Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
V Sarajevu so bile podeljene glavne nagrade 31. edicije filmskega festivala. V tekmovalnem programu celovečernih igranih filmov je glavno nagrado prejel srbski film Veter govori z mano!, pri katerem je sodelovala tudi Slovenija. Srce Sarajeva za glavno žensko vlogo pa je prejel ženski igralski kolektiv slovenskega filma Fantasy, kar je veliko priznanje za slovensko kinematografijo. Več Marko Rozman.
V Sarajevu so bile podeljene glavne nagrade 31. edicije filmskega festivala. V tekmovalnem programu celovečernih igranih filmov je glavno nagrado prejel srbski film Veter govori z mano!, pri katerem je sodelovala tudi Slovenija. Srce Sarajeva za glavno žensko vlogo pa je prejel ženski igralski kolektiv slovenskega filma Fantasy, kar je veliko priznanje za slovensko kinematografijo. Več Marko Rozman.
Na letošnjem FeKKu, ljubljanskem festivalu kratkega filma, letos posebej izpostavljajo palestinsko kinematografijo. Na Vodnikovi domačiji je potekal pogovor z naslovom Sanje in nočne more: Film in upor, na katerem sta sodelovali tudi francoska kuratorka Mathilde Guitton-Marcon iz društva Ciné-Palestine in raziskovalka Tara Najd Ahmadi; tema pogovora je bila delovanje filma v času nasilja in zatiranja. Poleg tega so na festivalu predstavili sklopa kratkih filmov z naslovom Razširjene pripovedi – Palestinski film v odporu, ki ju je kurirala Mathilde Guitton-Marcon. Raznovrstni kratki filmi se z dokumentarno fabulo in rekonstrukcijo izgubljenih arhivov, pa tudi eksperimentalno digitalnimi pristopi in celo postapokaliptično znanstveno fantastiko dotikajo tem spomina, identitete in pravice do vrnitve. Izbor palestinski film predstavlja kot prostor upora in kolektivnega sanjanja. Z Mathilde Guitton-Marcon se je pogovarjala Tina Poglajen.
Na letošnjem FeKKu, ljubljanskem festivalu kratkega filma, letos posebej izpostavljajo palestinsko kinematografijo. Na Vodnikovi domačiji je potekal pogovor z naslovom Sanje in nočne more: Film in upor, na katerem sta sodelovali tudi francoska kuratorka Mathilde Guitton-Marcon iz društva Ciné-Palestine in raziskovalka Tara Najd Ahmadi; tema pogovora je bila delovanje filma v času nasilja in zatiranja. Poleg tega so na festivalu predstavili sklopa kratkih filmov z naslovom Razširjene pripovedi – Palestinski film v odporu, ki ju je kurirala Mathilde Guitton-Marcon. Raznovrstni kratki filmi se z dokumentarno fabulo in rekonstrukcijo izgubljenih arhivov, pa tudi eksperimentalno digitalnimi pristopi in celo postapokaliptično znanstveno fantastiko dotikajo tem spomina, identitete in pravice do vrnitve. Izbor palestinski film predstavlja kot prostor upora in kolektivnega sanjanja. Z Mathilde Guitton-Marcon se je pogovarjala Tina Poglajen.
Kaj lahko pričakujemo od 82. Beneškega filmskega festivala? Med drugim nove filme Kathryn Bigelow, Gusa Van Santa, Jima Jarmuscha in Yorgosa Lanthimosa. Prispevek Tese Drev Juh.
Kaj lahko pričakujemo od 82. Beneškega filmskega festivala? Med drugim nove filme Kathryn Bigelow, Gusa Van Santa, Jima Jarmuscha in Yorgosa Lanthimosa. Prispevek Tese Drev Juh.
Na letošnji Sarajevski filmski festival se je uvrstilo kar deset filmov in ena serija s slovensko udeležbo – svetovno premiero je tam doživela tudi filmska adaptacija romana Bronje Žakelj Belo se pere na devetdeset v režiji Marka Naberšnika. Po besedah organizatorjev je bilo letos zanimanje za vstopnice rekordno, najhitreje so pošle za filme regionalnih avtorjev, med katerimi so bili gledalcem zanimivi tudi nekateri slovenski filmi. Veliko zanimanja pa so kot vsako leto pritegnili dobitniki častnih src Sarajeva. Festival je spremljal Marko Rozman.
Na letošnji Sarajevski filmski festival se je uvrstilo kar deset filmov in ena serija s slovensko udeležbo – svetovno premiero je tam doživela tudi filmska adaptacija romana Bronje Žakelj Belo se pere na devetdeset v režiji Marka Naberšnika. Po besedah organizatorjev je bilo letos zanimanje za vstopnice rekordno, najhitreje so pošle za filme regionalnih avtorjev, med katerimi so bili gledalcem zanimivi tudi nekateri slovenski filmi. Veliko zanimanja pa so kot vsako leto pritegnili dobitniki častnih src Sarajeva. Festival je spremljal Marko Rozman.
V Sarajevu se odvija 6. dan filmskega festivala. Ljubitelji filma so si v različnih kategorijah že ogledali raznolike filmske vsebine. Tudi v tekmovalnih selekcijah, kjer se letos, poleg slovenskega filma Fantasy, za glavno srce Sarajeva potegujeta tudi filma s slovensko manjšinsko koprodukcijo. Na festivalu pa še vedno odmeva domači bosanski film Paviljon.
V Sarajevu se odvija 6. dan filmskega festivala. Ljubitelji filma so si v različnih kategorijah že ogledali raznolike filmske vsebine. Tudi v tekmovalnih selekcijah, kjer se letos, poleg slovenskega filma Fantasy, za glavno srce Sarajeva potegujeta tudi filma s slovensko manjšinsko koprodukcijo. Na festivalu pa še vedno odmeva domači bosanski film Paviljon.
V koprski Galeriji ArTina je na ogled razstava likovnih del Miklavža Komelja, umetnostnega teoretika, pesnika in prevajalca. Ob odprtju je Komelj predstavil tudi roman Jureta Detele Plačilo za moje stoletje. Gre za njegov edini in nedokončan roman, ki je nedavno izšel pri koprski založbi Zrakogled.
V koprski Galeriji ArTina je na ogled razstava likovnih del Miklavža Komelja, umetnostnega teoretika, pesnika in prevajalca. Ob odprtju je Komelj predstavil tudi roman Jureta Detele Plačilo za moje stoletje. Gre za njegov edini in nedokončan roman, ki je nedavno izšel pri koprski založbi Zrakogled.
Včeraj se je začel mednarodni festival 29. Dnevi poezije in vina. Pripravila ga je Založba Beletrina, letos že petnajstič na Ptuju, kamor so ga preselili iz Medane v Goriških brdih. Slavnostna otvoritev bo v četrtek zvečer, ko bo srbski pesnik Gojko Božović prebral Odprto pismo Evropi in bo na Vrazovem trgu prvo od treh velikih pesniških branj. Poudarke festivala je povezala Irena Kodrič Cizerl.
Včeraj se je začel mednarodni festival 29. Dnevi poezije in vina. Pripravila ga je Založba Beletrina, letos že petnajstič na Ptuju, kamor so ga preselili iz Medane v Goriških brdih. Slavnostna otvoritev bo v četrtek zvečer, ko bo srbski pesnik Gojko Božović prebral Odprto pismo Evropi in bo na Vrazovem trgu prvo od treh velikih pesniških branj. Poudarke festivala je povezala Irena Kodrič Cizerl.
Pretekli petek so v Galeriji ŠKUC v Ljubljani odprli razstavo z naslovom Častni krog slovenske vizualne umetnice mlajše generacije Lene Lekše. Razstava v središče postavlja nenavadno zgodbo Angležinje Emme Sharp, ki je v 19. stoletju s svojim podvigom hoje pritegnila pozornost javnosti in medijev. Lene Lekše na razstavi njeno zgodbo na samosvoj način vplete v obsežno instalacijo.
Pretekli petek so v Galeriji ŠKUC v Ljubljani odprli razstavo z naslovom Častni krog slovenske vizualne umetnice mlajše generacije Lene Lekše. Razstava v središče postavlja nenavadno zgodbo Angležinje Emme Sharp, ki je v 19. stoletju s svojim podvigom hoje pritegnila pozornost javnosti in medijev. Lene Lekše na razstavi njeno zgodbo na samosvoj način vplete v obsežno instalacijo.
Čeprav naj bi Muzej Lah na Bledu svoja vrata odprl že lani, bomo to, kot kaže, dočakali naslednje poletje. Kakorkoli, gre za projekt, kot ga v Sloveniji še nismo videli. Zakonca Igor in Mojca Lah sta želela ustvariti prostor za predstavitev svoje obsežne umetniške zbirke, ki sta jo dopolnjevala tri desetletja. Združuje izjemna imena domače in mednarodne modernistične in sodobne umetniške scene, kot so Anne Imhof, Anselm Kiefer, Ilja in Emilia Kabakov, Zoran Mušič, Neue Slovenische Kunst in drugi. Arhitekturo muzeja so zasnovali v slovitem londonskem biroju David Chipperfield Architects.
Čeprav naj bi Muzej Lah na Bledu svoja vrata odprl že lani, bomo to, kot kaže, dočakali naslednje poletje. Kakorkoli, gre za projekt, kot ga v Sloveniji še nismo videli. Zakonca Igor in Mojca Lah sta želela ustvariti prostor za predstavitev svoje obsežne umetniške zbirke, ki sta jo dopolnjevala tri desetletja. Združuje izjemna imena domače in mednarodne modernistične in sodobne umetniške scene, kot so Anne Imhof, Anselm Kiefer, Ilja in Emilia Kabakov, Zoran Mušič, Neue Slovenische Kunst in drugi. Arhitekturo muzeja so zasnovali v slovitem londonskem biroju David Chipperfield Architects.
V Centru za gradnjo z zemljo v naselju Dobrava v občini Škocjan na Dolenjskem v tem tednu poteka šesti Festival zemlje. Na delavnicah udeleženci iz Slovenije in tujine spoznavajo možnost gradnje iz naravnih materialov. V parku Preročišč so doslej postavili že tri paviljone. Ker so zmagali na javnem natečaju bo v Novem mestu iz zbite zemlje zgrajen polnilni park velikih moči za tovorna vozila in avtobuse.
V Centru za gradnjo z zemljo v naselju Dobrava v občini Škocjan na Dolenjskem v tem tednu poteka šesti Festival zemlje. Na delavnicah udeleženci iz Slovenije in tujine spoznavajo možnost gradnje iz naravnih materialov. V parku Preročišč so doslej postavili že tri paviljone. Ker so zmagali na javnem natečaju bo v Novem mestu iz zbite zemlje zgrajen polnilni park velikih moči za tovorna vozila in avtobuse.
Miha Lampreht, več let dopisnik RTV Slovenija v Moskvi, je dogajanje na območju nekdanje Sovjetske zveze analiziral že s publicističnima knjiga o umorjeni novinarki Ani Politkovski in o zamujenih priložnostih na začetku ukrajinske vojne, z romanom Vrij pa zdaj prestopa s področja stvarne literature v leposlovje in svojevrstno analizo politično-kapitalskih spreg širi na praktično vso Evropo. Knjigo je izdala mariborska založba Pivec, avtorja pa je pred mikrofon povabil Vlado Motnikar:
Miha Lampreht, več let dopisnik RTV Slovenija v Moskvi, je dogajanje na območju nekdanje Sovjetske zveze analiziral že s publicističnima knjiga o umorjeni novinarki Ani Politkovski in o zamujenih priložnostih na začetku ukrajinske vojne, z romanom Vrij pa zdaj prestopa s področja stvarne literature v leposlovje in svojevrstno analizo politično-kapitalskih spreg širi na praktično vso Evropo. Knjigo je izdala mariborska založba Pivec, avtorja pa je pred mikrofon povabil Vlado Motnikar:
Pesnik in urednik Andrej Brvar, Prešernov nagrajenec za življenjsko delo, je slavil 80-ti rojstni dan. Ob jubileju se mu mariborska založba Pivec poklanja z izdajo njegove pesnitve o pretresljivi usodi Brvarjevih staršev v samostojni knjigi z naslovom Zgodba, ki se je morala zgoditi.
Pesnik in urednik Andrej Brvar, Prešernov nagrajenec za življenjsko delo, je slavil 80-ti rojstni dan. Ob jubileju se mu mariborska založba Pivec poklanja z izdajo njegove pesnitve o pretresljivi usodi Brvarjevih staršev v samostojni knjigi z naslovom Zgodba, ki se je morala zgoditi.
V glavnem tekmovalnem programu filmskega festivala v Locarnu se za zlatega leoparda med drugim potegujeta arhivski dokumentarec palestinskega ustvarjalca Kamala Aljafarija z naslovom S Hasanom v Gazi in drugi igrani film hrvaške avtorice Hane Jušić z naslovom Bog ne bo pomagal, ki je tudi slovenska manjšinska koprodukcija.
V glavnem tekmovalnem programu filmskega festivala v Locarnu se za zlatega leoparda med drugim potegujeta arhivski dokumentarec palestinskega ustvarjalca Kamala Aljafarija z naslovom S Hasanom v Gazi in drugi igrani film hrvaške avtorice Hane Jušić z naslovom Bog ne bo pomagal, ki je tudi slovenska manjšinska koprodukcija.
Plavajoči grad je festival, ki z leti pridobiva na pomenu in prepoznavnosti. Kot je povedal programski vodja Matija Solce, predstavlja srečanje umetnosti in umetnikov, inkubator, v katerem nastajajo nove ideje in povezovanja. Letošnja festivalska tema so Butalci Frana Milčinskega, ki izvirajo prav iz Loške doline. Poseben sklop festivala je letos posvečen Gazi in združuje devet projektov, ki jih soustvarjajo umetniki, ki trenutno živijo v Gazi, ter glasbeniki, filozofi in aktivisti z vsega sveta.
