Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Ni najdenih zadetkov.
Turški cineast Nuri Bilge Ceylan v Suhih travah pred slikovito zimsko pokrajino vzhodne Anatolije raziskuje kompleksnost človeških hrepenenj, novi film Luce Guadagnina z naslovom Izzivalci pa je postavljen v svet profesionalnega tenisa in režiserja tudi tokrat zanimajo zapletena ljubezenska razmerja. V kine je prišel deseti film iz franšize Planet opic, prihodnji torek se začenja filmski festival v Cannesu, kjer bodo na ogled težko pričakovani novi filmi Francisa Forda Coppole, Yorgosa Lanthimosa, Alija Abbasija, pa tudi Georgea Millerja, Slovenska kinoteka pa je te dni v znamenju Tedna italijanskega filma.
Turški cineast Nuri Bilge Ceylan v Suhih travah pred slikovito zimsko pokrajino vzhodne Anatolije raziskuje kompleksnost človeških hrepenenj, novi film Luce Guadagnina z naslovom Izzivalci pa je postavljen v svet profesionalnega tenisa in režiserja tudi tokrat zanimajo zapletena ljubezenska razmerja. V kine je prišel deseti film iz franšize Planet opic, prihodnji torek se začenja filmski festival v Cannesu, kjer bodo na ogled težko pričakovani novi filmi Francisa Forda Coppole, Yorgosa Lanthimosa, Alija Abbasija, pa tudi Georgea Millerja, Slovenska kinoteka pa je te dni v znamenju Tedna italijanskega filma.
V tokratni oddaji potujemo v avstrijski Linz, kjer poteka festival Crossing Europe, posvečen evropskim avtorskim filmom. Posebej zanimiv je letos sklop dokumentarcev - pogovarjali smo se s poljsko režiserko Lidio Duda in finsko režiserko Virpi Suutari. Ogledali pa smo si tudi filme, ki v teh dneh prihajajo na redni kinospored. Ryan Gosling in Emily Blunt sta nastopila v akcijski komediji Kaskader, ocenjujemo pa tudi francoski film Nenadoma sama, jadralsko pustolovščino okoli sveta, v kateri Vincent in Laura skušata rešiti svoj zakon. Film je nastal po knjižni predlogi jadralke Isabelle Autissier.
V tokratni oddaji potujemo v avstrijski Linz, kjer poteka festival Crossing Europe, posvečen evropskim avtorskim filmom. Posebej zanimiv je letos sklop dokumentarcev - pogovarjali smo se s poljsko režiserko Lidio Duda in finsko režiserko Virpi Suutari. Ogledali pa smo si tudi filme, ki v teh dneh prihajajo na redni kinospored. Ryan Gosling in Emily Blunt sta nastopila v akcijski komediji Kaskader, ocenjujemo pa tudi francoski film Nenadoma sama, jadralsko pustolovščino okoli sveta, v kateri Vincent in Laura skušata rešiti svoj zakon. Film je nastal po knjižni predlogi jadralke Isabelle Autissier.
Tokrat se poglabljamo v novi film danskega režiserja Nikolaja Arcela, ki se je že v Kraljevski aferi (2012) posvetil 18. stoletju na Danskem in v glavno vlogo postavil Madsa Mikkelsena. Ta v Pankrtu igra človeka, ki se poda v surovo jutlandsko pokrajino, da bi tam zgradil novo kolonijo. Pod drobnogled smo vzeli animirani film Španca Pabla Bergerja Robotove sanje, ki je prejel evropsko nagrado za najboljši celovečerni animirani film, nominiran pa je bil tudi za oskarja, pa distopični film Državljanska vojna Alexa Garlanda. Poleg tega se pogovarjamo z Niko Jurman, avtorico kratkega filma Borbike, ki je prejel glavno nagrado na Festivalu neodvisnega filma.
Tokrat se poglabljamo v novi film danskega režiserja Nikolaja Arcela, ki se je že v Kraljevski aferi (2012) posvetil 18. stoletju na Danskem in v glavno vlogo postavil Madsa Mikkelsena. Ta v Pankrtu igra človeka, ki se poda v surovo jutlandsko pokrajino, da bi tam zgradil novo kolonijo. Pod drobnogled smo vzeli animirani film Španca Pabla Bergerja Robotove sanje, ki je prejel evropsko nagrado za najboljši celovečerni animirani film, nominiran pa je bil tudi za oskarja, pa distopični film Državljanska vojna Alexa Garlanda. Poleg tega se pogovarjamo z Niko Jurman, avtorico kratkega filma Borbike, ki je prejel glavno nagrado na Festivalu neodvisnega filma.
Posvečamo se Fantu in čaplji, z oskarjem nagrajeni animirani mojstrovini Hayaa Miyazakija, ki ga poznamo na primer po filmih Čudežno potovanje in Princesa Mononoke. Poročamo o tem, kaj ponuja 23. izdaja Festivala neodvisnega filma, pa o nekaterih vrhuncih festivala Visions du Réel (Vizije realnosti), ki se odvija v Nyonu. Poleg tega se pogovarjamo z belgijskim avtorjem Jeroenom Olyslaegersom, avtorjem knjižne predloge za film Wil, ki smo si ga lahko ta teden ogledali v Kinodvoru v Ljubljani (na voljo je sicer tudi na Netflixu), prestavi pa nas v obdobje druge svetovne vojne v Antwerpen.
Posvečamo se Fantu in čaplji, z oskarjem nagrajeni animirani mojstrovini Hayaa Miyazakija, ki ga poznamo na primer po filmih Čudežno potovanje in Princesa Mononoke. Poročamo o tem, kaj ponuja 23. izdaja Festivala neodvisnega filma, pa o nekaterih vrhuncih festivala Visions du Réel (Vizije realnosti), ki se odvija v Nyonu. Poleg tega se pogovarjamo z belgijskim avtorjem Jeroenom Olyslaegersom, avtorjem knjižne predloge za film Wil, ki smo si ga lahko ta teden ogledali v Kinodvoru v Ljubljani (na voljo je sicer tudi na Netflixu), prestavi pa nas v obdobje druge svetovne vojne v Antwerpen.
Poročamo s festivala avstrijskega filma Diagonala in predstavljamo zbornik o Michaelu Hanekeju, ki je izšel ob kinotečni retrospektivi. Ocenjujemo novosti v kinu: triler Kri moje ljubezni in biografsko dramo o Amy Winehouse Back to Black.
Poročamo s festivala avstrijskega filma Diagonala in predstavljamo zbornik o Michaelu Hanekeju, ki je izšel ob kinotečni retrospektivi. Ocenjujemo novosti v kinu: triler Kri moje ljubezni in biografsko dramo o Amy Winehouse Back to Black.
Ali je filmskim snemalcem pri nas zagotovljena socialna varnost in kontinuirano ustvarjanje – in s tem kakovostna filmska produkcija? O tem mojster svojega posla Darko Herič. Sledi kritiško ovrednotenje novosti v kinu: četrtega nadaljevanja Kung Fu Pande, drame Radikal o nekonvencionalnem in navdihujočem mehiškem učitelju ter akcijskega filma Monkey Man, ki ga napovedujejo kot »brutalni film maščevanja«.
Ali je filmskim snemalcem pri nas zagotovljena socialna varnost in kontinuirano ustvarjanje – in s tem kakovostna filmska produkcija? O tem mojster svojega posla Darko Herič. Sledi kritiško ovrednotenje novosti v kinu: četrtega nadaljevanja Kung Fu Pande, drame Radikal o nekonvencionalnem in navdihujočem mehiškem učitelju ter akcijskega filma Monkey Man, ki ga napovedujejo kot »brutalni film maščevanja«.
V kinih se je zavrtel novi film Marka Šantića Zbudi me, ki je na zadnjem Festivalu slovenskega filma prejel pet vesen, med temi za najboljši film. Daaaaaalí! je posvetilo francoskega mojstra filmskega absurda Quentina Dupieuxa enemu najznamenitejših umetnikov iz kroga nadrealistov. Ob filmu Kraljevski Artur, posnetem po knjižni uspešnici Artur: Pes, ki je prečkal džunglo, da bi našel dom, razmišljamo o filmih, ki tematizirajo odnos med človekom in psom. Prihodnji teden pa se v Slovenski kinoteki začenja festival BalKam z izborom filmov iz regije, pri katerih je posebej izrazita filmska fotografija.
