Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Domov
Raziskujte
Programi
Dokumentarci
Filmi in serije
Oddaje
Podkasti
Filmoteka
Zgodovina
Shranjeno
Naročnine
Več
Domov Raziskujte Programi Dokumentarci Filmi in serije Oddaje Podkasti
Plačljivo
Filmoteka
Moj 365
Zgodovina
Naročnine
Shranjeno
Komorni studio
Komorni studio

Čembalist Tomaž Sevšek na čembalu in klavikordu

118 min 25.04.2024

Čembalist Tomaž Sevšek na čembalu in klavikordu

118 min 25.04.2024

Specialist za zgodovinske instrumente s tipkami: organist in čembalist Tomaž Sevšek predstavlja ''glasbo občutenja'' iz 18. stoletja za nemški dvomanualni čembalo s 16-čeveljskim registrom in vezani klavikord.


37. koncert v Komornem studiu izvaja izjemen glasbenik: čembalist in organist Tomaž Sevšek, ki je specialist za različne, predvsem zgodovinske instrumente s tipkami. Kot koncertni solist in komorni glasbenik se posveča glasbi za različne instrumente s tipkami od pozne renesanse do glasbene avantgarde 20. in 21. stoletja. Klavir in orgle se je začel učiti v Glasbeni šoli v Velenju, kjer so ga poučevali Danica Pirečnik, Jožica Grebenšek, Ema Zapušek in Aci Bertoncelj. Nato je študiral orgle na Visoki šoli za glasbo v Freiburgu pri Zsigmondu Szathmaryju in čembalo pri Robertu Hillu. Dodatno se je izobraževal pri Davidu Higgsu in Arthurju Haasu na glasbeni akademiji Eastman v Rochestru v ameriški zvezni državi New York. V Sloveniji je leta 2005 soustanovil uspešni ansambel za staro glasbo Musica cubicularis in nato še Zavod za umetniško poustvarjanje in izobraževanje na področju stare glasbe Harmonía Antíqua Labacensis.

Nocoj igra na baročni nemški dvomanualni čembalo, izdelan po modelu nemškega izdelovalca Hassa iz leta 1734 kot kopija čembala s 16-čeveljskim registrom. Ob tem čembalu igra na klavikord, pri nas manj znani instrument s tipkami po izvirnem Hubertovem modelu iz leta 1789, ki je kopija vezanega klavikorda. Podrobneje o obeh glasbilih govori v pogovoru med koncertom, na katerem izvaja pester spored skladb: Toccato v D-duru in dva Dueta v e-molu in F-duru Johanna Sebastiana Bacha, Sonato v F-duru Carla Philippa Emanuela Bacha ter dve priredbi za čembalo: arije iz opere Rinaldo Georga Friedricha Händla v priredbi Williama Babella in Koncerta v F-duru za violino in godala Giuseppeja Tartinija kot čembalski Koncert v D, št. II v priredbi Leonhardta Frischmutha.

Koncert spremljate v zvočni podobi glasbenega producenta Borisa Renerja, mojstra zvoka Mitje Kržeta in zvokovnega tehnika Josipa Coleta Morettija ter v slikovni podobi mojstra videa Matjaža Šerclja, povezujeta ga napovedovalec voditelj Igor Velše ter scenaristka in urednica oddaje Tjaša Krajnc.

V zadnjem delu Komornega studia poslušajte tri posnetke čembalista Tomaža Sevška v komornih zasedbah iz radijskega arhiva.

Tjaša Krajnc

Prikaži več
Prikaži manj

Komorni studio

Opis epizode

Specialist za zgodovinske instrumente s tipkami: organist in čembalist Tomaž Sevšek predstavlja ''glasbo občutenja'' iz 18. stoletja za nemški dvomanualni čembalo s 16-čeveljskim registrom in vezani klavikord.


37. koncert v Komornem studiu izvaja izjemen glasbenik: čembalist in organist Tomaž Sevšek, ki je specialist za različne, predvsem zgodovinske instrumente s tipkami. Kot koncertni solist in komorni glasbenik se posveča glasbi za različne instrumente s tipkami od pozne renesanse do glasbene avantgarde 20. in 21. stoletja. Klavir in orgle se je začel učiti v Glasbeni šoli v Velenju, kjer so ga poučevali Danica Pirečnik, Jožica Grebenšek, Ema Zapušek in Aci Bertoncelj. Nato je študiral orgle na Visoki šoli za glasbo v Freiburgu pri Zsigmondu Szathmaryju in čembalo pri Robertu Hillu. Dodatno se je izobraževal pri Davidu Higgsu in Arthurju Haasu na glasbeni akademiji Eastman v Rochestru v ameriški zvezni državi New York. V Sloveniji je leta 2005 soustanovil uspešni ansambel za staro glasbo Musica cubicularis in nato še Zavod za umetniško poustvarjanje in izobraževanje na področju stare glasbe Harmonía Antíqua Labacensis.

Nocoj igra na baročni nemški dvomanualni čembalo, izdelan po modelu nemškega izdelovalca Hassa iz leta 1734 kot kopija čembala s 16-čeveljskim registrom. Ob tem čembalu igra na klavikord, pri nas manj znani instrument s tipkami po izvirnem Hubertovem modelu iz leta 1789, ki je kopija vezanega klavikorda. Podrobneje o obeh glasbilih govori v pogovoru med koncertom, na katerem izvaja pester spored skladb: Toccato v D-duru in dva Dueta v e-molu in F-duru Johanna Sebastiana Bacha, Sonato v F-duru Carla Philippa Emanuela Bacha ter dve priredbi za čembalo: arije iz opere Rinaldo Georga Friedricha Händla v priredbi Williama Babella in Koncerta v F-duru za violino in godala Giuseppeja Tartinija kot čembalski Koncert v D, št. II v priredbi Leonhardta Frischmutha.

Koncert spremljate v zvočni podobi glasbenega producenta Borisa Renerja, mojstra zvoka Mitje Kržeta in zvokovnega tehnika Josipa Coleta Morettija ter v slikovni podobi mojstra videa Matjaža Šerclja, povezujeta ga napovedovalec voditelj Igor Velše ter scenaristka in urednica oddaje Tjaša Krajnc.

V zadnjem delu Komornega studia poslušajte tri posnetke čembalista Tomaža Sevška v komornih zasedbah iz radijskega arhiva.

Tjaša Krajnc

Vse epizode

26. epizod

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine