanju na 77. filmskem festivalu v Cannesu in o vrhuncih 4. mednarodnega festivala eksperimentalnih avdiovizualnih praks V-F-X Ljubljana. Ocenjujemo film Samsara in pogovarjamo se z Anjo Salomonowitz, režiserko izvrstnega biografskega filma o slikarki Marii Lassnig z naslovom Spati s tigrom.
Turški cineast Nuri Bilge Ceylan v Suhih travah pred slikovito zimsko pokrajino vzhodne Anatolije raziskuje kompleksnost človeških hrepenenj, novi film Luce Guadagnina z naslovom Izzivalci pa je postavljen v svet profesionalnega tenisa in režiserja tudi tokrat zanimajo zapletena ljubezenska razmerja. V kine je prišel deseti film iz franšize Planet opic, prihodnji torek se začenja filmski festival v Cannesu, kjer bodo na ogled težko pričakovani novi filmi Francisa Forda Coppole, Yorgosa Lanthimosa, Alija Abbasija, pa tudi Georgea Millerja, Slovenska kinoteka pa je te dni v znamenju Tedna italijanskega filma.
Turški cineast Nuri Bilge Ceylan v Suhih travah pred slikovito zimsko pokrajino vzhodne Anatolije raziskuje kompleksnost človeških hrepenenj, novi film Luce Guadagnina z naslovom Izzivalci pa je postavljen v svet profesionalnega tenisa in režiserja tudi tokrat zanimajo zapletena ljubezenska razmerja. V kine je prišel deseti film iz franšize Planet opic, prihodnji torek se začenja filmski festival v Cannesu, kjer bodo na ogled težko pričakovani novi filmi Francisa Forda Coppole, Yorgosa Lanthimosa, Alija Abbasija, pa tudi Georgea Millerja, Slovenska kinoteka pa je te dni v znamenju Tedna italijanskega filma.
V tokratni oddaji potujemo v avstrijski Linz, kjer poteka festival Crossing Europe, posvečen evropskim avtorskim filmom. Posebej zanimiv je letos sklop dokumentarcev - pogovarjali smo se s poljsko režiserko Lidio Duda in finsko režiserko Virpi Suutari. Ogledali pa smo si tudi filme, ki v teh dneh prihajajo na redni kinospored. Ryan Gosling in Emily Blunt sta nastopila v akcijski komediji Kaskader, ocenjujemo pa tudi francoski film Nenadoma sama, jadralsko pustolovščino okoli sveta, v kateri Vincent in Laura skušata rešiti svoj zakon. Film je nastal po knjižni predlogi jadralke Isabelle Autissier.
V tokratni oddaji potujemo v avstrijski Linz, kjer poteka festival Crossing Europe, posvečen evropskim avtorskim filmom. Posebej zanimiv je letos sklop dokumentarcev - pogovarjali smo se s poljsko režiserko Lidio Duda in finsko režiserko Virpi Suutari. Ogledali pa smo si tudi filme, ki v teh dneh prihajajo na redni kinospored. Ryan Gosling in Emily Blunt sta nastopila v akcijski komediji Kaskader, ocenjujemo pa tudi francoski film Nenadoma sama, jadralsko pustolovščino okoli sveta, v kateri Vincent in Laura skušata rešiti svoj zakon. Film je nastal po knjižni predlogi jadralke Isabelle Autissier.
Tokrat se poglabljamo v novi film danskega režiserja Nikolaja Arcela, ki se je že v Kraljevski aferi (2012) posvetil 18. stoletju na Danskem in v glavno vlogo postavil Madsa Mikkelsena. Ta v Pankrtu igra človeka, ki se poda v surovo jutlandsko pokrajino, da bi tam zgradil novo kolonijo. Pod drobnogled smo vzeli animirani film Španca Pabla Bergerja Robotove sanje, ki je prejel evropsko nagrado za najboljši celovečerni animirani film, nominiran pa je bil tudi za oskarja, pa distopični film Državljanska vojna Alexa Garlanda. Poleg tega se pogovarjamo z Niko Jurman, avtorico kratkega filma Borbike, ki je prejel glavno nagrado na Festivalu neodvisnega filma.
Tokrat se poglabljamo v novi film danskega režiserja Nikolaja Arcela, ki se je že v Kraljevski aferi (2012) posvetil 18. stoletju na Danskem in v glavno vlogo postavil Madsa Mikkelsena. Ta v Pankrtu igra človeka, ki se poda v surovo jutlandsko pokrajino, da bi tam zgradil novo kolonijo. Pod drobnogled smo vzeli animirani film Španca Pabla Bergerja Robotove sanje, ki je prejel evropsko nagrado za najboljši celovečerni animirani film, nominiran pa je bil tudi za oskarja, pa distopični film Državljanska vojna Alexa Garlanda. Poleg tega se pogovarjamo z Niko Jurman, avtorico kratkega filma Borbike, ki je prejel glavno nagrado na Festivalu neodvisnega filma.
Posvečamo se Fantu in čaplji, z oskarjem nagrajeni animirani mojstrovini Hayaa Miyazakija, ki ga poznamo na primer po filmih Čudežno potovanje in Princesa Mononoke. Poročamo o tem, kaj ponuja 23. izdaja Festivala neodvisnega filma, pa o nekaterih vrhuncih festivala Visions du Réel (Vizije realnosti), ki se odvija v Nyonu. Poleg tega se pogovarjamo z belgijskim avtorjem Jeroenom Olyslaegersom, avtorjem knjižne predloge za film Wil, ki smo si ga lahko ta teden ogledali v Kinodvoru v Ljubljani (na voljo je sicer tudi na Netflixu), prestavi pa nas v obdobje druge svetovne vojne v Antwerpen.
Posvečamo se Fantu in čaplji, z oskarjem nagrajeni animirani mojstrovini Hayaa Miyazakija, ki ga poznamo na primer po filmih Čudežno potovanje in Princesa Mononoke. Poročamo o tem, kaj ponuja 23. izdaja Festivala neodvisnega filma, pa o nekaterih vrhuncih festivala Visions du Réel (Vizije realnosti), ki se odvija v Nyonu. Poleg tega se pogovarjamo z belgijskim avtorjem Jeroenom Olyslaegersom, avtorjem knjižne predloge za film Wil, ki smo si ga lahko ta teden ogledali v Kinodvoru v Ljubljani (na voljo je sicer tudi na Netflixu), prestavi pa nas v obdobje druge svetovne vojne v Antwerpen.
