Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ars
Ars
Poslušajte ekskluzivni pogovor z violinistom Christianom Tetzlaffom v oddaji Komorni studio v počastitev 60-letnice programa Ars.
V dvorani Union v Mariboru je v soboto, 11. februarja 2023 nastopil Münchenski komorni orkester pod glasbenim vodstvom Christiana Tetzlaffa, enega vodilnih nemških violinistov, ki je poslušalcem z izjemnim izvajalskim angažmajem odkril glasbena dela na nov način.
Godalci iz Münchna so na koncertu v Mariboru igrali pod glasbenim vodstvom Christiana Tetzlaffa, enega najuglednejših violinistov, ki igra na violino nemškega izdelovalca Petra Greinerja. Tetzlaff v obsežnem repertoarju pogosto izvaja pozabljene glasbene mojstrovine, letno pa izvede okrog sto koncertov. Pogosto nastopa tudi kot rezidenčni glasbenik, npr. pri Berlinskih filharmonikih, Filharmoničnem orkestru iz Seula in z Dresdenskimi filharmoniki. Sodeloval je tudi v Dunajskimi in Newyorškimi filharmoniki, Orkestom Concertgebouw iz Amsterdama in vsemi londonskimi orkestri, pa tudi z legendarnimi in vodilnimi sodobnimi dirigenti. Leta 1994 je s svojo sestro, violončelistko Tanjo Tetzlaff, ustanovil godalni kvartet Tetzlaff, s katerim letno izvede vsaj eno koncertno turnejo. Za svoje posnetke je prejel številne nagrade, med drugim nagrado nemških kritikov plošč, Diapason d'or in klasično nagrado Midem.
Iz pogovora Tjaše Krajnc z violinistom Christianom Tetzlaffom:
Kako sestavljate svoje koncertne sporede, kaj najbolj vpliva na vašo izbiro?
CT: ''Veliko dejavnikov vpliva na koncertni spored: kaj sem izvajal na prejšnjem koncertu, kakšna je letošnja tema orkestra, kakšne želje imam kot dirigent ali kaj drugega, saj ne obstaja le en način: včasih je koncert fantastičen, ko so skladbe tematsko povezane, včasih pa je odličen, ko so povsem različne in se dopolnjujejo kot nasprotja. Pomembno je, da dobro vem, katere skladbe želim igrati in zato je edino pravilo, da igram tiste skladbe, v katerih uživam.''
Kaj je najpomembnejše, kar želite s svojim igranjem sporočiti poslušalcem?
CT: ''To, kar želim sporočiti ljudem in je zelo pomembno v mojem življenju, je, da ne igram za razvedrilo ljudi ali da bi poskušali samo preživeti čas. Če je koncert dober, nas lahko spremeni, da se odpremo. Med dobrim koncertom odpremo svoja srca ter v sebi točimo solze, ki smo jih vedno želeli točiti. Moj moto je, da želim z igranjem nasmejati otroke, odrasle pa pripraviti do solz… Sam imam šest otrok in njihovo razvedrilo je zame zelo pomembno. Hkrati pa je pomembno povedati, da glasba ne obstaja zato, da bi kar nekaj igrali, ampak igramo, ker je bilo skladatelju pomembno izraziti svoje radosti, veselja, žalosti in bridkosti, … Na dobrem koncertu postane dvorana sveti prostor, glasba pa globok izraz človeškega duha. Moj edini cilj je, da se s svojim igranjem dotaknem ljudi. Seveda lahko predstavljamo svojo virtuoznost, ampak se mi zdi škoda, če se izvajalci sami omejijo v tem, kar lahko naredijo najboljše. Stalno doživljamo izzive, ki jih pred nas postavi skladateljevo delo, da se razvijamo in na novo odkrijemo. Nekateri menijo, da nas to omejuje, sam pa menim nasprotno, ko igram na tak način, me to osvobaja in mi širi zavedanje bolj, kot bi ga lahko doživel, če bi predstavljal sam sebe. Beethovnov violinski koncert npr. igram že več kot 40 let – sicer sem se spremenil kot oseba, nič izrazitega pa nisem spremenil v načinu izvajanja, v osnovi so tudi enake dinamične značilnosti in tempi. Moja izvajalska svoboda se širi v majhnih podrobnostih in odtenkih, a vsak večer je izvedba drugačna, med izvajanjem teh skladb pa doživljam največjo radost.''