V kinih se je zavrtel novi film Marka Šantića Zbudi me, ki je na zadnjem Festivalu slovenskega filma prejel pet vesen, med temi za najboljši film. Daaaaaalí! je posvetilo francoskega mojstra filmskega absurda Quentina Dupieuxa enemu najznamenitejših umetnikov iz kroga nadrealistov. Ob filmu Kraljevski Artur, posnetem po knjižni uspešnici Artur: Pes, ki je prečkal džunglo, da bi našel dom, razmišljamo o filmih, ki tematizirajo odnos med človekom in psom. Prihodnji teden pa se v Slovenski kinoteki začenja festival BalKam z izborom filmov iz regije, pri katerih je posebej izrazita filmska fotografija.
S podelitvijo nagrade Amnesty International Slovenije za najboljši dokumentarni film na temo človekovih pravic se je sklenil 26. festival dokumentarnega filma. Do prihodnjega torka še poteka Festival frankofonskega filma, prihodnji teden pa se v Slovenski kinoteki začenja retrospektiva filmov Michaela Hanekeja, ustvarjalca velikih evropskih filmov, kot so Učiteljica klavirja, Beli trak in Ljubezen. Poleg tega se v slovenskih kinih vrti prvenec Britanke Molly Manning Walker Kako seksati. V vse to se poglabljamo v tokratni oddaji Gremo v kino.
S podelitvijo nagrade Amnesty International Slovenije za najboljši dokumentarni film na temo človekovih pravic se je sklenil 26. festival dokumentarnega filma. Do prihodnjega torka še poteka Festival frankofonskega filma, prihodnji teden pa se v Slovenski kinoteki začenja retrospektiva filmov Michaela Hanekeja, ustvarjalca velikih evropskih filmov, kot so Učiteljica klavirja, Beli trak in Ljubezen. Poleg tega se v slovenskih kinih vrti prvenec Britanke Molly Manning Walker Kako seksati. V vse to se poglabljamo v tokratni oddaji Gremo v kino.
V Ljubljani se je pričel že 26. Festival dokumentarnega filma, ki ga je odprl film Zajeti v izviru – Slovenski otroci Lebensborna Maje Weiss, prvi slovenski v celoti arhivsko kolorirani celovečerni dokumentarni film – ki tekmuje tudi za nagrado za najboljši film na temo človekovih pravic Amnesty International Slovenije. To pa ni edini slovenski film na letošnjem festivalu: pred mikrofon smo povabili Majo Prettner, ki je posnela z dvema vesnama nagrajeno Duhovnico, film o svobodomiselni evangeličanski duhovnici Jani; ta se sooča z življenjsko dilemo, ali naj zapusti duhovniški poklic. In še - oglašamo se iz grškega Soluna, kjer prav tako poteka festival dokumentarnega filma.
V Ljubljani se je pričel že 26. Festival dokumentarnega filma, ki ga je odprl film Zajeti v izviru – Slovenski otroci Lebensborna Maje Weiss, prvi slovenski v celoti arhivsko kolorirani celovečerni dokumentarni film – ki tekmuje tudi za nagrado za najboljši film na temo človekovih pravic Amnesty International Slovenije. To pa ni edini slovenski film na letošnjem festivalu: pred mikrofon smo povabili Majo Prettner, ki je posnela z dvema vesnama nagrajeno Duhovnico, film o svobodomiselni evangeličanski duhovnici Jani; ta se sooča z življenjsko dilemo, ali naj zapusti duhovniški poklic. In še - oglašamo se iz grškega Soluna, kjer prav tako poteka festival dokumentarnega filma.
Pogovarjamo se z Metodom Pevcem – njegov filmski opus bo namreč na ogled na 42. filmskem festivalu v Bergamu. Pred nedeljsko podelitvijo oskarjev se sprašujemo o favoritih za letošnje še vedno izjemno zaželene kipce. Predstavljamo program 26. izdaje Festivala dokumentarnega filma, poleg tega ocenjujemo dokumentarec čilske režiserke Maite Alberti Neskončni spomin in filmski portret Ingeborg Bachmann: potovanje v puščavo režiserke Margarethe von Trotta.
Pogovarjamo se z Metodom Pevcem – njegov filmski opus bo namreč na ogled na 42. filmskem festivalu v Bergamu. Pred nedeljsko podelitvijo oskarjev se sprašujemo o favoritih za letošnje še vedno izjemno zaželene kipce. Predstavljamo program 26. izdaje Festivala dokumentarnega filma, poleg tega ocenjujemo dokumentarec čilske režiserke Maite Alberti Neskončni spomin in filmski portret Ingeborg Bachmann: potovanje v puščavo režiserke Margarethe von Trotta.
Tokrat se posvečamo novemu filmu japonskega režiserja Hirokazuja Koreede Pošast in težko pričakovanemu nadaljevanju uspešnice Dune: Peščeni planet. Društvo slovenskih režiserjev in režiserk je v četrtek podelilo Štigličeve nagrade - v oddaji se poglabljamo v opus prejemnika letošnje nagrade za življenjsko delo Antona Tomašiča, poleg tega predstavljamo filmski del 25. feminističnega in kvirovskega festivala Rdeče zore. Oziramo se tudi k pravkar minulemu festivalu Berlinale, ki so ga letos v precejšnji meri zasenčile politične polemike.
Tokrat se posvečamo novemu filmu japonskega režiserja Hirokazuja Koreede Pošast in težko pričakovanemu nadaljevanju uspešnice Dune: Peščeni planet. Društvo slovenskih režiserjev in režiserk je v četrtek podelilo Štigličeve nagrade - v oddaji se poglabljamo v opus prejemnika letošnje nagrade za življenjsko delo Antona Tomašiča, poleg tega predstavljamo filmski del 25. feminističnega in kvirovskega festivala Rdeče zore. Oziramo se tudi k pravkar minulemu festivalu Berlinale, ki so ga letos v precejšnji meri zasenčile politične polemike.
Na 74. Berlinalu so že predvajali glavnino tekmovalnih programov. Iz Berlina se pred sobotno podelitvijo nagrad oglaša poročevalka Ingrid Kovač Brus. Medtem v slovenskih kinodvoranah vlada precejšnje zatišje. In to zatišje so izkoristili ustvarjalci, ki so posneli, kot pravijo sami, najbolj utrgan slovenski film leta z naslovom Jama. Pred mikrofon smo povabili njegovega režiserja Dejana Baboska, sledi ocena filma. Približujemo se marčevskemu vrhuncu sezone podeljevanja najprestižnejših nagrad, oskarjev. Ocenili bomo Maestra, ambiciozen projekt s pretočne platforme Netflix, pod katerega se podpisuje režiser, scenarist, igralec in producent Bradley Cooper. Njegov avtorski biografski film o maestru Leonardu Bernsteinu se v oskarjevsko dirko podaja s sedmimi nominacijami za zlati kipec.
Na 74. Berlinalu so že predvajali glavnino tekmovalnih programov. Iz Berlina se pred sobotno podelitvijo nagrad oglaša poročevalka Ingrid Kovač Brus. Medtem v slovenskih kinodvoranah vlada precejšnje zatišje. In to zatišje so izkoristili ustvarjalci, ki so posneli, kot pravijo sami, najbolj utrgan slovenski film leta z naslovom Jama. Pred mikrofon smo povabili njegovega režiserja Dejana Baboska, sledi ocena filma. Približujemo se marčevskemu vrhuncu sezone podeljevanja najprestižnejših nagrad, oskarjev. Ocenili bomo Maestra, ambiciozen projekt s pretočne platforme Netflix, pod katerega se podpisuje režiser, scenarist, igralec in producent Bradley Cooper. Njegov avtorski biografski film o maestru Leonardu Bernsteinu se v oskarjevsko dirko podaja s sedmimi nominacijami za zlati kipec.