Poročamo s festivala avstrijskega filma Diagonala in predstavljamo zbornik o Michaelu Hanekeju, ki je izšel ob kinotečni retrospektivi. Ocenjujemo novosti v kinu: triler Kri moje ljubezni in biografsko dramo o Amy Winehouse Back to Black.
Poročamo s festivala avstrijskega filma Diagonala in predstavljamo zbornik o Michaelu Hanekeju, ki je izšel ob kinotečni retrospektivi. Ocenjujemo novosti v kinu: triler Kri moje ljubezni in biografsko dramo o Amy Winehouse Back to Black.
Ali je filmskim snemalcem pri nas zagotovljena socialna varnost in kontinuirano ustvarjanje – in s tem kakovostna filmska produkcija? O tem mojster svojega posla Darko Herič. Sledi kritiško ovrednotenje novosti v kinu: četrtega nadaljevanja Kung Fu Pande, drame Radikal o nekonvencionalnem in navdihujočem mehiškem učitelju ter akcijskega filma Monkey Man, ki ga napovedujejo kot »brutalni film maščevanja«.
Ali je filmskim snemalcem pri nas zagotovljena socialna varnost in kontinuirano ustvarjanje – in s tem kakovostna filmska produkcija? O tem mojster svojega posla Darko Herič. Sledi kritiško ovrednotenje novosti v kinu: četrtega nadaljevanja Kung Fu Pande, drame Radikal o nekonvencionalnem in navdihujočem mehiškem učitelju ter akcijskega filma Monkey Man, ki ga napovedujejo kot »brutalni film maščevanja«.
V kinih se je zavrtel novi film Marka Šantića Zbudi me, ki je na zadnjem Festivalu slovenskega filma prejel pet vesen, med temi za najboljši film. Daaaaaalí! je posvetilo francoskega mojstra filmskega absurda Quentina Dupieuxa enemu najznamenitejših umetnikov iz kroga nadrealistov. Ob filmu Kraljevski Artur, posnetem po knjižni uspešnici Artur: Pes, ki je prečkal džunglo, da bi našel dom, razmišljamo o filmih, ki tematizirajo odnos med človekom in psom. Prihodnji teden pa se v Slovenski kinoteki začenja festival BalKam z izborom filmov iz regije, pri katerih je posebej izrazita filmska fotografija.
V kinih se je zavrtel novi film Marka Šantića Zbudi me, ki je na zadnjem Festivalu slovenskega filma prejel pet vesen, med temi za najboljši film. Daaaaaalí! je posvetilo francoskega mojstra filmskega absurda Quentina Dupieuxa enemu najznamenitejših umetnikov iz kroga nadrealistov. Ob filmu Kraljevski Artur, posnetem po knjižni uspešnici Artur: Pes, ki je prečkal džunglo, da bi našel dom, razmišljamo o filmih, ki tematizirajo odnos med človekom in psom. Prihodnji teden pa se v Slovenski kinoteki začenja festival BalKam z izborom filmov iz regije, pri katerih je posebej izrazita filmska fotografija.
S podelitvijo nagrade Amnesty International Slovenije za najboljši dokumentarni film na temo človekovih pravic se je sklenil 26. festival dokumentarnega filma. Do prihodnjega torka še poteka Festival frankofonskega filma, prihodnji teden pa se v Slovenski kinoteki začenja retrospektiva filmov Michaela Hanekeja, ustvarjalca velikih evropskih filmov, kot so Učiteljica klavirja, Beli trak in Ljubezen. Poleg tega se v slovenskih kinih vrti prvenec Britanke Molly Manning Walker Kako seksati. V vse to se poglabljamo v tokratni oddaji Gremo v kino.
S podelitvijo nagrade Amnesty International Slovenije za najboljši dokumentarni film na temo človekovih pravic se je sklenil 26. festival dokumentarnega filma. Do prihodnjega torka še poteka Festival frankofonskega filma, prihodnji teden pa se v Slovenski kinoteki začenja retrospektiva filmov Michaela Hanekeja, ustvarjalca velikih evropskih filmov, kot so Učiteljica klavirja, Beli trak in Ljubezen. Poleg tega se v slovenskih kinih vrti prvenec Britanke Molly Manning Walker Kako seksati. V vse to se poglabljamo v tokratni oddaji Gremo v kino.
V Ljubljani se je pričel že 26. Festival dokumentarnega filma, ki ga je odprl film Zajeti v izviru – Slovenski otroci Lebensborna Maje Weiss, prvi slovenski v celoti arhivsko kolorirani celovečerni dokumentarni film – ki tekmuje tudi za nagrado za najboljši film na temo človekovih pravic Amnesty International Slovenije. To pa ni edini slovenski film na letošnjem festivalu: pred mikrofon smo povabili Majo Prettner, ki je posnela z dvema vesnama nagrajeno Duhovnico, film o svobodomiselni evangeličanski duhovnici Jani; ta se sooča z življenjsko dilemo, ali naj zapusti duhovniški poklic. In še - oglašamo se iz grškega Soluna, kjer prav tako poteka festival dokumentarnega filma.
V Ljubljani se je pričel že 26. Festival dokumentarnega filma, ki ga je odprl film Zajeti v izviru – Slovenski otroci Lebensborna Maje Weiss, prvi slovenski v celoti arhivsko kolorirani celovečerni dokumentarni film – ki tekmuje tudi za nagrado za najboljši film na temo človekovih pravic Amnesty International Slovenije. To pa ni edini slovenski film na letošnjem festivalu: pred mikrofon smo povabili Majo Prettner, ki je posnela z dvema vesnama nagrajeno Duhovnico, film o svobodomiselni evangeličanski duhovnici Jani; ta se sooča z življenjsko dilemo, ali naj zapusti duhovniški poklic. In še - oglašamo se iz grškega Soluna, kjer prav tako poteka festival dokumentarnega filma.
Pogovarjamo se z Metodom Pevcem – njegov filmski opus bo namreč na ogled na 42. filmskem festivalu v Bergamu. Pred nedeljsko podelitvijo oskarjev se sprašujemo o favoritih za letošnje še vedno izjemno zaželene kipce. Predstavljamo program 26. izdaje Festivala dokumentarnega filma, poleg tega ocenjujemo dokumentarec čilske režiserke Maite Alberti Neskončni spomin in filmski portret Ingeborg Bachmann: potovanje v puščavo režiserke Margarethe von Trotta.
Pogovarjamo se z Metodom Pevcem – njegov filmski opus bo namreč na ogled na 42. filmskem festivalu v Bergamu. Pred nedeljsko podelitvijo oskarjev se sprašujemo o favoritih za letošnje še vedno izjemno zaželene kipce. Predstavljamo program 26. izdaje Festivala dokumentarnega filma, poleg tega ocenjujemo dokumentarec čilske režiserke Maite Alberti Neskončni spomin in filmski portret Ingeborg Bachmann: potovanje v puščavo režiserke Margarethe von Trotta.
Tokrat se posvečamo novemu filmu japonskega režiserja Hirokazuja Koreede Pošast in težko pričakovanemu nadaljevanju uspešnice Dune: Peščeni planet. Društvo slovenskih režiserjev in režiserk je v četrtek podelilo Štigličeve nagrade - v oddaji se poglabljamo v opus prejemnika letošnje nagrade za življenjsko delo Antona Tomašiča, poleg tega predstavljamo filmski del 25. feminističnega in kvirovskega festivala Rdeče zore. Oziramo se tudi k pravkar minulemu festivalu Berlinale, ki so ga letos v precejšnji meri zasenčile politične polemike.
Tokrat se posvečamo novemu filmu japonskega režiserja Hirokazuja Koreede Pošast in težko pričakovanemu nadaljevanju uspešnice Dune: Peščeni planet. Društvo slovenskih režiserjev in režiserk je v četrtek podelilo Štigličeve nagrade - v oddaji se poglabljamo v opus prejemnika letošnje nagrade za življenjsko delo Antona Tomašiča, poleg tega predstavljamo filmski del 25. feminističnega in kvirovskega festivala Rdeče zore. Oziramo se tudi k pravkar minulemu festivalu Berlinale, ki so ga letos v precejšnji meri zasenčile politične polemike.
Na 74. Berlinalu so že predvajali glavnino tekmovalnih programov. Iz Berlina se pred sobotno podelitvijo nagrad oglaša poročevalka Ingrid Kovač Brus. Medtem v slovenskih kinodvoranah vlada precejšnje zatišje. In to zatišje so izkoristili ustvarjalci, ki so posneli, kot pravijo sami, najbolj utrgan slovenski film leta z naslovom Jama. Pred mikrofon smo povabili njegovega režiserja Dejana Baboska, sledi ocena filma. Približujemo se marčevskemu vrhuncu sezone podeljevanja najprestižnejših nagrad, oskarjev. Ocenili bomo Maestra, ambiciozen projekt s pretočne platforme Netflix, pod katerega se podpisuje režiser, scenarist, igralec in producent Bradley Cooper. Njegov avtorski biografski film o maestru Leonardu Bernsteinu se v oskarjevsko dirko podaja s sedmimi nominacijami za zlati kipec.
Na 74. Berlinalu so že predvajali glavnino tekmovalnih programov. Iz Berlina se pred sobotno podelitvijo nagrad oglaša poročevalka Ingrid Kovač Brus. Medtem v slovenskih kinodvoranah vlada precejšnje zatišje. In to zatišje so izkoristili ustvarjalci, ki so posneli, kot pravijo sami, najbolj utrgan slovenski film leta z naslovom Jama. Pred mikrofon smo povabili njegovega režiserja Dejana Baboska, sledi ocena filma. Približujemo se marčevskemu vrhuncu sezone podeljevanja najprestižnejših nagrad, oskarjev. Ocenili bomo Maestra, ambiciozen projekt s pretočne platforme Netflix, pod katerega se podpisuje režiser, scenarist, igralec in producent Bradley Cooper. Njegov avtorski biografski film o maestru Leonardu Bernsteinu se v oskarjevsko dirko podaja s sedmimi nominacijami za zlati kipec.
Noč erotičnega filma, s katero se v Kinodvoru že tradicionalno poklanjajo zgodovini nekoč erotičnega kina Sloga, je tokrat posvečena hongkonški in holandski kinematografiji. V kinih se je zavrtel novi film Sofie Coppole Priscilla, pri katerem je režiserka izhajala iz pričevanj Priscille Presley v njeni knjigi Elvis and Me. Posvečamo se še filmski zgodbi o moči ljubezni Andrewa Haigha Vsi mi tujci, ki je prejela kar sedem nagrad britanskega neodvisnega filma, vključno za najboljši film, ter biografskemu filmu Bob Marley: One Love. Poročamo tudi o začetku 74. Berlinala – eden od treh največjih evropskih festivalov letos poteka v politično napetem ozračju.
Noč erotičnega filma, s katero se v Kinodvoru že tradicionalno poklanjajo zgodovini nekoč erotičnega kina Sloga, je tokrat posvečena hongkonški in holandski kinematografiji. V kinih se je zavrtel novi film Sofie Coppole Priscilla, pri katerem je režiserka izhajala iz pričevanj Priscille Presley v njeni knjigi Elvis and Me. Posvečamo se še filmski zgodbi o moči ljubezni Andrewa Haigha Vsi mi tujci, ki je prejela kar sedem nagrad britanskega neodvisnega filma, vključno za najboljši film, ter biografskemu filmu Bob Marley: One Love. Poročamo tudi o začetku 74. Berlinala – eden od treh največjih evropskih festivalov letos poteka v politično napetem ozračju.
Poročamo o zmagovalcih mednarodnega filmskega festivala v Rotterdamu, pa tudi iz Clermont-Ferranda, kjer poteka največji mednarodni festival kratkega filma. Napovedujemo še 18. festival gorniškega filma in ocenjujemo film Bartonova akademija Alexandra Payna.
Poročamo o zmagovalcih mednarodnega filmskega festivala v Rotterdamu, pa tudi iz Clermont-Ferranda, kjer poteka največji mednarodni festival kratkega filma. Napovedujemo še 18. festival gorniškega filma in ocenjujemo film Bartonova akademija Alexandra Payna.
Velika premiera tega tedna je film Interesno območje, zgodba o življenju družine komandanta Rudolfa Hössa v hiši z velikim vrtom tik ob koncentracijskem taborišču. Oziramo pa se tudi po Dnevih poljskega filma v Slovenski kinoteki, risanem filmu Nina in ježeva skrivnost in lanskem dobitniku vesne za najboljši celovečerni film, Ne misli, da bo kdaj minilo Tomaža Groma.