Plavajoči grad je festival, ki z leti pridobiva na pomenu in prepoznavnosti. Kot je povedal programski vodja Matija Solce, predstavlja srečanje umetnosti in umetnikov, inkubator, v katerem nastajajo nove ideje in povezovanja. Letošnja festivalska tema so Butalci Frana Milčinskega, ki izvirajo prav iz Loške doline. Poseben sklop festivala je letos posvečen Gazi in združuje devet projektov, ki jih soustvarjajo umetniki, ki trenutno živijo v Gazi, ter glasbeniki, filozofi in aktivisti z vsega sveta.
Začenja se 78. izvedba filmskega festivala v švicarskem Locarnu, kjer bo svetovno premiero doživel film slovenske režiserke in scenaristke Kukle. Celovečerni prvenec Fantasy je nadaljevanje njenega kratkega filma Sestre, za katerega je pred leti prejela glavno nagrado na prestižnem festivalu v Clermont Ferrandu. Tudi tokrat se je Kukla navdihovala pri balkanskem fenomenu – virdžin, žensk, ki so predvsem v ruralnih predelih Črne gore in Albanije zaradi odsotnosti moškega v družini prevzele moško vlogo in identiteto in živele v skladu z njo. Režiserka je ta fenomen aktualizirala in ga prestavila v sodobno urbano okolje.
Začenja se 78. izvedba filmskega festivala v švicarskem Locarnu, kjer bo svetovno premiero doživel film slovenske režiserke in scenaristke Kukle. Celovečerni prvenec Fantasy je nadaljevanje njenega kratkega filma Sestre, za katerega je pred leti prejela glavno nagrado na prestižnem festivalu v Clermont Ferrandu. Tudi tokrat se je Kukla navdihovala pri balkanskem fenomenu – virdžin, žensk, ki so predvsem v ruralnih predelih Črne gore in Albanije zaradi odsotnosti moškega v družini prevzele moško vlogo in identiteto in živele v skladu z njo. Režiserka je ta fenomen aktualizirala in ga prestavila v sodobno urbano okolje.
Pred vhodom Narodnega doma na Cankarjevi ulici v Ljubljani velike rdeče črke BAROK opozarjajo, da je v Narodni galeriji, osrednji hiši naše likovne umetnosti preteklih stoletij, razstava o tem bogatem umetnostnem obdobju pri nas. Barok v Sloveniji je eden največjih projektov Narodne galerije v povezavi z drugimi ustanovami v zadnjem času. Na vprašanje, kakšen je obisk te velike razstave, pa tudi stalne zbirke umetnosti in drugih razstav, Gaja Triglav, vodja trgovine v Narodni galeriji, odgovarja, da je obiskovalcev veliko in da je med njimi kakih 60 odstotkov tujcev, turistov, ki obiščejo glavno mesto. Ti se zanimajo večinoma za stalno razstavo, med tem ko prihajajo domači obiskovalci predvsem na razstavo baroka v Sloveniji, kar je razumljivo, pravi Gaja Triglav v pogovoru s Tadejo Krečič:
Pred vhodom Narodnega doma na Cankarjevi ulici v Ljubljani velike rdeče črke BAROK opozarjajo, da je v Narodni galeriji, osrednji hiši naše likovne umetnosti preteklih stoletij, razstava o tem bogatem umetnostnem obdobju pri nas. Barok v Sloveniji je eden največjih projektov Narodne galerije v povezavi z drugimi ustanovami v zadnjem času. Na vprašanje, kakšen je obisk te velike razstave, pa tudi stalne zbirke umetnosti in drugih razstav, Gaja Triglav, vodja trgovine v Narodni galeriji, odgovarja, da je obiskovalcev veliko in da je med njimi kakih 60 odstotkov tujcev, turistov, ki obiščejo glavno mesto. Ti se zanimajo večinoma za stalno razstavo, med tem ko prihajajo domači obiskovalci predvsem na razstavo baroka v Sloveniji, kar je razumljivo, pravi Gaja Triglav v pogovoru s Tadejo Krečič:
Zveza društev slovenskih likovnih umetnikov ne gostuje po Sloveniji in tujini le zato, ker bi ji bila matična galerija v Ljubljani premajhna. Predvsem je pomembno, pravi kustosinja Olga Butinar Čeh, da naše umetnice in umetnike predstavljamo zunaj domačega prostora. In to hkrati prinese izmenjave – prav zdaj na primer v galeriji ZDSLU na Komenskega 8 gostuje 23 slovaških likovnih ustvarjalcev na razstavi z naslovom Prepletanja v umetnosti.
Zveza društev slovenskih likovnih umetnikov ne gostuje po Sloveniji in tujini le zato, ker bi ji bila matična galerija v Ljubljani premajhna. Predvsem je pomembno, pravi kustosinja Olga Butinar Čeh, da naše umetnice in umetnike predstavljamo zunaj domačega prostora. In to hkrati prinese izmenjave – prav zdaj na primer v galeriji ZDSLU na Komenskega 8 gostuje 23 slovaških likovnih ustvarjalcev na razstavi z naslovom Prepletanja v umetnosti.
Festival Cinehill (nekdanji Motovunski filmski festival, ki so ga pred tremi leti preselili v Gorski Kotar) je letos gostil dve veliki filmski imeni, namreč Jafarja Panahija in Catherine Breillat. Prispevek Tese Drev Juh, prevode bere Renato Horvat.
Festival Cinehill (nekdanji Motovunski filmski festival, ki so ga pred tremi leti preselili v Gorski Kotar) je letos gostil dve veliki filmski imeni, namreč Jafarja Panahija in Catherine Breillat. Prispevek Tese Drev Juh, prevode bere Renato Horvat.
V mariborskem razstavišču sodobne umetnosti KiBela je na ogled skupinska razstava Obraz na obrazu. Družbeno angažiran projekt predstavlja umetnike mlajše in srednje generacije, ki v svojih delih poglobljeno razmišljajo o odnosu družbe do staranja. Postavitev vabi h kritični refleksiji o medgeneracijskih razlikah, podobnostih in izzivih.
V mariborskem razstavišču sodobne umetnosti KiBela je na ogled skupinska razstava Obraz na obrazu. Družbeno angažiran projekt predstavlja umetnike mlajše in srednje generacije, ki v svojih delih poglobljeno razmišljajo o odnosu družbe do staranja. Postavitev vabi h kritični refleksiji o medgeneracijskih razlikah, podobnostih in izzivih.
Festivala v gledališki palači na Zelenem griču se še zmeraj drži sloves najteže dostopnega glasbenega festivala. Tako vas bo danes kupljena vstopnica postavila v dolgo čakalno vrsto – vrata bayreuthskega gledališča se vam bodo odprla šele čez kakšnih deset let. Z Radiem Slovenija pa ste lahko v prvi vrsti. Naš tretji program, Program Ars, kot vsako leto prenaša uvodno predstavo.
Festivala v gledališki palači na Zelenem griču se še zmeraj drži sloves najteže dostopnega glasbenega festivala. Tako vas bo danes kupljena vstopnica postavila v dolgo čakalno vrsto – vrata bayreuthskega gledališča se vam bodo odprla šele čez kakšnih deset let. Z Radiem Slovenija pa ste lahko v prvi vrsti. Naš tretji program, Program Ars, kot vsako leto prenaša uvodno predstavo.
Z risbami, sitotiski in skulpturami se na razstavi Zemlja v galeriji Kresija predstavljata latvijski umetnici Agate Lielpetere in Luize Rukšane. Naslov razstave zaobjame vse pomene besede: prst, kos zemlje, naš košček zemlje, naš planet, dela pa pripovedujejo zgodbo o latvijski krajini, delu, ženskosti in krompirju. Latvija je namreč, zgodovinsko gledano, narod predanih uživalcev krompirja. Leta 2018 se je s 113 kg krompirja na prebivalca uvrstila na tretje mesto v Evropi.
Z risbami, sitotiski in skulpturami se na razstavi Zemlja v galeriji Kresija predstavljata latvijski umetnici Agate Lielpetere in Luize Rukšane. Naslov razstave zaobjame vse pomene besede: prst, kos zemlje, naš košček zemlje, naš planet, dela pa pripovedujejo zgodbo o latvijski krajini, delu, ženskosti in krompirju. Latvija je namreč, zgodovinsko gledano, narod predanih uživalcev krompirja. Leta 2018 se je s 113 kg krompirja na prebivalca uvrstila na tretje mesto v Evropi.
Festival Cinehill je postavljen v drugačno okolje kot je bil nekdanji Motovunski filmski festival, ki ga je nadomestil pred dvema letoma. Obiskovalci v kraju Fužine in v okolici v Gorskem Kotarju na Hrvaškem šotorijo, dnevne filmske projekcije se odvijajo v dveh šotorih v gozdnem okolju, do katerega je treba priti peš, dve projekciji na dan pa sta v Kulturnem domu v Fužinah, poleg tega je tudi v središču mesteca velik kino na prostem.
Festival Cinehill je postavljen v drugačno okolje kot je bil nekdanji Motovunski filmski festival, ki ga je nadomestil pred dvema letoma. Obiskovalci v kraju Fužine in v okolici v Gorskem Kotarju na Hrvaškem šotorijo, dnevne filmske projekcije se odvijajo v dveh šotorih v gozdnem okolju, do katerega je treba priti peš, dve projekciji na dan pa sta v Kulturnem domu v Fužinah, poleg tega je tudi v središču mesteca velik kino na prostem.
Pretekli vikend se je v Karlovih Varih sklenil že 59. filmski festival. Na podelitvi nagrad je veliki kristalni globus prejel film slovaškega režiserja Mira Rema Raje bi zblaznel v divjini, posebno nagrado pa je glavna žirija namenila filmu Bidad iranskega režiserja Soheila Beiraghija.
Pretekli vikend se je v Karlovih Varih sklenil že 59. filmski festival. Na podelitvi nagrad je veliki kristalni globus prejel film slovaškega režiserja Mira Rema Raje bi zblaznel v divjini, posebno nagrado pa je glavna žirija namenila filmu Bidad iranskega režiserja Soheila Beiraghija.
Goriški pianist Alexander Gadjiev je glasbeni ambasador Evropske prestolnice kulture Nova Gorica - Gorica 2025, ki si je kot enega glasbenih vrhuncev uradnega programa EPK GO! 2025 zamislil dvodelni projekt Točka srečanja, s katerim povezuje ikonični Trg Evrope z vzvišenim mirom bazilike Svetogorske Matere Božje.
Goriški pianist Alexander Gadjiev je glasbeni ambasador Evropske prestolnice kulture Nova Gorica - Gorica 2025, ki si je kot enega glasbenih vrhuncev uradnega programa EPK GO! 2025 zamislil dvodelni projekt Točka srečanja, s katerim povezuje ikonični Trg Evrope z vzvišenim mirom bazilike Svetogorske Matere Božje.
Sodni stolp ob reki Dravi v Mariboru je prizorišče samostojne razstave umetnice, skladateljice in raziskovalke na področjih bio-, geo- in hidroakustike Petre Kapš. Na povabilo Umetnostne galerije Maribor in kustosinje Andreje Borin je ustvarjalka v srednjeveškem stolpu razstavila več svojih del, ki jih je povezala v tenkočutno vizualno in zvočno celoto z naslovom Rosa. Zemlja, Kozmos.
Sodni stolp ob reki Dravi v Mariboru je prizorišče samostojne razstave umetnice, skladateljice in raziskovalke na področjih bio-, geo- in hidroakustike Petre Kapš. Na povabilo Umetnostne galerije Maribor in kustosinje Andreje Borin je ustvarjalka v srednjeveškem stolpu razstavila več svojih del, ki jih je povezala v tenkočutno vizualno in zvočno celoto z naslovom Rosa. Zemlja, Kozmos.
V Pulju poteka 72. izvedba filmskega festivala, posvečenega hrvaškemu filmu. Gre za najstarejši nacionalni filmski festival na svetu – ki se je pred letom 1992 imenoval Festival jugoslovanskega filma. Njegova posebnost je ogromen kino na prostem – v Areni, ohranjenem Vespazijanovem amfiteatru iz 1. stoletja, ki ima kar 7000 sedežev. Poleg fokusa na hrvaški film vsako leto predstavljajo tudi hrvaške manjšinske koprodukcije, med njimi so letos kar trije slovenski filmi: Kaj ti je deklica, Odrešitev za začetnike in Praslovan. V drugih festivalskih sklopih bodo prikazali še slovenski dokumentarni film Ali je bilo kaj avantgardnega? ter slovenske manjšinske koprodukcije: Fiume o morte!, Dražen, Zajčji nasip in Zgodbe s čarobnega vrta. Na novo pa so uvedli tekmovalni program za filme iz regije, ki niso nastali s sodelovanjem Hrvaške. Tina Poglajen izpostavlja tri zanimive filme z letošnjega festivala. Prevode bereta Igor Velše in Ajda Sokler.
V Pulju poteka 72. izvedba filmskega festivala, posvečenega hrvaškemu filmu. Gre za najstarejši nacionalni filmski festival na svetu – ki se je pred letom 1992 imenoval Festival jugoslovanskega filma. Njegova posebnost je ogromen kino na prostem – v Areni, ohranjenem Vespazijanovem amfiteatru iz 1. stoletja, ki ima kar 7000 sedežev. Poleg fokusa na hrvaški film vsako leto predstavljajo tudi hrvaške manjšinske koprodukcije, med njimi so letos kar trije slovenski filmi: Kaj ti je deklica, Odrešitev za začetnike in Praslovan. V drugih festivalskih sklopih bodo prikazali še slovenski dokumentarni film Ali je bilo kaj avantgardnega? ter slovenske manjšinske koprodukcije: Fiume o morte!, Dražen, Zajčji nasip in Zgodbe s čarobnega vrta. Na novo pa so uvedli tekmovalni program za filme iz regije, ki niso nastali s sodelovanjem Hrvaške. Tina Poglajen izpostavlja tri zanimive filme z letošnjega festivala. Prevode bereta Igor Velše in Ajda Sokler.
V Karlovih Varih se že 59. filmski festival te dni preveša h koncu. V tekmovalnem programu se za nagrade, med drugim za kristalni globus, poteguje dvanajst filmov. Pogovarjamo se z režiserko Nino Knag, avtorico norveške filmske pripovedi o intimnem odnosu med žensko srednjih let in mladim prosilcem za azil z naslovom Ne kliči me mama, iranskim režiserjem Soheilom Beiraghijem, ki je posnel film o mladi pevki z naslovom Bidad, turško režiserko Gözde Kural, ki se v filmu Kino Jazireh posveča različnim preobrazbam spolnih vlog v Afganistanu ter ukrajinskim režiserjem Dmytrom Hreškom, ki je posnel dokumentarec Divia o vplivu divjanja vojne v Ukrajini na naravo.
V Karlovih Varih se že 59. filmski festival te dni preveša h koncu. V tekmovalnem programu se za nagrade, med drugim za kristalni globus, poteguje dvanajst filmov. Pogovarjamo se z režiserko Nino Knag, avtorico norveške filmske pripovedi o intimnem odnosu med žensko srednjih let in mladim prosilcem za azil z naslovom Ne kliči me mama, iranskim režiserjem Soheilom Beiraghijem, ki je posnel film o mladi pevki z naslovom Bidad, turško režiserko Gözde Kural, ki se v filmu Kino Jazireh posveča različnim preobrazbam spolnih vlog v Afganistanu ter ukrajinskim režiserjem Dmytrom Hreškom, ki je posnel dokumentarec Divia o vplivu divjanja vojne v Ukrajini na naravo.
Veselov vrt Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov na Komenskega 8 v Ljubljani gosti, kot pravijo, vizualno-glasbeno poslastico z naslovom Mi smo z vami! multimedijskih umetnikov Aleksandre Saške Gruden in Željka Beljana. Projekt daje velik poudarek dialogu, še dodajajo, gre pa za kombinacijo slikarstva, zvočnosti in igre.
Veselov vrt Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov na Komenskega 8 v Ljubljani gosti, kot pravijo, vizualno-glasbeno poslastico z naslovom Mi smo z vami! multimedijskih umetnikov Aleksandre Saške Gruden in Željka Beljana. Projekt daje velik poudarek dialogu, še dodajajo, gre pa za kombinacijo slikarstva, zvočnosti in igre.
Po eni strani bi lahko kdo rekel, da je ravno poleti čas za obisk galerije, da pobegnemo vročini. A kdor meni nasprotno, torej da je v tem času škoda biti noter, pa se lahko odpravi na razstavo, ki je kar na vrtu. Veselov vrt Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov na Komenskega 8 v Ljubljani, kot pravijo, gosti vizualno-glasbeno poslastico z naslovom Mi smo z vami! multimedijskih umetnikov Aleksandre Saške Gruden in Željka Beljana. Projekt daje velik poudarek dialogu, še dodajajo, gre pa za kombinacijo slikarstva, zvočnosti in igre.
Po eni strani bi lahko kdo rekel, da je ravno poleti čas za obisk galerije, da pobegnemo vročini. A kdor meni nasprotno, torej da je v tem času škoda biti noter, pa se lahko odpravi na razstavo, ki je kar na vrtu. Veselov vrt Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov na Komenskega 8 v Ljubljani, kot pravijo, gosti vizualno-glasbeno poslastico z naslovom Mi smo z vami! multimedijskih umetnikov Aleksandre Saške Gruden in Željka Beljana. Projekt daje velik poudarek dialogu, še dodajajo, gre pa za kombinacijo slikarstva, zvočnosti in igre.
Ob 100. obletnici rojstva Cirila Zlobca so njegovi bogati, s poezijo zaznamovano ustvarjalno pot in vsestransko osebnost v Sežani obeležili s pesniškim koncertom Zavoda Our Labyrinth. Zlobec je poezijo živel, ne le pisal, njegov rodni Kras je vtkan v vsako njegovo pesem, njegova vera v moč poezije in ljubezen do človeka pa presegata čas, je pred številnim občinstvom v avditoriju Kosovelovega doma izpostavil sežanski župan Andrej Sila. Mi pa lahko dodamo še, da je bil Ciril Zlobec v letih od 1977–1986 tudi odgovorni urednik kulturo-umetniškega programa na takratnem Radiu Ljubljana.
Ob 100. obletnici rojstva Cirila Zlobca so njegovi bogati, s poezijo zaznamovano ustvarjalno pot in vsestransko osebnost v Sežani obeležili s pesniškim koncertom Zavoda Our Labyrinth. Zlobec je poezijo živel, ne le pisal, njegov rodni Kras je vtkan v vsako njegovo pesem, njegova vera v moč poezije in ljubezen do človeka pa presegata čas, je pred številnim občinstvom v avditoriju Kosovelovega doma izpostavil sežanski župan Andrej Sila. Mi pa lahko dodamo še, da je bil Ciril Zlobec v letih od 1977–1986 tudi odgovorni urednik kulturo-umetniškega programa na takratnem Radiu Ljubljana.
Na Filozofski fakulteti v Ljubljani se začenja dvotedenska prireditev z imenom Seminar slovenskega jezika, literature in kulture. Prvič so ga izvedli že daljnega leta 1965, organizira pa ga Center za slovenščino kot drugi in tuji jezik na Oddelku za slovenistiko. Vsako leto seminar poteka na določeno temo, letos se posvečajo tržaški regiji in jo obravnavajo z zgodovinskega, političnega, gospodarskega ter kulturno-literarnega in jezikoslovnega stališča.
Na Filozofski fakulteti v Ljubljani se začenja dvotedenska prireditev z imenom Seminar slovenskega jezika, literature in kulture. Prvič so ga izvedli že daljnega leta 1965, organizira pa ga Center za slovenščino kot drugi in tuji jezik na Oddelku za slovenistiko. Vsako leto seminar poteka na določeno temo, letos se posvečajo tržaški regiji in jo obravnavajo z zgodovinskega, političnega, gospodarskega ter kulturno-literarnega in jezikoslovnega stališča.