Noč erotičnega filma, s katero se v Kinodvoru že tradicionalno poklanjajo zgodovini nekoč erotičnega kina Sloga, je tokrat posvečena hongkonški in holandski kinematografiji. V kinih se je zavrtel novi film Sofie Coppole Priscilla, pri katerem je režiserka izhajala iz pričevanj Priscille Presley v njeni knjigi Elvis and Me. Posvečamo se še filmski zgodbi o moči ljubezni Andrewa Haigha Vsi mi tujci, ki je prejela kar sedem nagrad britanskega neodvisnega filma, vključno za najboljši film, ter biografskemu filmu Bob Marley: One Love. Poročamo tudi o začetku 74. Berlinala – eden od treh največjih evropskih festivalov letos poteka v politično napetem ozračju.
Noč erotičnega filma, s katero se v Kinodvoru že tradicionalno poklanjajo zgodovini nekoč erotičnega kina Sloga, je tokrat posvečena hongkonški in holandski kinematografiji. V kinih se je zavrtel novi film Sofie Coppole Priscilla, pri katerem je režiserka izhajala iz pričevanj Priscille Presley v njeni knjigi Elvis and Me. Posvečamo se še filmski zgodbi o moči ljubezni Andrewa Haigha Vsi mi tujci, ki je prejela kar sedem nagrad britanskega neodvisnega filma, vključno za najboljši film, ter biografskemu filmu Bob Marley: One Love. Poročamo tudi o začetku 74. Berlinala – eden od treh največjih evropskih festivalov letos poteka v politično napetem ozračju.
Poročamo o zmagovalcih mednarodnega filmskega festivala v Rotterdamu, pa tudi iz Clermont-Ferranda, kjer poteka največji mednarodni festival kratkega filma. Napovedujemo še 18. festival gorniškega filma in ocenjujemo film Bartonova akademija Alexandra Payna.
Poročamo o zmagovalcih mednarodnega filmskega festivala v Rotterdamu, pa tudi iz Clermont-Ferranda, kjer poteka največji mednarodni festival kratkega filma. Napovedujemo še 18. festival gorniškega filma in ocenjujemo film Bartonova akademija Alexandra Payna.
Velika premiera tega tedna je film Interesno območje, zgodba o življenju družine komandanta Rudolfa Hössa v hiši z velikim vrtom tik ob koncentracijskem taborišču. Oziramo pa se tudi po Dnevih poljskega filma v Slovenski kinoteki, risanem filmu Nina in ježeva skrivnost in lanskem dobitniku vesne za najboljši celovečerni film, Ne misli, da bo kdaj minilo Tomaža Groma.
Velika premiera tega tedna je film Interesno območje, zgodba o življenju družine komandanta Rudolfa Hössa v hiši z velikim vrtom tik ob koncentracijskem taborišču. Oziramo pa se tudi po Dnevih poljskega filma v Slovenski kinoteki, risanem filmu Nina in ježeva skrivnost in lanskem dobitniku vesne za najboljši celovečerni film, Ne misli, da bo kdaj minilo Tomaža Groma.
Podajamo se v Trst, kjer je svetovno premiero doživel intimen, a hkrati univerzalen dokumentarni film Cent'anni. Režiserka Maja Doroteja Prelog je pred gledalci razgrnila zahtevno preizkušnjo, ki jo je pred njo in njenega partnerja postavilo življenje, a namesto načrtovanega filmskega prikaza zmagoslavja partnerjevega duha nad smrtonosno boleznijo gledalci nepričakovano vstopimo v svet njunih potlačenih čustev, ki prikipijo na dan med njuno kolesarsko turo po Italiji. Obiskali smo Jesensko filmsko šolo v Kinoteki in si ogledali filma Stric (na spletnem festivalu jadranske mreže filmskih festivalov) in Gepack, ki igra v kinu.
Podajamo se v Trst, kjer je svetovno premiero doživel intimen, a hkrati univerzalen dokumentarni film Cent'anni. Režiserka Maja Doroteja Prelog je pred gledalci razgrnila zahtevno preizkušnjo, ki jo je pred njo in njenega partnerja postavilo življenje, a namesto načrtovanega filmskega prikaza zmagoslavja partnerjevega duha nad smrtonosno boleznijo gledalci nepričakovano vstopimo v svet njunih potlačenih čustev, ki prikipijo na dan med njuno kolesarsko turo po Italiji. Obiskali smo Jesensko filmsko šolo v Kinoteki in si ogledali filma Stric (na spletnem festivalu jadranske mreže filmskih festivalov) in Gepack, ki igra v kinu.
Kako je James Joyce ob začetku 20. stoletja tedaj še kot učitelj v Trstu s svobodomiselnimi podjetniki že gledal naprej in snoval odprtje prvega kina na Irskem? Odgovor bodo prikazali konec na festivalu v Trstu v dokumentarcu Kino Volta režiserja Martina Turka, gosta tokratne oddaje. Pridružite se nam v naslednjih minutah tudi pri razmislekih o enem od najboljših filmov lanskega leta, Nesrečnih bitjih Jorgosa Lanthimosa, Šterkijadi Igorja Šterka ter dokumentarcu Adamant Nicolasa Philiberta.
Kako je James Joyce ob začetku 20. stoletja tedaj še kot učitelj v Trstu s svobodomiselnimi podjetniki že gledal naprej in snoval odprtje prvega kina na Irskem? Odgovor bodo prikazali konec na festivalu v Trstu v dokumentarcu Kino Volta režiserja Martina Turka, gosta tokratne oddaje. Pridružite se nam v naslednjih minutah tudi pri razmislekih o enem od najboljših filmov lanskega leta, Nesrečnih bitjih Jorgosa Lanthimosa, Šterkijadi Igorja Šterka ter dokumentarcu Adamant Nicolasa Philiberta.
Šterkijada je avtobiografski portret družine Igorja Šterka, v ospredju katerega je odnos med sinom in zaradi jadralnih podvigov pogosto odsotnim očetom. V slovenski art kino mreži se je zavrtel tudi film Zlo ne obstaja Ryusukeja Hamaguchija – dobitnik velike nagrade žirije v Benetkah. Med 12. in 30. januarjem se v Slovenski kinoteki s filmskim ciklom posvečajo spominu na slovenskega igralca Petra Musevskega. Prav tako v Kinoteki 11. januar posvečajo delu Alexandre Halkin – v oddaji Gremo v kino boste lahko slišali pogovor s filmsko kuratorko in ustvarjalko iz Chicaga, ki že od konca 90. let avtohtone skupnosti v Mehiki in na Kubi z vzpostavitvijo medijskih centrov spodbuja k produkciji lastnih videoposnetkov in s tem k prezentaciji samih sebe skozi medij filma.
Šterkijada je avtobiografski portret družine Igorja Šterka, v ospredju katerega je odnos med sinom in zaradi jadralnih podvigov pogosto odsotnim očetom. V slovenski art kino mreži se je zavrtel tudi film Zlo ne obstaja Ryusukeja Hamaguchija – dobitnik velike nagrade žirije v Benetkah. Med 12. in 30. januarjem se v Slovenski kinoteki s filmskim ciklom posvečajo spominu na slovenskega igralca Petra Musevskega. Prav tako v Kinoteki 11. januar posvečajo delu Alexandre Halkin – v oddaji Gremo v kino boste lahko slišali pogovor s filmsko kuratorko in ustvarjalko iz Chicaga, ki že od konca 90. let avtohtone skupnosti v Mehiki in na Kubi z vzpostavitvijo medijskih centrov spodbuja k produkciji lastnih videoposnetkov in s tem k prezentaciji samih sebe skozi medij filma.
Kakšni so Popolni dnevi Wima Wendersa, film, v katerem nastopi Koji Yakusho, ki je prejel nagrado za najboljšega igralca v Cannesu? In kateri so pričakovani filmi novega leta? V oddaji Gremo v kino pa več tudi o filmu za otroke Dnevnik Pauline P.
Kakšni so Popolni dnevi Wima Wendersa, film, v katerem nastopi Koji Yakusho, ki je prejel nagrado za najboljšega igralca v Cannesu? In kateri so pričakovani filmi novega leta? V oddaji Gremo v kino pa več tudi o filmu za otroke Dnevnik Pauline P.
Pred nami so zadnji dnevi leta in v naslednjih minutah se bomo sprehodili po minuli filmski sezoni. Po katerih si bomo zapomnili leto '23? Izpostavili bomo nekaj najbolj nagrajevanih domačih in tujih filmov in znova slišali prejemnike nagrad ter odlomke iz recenzij naših kritikov.