Velika premiera tega tedna je film Interesno območje, zgodba o življenju družine komandanta Rudolfa Hössa v hiši z velikim vrtom tik ob koncentracijskem taborišču. Oziramo pa se tudi po Dnevih poljskega filma v Slovenski kinoteki, risanem filmu Nina in ježeva skrivnost in lanskem dobitniku vesne za najboljši celovečerni film, Ne misli, da bo kdaj minilo Tomaža Groma.
Podajamo se v Trst, kjer je svetovno premiero doživel intimen, a hkrati univerzalen dokumentarni film Cent'anni. Režiserka Maja Doroteja Prelog je pred gledalci razgrnila zahtevno preizkušnjo, ki jo je pred njo in njenega partnerja postavilo življenje, a namesto načrtovanega filmskega prikaza zmagoslavja partnerjevega duha nad smrtonosno boleznijo gledalci nepričakovano vstopimo v svet njunih potlačenih čustev, ki prikipijo na dan med njuno kolesarsko turo po Italiji. Obiskali smo Jesensko filmsko šolo v Kinoteki in si ogledali filma Stric (na spletnem festivalu jadranske mreže filmskih festivalov) in Gepack, ki igra v kinu.
Podajamo se v Trst, kjer je svetovno premiero doživel intimen, a hkrati univerzalen dokumentarni film Cent'anni. Režiserka Maja Doroteja Prelog je pred gledalci razgrnila zahtevno preizkušnjo, ki jo je pred njo in njenega partnerja postavilo življenje, a namesto načrtovanega filmskega prikaza zmagoslavja partnerjevega duha nad smrtonosno boleznijo gledalci nepričakovano vstopimo v svet njunih potlačenih čustev, ki prikipijo na dan med njuno kolesarsko turo po Italiji. Obiskali smo Jesensko filmsko šolo v Kinoteki in si ogledali filma Stric (na spletnem festivalu jadranske mreže filmskih festivalov) in Gepack, ki igra v kinu.
Kako je James Joyce ob začetku 20. stoletja tedaj še kot učitelj v Trstu s svobodomiselnimi podjetniki že gledal naprej in snoval odprtje prvega kina na Irskem? Odgovor bodo prikazali konec na festivalu v Trstu v dokumentarcu Kino Volta režiserja Martina Turka, gosta tokratne oddaje. Pridružite se nam v naslednjih minutah tudi pri razmislekih o enem od najboljših filmov lanskega leta, Nesrečnih bitjih Jorgosa Lanthimosa, Šterkijadi Igorja Šterka ter dokumentarcu Adamant Nicolasa Philiberta.
Kako je James Joyce ob začetku 20. stoletja tedaj še kot učitelj v Trstu s svobodomiselnimi podjetniki že gledal naprej in snoval odprtje prvega kina na Irskem? Odgovor bodo prikazali konec na festivalu v Trstu v dokumentarcu Kino Volta režiserja Martina Turka, gosta tokratne oddaje. Pridružite se nam v naslednjih minutah tudi pri razmislekih o enem od najboljših filmov lanskega leta, Nesrečnih bitjih Jorgosa Lanthimosa, Šterkijadi Igorja Šterka ter dokumentarcu Adamant Nicolasa Philiberta.
Šterkijada je avtobiografski portret družine Igorja Šterka, v ospredju katerega je odnos med sinom in zaradi jadralnih podvigov pogosto odsotnim očetom. V slovenski art kino mreži se je zavrtel tudi film Zlo ne obstaja Ryusukeja Hamaguchija – dobitnik velike nagrade žirije v Benetkah. Med 12. in 30. januarjem se v Slovenski kinoteki s filmskim ciklom posvečajo spominu na slovenskega igralca Petra Musevskega. Prav tako v Kinoteki 11. januar posvečajo delu Alexandre Halkin – v oddaji Gremo v kino boste lahko slišali pogovor s filmsko kuratorko in ustvarjalko iz Chicaga, ki že od konca 90. let avtohtone skupnosti v Mehiki in na Kubi z vzpostavitvijo medijskih centrov spodbuja k produkciji lastnih videoposnetkov in s tem k prezentaciji samih sebe skozi medij filma.
Šterkijada je avtobiografski portret družine Igorja Šterka, v ospredju katerega je odnos med sinom in zaradi jadralnih podvigov pogosto odsotnim očetom. V slovenski art kino mreži se je zavrtel tudi film Zlo ne obstaja Ryusukeja Hamaguchija – dobitnik velike nagrade žirije v Benetkah. Med 12. in 30. januarjem se v Slovenski kinoteki s filmskim ciklom posvečajo spominu na slovenskega igralca Petra Musevskega. Prav tako v Kinoteki 11. januar posvečajo delu Alexandre Halkin – v oddaji Gremo v kino boste lahko slišali pogovor s filmsko kuratorko in ustvarjalko iz Chicaga, ki že od konca 90. let avtohtone skupnosti v Mehiki in na Kubi z vzpostavitvijo medijskih centrov spodbuja k produkciji lastnih videoposnetkov in s tem k prezentaciji samih sebe skozi medij filma.
Kakšni so Popolni dnevi Wima Wendersa, film, v katerem nastopi Koji Yakusho, ki je prejel nagrado za najboljšega igralca v Cannesu? In kateri so pričakovani filmi novega leta? V oddaji Gremo v kino pa več tudi o filmu za otroke Dnevnik Pauline P.
Kakšni so Popolni dnevi Wima Wendersa, film, v katerem nastopi Koji Yakusho, ki je prejel nagrado za najboljšega igralca v Cannesu? In kateri so pričakovani filmi novega leta? V oddaji Gremo v kino pa več tudi o filmu za otroke Dnevnik Pauline P.
Pred nami so zadnji dnevi leta in v naslednjih minutah se bomo sprehodili po minuli filmski sezoni. Po katerih si bomo zapomnili leto '23? Izpostavili bomo nekaj najbolj nagrajevanih domačih in tujih filmov in znova slišali prejemnike nagrad ter odlomke iz recenzij naših kritikov.
Pred nami so zadnji dnevi leta in v naslednjih minutah se bomo sprehodili po minuli filmski sezoni. Po katerih si bomo zapomnili leto '23? Izpostavili bomo nekaj najbolj nagrajevanih domačih in tujih filmov in znova slišali prejemnike nagrad ter odlomke iz recenzij naših kritikov.
V kinih po vsej Sloveniji je svojo pot uspešno začel celovečerni prvenec režiserja Tosje Flakerja Berceta, nekonvencionalna romantična komedija z naslovom Kaj pa Ester?, ki se odvija v srednješolskem okolju. Pred mikrofon smo povabili režiserja in glavno igralko Katjo Predan. Sledi recenzija filma in v nadaljevanju oddaje še kritiška refleksija Prehodov neodvisnega ameriškega režiserja Ire Sachsa in Ptičarja slikarja in režiserja Roberta Černelča. V oddaji Gremo v kino redno poročamo o tematiki digitalne obnove filmov. Filmski trakovi namreč nepovratno propadajo, zato je digitizacija in restavracija naše filmske dediščine vselej bitka s časom.
V kinih po vsej Sloveniji je svojo pot uspešno začel celovečerni prvenec režiserja Tosje Flakerja Berceta, nekonvencionalna romantična komedija z naslovom Kaj pa Ester?, ki se odvija v srednješolskem okolju. Pred mikrofon smo povabili režiserja in glavno igralko Katjo Predan. Sledi recenzija filma in v nadaljevanju oddaje še kritiška refleksija Prehodov neodvisnega ameriškega režiserja Ire Sachsa in Ptičarja slikarja in režiserja Roberta Černelča. V oddaji Gremo v kino redno poročamo o tematiki digitalne obnove filmov. Filmski trakovi namreč nepovratno propadajo, zato je digitizacija in restavracija naše filmske dediščine vselej bitka s časom.
Ob začetku kinematografske poti francoskega filma Okus strasti razmišljamo o podžanru gurmanskega filma - filmih, pri katerih ogled na prazen želodec ni priporočljiv. Ocenjujemo tudi fantazijski muzikal Wonka, ki ga je navdihnila knjiga Čarli in tovarna čokolade Roalda Dahla, v filmu pa nastopata Timothée Chalamet in Hugh Grant, ki je spet poskrbel za razburjenje, ko je rekel, da film sovraži. Bliža se tudi 21. december z najdaljšo nočjo v letu, ki je že tradicionalno posvečena kratkemu filmu – letos v dvoranah Art kino mreže po vsej Sloveniji in v Slovenski kinoteki v Ljubljani v sodelovanju z goriškim Kinoateljejem ter prvič tudi v gledališču Miela v Trstu.
Ob začetku kinematografske poti francoskega filma Okus strasti razmišljamo o podžanru gurmanskega filma - filmih, pri katerih ogled na prazen želodec ni priporočljiv. Ocenjujemo tudi fantazijski muzikal Wonka, ki ga je navdihnila knjiga Čarli in tovarna čokolade Roalda Dahla, v filmu pa nastopata Timothée Chalamet in Hugh Grant, ki je spet poskrbel za razburjenje, ko je rekel, da film sovraži. Bliža se tudi 21. december z najdaljšo nočjo v letu, ki je že tradicionalno posvečena kratkemu filmu – letos v dvoranah Art kino mreže po vsej Sloveniji in v Slovenski kinoteki v Ljubljani v sodelovanju z goriškim Kinoateljejem ter prvič tudi v gledališču Miela v Trstu.
V kinih si lahko ogledamo novi film Christiana Petzolda Rdeče nebo in Srečno naključje, prvi film, ki ga je sloviti Woody Allen posnel v francoščini. Pogovarjamo se z Amirjem Muratovićem, režiserjem filma Ars, ki je nastal ob 60. obletnici 3. programa Radia Slovenija. Poleg tega poročamo o tem, kaj vas pričakuje na 39. festivalu LGBT filma.
V kinih si lahko ogledamo novi film Christiana Petzolda Rdeče nebo in Srečno naključje, prvi film, ki ga je sloviti Woody Allen posnel v francoščini. Pogovarjamo se z Amirjem Muratovićem, režiserjem filma Ars, ki je nastal ob 60. obletnici 3. programa Radia Slovenija. Poleg tega poročamo o tem, kaj vas pričakuje na 39. festivalu LGBT filma.
V teku je jubilejna, 20. izdaja Animateke. Festival, posvečen produkciji animiranih filmov z vsega sveta, se letos obrača v zgodovino kolažne tehnike, posvetimo pa se tudi glavnemu tekmovalnemu programu, jagodnemu izboru in še čemu. Med drugim lahko slišite tudi recenzijo novega filma Nejca Gazvode Vzornik.
V teku je jubilejna, 20. izdaja Animateke. Festival, posvečen produkciji animiranih filmov z vsega sveta, se letos obrača v zgodovino kolažne tehnike, posvetimo pa se tudi glavnemu tekmovalnemu programu, jagodnemu izboru in še čemu. Med drugim lahko slišite tudi recenzijo novega filma Nejca Gazvode Vzornik.
V soboto se je s podelitvijo nagrad končal ljubljanski Liffe: pred mikrofon smo povabili irskega režiserja Andrewa Leggea, ki je po oceni kritikov posnel najboljši film letošnjih Perspektiv: izmišljeni dokumentarec oziroma mokumentarec Lola o časovnem stroju in dveh sestrah, ki drugo svetovno vojno preobrnejo prav v smer, ki so jo želeli preprečiti. Pred vrati je jubilejna 20. Animateka: predstavlja jo programski direktor Igor Prassel. Premieri tedna sta zgodovinska drama Napoleon Ridleyja Scotta in drama o nezmožnosti komunikacije, film Niti besede Hanne Slak.
V soboto se je s podelitvijo nagrad končal ljubljanski Liffe: pred mikrofon smo povabili irskega režiserja Andrewa Leggea, ki je po oceni kritikov posnel najboljši film letošnjih Perspektiv: izmišljeni dokumentarec oziroma mokumentarec Lola o časovnem stroju in dveh sestrah, ki drugo svetovno vojno preobrnejo prav v smer, ki so jo želeli preprečiti. Pred vrati je jubilejna 20. Animateka: predstavlja jo programski direktor Igor Prassel. Premieri tedna sta zgodovinska drama Napoleon Ridleyja Scotta in drama o nezmožnosti komunikacije, film Niti besede Hanne Slak.
Kateri so odmevni kralji in kraljice letošnjega Liffa? Kateri so izpostavljeni filmi letošnjih Perspektiv, ki se potegujejo za vodomca? In kako se v festival umeščata Hanna Slak in Janez Burger z novima filmoma Niti besede in Opazovanje? Govorimo pa tudi o sekciji Ekstravaganca.
Kateri so odmevni kralji in kraljice letošnjega Liffa? Kateri so izpostavljeni filmi letošnjih Perspektiv, ki se potegujejo za vodomca? In kako se v festival umeščata Hanna Slak in Janez Burger z novima filmoma Niti besede in Opazovanje? Govorimo pa tudi o sekciji Ekstravaganca.
Začel se je 34. ljubljanski mednarodni filmski festival - LIFFe, ki bo vse do 19. novembra potekal v kinodvoranah po Ljubljani, v Mariboru, Celju in Novem mestu, tistim, ki pa bi si filme raje ogledali kar doma, pa ponovno ponuja tudi izbor filmov na platformi videa na zahtevo. V fokusu je letos sodobni argentinski film, ki ga na sporedu evropskih kinematografov zasledimo redkeje, so pa tem filmom skupne, kot je zapisal direktor festivala, Simon Popek, "ljubezen do poigravanja z žanrskimi pravili" in "formalne digresije". Ta teden bomo pod drobnogled vzeli Predpremiere, Kralje in kraljice, Ekstravaganco, izpustili pa ne bomo niti otvoritvenega filma, Varuhov formule režiserja Dragana Bjelogrlića.
Začel se je 34. ljubljanski mednarodni filmski festival - LIFFe, ki bo vse do 19. novembra potekal v kinodvoranah po Ljubljani, v Mariboru, Celju in Novem mestu, tistim, ki pa bi si filme raje ogledali kar doma, pa ponovno ponuja tudi izbor filmov na platformi videa na zahtevo. V fokusu je letos sodobni argentinski film, ki ga na sporedu evropskih kinematografov zasledimo redkeje, so pa tem filmom skupne, kot je zapisal direktor festivala, Simon Popek, "ljubezen do poigravanja z žanrskimi pravili" in "formalne digresije". Ta teden bomo pod drobnogled vzeli Predpremiere, Kralje in kraljice, Ekstravaganco, izpustili pa ne bomo niti otvoritvenega filma, Varuhov formule režiserja Dragana Bjelogrlića.
Od potovanja duše iz enega v drugo telo do drznih in politično nekorektnih filmov, vse to prinaša 34. Ljubljanski filmski festival, ki ga napovedujemo. Kot poudarjajo, želijo z njim spodbujati ter promovirati mlade in neuveljavljene, pretežno evropske filmske ustvarjalce in jih pripeljati v dialog s slovenskim občinstvom. Posvetili se bomo tudi Jesenski filmski šoli – mednarodnemu simpoziju filmske kritike in teorije, katerega gostja je bila vodja filmskih zbirk pri francoski distribucijski hiši in arhivu eksperimentalnega filma Light Cone Mariya Nikiforova, ki je predavala o prepletu fotokemičnih in digitalnih praks v sodobnem eksperimentalnem filmu. In še dva filma ocenjujemo: črno komedijo Poslednji heroj in dokumentarec s pomenljivim naslovom Ris.
Od potovanja duše iz enega v drugo telo do drznih in politično nekorektnih filmov, vse to prinaša 34. Ljubljanski filmski festival, ki ga napovedujemo. Kot poudarjajo, želijo z njim spodbujati ter promovirati mlade in neuveljavljene, pretežno evropske filmske ustvarjalce in jih pripeljati v dialog s slovenskim občinstvom. Posvetili se bomo tudi Jesenski filmski šoli – mednarodnemu simpoziju filmske kritike in teorije, katerega gostja je bila vodja filmskih zbirk pri francoski distribucijski hiši in arhivu eksperimentalnega filma Light Cone Mariya Nikiforova, ki je predavala o prepletu fotokemičnih in digitalnih praks v sodobnem eksperimentalnem filmu. In še dva filma ocenjujemo: črno komedijo Poslednji heroj in dokumentarec s pomenljivim naslovom Ris.
Obiskali smo Jesensko filmsko šolo v Slovenski kinoteki, mednarodni simpozij filmske kritike in teorije, ki letos poteka pod geslom: »Mi gledamo film, film gleda nas.« Med drugim se bodo predavatelji in predavateljice spraševali o položaju sodobnega filmskega gledalca in gledalke nekje med ironijo, digitalno tehnologijo in njenimi motnjami; ter razmišljali o prepletu fotokemičnih in digitalnih praks v sodobnem eksperimentalnem filmu. Bližajoči se Noči čarovnic primerno pa je tokratna oddaja tudi grozljiva: napovedujmo 15. Noč grozljivk v Kinodvoru in ocenjujemo grozljivke z rednega kino-sporeda.
Obiskali smo Jesensko filmsko šolo v Slovenski kinoteki, mednarodni simpozij filmske kritike in teorije, ki letos poteka pod geslom: »Mi gledamo film, film gleda nas.« Med drugim se bodo predavatelji in predavateljice spraševali o položaju sodobnega filmskega gledalca in gledalke nekje med ironijo, digitalno tehnologijo in njenimi motnjami; ter razmišljali o prepletu fotokemičnih in digitalnih praks v sodobnem eksperimentalnem filmu. Bližajoči se Noči čarovnic primerno pa je tokratna oddaja tudi grozljiva: napovedujmo 15. Noč grozljivk v Kinodvoru in ocenjujemo grozljivke z rednega kino-sporeda.
V teku je festival Poklon viziji, na katerem so letošnjo nagrado Darka Bratine podelili bolgarskemu režiserju Stefanu Komandarevu, ki svoj filmski pogled vztrajno usmerja v bolgarski delavski razred. V oddaji Gremo v kino lahko slišite, kako mu je pri filmskem ustvarjanju pomagal študij medicine. Predstavljamo program letošnjega festivala Kinotrip mladi za mlade, posvečamo se novemu filmu Martina Scorseseja Morilci cvetne lune in filmu Dogman Luca Bessona. Seveda ne manjka tudi razmislek o filmu Pero Damjana Kozoleta – poklonu življenju in ustvarjanju Petra Musevskega.
V teku je festival Poklon viziji, na katerem so letošnjo nagrado Darka Bratine podelili bolgarskemu režiserju Stefanu Komandarevu, ki svoj filmski pogled vztrajno usmerja v bolgarski delavski razred. V oddaji Gremo v kino lahko slišite, kako mu je pri filmskem ustvarjanju pomagal študij medicine. Predstavljamo program letošnjega festivala Kinotrip mladi za mlade, posvečamo se novemu filmu Martina Scorseseja Morilci cvetne lune in filmu Dogman Luca Bessona. Seveda ne manjka tudi razmislek o filmu Pero Damjana Kozoleta – poklonu življenju in ustvarjanju Petra Musevskega.
