Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

Rezultati iskanja

Ni najdenih zadetkov.

RTV 365 Programi Oddaje Podkasti Moj 365 Menu
Domov
Raziskujte
Programi
Dokumentarci
Filmi in serije
Oddaje
Podkasti
Filmoteka
Zgodovina
Shranjeno
Naročnine
Več
Domov Raziskujte Programi Dokumentarci Filmi in serije Oddaje Podkasti
Plačljivo
Filmoteka
Moj 365
Zgodovina
Naročnine
Shranjeno
Komorni studio
Komorni studio

Godalni kvartet Ébène

120 min 04.04.2024

Godalni kvartet Ébène

120 min 04.04.2024

Francoski glasbeniki so prvič nastopili v Sloveniji in Mariboru ter izvedli dela Wolfganga Amadeusa Mozarta, Alfreda Schnittkeja in Edvarda Griega, gost oddaje je violinist kvarteta Gabriel Le Magadure.

V Komornem studiu bpredstavili posnetke tretjega koncerta komornega cikla Koncertne poslovalnice Narodnega doma Maribor. 19. marca so v Mariboru nastopili godalci izjemnega kvarteta Ébène, ki je tokrat prvič gostoval v Sloveniji. Pogovor in oddajo je pripravila urednica Tjaša Krajnc. V dvorani Union v Mariboru so predstavili pester spored mojstrovin za godalni kvartet: Godalni kvartet št. 21 v D-duru, K 575, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Godalni kvartet št. 3 Alfreda Schnittkeja in Godalni kvartet št. 1 v g-molu, op.27, Edvarda Griega. Velik uspeh so dosegli z zmago na tekmovanju ARD leta 2004, ki so ji sledili številni odmevni nastopi na pomembnih festivalih in vrsta nagrad za njihove posnetke. Muziciranje štirih godalcev je pustilo zelo prepričljiv glasbeni vtis, o delu kvarteta Ébène pa je govoril drugi violinist Gabriel Le Magadure

Iz pogovora:

Kot kvartet Ebène ste začeli igrati pred 25-imi leti, je bila zmaga na tekmovanju ARD leta 2004 v Münchnu odločilna za vašo mednarodno prepoznavnost?

GLM: ''Da, vsekakor, brez zmage na tekmovanju ARD bi bili verjetno dejavni večinoma v Franciji. S to zmago pa smo že na začetku naše poti kot kvartet Ebène dobili izvrstnega menedžerja, impresarija, ki nam je ponudil izvrstne možnosti za razvoj naše skupne glasbene poti. Izvajali smo kar 130 koncertov letno, kar je bilo sicer zelo utrudljivo, a za nas je pomenilo novo življenje. Začeli smo odkrivati življenje profesionalnih koncertnih glasbenikov. Danes, ko smo starejši in zrelejši, izberemo in izvedemo okrog 80 do 90 koncertov letno, ob tem pa lahko normalno živimo. Tako nam je všeč, ob koncertih pa tudi poučujemo in pomagamo pri komorni igri mladim godalnim kvartetom, s katerimi delamo v Münchnu, mestu, ki je bilo odločilno za razvoj naših glasbenih poti. Delo z mladimi kvarteti je zelo zahtevno, vzeti si je treba čas, zato smo previdni pri tem, kako poučevanje usklajujemo z našimi koncerti.''

Kako je nastal kvartet Ebène? Ste se godalci srečali kot študenti in kako ste se odločili, da boste ustanovili godalni kvartet?

GLM: ''Da, spoznali smo se kot študenti na regionalnem glasbenem konservatoriju Boulogne Billancourt, ki je zelo blizu Pariza. To je bil za nas čaroben čas. Stari smo bili 18 let, učitelji so nam pomagali, da smo si zaupali pri odkrivanju želje po komornem muziciranju. Z violistom sva bila prijatelja, povabil me je v kvartet, ker so potrebovali drugega violinista. Sam se si doma, v kraju na atlantski strani Francije, že zgodaj želel igrati v godalnem kvartetu. Pri dvanajstih, trinajstih letih sem na domačem konservatoriju že spoznaval komorno igro in to je bilo zame popolno ravnovesje med solističnim igranjem in igro v simfoničnem orkestru. Zame je dialog s tremi glasbenimi kolegi nekaj najboljšega, kar obstaja. Ko so v Parizu ustanovili kvartet Ebène, sem bil zelo počaščen, da sem prevzel vlogo drugega violinista. Za nas štiri je bilo na začetku zelo pomembno, da smo vsi postavili kvartet na prvo mesto, tudi pred našimi osebnimi študiji posameznih godal. Že od začetka smo veliko igrali kot kvartet, pogosto smo vadili tudi enajst ur dnevno, a za nas je bilo nujno, da odkrivamo izjemen godalni repertoar in uživamo v igranju godalnih kvartetov.''

Za igranje v kvartetu je verjetno zelo pomembno, da ste dobro usklajeni, da se dobro poslušate, veliko igrate skupaj in dosežete sinhrono skupno igro?

MLG: ''Da, natanko tako. Pri komornem igranju sta enako pomembni obe strani: človeška in glasbena. Glasbeno idetiteto si ustvarite s skupnim igranjem ure in ure, enako pomembna pa je človeška stran. Lahko se ne strinjate ali pa se tudi skregate, a z glasbenimi partnerji preživite veliko časa, včasih veliko več kot s svojimi družinami. Pomembno je, da ima kvartet močno identiteto in da vsi želimo doseči isti cilj, s tem, ko veliko igramo skupaj, pa se spoznavamo tudi kot ljudje. Vsi živimo v Parizu, z Visoke šole za glasbo v Münchnu pa so nas prosili, da bi poučevali mlade godalce v kvartetih. Ob tem se spominjamo, kako smo se sami počutili pred 25-imi leti, ko smo začenjali igrati v godalnem kvartetu. Za nas je čudovito delati s temi mladi godalci, pomembno je, da smo lahko njihovi mentorji. V Münchnu smo ustanovili Akademijo Kvarteta Ebène, petkrat letno po tri cele dni delamo z godalci in poučujemo od štiri do osem godalnih kvartetov.''

Foto: Dejan Bulut; www.nd-mb.si

Krajnc Tjaša

Prikaži več
Prikaži manj

Komorni studio

Opis epizode

Francoski glasbeniki so prvič nastopili v Sloveniji in Mariboru ter izvedli dela Wolfganga Amadeusa Mozarta, Alfreda Schnittkeja in Edvarda Griega, gost oddaje je violinist kvarteta Gabriel Le Magadure.

V Komornem studiu bpredstavili posnetke tretjega koncerta komornega cikla Koncertne poslovalnice Narodnega doma Maribor. 19. marca so v Mariboru nastopili godalci izjemnega kvarteta Ébène, ki je tokrat prvič gostoval v Sloveniji. Pogovor in oddajo je pripravila urednica Tjaša Krajnc. V dvorani Union v Mariboru so predstavili pester spored mojstrovin za godalni kvartet: Godalni kvartet št. 21 v D-duru, K 575, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Godalni kvartet št. 3 Alfreda Schnittkeja in Godalni kvartet št. 1 v g-molu, op.27, Edvarda Griega. Velik uspeh so dosegli z zmago na tekmovanju ARD leta 2004, ki so ji sledili številni odmevni nastopi na pomembnih festivalih in vrsta nagrad za njihove posnetke. Muziciranje štirih godalcev je pustilo zelo prepričljiv glasbeni vtis, o delu kvarteta Ébène pa je govoril drugi violinist Gabriel Le Magadure

Iz pogovora:

Kot kvartet Ebène ste začeli igrati pred 25-imi leti, je bila zmaga na tekmovanju ARD leta 2004 v Münchnu odločilna za vašo mednarodno prepoznavnost?