Violinist in glasbeni vodja Christian Tetzlaff je z Münchenskim komornim orkestrom predstavil Adagio in fugo v c-molu, Wolfganga Amadeusa Mozarta, nato izjemno koncertantno delo večera: Poliptih za violino in dva majhna godalna orkestra švicarskega skladatelja 20. stoletja Franka Martina. Glasbeniki so se v drugem delu koncerta posvetili izvedbi obsežne pesnitve Verklärte Nacht / Ozarjena noč Arnolda Schönberga na podlagi pesmi Richarda Dehmla, ki je v izvirniku nastala za godalni sekstet, izvedli pa so jo v skladateljevi različici za godalni orkester. Navdušene poslušalce so razveselili še z dvema dodatkoma: Pomladnim večerom Jeana Sibeliusa v izvedbi orkestra in z Gavoto v obliki rondoja iz Partite št. 3 v E-duru Johanna Sebastiana Bacha v solistični izvedbi violinista Christiana Tetzlaffa.
Münchenski komorni orkester vse od ustanovitve leta 1950 razvija vrhunsko orkestrsko igro in izvaja glasbeni repertoar različnih obdobij in slogov, pogosto tudi nove skladbe. Godalci že desetletja razvijajo delavnice za sodobno glasbo, letno izvedejo okrog šestdeset koncertov, izvajajo koncertne turneje v uglednih koncertnih dvoranah po vsem svetu, svoje posnetke pa izdajajo pri založbah ECM, Sony in Warner.
Vir fotografije: Dejan Bulut, Narodni dom Maribor: www.nd-mb.si
Tjaša Krajnc
Poslušajte ekskluzivni pogovor z violinistom Christianom Tetzlaffom v oddaji Komorni studio v počastitev 60-letnice programa Ars.
V dvorani Union v Mariboru je v soboto, 11. februarja 2023 nastopil Münchenski komorni orkester pod glasbenim vodstvom Christiana Tetzlaffa, enega vodilnih nemških violinistov, ki je poslušalcem z izjemnim izvajalskim angažmajem odkril glasbena dela na nov način.
Godalci iz Münchna so na koncertu v Mariboru igrali pod glasbenim vodstvom Christiana Tetzlaffa, enega najuglednejših violinistov, ki igra na violino nemškega izdelovalca Petra Greinerja. Tetzlaff v obsežnem repertoarju pogosto izvaja pozabljene glasbene mojstrovine, letno pa izvede okrog sto koncertov. Pogosto nastopa tudi kot rezidenčni glasbenik, npr. pri Berlinskih filharmonikih, Filharmoničnem orkestru iz Seula in z Dresdenskimi filharmoniki. Sodeloval je tudi v Dunajskimi in Newyorškimi filharmoniki, Orkestom Concertgebouw iz Amsterdama in vsemi londonskimi orkestri, pa tudi z legendarnimi in vodilnimi sodobnimi dirigenti. Leta 1994 je s svojo sestro, violončelistko Tanjo Tetzlaff, ustanovil godalni kvartet Tetzlaff, s katerim letno izvede vsaj eno koncertno turnejo. Za svoje posnetke je prejel številne nagrade, med drugim nagrado nemških kritikov plošč, Diapason d'or in klasično nagrado Midem.
Iz pogovora Tjaše Krajnc z violinistom Christianom Tetzlaffom:
Kako sestavljate svoje koncertne sporede, kaj najbolj vpliva na vašo izbiro?