Minuli konec tedna so na dvorišču starega gradu v Vipavskem križu predpremierno prikazali film režiserja Damjana Kozoleta OHO. Celovečerni dokumentarec je sestavljen iz sicer nedostopnih arhivskih posnetkov avantgardnega umetniškega gibanja OHO, ki še danes navdihuje številne umetnike; velja za enega najzanimivejših, najkompleksnejših in najpomembnejših primerov povojne avantgardne umetnosti v Srednji in Vzhodni Evropi, kot skupina OHO pa so že po nekaj letih delovanja sodelovali na odmevni razstavi konceptualne umetnosti v newyorškem Muzeju moderne umetnosti MoMA. V filmu nastopi tudi Marina Abramović, ki pripoveduje o tem, kako so ohojevci navdihnili njeno ustvarjanje.
Minuli konec tedna so na dvorišču starega gradu v Vipavskem križu predpremierno prikazali film režiserja Damjana Kozoleta OHO. Celovečerni dokumentarec je sestavljen iz sicer nedostopnih arhivskih posnetkov avantgardnega umetniškega gibanja OHO, ki še danes navdihuje številne umetnike; velja za enega najzanimivejših, najkompleksnejših in najpomembnejših primerov povojne avantgardne umetnosti v Srednji in Vzhodni Evropi, kot skupina OHO pa so že po nekaj letih delovanja sodelovali na odmevni razstavi konceptualne umetnosti v newyorškem Muzeju moderne umetnosti MoMA. V filmu nastopi tudi Marina Abramović, ki pripoveduje o tem, kako so ohojevci navdihnili njeno ustvarjanje.
V Narodnem muzeju v Ljubljani so odprli občasno razstavo Neandertalčeva piščal – 60.000 let glasbe, ki je posvečena 30. obletnici odkritja najstarejšega glasbila na svetu. 18. julija 1995 je v jami Divje babe na Cerkljanskem, kjer so arheološka izkopavanja potekala že od 80-ih let, arheolog Janez Dirjec naletel na naluknjan del stegnenice mladega jamskega medveda. Za dlan velik artefakt je danes najbolj slavna piščal. Razstava skuša preko zvočil in glasbil iz različnih obdobij stkati vez med kamenodobno in sodobno glasbo.
V Narodnem muzeju v Ljubljani so odprli občasno razstavo Neandertalčeva piščal – 60.000 let glasbe, ki je posvečena 30. obletnici odkritja najstarejšega glasbila na svetu. 18. julija 1995 je v jami Divje babe na Cerkljanskem, kjer so arheološka izkopavanja potekala že od 80-ih let, arheolog Janez Dirjec naletel na naluknjan del stegnenice mladega jamskega medveda. Za dlan velik artefakt je danes najbolj slavna piščal. Razstava skuša preko zvočil in glasbil iz različnih obdobij stkati vez med kamenodobno in sodobno glasbo.
V Hrastniku se je končal festival delavskega filma Kamerat. Organizatorje je že pred petimi leti navdihnila stavka delavcev v Hrastniku leta 1934; ti so zahtevali in si izborili boljše pogoje dela, Kamerat pa zdaj vsako leto poteka ob obletnici stavke. Letos so prikazali 30 filmov, ki obravnavajo temne plati delavstva, boj in pravice delavcev. Ker je dogajanje umeščeno v kraj s tradicionalno rudarsko in steklarsko delavsko kulturo, se projekcije filmov odvijajo na svojevrstnih lokacijah – tudi v rudniški jami, kompresorski postaji in letos prvič tudi na odprtem prizorišču – platoju pri rudniškem jašku.
V Hrastniku se je končal festival delavskega filma Kamerat. Organizatorje je že pred petimi leti navdihnila stavka delavcev v Hrastniku leta 1934; ti so zahtevali in si izborili boljše pogoje dela, Kamerat pa zdaj vsako leto poteka ob obletnici stavke. Letos so prikazali 30 filmov, ki obravnavajo temne plati delavstva, boj in pravice delavcev. Ker je dogajanje umeščeno v kraj s tradicionalno rudarsko in steklarsko delavsko kulturo, se projekcije filmov odvijajo na svojevrstnih lokacijah – tudi v rudniški jami, kompresorski postaji in letos prvič tudi na odprtem prizorišču – platoju pri rudniškem jašku.
Fotografska dokumentacija kriznih žarišč po svetu je ena izmed zvrsti novinarskega poročanja s terena. S tem se ukvarja mednarodno uveljavljen italijanski fotoreporter Paolo Pellegrin, ki se v Galeriji Jakopič v Ljubljani predstavlja s svojo novo razstavo z naslovom Antologija. Na tej si lahko ogledamo dela zadnjih trideset let njegovega delovanja. Rdeča nit so vojne, razdejanje, ki ga puščajo za seboj, in posledice podnebnih sprememb.
Fotografska dokumentacija kriznih žarišč po svetu je ena izmed zvrsti novinarskega poročanja s terena. S tem se ukvarja mednarodno uveljavljen italijanski fotoreporter Paolo Pellegrin, ki se v Galeriji Jakopič v Ljubljani predstavlja s svojo novo razstavo z naslovom Antologija. Na tej si lahko ogledamo dela zadnjih trideset let njegovega delovanja. Rdeča nit so vojne, razdejanje, ki ga puščajo za seboj, in posledice podnebnih sprememb.
Nasilje v družini je tema, o kateri v javnosti vse pogosteje govorimo, redkeje pa o tem spregovorijo žrtve, kakršna je Evelin, glavna protagonistka romana September. Avtorico Ano Schnabl je Vlado Motnikar ujel takoj po tem, ko je prižgala kresni ogenj.
Nasilje v družini je tema, o kateri v javnosti vse pogosteje govorimo, redkeje pa o tem spregovorijo žrtve, kakršna je Evelin, glavna protagonistka romana September. Avtorico Ano Schnabl je Vlado Motnikar ujel takoj po tem, ko je prižgala kresni ogenj.
Akademski slikar Štefan Planinc, naš osrednji predstavnik fantastičnega in nadrealističnega slikarstva, ki je živel med letoma 1925 in 2017, je segal globoko v morje človekove podzavesti a z zavedanjem, da ta ni natančno določljiva. Na slikovni površini jo je postavljal v sobivanje s kolektivnimi civilizacijskimi arhetipi, in četudi je vse to nasploh značilno za nadrealizem, je Planinc zgradil svojevrstna likovni jezik in tehniko, s katero ga je uresničeval. Ob umetnikovi 100. obletnici rojstva so se mu v Koroški galeriji likovnih umetnosti v Slovenj Gradcu, ki skrbi za njegovo obsežno donacijo, posvetili z razstavo Fantastični prasvetovi Štefana Planinca in slovenski nadrealizem. Kot že naslov namigne, so dodali še dela njegovih sodobnikov.