Gost v oddaji je Marko Šantić – njegov film Zbudi me, ki zastavlja provokativno vprašanje, ali je lahko izguba spomina nekaj pozitivnega, je na letošnjem festivalu slovenskega filma prejel kar pet vesen. Poročamo o filmskem programu festivala Mesto žensk, poleg tega se posvečamo tragikomediji Jesensko listje Akija Kaurismäkija in mladinskemu filmu Šepet metulja Alena Pavšarja.
Gost v oddaji je Marko Šantić – njegov film Zbudi me, ki zastavlja provokativno vprašanje, ali je lahko izguba spomina nekaj pozitivnega, je na letošnjem festivalu slovenskega filma prejel kar pet vesen. Poročamo o filmskem programu festivala Mesto žensk, poleg tega se posvečamo tragikomediji Jesensko listje Akija Kaurismäkija in mladinskemu filmu Šepet metulja Alena Pavšarja.
Kakšna je najnovejša slovenska filmska letina? Strnjen pregled ponuja 26. festival slovenskega filma Portorož. Izpostavljamo nekaj celovečercev in srednjemetražnih filmov, ki se potegujejo za vesne in druge nagrade. Filmske ustvarjalce in ustvarjalke sva pred mikrofon povabila Žiga Bratoš in Urban Tarman.
Kakšna je najnovejša slovenska filmska letina? Strnjen pregled ponuja 26. festival slovenskega filma Portorož. Izpostavljamo nekaj celovečercev in srednjemetražnih filmov, ki se potegujejo za vesne in druge nagrade. Filmske ustvarjalce in ustvarjalke sva pred mikrofon povabila Žiga Bratoš in Urban Tarman.
Pogledali bomo v prihodnji teden, ko se bo v Portorožu odvil 26. Festival slovenskega filma, ter v 80. leta, dogajalni čas nostalgičnega francoskega filma Potniki noči. V ljubljanskem Kinodvoru bodo oktobra obeleževali kar tri obletnice, na dan predvajanja naše oddaje pa mineva 30. let od smrti Mateja Bora, partizanskega pesnika in dramatika, a tudi scenarista filmske uspešnice Vesna. Režiser Amir Muratović mu je posvetil dokumentarec Rob je tam.
Pogledali bomo v prihodnji teden, ko se bo v Portorožu odvil 26. Festival slovenskega filma, ter v 80. leta, dogajalni čas nostalgičnega francoskega filma Potniki noči. V ljubljanskem Kinodvoru bodo oktobra obeleževali kar tri obletnice, na dan predvajanja naše oddaje pa mineva 30. let od smrti Mateja Bora, partizanskega pesnika in dramatika, a tudi scenarista filmske uspešnice Vesna. Režiser Amir Muratović mu je posvetil dokumentarec Rob je tam.
Posvečamo se norveškemu mladinskemu plesnemu filmu Dancing Queen režiserke Aurore Gossé in animiranemu dokumentarcu Psom in Italijanom vstop prepovedan, v katerem Alain Ughetto pove pretresljivo zgodbo svoje družine. Ob tej priložnosti se z Igorjem Prasslom, poznavalcem animiranega filma in umetniškim direktorjem festivala Animateka, pogovarjamo o izraznih možnostih animiranega dokumentarnega filma. Poleg tega predstavljamo retrospektivo filmov Živojina Pavlovića, ki so jo ob 90. obletnici njegovega rojstva pripravili v Slovenski kinoteki v Ljubljani.
Posvečamo se norveškemu mladinskemu plesnemu filmu Dancing Queen režiserke Aurore Gossé in animiranemu dokumentarcu Psom in Italijanom vstop prepovedan, v katerem Alain Ughetto pove pretresljivo zgodbo svoje družine. Ob tej priložnosti se z Igorjem Prasslom, poznavalcem animiranega filma in umetniškim direktorjem festivala Animateka, pogovarjamo o izraznih možnostih animiranega dokumentarnega filma. Poleg tega predstavljamo retrospektivo filmov Živojina Pavlovića, ki so jo ob 90. obletnici njegovega rojstva pripravili v Slovenski kinoteki v Ljubljani.
Posvečamo se zmagovalcem 80. beneškega filmskega festivala, pa kriminalki Smrt v Benetkah režiserja Kennetha Branagha, ki je v filmu nastopil v vlogi znamenitega detektiva Hercula Poirota. Navdušila nas je čustveno intenzivna romantična drama Pretekla življenja Celine Song, v ospredju katere je korejski pojem in-yun, ki opisuje povezanost dveh ljudi skozi več življenj. Poročamo o letošnji izdaji festivala dokumentarnega filma Dokudoc in predstavljamo novo sezono Kinodvorovega programa za otroke in mlade Kinobalon.
Posvečamo se zmagovalcem 80. beneškega filmskega festivala, pa kriminalki Smrt v Benetkah režiserja Kennetha Branagha, ki je v filmu nastopil v vlogi znamenitega detektiva Hercula Poirota. Navdušila nas je čustveno intenzivna romantična drama Pretekla življenja Celine Song, v ospredju katere je korejski pojem in-yun, ki opisuje povezanost dveh ljudi skozi več življenj. Poročamo o letošnji izdaji festivala dokumentarnega filma Dokudoc in predstavljamo novo sezono Kinodvorovega programa za otroke in mlade Kinobalon.
V tokratni oddaji Gremo v kino se oglašamo iz Benetk, tik pred podelitvijo nagrad najboljšim filmom. Med favoriti za zlatega leva sta znanstvenofantastična črna komedija Nesrečna bitja Jorgosa Lantimosa z Emmo Stone v glavni vlogi in japonska ekodrama Zlo ne obstaja Rjusukeja Hamagučija. Ljubljano je medtem s filmsko ekipo obiskala Teona Strugar Mitevska, in sicer ob premieri filma Najsrečnejši človek na svetu. Ta pod komičnim površjem prizorišča hitrih zmenkov in z ironijo prežetim naslovom skriva pronicljivo, presunljivo študijo bosansko-hercegovske družbe, v kateri so tri desetletja pozneje posledice vojne veliko bolj prisotne, kot se zdi na prvi pogled. Obiskali smo tudi Slovensko kinoteko, kjer novo sezono začenjajo z retrospektivami Živojina Pavlovića in italijanskim političnim filmom Francesca Rossija ter osvetljujejo slovensko eksperimentalno in avantgardno filmsko dediščino.
