Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Val202
Letalska tehnika Adrie je bila visoko cenjena tudi v mednarodnih krogih.
”V evropskem in svetovnem merilu smo v tej industriji nekaj pomenili, ” razlaga Pavel Prhavc. Že tretja generacija legendarne družine Prhavc se ukvarja z letalsko tehniko. Jože Prhavc, oče Pavla Prhavca, je bil marca 1962 zaposlen v podjetju Adria Aviopromet, pred ustanovitvijo Adrie pa se je ukvarjal z modelarstvom in delal v Libisu (Letalski inštitut Branko Ivanuš Slovenija), kjer so proizvajali manjša letala.
”Ko sem končal maturo, sem se odločal med študijem medicine in strojništva. Tisto poletje me je letalstvo zasvojilo. Na Brniku sem, čeprav zdaj delam v drugem podjetju, v istem nadstropju iste stavbe že od leta 1974.”
Pavel Prhavc, ki se že več kot 45 let ukvarja z velikimi letečimi pacienti, v smehu pravi, da je med medicino in letalsko tehniko kar nekaj podobnosti:
”Zdravniki gledajo notranjost človeka, mi gledamo notranjost motorja … ”
Pavel Prhavc o dosežkih Adrie
Adria je bila prva letalska družba iz vzhodnega bloka, ki je dobila prometne pravice za letenje v Združene države Amerike, pove Pavel Prhavc, ko našteva številne dosežke Adrie in opisuje, kako so potekali nakupi novih letal, najprej DC-9, potem Airbus 320 in Bombardierjevih letal CRJ. Leta 1969 je na Brniku pristal DC-9, ko je vstopil vanj, je dišal po novem, kot avto, se spominja Pavel Prhavc, ki je takrat nestrpno čakal očeta, da se z novim letalom Adrie vrne iz Združenih držav Amerike.
Prhavc omenja tudi očeta Boeinga 747, to je bil Joe Sutter, ki je bil ponosen na svoje slovenske korenine. Pavel Prhavc pripoveduje, da se je rad družil z njim. Joe Sutter je živel za letalstvo, Adrii je bil zelo naklonjen. Zanimivo pa je, da Adria nikoli ni imela Boeingovega letala.
”V letalstvu ni tako enostavno preiti z enega proizvajalca na drugega.”
Tehniki Adrie so za Airbus usposabljali tuje mehanike, tehnika Adrie Airways je vzdrževala letala drugih prevoznikov oziroma tretjih oseb, po kakovostnih storitvah je kmalu zaslovela daleč naokrog, postali so tudi prvi vzdrževalni center za CRJ-700 v Evropi.
Podjetje so prodali s sužnji vred
”Čutili smo veliko pripadnost Adrii,” pripoveduje Prhavc. Tehnični sektor je bil sestavni del Adrie Airways do junija 2010, zaradi reševanja podjetja pa so Adrio Tehniko najprej ustanovili kot samostojno pravno enoto, potem pa prodali.
”Vedno pravim, da so prodali firmo s sužnji vred,” doda Pavel Prhavc, ki še pove, da je Adria Tehnika zgodba o uspehu, njen lastnik je po njegovem mnenju dober in odgovoren, saj skrbi za razvoj in širitev poslovanja:
”Smo resen igralec na tem področju v Evropi, mislimo pa se širiti še drugam.”
Pavel Prhavc, ki mu je zaradi tega, kar se je zgodilo z Adrio Airways zelo hudo, je še povedal, da so bili v skladu 4K, ki je leta 2016 kupil Adrio, ljudje, ki niso poznali letalske industrije.
”Spomnim se sestanka s temi Nemci, eden je ves čas razlagal, kako se dela v avtomobilski industriji. Na koncu sem ga imel dovolj, vprašal sem ga, zakaj so kupili Adrio, zakaj niso kupili Volkswagna.”
Andrej Černe je v Adrii videl stvari, ki mu niso bile všeč
Andrej Černe, ki je v Adrii delal od leta 1989, opisuje, kako je potekalo vzdrževanje letal v Adrii, omenja tudi uspešna leta simbioze med prevoznikom in njegovo tehniko, ko sta poleti dobro služili operativa in komerciala, tehnika pa je podjetju pomagala preživeti zimo.
”Če lahko v istem podjetju delujeta letalski prevoznik in vzdrževanje, ju je najpametneje obdržati skupaj,” pravi Černe, ki je Adrio Airways decembra 2018 zapustil, ker ni bil zadovoljen s tistim, kar je videl, saj so bile po njegovi oceni nekatere odločitve nemških lastnikov Adrie zelo nenavadne in nelogične, zato se je vrnil v Adrio Tehniko. Kaj pa misli o neuresničeni ideji, da bi Adrio Tehniko odkupili zaposleni? Andrej Černe je bil takrat v petčlanskem odboru za odkup Adrie Tehnike.
”Država Slovenija se je odločila, da Adrio Tehniko proda Linetechu, takrat sem dejal, da ne vem, česa me je bolj strah, zmage ali poraza.”
Podobna zamisel odkupa se je porodila tudi lani pri zadnjem poskusu reševanja Adrie Airways, a so te pobude tisti, ki so imeli za Adrio drugačen scenarij, hitro zatrli …
Andrej Černe o tem, da sta šli podjetji Adria Airways in Adria Tehnika vsak svojo pot:
”Kot zakonca, ki sta se ločila. Bila so lepa skupna leta, še vedno razmišljamo, da je vse kot je bilo, v bistvu pa vsak živi svoje življenje.”
Andrej Černe svoje razmišljanje končuje s kratko oceno propada Adrie Airways:
”Stanje Adrie Airways je bilo povezano s cepitvijo podjetja leta 2010 in z relativno neodgovornimi upravami, v mislih imam predvsem generacijo Tufka in Ravnikarja.”
Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever
Tatjana Pirc
Letalska tehnika Adrie je bila visoko cenjena tudi v mednarodnih krogih.
”V evropskem in svetovnem merilu smo v tej industriji nekaj pomenili, ” razlaga Pavel Prhavc. Že tretja generacija legendarne družine Prhavc se ukvarja z letalsko tehniko. Jože Prhavc, oče Pavla Prhavca, je bil marca 1962 zaposlen v podjetju Adria Aviopromet, pred ustanovitvijo Adrie pa se je ukvarjal z modelarstvom in delal v Libisu (Letalski inštitut Branko Ivanuš Slovenija), kjer so proizvajali manjša letala.
”Ko sem končal maturo, sem se odločal med študijem medicine in strojništva. Tisto poletje me je letalstvo zasvojilo. Na Brniku sem, čeprav zdaj delam v drugem podjetju, v istem nadstropju iste stavbe že od leta 1974.”
Pavel Prhavc, ki se že več kot 45 let ukvarja z velikimi letečimi pacienti, v smehu pravi, da je med medicino in letalsko tehniko kar nekaj podobnosti:
”Zdravniki gledajo notranjost človeka, mi gledamo notranjost motorja … ”
Pavel Prhavc o dosežkih Adrie
Adria je bila prva letalska družba iz vzhodnega bloka, ki je dobila prometne pravice za letenje v Združene države Amerike, pove Pavel Prhavc, ko našteva številne dosežke Adrie in opisuje, kako so potekali nakupi novih letal, najprej DC-9, potem Airbus 320 in Bombardierjevih letal CRJ. Leta 1969 je na Brniku pristal DC-9, ko je vstopil vanj, je dišal po novem, kot avto, se spominja Pavel Prhavc, ki je takrat nestrpno čakal očeta, da se z novim letalom Adrie vrne iz Združenih držav Amerike.
Prhavc omenja tudi očeta Boeinga 747, to je bil Joe Sutter, ki je bil ponosen na svoje slovenske korenine. Pavel Prhavc pripoveduje, da se je rad družil z njim. Joe Sutter je živel za letalstvo, Adrii je bil zelo naklonjen. Zanimivo pa je, da Adria nikoli ni imela Boeingovega letala.