GLM: ''Da, vsekakor, brez zmage na tekmovanju ARD bi bili verjetno dejavni večinoma v Franciji. S to zmago pa smo že na začetku naše poti kot kvartet Ebène dobili izvrstnega menedžerja, impresarija, ki nam je ponudil izvrstne možnosti za razvoj naše skupne glasbene poti. Izvajali smo kar 130 koncertov letno, kar je bilo sicer zelo utrudljivo, a za nas je pomenilo novo življenje. Začeli smo odkrivati življenje profesionalnih koncertnih glasbenikov. Danes, ko smo starejši in zrelejši, izberemo in izvedemo okrog 80 do 90 koncertov letno, ob tem pa lahko normalno živimo. Tako nam je všeč, ob koncertih pa tudi poučujemo in pomagamo pri komorni igri mladim godalnim kvartetom, s katerimi delamo v Münchnu, mestu, ki je bilo odločilno za razvoj naših glasbenih poti. Delo z mladimi kvarteti je zelo zahtevno, vzeti si je treba čas, zato smo previdni pri tem, kako poučevanje usklajujemo z našimi koncerti.''

Kako je nastal kvartet Ebène? Ste se godalci srečali kot študenti in kako ste se odločili, da boste ustanovili godalni kvartet?

GLM: ''Da, spoznali smo se kot študenti na regionalnem glasbenem konservatoriju Boulogne Billancourt, ki je zelo blizu Pariza. To je bil za nas čaroben čas. Stari smo bili 18 let, učitelji so nam pomagali, da smo si zaupali pri odkrivanju želje po komornem muziciranju. Z violistom sva bila prijatelja, povabil me je v kvartet, ker so potrebovali drugega violinista. Sam se si doma, v kraju na atlantski strani Francije, že zgodaj želel igrati v godalnem kvartetu. Pri dvanajstih, trinajstih letih sem na domačem konservatoriju že spoznaval komorno igro in to je bilo zame popolno ravnovesje med solističnim igranjem in igro v simfoničnem orkestru. Zame je dialog s tremi glasbenimi kolegi nekaj najboljšega, kar obstaja. Ko so v Parizu ustanovili kvartet Ebène, sem bil zelo počaščen, da sem prevzel vlogo drugega violinista. Za nas štiri je bilo na začetku zelo pomembno, da smo vsi postavili kvartet na prvo mesto, tudi pred našimi osebnimi študiji posameznih godal. Že od začetka smo veliko igrali kot kvartet, pogosto smo vadili tudi enajst ur dnevno, a za nas je bilo nujno, da odkrivamo izjemen godalni repertoar in uživamo v igranju godalnih kvartetov.''

Za igranje v kvartetu je verjetno zelo pomembno, da ste dobro usklajeni, da se dobro poslušate, veliko igrate skupaj in dosežete sinhrono skupno igro?

MLG: ''Da, natanko tako. Pri komornem igranju sta enako pomembni obe strani: človeška in glasbena. Glasbeno idetiteto si ustvarite s skupnim igranjem ure in ure, enako pomembna pa je človeška stran. Lahko se ne strinjate ali pa se tudi skregate, a z glasbenimi partnerji preživite veliko časa, včasih veliko več kot s svojimi družinami. Pomembno je, da ima kvartet močno identiteto in da vsi želimo doseči isti cilj, s tem, ko veliko igramo skupaj, pa se spoznavamo tudi kot ljudje. Vsi živimo v Parizu, z Visoke šole za glasbo v Münchnu pa so nas prosili, da bi poučevali mlade godalce v kvartetih. Ob tem se spominjamo, kako smo se sami počutili pred 25-imi leti, ko smo začenjali igrati v godalnem kvartetu. Za nas je čudovito delati s temi mladi godalci, pomembno je, da smo lahko njihovi mentorji. V Münchnu smo ustanovili Akademijo Kvarteta Ebène, petkrat letno po tri cele dni delamo z godalci in poučujemo od štiri do osem godalnih kvartetov.''

Foto: Dejan Bulut; www.nd-mb.si

Krajnc Tjaša

Vse epizode

26. epizod

RTV 365
Mobilna aplikacija
Prenesite iz Trgovine