V tokratni oddaji Gremo v kino se oglašamo iz Benetk, tik pred podelitvijo nagrad najboljšim filmom. Med favoriti za zlatega leva sta znanstvenofantastična črna komedija Nesrečna bitja Jorgosa Lantimosa z Emmo Stone v glavni vlogi in japonska ekodrama Zlo ne obstaja Rjusukeja Hamagučija. Ljubljano je medtem s filmsko ekipo obiskala Teona Strugar Mitevska, in sicer ob premieri filma Najsrečnejši človek na svetu. Ta pod komičnim površjem prizorišča hitrih zmenkov in z ironijo prežetim naslovom skriva pronicljivo, presunljivo študijo bosansko-hercegovske družbe, v kateri so tri desetletja pozneje posledice vojne veliko bolj prisotne, kot se zdi na prvi pogled. Obiskali smo tudi Slovensko kinoteko, kjer novo sezono začenjajo z retrospektivami Živojina Pavlovića in italijanskim političnim filmom Francesca Rossija ter osvetljujejo slovensko eksperimentalno in avantgardno filmsko dediščino.
Oglašamo se iz Maribora, kjer so v Letnem kinu Minoriti premierno predstavili digitalno restavrirani film Kavarna Astoria, portret predvojnega Maribora v režiji Jožeta Pogačnika, v katerem sta med drugimi nastopila igralca Janez Hočevar in Branko Šturbej. Napovedujemo tudi poznopoletni filmski festival, ki sestavlja trojico največjih: beneško Mostro. Letos sicer z manj prestiža kot običajno, saj se ga hollywoodski igralci in igralke zaradi stavke večinoma ne bodo udeležili, a vseeno: za zlatega leva tekmujejo filmi Sofie Coppola, Jorgosa Lantimosa, Ave DuVernay, Agnieszke Holland in drugih. Pozabili pa nismo niti na filme z rednega kinosporeda: to so Anatomija padca, Preprosto super in Zvok svobode, ki je kljub neobetavnemu začetku zdaj postal eden najuspešnejših neodvisnih filmov vseh časov.
Oglašamo se iz Maribora, kjer so v Letnem kinu Minoriti premierno predstavili digitalno restavrirani film Kavarna Astoria, portret predvojnega Maribora v režiji Jožeta Pogačnika, v katerem sta med drugimi nastopila igralca Janez Hočevar in Branko Šturbej. Napovedujemo tudi poznopoletni filmski festival, ki sestavlja trojico največjih: beneško Mostro. Letos sicer z manj prestiža kot običajno, saj se ga hollywoodski igralci in igralke zaradi stavke večinoma ne bodo udeležili, a vseeno: za zlatega leva tekmujejo filmi Sofie Coppola, Jorgosa Lantimosa, Ave DuVernay, Agnieszke Holland in drugih. Pozabili pa nismo niti na filme z rednega kinosporeda: to so Anatomija padca, Preprosto super in Zvok svobode, ki je kljub neobetavnemu začetku zdaj postal eden najuspešnejših neodvisnih filmov vseh časov.
Nekaj dni pred začetkom 80. festivalske edicije ocenjujemo film, ki je lani v Benetkah prejel veliko nagrado žirije in leva prihodnosti za najboljši prvenec. To je sodna drama Saint Omer francoske režiserke senegalskega rodu Alice Diop, ki govori o temačnejši plati materinstva in priseljenske izkušnje. Na ogled je v Art kino mreži Slovenije. Ogledali smo si enega od bolj zanimivih animiranih filmov letošnjega leta z izjemno dobrimi kritiškimi ocenami, Ninja želve: Mutantska ujma, in prelistali kinotečni portret igralca Janeza Hočevarja, ki je izšel v poletnih dneh.
Nekaj dni pred začetkom 80. festivalske edicije ocenjujemo film, ki je lani v Benetkah prejel veliko nagrado žirije in leva prihodnosti za najboljši prvenec. To je sodna drama Saint Omer francoske režiserke senegalskega rodu Alice Diop, ki govori o temačnejši plati materinstva in priseljenske izkušnje. Na ogled je v Art kino mreži Slovenije. Ogledali smo si enega od bolj zanimivih animiranih filmov letošnjega leta z izjemno dobrimi kritiškimi ocenami, Ninja želve: Mutantska ujma, in prelistali kinotečni portret igralca Janeza Hočevarja, ki je izšel v poletnih dneh.
Ljubljana je v tem tednu v znamenju kratkega filma: v letnem kinu in dvorani Slovenske kinoteke, v Kinodvoru in na drugih lokacijah namreč poteka že 9. festival kratkega filma FeKK. Dogodek, ki slovi po mladostni energiji in neugnanosti letos poteka pod geslom Ne odidi krotko, ki ga je navdihnila pesem Dylana Thomasa; v času negotovosti in tudi hudih naravnih nesreč, pravijo organizatorji, je namreč še toliko bolj pomemben upor na vseh področjih. Oglašamo se tudi s festivala v Sarajevu, ki so ga prekinili z dnevom žalovanja za žrtvami nasilja nad ženskami in femicida, in napovedujemo prihajajoči Letni Kinodvor na Kongresnem trgu, ki bo tja v prihodnjih dneh spet pripeljal izbor klasik.
Ljubljana je v tem tednu v znamenju kratkega filma: v letnem kinu in dvorani Slovenske kinoteke, v Kinodvoru in na drugih lokacijah namreč poteka že 9. festival kratkega filma FeKK. Dogodek, ki slovi po mladostni energiji in neugnanosti letos poteka pod geslom Ne odidi krotko, ki ga je navdihnila pesem Dylana Thomasa; v času negotovosti in tudi hudih naravnih nesreč, pravijo organizatorji, je namreč še toliko bolj pomemben upor na vseh področjih. Oglašamo se tudi s festivala v Sarajevu, ki so ga prekinili z dnevom žalovanja za žrtvami nasilja nad ženskami in femicida, in napovedujemo prihajajoči Letni Kinodvor na Kongresnem trgu, ki bo tja v prihodnjih dneh spet pripeljal izbor klasik.