”V letalstvu ni tako enostavno preiti z enega proizvajalca na drugega.”
Tehniki Adrie so za Airbus usposabljali tuje mehanike, tehnika Adrie Airways je vzdrževala letala drugih prevoznikov oziroma tretjih oseb, po kakovostnih storitvah je kmalu zaslovela daleč naokrog, postali so tudi prvi vzdrževalni center za CRJ-700 v Evropi.
Podjetje so prodali s sužnji vred
”Čutili smo veliko pripadnost Adrii,” pripoveduje Prhavc. Tehnični sektor je bil sestavni del Adrie Airways do junija 2010, zaradi reševanja podjetja pa so Adrio Tehniko najprej ustanovili kot samostojno pravno enoto, potem pa prodali.
”Vedno pravim, da so prodali firmo s sužnji vred,” doda Pavel Prhavc, ki še pove, da je Adria Tehnika zgodba o uspehu, njen lastnik je po njegovem mnenju dober in odgovoren, saj skrbi za razvoj in širitev poslovanja:
”Smo resen igralec na tem področju v Evropi, mislimo pa se širiti še drugam.”
Pavel Prhavc, ki mu je zaradi tega, kar se je zgodilo z Adrio Airways zelo hudo, je še povedal, da so bili v skladu 4K, ki je leta 2016 kupil Adrio, ljudje, ki niso poznali letalske industrije.
”Spomnim se sestanka s temi Nemci, eden je ves čas razlagal, kako se dela v avtomobilski industriji. Na koncu sem ga imel dovolj, vprašal sem ga, zakaj so kupili Adrio, zakaj niso kupili Volkswagna.”
Andrej Černe je v Adrii videl stvari, ki mu niso bile všeč
Andrej Černe, ki je v Adrii delal od leta 1989, opisuje, kako je potekalo vzdrževanje letal v Adrii, omenja tudi uspešna leta simbioze med prevoznikom in njegovo tehniko, ko sta poleti dobro služili operativa in komerciala, tehnika pa je podjetju pomagala preživeti zimo.
”Če lahko v istem podjetju delujeta letalski prevoznik in vzdrževanje, ju je najpametneje obdržati skupaj,” pravi Černe, ki je Adrio Airways decembra 2018 zapustil, ker ni bil zadovoljen s tistim, kar je videl, saj so bile po njegovi oceni nekatere odločitve nemških lastnikov Adrie zelo nenavadne in nelogične, zato se je vrnil v Adrio Tehniko. Kaj pa misli o neuresničeni ideji, da bi Adrio Tehniko odkupili zaposleni? Andrej Černe je bil takrat v petčlanskem odboru za odkup Adrie Tehnike.
”Država Slovenija se je odločila, da Adrio Tehniko proda Linetechu, takrat sem dejal, da ne vem, česa me je bolj strah, zmage ali poraza.”
Podobna zamisel odkupa se je porodila tudi lani pri zadnjem poskusu reševanja Adrie Airways, a so te pobude tisti, ki so imeli za Adrio drugačen scenarij, hitro zatrli …
Andrej Černe o tem, da sta šli podjetji Adria Airways in Adria Tehnika vsak svojo pot:
”Kot zakonca, ki sta se ločila. Bila so lepa skupna leta, še vedno razmišljamo, da je vse kot je bilo, v bistvu pa vsak živi svoje življenje.”
Andrej Černe svoje razmišljanje končuje s kratko oceno propada Adrie Airways:
”Stanje Adrie Airways je bilo povezano s cepitvijo podjetja leta 2010 in z relativno neodgovornimi upravami, v mislih imam predvsem generacijo Tufka in Ravnikarja.”
Tatjana Pirc s sogovornicami in sogovorniki, s katerimi se je srečevala več mesecev, predstavlja zgodbo o tem, kako je Adria vzletela, letela in trdo pristala … val202.si/adria4ever
Tatjana Pirc
Vse epizode