Pred nami so zadnji dnevi leta in v naslednjih minutah se bomo sprehodili po minuli filmski sezoni. Po katerih si bomo zapomnili leto '23? Izpostavili bomo nekaj najbolj nagrajevanih domačih in tujih filmov in znova slišali prejemnike nagrad ter odlomke iz recenzij naših kritikov.
V kinih po vsej Sloveniji je svojo pot uspešno začel celovečerni prvenec režiserja Tosje Flakerja Berceta, nekonvencionalna romantična komedija z naslovom Kaj pa Ester?, ki se odvija v srednješolskem okolju. Pred mikrofon smo povabili režiserja in glavno igralko Katjo Predan. Sledi recenzija filma in v nadaljevanju oddaje še kritiška refleksija Prehodov neodvisnega ameriškega režiserja Ire Sachsa in Ptičarja slikarja in režiserja Roberta Černelča. V oddaji Gremo v kino redno poročamo o tematiki digitalne obnove filmov. Filmski trakovi namreč nepovratno propadajo, zato je digitizacija in restavracija naše filmske dediščine vselej bitka s časom.
V kinih po vsej Sloveniji je svojo pot uspešno začel celovečerni prvenec režiserja Tosje Flakerja Berceta, nekonvencionalna romantična komedija z naslovom Kaj pa Ester?, ki se odvija v srednješolskem okolju. Pred mikrofon smo povabili režiserja in glavno igralko Katjo Predan. Sledi recenzija filma in v nadaljevanju oddaje še kritiška refleksija Prehodov neodvisnega ameriškega režiserja Ire Sachsa in Ptičarja slikarja in režiserja Roberta Černelča. V oddaji Gremo v kino redno poročamo o tematiki digitalne obnove filmov. Filmski trakovi namreč nepovratno propadajo, zato je digitizacija in restavracija naše filmske dediščine vselej bitka s časom.
Ob začetku kinematografske poti francoskega filma Okus strasti razmišljamo o podžanru gurmanskega filma - filmih, pri katerih ogled na prazen želodec ni priporočljiv. Ocenjujemo tudi fantazijski muzikal Wonka, ki ga je navdihnila knjiga Čarli in tovarna čokolade Roalda Dahla, v filmu pa nastopata Timothée Chalamet in Hugh Grant, ki je spet poskrbel za razburjenje, ko je rekel, da film sovraži. Bliža se tudi 21. december z najdaljšo nočjo v letu, ki je že tradicionalno posvečena kratkemu filmu – letos v dvoranah Art kino mreže po vsej Sloveniji in v Slovenski kinoteki v Ljubljani v sodelovanju z goriškim Kinoateljejem ter prvič tudi v gledališču Miela v Trstu.
Ob začetku kinematografske poti francoskega filma Okus strasti razmišljamo o podžanru gurmanskega filma - filmih, pri katerih ogled na prazen želodec ni priporočljiv. Ocenjujemo tudi fantazijski muzikal Wonka, ki ga je navdihnila knjiga Čarli in tovarna čokolade Roalda Dahla, v filmu pa nastopata Timothée Chalamet in Hugh Grant, ki je spet poskrbel za razburjenje, ko je rekel, da film sovraži. Bliža se tudi 21. december z najdaljšo nočjo v letu, ki je že tradicionalno posvečena kratkemu filmu – letos v dvoranah Art kino mreže po vsej Sloveniji in v Slovenski kinoteki v Ljubljani v sodelovanju z goriškim Kinoateljejem ter prvič tudi v gledališču Miela v Trstu.
V kinih si lahko ogledamo novi film Christiana Petzolda Rdeče nebo in Srečno naključje, prvi film, ki ga je sloviti Woody Allen posnel v francoščini. Pogovarjamo se z Amirjem Muratovićem, režiserjem filma Ars, ki je nastal ob 60. obletnici 3. programa Radia Slovenija. Poleg tega poročamo o tem, kaj vas pričakuje na 39. festivalu LGBT filma.
V kinih si lahko ogledamo novi film Christiana Petzolda Rdeče nebo in Srečno naključje, prvi film, ki ga je sloviti Woody Allen posnel v francoščini. Pogovarjamo se z Amirjem Muratovićem, režiserjem filma Ars, ki je nastal ob 60. obletnici 3. programa Radia Slovenija. Poleg tega poročamo o tem, kaj vas pričakuje na 39. festivalu LGBT filma.
V teku je jubilejna, 20. izdaja Animateke. Festival, posvečen produkciji animiranih filmov z vsega sveta, se letos obrača v zgodovino kolažne tehnike, posvetimo pa se tudi glavnemu tekmovalnemu programu, jagodnemu izboru in še čemu. Med drugim lahko slišite tudi recenzijo novega filma Nejca Gazvode Vzornik.
V teku je jubilejna, 20. izdaja Animateke. Festival, posvečen produkciji animiranih filmov z vsega sveta, se letos obrača v zgodovino kolažne tehnike, posvetimo pa se tudi glavnemu tekmovalnemu programu, jagodnemu izboru in še čemu. Med drugim lahko slišite tudi recenzijo novega filma Nejca Gazvode Vzornik.
V soboto se je s podelitvijo nagrad končal ljubljanski Liffe: pred mikrofon smo povabili irskega režiserja Andrewa Leggea, ki je po oceni kritikov posnel najboljši film letošnjih Perspektiv: izmišljeni dokumentarec oziroma mokumentarec Lola o časovnem stroju in dveh sestrah, ki drugo svetovno vojno preobrnejo prav v smer, ki so jo želeli preprečiti. Pred vrati je jubilejna 20. Animateka: predstavlja jo programski direktor Igor Prassel. Premieri tedna sta zgodovinska drama Napoleon Ridleyja Scotta in drama o nezmožnosti komunikacije, film Niti besede Hanne Slak.
V soboto se je s podelitvijo nagrad končal ljubljanski Liffe: pred mikrofon smo povabili irskega režiserja Andrewa Leggea, ki je po oceni kritikov posnel najboljši film letošnjih Perspektiv: izmišljeni dokumentarec oziroma mokumentarec Lola o časovnem stroju in dveh sestrah, ki drugo svetovno vojno preobrnejo prav v smer, ki so jo želeli preprečiti. Pred vrati je jubilejna 20. Animateka: predstavlja jo programski direktor Igor Prassel. Premieri tedna sta zgodovinska drama Napoleon Ridleyja Scotta in drama o nezmožnosti komunikacije, film Niti besede Hanne Slak.
Kateri so odmevni kralji in kraljice letošnjega Liffa? Kateri so izpostavljeni filmi letošnjih Perspektiv, ki se potegujejo za vodomca? In kako se v festival umeščata Hanna Slak in Janez Burger z novima filmoma Niti besede in Opazovanje? Govorimo pa tudi o sekciji Ekstravaganca.
Kateri so odmevni kralji in kraljice letošnjega Liffa? Kateri so izpostavljeni filmi letošnjih Perspektiv, ki se potegujejo za vodomca? In kako se v festival umeščata Hanna Slak in Janez Burger z novima filmoma Niti besede in Opazovanje? Govorimo pa tudi o sekciji Ekstravaganca.
Začel se je 34. ljubljanski mednarodni filmski festival - LIFFe, ki bo vse do 19. novembra potekal v kinodvoranah po Ljubljani, v Mariboru, Celju in Novem mestu, tistim, ki pa bi si filme raje ogledali kar doma, pa ponovno ponuja tudi izbor filmov na platformi videa na zahtevo. V fokusu je letos sodobni argentinski film, ki ga na sporedu evropskih kinematografov zasledimo redkeje, so pa tem filmom skupne, kot je zapisal direktor festivala, Simon Popek, "ljubezen do poigravanja z žanrskimi pravili" in "formalne digresije". Ta teden bomo pod drobnogled vzeli Predpremiere, Kralje in kraljice, Ekstravaganco, izpustili pa ne bomo niti otvoritvenega filma, Varuhov formule režiserja Dragana Bjelogrlića.
Začel se je 34. ljubljanski mednarodni filmski festival - LIFFe, ki bo vse do 19. novembra potekal v kinodvoranah po Ljubljani, v Mariboru, Celju in Novem mestu, tistim, ki pa bi si filme raje ogledali kar doma, pa ponovno ponuja tudi izbor filmov na platformi videa na zahtevo. V fokusu je letos sodobni argentinski film, ki ga na sporedu evropskih kinematografov zasledimo redkeje, so pa tem filmom skupne, kot je zapisal direktor festivala, Simon Popek, "ljubezen do poigravanja z žanrskimi pravili" in "formalne digresije". Ta teden bomo pod drobnogled vzeli Predpremiere, Kralje in kraljice, Ekstravaganco, izpustili pa ne bomo niti otvoritvenega filma, Varuhov formule režiserja Dragana Bjelogrlića.
Od potovanja duše iz enega v drugo telo do drznih in politično nekorektnih filmov, vse to prinaša 34. Ljubljanski filmski festival, ki ga napovedujemo. Kot poudarjajo, želijo z njim spodbujati ter promovirati mlade in neuveljavljene, pretežno evropske filmske ustvarjalce in jih pripeljati v dialog s slovenskim občinstvom. Posvetili se bomo tudi Jesenski filmski šoli – mednarodnemu simpoziju filmske kritike in teorije, katerega gostja je bila vodja filmskih zbirk pri francoski distribucijski hiši in arhivu eksperimentalnega filma Light Cone Mariya Nikiforova, ki je predavala o prepletu fotokemičnih in digitalnih praks v sodobnem eksperimentalnem filmu. In še dva filma ocenjujemo: črno komedijo Poslednji heroj in dokumentarec s pomenljivim naslovom Ris.
Od potovanja duše iz enega v drugo telo do drznih in politično nekorektnih filmov, vse to prinaša 34. Ljubljanski filmski festival, ki ga napovedujemo. Kot poudarjajo, želijo z njim spodbujati ter promovirati mlade in neuveljavljene, pretežno evropske filmske ustvarjalce in jih pripeljati v dialog s slovenskim občinstvom. Posvetili se bomo tudi Jesenski filmski šoli – mednarodnemu simpoziju filmske kritike in teorije, katerega gostja je bila vodja filmskih zbirk pri francoski distribucijski hiši in arhivu eksperimentalnega filma Light Cone Mariya Nikiforova, ki je predavala o prepletu fotokemičnih in digitalnih praks v sodobnem eksperimentalnem filmu. In še dva filma ocenjujemo: črno komedijo Poslednji heroj in dokumentarec s pomenljivim naslovom Ris.
Obiskali smo Jesensko filmsko šolo v Slovenski kinoteki, mednarodni simpozij filmske kritike in teorije, ki letos poteka pod geslom: »Mi gledamo film, film gleda nas.« Med drugim se bodo predavatelji in predavateljice spraševali o položaju sodobnega filmskega gledalca in gledalke nekje med ironijo, digitalno tehnologijo in njenimi motnjami; ter razmišljali o prepletu fotokemičnih in digitalnih praks v sodobnem eksperimentalnem filmu. Bližajoči se Noči čarovnic primerno pa je tokratna oddaja tudi grozljiva: napovedujmo 15. Noč grozljivk v Kinodvoru in ocenjujemo grozljivke z rednega kino-sporeda.
Obiskali smo Jesensko filmsko šolo v Slovenski kinoteki, mednarodni simpozij filmske kritike in teorije, ki letos poteka pod geslom: »Mi gledamo film, film gleda nas.« Med drugim se bodo predavatelji in predavateljice spraševali o položaju sodobnega filmskega gledalca in gledalke nekje med ironijo, digitalno tehnologijo in njenimi motnjami; ter razmišljali o prepletu fotokemičnih in digitalnih praks v sodobnem eksperimentalnem filmu. Bližajoči se Noči čarovnic primerno pa je tokratna oddaja tudi grozljiva: napovedujmo 15. Noč grozljivk v Kinodvoru in ocenjujemo grozljivke z rednega kino-sporeda.
V teku je festival Poklon viziji, na katerem so letošnjo nagrado Darka Bratine podelili bolgarskemu režiserju Stefanu Komandarevu, ki svoj filmski pogled vztrajno usmerja v bolgarski delavski razred. V oddaji Gremo v kino lahko slišite, kako mu je pri filmskem ustvarjanju pomagal študij medicine. Predstavljamo program letošnjega festivala Kinotrip mladi za mlade, posvečamo se novemu filmu Martina Scorseseja Morilci cvetne lune in filmu Dogman Luca Bessona. Seveda ne manjka tudi razmislek o filmu Pero Damjana Kozoleta – poklonu življenju in ustvarjanju Petra Musevskega.
V teku je festival Poklon viziji, na katerem so letošnjo nagrado Darka Bratine podelili bolgarskemu režiserju Stefanu Komandarevu, ki svoj filmski pogled vztrajno usmerja v bolgarski delavski razred. V oddaji Gremo v kino lahko slišite, kako mu je pri filmskem ustvarjanju pomagal študij medicine. Predstavljamo program letošnjega festivala Kinotrip mladi za mlade, posvečamo se novemu filmu Martina Scorseseja Morilci cvetne lune in filmu Dogman Luca Bessona. Seveda ne manjka tudi razmislek o filmu Pero Damjana Kozoleta – poklonu življenju in ustvarjanju Petra Musevskega.
Gost v oddaji je Marko Šantić – njegov film Zbudi me, ki zastavlja provokativno vprašanje, ali je lahko izguba spomina nekaj pozitivnega, je na letošnjem festivalu slovenskega filma prejel kar pet vesen. Poročamo o filmskem programu festivala Mesto žensk, poleg tega se posvečamo tragikomediji Jesensko listje Akija Kaurismäkija in mladinskemu filmu Šepet metulja Alena Pavšarja.
Gost v oddaji je Marko Šantić – njegov film Zbudi me, ki zastavlja provokativno vprašanje, ali je lahko izguba spomina nekaj pozitivnega, je na letošnjem festivalu slovenskega filma prejel kar pet vesen. Poročamo o filmskem programu festivala Mesto žensk, poleg tega se posvečamo tragikomediji Jesensko listje Akija Kaurismäkija in mladinskemu filmu Šepet metulja Alena Pavšarja.
Kakšna je najnovejša slovenska filmska letina? Strnjen pregled ponuja 26. festival slovenskega filma Portorož. Izpostavljamo nekaj celovečercev in srednjemetražnih filmov, ki se potegujejo za vesne in druge nagrade. Filmske ustvarjalce in ustvarjalke sva pred mikrofon povabila Žiga Bratoš in Urban Tarman.
Kakšna je najnovejša slovenska filmska letina? Strnjen pregled ponuja 26. festival slovenskega filma Portorož. Izpostavljamo nekaj celovečercev in srednjemetražnih filmov, ki se potegujejo za vesne in druge nagrade. Filmske ustvarjalce in ustvarjalke sva pred mikrofon povabila Žiga Bratoš in Urban Tarman.
Pogledali bomo v prihodnji teden, ko se bo v Portorožu odvil 26. Festival slovenskega filma, ter v 80. leta, dogajalni čas nostalgičnega francoskega filma Potniki noči. V ljubljanskem Kinodvoru bodo oktobra obeleževali kar tri obletnice, na dan predvajanja naše oddaje pa mineva 30. let od smrti Mateja Bora, partizanskega pesnika in dramatika, a tudi scenarista filmske uspešnice Vesna. Režiser Amir Muratović mu je posvetil dokumentarec Rob je tam.
Pogledali bomo v prihodnji teden, ko se bo v Portorožu odvil 26. Festival slovenskega filma, ter v 80. leta, dogajalni čas nostalgičnega francoskega filma Potniki noči. V ljubljanskem Kinodvoru bodo oktobra obeleževali kar tri obletnice, na dan predvajanja naše oddaje pa mineva 30. let od smrti Mateja Bora, partizanskega pesnika in dramatika, a tudi scenarista filmske uspešnice Vesna. Režiser Amir Muratović mu je posvetil dokumentarec Rob je tam.
Posvečamo se norveškemu mladinskemu plesnemu filmu Dancing Queen režiserke Aurore Gossé in animiranemu dokumentarcu Psom in Italijanom vstop prepovedan, v katerem Alain Ughetto pove pretresljivo zgodbo svoje družine. Ob tej priložnosti se z Igorjem Prasslom, poznavalcem animiranega filma in umetniškim direktorjem festivala Animateka, pogovarjamo o izraznih možnostih animiranega dokumentarnega filma. Poleg tega predstavljamo retrospektivo filmov Živojina Pavlovića, ki so jo ob 90. obletnici njegovega rojstva pripravili v Slovenski kinoteki v Ljubljani.
Posvečamo se norveškemu mladinskemu plesnemu filmu Dancing Queen režiserke Aurore Gossé in animiranemu dokumentarcu Psom in Italijanom vstop prepovedan, v katerem Alain Ughetto pove pretresljivo zgodbo svoje družine. Ob tej priložnosti se z Igorjem Prasslom, poznavalcem animiranega filma in umetniškim direktorjem festivala Animateka, pogovarjamo o izraznih možnostih animiranega dokumentarnega filma. Poleg tega predstavljamo retrospektivo filmov Živojina Pavlovića, ki so jo ob 90. obletnici njegovega rojstva pripravili v Slovenski kinoteki v Ljubljani.
Posvečamo se zmagovalcem 80. beneškega filmskega festivala, pa kriminalki Smrt v Benetkah režiserja Kennetha Branagha, ki je v filmu nastopil v vlogi znamenitega detektiva Hercula Poirota. Navdušila nas je čustveno intenzivna romantična drama Pretekla življenja Celine Song, v ospredju katere je korejski pojem in-yun, ki opisuje povezanost dveh ljudi skozi več življenj. Poročamo o letošnji izdaji festivala dokumentarnega filma Dokudoc in predstavljamo novo sezono Kinodvorovega programa za otroke in mlade Kinobalon.
Posvečamo se zmagovalcem 80. beneškega filmskega festivala, pa kriminalki Smrt v Benetkah režiserja Kennetha Branagha, ki je v filmu nastopil v vlogi znamenitega detektiva Hercula Poirota. Navdušila nas je čustveno intenzivna romantična drama Pretekla življenja Celine Song, v ospredju katere je korejski pojem in-yun, ki opisuje povezanost dveh ljudi skozi več življenj. Poročamo o letošnji izdaji festivala dokumentarnega filma Dokudoc in predstavljamo novo sezono Kinodvorovega programa za otroke in mlade Kinobalon.
V tokratni oddaji Gremo v kino se oglašamo iz Benetk, tik pred podelitvijo nagrad najboljšim filmom. Med favoriti za zlatega leva sta znanstvenofantastična črna komedija Nesrečna bitja Jorgosa Lantimosa z Emmo Stone v glavni vlogi in japonska ekodrama Zlo ne obstaja Rjusukeja Hamagučija. Ljubljano je medtem s filmsko ekipo obiskala Teona Strugar Mitevska, in sicer ob premieri filma Najsrečnejši človek na svetu. Ta pod komičnim površjem prizorišča hitrih zmenkov in z ironijo prežetim naslovom skriva pronicljivo, presunljivo študijo bosansko-hercegovske družbe, v kateri so tri desetletja pozneje posledice vojne veliko bolj prisotne, kot se zdi na prvi pogled. Obiskali smo tudi Slovensko kinoteko, kjer novo sezono začenjajo z retrospektivami Živojina Pavlovića in italijanskim političnim filmom Francesca Rossija ter osvetljujejo slovensko eksperimentalno in avantgardno filmsko dediščino.
V tokratni oddaji Gremo v kino se oglašamo iz Benetk, tik pred podelitvijo nagrad najboljšim filmom. Med favoriti za zlatega leva sta znanstvenofantastična črna komedija Nesrečna bitja Jorgosa Lantimosa z Emmo Stone v glavni vlogi in japonska ekodrama Zlo ne obstaja Rjusukeja Hamagučija. Ljubljano je medtem s filmsko ekipo obiskala Teona Strugar Mitevska, in sicer ob premieri filma Najsrečnejši človek na svetu. Ta pod komičnim površjem prizorišča hitrih zmenkov in z ironijo prežetim naslovom skriva pronicljivo, presunljivo študijo bosansko-hercegovske družbe, v kateri so tri desetletja pozneje posledice vojne veliko bolj prisotne, kot se zdi na prvi pogled. Obiskali smo tudi Slovensko kinoteko, kjer novo sezono začenjajo z retrospektivami Živojina Pavlovića in italijanskim političnim filmom Francesca Rossija ter osvetljujejo slovensko eksperimentalno in avantgardno filmsko dediščino.
Oglašamo se iz Maribora, kjer so v Letnem kinu Minoriti premierno predstavili digitalno restavrirani film Kavarna Astoria, portret predvojnega Maribora v režiji Jožeta Pogačnika, v katerem sta med drugimi nastopila igralca Janez Hočevar in Branko Šturbej. Napovedujemo tudi poznopoletni filmski festival, ki sestavlja trojico največjih: beneško Mostro. Letos sicer z manj prestiža kot običajno, saj se ga hollywoodski igralci in igralke zaradi stavke večinoma ne bodo udeležili, a vseeno: za zlatega leva tekmujejo filmi Sofie Coppola, Jorgosa Lantimosa, Ave DuVernay, Agnieszke Holland in drugih. Pozabili pa nismo niti na filme z rednega kinosporeda: to so Anatomija padca, Preprosto super in Zvok svobode, ki je kljub neobetavnemu začetku zdaj postal eden najuspešnejših neodvisnih filmov vseh časov.
Oglašamo se iz Maribora, kjer so v Letnem kinu Minoriti premierno predstavili digitalno restavrirani film Kavarna Astoria, portret predvojnega Maribora v režiji Jožeta Pogačnika, v katerem sta med drugimi nastopila igralca Janez Hočevar in Branko Šturbej. Napovedujemo tudi poznopoletni filmski festival, ki sestavlja trojico največjih: beneško Mostro. Letos sicer z manj prestiža kot običajno, saj se ga hollywoodski igralci in igralke zaradi stavke večinoma ne bodo udeležili, a vseeno: za zlatega leva tekmujejo filmi Sofie Coppola, Jorgosa Lantimosa, Ave DuVernay, Agnieszke Holland in drugih. Pozabili pa nismo niti na filme z rednega kinosporeda: to so Anatomija padca, Preprosto super in Zvok svobode, ki je kljub neobetavnemu začetku zdaj postal eden najuspešnejših neodvisnih filmov vseh časov.
Nekaj dni pred začetkom 80. festivalske edicije ocenjujemo film, ki je lani v Benetkah prejel veliko nagrado žirije in leva prihodnosti za najboljši prvenec. To je sodna drama Saint Omer francoske režiserke senegalskega rodu Alice Diop, ki govori o temačnejši plati materinstva in priseljenske izkušnje. Na ogled je v Art kino mreži Slovenije. Ogledali smo si enega od bolj zanimivih animiranih filmov letošnjega leta z izjemno dobrimi kritiškimi ocenami, Ninja želve: Mutantska ujma, in prelistali kinotečni portret igralca Janeza Hočevarja, ki je izšel v poletnih dneh.
Nekaj dni pred začetkom 80. festivalske edicije ocenjujemo film, ki je lani v Benetkah prejel veliko nagrado žirije in leva prihodnosti za najboljši prvenec. To je sodna drama Saint Omer francoske režiserke senegalskega rodu Alice Diop, ki govori o temačnejši plati materinstva in priseljenske izkušnje. Na ogled je v Art kino mreži Slovenije. Ogledali smo si enega od bolj zanimivih animiranih filmov letošnjega leta z izjemno dobrimi kritiškimi ocenami, Ninja želve: Mutantska ujma, in prelistali kinotečni portret igralca Janeza Hočevarja, ki je izšel v poletnih dneh.
Ljubljana je v tem tednu v znamenju kratkega filma: v letnem kinu in dvorani Slovenske kinoteke, v Kinodvoru in na drugih lokacijah namreč poteka že 9. festival kratkega filma FeKK. Dogodek, ki slovi po mladostni energiji in neugnanosti letos poteka pod geslom Ne odidi krotko, ki ga je navdihnila pesem Dylana Thomasa; v času negotovosti in tudi hudih naravnih nesreč, pravijo organizatorji, je namreč še toliko bolj pomemben upor na vseh področjih. Oglašamo se tudi s festivala v Sarajevu, ki so ga prekinili z dnevom žalovanja za žrtvami nasilja nad ženskami in femicida, in napovedujemo prihajajoči Letni Kinodvor na Kongresnem trgu, ki bo tja v prihodnjih dneh spet pripeljal izbor klasik.
Ljubljana je v tem tednu v znamenju kratkega filma: v letnem kinu in dvorani Slovenske kinoteke, v Kinodvoru in na drugih lokacijah namreč poteka že 9. festival kratkega filma FeKK. Dogodek, ki slovi po mladostni energiji in neugnanosti letos poteka pod geslom Ne odidi krotko, ki ga je navdihnila pesem Dylana Thomasa; v času negotovosti in tudi hudih naravnih nesreč, pravijo organizatorji, je namreč še toliko bolj pomemben upor na vseh področjih. Oglašamo se tudi s festivala v Sarajevu, ki so ga prekinili z dnevom žalovanja za žrtvami nasilja nad ženskami in femicida, in napovedujemo prihajajoči Letni Kinodvor na Kongresnem trgu, ki bo tja v prihodnjih dneh spet pripeljal izbor klasik.
Posvetili se bomo novemu vizualno osupljivemu filmu Wesa Andersona Asteroid City. Film sledi režiserjevemu značilnemu imaginariju in estetiki, kar bo gotovo navdušilo njegove številne in strastne oboževalce. Če govorimo o barvah, ne manjka pastelnih odtenkov, domišljene in do najmanjših podrobnosti izdelane scenografije, ekscentričnega humorja in Andersonu ljubih igralcev. Film je premiero doživel v Cannesu in je vsekakor eden od tistih, ki jih je treba videti v kinu. Predstavljamo tudi prihajajoča filmska festivala v Sarajevu in Ljubljani, kjer se bodo prihodnji teden zbrali ljubitelji kratkega filma.
Posvetili se bomo novemu vizualno osupljivemu filmu Wesa Andersona Asteroid City. Film sledi režiserjevemu značilnemu imaginariju in estetiki, kar bo gotovo navdušilo njegove številne in strastne oboževalce. Če govorimo o barvah, ne manjka pastelnih odtenkov, domišljene in do najmanjših podrobnosti izdelane scenografije, ekscentričnega humorja in Andersonu ljubih igralcev. Film je premiero doživel v Cannesu in je vsekakor eden od tistih, ki jih je treba videti v kinu. Predstavljamo tudi prihajajoča filmska festivala v Sarajevu in Ljubljani, kjer se bodo prihodnji teden zbrali ljubitelji kratkega filma.
Pogovarjamo se s Sonjo Prosenc – njena serija v osmih delih Trigrad je namreč uvrščena v tekmovalni program letošnjega Sarajevskega filmskega festivala. Poročamo o nastajanju novega otroškega filma Blok 5, ki ga režira Klemen Dvornik. Razmišljamo o najbolj pričakovanih filmih jesenske sezone in pred sobotno premiero novega filma Wesa Andersona ugotavljamo, kaj so posebnosti njegovih filmov.
Pogovarjamo se s Sonjo Prosenc – njena serija v osmih delih Trigrad je namreč uvrščena v tekmovalni program letošnjega Sarajevskega filmskega festivala. Poročamo o nastajanju novega otroškega filma Blok 5, ki ga režira Klemen Dvornik. Razmišljamo o najbolj pričakovanih filmih jesenske sezone in pred sobotno premiero novega filma Wesa Andersona ugotavljamo, kaj so posebnosti njegovih filmov.
Posvečamo se motovunskemu filmskemu festivalu ki se letos po triindvajsetih letih poslavlja od mesteca v Istri in seli na gorsko planino Petehovac nedaleč stran in poročamo iz snemanja novega slovenskega celovečerca, prvenca režiserke Ester Ivakič z naslovom Ida, ki je pela tako grdo, da so še mrtvi vstali od mrtvih in zapeli z njo, sledita pa še oceni romantične komedije Roboti in neapeljskega filma Nostalgija Maria Martoneja.
Posvečamo se motovunskemu filmskemu festivalu ki se letos po triindvajsetih letih poslavlja od mesteca v Istri in seli na gorsko planino Petehovac nedaleč stran in poročamo iz snemanja novega slovenskega celovečerca, prvenca režiserke Ester Ivakič z naslovom Ida, ki je pela tako grdo, da so še mrtvi vstali od mrtvih in zapeli z njo, sledita pa še oceni romantične komedije Roboti in neapeljskega filma Nostalgija Maria Martoneja.
Christopher Nolan se je v Oppenheimerju lotil biografije ameriškega znanstvenika Roberta Oppenheimerja, ki se je v zgodovino zapisal kot oče atomske bombe, Greta Gerwig pa je v svojem novem filmu Barbie obudila lik znamenite igrače. Ocenjujemo tudi film Modri kaftan maroške režiserke Maryam Touzani in Nemir, ki je postavljen v švicarsko urarsko mesto v drugo polovico 19. stoletja – v obdobje, ko so začeli na novo definirati čas in delo in se je razvil tudi upor v obliki anarhističnih idej o individualni svobodi brez vsiljene avtoritete.
Christopher Nolan se je v Oppenheimerju lotil biografije ameriškega znanstvenika Roberta Oppenheimerja, ki se je v zgodovino zapisal kot oče atomske bombe, Greta Gerwig pa je v svojem novem filmu Barbie obudila lik znamenite igrače. Ocenjujemo tudi film Modri kaftan maroške režiserke Maryam Touzani in Nemir, ki je postavljen v švicarsko urarsko mesto v drugo polovico 19. stoletja – v obdobje, ko so začeli na novo definirati čas in delo in se je razvil tudi upor v obliki anarhističnih idej o individualni svobodi brez vsiljene avtoritete.
Poročali bomo o posebnem dogodku, ki ga ob 50. obletnici slovenske filmske klasike Cvetje v jeseni pripravljajo na Starem vrhu, kjer je film nastajal. Povedali bomo, kaj vas pričakuje na letošnji izdaji Motovunskega filmskega festivala, ki se letos delno seli v Gorski kotar, in kaj ponuja 70. obletnica Puljskega festivala, poleg tega bomo ocenili tri filme: novi film bratov Dardenne Tori in Lokita ter dve novi nadaljevanji kultnih franšiz – o Indiani Jonesu in Misiji nemogoče.
Poročali bomo o posebnem dogodku, ki ga ob 50. obletnici slovenske filmske klasike Cvetje v jeseni pripravljajo na Starem vrhu, kjer je film nastajal. Povedali bomo, kaj vas pričakuje na letošnji izdaji Motovunskega filmskega festivala, ki se letos delno seli v Gorski kotar, in kaj ponuja 70. obletnica Puljskega festivala, poleg tega bomo ocenili tri filme: novi film bratov Dardenne Tori in Lokita ter dve novi nadaljevanji kultnih franšiz – o Indiani Jonesu in Misiji nemogoče.
Ocenjujemo dva filma z rednega sporeda mreže Artkina – Spomine na Pariz režiserke Alice Winocour. Ti predstavljajo žensko, ki je preživela teroristični napad v pariškem bistroju in se poskuša soočiti s svojo travmo. Iranski film Leilini bratje pa je družinska drama, kritična do patriarhalne družbe in nepopustljivosti tradicije. Posvečamo se še vprašanju, zakaj je film Pod udarom zakona Jima Jarmuscha iz leta 1986 pri nas po 37 letih prvič na rednem sporedu, in sicer v Kinodvoru. Spremljali smo tudi tekmovalni program enega najpomembnejših evropskih festivalov, namreč filmskega festivala v Karlovih Varih.
Ocenjujemo dva filma z rednega sporeda mreže Artkina – Spomine na Pariz režiserke Alice Winocour. Ti predstavljajo žensko, ki je preživela teroristični napad v pariškem bistroju in se poskuša soočiti s svojo travmo. Iranski film Leilini bratje pa je družinska drama, kritična do patriarhalne družbe in nepopustljivosti tradicije. Posvečamo se še vprašanju, zakaj je film Pod udarom zakona Jima Jarmuscha iz leta 1986 pri nas po 37 letih prvič na rednem sporedu, in sicer v Kinodvoru. Spremljali smo tudi tekmovalni program enega najpomembnejših evropskih festivalov, namreč filmskega festivala v Karlovih Varih.
