Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ars
Vizualno duhovita dela Mladena Stropnika in dvojca SBD v ljubljanskem MGLC-ju
Mednarodni grafični likovni center temelji na dediščini ljubljanskega grafičnega bienala in na umetnosti tiska 20. stoletja, ter se, kot pove že njegovo ime, posveča predvsem grafiki. A na ta medij, ki se je pri nas uveljavil predvsem z ljubljansko grafično šolo v 60ih in 70ih letih prejšnjega stoletja, tudi v tivolskem razstavišču pogosto ponudijo svež pogled. To velja tudi za trenutno razstavo v MGLC-ju, na kateri se predstavljajo tandem Small but dangers in Mladen Stropnik, torej umetniki, ki večinoma ne ustvarjajo v grafiki.
»Grafiko držimo v roki, da skozi luknjo prehaja zrak«, »grafiko stiskamo ob robovih, da se odpira in zapira«, »grafiko zložimo, da stoji pokončno« - to je le nekaj navodil, s katerimi je svojo grafično mapo Dobro jutro pospremil Mladen Stropnik. Očitno je torej, da je njegov pristop h grafiki neklasičen, interaktiven. Poleg navodil za rokovanje z razstavljenimi deli je za naslovnico grafične mape, naslovljeno »japka«, pripravil aplikacijo s katero opazujemo to delo.
V MGLC-ju so tako s Stropnikom kot tandemom SBD že v preteklosti uspešno sodelovali, zato so jih tokrat ponovno povabili, naj ustvarjajo v njihovem grafičnem ateljeju in tako sta nastali dve novi grafični mapi – poleg že omenjene Stropnikove še mapa dvojca SBD z naslovom Barvno bele grafike: F, R, E, Š. Kot je povedal kustos razstave Božidar Zrinski, ti avtorji na grafiko gledajo drugače. Če je Stropnik h grafiki pristopil interaktivno, sta SBD izhajala iz vsakdanjega kolaž papirja, a z zanju značilnim obratom na spletu kupila rabljen papir, torej ostanke z različnimi izrezanimi oblikami. Nastale grafike niso le vizualno duhovite in s preprostimi barvami in oblikami privlačne za oko, temveč zastavljajo tudi vprašanja avtorstva, kreativnosti, prehoda med različnimi mediji ter odnosa med praznim in polnim.
Stropnikova postavitev je izrazito prostorska – dela so razporejena na dveh polkrožnih mizah, katerih oblika odzvanja tudi na samih grafikah. Podobno velja za grafike SBD, ki visijo na pastelno zeleno prebarvani steni z belim robom pod stropom. Novi grafični mapi sta razstavljeni vsaka v svojem prostoru, a je občutek razstave zelo enovit, skoraj kot da bi šlo za razstavo enega avtorja. Kako se estetiki Mladena Stropnika in SBD kljub drugačnemu pristopu učinkovito in duhovito ujemata, prepletata, si v Mednarodnem grafičnem likovnem centru v Ljubljani lahko ogledate še do 15. avgusta.
Izidora Pevec
Vizualno duhovita dela Mladena Stropnika in dvojca SBD v ljubljanskem MGLC-ju
Mednarodni grafični likovni center temelji na dediščini ljubljanskega grafičnega bienala in na umetnosti tiska 20. stoletja, ter se, kot pove že njegovo ime, posveča predvsem grafiki. A na ta medij, ki se je pri nas uveljavil predvsem z ljubljansko grafično šolo v 60ih in 70ih letih prejšnjega stoletja, tudi v tivolskem razstavišču pogosto ponudijo svež pogled. To velja tudi za trenutno razstavo v MGLC-ju, na kateri se predstavljajo tandem Small but dangers in Mladen Stropnik, torej umetniki, ki večinoma ne ustvarjajo v grafiki.
»Grafiko držimo v roki, da skozi luknjo prehaja zrak«, »grafiko stiskamo ob robovih, da se odpira in zapira«, »grafiko zložimo, da stoji pokončno« - to je le nekaj navodil, s katerimi je svojo grafično mapo Dobro jutro pospremil Mladen Stropnik. Očitno je torej, da je njegov pristop h grafiki neklasičen, interaktiven. Poleg navodil za rokovanje z razstavljenimi deli je za naslovnico grafične mape, naslovljeno »japka«, pripravil aplikacijo s katero opazujemo to delo.
V MGLC-ju so tako s Stropnikom kot tandemom SBD že v preteklosti uspešno sodelovali, zato so jih tokrat ponovno povabili, naj ustvarjajo v njihovem grafičnem ateljeju in tako sta nastali dve novi grafični mapi – poleg že omenjene Stropnikove še mapa dvojca SBD z naslovom Barvno bele grafike: F, R, E, Š. Kot je povedal kustos razstave Božidar Zrinski, ti avtorji na grafiko gledajo drugače. Če je Stropnik h grafiki pristopil interaktivno, sta SBD izhajala iz vsakdanjega kolaž papirja, a z zanju značilnim obratom na spletu kupila rabljen papir, torej ostanke z različnimi izrezanimi oblikami. Nastale grafike niso le vizualno duhovite in s preprostimi barvami in oblikami privlačne za oko, temveč zastavljajo tudi vprašanja avtorstva, kreativnosti, prehoda med različnimi mediji ter odnosa med praznim in polnim.
Stropnikova postavitev je izrazito prostorska – dela so razporejena na dveh polkrožnih mizah, katerih oblika odzvanja tudi na samih grafikah. Podobno velja za grafike SBD, ki visijo na pastelno zeleno prebarvani steni z belim robom pod stropom. Novi grafični mapi sta razstavljeni vsaka v svojem prostoru, a je občutek razstave zelo enovit, skoraj kot da bi šlo za razstavo enega avtorja. Kako se estetiki Mladena Stropnika in SBD kljub drugačnemu pristopu učinkovito in duhovito ujemata, prepletata, si v Mednarodnem grafičnem likovnem centru v Ljubljani lahko ogledate še do 15. avgusta.
Izidora Pevec
Vse epizode