Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ars
Poslušamo koncertne posnetke komornih zasedb mladih glasbenic in glasbenikov s koncertnih ciklov GML, GMS, AG, FL … in pripravljamo portrete vidnejših glasbenikov ali glasbeno-izobraževalnih ustanov.
Ars
511 epizod
Poslušamo koncertne posnetke komornih zasedb mladih glasbenic in glasbenikov s koncertnih ciklov GML, GMS, AG, FL … in pripravljamo portrete vidnejših glasbenikov ali glasbeno-izobraževalnih ustanov.
Orkester klarinetov akademije za glasbo je nastopil 15. februarja 2024 v sklopu cikla Tutti te akademije, njegov nastop pa so zaznamovale kar tri novosti slovenskih skladateljev: Davida Beoviča, Jana Trilerja in Marka Mihevca. Orkester je njegov umetniški vodja Jože Kotar ustanovil v študijskem letu 2017/18, v njem pa združil študente klarineta prve in druge stopnje. Člani igrajo na vse različice klarinetov, seveda je najbolj zastopan osnovni – B-klarinet, poleg visokega Es-klarineta pa v njem igrajo tudi altovski klarineti, basovski, kontraaltovski in celo kontrabasovski. Množica različic orkestru ponuja izjemen razpon barvnih in interpretacijskih možnosti. BENJAMIN IPAVEC / J. HLADNIK: SERENADA ZA ORKESTER NA LOK DAVID BEOVIČ: FOUR SEASON(ING)S JAN TRILER: NA KRILIH UTRINKOV MARKO MIHEVC: SIMBAD JAN VAN DER ROOST / MARTEEN JENSE: PUSZTA (ŠTIRJE CIGANSKI PLESI)
56 min 23. 12. 2024
Jeseni je na knjižne police prišla monografija doktorice psihologije Katarine Habe, izredne profesorice na ljubljanski Akademiji za glasbo. Tam predava predmete Psihologija, Uporabni vidiki psihologije glasbe, Strategije učenja na področju glasbe in učenci s posebnimi potrebami pri pouku glasbe, Dimenzije nastopanja in Veščine uspešne psihične priprave na nastop. Svoje znanje in izkušnje dela s študenti je prelila v letos izdano knjigo z naslovom Kako zablesteti na odru, dejavniki uspešnega glasbenega nastopanja. V knjigi piše o tem, kaj glasbenikom osebno pomeni uspeh na glasbenem področju in kaj vse vpliva na dober nastop, v oddaji pa navede tudi nekaj krajših receptov za lažje soočanje s tremo oziroma anksioznostjo in drugimi neprijetnimi občutki ob nastopanju.
57 min 16. 12. 2024
Glasbo Gabriela Fauréja smo poslušali na koncertu, ki je avgusta potekal v okviru festivala Imago Sloveniae, posvečen pa je bil 100. obletnici smrti tega francoskega skladatelja, organista, pianista in učitelja. V Mestnem muzeju so zaigrali glasbeniki Akademije Colluvio. Gre za akademijo za komorno glasbo, v okviru katere vsako leto na grad Hornegg v Avstriji povabijo najobetavnejše mlade glasbenike, ki študirajo na različnih uveljavljenih akademijah in konservatorijih po vsem svetu. V okviru Akademije jih združijo v različne komorne zasedbe, po koncu izobraževanja oziroma mojstrskega tečaja pa glasbeniki nastopijo na koncertih v različnih evropskih mestih, kot so Split, Sarajevo, Beograd, Lvov, Budimpešta, Praga, Krakov, München, Dunaj in seveda Ljubljana. Gabriel Fauré: Klavirski kvintet št. 2 v c-molu, op. 115 Naz İrem Türkmen, William Kinney, Michaela Jurčová, Clara Hope Simpson, Zsófi Persányi
37 min 9. 12. 2024
Glasbo Gabriela Fauréja smo poslušali na koncertu, ki je avgusta potekal v okviru festivala Imago Sloveniae, posvečen pa je bil 100. obletnici smrti tega francoskega skladatelja, organista, pianista in učitelja. V Mestnem muzeju so zaigrali glasbeniki Akademije Colluvio. Gre za akademijo za komorno glasbo, v okviru katere vsako leto na grad Hornegg v Avstriji povabijo najobetavnejše mlade glasbenike, ki študirajo na različnih uveljavljenih akademijah in konservatorijih po vsem svetu. V okviru Akademije jih združijo v različne komorne zasedbe, po zaključku izobraževanja oziroma mojstrskega tečaja pa glasbeniki nastopijo na koncertih v različnih evropskih mestih, kot so Split, Sarajevo, Beograd, Lvov, Budimpešta, Praga, Krakov, München, Dunaj in seveda Ljubljana. Gabriel Fauré: Klavirski kvartet št. 1 v c-molu, op. 15 Nađa Komlenić, Wanxinyi Huang, Beltrán Calderón, Oleksandra Kiktenko Gabriel Fauré: Klavirski trio v d-molu, op. 120 Frédéric Pouliot, Jasmin Blomenkamp, Elizaveta Ukrainska
60 min 2. 12. 2024
Poučevanje in učenje glasbe služita različnim človeškim potrebam. Blackwell & McPherson trdita, da lahko več kot 95 odstotkov populacije z zadostno prakso in sistematičnim usposabljanjem razvije svoj glasbeni potencial do profesionalne ravni, Reimer pa opisuje poučevanje in učenje glasbe kot način za izboljšanje posameznikove sposobnosti pridobivanja pomembnih in razveseljivih glasbenih izkušenj. Učenje glasbenega instrumenta je lahko eden najbolj prijetnih in nagrajujočih hobijev za otroka, lahko pa je tudi vir številnih frustracij. Prav zato verjetno prihaja do osipa med učenci, ki se začnejo učiti glasbila in pozneje obupajo. Ta delež je pravzaprav zelo visok in Katarino Habe, Marušo Laure in Ano Kavčič Pucihar, ki so k sodelovanju povabile še Branko Rotar Pance, je zanimalo kakšni so razlogi za ta osip in kako bi lahko delež učencev, ki predčasno zaključijo šolanje, znižali. Izsledke preliminarne kvalitativne raziskave, ki so jo izvedle med pedagogi, ravnatelji, starši in otroci predstavlja Ana Kavčič Pucihar.
