Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Val202
Bolje, da se je končalo, kot se je, pravi Zdenko Bašan, ki je v Adrii Airways vodil oddelek podpore letenja.
Ta oddelek je skrbel za priprave pred in med letom, pa tudi po njem, kar vključuje planiranje posadk, izračun goriva, načrtovanje poti, dogovore s posadko, upoštevanje posebnosti. Let so spremljali do cilja in nazaj. Ta oddelek je bil odgovoren tudi za posege in ukrepe v primerih odstopanj od načrtovanega, kar so lahko povzročili tehnične zadeve, okvare, vreme … Če letalo ni moglo pristati na letališču, na katero je bilo namenjeno, so morali v dogovoru s posadko izbrati drugo letališče.
”Za vsak let je bilo izračunano in pripravljeno tudi dodatno gorivo do alternativnega letališča.”
Bašan poudarja, da so se v Adrii pri planiranju posadk do pike držali stroge zakonodaje, do konca Adrie so bili dosledni tudi pri spoštovanju varnostnih pravil.
Operativni center je prevzel odgovornost za let in vse, kar je povezano z njim, tri dni pred poletom. Pristojne službe so jim posredovale vse podatke, ki so jih potrebovali za priprave na let. Eno izmed pravil je bilo, da je moral biti letalec, pilot ali stevardesa, v sedmih dneh prost 36 ur. Ljudje so bili izčrpani, razlaga Bašan. Če je kdo zbolel, če je morala posadka zaradi presežnega dela počivati, če je sporočila, da je preutrujena za delo, so operativci začeli klicati pilote, stevardese in stevarde, ki so imeli proste dneve, tiste, ki bi po zakonodaji lahko še nekaj ur delali. Zaradi vsega tega je bilo delo, ki ga je opravljal Zdenko Bašan, zelo stresno, v zadnjem obdobju Adrie pa še posebej. Pogosto se je zgodilo, da uro pred poletom še niso imeli vseh članov posadke. V skrajnem primeru so let odpovedali.’
”Imaš 16 letal, predvidenih za letenje. Dve letali izpadeta. Kaj boš naredil? Odpovedal, združil? Zadnje čase je primanjkovalo rezervnih delov. Zgodilo se je, da so bili hkrati tudi po trije avioni pokvarjeni.”
Bolje, da se je končalo, kot se je končalo
Trudili so se narediti najboljše, kar se je v tistem trenutku dalo, razlaga Zdenko Bašan, ki je bil v Adrii 32 let.
”Za potnika je bilo težko, težko pa je bilo tudi za nas v operativi … Vedno sem v službo prihajal z veseljem, zadnjih nekaj mesecev pa ne več. To ni bilo normalno delo. Bolje, da se je končalo, kot se je končalo. Ne znam si predstavljati, kam bi to vodilo, če bi šlo tako naprej. To ni bilo več ničemur podobno.”
Opraviti so morali veliko letov, Adria je imela letala tudi na zunanjih lokacijah, po dve sta vozili za Lufthanso in Austrian Airlines, po eno za Swiss in Luxair, eno letalo pa je imela Adria v Prištini.
”Kup zunanjih baz smo imeli in vse to je bilo treba skoordinirati.”
Kaj pomeni operacija?
”Od prvega predvidenega odhoda zjutraj do zadnjega pristanka zvečer. To je bila dnevna operacija.”
Kako je Zdenko Bašan sprejel novico o stečaju Adrie?
”To sem že nekaj mesecev pričakoval, ko sem videl, da ni rezervnih delov, da ni gum v skladišču. Letala so stala zaradi gum, kar je povzročilo veliko škode. Ko je tehnika rekla, da letalo ni plovno zaradi obrabljenih gum, je letalo obstalo tudi za več dni. Ko se je to začelo dogajati, sem pričakoval, da se bo v kratkem nekaj zgodilo. In se je. Iz ure v uro smo reševali položaj. Grozno. Grozno za potnike, za nas, za posadke.”
Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever
Tatjana Pirc
Bolje, da se je končalo, kot se je, pravi Zdenko Bašan, ki je v Adrii Airways vodil oddelek podpore letenja.
Ta oddelek je skrbel za priprave pred in med letom, pa tudi po njem, kar vključuje planiranje posadk, izračun goriva, načrtovanje poti, dogovore s posadko, upoštevanje posebnosti. Let so spremljali do cilja in nazaj. Ta oddelek je bil odgovoren tudi za posege in ukrepe v primerih odstopanj od načrtovanega, kar so lahko povzročili tehnične zadeve, okvare, vreme … Če letalo ni moglo pristati na letališču, na katero je bilo namenjeno, so morali v dogovoru s posadko izbrati drugo letališče.
”Za vsak let je bilo izračunano in pripravljeno tudi dodatno gorivo do alternativnega letališča.”
Bašan poudarja, da so se v Adrii pri planiranju posadk do pike držali stroge zakonodaje, do konca Adrie so bili dosledni tudi pri spoštovanju varnostnih pravil.
Operativni center je prevzel odgovornost za let in vse, kar je povezano z njim, tri dni pred poletom. Pristojne službe so jim posredovale vse podatke, ki so jih potrebovali za priprave na let. Eno izmed pravil je bilo, da je moral biti letalec, pilot ali stevardesa, v sedmih dneh prost 36 ur. Ljudje so bili izčrpani, razlaga Bašan. Če je kdo zbolel, če je morala posadka zaradi presežnega dela počivati, če je sporočila, da je preutrujena za delo, so operativci začeli klicati pilote, stevardese in stevarde, ki so imeli proste dneve, tiste, ki bi po zakonodaji lahko še nekaj ur delali. Zaradi vsega tega je bilo delo, ki ga je opravljal Zdenko Bašan, zelo stresno, v zadnjem obdobju Adrie pa še posebej. Pogosto se je zgodilo, da uro pred poletom še niso imeli vseh članov posadke. V skrajnem primeru so let odpovedali.’
”Imaš 16 letal, predvidenih za letenje. Dve letali izpadeta. Kaj boš naredil? Odpovedal, združil? Zadnje čase je primanjkovalo rezervnih delov. Zgodilo se je, da so bili hkrati tudi po trije avioni pokvarjeni.”
Bolje, da se je končalo, kot se je končalo
Trudili so se narediti najboljše, kar se je v tistem trenutku dalo, razlaga Zdenko Bašan, ki je bil v Adrii 32 let.
”Za potnika je bilo težko, težko pa je bilo tudi za nas v operativi … Vedno sem v službo prihajal z veseljem, zadnjih nekaj mesecev pa ne več. To ni bilo normalno delo. Bolje, da se je končalo, kot se je končalo. Ne znam si predstavljati, kam bi to vodilo, če bi šlo tako naprej. To ni bilo več ničemur podobno.”
Opraviti so morali veliko letov, Adria je imela letala tudi na zunanjih lokacijah, po dve sta vozili za Lufthanso in Austrian Airlines, po eno za Swiss in Luxair, eno letalo pa je imela Adria v Prištini.
”Kup zunanjih baz smo imeli in vse to je bilo treba skoordinirati.”
Kaj pomeni operacija?
”Od prvega predvidenega odhoda zjutraj do zadnjega pristanka zvečer. To je bila dnevna operacija.”
Kako je Zdenko Bašan sprejel novico o stečaju Adrie?
”To sem že nekaj mesecev pričakoval, ko sem videl, da ni rezervnih delov, da ni gum v skladišču. Letala so stala zaradi gum, kar je povzročilo veliko škode. Ko je tehnika rekla, da letalo ni plovno zaradi obrabljenih gum, je letalo obstalo tudi za več dni. Ko se je to začelo dogajati, sem pričakoval, da se bo v kratkem nekaj zgodilo. In se je. Iz ure v uro smo reševali položaj. Grozno. Grozno za potnike, za nas, za posadke.”
Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever
Tatjana Pirc
Vse epizode