Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Val202
Anamarija Kovač in Nadja Gantar o letalskem prevozniku, ki postavlja mostove.
”Natanko štirideset let pred propadom Adrie sem se začela izobraževati za stevardeso,” z žalostjo v svojem žametnem glasu pripoveduje Anamarija Kovač, ki je bila pet let stevardesa:
”Po petih letih sem se odločila, da bom nadaljevala delo na tleh. To je bilo januarja 1986.”
Takrat je bila Adria čarterska letalska družba, rednega prometa še ni bilo veliko. Anamarija Kovač je sodelovala v skupini, ki je zasnovala temelje, na katerih se je Adria razvijala kot mednarodni redni prevoznik.
”Postavili smo ogrodje, ki je vzdržalo do samega konca Adrie.”
Ko jim je uspelo Adrio včlaniti v mednarodno združenje letalskih prevoznikov IATA, so morali izpolnjevati veliko zahtev, tudi to, da ima prevoznik mrežo rednih letov, vsa dovoljenja, dokumente, ustrezati mora strogim standardom. Leta 1993 je Anamarija Kovač prevzela koordinacijo z mednarodnim združenjem letalskih prevoznikov.
”Odgovorna sem bila tudi za prodajne sisteme združenja IATA. Prevoznik, ki je član tega združenja, lahko prek 60 tisoč agentov po vsem svetu prodaja svoje letalske karte.”
Mislim, da nas je Slovenija potrebovala
Kaj od tega, kar je povezano s članstvom v združenju, še živi, odkar Adrie ni več?
”30. septembra 2019 je IATA Adrio Airways suspendirala, 18. oktobra pa so nam prekinili članstvo v vseh sistemih tega združenja. Pod določenimi pogoji bi bilo mogoče še kaj oživiti, a čas zelo zelo hitro teče, včlanitev na novo pa bi bila velik zalogaj. ”
Ko je Adria pristala v stečaju, je s svojim bogatim znanjem in izkušnjami priskočila na pomoč stečajnemu upravitelju:
”Rada bi pomagala stečajniku predvsem pri zbiranju sredstev Adrie, ki so še ostala po svetu, da bi se tako čim več denarja nabralo v naši že tako ubogi stečajni masi.”
Anamarija Kovač tako že nekaj mesecev hodi v službo v Adrio, ki je v resnici ni več:
”Kot bi šla vsak dan na pogreb svojega ljubega.”
Tudi Anamarija Kovač ni verjela, da se Adrii lahko zgodi, kar se ji je:
”Hudo mi je, ker nam je uspelo v 58 letih ustvariti dobro podjetje. Mislim, da nas je Slovenija potrebovala.”
Odnosi v Adrii so bili vedno odprti
Nadja Gantar je v zadnjih letih delala na področju sodelovanja s tujimi prevozniki in z združenjem Star Alliance. Adria Airways je bila najmanjša članica te prestižne letalske družine. Nadja Gantar je v Adrii delala 35 let, na različnih delovnih mestih, zato sva se pogovarjali o organiziranosti komercialnega oddelka Adrie, o tehnoloških spremembah, povezanih letih in mrežah, v katerih je sodelovala z drugimi letalskimi prevozniki. Dotaknili sva se tudi varčevanj, ki so bila tudi za zaposlene v komerciali pogosto precej kruta, predvsem takrat, ko so se vodstva odločala, da je treba zmanjšati število zaposlenih. In so jih zmanjševali. ”Največkrat kar počez,” pripoveduje Nadja Gantar.
”Začela sem v cargo oddelku, veliko sem se naučila, odnosi v Adrii so bili vedno odprti, delovali smo kot skupnost. Odnosi in kolektiv so bili tisti, ki so me toliko let držali v Adrii Airways.”
Adria je pri povezanih letih sodelovala z več kot 120 prevozniki, tesneje s približno šestdesetimi, dogovore o skupni kodi pa je imela s štirinajstimi, je povedala Nadja Gantar.
”Skupna koda pomeni, da v rezervacijskem sistemu objaviš svojo kodo. Adria Airways je imela oznako JP. Čeprav je let drugega prevoznika, ga prodajaš kot svojega, imaš dostop do sedežev, tudi tržiš ga lahko samostojno … ”
Denar od prodaje se potem razdeli med vse prevoznike, ki so sodelovali, delitev pa je določena v splošnih smernicah, konkretneje pa v pogodbah. Za te pogodbe je skrbela Nadja Gantar.
Imeli smo enake težave in enake dileme kot veliki
Članstvo v Star Alliance je bilo zelo pomembno za Adrio, ki je bila regionalni prevoznik, z njim je dobila dostop do velikih prevoznikov. Od povezanosti med prevozniki imajo tudi potniki veliko koristi, sploh taki, ki pogosto potujejo, še dodaja Nadja Gantar.
”V Star Alliance nisem imela nikoli občutka, da smo zato, ker smo majhni, manj vredni … Imeli smo enake probleme in enake dileme kot veliki.”
Nadja Gantar se je spomnila vzpostavitve linije s Sarajevom leta 1997.
”Ko smo prišli tja, sem zagledala prerešetane bloke … Bilo je hudo. Hudo, hudo. Po drugi strani pa vidiš, kaj pomeni letalska povezava. To je most. Ti prideš tja, oni pridejo k tebi, sodeluješ. Letalski prevoznik naredi mostove.”
”Adria bi lahko šla po drugačni poti, če bi se zavedali, da jo potrebujemo in kaj nam pomeni,” je prepričana Nadja Gantar.
”Sicer pa težko rečem, ker vseh ozadij ne poznamo.”
Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever
Tatjana Pirc
Anamarija Kovač in Nadja Gantar o letalskem prevozniku, ki postavlja mostove.
”Natanko štirideset let pred propadom Adrie sem se začela izobraževati za stevardeso,” z žalostjo v svojem žametnem glasu pripoveduje Anamarija Kovač, ki je bila pet let stevardesa:
”Po petih letih sem se odločila, da bom nadaljevala delo na tleh. To je bilo januarja 1986.”
Takrat je bila Adria čarterska letalska družba, rednega prometa še ni bilo veliko. Anamarija Kovač je sodelovala v skupini, ki je zasnovala temelje, na katerih se je Adria razvijala kot mednarodni redni prevoznik.
”Postavili smo ogrodje, ki je vzdržalo do samega konca Adrie.”
Ko jim je uspelo Adrio včlaniti v mednarodno združenje letalskih prevoznikov IATA, so morali izpolnjevati veliko zahtev, tudi to, da ima prevoznik mrežo rednih letov, vsa dovoljenja, dokumente, ustrezati mora strogim standardom. Leta 1993 je Anamarija Kovač prevzela koordinacijo z mednarodnim združenjem letalskih prevoznikov.
”Odgovorna sem bila tudi za prodajne sisteme združenja IATA. Prevoznik, ki je član tega združenja, lahko prek 60 tisoč agentov po vsem svetu prodaja svoje letalske karte.”
Mislim, da nas je Slovenija potrebovala
Kaj od tega, kar je povezano s članstvom v združenju, še živi, odkar Adrie ni več?
”30. septembra 2019 je IATA Adrio Airways suspendirala, 18. oktobra pa so nam prekinili članstvo v vseh sistemih tega združenja. Pod določenimi pogoji bi bilo mogoče še kaj oživiti, a čas zelo zelo hitro teče, včlanitev na novo pa bi bila velik zalogaj. ”
Ko je Adria pristala v stečaju, je s svojim bogatim znanjem in izkušnjami priskočila na pomoč stečajnemu upravitelju:
”Rada bi pomagala stečajniku predvsem pri zbiranju sredstev Adrie, ki so še ostala po svetu, da bi se tako čim več denarja nabralo v naši že tako ubogi stečajni masi.”
Anamarija Kovač tako že nekaj mesecev hodi v službo v Adrio, ki je v resnici ni več:
”Kot bi šla vsak dan na pogreb svojega ljubega.”
Tudi Anamarija Kovač ni verjela, da se Adrii lahko zgodi, kar se ji je:
”Hudo mi je, ker nam je uspelo v 58 letih ustvariti dobro podjetje. Mislim, da nas je Slovenija potrebovala.”
Odnosi v Adrii so bili vedno odprti
Nadja Gantar je v zadnjih letih delala na področju sodelovanja s tujimi prevozniki in z združenjem Star Alliance. Adria Airways je bila najmanjša članica te prestižne letalske družine. Nadja Gantar je v Adrii delala 35 let, na različnih delovnih mestih, zato sva se pogovarjali o organiziranosti komercialnega oddelka Adrie, o tehnoloških spremembah, povezanih letih in mrežah, v katerih je sodelovala z drugimi letalskimi prevozniki. Dotaknili sva se tudi varčevanj, ki so bila tudi za zaposlene v komerciali pogosto precej kruta, predvsem takrat, ko so se vodstva odločala, da je treba zmanjšati število zaposlenih. In so jih zmanjševali. ”Največkrat kar počez,” pripoveduje Nadja Gantar.
”Začela sem v cargo oddelku, veliko sem se naučila, odnosi v Adrii so bili vedno odprti, delovali smo kot skupnost. Odnosi in kolektiv so bili tisti, ki so me toliko let držali v Adrii Airways.”
Adria je pri povezanih letih sodelovala z več kot 120 prevozniki, tesneje s približno šestdesetimi, dogovore o skupni kodi pa je imela s štirinajstimi, je povedala Nadja Gantar.
”Skupna koda pomeni, da v rezervacijskem sistemu objaviš svojo kodo. Adria Airways je imela oznako JP. Čeprav je let drugega prevoznika, ga prodajaš kot svojega, imaš dostop do sedežev, tudi tržiš ga lahko samostojno … ”
Denar od prodaje se potem razdeli med vse prevoznike, ki so sodelovali, delitev pa je določena v splošnih smernicah, konkretneje pa v pogodbah. Za te pogodbe je skrbela Nadja Gantar.
Imeli smo enake težave in enake dileme kot veliki
Članstvo v Star Alliance je bilo zelo pomembno za Adrio, ki je bila regionalni prevoznik, z njim je dobila dostop do velikih prevoznikov. Od povezanosti med prevozniki imajo tudi potniki veliko koristi, sploh taki, ki pogosto potujejo, še dodaja Nadja Gantar.
”V Star Alliance nisem imela nikoli občutka, da smo zato, ker smo majhni, manj vredni … Imeli smo enake probleme in enake dileme kot veliki.”
Nadja Gantar se je spomnila vzpostavitve linije s Sarajevom leta 1997.
”Ko smo prišli tja, sem zagledala prerešetane bloke … Bilo je hudo. Hudo, hudo. Po drugi strani pa vidiš, kaj pomeni letalska povezava. To je most. Ti prideš tja, oni pridejo k tebi, sodeluješ. Letalski prevoznik naredi mostove.”
”Adria bi lahko šla po drugačni poti, če bi se zavedali, da jo potrebujemo in kaj nam pomeni,” je prepričana Nadja Gantar.
”Sicer pa težko rečem, ker vseh ozadij ne poznamo.”
Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever
Tatjana Pirc
Vse epizode