CT: ''Veliko dejavnikov vpliva na koncertni spored: kaj sem izvajal na prejšnjem koncertu, kakšna je letošnja tema orkestra, kakšne želje imam kot dirigent ali kaj drugega, saj ne obstaja le en način: včasih je koncert fantastičen, ko so skladbe tematsko povezane, včasih pa je odličen, ko so povsem različne in se dopolnjujejo kot nasprotja. Pomembno je, da dobro vem, katere skladbe želim igrati in zato je edino pravilo, da igram tiste skladbe, v katerih uživam.''
Kaj je najpomembnejše, kar želite s svojim igranjem sporočiti poslušalcem?
CT: ''To, kar želim sporočiti ljudem in je zelo pomembno v mojem življenju, je, da ne igram za razvedrilo ljudi ali da bi poskušali samo preživeti čas. Če je koncert dober, nas lahko spremeni, da se odpremo. Med dobrim koncertom odpremo svoja srca ter v sebi točimo solze, ki smo jih vedno želeli točiti. Moj moto je, da želim z igranjem nasmejati otroke, odrasle pa pripraviti do solz… Sam imam šest otrok in njihovo razvedrilo je zame zelo pomembno. Hkrati pa je pomembno povedati, da glasba ne obstaja zato, da bi kar nekaj igrali, ampak igramo, ker je bilo skladatelju pomembno izraziti svoje radosti, veselja, žalosti in bridkosti, … Na dobrem koncertu postane dvorana sveti prostor, glasba pa globok izraz človeškega duha. Moj edini cilj je, da se s svojim igranjem dotaknem ljudi. Seveda lahko predstavljamo svojo virtuoznost, ampak se mi zdi škoda, če se izvajalci sami omejijo v tem, kar lahko naredijo najboljše. Stalno doživljamo izzive, ki jih pred nas postavi skladateljevo delo, da se razvijamo in na novo odkrijemo. Nekateri menijo, da nas to omejuje, sam pa menim nasprotno, ko igram na tak način, me to osvobaja in mi širi zavedanje bolj, kot bi ga lahko doživel, če bi predstavljal sam sebe. Beethovnov violinski koncert npr. igram že več kot 40 let – sicer sem se spremenil kot oseba, nič izrazitega pa nisem spremenil v načinu izvajanja, v osnovi so tudi enake dinamične značilnosti in tempi. Moja izvajalska svoboda se širi v majhnih podrobnostih in odtenkih, a vsak večer je izvedba drugačna, med izvajanjem teh skladb pa doživljam največjo radost.''
Violinist in glasbeni vodja Christian Tetzlaff je z Münchenskim komornim orkestrom predstavil Adagio in fugo v c-molu, Wolfganga Amadeusa Mozarta, nato izjemno koncertantno delo večera: Poliptih za violino in dva majhna godalna orkestra švicarskega skladatelja 20. stoletja Franka Martina. Glasbeniki so se v drugem delu koncerta posvetili izvedbi obsežne pesnitve Verklärte Nacht / Ozarjena noč Arnolda Schönberga na podlagi pesmi Richarda Dehmla, ki je v izvirniku nastala za godalni sekstet, izvedli pa so jo v skladateljevi različici za godalni orkester. Navdušene poslušalce so razveselili še z dvema dodatkoma: Pomladnim večerom Jeana Sibeliusa v izvedbi orkestra in z Gavoto v obliki rondoja iz Partite št. 3 v E-duru Johanna Sebastiana Bacha v solistični izvedbi violinista Christiana Tetzlaffa.
Münchenski komorni orkester vse od ustanovitve leta 1950 razvija vrhunsko orkestrsko igro in izvaja glasbeni repertoar različnih obdobij in slogov, pogosto tudi nove skladbe. Godalci že desetletja razvijajo delavnice za sodobno glasbo, letno izvedejo okrog šestdeset koncertov, izvajajo koncertne turneje v uglednih koncertnih dvoranah po vsem svetu, svoje posnetke pa izdajajo pri založbah ECM, Sony in Warner.
Vir fotografije: Dejan Bulut, Narodni dom Maribor: www.nd-mb.si
Tjaša Krajnc
Vse epizode