57 min 25. 11. 2024
Konec januarja je v okviru cikla Tutti Akademije za glasbo nastopil Orkester Slovenske filharmonije z dirigentom Kahijem Solomnišvilijem in tremi študentkami. Ta teden poslušamo Brahmsov violinski koncert v interpretaciji Ele Krstić, oddajo pa začenjamo z Brahmsovo komorno glasbo – z odlomkom iz Brahmsove tretje violinske sonate, ki jo je Ela Krstić izvedla 6. marca 2023 v Cankarjevem domu v okviru cikla Mladi mladim Glasbene mladine ljubljanske. Ela Krstić je svoje šolanje začela na Glasbeni soli Vič - Rudnik in ga nadaljevala na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani v razredu Volodje Balžalorskega. Na Akademiji za glasbo v Ljubljani je študirala v razredu Janeza Podleska.
57 min 18. 11. 2024
V Dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji je 31. januarja 2024 potekal koncert cikla Tutti Akademije za glasbo, na katerem je nastopil Orkester Slovenske filharmonije z dirigentom Kahijem Solomnišvilijem in tremi študentkami. Dva nastopa poslušamo danes, nastopu Ele Krstić pa bomo prisluhnili prihodnji teden. Anja Kralj je na akademiji študentka Gorjana Košute, za svoj nastop pa je izbrala Koncert za violino in orkester v D-duru, op. 35 Ericha Korngolda. Pianistka Lara Oprešnik pa je magistrski študij na Akademiji za glasbo vpisala v razredu Rubena Dalibaltayana, opravila pa je tudi sprejemne izpite za magistrski študij na Kraljevi akademiji v Londonu. Na koncertu je izvedla Koncert za klavir in orkester v fis-molu, op. 20 Aleksandra Skrjabina.
64 min 11. 11. 2024
24. junija letos je bil v Slovenski filharmoniji koncert Simfoničnega orkestra GŠ Kranj, na katerem je orkester zaigral s svojimi najboljšimi učenci. Prejšnji teden smo poslušali nastopa oboista Matija Bačiča in baritonista Nejca Urha, ta teden pa jih bo zaigralo še preostalih šest. Mariia in Anna Mirek bosta izvedli skladbo Vsemirje Matija Krečiča za klavir štiriročno in simfonični orkester, za violinista Svita Zgonca je Gašper Jereb napisal delo Svitanje, Žiga Leben je krstil skladbo Mladi virtuoz Alojza Ajdiča, flavtistka Katarina Jekovec in klarinetistka Ana Jerak pa sta izvedli dvojni koncert Tilna Slakana z naslovom Wind Tales. Simfonični orkester glasbene šole Kranj nastopa pod vodstvom dirigenta Tomaža Kukoviča.
58 min 4. 11. 2024
20. junija 2024 je bil v dvorani Marjana Kozine v Slovenski filharmoniji koncert z naslovom Simfonična obzorja: Novosti in mladi virtuozi v organizaciji glasbene šole Kranj. Na njem je nastopil simfonični orkester šole z osmimi najboljšimi učenci, ki so izvedli koncertna dela za svoja glasbila. Kar štiri izmed teh so bile novosti, nastale prav za učence, ki so jih krstno izvedli. Ta teden bomo poslušali nastopa oboista Matije Bačiča (Introdukcija, tema in variacije za oboo in simfonični orkester Johanna Nepomuka Hummla) ter baritonista Nejca Urha (Empty chairs at empty tables iz muzikala Nesrečniki Clauda - Michela Schönberga v priredbi Tomaža Kukoviča), zaigral pa bo tudi orkester sam (Madžarski ples št. 6 v D-duru Johannesa Brahmsa). Med glasbenimi vložki bo ravnateljica glasbene šole Kranj Petra Mohorčič predstavila eno naših največjih glasbenih šol.
58 min 28. 10. 2024
"Depresija je ena najpogostejših duševnih motenj oziroma motenj razpoloženja, ki lahko prizadene vsakogar. Pri glasbenikih je zaradi visoke stopnje poklicnega stresa ter velikih izvajalskih pritiskov in zahtev tudi do trikrat pogostejša kot pri splošni populaciji, saj so pri njihovem delovanju stalno prisotni stresorji, kot so nenehna primerjava in tekmovalnost, finančna nestabilnost in brezposelnost, osebno žrtvovanje, izolacija in poškodbe. Ker glasbena identiteta glasbenikom predstavlja jedro njihove celostne osebnostne identitete, so lahko kritike, ki so njihov stalni spremljevalec, zelo destruktivne za njihovo osebnost." Samanta Škorja (2022): Depresivnost pri glasbenikih, magistrska naloga Samanta Škorja predstavlja temo, ki je običajno ne povezujemo z glasbeniki, pa čeprav je tudi v svetu izvajalcev resne glasbe močno prisotna. Številke vzbujajo skrb, še bolj kot to pa dejstvo, da le redki glasbeniki poiščejo strokovno pomoč.
59 min 21. 10. 2024