Akademski slikar Štefan Planinc, naš osrednji predstavnik fantastičnega in nadrealističnega slikarstva, ki je živel med letoma 1925 in 2017, je segal globoko v morje človekove podzavesti a z zavedanjem, da ta ni natančno določljiva. Na slikovni površini jo je postavljal v sobivanje s kolektivnimi civilizacijskimi arhetipi, in četudi je vse to nasploh značilno za nadrealizem, je Planinc zgradil svojevrstna likovni jezik in tehniko, s katero ga je uresničeval. Ob umetnikovi 100. obletnici rojstva so se mu v Koroški galeriji likovnih umetnosti v Slovenj Gradcu, ki skrbi za njegovo obsežno donacijo, posvetili z razstavo Fantastični prasvetovi Štefana Planinca in slovenski nadrealizem. Kot že naslov namigne, so dodali še dela njegovih sodobnikov.
S še zadnjo projekcijo in podelitvijo nagrad, zlatih jabolk, se drevi končuje peti Kranjski igralski filmski festival, na kratko Krafft.
S še zadnjo projekcijo in podelitvijo nagrad, zlatih jabolk, se drevi končuje peti Kranjski igralski filmski festival, na kratko Krafft.
Natanko 200 let od krstne izvedbe, je bila na Trgu Evrope, ki povezuje Novo Gorico in Gorico, premierno uprizorjena opera Potovanje v Reims Gioachina Rossinija. Na premieri je bila Simona Moličnik.
Natanko 200 let od krstne izvedbe, je bila na Trgu Evrope, ki povezuje Novo Gorico in Gorico, premierno uprizorjena opera Potovanje v Reims Gioachina Rossinija. Na premieri je bila Simona Moličnik.
Muzeji in galerije niso le prostori mirnega in tihega opazovanja umetniških del in drugih eksponatov, ampak so lahko tudi prostor raziskovanja, čudenja in druženja. Tako naj bi se to zgodilo še zlasti na sobotno Poletno muzejsko noč, ko se bo najdaljši dan v letu prevesil v noč. Med 18. in 24. uro bodo muzeji, galerije in druge kulturne ustanove po Sloveniji odprli svoja vrata brezplačno ter ponudili raznolika muzejska doživetja. Po vsej Sloveniji pripravljajo približno 380 dogodkov, med njimi vodene oglede po razstavah, koncerte, delavnice in projekcije filmov. Aleksander Čobec se je o teh doživetjih, med njimi tudi o tem, da lahko gremo na Poletno muzejsko noč v muzej na zmenek, pogovarjal z Alenko Černelič Krošelj, predsednico predsedstva Skupnosti muzejev Slovenije, in Majo Hakl Saje, članico predsedstva.
Muzeji in galerije niso le prostori mirnega in tihega opazovanja umetniških del in drugih eksponatov, ampak so lahko tudi prostor raziskovanja, čudenja in druženja. Tako naj bi se to zgodilo še zlasti na sobotno Poletno muzejsko noč, ko se bo najdaljši dan v letu prevesil v noč. Med 18. in 24. uro bodo muzeji, galerije in druge kulturne ustanove po Sloveniji odprli svoja vrata brezplačno ter ponudili raznolika muzejska doživetja. Po vsej Sloveniji pripravljajo približno 380 dogodkov, med njimi vodene oglede po razstavah, koncerte, delavnice in projekcije filmov. Aleksander Čobec se je o teh doživetjih, med njimi tudi o tem, da lahko gremo na Poletno muzejsko noč v muzej na zmenek, pogovarjal z Alenko Černelič Krošelj, predsednico predsedstva Skupnosti muzejev Slovenije, in Majo Hakl Saje, članico predsedstva.
Jubilejna 100. premiera novomeškega poklicnega gledališča APT bo predstava Življenje in časi Bertolta Brechta v režiji Matjaža Bergerja. Gre za poskus, da se skupaj z Brechtom pove več o zgodovinskem kontekstu, v katerem je živel, od fašizma, pregnanstva in mračnih časov, torej tem, ki so aktualne tudi danes.
Jubilejna 100. premiera novomeškega poklicnega gledališča APT bo predstava Življenje in časi Bertolta Brechta v režiji Matjaža Bergerja. Gre za poskus, da se skupaj z Brechtom pove več o zgodovinskem kontekstu, v katerem je živel, od fašizma, pregnanstva in mračnih časov, torej tem, ki so aktualne tudi danes.
Pri Cankarjevi založbi so prejšnji teden predstavili štiri nove knjižne izdaje. V zbirki Poezija je izšlo novo delo domačega pesnika Uroša Zupana, med prevodnim leposlovjem pa romana francoskega pisatelja Michela Houellebecqa in črnogorskega romanopisca Milorada Popovića ter štirje eseji italijanske avtorice, ki piše s psevdonimom Elena Ferrante.
Pri Cankarjevi založbi so prejšnji teden predstavili štiri nove knjižne izdaje. V zbirki Poezija je izšlo novo delo domačega pesnika Uroša Zupana, med prevodnim leposlovjem pa romana francoskega pisatelja Michela Houellebecqa in črnogorskega romanopisca Milorada Popovića ter štirje eseji italijanske avtorice, ki piše s psevdonimom Elena Ferrante.
Pri Založbi ZRC je izšla izjemna znanstvenokritična knjiga z naslovom Haeresis fulminata – Strela udari krivoverca Ljubljančana jezuita Janeza Ludvika Schönlebna, tudi prefekta ljubljanske gimnazije. Gre za dramo, ki je bila uprizorjena maja 1651 v jezuitskem kolegiju Ljubljani. Uredila in z znanstvenim komentarjem sta jo opremila dr. Monika Deželak Trojar in dr. Brane Senegačnik, ki je dramo prevedel.
Pri Založbi ZRC je izšla izjemna znanstvenokritična knjiga z naslovom Haeresis fulminata – Strela udari krivoverca Ljubljančana jezuita Janeza Ludvika Schönlebna, tudi prefekta ljubljanske gimnazije. Gre za dramo, ki je bila uprizorjena maja 1651 v jezuitskem kolegiju Ljubljani. Uredila in z znanstvenim komentarjem sta jo opremila dr. Monika Deželak Trojar in dr. Brane Senegačnik, ki je dramo prevedel.
Redko dobimo priložnost neko obdobje spoznavati tako temeljito kot zdaj v ciklu razstav Barok v Sloveniji. Gre za izjemen projekt več institucij: v Narodni galeriji sta že nekaj časa na ogled slikarstvo in kiparstvo 17. in 18. stoletja, zdaj pa so v Narodnem Muzeju Slovenije odprli razstavo Arhitektura in uporabna umetnost. Na ogled so številni predmeti, ki so prišli tudi iz drugih ustanov, zasebnih zbirk in cerkva. Z razstavo Naše lepo stoletje – Uršulinska cerkev in modernizem se projektu pridružuje še Muzej za arhitekturo in oblikovanje.
Redko dobimo priložnost neko obdobje spoznavati tako temeljito kot zdaj v ciklu razstav Barok v Sloveniji. Gre za izjemen projekt več institucij: v Narodni galeriji sta že nekaj časa na ogled slikarstvo in kiparstvo 17. in 18. stoletja, zdaj pa so v Narodnem Muzeju Slovenije odprli razstavo Arhitektura in uporabna umetnost. Na ogled so številni predmeti, ki so prišli tudi iz drugih ustanov, zasebnih zbirk in cerkva. Z razstavo Naše lepo stoletje – Uršulinska cerkev in modernizem se projektu pridružuje še Muzej za arhitekturo in oblikovanje.
S podelitvijo nagrad se je sinoči v Velenju končalo 24. književno srečanje Lirikonfest – festival liričnega, potopisnega, kantavtorskega in satiričnega občutja / rezervat za poezijo. Organizira ga Ustanova Velenjska knjižna fundacija, vodi pa ga pesnik in urednik Ivo Stropnik. Prispevek Vlada Motnikarja:
S podelitvijo nagrad se je sinoči v Velenju končalo 24. književno srečanje Lirikonfest – festival liričnega, potopisnega, kantavtorskega in satiričnega občutja / rezervat za poezijo. Organizira ga Ustanova Velenjska knjižna fundacija, vodi pa ga pesnik in urednik Ivo Stropnik. Prispevek Vlada Motnikarja:
V mariborski galeriji artKIT je na ogled likovna razstava mlade hrvaške likovne umetnice Sare Haas. Po treh razstavah na Hrvaškem je to njena prva samostojna v tujini. Da je v Mariboru, jo posebej veseli, saj je z mestom družinsko povezana. Osebna je tudi razstava z naslovom SAGA; pripoveduje zgodbe, ki jih doživlja, na neki način je igrivo zapisan dnevnik spominov. Prispevek Irene Kodrič Cizerl.
V mariborski galeriji artKIT je na ogled likovna razstava mlade hrvaške likovne umetnice Sare Haas. Po treh razstavah na Hrvaškem je to njena prva samostojna v tujini. Da je v Mariboru, jo posebej veseli, saj je z mestom družinsko povezana. Osebna je tudi razstava z naslovom SAGA; pripoveduje zgodbe, ki jih doživlja, na neki način je igrivo zapisan dnevnik spominov. Prispevek Irene Kodrič Cizerl.
Ali pisati o delavskem razredu pomeni pisati proti literarni tradiciji in zakaj je razkrivanje razrednega nasilja nujno, da se proti njemu lahko borimo? To sta le dve izmed mnogih vprašanj, s katerimi se Édouard Louis, eden od osrednjih francoskih literarnih glasov mlajše generacije, ukvarja v svojih povečini avtobiografskih knjigah. Louis te dni na povabilo založbe cf*, pri kateri so izdali njegove zadnje štiri knjige v slovenščini, gostuje na več dogodkih v Ljubljani.
Ali pisati o delavskem razredu pomeni pisati proti literarni tradiciji in zakaj je razkrivanje razrednega nasilja nujno, da se proti njemu lahko borimo? To sta le dve izmed mnogih vprašanj, s katerimi se Édouard Louis, eden od osrednjih francoskih literarnih glasov mlajše generacije, ukvarja v svojih povečini avtobiografskih knjigah. Louis te dni na povabilo založbe cf*, pri kateri so izdali njegove zadnje štiri knjige v slovenščini, gostuje na več dogodkih v Ljubljani.
8. junij je dan Primoža Trubarja. Na Trubarjevi domačiji na Rašici se mu poklanjamo že dan prej ob 18. uri, in sicer že dvanajstič s tradicionalnim literarnim dogodkom Dom v jeziku v organizaciji Društva slovenskih pisateljev, Programa Ars in Občine Velike Lašče. Na njem se bodo predstavili nagrajeni sodobni slovenski avtorice in avtorji Miljana Cunta, Robert Simonišek, Marjan Kukovec, Nataša Konc Lorenzutti, Anja Mugerli, Maruša Novosel in Denis Škofič.
8. junij je dan Primoža Trubarja. Na Trubarjevi domačiji na Rašici se mu poklanjamo že dan prej ob 18. uri, in sicer že dvanajstič s tradicionalnim literarnim dogodkom Dom v jeziku v organizaciji Društva slovenskih pisateljev, Programa Ars in Občine Velike Lašče. Na njem se bodo predstavili nagrajeni sodobni slovenski avtorice in avtorji Miljana Cunta, Robert Simonišek, Marjan Kukovec, Nataša Konc Lorenzutti, Anja Mugerli, Maruša Novosel in Denis Škofič.
Arhiv Republike Slovenije letos praznuje osemdeseto obletnico obstoja kot samostojna nacionalna institucija. Vodilo celoletnega praznovanja je odprtost in dostopnost arhivskih vsebin, pa tudi njihova digitalizacija. Del jubilejnega programa, ki očem javnosti razkriva izbor arhivskih materialov na področju filmske umetnosti, je razstava Od filma do arhiva, ki se je odprla ta teden, pospremila pa jo je projekcija razstavljenih filmov v Slovenski kinoteki. Prispevek je pripravila Urška Savič, bere Lidija Hartman.
Arhiv Republike Slovenije letos praznuje osemdeseto obletnico obstoja kot samostojna nacionalna institucija. Vodilo celoletnega praznovanja je odprtost in dostopnost arhivskih vsebin, pa tudi njihova digitalizacija. Del jubilejnega programa, ki očem javnosti razkriva izbor arhivskih materialov na področju filmske umetnosti, je razstava Od filma do arhiva, ki se je odprla ta teden, pospremila pa jo je projekcija razstavljenih filmov v Slovenski kinoteki. Prispevek je pripravila Urška Savič, bere Lidija Hartman.
V Izoli se odvija osrednji del 21. festivala Kino otok. Na njem so, denimo, prikazali Prisluhni glasovom; film posledice kolonialne oblasti v Francoski Gvajani razišče skozi pogled odraščajočega dečka iz Pariza, ki na obisku pri babici obudi duha tragično umrlega strica. Na ogled je bil tudi film V senci finskega ustvarjalca Samija van Ingna. V filmu raziskuje kompleksno zapuščino svojih prednikov – med temi je tudi Robert J Flaherty, ki velja za avtorja prvega celovečernega dokumentarca. Z van Ingnom se je v Izoli srečala Tina Poglajen.
V Izoli se odvija osrednji del 21. festivala Kino otok. Na njem so, denimo, prikazali Prisluhni glasovom; film posledice kolonialne oblasti v Francoski Gvajani razišče skozi pogled odraščajočega dečka iz Pariza, ki na obisku pri babici obudi duha tragično umrlega strica. Na ogled je bil tudi film V senci finskega ustvarjalca Samija van Ingna. V filmu raziskuje kompleksno zapuščino svojih prednikov – med temi je tudi Robert J Flaherty, ki velja za avtorja prvega celovečernega dokumentarca. Z van Ingnom se je v Izoli srečala Tina Poglajen.