Tokrat se posvečamo Kameratu, festivalu delavskega filma Hrastnik, ki do nedelje na nenavadnih prizoriščih, recimo v rudniški jami, ponuja bogat program filmov s poudarkom na družbeni kritiki kar zadeva položaj delavstva. Ocenjujemo japonsko družinsko melodramo Ljubiti življenje, akcijski film Misija Kandahar z Gerardom Butlerjem v glavni vlogi, posvečamo se še dvema dokumentarcema, v središču katerih je glasba – Ljubezen, nemške marke in smrt predstavlja glasbeno kulturo turških gastarbeiterjev v Nemčiji, Cesária Évora pa pripoveduje življenjsko zgodbo ti. »bosonoge dive«. Vabljeni k poslušanju!
Tokrat se posvečamo Kameratu, festivalu delavskega filma Hrastnik, ki do nedelje na nenavadnih prizoriščih, recimo v rudniški jami, ponuja bogat program filmov s poudarkom na družbeni kritiki kar zadeva položaj delavstva. Ocenjujemo japonsko družinsko melodramo Ljubiti življenje, akcijski film Misija Kandahar z Gerardom Butlerjem v glavni vlogi, posvečamo se še dvema dokumentarcema, v središču katerih je glasba – Ljubezen, nemške marke in smrt predstavlja glasbeno kulturo turških gastarbeiterjev v Nemčiji, Cesária Évora pa pripoveduje življenjsko zgodbo ti. »bosonoge dive«. Vabljeni k poslušanju!
Grossmannov festival fantastičnega filma in vina je letos med drugimi obiskal režiser kultnih akcijskih filmov Umri pokončno, Lov na Rdeči oktober in Predator John McTiernan. Ocenili bomo film Sveti pajek iransko-švedskega režiserja Alija Abbasija, za katerega je glavna igralka Zar Amir Ebrahimi prejela nagrado za najboljšo igralko v Cannesu, in intimno dramo Varen kraj, za katero je hrvaški filmar Juraj Lerotić prejel vodomca na Ljubljanskem filmskem festivalu in nagrado za najboljši prvenec v Locarnu, če omenimo le dve odlikovanji. Poleg tega bomo poročali o mednarodnem posvetu, ki ga je v začetku meseca organiziral Slovenski filmski center. V ospredju so bili izzivi, s katerimi se morajo soočiti javne politike, če želijo slovenskemu filmskemu sektorju omogočiti nov zagon za njegov strateški preboj.
Grossmannov festival fantastičnega filma in vina je letos med drugimi obiskal režiser kultnih akcijskih filmov Umri pokončno, Lov na Rdeči oktober in Predator John McTiernan. Ocenili bomo film Sveti pajek iransko-švedskega režiserja Alija Abbasija, za katerega je glavna igralka Zar Amir Ebrahimi prejela nagrado za najboljšo igralko v Cannesu, in intimno dramo Varen kraj, za katero je hrvaški filmar Juraj Lerotić prejel vodomca na Ljubljanskem filmskem festivalu in nagrado za najboljši prvenec v Locarnu, če omenimo le dve odlikovanji. Poleg tega bomo poročali o mednarodnem posvetu, ki ga je v začetku meseca organiziral Slovenski filmski center. V ospredju so bili izzivi, s katerimi se morajo soočiti javne politike, če želijo slovenskemu filmskemu sektorju omogočiti nov zagon za njegov strateški preboj.
Festivalsko poletje se je začelo! Še zadnji utrinki s Kino otoka v Izoli in že smo na poti v Kranj, kjer se odvija Kranjski igralski filmski festival - Krafft. Častni gost letošnjega festivala je sloviti srbski igralec Predrag "Miki" Manojlović. Napovedujemo pa tudi dogajanje v prihodnjem tednu: v Ljubljani Festival migrantskega filma, v Ormožu in Ljutomeru pa se bo začel - letos zgodnji - ljubljenec domačega in tujega občinstva, Grossmannov festival fantastičnega filma in vina. V kinu so slišni še zadnji udarci Metronoma: film je umeščen v Bukarešto v začetku sedemdesetih, kjer sedemnajstletna Ana s prijatelji posluša prepovedano radijsko oddajo Metronom.
Festivalsko poletje se je začelo! Še zadnji utrinki s Kino otoka v Izoli in že smo na poti v Kranj, kjer se odvija Kranjski igralski filmski festival - Krafft. Častni gost letošnjega festivala je sloviti srbski igralec Predrag "Miki" Manojlović. Napovedujemo pa tudi dogajanje v prihodnjem tednu: v Ljubljani Festival migrantskega filma, v Ormožu in Ljutomeru pa se bo začel - letos zgodnji - ljubljenec domačega in tujega občinstva, Grossmannov festival fantastičnega filma in vina. V kinu so slišni še zadnji udarci Metronoma: film je umeščen v Bukarešto v začetku sedemdesetih, kjer sedemnajstletna Ana s prijatelji posluša prepovedano radijsko oddajo Metronom.
Z mednarodnim festivalom Kino Otok v Izoli in Kinodvoriščem v Ljubljani se pred začetkom koledarskega poletja že ponujajo priložnosti za ogled filmov na prostem. Spored celovečernih filmov 19. Kino Otoka kar poka od zanimivih naslovov in v oddaji bomo predstavili izbrane naslove. Ocenili bomo novo animirano poglavje iz franšize moža pajka: na sporedu kinodvoran je Spiderman in njegovo potovanje skozi Spidersvet. Medtem se v Kranju pripravljajo na tretjo edicijo festivala, ki posebno pozornost posveča filmski igri; to je festival Krafft.
Z mednarodnim festivalom Kino Otok v Izoli in Kinodvoriščem v Ljubljani se pred začetkom koledarskega poletja že ponujajo priložnosti za ogled filmov na prostem. Spored celovečernih filmov 19. Kino Otoka kar poka od zanimivih naslovov in v oddaji bomo predstavili izbrane naslove. Ocenili bomo novo animirano poglavje iz franšize moža pajka: na sporedu kinodvoran je Spiderman in njegovo potovanje skozi Spidersvet. Medtem se v Kranju pripravljajo na tretjo edicijo festivala, ki posebno pozornost posveča filmski igri; to je festival Krafft.
Napovedujemo festival Kino Otok, ki je s premiero filma Zbogom, Leonora italijanskega režiserja Paola Tavianija je v sredo že gostoval v Ljubljani. Glavnina programa se bo odvila v drugi polovici prihodnjega tedna v Izoli. Programu Kino Otoka, ki se je pred dvema desetletjema profiliral s predstavljanjem pri nas manj prisotnih del azijske, afriške in južnoameriške kinematografije, se pridružujejo v Slovenski kinoteki, kjer te dni predvajajo izbor šestih restavriranih filmov indijskega cineasta Satjadžita Raja iz 60. in 70. let prejšnjega stoletja. Medtem se javni zavod Kinodvor spominja svojih začetkov pred 15 leti, ko so ga ustanovili v sodelovanju z bližnjo Kinoteko. Kino na Kolodvorski ulici 13 v Ljubljani letos obeležuje tudi stoletnico odprtja. Kot pravi njegova direktorica Metka Dariš, skupaj z občinstvom v naslednjih letih pričakujejo dolgo načrtovano širitev v minipleks v podhodu Ajdovščina.
Napovedujemo festival Kino Otok, ki je s premiero filma Zbogom, Leonora italijanskega režiserja Paola Tavianija je v sredo že gostoval v Ljubljani. Glavnina programa se bo odvila v drugi polovici prihodnjega tedna v Izoli. Programu Kino Otoka, ki se je pred dvema desetletjema profiliral s predstavljanjem pri nas manj prisotnih del azijske, afriške in južnoameriške kinematografije, se pridružujejo v Slovenski kinoteki, kjer te dni predvajajo izbor šestih restavriranih filmov indijskega cineasta Satjadžita Raja iz 60. in 70. let prejšnjega stoletja. Medtem se javni zavod Kinodvor spominja svojih začetkov pred 15 leti, ko so ga ustanovili v sodelovanju z bližnjo Kinoteko. Kino na Kolodvorski ulici 13 v Ljubljani letos obeležuje tudi stoletnico odprtja. Kot pravi njegova direktorica Metka Dariš, skupaj z občinstvom v naslednjih letih pričakujejo dolgo načrtovano širitev v minipleks v podhodu Ajdovščina.