Glasba 20. stoletja

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Domov
Raziskujte
Programi
Dokumentarci
Filmi in serije
Oddaje
Podkasti
Filmoteka
Zgodovina
Shranjeno
Naročnine
Več
Domov Raziskujte Programi Dokumentarci Filmi in serije Oddaje Podkasti
Plačljivo
Filmoteka
Moj 365
Zgodovina
Naročnine
Shranjeno

Glasba 20. stoletja

Bogastvo glasbenih tokov, ki so oblikovali glasbeno podobo preteklega stoletja.

Avtor: Marko Šetinc

Zadnje

Glasba 20. stoletja

George Gershwin: Koncert za klavir

21. 2. 2025

George Gershwin je očitneje kot kateri koli posameznik med skladatelji dokazal, da je džez mogoče uporabljati z resnim namenom tudi v večjih skladbah. S tem je h glasbi veliko prispeval in zato bo njegovo ime živelo. Kot skladatelj je sicer imel občutne pomanjkljivosti, predvsem zaradi neustrezne tehnične veščine. Zgradba njegovih skladb je po navadi nenačrtna; misli je znal bolj malo izpeljevati; njegova harmonična govorica pogosto ne sega dlje od šolskih osnov. Toda brez dvoma je bil zelo nadarjen. Predvsem mu je bila dana melodija; napevi v njegovih pesmih in tematične misli v večjih delih so lirično sveže, privlačne, očarljive. Kot človek in kot skladatelj je bil poln življenjske moči; danes je njegova glasba ravno tako bleščeče živa in močna kot tistega dne, ko jo je napisal. Ponekod je njegov nezmotljivi instinkt premagal vse pomanjkljivosti in ustvaril nesmrtno lepe in prepričljive učinke, tako da velik del njegove glasbe pomeni trajen prispevek k ameriški kulturi.

37 min

George Gershwin je očitneje kot kateri koli posameznik med skladatelji dokazal, da je džez mogoče uporabljati z resnim namenom tudi v večjih skladbah. S tem je h glasbi veliko prispeval in zato bo njegovo ime živelo. Kot skladatelj je sicer imel občutne pomanjkljivosti, predvsem zaradi neustrezne tehnične veščine. Zgradba njegovih skladb je po navadi nenačrtna; misli je znal bolj malo izpeljevati; njegova harmonična govorica pogosto ne sega dlje od šolskih osnov. Toda brez dvoma je bil zelo nadarjen. Predvsem mu je bila dana melodija; napevi v njegovih pesmih in tematične misli v večjih delih so lirično sveže, privlačne, očarljive. Kot človek in kot skladatelj je bil poln življenjske moči; danes je njegova glasba ravno tako bleščeče živa in močna kot tistega dne, ko jo je napisal. Ponekod je njegov nezmotljivi instinkt premagal vse pomanjkljivosti in ustvaril nesmrtno lepe in prepričljive učinke, tako da velik del njegove glasbe pomeni trajen prispevek k ameriški kulturi.

Glasba 20. stoletja

G20 - Gershwin: Rapsodija in Amerikanec

13. 2. 2025

George Gershwin se je rodil leta 1898 v Brooklynu v New Yorku. Študiral je pri Charlesu Hambitzerju in pozneje pri Rubinu Goldmarku. Delal je pri Remicku kot reklamni agent za prodajo pesmi. Leta 1919 je napisal prvo uspelo pesem in prvo glasbeno komedijo. Leta 1924 mu je Rapsodija v modrem, ki jo je predstavil Paul Whiteman, prinesla svetovno slavo. Naslednje desetletje se je posvečal tako lahki kot resni glasbi in dosegal velike uspehe na obeh področjih. V zadnjih letih življenja je delal za Hollywood. Tam je leta 1937 tudi umrl.

38 min

George Gershwin se je rodil leta 1898 v Brooklynu v New Yorku. Študiral je pri Charlesu Hambitzerju in pozneje pri Rubinu Goldmarku. Delal je pri Remicku kot reklamni agent za prodajo pesmi. Leta 1919 je napisal prvo uspelo pesem in prvo glasbeno komedijo. Leta 1924 mu je Rapsodija v modrem, ki jo je predstavil Paul Whiteman, prinesla svetovno slavo. Naslednje desetletje se je posvečal tako lahki kot resni glasbi in dosegal velike uspehe na obeh področjih. V zadnjih letih življenja je delal za Hollywood. Tam je leta 1937 tudi umrl.

Glasba 20. stoletja

Hans Werner Henze: Violinski koncert št. 2

27. 10. 2022

Henze je leta 1971 ustvaril drugi violinski koncert. V prvem je raziskoval združitev neoklasicizma in prvih stikov z dvanajsttonsko kompozicijsko tehniko, v drugem pa je segel veliko dlje pri ponovnem izpraševanju o zvrsti solističnega koncerta. Henze se je v tem koncertu odmaknil od modernistične rigoroznosti in v duhu postmodernizma postavljal staro ob novo, tako da v nekem trenutku zaslišimo tudi skladbo angleškega renesančnega lutnjista Johna Dowlanda z naslovom Flow my tears. Poleg solistične violine se v koncertu pojavlja tudi vokal, ki recitira pesem Hansa Magnusa Enzensbergerja Hommage à Gödel, orkester pa dopolnjujejo zvoki elektronike.

41 min

Henze je leta 1971 ustvaril drugi violinski koncert. V prvem je raziskoval združitev neoklasicizma in prvih stikov z dvanajsttonsko kompozicijsko tehniko, v drugem pa je segel veliko dlje pri ponovnem izpraševanju o zvrsti solističnega koncerta. Henze se je v tem koncertu odmaknil od modernistične rigoroznosti in v duhu postmodernizma postavljal staro ob novo, tako da v nekem trenutku zaslišimo tudi skladbo angleškega renesančnega lutnjista Johna Dowlanda z naslovom Flow my tears. Poleg solistične violine se v koncertu pojavlja tudi vokal, ki recitira pesem Hansa Magnusa Enzensbergerja Hommage à Gödel, orkester pa dopolnjujejo zvoki elektronike.


Čakalna vrsta

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine