Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Skladatelj in pianist Carlos Chávez ter slikar in muralist Diego Rivera, dva velikana mehiške umetnosti, sta prepletla svoji ustvarjalni strugi in ustvarila balet z naslovom Kónjska moč. Nekoliko nenavadno ime dela ima svoj izvor v temi, ki je bila pri srcu obema umetnikoma: gre za protiimperialistični balet o kapitalističnem izkoriščanju Latinske Amerike od Združenih držav Amerike in posledično o uporu delavcev ter njihovem zmagoslavju nad kapitalisti.
Skladatelj in pianist Carlos Chávez ter slikar in muralist Diego Rivera, dva velikana mehiške umetnosti, sta prepletla svoji ustvarjalni strugi in ustvarila balet z naslovom Kónjska moč. Nekoliko nenavadno ime dela ima svoj izvor v temi, ki je bila pri srcu obema umetnikoma: gre za protiimperialistični balet o kapitalističnem izkoriščanju Latinske Amerike od Združenih držav Amerike in posledično o uporu delavcev ter njihovem zmagoslavju nad kapitalisti.
Danes si bomo privoščili glasbeni sprehod po galeriji umetniških del, ki so navdihnila češkega skladatelja Zdenka Fibicha. Ta je leta 1899 v ciklu Študije slikarjev opus 56 uzvočil dela petih slikarjev. Gre za slike, ki so nastale v časovnem okviru od 15. do 18. stoletja, in sicer za prizore na prostem: v vrtovih, gozdovih, na mestnem trgu ali v zasebnem parku. Pri ustvarjanju zvočne slike te umetniške galerije je Fibich uporabil različne sloge, da bi prikazal najboljše iz umetnosti slikarstva in glasbe. Cikel klavirskih skladb bomo slišali v izvedbi češkega pianista Radoslava Kvapila.
Danes si bomo privoščili glasbeni sprehod po galeriji umetniških del, ki so navdihnila češkega skladatelja Zdenka Fibicha. Ta je leta 1899 v ciklu Študije slikarjev opus 56 uzvočil dela petih slikarjev. Gre za slike, ki so nastale v časovnem okviru od 15. do 18. stoletja, in sicer za prizore na prostem: v vrtovih, gozdovih, na mestnem trgu ali v zasebnem parku. Pri ustvarjanju zvočne slike te umetniške galerije je Fibich uporabil različne sloge, da bi prikazal najboljše iz umetnosti slikarstva in glasbe. Cikel klavirskih skladb bomo slišali v izvedbi češkega pianista Radoslava Kvapila.
Glasba in druge zvrsti umetnosti se pogosto prepletajo in ena drugo navdihujejo. Do danes je tako nastala že vrsta glasbenih del, ki so jih navdihnile likovne umetnine in obratno. Tokrat se bomo spoznali z glasbenimi portreti petih slovitih ženskih skulptur, kot jih je v glasbo prevedel ameriški skladatelj Jake Heggie. Gre za tri navdihujoča kiparska dela priznanih umetnikov Henryja Moora, Pabla Picassa, Alberta Giacomettija ter helenistično mojstrovino kip Nike Samotraške in kip egipčanske kraljice Hačepsut. Ti so skladatelju služili kot navdih za delo z naslovom Skulpture (v izvirniku Statuesque), za glas in 7 instrumentov: flavto, klarinet, altovski saksofon, violino, violončelo, kontrabas in klavir. Delo je premiero doživelo leta 2005 z mezzosopranistko Joyce Castle.
Glasba in druge zvrsti umetnosti se pogosto prepletajo in ena drugo navdihujejo. Do danes je tako nastala že vrsta glasbenih del, ki so jih navdihnile likovne umetnine in obratno. Tokrat se bomo spoznali z glasbenimi portreti petih slovitih ženskih skulptur, kot jih je v glasbo prevedel ameriški skladatelj Jake Heggie. Gre za tri navdihujoča kiparska dela priznanih umetnikov Henryja Moora, Pabla Picassa, Alberta Giacomettija ter helenistično mojstrovino kip Nike Samotraške in kip egipčanske kraljice Hačepsut. Ti so skladatelju služili kot navdih za delo z naslovom Skulpture (v izvirniku Statuesque), za glas in 7 instrumentov: flavto, klarinet, altovski saksofon, violino, violončelo, kontrabas in klavir. Delo je premiero doživelo leta 2005 z mezzosopranistko Joyce Castle.
V tokratni oddaji bomo spoznali deli dveh belgijskih umetnikov, skladatelja Flora Alpaertsa ter slikanja in grafika Jamesa Barona Ensorja. Slednji je s svojimi deli vplival na Alpaertsovo glasbeno ustvarjalnost in zakrivil nastanek Suite James Ensor.
V tokratni oddaji bomo spoznali deli dveh belgijskih umetnikov, skladatelja Flora Alpaertsa ter slikanja in grafika Jamesa Barona Ensorja. Slednji je s svojimi deli vplival na Alpaertsovo glasbeno ustvarjalnost in zakrivil nastanek Suite James Ensor.
Violinist in dirigent Leo Funtek je v slovenskem prostoru malo znan. Bil je čudežni otrok, z dvanajstimi leti je nastopil na koncertu Filharmonične družbe v LJubljani in v evropskem glasbenem prostoru je kmalu postal priznan violinski virtuoz. Šolal se je v Leipzigu, od leta 1906 pa je večinoma prebival v Hlesinkih. Tam je deloval kot koncertni mojster orkestra, dirigent, korepetitor in pedagog.
Violinist in dirigent Leo Funtek je v slovenskem prostoru malo znan. Bil je čudežni otrok, z dvanajstimi leti je nastopil na koncertu Filharmonične družbe v LJubljani in v evropskem glasbenem prostoru je kmalu postal priznan violinski virtuoz. Šolal se je v Leipzigu, od leta 1906 pa je večinoma prebival v Hlesinkih. Tam je deloval kot koncertni mojster orkestra, dirigent, korepetitor in pedagog.